Je kunt de inhoud van de boodschap van MLK en Obama politiek correct noemen als je daar een harde plasser van krijgt, maar het ging nu juist om de vraag waarom die vergelijking beter was dan die met Hitler. Die vergelijking an sich is niet beter omdat hij politiek correcter is, maar omdat de inhoud van de boodschap meer overeenkomt en de analogie dus passender is.quote:
Was een grapje, ik ben het juist met je eens. Enige overeenkomst met Hitler die ik zie is dat ze beiden een volk inspireren, de boodschap van MLK komt veel meer overeen met Obama.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt de inhoud van de boodschap van MLK en Obama politiek correct noemen als je daar een harde plasser van krijgt, maar het ging nu juist om de vraag waarom die vergelijking beter was dan die met Hitler. Die vergelijking an sich is niet beter omdat hij politiek correcter is, maar omdat de inhoud van de boodschap meer overeenkomt en de analogie dus passender is.
Er zijn nog provisional ballots, geloof ik.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Overigens zijn 100% van de stemmen geteld in Missouri en North Carolina, en ik ga even CNN spelen, en de staten "callen" voor respectievelijk McCain en Obama.
Puur kijkend naar de popular vote leek het heel wat spannender ja. Maar dat doet er eigenlijk niet toe. Amerika heeft nu eenmaal dat kiesmannensysteem en daarin was het al bij voorbaat een gestreden strijd. Het kan ook heel raar uitpakken, dat was met Bush het geval. Hij verloor de popular vote. Al Gore had van flink meer Amerikanen hun stem gekregen, maar toch ging de winst naar Bush omdat die meer kiesmannen had.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:25 schreef CANARIS het volgende:
Ik weet niet of het hier al staat , dus als dit een dubbelpost is , dan aub ignoreren.
Het meerheidskiesrecht heeft een schijnbare megawinst van Barak Obama geproduceerd terwijl het in waarheid eigenlijk heel erg spannend is geweest en bijna een close call.
52% tegen 48%!!
( Ok nog steeds zo overtuigend als Sarkozy tegen Royal , maar een Land slide overwinning is dat niet).
Ik waag te beweren dat wanneer de hypotheek crises niet was gebeurd, Obama het niet had gered.
Klopt helemaal en ik ben ook een voorstander van een meerheidskiesrecht, maar in de Hype over Obama mag men niet over het hoofd zien, dat bijna de helft van de mensen , met name witte mannen, Obama niet hebben gekozen en dat het veel spannender was als men ons wil laten geloven.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Puur kijkend naar de popular vote leek het heel wat spannender ja. Maar dat doet er eigenlijk niet toe. Amerika heeft nu eenmaal dat kiesmannensysteem en daarin was het al bij voorbaat een gestreden strijd. Het kan ook heel raar uitpakken, dat was met Bush het geval. Hij verloor de popular vote. Al Gore had van flink meer Amerikanen hun stem gekregen, maar toch ging de winst naar Bush omdat die meer kiesmannen had.
Inhoudelijk komt het wellicht meer overeen, ook al was MLK er voor de zwarten alleen en Obama niet.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt de inhoud van de boodschap van MLK en Obama politiek correct noemen als je daar een harde plasser van krijgt, maar het ging nu juist om de vraag waarom die vergelijking beter was dan die met Hitler. Die vergelijking an sich is niet beter omdat hij politiek correcter is, maar omdat de inhoud van de boodschap meer overeenkomt en de analogie dus passender is.
Hitler werd pas later een dictator hé. Maar ik bedoel de manier van campagnevoeren uiteraard. Niet de boodschap. Maar Hitler kwam op democratische weg aan de macht hé. En kreeg uiteindelijk het hele volk zo charismatisch achter zich dat hij zelfs de democratie kon verwerpen ...quote:Op donderdag 6 november 2008 09:40 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Adolf Hitler verafschuwde de democratie. Het had volgens hem niets dan ellende gebracht. Obama wil de democratie versterken.
Dat is een behoorlijk essentieel verschil. Nogal belangrijk als je een politicus met een dictator vergelijkt.
Cheney heeft juist een ongekend grote rol gespeeld voor een VP. ZIjn invloed op de beslissingen van Bush is duidelijk groot geweest.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat doet een vice-president eigenlijk allemaal? Is die alleen maar een back-up voor als de president iets overkomt ofzo?
Want het enige wat ik me van Dick Cheney in het nieuws kan herinneren van de afgelopen 8 jaar is dat hij iemand neerschoot tijdens het jagen.
Ga eens een boek lezen johquote:Op donderdag 6 november 2008 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hitler werd pas later een dictator hé. Maar ik bedoel de manier van campagnevoeren uiteraard. Niet de boodschap. Maar Hitler kwam op democratische weg aan de macht hé. En kreeg uiteindelijk het hele volk zo charismatisch achter zich dat hij zelfs de democratie kon verwerpen ...
52,5% tegen 46,3%.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:25 schreef CANARIS het volgende:
52% tegen 48%!!
En als McCain een welbespraakte, populaire zwarte veertiger uit Illinois was wiens ideeën de Amerikanen wel zagen zitten, had hij misschien niet verloren... als, als...quote:Ik waag te beweren dat wanneer de hypotheek crises niet was gebeurd, Obama het niet had gered.
enemy spottedquote:Op donderdag 6 november 2008 17:25 schreef Steeven het volgende:
Is die hype nu eindelijk voorbij? Wat een trieste vertoning zeg. Niet per sé in de VS (hoewel al die jankende en hysterische mensen ook wel een lesje nuchterheid kunnen volgen). Vooral op de Nederlandse tv staat men in de rij om met een stijve pik te verkondigen hoe emotioneel ze reageerden op het feit dat een zwarte president werd. Hoe politiek correct. Obama is gewoon een uitstekende kandidaat, dat zonder meer, maar komop zeg. Ik hoop dat ze hem buiten schot kunnen houden van racistische idioten.
Jezus, jij overdrijft echt. Je hebt duidelijk dubbele loyaliteiten. Vertrek uit NL pleasequote:Op donderdag 6 november 2008 16:54 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ben al bijna halverwege met mijn eerste audio-boek ooit; the Audacity of Hope.
En je punt is?quote:
Ach, zolang de VS en Nederland dikke maatjes zijn hoef ik niet te kiezenquote:Op donderdag 6 november 2008 19:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jezus, jij overdrijft echt. Je hebt duidelijk dubbele loyaliteiten. Vertrek uit NL please
En dat vergelijken met Obama en zijn campagne. Wat een onzin kraam je elke keer uit.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hitler werd pas later een dictator hé. Maar ik bedoel de manier van campagnevoeren uiteraard. Niet de boodschap. Maar Hitler kwam op democratische weg aan de macht hé. En kreeg uiteindelijk het hele volk zo charismatisch achter zich dat hij zelfs de democratie kon verwerpen ...
Belachelijk dat VS mensen wel een dubbele paspoort mogen hebben.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:19 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ach, zolang de VS en Nederland dikke maatjes zijn hoef ik niet te kiezen
Marokkanen ook..quote:Op donderdag 6 november 2008 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Belachelijk dat VS mensen wel een dubbele paspoort mogen hebben.
Ik koos voor de VS als woonplaats, maar kan ook prima in Nederland wonen.... als het echt zou moeten. Qua nationaliteiten hoef ik ook niet te kiezen, ik mag ze allebei behouden.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:19 schreef Wheelgunner het volgende:
Ach, zolang de VS en Nederland dikke maatjes zijn hoef ik niet te kiezen
Een vreemde situatie. Duitsers schijnen wel te moeten kiezen heb ik gehoord (het is of Nederlands óf Duits).quote:Op donderdag 6 november 2008 19:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik koos voor de VS als woonplaats, maar kan ook prima in Nederland wonen.... als het echt zou moeten. Qua nationaliteiten hoef ik ook niet te kiezen, ik mag ze allebei behouden.
Barack Obama: 64.171.155 miljoen stemmen: 52.5%quote:Op donderdag 6 november 2008 17:25 schreef CANARIS het volgende:
Het meerheidskiesrecht heeft een schijnbare megawinst van Barak Obama geproduceerd terwijl het in waarheid eigenlijk heel erg spannend is geweest en bijna een close call.
52% tegen 48%!!
Hoe weet jij dat nou? Ben je ooit in de VS geweest, heb je je ooit echt met dat land bezig gehouden?quote:Op donderdag 6 november 2008 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een vreemde situatie. Duitsers schijnen wel te moeten kiezen heb ik gehoord (het is of Nederlands óf Duits).
We zijn het schoothondje van Amerika, dat is nog tot daar aan toe, maar Nederland zelf veramerikaniseert steeds meer.
Als je als Nederlander getrouwd bent met iemand van de nationaliteit die je wil aannemen, dan mag je altijd de Nederlandse nationaliteit behouden. Dat geldt ook als je als Nederlander Duitser wordt. De Duitse wet kent ook de dubbele nationaliteit, met dergelijke uitzonderingen.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
Een vreemde situatie. Duitsers schijnen wel te moeten kiezen heb ik gehoord (het is of Nederlands óf Duits).
Ik zie het op IRC ook wel eens.quote:We zijn het schoothondje van Amerika, dat is nog tot daar aan toe, maar Nederland zelf veramerikaniseert steeds meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |