abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2008 @ 01:24:36 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62988907
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En ik blijf die "Yes we can" van Obama echt een soort "Sieg ! Heil !" vinden zoals bij de grote Hitler speeches ... Maar het werkt en blijft hangen ...
Ik vind het een beetje vreemd om dat met Hitler te vergelijken.... Net als de "fight with me" kreten van McCain trouwens, of de "country first" retoriek. Het zijn gewoon zaken die een campagne laten werken, en dat geldt net zo goed voor de kreten van politici in Europa. Het is gewoon een pakkende kreet, en het is totaal niet op z'n plaats om dit te vergelijken met Hitler.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62988967
quote:
Op donderdag 6 november 2008 01:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje vreemd om dat met Hitler te vergelijken.... Net als de "fight with me" kreten van McCain trouwens, of de "country first" retoriek. Het zijn gewoon zaken die een campagne laten werken, en dat geldt net zo goed voor de kreten van politici in Europa. Het is gewoon een pakkende kreet, en het is totaal niet op z'n plaats om dit te vergelijken met Hitler.
De vergelijking is wellicht wat extreem. Maar hij klopt wel.
Net als Fortuyn dat had met 'At your service!'.

Een vaste terugkerende kreet met eventueel nog een handgebaar erbij werkt.
En Obama heeft ook vastgehouden aan zijn 'Yes, we can' boodschap.

Winnaarsstrategie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 november 2008 @ 01:48:28 #123
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62989107
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:13 schreef Monolith het volgende:
De election night uitzending van Stewart en Colbert staat inmiddels ook online voor de liefhebbers.
die uitzending is nu ook te zien op Comedy Central
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 6 november 2008 @ 01:51:47 #124
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_62989134
quote:

[..]

Ik vergelijk met Hilter omdat hij min of meer de uitvinder van een dergelijke campagne is. Vergelijk trouwens maar eens met Hitlers overwinnings & campagnespeeches van destijds. Dat ging toen (nog niet) over "Juden Juden Juden" hoor, maar over hoe hij elke Duitser zou helpen ... (dat hij dat nadien helemaal verkeerd deed is ook de geschiedenis natuurlijk)

Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 6 november 2008 @ 01:58:02 #125
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_62989180
quote:
Op donderdag 6 november 2008 01:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

De vergelijking is wellicht wat extreem. Maar hij klopt wel.
Net als Fortuyn dat had met 'At your service!'.

Een vaste terugkerende kreet met eventueel nog een handgebaar erbij werkt.
En Obama heeft ook vastgehouden aan zijn 'Yes, we can' boodschap.

Winnaarsstrategie.
Dat bedoel ik dus. Dat Obama geen concentratiekampen zal oprichten , ik mag het hopen en het zou mij toch "wreed verbazen".

Maar de achterliggende strategie is nog altijd krak dezelfde. De kreet , het gebaartje, de charismatische leider, het oproepen tot eenheid en veroordelen van wie er niet aan wil meedoen, zelfs het stukje van "we hebben meer dan een jaar nodig, misschien wel vier jaar, misschien wel meer om ons doel te bereiken" komt letterlijk voor in Hitlers overwinningsspeech van 1932 ...

Op zich is daar niks mis mee die strategie te gebruiken , maar je mag het toch wel een vermelden vind ik. Obama is de eerste die - vooral de massa-optredens - ze zo perfect opnieuw gebruikt sinds jaren , vind ik.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_62989221
O'Reilly geef toe te weinig hebben bericht over de economie.
pi_62989480
Newsweek komt met een serie achtergrondartikelen over de campagnes van Obama, Clinton en McCain.

Het eerste deel staat hier: http://www.newsweek.com/id/167582/
  donderdag 6 november 2008 @ 04:53:23 #128
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_62989496
Wow, Sarah Palin is vandaag al vakkundig door Fox "kaltgestellt".

Deze video liegt er niet om, en hierdoor wordt een run in 2011 wel erg moeilijk.

Ze wist niet eens dat Afrika geen land was, maar een continent

O'Reilly Factor over Palin
pi_62989517
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:33 schreef JustJap het volgende:
Condoleezza Rice kon trouwens ook moeilijk haar emoties verbergen.
Ze hield even een persconferentie over Obama van een minuut voordat ze naar het Midden-Oosten vertrok.

Ik heb in ieder geval weer vertrouwen in Amerika, hoop dat de Clinton dagen weer terugkeren.
Een staat waar je naar op kan kijken
En Zuid-Amerika blijven terroriseren uiteraard?

Klapjosties.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2008 @ 07:53:56 #130
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_62989953
quote:

[..]

Het sterke nationalisme doet er soms wel aan denken though, zoals het bijna verafgoden van de vlag. In Europa is dat om verschillende en redelijk voor de hand liggende redenen nagenoeg verdwenen na de 2e WO. Amerika heeft die ervaring niet (gehad). Europa lag in puin, zowel bij de winnaars als de verliezers. Militairisme werd als gevaarlijk beschouwd terwijl ze in de VS nu nog steeds alles wat militair is tot het heldendom verheffen.

Als men tijdens dat soort volksopzwepende rallies dan ook nog "USA! USA!" begin te scanderen roept dat wel "Deutschland! Deutschland!" associaties op eerlijk gezegd.

Bij "Yes we can" heb ik dat overigens niet. Dat doet alleen een beetje kinderlijk aan soms. The little engine that could.
pi_62990326
Indiana ook naar Obama.. Missouri en North Carolina nog steeds niet beslist.
Overigens zijn er in Alaska voor de senaat een hoop vage dingen gebeurd... Die veroordeelde crimineel staat daar nog steeds voor en er zijn flink wat stemmen nog in het luchtledige ergens..
-
pi_62990357
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:33 schreef Scandalous het volgende:
[ afbeelding ]
mooie foto
Hij zal hetgoed doen, hij doet aan kennedy denken.
Hoop dat hij blijft leven

pi_62990380
quote:
Op donderdag 6 november 2008 04:53 schreef Perico het volgende:
Wow, Sarah Palin is vandaag al vakkundig door Fox "kaltgestellt".

Deze video liegt er niet om, en hierdoor wordt een run in 2011 wel erg moeilijk.

Ze wist niet eens dat Afrika geen land was, maar een continent

O'Reilly Factor over Palin
vreselijjk, waar halen ze zo'n dom mens vandaan
Heeft ze geen school gehad??
  donderdag 6 november 2008 @ 09:25:15 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62991196
quote:
Op donderdag 6 november 2008 01:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik vergelijk met Hilter omdat hij min of meer de uitvinder van een dergelijke campagne is. Vergelijk trouwens maar eens met Hitlers overwinnings & campagnespeeches van destijds. Dat ging toen (nog niet) over "Juden Juden Juden" hoor, maar over hoe hij elke Duitser zou helpen ... (dat hij dat nadien helemaal verkeerd deed is ook de geschiedenis natuurlijk)

hou toch eens op met dit soort boerenpummel gedrag man ...

Als je het dan wil vergelijken doe het dan met "I had a dream"
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62991309
Ik ben wel benieuwd naar de analyse hoe Obama dit gewonnen heeft. Vier jaar geleden stond er een lang maar heel interessant artikel in de New York Review of Books over hoe Bush zijn campagne had aangepakt en op welke groepen zijn strategie rustte.

http://www.nybooks.com/articles/17690
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62991311
quote:
Interessant stuk
pi_62991388
Senaatszetel van Oregon ook naar de Democraten aldus RCP.com (staan nu op 57, al gaan ze de 60 toch niet halen).
PWBF
pi_62991416
Hoe het vier jaar geleden begon:

PWBF
pi_62991528
quote:
Op donderdag 6 november 2008 01:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Adolf Hitler verafschuwde de democratie. Het had volgens hem niets dan ellende gebracht. Obama wil de democratie versterken.

Dat is een behoorlijk essentieel verschil. Nogal belangrijk als je een politicus met een dictator vergelijkt.
pi_62992024
Volgens Cocorioko (ned: kukukeleku) is Nelson Mandela misschien straks bij de inauguratie van Obama in januari. T zou wel mooi zijn. http://cocorioko.net/app/index.php?option=com_content&task=view&id=2224&Itemid=1
pi_62997383
Ja, "Yes we Can!" is ongeveer zo'n beetje hetzelfde als "Sieg Heil!", en Obama heeft dezelfde middelen als Hitler, én vergeet niet, Hitler had het ook niet meteen over het uitmoorden van alle joden! .

Maar het zou ook kunnen zijn dat Obama weliswaar charismatisch is en kennelijk inspirerend voor veel mensen, maar ook een vrij normale, gematigde Amerikaanse politicus...
pi_62997696
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:10 schreef Monidique het volgende:
Ja, "Yes we Can!" is ongeveer zo'n beetje hetzelfde als "Sieg Heil!", en Obama heeft dezelfde middelen als Hitler, én vergeet niet, Hitler had het ook niet meteen over het uitmoorden van alle joden! [
En net zoals Hitler een hekel had aan Joden omdat hij vermeend Jood was, heeft Obama een hekel
aan zwarten.

Wat een nonsens man. Neem een abonnement op astro TV ofzo
I feel kinda Locrian today
  Donald Duck held donderdag 6 november 2008 @ 13:25:48 #143
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62997928
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:35 schreef Nielsch het volgende:
Hoe het vier jaar geleden begon:

Wow zeg, ook een zeer mooie speech. Hij weet het echt prachtig te brengen en heeft zo'n enorme uitstraling.
Daar kon je het al zien ook, die man was gewoon hard op weg om nog grootser te worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 6 november 2008 @ 13:42:27 #144
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_62998497
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:10 schreef Monidique het volgende:
Ja, "Yes we Can!" is ongeveer zo'n beetje hetzelfde als "Sieg Heil!", en Obama heeft dezelfde middelen als Hitler, én vergeet niet, Hitler had het ook niet meteen over het uitmoorden van alle joden! [ afbeelding ].

Maar het zou ook kunnen zijn dat Obama weliswaar charismatisch is en kennelijk inspirerend voor veel mensen, maar ook een vrij normale, gematigde Amerikaanse politicus...
versus
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is niet dat de Zwarte Olifanten binnenkort door de straten van New York marcheren, natuurlijk. Maar deze reacties van de conservatieven, ja, het is klassiek fascisme. En daarom betreden we het territorium, en is het geen fascisme. Het is een heel eng sfeertje, gecreëerd door onder andere John McCain en andere conservatieve politici, waarin heel snel en gemakkelijk een moordenaar kan opstaan, bij voorbeeld, die immers toch de steun van het publiek heeft om Amerika te redden. Obama heeft goede beveiliging, maar niet iedereen. Het verbaast mij helemaal niets als de komende maanden er heel wat narigheid gebeurt.

De Republikeinen hebben heel wat duisternis naar boven gehaald.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_62998633
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:42 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

versus
[..]
ONOES! ! Twee verschillende uitspraken van mij die niets met elkaar te maken hebben, en dat ook op geen enkele manier kunnen.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:50:19 #146
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_62998787
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

ONOES! ! Twee verschillende uitspraken van mij die niets met elkaar te maken hebben, en dat ook op geen enkele manier kunnen.
ok, dan is het goed.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  donderdag 6 november 2008 @ 16:54:01 #147
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63004742
Ik ben al bijna halverwege met mijn eerste audio-boek ooit; the Audacity of Hope.
pi_63004799
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:25 schreef Re het volgende:

[..]

hou toch eens op met dit soort boerenpummel gedrag man ...

Als je het dan wil vergelijken doe het dan met "I had a dream"
Waarom? Omdat het meer politiiek correct is?
pi_63004858
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Waarom? Omdat het meer politiiek correct is?
Of heeeel misschien omdat dat inhoudelijk meer overeenkomt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 6 november 2008 @ 17:02:45 #150
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63004981
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Of heeeel misschien omdat dat inhoudelijk meer overeenkomt?
Politiek correct dus.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')