abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2008 @ 16:09:32 #1
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_62972836
hier verder. Obama heeft dus gewonnen

vorige deel:
Amerikaanse Presidentsverkiezingen #77 - Yes we DID!
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_62972857
@TT
Het begint pas.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62972861
tvp
  Donald Duck held woensdag 5 november 2008 @ 16:18:12 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62973142
Die beelden bij de overwinningsspeech waren ook prachtig. Al die zwarte mensen waarnaar het beeld af en toe overschakelde, je zag het echt gewoon in hun ogen: de enorme emotie, het besef dat dit echt zo'n gigantisch belangrijk punt is voor hen en voor heel Amerika.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62973236
Opmerkelijk nieuws op NU.nl

Volgens hen heeft 77% van de joden op Obama gestemd...

Zou dat een typfout zijn?
PWBF
  woensdag 5 november 2008 @ 16:21:12 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62973242
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:04 schreef maartena het volgende:

[..]

De Green Party heeft niet gewonnen.

Jij snapt de verhoudingen tussen links en recht en het verschil met Nederlands links en rechts dus ook al niet. (niet ongewoon hoor, er zijn er wel meer).
hehe, ik begrijp het wel degelijk, ik denk dat jij mijn post niet begreep
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62973280
OBAMA!
-
  Donald Duck held woensdag 5 november 2008 @ 16:23:56 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62973348
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:20 schreef Nielsch het volgende:
Opmerkelijk nieuws op NU.nl

Volgens hen heeft 77% van de joden op Obama gestemd...

Zou dat een typfout zijn?
nee, dat is een fout van henzelf. Zij dachten heel de tijd dat Obama met change geld bedoelde.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 5 november 2008 @ 16:25:04 #9
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62973395
pi_62973455

We're on a mission from God.
***** Kraak.....
pi_62973495
Hoe inspirerend.

Nieuwe hoop voor de Amerikanen, én de wereld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62973529
Indiana en North Carolina gaan waarschijnlijk naar Obama. Missouri naar McCain.

Zoals voorspeld, . Maar ik had Missouri en Indiana verwisseld. Waarom was het voorspeld, niet door mij hoor, maar waarom? Omdat peilingen wel degelijk wat zeggen. Er is een populaire gedachte dat peilingen niets zeggen. Kan die mythe nu weg?

Ik wil wel wat dingetjes opschrijven, maar laten ik het vooralsnog houden op:

New Mexico én Colorado, .

[ Bericht 7% gewijzigd door Monidique op 05-11-2008 16:34:32 ]
pi_62973689
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

nee, dat is een fout van henzelf. Zij dachten heel de tijd dat Obama met change geld bedoelde.

Maar even zonder gekheid: ik dacht dat alle joden als de dood waren dat Obama de belangen van Israel niet goed zou verdedigen. Althans, dat wilden de Republikeinen ons doen laten geloven.
PWBF
pi_62973724

"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_62973795
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:33 schreef Scandalous het volgende:
[ afbeelding ]

Tijd dat Barack dat paard inruilt voor Beyoncé.
pi_62973834
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:28 schreef Monidique het volgende:

Zoals voorspeld, . Maar ik had Missouri en Indiana verwisseld. Waarom was het voorspeld, niet door mij hoor, maar waarom? Omdat peilingen wel degelijk wat zeggen. Er is een populaire gedachte dat peilingen niets zeggen. Kan die mythe nu weg?

Nee, deze keer waren de peilingen vrij betrouwbaar, dat geef ik toe. Er zijn ook verkiezingen geweest waarin de peilingen helemaal niet betrouwbaar waren en de uitslag anders uitpakte.
Stel nu dat de peilingen in 50% van de gevallen betrouwbaar (zoals in dit geval) is en in 50% (zoals in andere gevallen) van de gevallen niet, vind je dan zelf dat peilingen iets zeggen?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_62973891
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Tijd dat Barack dat paard inruilt voor Beyoncé.
Wat heb je aan een hersenloze, egoïstische first lady?
  woensdag 5 november 2008 @ 16:39:32 #19
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62973935
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:28 schreef Monidique het volgende:

Ik wil wel wat dingetjes opschrijven, maar laten ik het vooralsnog houden op:

New Mexico én Colorado, .
De mythe van het Bradley-effect, die kan nu weg!
pi_62973958
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:36 schreef Shreyas het volgende:
Stel nu dat de peilingen in 50% van de gevallen betrouwbaar (zoals in dit geval) is en in 50% (zoals in andere gevallen) van de gevallen niet, vind je dan zelf dat peilingen iets zeggen?
Nee, dan niet. Maar dat is niet het geval, hè, . Stel dat...
  woensdag 5 november 2008 @ 16:42:21 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62974050
Volgende punten op de agenda:

15 December: In elke staten komen de kiesmannen samen in de hoofdstad van die staat, en geven hun officiële stem door het uitschrijven van een "Certificates of vote" voor de kandidaat die hun staat gewonnen heeft. Officieel gezien, mag een kiesman zijn mening wijzigen, en kan hij bijvoorbeeld nog voor Clinton stemmen. In 2004 was er bijvoorbeeld 1 kiesman aan de democratische kant die voor John Edwards koos. Dit komt echter niet vaak voor, en als het gebeurd is het 1 of 2 kiesmannen. Na het uitspreken van de stem, en het maken van het kies-certificaat, wordt deze naar Washington DC gebracht voor goedkeuring door het congress.

24 December: Laatste dag waarop de kies-certificaten in Washington mogen aankomen.

9 Januari: Congress telt de kies-certificaten, en spreekt zijn goedkeuring uit. Net als de vorige zaken is dit niets meer dan een formaliteit, tenzij er door bijv. het uit de linie vallen van 1 kiesman opeens geen 270 meerderheid meer behaald kan worden. In dat geval beslist congress wie de winnaar wordt. Dit is naar mijn weten nog nooit voorgekomen, en met een winst van minstens 338 en waarschijnlijk meer is het ook vrijwel onmogelijk dat congress geen goedkeuring geeft.

20 Januari: Obama wordt beëdigd in Washington D.C. om 12:00 's middags EST. (18:00 NL tijd) - Op exact datzelfde moment raakt Bush het presidentschap kwijt. Hij is die ochtend dus nog President, 's middags niet meer. De vice President wordt eerst beëdigd, dus we zijn eerder van Cheney af,

21 Januari: Obama stelt zijn nieuwe regering aan.

De beeediging vindt traditioneel hier plaats, op de trappen van de U.S. Capitol waar het House of Representatives en de Senate hun bijeenkomsten houden.

Alleen als het te koud is, zoals bijvoorbeeld bij de 2e termijn van Reagan het geval was, wordt de beediging binnen gehouden, en dan wel in de Rotunda, recht onder de enorme dome van de U.S. Capitol.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62974052
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:39 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Eens

En nu ook ophouden met roepen dat donkere mensen achtergesteld worden in Amerika, dat is schijnbaar tegenwoordig ook niet of nauwelijks meer het geval.
pi_62974069
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:33 schreef Scandalous het volgende:
[ afbeelding ]

pi_62974072
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, dan niet. Maar dat is niet het geval, hè, . Stel dat...
Exacte cijfers over hoe betrouwbaar peilingen zijn heb ik niet, maar ook als ze maar in een kleiner aantal gevallen onbetrouwbaar zijn, laten we zeggen 30% dan vind ik peilingen nogsteeds nietszeggend. Je hebt pas iets aan 100% zekerheid en niet aan 70% of 80% zekerheid.
pi_62974117
Ik zie er één voordeel aan dat Obama president is, kan ik lekker vier jaar zeiken op een democratische president. De linkse media hebben acht jaar emmers met zuur over ons uitgestort, nu zij wij (het meer intelligentere volk met een onafhankelijke mening) aan de beurt. Obama, je bent best een knappe man op meerdere manieren, maar je zeikstem irriteert nu al.
pi_62974157
quote:
Kiezers Obama: jong, zwart, joods en stedelijk

Barack Obama is de nieuwe president van de Verenigde Staten dankzij de bovengemiddelde steun van jongeren, zwarten en nieuwe kiezers. Dat blijkt uit exitpolls in Amerikaanse media woensdag. Voor Obama stemden ruim 62,3 miljoen Amerikanen, terwijl John McCain bleef steken op 55,2 miljoen stemmen.

Voor het eerst stemmen
Volgens de peilingen ontving Obama de stem van 66 procent van de mensen die zich voor het eerst hebben laten inschrijven als kiezer. Dat is veel hoger dan bij voorgaande verkiezingen. Ook jongeren die voor het eerst mochten kiezen, stemden massaal op de zwarte Democraat uit Illinois: 71 procent.

Zwart: democraat
De zwarte gemeenschap stemde altijd al en masse voor de Democraten, maar nog nooit zo als dit jaar. Ze gaf haar stem bijna exclusief aan Obama. Hij kreeg 95 procent van de zwarte stemmen. Ook de Latino en Aziatische stem ging in meerderheid naar hem: 66 en 62 procent.

Alleen bij de blanke kiezer won McCain. De Republikein kreeg 55 procent van deze groep achter zich tegen 43 procent voor Obama. Traditioneel stemmen de blanken voor de Republikeinse Partij. Wel dient vermeld te worden dat meer blanken dan ooit op een Democraat stemden.

Vrouw
Ten slotte won Obama ook de strijd om de vrouw. 56 Procent van de vrouwelijke kiezers gaven hun stem aan hem. De mannen verdeelden hun stem bijna in gelijke mate over beide topkandidaten, maar ook hier won Obama de strijd, al was het met miniem verschil (49 tegen 48 procent).

Kleine plaatsen
Het platteland en kleine plaatsen stemden met 53 procent voor McCain. De grote steden zijn echter stevig in handen van Obama. Hier stelde 71 procent van het electoraat zich achter hem. Ook in kleine steden won hij (59 procent). In de buitenwijken is het verschil gering.

Joden
De gelovige stem ging naar McCain. Protestanten en mensen die zeker een keer per week naar de kerk gaan, steunen de Republikein met respectievelijk 54 en 55 procent. Bij de joodse kiezer was Obama veruit de favoriet met 77 procent van de stemmen. Een kleine meerderheid van de katholieken stemde voor Obama (53 procent).
De joden hebben het weer gedaan hoor.
pi_62974173
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62974320
quote:
Eens

En nu ook ophouden met roepen dat donkere mensen achtergesteld worden in Amerika, dat is schijnbaar tegenwoordig ook niet of nauwelijks meer het geval.
Wat een kortzichtige conclusie weer

Alsof het verkiezen van Aboutaleb tot premier van NL een bewijs zou zijn dat alles meteen opgelost is.

Het is een stap naar de goede richting, meer niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62974348
Ik weet niet of deze al is gepost... Maar aangezien het hier over de joden ging en hun stemwijze.. Is dit wel leuk:

http://edition.cnn.com/ELECTION/2008/results/polls/#USP00p1

Hier staat bijvoorbeeld
Joden 78% Obama 21% McCain 1% Other
Fuck the EBU
pi_62974376
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:49 schreef Klopkoek het volgende:

Alsof het verkiezen van Aboutaleb tot premier van NL een bewijs zou zijn dat alles meteen opgelost is.

Totaal verkeerde conclusie, Obama is op democratische wijze gekozen. Aboutaleb is via schimmige achterkamertjes politiek de bevolking van Rotterdam door de strot geduwd. (maar het is wel een goede burgemeester).
pi_62974379
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als Aboutaleb tot premier zou worden verkozen dan mogen Marokkanen idd ook wel meteen ophouden met zeggen dat ze achtergesteld worden, nu trouwens ook wel
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 november 2008 @ 16:52:15 #32
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62974399
eindelijk weer een democraat over de 51%
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62974405

Keith Olbermann

Koos er voor om één keer in zijn leven z'n waffel te houden en de beelden voor zich te laten spreken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62974452
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als Aboutaleb tot premier zou worden verkozen dan mogen Marokkanen idd ook wel meteen ophouden met zeggen dat ze achtergesteld worden, nu trouwens ook wel
Zo ken ik rechts weer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 5 november 2008 @ 16:55:41 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62974528
WB Klopkoek, je kloontje heeft ons goed vermaakt de afgelopen 2 dagen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62974543

"this is man on the moon"

Bij CNN zeiden ze zoiets ook al. Kijken of ik dat ook kan vinden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62974598
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:55 schreef maartena het volgende:
WB Klopkoek, je kloontje heeft ons goed vermaakt de afgelopen 2 dagen.
Het was geen kloon van mij. Geloof je me nu? Op een gegeven zag ik zoveel mensen denken dat het een kloon van iemand was, misschien wel van mijzelf, dat ik zoiets had van 'dat laat ik maar even in het midden'.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62974708
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:45 schreef pberends het volgende:

[..]

De joden hebben het weer gedaan hoor.
Vooral bijzonder is het dat meer zwarten zijn gaan stemmen. Vorige keer was dat 11%, nu tegen de 13% of zelfs 14%. Ongelovelijk, en dat is in lijn met de algehele demografie in het land. Zeker als je bedenkt dat velen van hen eigenlijk opzettelijk getreitert worden door 3 tot 4 uur in de rij te moeten gaan staan terwijl anderen (witten) soms al na een kwartiertje klaar zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62974749
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:39 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ja jezus, dat werd de kiezer aardig opgedrongen. JE KUNT OOK GEWOON STIEKEM OP DE BLANKE STEMMEN ALS JE EENMAAL IN DAT HOKJE BENT!
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_62974786

Below are the very first celebrity reactions of Barack Obama’s winning the race for the White House. Among the 125,000 people at Tuesday’s victory rally were Brad Pitt and a tearful Oprah Winfrey. Here we go:

Oprah: “There are not even words to talk about what this night means. It’s one of the greatest moments I could ever imagine. That’s how great it is.”

Madonna: “I’m so f—ing happy right now”

Lindsay Lohan: “YES WE CAN.”

Samantha Ronson: “YES WE DID!!”

Kanye West: “HI MOM, OBAMA WON!” (His mom passed away about a year ago.)

Usher: “Isn’t this incredible news? Man, this is incredible. It’s so incredible to see that this historical thing has happened.”

bron
pi_62974806
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62974846
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:00 schreef Klopkoek het volgende:

Vooral bijzonder is het dat meer zwarten zijn gaan stemmen. Vorige keer was dat 11%, nu tegen de 13% of zelfs 14%. Ongelovelijk, en dat is in lijn met de algehele demografie in het land. Zeker als je bedenkt dat velen van hen eigenlijk opzettelijk getreitert worden door 3 tot 4 uur in de rij te moeten gaan staan terwijl anderen (witten) soms al na een kwartiertje klaar zijn.
Hiermee suggereer je iets waarmee je andere Fok'ers uitnodigt tot provocerende reacties, ben je masochist of zo?
pi_62974866
Mooiste beeld van vannacht vind ik nog altijd de huilende Jesse Jackson!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62974893
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:04 schreef schoelje het volgende:

[..]

Hiermee suggereer je iets waarmee je andere Fok'ers uitnodigt tot provocerende reacties, ben je masochist of zo?
Ik suggereer dat het nog veel hoger had kunnen zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62974977
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:01 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Ja jezus, dat werd de kiezer aardig opgedrongen. JE KUNT OOK GEWOON STIEKEM OP DE BLANKE STEMMEN ALS JE EENMAAL IN DAT HOKJE BENT!
Mwa, het mag inderdaad wel onderzocht worden maar theoretisch gezien is het ook mogelijk dat het Bradley effect gecompenseerd werd door andere onderschatte effecten van de peilers.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 5 november 2008 @ 17:10:00 #46
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62975025
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:05 schreef marcodej het volgende:
Ik ben het niet altijd eens met die man, maar dat was inderdaad mooi om te zien.
pi_62975148
quote:
Ik proef teleurstelling in hun stem.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62975538
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:10 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik ben het niet altijd eens met die man, maar dat was inderdaad mooi om te zien.
Meestal zeggen mensen die voor een goede zaak vechten wel eens domme dingen, en ik moet zeggen dat ik dat inderdaad ontroerend vond. Dat was ook het enige moment op de avond dat ik een warm gevoel van binnen kreeg.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 5 november 2008 @ 17:51:48 #49
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62976149
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:44 schreef schoelje het volgende:

Ik zie er één voordeel aan dat Obama president is, kan ik lekker vier jaar zeiken op een democratische president. De linkse media hebben acht jaar emmers met zuur over ons uitgestort, nu zij wij (het meer intelligentere volk met een onafhankelijke mening) aan de beurt. Obama, je bent best een knappe man op meerdere manieren, maar je zeikstem irriteert nu al.
Belachelijk dat ze de beste president ooit zo hebben gedemoniseerd dat zelfs de Amerikaanse kiezers totaal geen vertrouwen meer hadden in Bush.

Onafhankelijke mening. Je hebt helemaal gelijk, jouw mening is onafhankelijk van wat er gaat gebeuren want jij wil lekker zeuren op een Democratische president. Intelligent volk met onafhankelijke mening, pffrt.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 5 november 2008 @ 17:55:18 #50
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62976242
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:05 schreef marcodej het volgende:
He went nuts!
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')