abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63005043
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:02 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Politiek correct dus.
Je kunt de inhoud van de boodschap van MLK en Obama politiek correct noemen als je daar een harde plasser van krijgt, maar het ging nu juist om de vraag waarom die vergelijking beter was dan die met Hitler. Die vergelijking an sich is niet beter omdat hij politiek correcter is, maar omdat de inhoud van de boodschap meer overeenkomt en de analogie dus passender is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 6 november 2008 @ 17:08:31 #152
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63005117
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je kunt de inhoud van de boodschap van MLK en Obama politiek correct noemen als je daar een harde plasser van krijgt, maar het ging nu juist om de vraag waarom die vergelijking beter was dan die met Hitler. Die vergelijking an sich is niet beter omdat hij politiek correcter is, maar omdat de inhoud van de boodschap meer overeenkomt en de analogie dus passender is.
Was een grapje, ik ben het juist met je eens. Enige overeenkomst met Hitler die ik zie is dat ze beiden een volk inspireren, de boodschap van MLK komt veel meer overeen met Obama.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 6 november 2008 @ 17:14:24 #153
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_63005275
Nu persconferentie van Bush over de overdracht.
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 6 november 2008 @ 17:18:21 #154
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_63005400
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Overigens zijn 100% van de stemmen geteld in Missouri en North Carolina, en ik ga even CNN spelen, en de staten "callen" voor respectievelijk McCain en Obama.
Er zijn nog provisional ballots, geloof ik.
Géén kloon van tvlxd!
  Donald Duck held donderdag 6 november 2008 @ 17:23:13 #155
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63005534
Wat doet een vice-president eigenlijk allemaal? Is die alleen maar een back-up voor als de president iets overkomt ofzo?
Want het enige wat ik me van Dick Cheney in het nieuws kan herinneren van de afgelopen 8 jaar is dat hij iemand neerschoot tijdens het jagen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_63005568
Ik weet niet of het hier al staat , dus als dit een dubbelpost is , dan aub ignoreren.

Het meerheidskiesrecht heeft een schijnbare megawinst van Barak Obama geproduceerd terwijl het in waarheid eigenlijk heel erg spannend is geweest en bijna een close call.
52% tegen 48%!!
( Ok nog steeds zo overtuigend als Sarkozy tegen Royal , maar een Land slide overwinning is dat niet).

Ik waag te beweren dat wanneer de hypotheek crises niet was gebeurd, Obama het niet had gered.
pi_63005571
Is die hype nu eindelijk voorbij? Wat een trieste vertoning zeg. Niet per sé in de VS (hoewel al die jankende en hysterische mensen ook wel een lesje nuchterheid kunnen volgen). Vooral op de Nederlandse tv staat men in de rij om met een stijve pik te verkondigen hoe emotioneel ze reageerden op het feit dat een zwarte president werd. Hoe politiek correct . Obama is gewoon een uitstekende kandidaat, dat zonder meer, maar komop zeg. Ik hoop dat ze hem buiten schot kunnen houden van racistische idioten.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 6 november 2008 @ 17:26:20 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63005607
VP is president van de senaat
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Donald Duck held donderdag 6 november 2008 @ 17:30:26 #159
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63005702
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:25 schreef CANARIS het volgende:
Ik weet niet of het hier al staat , dus als dit een dubbelpost is , dan aub ignoreren.

Het meerheidskiesrecht heeft een schijnbare megawinst van Barak Obama geproduceerd terwijl het in waarheid eigenlijk heel erg spannend is geweest en bijna een close call.
52% tegen 48%!!
( Ok nog steeds zo overtuigend als Sarkozy tegen Royal , maar een Land slide overwinning is dat niet).

Ik waag te beweren dat wanneer de hypotheek crises niet was gebeurd, Obama het niet had gered.
Puur kijkend naar de popular vote leek het heel wat spannender ja. Maar dat doet er eigenlijk niet toe. Amerika heeft nu eenmaal dat kiesmannensysteem en daarin was het al bij voorbaat een gestreden strijd. Het kan ook heel raar uitpakken, dat was met Bush het geval. Hij verloor de popular vote. Al Gore had van flink meer Amerikanen hun stem gekregen, maar toch ging de winst naar Bush omdat die meer kiesmannen had.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_63005910
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:30 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Puur kijkend naar de popular vote leek het heel wat spannender ja. Maar dat doet er eigenlijk niet toe. Amerika heeft nu eenmaal dat kiesmannensysteem en daarin was het al bij voorbaat een gestreden strijd. Het kan ook heel raar uitpakken, dat was met Bush het geval. Hij verloor de popular vote. Al Gore had van flink meer Amerikanen hun stem gekregen, maar toch ging de winst naar Bush omdat die meer kiesmannen had.
Klopt helemaal en ik ben ook een voorstander van een meerheidskiesrecht, maar in de Hype over Obama mag men niet over het hoofd zien, dat bijna de helft van de mensen , met name witte mannen, Obama niet hebben gekozen en dat het veel spannender was als men ons wil laten geloven.

Het korriegeert een beetje het beeld wat we nu hebben , namenlijk van een dol dwaas feest vierend Amerika.
pi_63006117
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Inhoudelijk komt het wellicht meer overeen, ook al was MLK er voor de zwarten alleen en Obama niet.
Maar het ging hier vooral om trucjes die worden gebruikt bij de verkiezingscampagne.
Wat dat betreft is Hitler veel beter als voorbeeld te gebruiken, of Fortuyn.
Niet op inhoud maar op vorm.
  donderdag 6 november 2008 @ 17:49:23 #162
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_63006137
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:40 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Adolf Hitler verafschuwde de democratie. Het had volgens hem niets dan ellende gebracht. Obama wil de democratie versterken.

Dat is een behoorlijk essentieel verschil. Nogal belangrijk als je een politicus met een dictator vergelijkt.
Hitler werd pas later een dictator hé. Maar ik bedoel de manier van campagnevoeren uiteraard. Niet de boodschap. Maar Hitler kwam op democratische weg aan de macht hé. En kreeg uiteindelijk het hele volk zo charismatisch achter zich dat hij zelfs de democratie kon verwerpen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 6 november 2008 @ 18:04:31 #163
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63006491
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat doet een vice-president eigenlijk allemaal? Is die alleen maar een back-up voor als de president iets overkomt ofzo?
Want het enige wat ik me van Dick Cheney in het nieuws kan herinneren van de afgelopen 8 jaar is dat hij iemand neerschoot tijdens het jagen.
Cheney heeft juist een ongekend grote rol gespeeld voor een VP. ZIjn invloed op de beslissingen van Bush is duidelijk groot geweest.

Een van de belangrijkste meer openlijke taken van de VP is het breken van een gelijkstand in de Senaat.
pi_63006650
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hitler werd pas later een dictator hé. Maar ik bedoel de manier van campagnevoeren uiteraard. Niet de boodschap. Maar Hitler kwam op democratische weg aan de macht hé. En kreeg uiteindelijk het hele volk zo charismatisch achter zich dat hij zelfs de democratie kon verwerpen ...
Ga eens een boek lezen joh
pi_63007640
quote:
52% tegen 48%!!
52,5% tegen 46,3%.

Een verschil van zeven en een half miljoen en procentueel hebben alleen Reagan in 1984 (58,8%) en Nixon in 1972 (60,7%) substantieel meer stemmen gehaald de afgelopen veertig jaar. Hij heeft meer stemmen dan Clinton in de jaren negentig en Reagan tijdens z'n eerste verkiezing.
quote:
En als McCain een welbespraakte, populaire zwarte veertiger uit Illinois was wiens ideeën de Amerikanen wel zagen zitten, had hij misschien niet verloren... als, als...

[ Bericht 1% gewijzigd door Monidique op 06-11-2008 19:10:32 ]
pi_63008078
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:25 schreef Steeven het volgende:
Is die hype nu eindelijk voorbij? Wat een trieste vertoning zeg. Niet per sé in de VS (hoewel al die jankende en hysterische mensen ook wel een lesje nuchterheid kunnen volgen). Vooral op de Nederlandse tv staat men in de rij om met een stijve pik te verkondigen hoe emotioneel ze reageerden op het feit dat een zwarte president werd. Hoe politiek correct . Obama is gewoon een uitstekende kandidaat, dat zonder meer, maar komop zeg. Ik hoop dat ze hem buiten schot kunnen houden van racistische idioten.
enemy spotted
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63008112
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:54 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik ben al bijna halverwege met mijn eerste audio-boek ooit; the Audacity of Hope.
Jezus, jij overdrijft echt. Je hebt duidelijk dubbele loyaliteiten. Vertrek uit NL please
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63008326
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

enemy spotted
En je punt is?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 6 november 2008 @ 19:19:34 #169
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63008401
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jezus, jij overdrijft echt. Je hebt duidelijk dubbele loyaliteiten. Vertrek uit NL please
Ach, zolang de VS en Nederland dikke maatjes zijn hoef ik niet te kiezen
  donderdag 6 november 2008 @ 19:20:41 #170
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63008437
Wel grappig; de wapenverkopen zijn enorm toegenomen de laatste dagen. Wapenbezitters verwachten een nieuwe Assault Weapons Ban.
  donderdag 6 november 2008 @ 19:27:17 #171
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63008628
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En dat vergelijken met Obama en zijn campagne. Wat een onzin kraam je elke keer uit. !

Nou goed, ik lees er wel overheen vanaf nu. Laforest is nog een helder licht in vergelijking met deze idioterie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_63008957
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:19 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Belachelijk dat VS mensen wel een dubbele paspoort mogen hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 6 november 2008 @ 19:42:34 #173
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63009094
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Belachelijk dat VS mensen wel een dubbele paspoort mogen hebben.
Marokkanen ook..
  donderdag 6 november 2008 @ 19:52:23 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63009417
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:19 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik koos voor de VS als woonplaats, maar kan ook prima in Nederland wonen.... als het echt zou moeten. Qua nationaliteiten hoef ik ook niet te kiezen, ik mag ze allebei behouden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_63009568
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik koos voor de VS als woonplaats, maar kan ook prima in Nederland wonen.... als het echt zou moeten. Qua nationaliteiten hoef ik ook niet te kiezen, ik mag ze allebei behouden.
Een vreemde situatie. Duitsers schijnen wel te moeten kiezen heb ik gehoord (het is of Nederlands óf Duits).

We zijn het schoothondje van Amerika, dat is nog tot daar aan toe, maar Nederland zelf veramerikaniseert steeds meer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 6 november 2008 @ 19:59:34 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63009688
quote:
52% tegen 48%!!
Barack Obama: 64.171.155 miljoen stemmen: 52.5%
John McCain: 56.587.327 miljoen stemmen: 46.3%

Een verschil van 6.2% ofwel 7.583.828 miljoen stemmen.

Naast de overweldigende winst in het kiesmannen stelsel, is een dergelijk verschil in de popular vote met recht een overweldigende overwinning te noemen in het Amerikaanse verkiezingsstelsel.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 6 november 2008 @ 20:02:51 #177
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63009806
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een vreemde situatie. Duitsers schijnen wel te moeten kiezen heb ik gehoord (het is of Nederlands óf Duits).

We zijn het schoothondje van Amerika, dat is nog tot daar aan toe, maar Nederland zelf veramerikaniseert steeds meer.
Hoe weet jij dat nou? Ben je ooit in de VS geweest, heb je je ooit echt met dat land bezig gehouden?
  donderdag 6 november 2008 @ 20:06:43 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63009916
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
Als je als Nederlander getrouwd bent met iemand van de nationaliteit die je wil aannemen, dan mag je altijd de Nederlandse nationaliteit behouden. Dat geldt ook als je als Nederlander Duitser wordt. De Duitse wet kent ook de dubbele nationaliteit, met dergelijke uitzonderingen.

De meeste westerse democratien in de EU en Noord Amerika ondersteunen de dubbele nationaliteit ook gewoon volledig, of met uitzonderingen zoals in Nederland, Belgie en Duitsland. Eigenlijk is het vanwege Marokkanen alleen in de Belgische, Deense en Nederlandse politiek een punt van discussie, hier in Noord Amerika is het helemaal geen discussiepunt, in het Engelse House of Lords zit zonder problemen een Pakistani met twee paspoorten, en in Frankrijk lopen door de oud-kolonisatie miljoenen Marokkanen en Algerijnen rond met twee paspoorten.

Op een of andere manier wordt het hebben van twee nationaliteiten in Nederland nog steeds als een probleem gezien.... alsof de nieuwe burgemeester ZONDER dat tweede paspoort opeens veel beter Rotterdam zou kunnen besturen.
quote:
Ik zie het op IRC ook wel eens.

<Iemand> Amerika Wat een kutland is dat.

en dan een half uur later:

<Iemand> Oeh, nieuwe Heroes is er, even snel downloaden.....

Tja...
-
pi_63010381
North Carolina ook naar Obama.

Missouri nog too close to call, McCain staat maar 6000 stemmen voor.

in Oregon heeft een Democraat de senaatsverkiezing gewonnen.
Alaska, Minnesota, Georgia nog too close to call.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 6 november 2008 @ 20:24:02 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63010513
Ah, Obama heeft zijn Chief of Staff gekozen: Rahm Emanuel, een Democraat uit Illinois.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rahm_Emanuel
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')