abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 november 2008 @ 23:57:33 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_62897824
Welkom in het tiende Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 22

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de
theperfumedcourt.com

Eerdere deeltjes:

Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #4: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #5: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #6: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic voor m/v
Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic - Deel 7
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 8
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel IX

Confidence through competence
  zondag 2 november 2008 @ 23:57:46 #2
55709 Stereotomy
pi_62897831
quote:
Creed
pi_62898127
Jubileumtopicstvp!
pi_62900764
Ik heb geen zin een nieuw topic te openen dus ik tvp lekker hier dat ik vandaag By Kilian A taste of heaven op heb
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  maandag 3 november 2008 @ 14:17:04 #5
55709 Stereotomy
pi_62907506
Was vandaag bij de Bijenkorf om Shalimar nog maar eens te proberen. Normaal word ik niet lastig gevallen door SA's aan de mannenkant, maar ik was pas net bij de vrouwenkant en kwam al zo'n dame op me af.

Zei dat ik Shalimar zocht van Guerlain, had ze meteen wat op een papiertje voor me opgespritst. Zei dat ik wel wat op mijn hand wilde, werd heel raar aangekeken.

Anyway, ze begon toen te verhalen dat Guerlain nog veel natuurlijke ingrediënten gebruikte ( kan mij het nou bommen of het natuurlijk is of niet, ik wil gewoon het beste effect) zélfs nadat ik zei dat Shalimar vast al een paar keer hergeformuleerd was in de afgelopen eeuw, met nieuwe ontwikkelingen in de organische chemie.

Maargoed. Inderdaad, Shalimar als oriëntal heeft trekjes van Habit Rouge. Iets vrouwelijker, maar wel vriendelijkere topnotes. De topnotes van Habit Rouge is wat zuur ('paardezweet') , en Shalimar is gewoon een wat vrouwelijke oriëntal die prima door mannen gedragen kan worden. Je moet het dan alleen niet treffen met mensen wiens moeder ook Shalimar heeft, want dat roept rare associaties op.

Mitsouko had ik ook willen proberen, maar die hadden ze niet.
pi_62912155
Mitsouko hebben ze wil bij elke willekeurige ICI Paris XL. Jicky hebben ze bij mijn weten alleen bij de Bijenkorf A'dam en R'dam. Overigens is het op zich wel zo dat Guerlain in vergelijking met andere niet-nichehuizen vrij veel natuurlijk spul gebruikt. Guerlain is een beetje als Creed: vrij simpele composities met hoge kwaliteit ingrediënten.

Maar er zijn dus wel similarities tussen HR en Shalimar, zie je wel
pi_62912981
quote:
Op maandag 3 november 2008 09:14 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb geen zin een nieuw topic te openen dus ik tvp lekker hier dat ik vandaag By Kilian A taste of heaven op heb
Ja zeg... Waar moet ik nu melden hoe ik vandaag ruik?
pi_62913782
U weet neem ik aan hoe een nieuw topic te openen?
pi_62916281
Beste geurexperts,
Wie redt mij? Ik ben nu bezig aan de laatste fles van mijn (levens-)voorraad Sotto Voce, die niet meer wordt geproduceerd. Maar het is me nog steeds niet gelukt een goede vervanging te vinden de afgelopen jaren. Of het ruikt juist weer teveel naar snoepjes, suikerspin en chocola, of te weinig.

Tot nu toe ben ik gestrand bij L van Lolita Lempica (wat een gruwelijk kitchflesje trouwens), maar suggesties zijn welkom! Er was toch ook iemand die parfums zelf kon mixen op fok?
pi_62918771
Als je Sotto Voce van Laura Biagiotti bedoelt staat eBay er vol mee: http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m38.l1313&_nkw=sotto+voce+parfum&_sacat=See-All-Categories
pi_62923373
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:26 schreef W1ZZ het volgende:
Als je Sotto Voce van Laura Biagiotti bedoelt staat eBay er vol mee: http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m38.l1313&_nkw=sotto+voce+parfum&_sacat=See-All-Categories
Heb je die prijzen gezien ? 10$ voor een mini, en 99$ voor een 'normaal' flesje? Daarbij, dat spul is dus minsten 6 jaar oud, want zolang bestaat het al niet meer. Nee, ik moet de kop niet in het zand blijven steken, maar op zoek naar een alternatief. Ebay is uitstel van executie.
pi_62924280
Welk geurtje draag jij vandaag? #23 Fris de kou trotseren!

Stelletje luie donders hier

Nouja, open ik iig eens een topic dat niet bij voorbaat al doodvalt
Mad Men
pi_62926637
Tja, als het echt zo belangrijk voor je is zou ik dat gewoon betalen. Leeftijd van een geur maakt geen bal uit als het maar goed bewaard is gebleven. Met een alternatief kan ik je niet helpen want ik heb Sotto Voce nog nooit geroken.
  woensdag 5 november 2008 @ 21:09:29 #14
55709 Stereotomy
pi_62981781
Bulgari wordt een beetje een paupermerk, merk ik.

quote:
February. Omnia Green Jade, which follows Omnia Crystalline and Omnia Amethyste, is "aimed at a younger, more contemporary" audience.

Like the prior scents in the series, Omnia Green Jade was developed by perfumer Alberto Morillas. The fragrance notes feature green mandarin, spring water, white peony, pear blossom, jasmine, pistachio, white woods and musk.

Bvlgari Omnia Green Jade will be available in 25, 40 and 65 ml Eau de Toilette and in matching body products.
Weer een flanker in de Omnia series. Een hele lichte floral/aquatic zo te lezen. Had Jasmine Noir, de vorige vrouwelijke lancering van Bulgari, ook uitgeprobeerd recentelijk, maar ik weet niet wat er zo noir aan is. Poederige jasmijngeur.

Let ook op de notes: 'spring water' wordt er genoemd. Op BN zullen er vast weer mensen denken dat Morillas in de lente een paar emmers uit een vijver heeft opgevist en dat in de parfum heeft gedaan.

De model in de foto is niet Kate Moss, maar een goedkopere versie in de vorm van Karlie Kloss.
quote:
Karlie Kloss per Bulgari Omnia Green Jade by Mario Sorrenti

La giovanissima modella americana è il volto della nuova, freschissima fragranza Bulgari Omnia Green Jade, che va ad aggiungersi agli altri tre profumi della linea Omnia: la prima foto della campagna by Mario Sorrenti

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 05-11-2008 21:15:20 ]
pi_62987213
Maar wel met foto's van Mario Sorrenti
  woensdag 5 november 2008 @ 23:46:05 #16
55709 Stereotomy
pi_62987246
Wie?
pi_62987458
Een van m'n favoriete modefotografen.

http://www.thefashionspot(...)tographer-66495.html

^^^^
Wat voorbeeldjes, niet allemaal SFW!
  woensdag 5 november 2008 @ 23:55:58 #18
55709 Stereotomy
pi_62987498
Okee dan.
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:52:32 #19
55709 Stereotomy
pi_63032559
Kouros Fraicheur is binnen!

Het ís een soort lichte versie van de originele Kouros, zonder de zure penetrante civet-note. Een soort laatbloeier uit de jaren '80 die pas in de jaren '90 is uitgebracht. Eenvoudig in zomer én winter te dragen. Wel aardig, moet ik zeggen.

Wie wil er een vial van ruilen tegen een ander geurtje?
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:53:35 #20
55709 Stereotomy
pi_63035583
Chandler Burr geeft Bulgari Eau Parfumée au Thé Vert 5 sterren in de NY Times.

quote:
'...Ellena and his wife, Susannah, have long been serious lovers of tea, especially that of the house of Mariage Frères. He would visit the shop, which wasn’t yet as famous as it is now, to take in the wonderful smells, then go to his lab and write short formulas, sketching out the scents he’d smelled in his head. One day he asked Mariage Frères if he could smell all of their teas. They agreed. Ellena spent a morning dipping his nose into 100 of the large metal canisters. He was developing an idea, refining it to a point. The trick he arrived at was mating a synthetic called ionone, which, as far as he knew, had only been used to make the scent of violets, and Hedione (the trade name for the synthetic molecule methyl dihydrojasmonate, originally found in jasmine), a heady, ethereal, glowing smell. He put the two together to make tea, though not a particular kind of tea; it was, as Ellena is careful to explain, the concept of tea...

http://themoment.blogs.ny(...)the-vert-by-bulgari/
Ik draag het nog immer met veel plezier. Ook als ik mijn kamervloer aan het swifferen ben, spuit ik soms wel wat op de swiffer.
pi_63035606
Ik spuit het niet op mijn swiffer, enkel in mijn décolleté
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:57:59 #22
55709 Stereotomy
pi_63035672
Ik geloof je niet.

Volgende keer even ruiken.
pi_63036201
You need to get yourself a girlfriend, mate

btw heb niets om te ruilen atm denk ik maar ik wil best even Kouros Fraîcheur testen hoor
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:27:28 #24
55709 Stereotomy
pi_63036244
Ik stuur het je morgen op.

LKS ook maar.
pi_63036490
Hey thx dude!

Ik zal even kijken of ik hier nog wat leuks heb om op te sturen.
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:50:19 #26
55709 Stereotomy
pi_63036786
Ik ga nog ff sprinten naar de brievenbus. Misschien haal ik de lichting nog, en anders niet.
pi_63036983
Thanks dude!
  zaterdag 8 november 2008 @ 22:02:47 #28
55709 Stereotomy
pi_63063003
De lichting was al geschied, maar denk dat jullie de samples maandag wel ontvangen. Zelf zit ik er alweer aan te denken om het te verkopen (en nooit meer blind buy te doen, net als Versace Black Jeans _! ) maar misschien dat een van jullie hem zodanig lekker vinden dat jullie de fles wel willen kopen voor een zacht prijsje.

Hij doet me een beetje denken aan de Van Cleef & Arpels PH die ik al heb. Zo'n jaren '80 powerhouse, maar dan is VC&A toch nog iets sterker dan Kouros Fraicheur.
pi_63065743
Jammer dat je 'm niet lekker vindt! Verbaast me wel dat je 'm op VC&A PH vindt lijken terwijl je zegt dat ie fruitachtig moet zijn. Dat heb ik nooit uit VC&A gehaald!

Ik heb Kouros trouwens al dus heb zo'n vermoeden dat ik 'm niet nodig heb Mijn eerstvolgende aankoop wordt sowieso Shalimar.
  zondag 9 november 2008 @ 00:24:52 #30
55709 Stereotomy
pi_63065848
Nou, hijs meer zeep dan fruitachtig hoor.
pi_63069583
Huh, er zat toch ananas en grapefruit in of niet? Klinkt weinig zeepachtig?
  zondag 9 november 2008 @ 12:03:01 #32
55709 Stereotomy
pi_63070829
Never trust a scent pyramid, they are made by marketeers....
pi_63070985
True enough! Heb trouwens n.a.v. dit topic op BN een gratis 5ml sample besteld bij een Duits 'adellijk' bedrijf dat volgens henzelf toch echt wel de historische shizzle my nizzle is. Ik ben benieuwd
pi_63071237
Moeten we je vanaf nu aanspreken met The Prevailer of Individuality?
  zondag 9 november 2008 @ 12:42:46 #35
55709 Stereotomy
pi_63071519
Ik heb er ook maar een besteld
pi_63071598
Ja LKS ze hebben weer heerlijk typische ad copy!
pi_63102674
Heel slim Stereo, ik denk dat 'Kouros' inside nog beter werkt dan !! WARNING NUCLEAR WASTE INSIDE !!

thx!
  maandag 10 november 2008 @ 15:57:27 #38
55709 Stereotomy
pi_63104499
Ben benieuwd wat je ervan vindt. Zelf denk ik dat de geur half niet zo bijzonder zou zijn als het de naam Kouros niet droeg. Vandaar dat Kouros ook zoveel flankers heeft, denk ik.

Vandaag was ik trouwens tentamen aan het maken, en op een gegeven moment dacht ik: "WTF, wie ruikt hier zo lekker! "

Maar dat was ik zelf dus. Silver Mountain Water.
pi_63104721

Ja wat vind ik ervan. Om te beginnen is het wel overduidelijk Kouros, maar een beetje een afgeslankte versie. Je hebt nog wel heel duidelijk de sinaasappel/kruidnagelcombo maar de pit van de Kouros is er af omdat er dus geen (of niet net zoveel?) civet in zit. Het ruikt een beetje als een fles Kouros die te lang heeft gestaan en z'n pit heeft verloren. Dat heb ik even ook nog serieus gedacht, dat je me stiekem gewoon Kouros had gegeven want het lijkt er toch echt heel veel op. Wat wel weer lekker is is dat ie wat ronder en gebalanceerder is dan de originele Kouros. Als ik uiteindelijk moest kiezen tussen Kouros en KFraîcheur dan maar het origineel (en als geld geen rol speelde dan nog steeds liever Creed Orange Spice).
  maandag 10 november 2008 @ 16:07:04 #40
55709 Stereotomy
pi_63104803
Grappig die analyse. En ruik jij er nog ananas in? Op BN zijn er een paar die dat wel zeggen, maar die hebben volgens mij iets te lang naar de pyramide gestaard.

En ja, ik vind de originele Kouros echt té. Ik hou van minder sterke geuren dan jij. Maar ik zit dus nog te tobben om Fraicheur te verkopen.

Overigens had ik afgelopen donderdag Muscs Koublai Kahn op naar toneelles (vrij intiem altijd, en up close), maar ik had juist de indruk dat de vrouwtjes wat dichter bij me wilden komen en knuffelen. Maar ik vind MKK dan ook absoluut niet animalic of dirty, maar juist een hele fraaie zachte muskgeur met pit.
pi_63105483
Op sommige mensen wordt MKK vrij zacht en soms zelfs floral, dat lees je ook op BN dus ik begrijp dat wel... Misschien dat de ananas er in zit en dat je dat terugruikt in dat het geheel iets minder bedompt is en wat zoeter, maar ik kom het ook niet echt tegen. Hij's wel prima voor als je Kouros wilt dragen maar geen zin hebt in KOUROS
  maandag 10 november 2008 @ 16:37:53 #42
55709 Stereotomy
pi_63105520
pi_63105590
quote:
Op maandag 10 november 2008 15:01 schreef W1ZZ het volgende:
Heel slim Stereo, ik denk dat 'Kouros' inside nog beter werkt dan !! WARNING NUCLEAR WASTE INSIDE !!

thx!

M'n postbode droeg dit uit voorzorg:

Maar het is idd een light versie van Kouros, zeker goed te doen! Ga 'm vanavond naar een etentje in de stad opdoen, thx!
  maandag 10 november 2008 @ 16:49:13 #44
55709 Stereotomy
pi_63105768
Ik durf echt niet zoveel geur op te doen tijdens etentjes.
pi_63106071
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:49 schreef Stereotomy het volgende:
Ik durf echt niet zoveel geur op te doen tijdens etentjes.
Het blijft Kouros, dus ik doe voorzichtig:

Als je goed kijkt zie je de ananas wel in deze druppel!
  maandag 10 november 2008 @ 18:52:45 #46
55709 Stereotomy
pi_63108707
Bizar.

Binnenkort is mijn eerste fles leeg, de Bulgari PH. Omdat dit de geur is die me in de geurwereld liet storten, en het bovendien zeer betaalbaar is , zat ik eraan te denken om een nieuwe fles te kopen.

Maar aan de andere kant zit ik te twijfelen over Prada Infusion d'Iris en Infusion d'Homme. Als ik Bulgari PH vervang, die ik zie als de ideale 'ik ga naar mijn schoonouders / directeur toe en ik draag mee...' geur, zouden jullie dan Infusion d'Iris nemen of Infusion d'Homme?

Ik vind de Iris-versie erg lekker, maar wel een tikkeltje vrouwelijk. De Infusion d'Homme vind ik alleen de eerste 10 minuten lekker met de iris erdoorheen, daarna is het gewoon zeep.

Help
pi_63116953
Infusion d'Iris! W1ZZ en ik kwamen bij de Douglas al tot de conclusie dat Id'I >>> Id'H, een professioneler consult bestaat haast niet toch
  maandag 10 november 2008 @ 22:53:34 #48
55709 Stereotomy
pi_63117011
Brothas in Scents

Niet te vrouwelijk? Infusion d'Iris? Het moet Bulgari PH vervangen, en die is met de musk en peper toch mannelijk.
pi_63117104
Ik vind 'm zelf niet te vrouwelijk, maargoed, it's up to you natuurlijk.

Kouros light is goedgekeurd trouwens!
  maandag 10 november 2008 @ 22:58:37 #50
55709 Stereotomy
pi_63117182
Door wie
pi_63117373
Oud studiegenotes die ik al een tijd niet had gezien. Die overigens allemaal geen benul hebben verder van parfum en het allemaal overbodige onzin vinden, social work mensen zijn niet zo bezig met dit soort dingen doorgaans
  maandag 10 november 2008 @ 23:08:56 #52
55709 Stereotomy
pi_63117539
Aha. Maar die zijn meestal wel knap enzo en meningen van knappe vrouwen tellen mee.

Het liefst wil ik dat deze verkoper gewoon me terugmailt en me smeekt te gaan bieden, ook al woon ik niet in de UK.

Klik

pi_63118032
Dat zou wel een ideale oplossing zijn natuurlijk!

Die eerste opmerking laat ik maar aan me voorbijgaan Al zitten er geen arrogante Roemeense dames tussen hoor!
pi_63119100
Haha jullie ergeren je dus ook nog steeds aan die domme kut!

Ik ben het uiteraard met LKS eens: IdI >>> IdH. Ik meen ook eens ad copy van Prada gelezen te hebben dat een man met IdH op zou moeten ruiken naar iemand die zich met de douchegel van IdI had gewassen... Slap aftreksel dus per definitie. Daarnaast vind ik IdI minder vrouwelijk dan bijvoorbeeld Dior Homme die je al hebt!
  dinsdag 11 november 2008 @ 00:12:26 #55
55709 Stereotomy
pi_63119174
Ik mis wat. Welke domme kut? Of ben je dronken, W1ZZ?

En Dior Homme roelz de pan uit. Is beter dan Dior Homme Intense, maar ik heb ook een zwak voor Dior Homme Cologne.

Dior Homme is een iris gourmand (en Intense helemaal!), Dior Homme Cologne is een citrus iris.
pi_63119271
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:08 schreef W1ZZ het volgende:
Haha jullie ergeren je dus ook nog steeds aan die domme kut!
Och het weegt niet op tegen het vermaak om dit soort posts:
http://community.basenotes.net/showthread.php?t=218434

125ml Royal Delight opdoen in 3 weken omdat je 'm niet lekker vindt en de fles zsm leeg wil krijgen.
pi_63119272
Uhh nee hoor, ik reageer op de arrogante Roemeense dame waar LKS het over heeft. Ik ben daarnaast ook met je eens dat DH heel erg goed is maar ik vind IdI gewoon minder vrouwelijk dan DH
  dinsdag 11 november 2008 @ 00:21:51 #58
55709 Stereotomy
pi_63119331
Oh, die domme kut Ja, maar wel lekker. Jammer dat ze niet vruchtbaar is.

Gosh, ik heb ook nog 5 ml aan Royal Delight in de koelkast. Binnenkort maar even in een atomizertje gooien.
pi_63121244
6ml per dag Zal ie wel geen menselijk contact hebben gehad gedurende die drie weken!
pi_63125625
Aah hier zijn jullie!

On-topic: Vandaag Musc Ravageur

Die musc is toch weer even slikken.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mr.G op 11-11-2008 12:33:43 ]
pi_63139714
Steer, popje, waar koop je fatsoenlijke atomizers/verstuivertjes met een dop?

Geurtjes zonder verstuiver onhandig
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:56:40 #62
55709 Stereotomy
pi_63140318
Bij Sally in de VS, lief.

http://www.accessoriesforfragrances.com/

De plastic 2.5 ml atomizers zijn prima, die heb ik altijd.
pi_63141078
Ja maar ik wil wel een cute exemplaar voor in m'n tas. En ik hoef er ook geen 12. Of 100
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:27:13 #64
55709 Stereotomy
pi_63141268
Sally verkoopt ook cute exemplaren.
pi_63141394
HA! Check. Eens kijken welke het best bij mijn Bulgari (lach niet) Petits et Mamans past. Ben weer gruwelijk overgevoelig de laatste tijd, volgens mij krijg ik van ongeveer alles met alcohol uitslag

Hoe is het met je afstudeeropdracht, gaan de prematuren nog door?
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:30:55 #66
55709 Stereotomy
pi_63141445
Heb morgen tentamen en ben aan het soggen, dus ik vertrek zo weer.

En waarom nou Petits et Mamans?
pi_63141549
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:30 schreef Stereotomy het volgende:
Heb morgen tentamen en ben aan het soggen, dus ik vertrek zo weer.

En waarom nou Petits et Mamans?
Omdat Burberry Baby Touch me doet denken aan WC-verfrisser en ik verder geen lekkere alcoholvrije geurtjes kon vinden
Petits et Mamans doet me denken aan Kenzo Flower, de favo geur van ons aller teerbeminde SoL
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:35:37 #68
55709 Stereotomy
pi_63141629
Nou, mij doet het denken aan Natusan baby olie. Waar ik me overigens elke dag mee scheer.
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:02:48 #69
55709 Stereotomy
pi_63142783
Ik heb ze!

Ongeveer 8 EUR met de lage pond. Komt hopelijk niet al teveel shipping bij. Dan heb ik 8 ml Infusion d'Homme en 8 ml Infusion d'Iris Eau de Parfum.

Doe ik hopelijk erg lang mee, en wie weet raak ik erna wel op uitgekeken. Mijn 10ml Dior Homme daar zit bijv. ook nog gewoon 5 ml in, sinds de zomer.

Wat doe ik met al die grote flessen eigenlijk.
pi_63143173
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:38 schreef ColdFeet het volgende:
Steer, popje, waar koop je fatsoenlijke atomizers/verstuivertjes met een dop?

Geurtjes zonder verstuiver onhandig
Bij de Douglas heb ik ook wel wat handige gekocht met dop, kun je eventueel ook nog vragen!

En Stereo gefeliciteerd Zolang je geen 6ml per dag draagt kun je er ongetwijfeld nog wel ff mee vooruit.
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:15:46 #71
55709 Stereotomy
pi_63143267
Oh ja, de atomizer bij de douglas is vrij aardig. Heeft ongeveer de grootte van een tampon ( ) en ziet er wel fraai uit. Ik geloof 4,95 EUR, en dan zit er ook een trechtertje bij.
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:23:25 #72
55709 Stereotomy
pi_63143541
quote:
Sean John: Black Irish Tweed
Sean John: Bad Boys imperial
Sean John: Unoriginal Vetiver
Sean John: Black New York Lavender
Sean John: Black Mountain Water
Sean John: Citrus Blackarrade
Sean John: Bois Du New York
Sean John: Johni Sauvage
Sean John: Slutty Island Water

http://community.basenote(...)=1355455#post1355455
pi_63150624

Vandaag ga ik me lekker de hele dag scheren met Rive Gauche PH.
  woensdag 12 november 2008 @ 12:34:34 #74
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_63155620
ff een tip voor wie goedkoop nog wat wil aanschaffen, hier zijn regelmatig goedkope dingen te vinden
http://www.just247.nl/
  woensdag 12 november 2008 @ 12:43:53 #75
55709 Stereotomy
pi_63155878
Thanks Drib

Wat draag jij?
pi_63155916
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:13 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Bij de Douglas heb ik ook wel wat handige gekocht met dop, kun je eventueel ook nog vragen!
Mmm. Eens kijken of ik hier een soortgelijke winkel kan vinden
  woensdag 12 november 2008 @ 12:45:55 #77
55709 Stereotomy
pi_63155926
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:45 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik mis je gebakken rijst.
pi_63155980
Kom dan eten, vent
  woensdag 12 november 2008 @ 12:49:26 #79
55709 Stereotomy
pi_63156010
Kom dan brengen, vrouw.
  woensdag 12 november 2008 @ 12:49:27 #80
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_63156011
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:43 schreef Stereotomy het volgende:
Thanks Drib

Wat draag jij?
Diamonds van Armani
pi_63156032
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:49 schreef Stereotomy het volgende:
Kom dan brengen, vrouw.
Dude, ik doe alsof ik druk ben... Moet nog een tentamen nakijken, 52x
pi_63156048
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:45 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

De Douglas zit toch overal wel enigszins in de buurt?

Volgens mij waren ze trouwens ¤2 per stuk ofzo..
pi_63156123
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:51 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

De Douglas zit toch overal wel enigszins in de buurt?

Volgens mij waren ze trouwens ¤2 per stuk ofzo..
Maar ik woon in België
Was jij dat niet trouwens, die van Massimo Dutti hield? Er zit een grote winkel op Zaventem, zag ik laatst.
pi_63156321
Ach das waar ook! Ja dat was ik, weet niet of ik daar zo snel in de buurt ga komen, maar volgend jaar verhuis ik waarschijnlijk weer een tijdje terug naar Lissabon waar genoeg MD vestigingen zitten
pi_63156504
Vandaag weer eens mijn sample Creed Green Irisch Tweed opgespoten, blijft toch wel erg lekker

Wanneer brengen ze er nu eens een nice 30ml cheap flesje van uit
BlaBlaBla
pi_63156565
Ik heb vandaag weer Kouros light op
  woensdag 12 november 2008 @ 14:29:31 #87
55709 Stereotomy
pi_63159021
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:10 schreef Soldier2000 het volgende:
Vandaag weer eens mijn sample Creed Green Irisch Tweed opgespoten, blijft toch wel erg lekker

Wanneer brengen ze er nu eens een nice 30ml cheap flesje van uit

Nice wel, cheap niet.
pi_63161990
Ge kunt nog steeds beter op eBay een 75ml tester kopen dan dit flesje in de winkel maar ze zijn wel cute!
  donderdag 13 november 2008 @ 12:08:56 #89
55709 Stereotomy
pi_63186701
http://community.basenote(...)=1356656#post1356656

Interessant, op Basenotes kraken ze Infusion d'Homme niet eens zo af en heeft het een lichte voorsprong op Infusion d'Iris.
pi_63191802
Frappant... Ik vind er echt geen zak aan! Heb jij trouwens je sample van die duitse site al binnen? Op BN hebben ze 'm vandaag allemaal binnengekregen...
  donderdag 13 november 2008 @ 16:10:02 #91
55709 Stereotomy
pi_63193770
Ja! Ik ben ff ingelogd tussen het tentamen leren door om te melden dat ik de

von Sierstorpff Bad Driburg The Scent of a Gentleman / The Prevailer of Individuality seit 1782

.... binnen heb gekregen.

Ik vind het wel een lekker geurtje, moet ik zeggen. Een citrus/woody/floral fougère, niet heel bijzonder, maar ook geen crap. Het doet me denken aan:

, en dan vooral in de topnotes.

-edit- Net ff op BN gekeken, en Dimitry zegt dat het hem doet denken aan Acqua di Parma. Dat was precies waar ik aan dacht toen ik de topnotes in snoof.
  donderdag 13 november 2008 @ 21:06:52 #92
55709 Stereotomy
pi_63201460
quote:
hallo Stereo, ik ben wel geinteresseerd in een paar van je Kouros-flesjes maar ik heb er niet meer dan een tientje per flesje voor over. Als je hiermee niet akkoord kunt gaan, gaat 't over.
Ik gebruik sinds kort voor 't eerst van m'n leven een eau de toilette van Kouros en 't bevalt me wel. Behalve die achterlijk hoge prijs dan.
Wat is een fraicheur eigenlijk. Ik wil wel een stuk of 5 flesjes hebben, waarbij ik er wel vanuit ga dat er het spul inzit wat erin behoort te zitten en niet dat je een ander hiermee belazert.
Ben je er zeker van dat 't om 100 ml flesjes gaat
Ik ben eind van de maand een dag in xxx en dan zouden we iets kunnen afspreken.
mvg
xxx, rotterdam
10 EUR en dan niet belazerd willen worden.
pi_63207224
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:29 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nice wel, cheap niet.
O ja skins had die 65euro bleeeeeh.

Op ebay staan alleen maar 100+ml flesjes
BlaBlaBla
  donderdag 13 november 2008 @ 23:29:22 #94
55709 Stereotomy
pi_63207535
Ik zou oppassen met die 120 ml flesjes van Creed. Ik had een fake Silver Mountain Water (gelukkig wel volledige refund). Toen heb ik maar een 75ml tester gekocht.

Achteraf gezien had ik beter nóg meer kunnen besparen en een gebruikte tweedehandse 75ml kunnen kopen waar wat minder in zat. Dus als ik je een tip mag geven: mik daar maar op.

GIT begin ik steeds meer te waarderen trouwens. Ik denk dat ik maar eens een mini van Cool Water moet aanschaffen ofzo. W1ZZ

Wil je perse GIT hebben? Wat vind je van Cool Water?
pi_63208880
Authentieke Creed koop je op eBay van deze knakker: http://stores.ebay.com/All-She-Wants
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:32:42 #96
55709 Stereotomy
pi_63209411
W1ZZ, zijn de prijzen daar nou gestegen, of is de dollar gewoon gedaald in vergelijking met toen wij SMW kochten?
pi_63209972
Toen wij SMW kochten stond de euro nog op +/- $1.50, nu is ie +/- $1.30
pi_63215980
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:29 schreef Stereotomy het volgende:
Ik zou oppassen met die 120 ml flesjes van Creed. Ik had een fake Silver Mountain Water (gelukkig wel volledige refund). Toen heb ik maar een 75ml tester gekocht.

Achteraf gezien had ik beter nóg meer kunnen besparen en een gebruikte tweedehandse 75ml kunnen kopen waar wat minder in zat. Dus als ik je een tip mag geven: mik daar maar op.

GIT begin ik steeds meer te waarderen trouwens. Ik denk dat ik maar eens een mini van Cool Water moet aanschaffen ofzo. W1ZZ

Wil je perse GIT hebben? Wat vind je van Cool Water?
Ja ik vind GIT lekker, alleen ik heb geen zin om er 100 euro voor uit te geven, sowieso 30ml vind ik eigenlijk meer dan genoeg ik wil het toch niet elke dag gaan dragen.

Maar wat ik van Cool Water vind, hmmmz ik heb er een jaar geleden een sample van gekocht en ik was er helemaal weg van, toen kocht ik een 30ml flesje en ik wist niet wat ik rook, en mijn huid reageerde er fucked up op Gelijk verkocht.
Nu heb ik gister dus weer die sample geprobeerd, and i love it

Edit, ik weet al hoe het komt, ik heb een sample van Cool Water Game

[ Bericht 2% gewijzigd door Soldier2000 op 14-11-2008 13:51:05 ]
BlaBlaBla
pi_63222134
Kent iemand American Crew Classic Fragrance?

En hoe schatten jullie die in voor iemand die wel van jill sander sun houdt, maar niet van JPG
(meer weet ik niet )
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:13:44 #100
55709 Stereotomy
pi_63222208
Vriendje meenemen naar de Douglas en samen proberen, PF.
pi_63222220
Ik heb het al gekocht Het ging mij om de shampoo/cremespullie/douche en scheerdinges
en er zit ook nog een luchtje bij
pi_63227499
Wat vinden jullie eigenlijk van JPG Gaultier 2?
BlaBlaBla
pi_63228744
Mierzoet, vies en onorigineel. Fleur du Male vind ik wel weer goed.
pi_63229357
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 19:42 schreef W1ZZ het volgende:
Mierzoet, vies en onorigineel. Fleur du Male vind ik wel weer goed.
onorigineel

huuuuh? Waar lijkt hij dan op.

Ik vind hem stiekem heerlijk
BlaBlaBla
pi_63230154
Op willekeurig elke andere amber/vanillebom. Wat overigens natuurlijk niet betekent dat jij 'm niet lekker mag vinden, maar imo is er beter te krijgen. Probeer voor een goede vanillegeur bijvoorbeeld eens Shalimar of Habit Rouge.
  vrijdag 14 november 2008 @ 23:23:39 #106
55709 Stereotomy
pi_63234926
Of Bulgari Black.
pi_63236090
Daar zit inderdaad ook veel vanille in maar ik krijg niet meteen die associatie... Ik denk dan eerder meteen aan teer, leer en patchouli. Pas na heel veel tijd aan vanille.
  zaterdag 15 november 2008 @ 00:20:15 #108
55709 Stereotomy
pi_63236103
Jamaar, hij was nog niet genoemd in dit topic

Nou, Chanel Egoïste dan.
pi_63236144
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 00:20 schreef Stereotomy het volgende:
Jamaar, hij was nog niet genoemd in dit topic
That reminds me!

Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford, Tom Ford.

Zo.
  zaterdag 15 november 2008 @ 00:24:16 #110
55709 Stereotomy
pi_63236161
Gaylert.
pi_63236252
Hey ik krijg gewoon betaald per topicpagina dat ik die naam drop, dacht dat dat wel duidelijk zou zijn inmiddels.

pi_63236475
Betaalt wel retebout dan als je je nog steeds geen TF Private Collection hebt kunnen veroorloven
pi_63236624
Don't hate, congratulate!
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:35:55 #114
55709 Stereotomy
pi_63249720
Vandaag was ik bij de Bijenkorf, staat er zo'n droeftoeter echt veel geuren te samplen en in z'n agenda op te schrijven wat hij ervan ruikt.

Anyway. Prada Infusion d'Iris of Infusion d'Homme? Ik ben geneigd ze zeggen: geen van beide. Infusion d'Homme is de sterkere geur. Heel koel, heel scherp. Heel veel neroli aan het begin, en een hele koele iris note, door de zeepgeur heen. Als ik een robot was, zou ik deze geur dragen. Totaal geen gevoel, geen emotie. Dit gaat hem toch niet worden denk ik.

Tja, en Infusion d'Iris op mijn andere arm. De warmere geur, dat zeker, ook de meer vrouwelijke geur. Ik ruik een boel jasmijn in de mid- en basenotes - doet me denken aan Jasmin Noir van Bvlgari - maar 't is me toch iets te wussy. Ik zoek iets mannelijkers, aangezien SMW, Bulgari The Vert en Mugler Cologne, mijn 'andere' overdag-geurtjes, al in de unisex categorie zitten.

Ik ben nog steeds gecharmeerd van Kenzo Power van Olivier Polge (Dior Homme, V&R Flowerbomb). Een mooie zachte mannelijke floral, erg draagbaar. Maarja, ook niet wat ik zoek.

Ik zie mezelf straks op eBay nog een Dior Homme Cologne kopen ofzo - een simpele lichte citrus/iris. Wat ook dom zou zijn, want ik vind de originele Dior Homme ook erg lekker.

Moeilijk, moeilijk
pi_63250387
Vandaag weer Creed GIT op gedaan, hoe langer je GIT op hebt hoe lekkerder hij word
BlaBlaBla
pi_63252121
Dior Homme Cologne
  zaterdag 15 november 2008 @ 21:06:44 #117
55709 Stereotomy
pi_63252196
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 21:04 schreef W1ZZ het volgende:
Dior Homme Cologne
Hadjewat
pi_63252231
Ik?? Heul niks hoor DHC
  zaterdag 15 november 2008 @ 21:11:25 #119
55709 Stereotomy
pi_63252324
Wat nou, is gewoon meer iris citrus ipv iris zoete troep van de originele.
pi_63252363
Okee, maar ik vind het niets ivm het origineel. Helemaal als je bedenkt dat jij 't origineel al hebt.
  zaterdag 15 november 2008 @ 21:14:27 #121
55709 Stereotomy
pi_63252415
Het originele kan ik nauwelijks aan in de zomer, of in kleine besloten ruimtes, of bij lichamelijke activiteiten. Cologne is daar uitstekend geschikt voor.

En mocht ik wat zwaarders willen, dan zou ik hem nog kunnen layeren met L'Instant van Guerlain ofzo.
pi_63253511
Heb drie nieuwe monstertjes sinds vandaag:
  • Jean Paul Gaultier - Fleur du Male
  • Hugo Boss - Pure
  • Karl Lagerfeld - Kapsule LIGHT

Vind Fleur du Male wel tamelijk zoet en een beetje vrouwelijk ruiken, misschien dat ik eraan moet wennen. Rest nog niet echt geprobeerd. Iemand ervaring(en) met (een van) deze drie geuren?
  • pi_63258043
    Als je bloemig gelijkstelt aan vrouwelijk, ja dan is Fleur du Male wel aan de vrouwelijke kant, zeker in het begin. Dat is ook een soort shockvalue die JPG probeert te bewerkstelligen. Tegelijkertijd vind ik dit z'n beste geur maar ik geef toe, echt heel erg mannelijk is ie niet.
      zondag 16 november 2008 @ 20:45:56 #124
    55709 Stereotomy
    pi_63271838
    Whoo hoo! Na wat geruzie met de seller (die UK only had gespecificeerd) toch 8 ml Infusion d'Homme en Infusion d'Iris voor een zacht prijsje kunnen kopen.
      zondag 16 november 2008 @ 21:29:03 #125
    220182 HEROINchic
    is geen junkie.
    pi_63273089
    Weet iemand toevallig of Dolce & Gabbana L'eau the One al in de winkels ligt? (omgeving Utrecht)
    Is een nieuwe versie van D&G The One, wat frisser en lichter.

pi_63328589
    Vandaag een proefje gekregen van:
    Lalique pour Homme

Ruikt best aardig eigenlijk, kennen meer mensen hem?
    BlaBlaBla
    pi_63332713
    Ken het niet maar ik hoor altijd dat Lalique wel een goed merk is en iig niet zo doorsnee!
    pi_63332945
    Wat ik me wel eens afvraag trouwens: Als je een geurtje zelf niet meer ruikt, betekent dat dan dat anderen 'm ook niet meer ruiken? Volgens mij is dat niet zo toch? Heb wel eens wat gehoord dat als je "gewend bent geraakt" aan een geur (en 'm dus niet meer ruikt), dat je dan wel voorzichtig moet zijn dat je niet te veel opspuit, want anderen kunnen 'm wel ruiken?
    pi_63333382
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 23:25 schreef W1ZZ het volgende:
    Ken het niet maar ik hoor altijd dat Lalique wel een goed merk is en iig niet zo doorsnee!
    Ik betrap me er stiekum op dat ik er al de hele avond naar aan het ruiken ben
    BlaBlaBla
    pi_63333580
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 23:33 schreef Marurk het volgende:
    Wat ik me wel eens afvraag trouwens: Als je een geurtje zelf niet meer ruikt, betekent dat dan dat anderen 'm ook niet meer ruiken? Volgens mij is dat niet zo toch? Heb wel eens wat gehoord dat als je "gewend bent geraakt" aan een geur (en 'm dus niet meer ruikt), dat je dan wel voorzichtig moet zijn dat je niet te veel opspuit, want anderen kunnen 'm wel ruiken?
    Dat klopt, andere mensen kunnen 'm dan nog prima ruiken. Als je je neus continu blootstelt aan dezelfde geursensatie dan raakt ie daaraan gewend. Een tip is om je geurtje op je borstkas te spuiten ipv in je nek, dan raakt je neus minder snel verzadigd. En het is dus ook verstandig om altijd zoveel geur te blijven gebruiken als dat je in 't begin deed.
      woensdag 19 november 2008 @ 12:03:16 #131
    180385 Horloge
    Zoals het klokje thuis tikt.
    pi_63341504
    Ik vraag me af of anderen überhaupt mijn parfum (meestal Kenzo PH) ruiken... nog nooit commentaar op gehad namelijk.
    pi_63363463
    Heb vandaag ook eindelijk THE SCENT OF A GENTLEMAN!!1! binnengekregen... Ik moet zeggen dat het helemaal niet onplezierig ruikt maar dat het wel érg veel lijkt op Mona diOrio Lux die wat mij betreft beter is.
      donderdag 20 november 2008 @ 02:37:42 #133
    55709 Stereotomy
    pi_63364318
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 12:03 schreef Horloge het volgende:
    Ik vraag me af of anderen überhaupt mijn parfum (meestal Kenzo PH) ruiken... nog nooit commentaar op gehad namelijk.
    Dat was het steekwoord waar ik op zat te wachten. Dan kan ik namelijk ontopic een foto posten van de parfumeur van Kenzo Tokyo, Marie Salamagne.

http://www.tokyobykenzo.jp/design/design03.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 21-11-2008 15:05:29 ]
    pi_63365136
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 18:59 schreef Soldier2000 het volgende:
    Wat vinden jullie eigenlijk van JPG Gaultier 2?
    Ruikt wel lekker, heb gisteren nog 2x 40ml gehaald
    pi_63395938
    Hm, vandaag voor het eerst 'Soul' van Hugo Boss op.
    Zal vast wel heel erg mainstream zijn voor jullie als kenners, maar ik vind hem wel erg lekker ruiken
    pi_63398045
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 09:05 schreef Sm0keZ het volgende:
    Hm, vandaag voor het eerst 'Soul' van Hugo Boss op.
    Zal vast wel heel erg mainstream zijn voor jullie als kenners, maar ik vind hem wel erg lekker ruiken
    Ik heb het idee dat bij Hugo Boss de geur er erg snel vanaf is. Of ligt dat aan mij?
      zaterdag 22 november 2008 @ 05:03:28 #137
    55709 Stereotomy
    pi_63423172
    http://www.iff.com/Ingredients.nsf/FragIngredients!OpenForm

Gave website van IFF over verschillende geurmoleculen die ze gebruiken.
    pi_63426680
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 10:34 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat bij Hugo Boss de geur er erg snel vanaf is. Of ligt dat aan mij?
    Had hem gisterochtend rond 05:00 opgedaan, 's avonds rond een uurtje of 8 rook ik hem nog steeds. Daarna ben ik gaan douchen... Heb dus geen idee hoelang ie blijft zitten.
    pi_63434776
    oooooooh, ik heb 2 samples van Dior Homme.

Ik ben verkocht, wat lekker!!
    BlaBlaBla
      zondag 23 november 2008 @ 01:07:07 #140
    55709 Stereotomy
    pi_63441265
    Ja fraaie geur.

Van een aardige Basenotes member heb ik een vial Prada Infusion d'Homme gekregen (was net nadat ik twee flesjes op eBay had gekocht) en een zeepje (!) van Prada Infusion d'Homme. Aangezien Infusion d'Homme geïnspireerd is op het zeepje van Infusion d'Iris, ben ik eigenlijk het meest benieuwd naar het zeepje.

Maargoed, nu heb ik dus een originele Prada Infusion d'Homme over (ongeveer 2ml vial, goed om 8-10x te dragen met twee sprays per keer ofzo). Iemand nog iets interessants om tegen te ruilen?

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 23-11-2008 02:15:13 ]
    pi_63444053
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 10:34 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van de HB geuren die ik geprobeerd heb, maar volgens mij bleven ze wel allemaal best lang hangen.
    pi_63444134
    Weer wat leuke nieuwe dingen op TPC te bestellen. Aangezien ik moet werken op sinterklaasavond ga ik mezelf maar trakteren denk ik Iemand nog aanraders?

Het verlanglijstje nu:
    Tom Ford Private Blend Italian Cypress
    Le Labo Poivre 23
    L'Artisan Aedes de Venustas EDP
    L'Artisan Fleur de Liane
    pi_63451755
    Ja als je bereid bent om er de pieken voor neer te leggen moet je Guerlain Spiritueuse Double Vanille echt proberen! En als je 'm dan niet lekker mocht vinden heb je m'n adres
    pi_63455354
    Zag 'm staan idd! Twijfel daar nog over, vind 'm erg prijzig, maar heb er erg goede dingen over gehoord...
      maandag 24 november 2008 @ 15:12:26 #145
    55709 Stereotomy
    pi_63479090
    Ben komend weekend in Londen. Ga ff een bezoekje brengen aan de originele Floris winkel. Nog andere geur-gerelateerde plekken die ik in die plaats moet bezoeken?
    pi_63480808
    Ja, Liberty!

Te vinden op:
    Regent Street
    London, W1B 5AH, UK

Naast o.a. Serge Lutens, Frederic Malle en Carthusia hebben ze daar ook een Le Labo counter waar je de nieuwe aan Londen exclusieve Poivre 23 kan vinden.

p.s. sneak meteen even zo'n mooie Costume National trenchcoat voor me mee in de tas als je daar bent

[ Bericht 23% gewijzigd door le_knightclub_soda op 24-11-2008 16:14:29 ]
    pi_63481671
    Vanaf Regent St ben je trouwens ook zo bij Harrods waar ze een Bond No 9 geurtje hebben en de eerste John Galliano geur. Wel een mooi flesje vind ik:
      maandag 24 november 2008 @ 16:56:30 #148
    55709 Stereotomy
    pi_63482203
    Je bedoelt zo'n trenchcoat waar je commando mee kunt?
      maandag 24 november 2008 @ 22:10:37 #150
    180385 Horloge
    pi_63491553
    Ik had 4 sampletjes van Andy Tauer geurtjes gekregen (Vetiver Dance, L'air du desert marocain x2, Lonestar Memories), maar als ik ze draag word ik gewoon misselijk van de sterke, indringende geur. Iemand daar ook last van gehad? Of zijn hier alleen positieve ervaringen met Tauer parfums?
      maandag 24 november 2008 @ 22:36:58 #151
    55709 Stereotomy
    pi_63492450
    Ruilen tegen iets anders? Wil je mijn Prada Infusion d'Homme en een vial van Creed Silver Mountain Water tegen Lonestar Memories en Vetiver Dance ruilen? Heb eventueel ook nog een originele grote vial van Creed Royal Delight te ruil.

Het Marokkaanse Toetje heb ik al, en die gaat en gaat en gaat idd maar door. Droge wierrook/amber geur.

Op Basenotes lees ik dat Vetiver Dance een saaie zeep-vetiver is, en dat Lonestar Memories is alsof je een gerookte beef jerky over je lichaam gewreven hebt. Hm. Jij vond de geurtjes dus niets?

[ Bericht 34% gewijzigd door Stereotomy op 25-11-2008 01:22:20 ]
    pi_63502695
    Hmh, 'Wood Osquared2' geprobeerd, ik wist van narigheid niet hoesnel ik dat er weer af moest wassen. Gátverdamme zeg

Allure Homme was niet veel beter. Alsof er iemand geconcentreerd citroensap in een flesje heeft gestopt!

Heb ik nou gewoon geen smaak of hoe zit dat?
      dinsdag 25 november 2008 @ 13:39:12 #153
    55709 Stereotomy
    pi_63505239
    Probeer Acqua di Gio eens.
    pi_63505996
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 13:39 schreef Stereotomy het volgende:
    Probeer Acqua di Gio eens.
    Daar had ik laatst een 'imitatie' van
    Volgens anderen rook ie precies hetzelfde, maar bleef hij minder lang hangen....Omdat dat op chemische basis was ipv op bloembasis. Hij rook wel lekker iig
    pi_63506291
    Bijna alle geuren zijn op chemische basis (d.w.z. de ingrediënten van de meeste geuren zijn voor het grootste deel synthetisch). Ook Acqua di Giò is voor een groot deel synthetisch.
      dinsdag 25 november 2008 @ 21:25:54 #156
    180385 Horloge
    pi_63519638
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 22:36 schreef Stereotomy het volgende:
    Ruilen tegen iets anders? Wil je mijn Prada Infusion d'Homme en een vial van Creed Silver Mountain Water tegen Lonestar Memories en Vetiver Dance ruilen? Heb eventueel ook nog een originele grote vial van Creed Royal Delight te ruil.

Het Marokkaanse Toetje heb ik al, en die gaat en gaat en gaat idd maar door. Droge wierrook/amber geur.

Op Basenotes lees ik dat Vetiver Dance een saaie zeep-vetiver is, en dat Lonestar Memories is alsof je een gerookte beef jerky over je lichaam gewreven hebt. Hm. Jij vond de geurtjes dus niets?
    Vetiver is best lekker hoor, maar (voor mij althans) iets te sterk. Lonestar Memories heb ik niks mee, deed me in eerste instantie denken aan tabak, misschien ook door het kaartje wat erbij zat met een cowboy erop, meer complex wordt de geur niet. Beef jerky zou kunnen, als ik zou weten hoe dat rook...

Ik wil ze wel ruilen, maar de Vetiver Dance is nog maar 60% vol (mijn zusje heeft hem iets te enthousiast gebruikt). Die andere is nog wel helemaal vol, die heb ik alleen een keer op mijn hand geprobeerd. Stuur maar een PM!

Trouwens iemand enige ervaring met Kenzo Power en Tokyo? Wellicht vraag ik die voor mijn verjaardag / Sinterklaas / Kerst. En nu niet weer meteen plaatjes gaan posten van leuke parfumontwerpsters.

[ Bericht 4% gewijzigd door Horloge op 25-11-2008 21:36:14 ]
      dinsdag 25 november 2008 @ 23:15:24 #157
    55709 Stereotomy
    pi_63523621
    Ik vind Kenzo Power een hele lekkere floral. Wel erg vrouwelijk, maar als jij een man-man bent, dan kan dat heel sexy ruiken. Geweldige sillage (hoe ver de geur zich van je lichaam verspreidt). Kan als overdag en als avondgeur gebruikt worden. Mooie fles ook.
    pi_63523855
    EDIT: en vannacht al een mailtje binnen dat het verzonden was incl tracking nr. Lekker vlot!

Ik ben ook niet onverdeeld enthousiast over Tauer. Air du desert marocain vind ik wel een hele goeie geur maar ik word er na een paar uur dragen helaas misselijk van. Reverie au jardin en Le maroc pour elle vond ik allebei vreselijk, verder nog niets getest.

Heb vanavond trouwens op ebay 50ml Shalimar EDP en 75ml body lotion in een legendarisch kitschy giftbox aangeschaft:

Waarschijnlijk Roberto Cavalli for Guerlain ofzo

[ Bericht 14% gewijzigd door W1ZZ op 26-11-2008 09:43:25 ]
    pi_63541949
    Ik was vanmiddag in de Douglas in Zwolle en zag daar dat ze de Donna Karen Essence lijn hebben. Volgens de verkoopster was Zwolle maar één van de drie Douglas vestigingen waar ze te koop zijn?

Anyway, ze vielen me best mee. Ik had ze gezien het concept erg simpel en lineair verwacht, maar van wat ik ervan probeerde waren het best volle geuren. Heb nog een sampletje mee van Wenge, zal deze week daar nog wel uitgebreider op in gaan.
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 23:23 schreef W1ZZ het volgende:
    Waarschijnlijk Roberto Cavalli for Guerlain ofzo
    pi_63564334
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 18:02 schreef le_knightclub_soda het volgende:
    Ik was vanmiddag in de Douglas in Zwolle en zag daar dat ze de Donna Karen Essence lijn hebben. Volgens de verkoopster was Zwolle maar één van de drie Douglas vestigingen waar ze te koop zijn?

Anyway, ze vielen me best mee. Ik had ze gezien het concept erg simpel en lineair verwacht, maar van wat ik ervan probeerde waren het best volle geuren. Heb nog een sampletje mee van Wenge, zal deze week daar nog wel uitgebreider op in gaan.
    Heb 'm vandaag op en ik moet zeggen dat ie voor een single note fragrance vrij afwisselend is, hoe vreemd dat ook klinkt. Dat komt doordat de noot Wenge is, wat van zichzelf kennelijk een vol karakter heeft. Het doet een beetje aan als een warme gember/hout combinatie. De geur deed me dan ook direct denken aan Serge Lutens Five o Clock Au Gingembre en Black Cashmere van Donna Karen. Die SL geur deed me weinig maar Black Cashmere is wel een favoriet.

De bedoeling van Donna Karen is om meerdere van deze single note flesjes uit deze lijn te kopen, a 90 euro p/s en die te layeren. Voor die prijs gaat me dat toch wat te ver en zoals ik ook elders las is het idd handiger om dan gewoon Black Cashmere te halen, die is goedkoper, afwisselender en blijft ook langer hangen. Wenge is wat mij betreft wel de beste van de Essence lijn.
      donderdag 27 november 2008 @ 17:28:53 #161
    55709 Stereotomy
    pi_63570430
    Kut.

Had een atomizer met Creed Himalaya meegewassen in mijn spijkerbroek op 40 graden.

Niets gelekt. Sally.
    pi_63583761
    Hmm LKS dus die gekke one-notezooi gaat door? Hoe lekker één noot ook kan zijn dat vind ik toch wel een beetje te mal, helemaal om daar nu 90 voor te gaan vragen. Net zoals die Escentric Molecule E01 met alleen maar ISO-E Super Het schijnt trouwens wel dat als je die layert met willekeurig welke andere geur dat die andere geur enorm versterkt wordt.
      vrijdag 28 november 2008 @ 00:51:28 #163
    55709 Stereotomy
    pi_63584053
    Leuke thread ook daarover op BN, over ISO-E Super.

Vandaag had ik Geir van Geir Ness op. Muffe zoete troep. Creed Himalaya met sandelhout.
    pi_63598207
    Vandaag een keer Bulgari pour Homme geroken, maar die viel me stiekum wel heel erg tegen. Hij deed me meteen aan een geur denken die altijd van de kleren van een tante afkwam.

En dat was voor 1995 ook al
    BlaBlaBla
      vrijdag 28 november 2008 @ 16:30:30 #165
    55709 Stereotomy
    pi_63598283
    Tsssk.

Wil je daarmee zeggen dat ik nu naar je tante ruik. Nou? He?
    pi_63598820
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 16:30 schreef Stereotomy het volgende:
    Tsssk.

Wil je daarmee zeggen dat ik nu naar je tante ruik. Nou? He?
    Haha, ik hoop dat Black beter is, maar ik had van pour homme zeker meer verwacht
    BlaBlaBla
    pi_63618072
    Iemand ervaringen met de 1 Million geur van Paco Rabanne?
    pi_63622797
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 13:29 schreef Marurk het volgende:
    Vandaag uit nieuwsgierigheid toch maar gaan ruiken en het is echt die geur. Meteen maar gekocht. Zo bijzonder lekker die geur!
    Heb nog een aantal andere geuren geroken van o.a. Boss, D&G, Gaultier, enz., maar geen enkele kon naar mijn mening aan deze geur tippen.
    pi_63631169
    Gisteren de hele dag nogmaals Von Sierpstorff opgehad en blijf erbij dat het een kloon is van Mona diOrio Lux. Wel een goed gelukte trouwens, als ie nou lekker goedkoop was Goede longevity trouwens, dat wel!

Vandaag Gucci PH2 getest (onder de zonnebank geweest en daar stond ie toevallig op de counter om te testen). Niets mis mee, maar ook niet echt iets heel speciaals. Begint als een zwakkere versie van PH1 (veeeeel minder cedar en de amber is ook gedempt). Naar het einde toe komt er een mooie tonkaboon doorheen maar ik blijf 'm redelijk nondescript vinden.
      zondag 30 november 2008 @ 13:57:25 #170
    55709 Stereotomy
    pi_63642875
    Sta hier in de Apple Store in Regent Street, LKS je had wel ff het huisnummer erbij mogen vermelden van Liberty, moet het nu op Google opzoeken.

Gister bij Floris langsgeweest. Aardige mensen, sfeervol winkeltje.
    pi_63652009
    Penhaligon's heeft nu Extract of limes exclusief bij Harrod's, probeer je een paar samples te ritselen?
      maandag 1 december 2008 @ 02:23:42 #172
    55709 Stereotomy
    pi_63659058
    Ben thuis

Eerst uur vertraging met vliegtuig, toen op 2 minuten na de intercity gemist, en toen 3 km lopen naar huis met koffer achter me aan gesjouwd.

Ik ben bij L'Occitane, Penhaligon, Floris en Harrods geweest, waar een SA mij aanviel met Creed Virgin Island Water en een steenrijke Rus voor mij een paar flessen Tom Ford Extreme insloeg. De SA die mij hielp zei dat haar (én Tom Ford's ) favoriete geur Japon Noir was. Dus die heb ik maar even op me laten deppen.

Bij Harrods hadden ze exclusief Bond No. 9's Andy Warhol Lexington Avenue: Hubba-bubba kauwgom.

Wel fijn om een keer SA's te spreken die iets meer snappen van geuren. Leuke vriendelijke mensen, vind ze spontaner dan bij Skins, maar dat kan ook door het Brits accent komen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Stereotomy op 01-12-2008 16:49:22 ]
      maandag 1 december 2008 @ 17:02:51 #173
    55709 Stereotomy
    pi_63672479

Czech & Speake winkel

Floris @ Jeremyn Street 89. Klassieke muziek op de achtergrond.

Floris en mooie Française

L'Occitane @ Regent Street - BRILJANTE groene thee geuren. Wil op eBay de Eau de Bienvenue aanschaffen. Dan hoef ik mijn Bulgari the Vert niet meer op mijn swiffer te spuiten.

Penhaligon's @ Regent Street.

Soft Jazz op de achtergrond en alle Penhaligon-geuren! De homo-SA was erg aardig, probeerde Blenheim Bouquet naar me te pushen, maara zijn persoonlijke favoriet is Opus 1860. Ik vond Endymion Cologne erg lekker.

Regent Street.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 01-12-2008 22:32:52 ]
    pi_63672729
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 17:02 schreef Stereotomy het volgende:
    [ afbeelding ]

Czech & Speake winkel

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

L'Occitane - BRILJANTE groene thee geuren. Wil op eBay de Eau de Bienvenue aanschaffen. Dan hoef ik mijn Bulgari the Vert niet meer op mijn swiffer te spuiten.

[ afbeelding ]

Penhaligon's @ Regent Street. Soft Jazz op de achtergrond en alle Penhaligon-geuren! De homo-SA was erg aardig, probeerde Blenheim Bouquet naar me te pushen, maara zijn persoonlijke favoriet is Opus 1860. Ik vond Endymion Cologne erg lekker.

[ afbeelding ]

Regent Street.
    Mooie foto's!

BTW: Geurverslaving?
      maandag 1 december 2008 @ 17:11:48 #175
    55709 Stereotomy
    pi_63672740
    Mwah.
    pi_63672827
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 17:11 schreef Stereotomy het volgende:
    Mwah.
    Jah dus.
    Hoeveel liter heb je thuis staan lol.
      maandag 1 december 2008 @ 17:36:02 #177
    55709 Stereotomy
    pi_63673383
    Even geteld: 1025 ml, qua flessen, zitten niet allemaal meer vol.
    pi_63678313
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 17:02 schreef Stereotomy het volgende:
    [ afbeelding ]

Czech & Speake winkel

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

L'Occitane @ Regent Street - BRILJANTE groene thee geuren. Wil op eBay de Eau de Bienvenue aanschaffen. Dan hoef ik mijn Bulgari the Vert niet meer op mijn swiffer te spuiten.

[ afbeelding ]

Penhaligon's @ Regent Street. Soft Jazz op de achtergrond en alle Penhaligon-geuren! De homo-SA was erg aardig, probeerde Blenheim Bouquet naar me te pushen, maara zijn persoonlijke favoriet is Opus 1860. Ik vond Endymion Cologne erg lekker.

[ afbeelding ]

Regent Street.

leuk verslag, welcome back
    pi_63682840
    Inderdaad een erg leuk fotoverslag! Nu wil ik ook snel weer ns terug naar Londen!
      dinsdag 2 december 2008 @ 12:50:55 #180
    55709 Stereotomy
    pi_63693442
    Jongens, vergeet niet mee te doen bij de dagelijkse giveaway bij Andy Tauer.

http://tauerperfumes.com/blog/2008/12/01/1/
    pi_63716107
    Weet iemand iets wat lijkt op Joop Muse? Die heb ik nog steeds staan, maar dat verkopen ze niet meer volgens mij. Ik vind dat toch wel een heel lekker apart geurtje.

Verder heb ik voor m'n vriend Armani Attitude gekocht, die vond ie in de winkel lekker ruiken. Hij krijgt 't volgende week met z'n verjaardag, dus ik hoop maar dat ie er blij mee is.
    Sanity is (not) statistical
    pi_63726147
    Joop Muse is op eBay nog volop te vinden tegen schappelijke prijzen.

Vandaag is m'n Shalimar pakketje binnengekomen maar heb helaas nog niet de kans gehad om het te openen (moest weg precies toen het aankwam). Ben benieuwd!
      woensdag 3 december 2008 @ 15:06:34 #183
    55709 Stereotomy
    pi_63726310
    Ik heb hier nog twee strips Tom Ford Japon Noir en Tobacco Vanille. Ik ruik geuren vaak net iets anders op strips dan op mijn huid, maar toch even een kleine beschrijving proberen:

Tobacco Vanille: Huh? L'Artisan Tea for Two met een extra wolkje melk erin. Ik ruik de zeer natuurlijk ruikende tabak wel, maar erg in de achtergrond. Wat ik op de voorgrond ruik is thee zoals ze die in Engeland drinken: zeer veel melk / koffiecrème erin, en twee klontjes suiker. De crèmige weeïgheid van Tea for Two is hier erg in terug te vinden! Volgens BN is Guerlain's Spiritueuse Double Vanille een betere variant. Ik zou Tobacco Vanille wel op een vrouw willen ruiken, niet op een man.

Japon Noir: Deze vind ik lekker. Niet het medicijnenkastje van mijn ouders, maar het hout van het medicijnenkastje. Heel complex, een woody oriental gourmand. Ik kan individuele noten er niet zo uit halen, omdat alles door elkaar lijkt te lopen. Patchouli, hout, gember... iets in die geest. Fraaie geur hoor. LKS, deze had je toch een tijdje? Of een sample? Welke mainstream geur lijkt het meest op Japon Noir?

Japon Noir zou ik zelf wel willen dragen.
    quote:
    Terre d'Hermès

De eerste keer dat ik 'm probeer Dit geurtje vertoont tot mijn niet geringe verassing grote overeenkomsten met m'n zo geliefde Tom Ford Japon Noir! In de drydown tenminste dan, ik heb 1 keer kort geroken direct na 't opspuiten en ben toen de winkel uitgelopen om op de fiets naar huis een paar keer te ruiken, maar de openingsnoten waren toen al weg. Ze zijn me niet echt bijgebleven.

Anyway, wat er overblijft is een mengsel van van alles en nog wat; kruidig en warm met een beetje sinaasappel en citroen. Ik heb net als Stereo ook geen associaties met aarde. Het doet net als Japon Noir een beetje zweterig en klam aan op een goede manier (ja, dat kan!). Japon Noir ruikt alleen gebalanceerder, meer sophisticated en zoeter. Terre d'Hermès is ietwat chaotischer en schreeuweriger.

Al met al wel een uitstekend en veel goedkoper alternatief en een uniek geurtje. Japon Noir kwam pas een jaar later en is wat dat betreft dus ook vooral een volgeling van TdH (maar wel een heel goede!). De longevity en sillage zijn top!

Een dikke ++
    Huh LKS, Terre lijkt in de verste verte niet op mijn stripje Japon Noir.
    pi_63729980
    Oeeeh, Luchtjes
    Mijn collectie op het moment :
    http://i57.photobucket.com/albums/g231/liiszle/031220082211.jpg
    en natuurlijk een hele hoop proefmonsters :
    http://i57.photobucket.com/albums/g231/liiszle/031220082212.jpg

tevens Vind ik Flower bomb van Victor & Rolf helemaal geweldig

luchtjes die ik nog in mn collectie wil ;
    Escada – Island kiss
    Kenzo – Amour
    Sarah jessica parker - Covet
    Cacharel - Lou lou blue
    But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
    pi_63730022
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 17:38 schreef liiszle het volgende:
    Oeeeh, Luchtjes

Escada – Island kiss
    Kenzo – Amour
    Cacharel - Lou lou blue
    Da's een beste verzameling!
      woensdag 3 december 2008 @ 17:41:29 #186
    55709 Stereotomy
    pi_63730051
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 17:38 schreef liiszle het volgende:
    Oeeeh, Luchtjes

Escada – Island kiss
    Kenzo – Amour
    Cacharel - Lou lou blue
    Jij hebt echt een hele hele heleboel Issey Miyake's
    pi_63730629
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 13:29 schreef Marurk het volgende:
    Heb ik ook gekocht een beetje een appel caneel geur,beter kan ik het niet beschrijven
    Heb er al complimenten op gehad
    Vind em zelf ook erg lekker ruiken
    Pauze
    pi_63730688
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 17:40 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Da's een beste verzameling!
    haha, ja.. en het worden er met de maand meer
    heb er nu 55+ staan

tevens @ Stereotomy ;
    Ik heb geloof ik geen één luchtje daarvan
    But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
    pi_63731031
    Live & learn... dus dit is waar het nederlandse contingent geurtjesliefhebbers zich ophoudt. Had 't moeten weten, met zo idioot veel medelanders op BN.

Overigens @ Stereotomy: gevaarlijke foto's. Ik ga naar Londen over 2 weken...
    pi_63731067
    Met zo'n verzameling kunnen we je neem ik aan ook wel op Basenotes.net terugvinden?
      woensdag 3 december 2008 @ 18:28:22 #191
    55709 Stereotomy
    pi_63731126
    Ja, v_a ken ik van Basenotes, whoo hoo Ze woont op de wallen
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 18:10 schreef liiszle het volgende:

tevens @ Stereotomy ;
    Ik heb geloof ik geen één luchtje daarvan
    Hm, ik zag de kegelvormige flessen en dacht meteen aan Issey Miyake, maar die hebben inderdaad een andere dop.

Wat zijn het dan?
    pi_63731198
    Haha, niet echt - maar een beetje provoceren kan geen kwaad, toch?
      woensdag 3 december 2008 @ 18:33:03 #193
    55709 Stereotomy
    pi_63731290
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 18:30 schreef veuve_amiot het volgende:
    Haha, niet echt - maar een beetje provoceren kan geen kwaad, toch?

Maar vertel, wat is je SotD en waar hou jij van?
      woensdag 3 december 2008 @ 18:36:24 #194
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_63731386
    Nieuw aangeschaft

Gucci
    Kenzo
    Hollister
    Diesel
    Mugler
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_63731419
    Heerlijk dat je jezelf kunt definiëren aan de hand van je geurvoorkeuren, nietwaar?

Net een Anthousa trio van tang gewonnen dus ben daar mee aan 't spelen; Fig&Vetiver is een succes wat mij betreft. Ik zou geen echte BN'er zijn als ik niet ook head over heels voor L'Air du Désert gevallen was. Verdere affaires met Jour de Fête, Philosykos en Moroccan Mint Tea. Serieus, ik mag die laatste niet meer noemen, anders gaat men denken dat ik reclame maak.

Jij dan?
      woensdag 3 december 2008 @ 18:43:13 #196
    55709 Stereotomy
    pi_63731579
    Ik heb op mijn linker hand Prada Infusion d'Iris en op mijn rechter Prada Infusion d'Homme.

Mijn favoriete overdaggeuren zijn Bulgari PH en Creed Silver Mountain Water en mijn favoriete avondgeur Bulgari Black van Annick Menardo.

Heb hier nieuw geruild binnen Vetiver Dance en Lonestar Memories van Tauer. Momenteel ben ik op BN met een gekke Fin aan het onderhandelen om mijn Kouros Fraîcheur te ruilen voor zijn L'Instant de Guerlain Extreme EdP.

Heb jij de groene thee geuren van L'Occitane al geprobeerd? Die hebben ook een mint thee geur. Alhoewel ik de jasmijn groene thee het lekkest vond.

quote:
    Op woensdag 3 december 2008 18:36 schreef Enchanter het volgende:
    Nieuw aangeschaft

Gucci
    Kenzo

Hollister
    Diesel
    Mugler
    Welke?
    pi_63731701
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 18:28 schreef Stereotomy het volgende:
    Ja, v_a ken ik van Basenotes, whoo hoo Ze woont op de wallen
    [..]

Hm, ik zag de kegelvormige flessen en dacht meteen aan Issey Miyake, maar die hebben inderdaad een andere dop.

[ afbeelding ]

Wat zijn het dan?
    dat zijn óntzettend goedkope luchtjes van de axion onderandere.
    heél goedkoop, maar best lekker (gebruik ze practisch alleen als ik naar de paarden ga oid)
    pi_63731771
    Mooi flesje, maar nee: nooit geprobeerd. Zit L'Occitane niet in de Heiligeweg? Dacht 't me te herinneren.
    pi_63731818
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 15:06 schreef Stereotomy het volgende:
    Japon Noir: Deze vind ik lekker. Niet het medicijnenkastje van mijn ouders, maar het hout van het medicijnenkastje. Heel complex, een woody oriental gourmand. Ik kan individuele noten er niet zo uit halen, omdat alles door elkaar lijkt te lopen. Patchouli, hout, gember... iets in die geest. Fraaie geur hoor. LKS, deze had je toch een tijdje? Of een sample? Welke mainstream geur lijkt het meest op Japon Noir?

Japon Noir zou ik zelf wel willen dragen.
    [..]

Huh LKS, Terre lijkt in de verste verte niet op mijn stripje Japon Noir.
    Ik zou Japon Noir een keer op je huid uitproberen dan! Ik heb iets van een jaar terug een sampletje in Milaan meegekregen. Ik kende 'm voordat ik Terre d'Hermes kende en mijn eerste associatie bij TdH was Japon Noir, maar wie weet is 't bij jou weer heel anders natuurlijk.

Liiszle, mooie collectie, leuk om wat nieuwe users te zien hier!
      woensdag 3 december 2008 @ 18:53:20 #200
    55709 Stereotomy
    pi_63731828
    quote:
    L'Occitane en provence
    www.loccitane.com

Heiligeweg 24
    1012 XR Amsterdam, Netherlands
    +31 20 5285146
    Proberen!
    pi_63731983
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 02:23 schreef Stereotomy het volgende:

Ik ben bij L'Occitane, Penhaligon, Floris en Harrods geweest, waar een SA mij aanviel met Creed Virgin Island Water en een steenrijke Rus voor mij een paar flessen Tom Ford Extreme insloeg. De SA die mij hielp zei dat haar (én Tom Ford's ) favoriete geur Japon Noir was. Dus die heb ik maar even op me laten deppen.
    Tom Ford zegt overigens zelf dat Tobacco Vanille z'n favoriet is.

Liberty ben je verder niet meer geweest dus?
      woensdag 3 december 2008 @ 19:00:30 #202
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_63732010
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 18:43 schreef Stereotomy het volgende:
    Ik heb op mijn linker hand Prada Infusion d'Iris en op mijn rechter Prada Infusion d'Homme.

Mijn favoriete overdaggeuren zijn Bulgari PH en Creed Silver Mountain Water en mijn favoriete avondgeur Bulgari Black van Annick Menardo.

Heb hier nieuw geruild binnen Vetiver Dance en Lonestar Memories van Tauer. Momenteel ben ik op BN met een gekke Fin aan het onderhandelen om mijn Kouros Fraîcheur te ruilen voor zijn L'Instant de Guerlain Extreme EdP.

Heb jij de groene thee geuren van L'Occitane al geprobeerd? Die hebben ook een mint thee geur. Alhoewel ik de jasmijn groene thee het lekkest vond.

[ afbeelding ]
    [..]

Welke?
    Ik weet niet of de namen kloppen , ik heb de verpakking niet meer

Gucci Envy
    Kenzo Power ( )
    En die Thierry Mugler heet volgens mij gewoon Mugler
      woensdag 3 december 2008 @ 19:06:53 #203
    55709 Stereotomy
    pi_63732219
    Is die Mugler groen?
      woensdag 3 december 2008 @ 19:07:42 #204
    55709 Stereotomy
    pi_63732246
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 18:59 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Tom Ford zegt overigens zelf dat Tobacco Vanille z'n favoriet is.

Liberty ben je verder niet meer geweest dus?
    Kon hem niet vinden, en was in die Apple store alles aan het doen BEHALVE het adres van Liberty zien te vinden. Maar die zit dus in een zijstraat van de Regent Street.
      woensdag 3 december 2008 @ 19:09:30 #205
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_63732298
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 19:06 schreef Stereotomy het volgende:
    Is die Mugler groen?

lichtgroen
    pi_63732318
    En m'n trenchcoat dan?
      woensdag 3 december 2008 @ 19:11:47 #207
    55709 Stereotomy
    pi_63732390
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 19:09 schreef Enchanter het volgende:

[..]

lichtgroen
    Da's Mugler Cologne, erg lekker.
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 19:10 schreef le_knightclub_soda het volgende:
    En m'n trenchcoat dan?

Zelf breien?
    pi_63732408
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 19:09 schreef Enchanter het volgende:

[..]

lichtgroen
    Dat was waarschijnlijk Thierry Mugler A*Men Pure Apple.
    pi_63732602
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 18:52 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ik zou Japon Noir een keer op je huid uitproberen dan! Ik heb iets van een jaar terug een sampletje in Milaan meegekregen. Ik kende 'm voordat ik Terre d'Hermes kende en mijn eerste associatie bij TdH was Japon Noir, maar wie weet is 't bij jou weer heel anders natuurlijk.

Liiszle, mooie collectie, leuk om wat nieuwe users te zien hier!
    ik was het topic nog nooit eerder tegen gekomen.. anders was ik hier natuurlijk al veel eerder te vinden

en ja.. ik ben een klein beetje luchtjes verslaafd.. dus de collectie zal blijven groeien

wat is op het moment hét luchtje voor vrouwen? (dan wel mannen, gezien broertje bijna jarig..)
    pi_63732628
    Wie is toch die Thierry?
    pi_63732727
    Dat is mijn koosnaampje voor Manfred.
    pi_63732745
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 19:17 schreef liiszle het volgende:

wat is op het moment hét luchtje voor vrouwen? (dan wel mannen, gezien broertje bijna jarig..)
    Het luchtje dat je zelf het lekkerst vindt.
    pi_63733005
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 19:21 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Het luchtje dat je zelf het lekkerst vindt.

Haha, ja maar er is vást wel een top 10 qua populaire luchtjes nu
    Natuurlijk ga je voor het luchtje wat het lekkerst is..
    maar om nou álle luchtjes in een zaak te gaan testen gaat me een beetje ver..
      woensdag 3 december 2008 @ 19:34:02 #214
    55709 Stereotomy
    pi_63733145
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 19:29 schreef liiszle het volgende:

[..]

Nee hoor.

Maareh... is luchtjes niet net zoals kleding? Hoe exclusiever, hoe leuker?

Om maar een voorbeeld te noemen: Acqua di Gio voor mannen vind ik echt een van de meest sublieme geuren die er zijn. Maar uiteindelijk heb ik die weggedaan omdat ik op een dag zo'n 5 verschillende kerels met dit geurtje langs me heen heb geroken.

Op www.iciparisxl.nl en www.douglas.nl zie je top 10 geuren staan. Je merkt wel dat als voor een bepaalde geur veel reclame is gemaakt (D&G The One, kuch) dat die met stip de top 10 komt binnenzeilen.

Verder zou ik de raad van v_a opvolgen: zoveel mogelijk testen en uiteindelijk kopen wat je het lekkerst vindt.
    pi_63733147
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 19:29 schreef liiszle het volgende:

[..]

Haha, ja maar er is vást wel een top 10 qua populaire luchtjes nu
    Natuurlijk ga je voor het luchtje wat het lekkerst is..
    Ik heb vorige week Black Cashmere van Donna Karen opgehad, heb je die al eens geprobeerd? Ik vind het een erg lekkere damesgeur; sexy en warm, geschikt ook voor bij dit koude weer.

Als het goed is komt ie binnenkort weer bij de meeste Douglas vestigingen in het assortiment.
      woensdag 3 december 2008 @ 21:29:42 #216
    55709 Stereotomy
    pi_63737234
    http://www.perfumesthegui(...)e-Winter2008_000.xls

Nieuwe update van de Excel Sheet van The Guide. Ik heb er altijd een op mijn Palm staan.

Guerlain Homme (rum wood) en Dior Homme Sport (ginger soap) allebei 4 sterren.
    quote:
    Black Cashmere Donna Karan 3 smooth clove

[ Bericht 16% gewijzigd door Stereotomy op 03-12-2008 21:58:34 ]
    pi_63740470
    Die Guide is hoe langer hoe minder zinnig gezien de enorme afstand tussen de mening van de meeste mensen (incl BN) en Turin/Sanchez...
    pi_63744186
    Hoe ruikt die nieuwe goude van Paco Rabanne.
      vrijdag 5 december 2008 @ 00:00:35 #219
    55709 Stereotomy
    pi_63771442
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 01:01 schreef scaloni het volgende:
    1 Million Paco Rabanne 2 sweet apple LT
    pi_63773139
    Vind d'r niks aan, vieze zuurstok.
      vrijdag 5 december 2008 @ 01:49:46 #221
    55709 Stereotomy
    pi_63773169
    Valt me op dat er veel zoete orientals op de markt worden gebracht voor mannen dit jaar. D&G The One for Men, Davidoff Adventure, en nu Paco Rabanne 1 Million.

Gelukkig zijn er ook uitzonderingen. Dior Homme Sport.
    pi_63797721
    Je moet het ook überhaupt in de ouwetjes zoeken, zoals de Sint voor mij vanavond heeft gedaan:

50ml Chanel No. 19 EDP
    pi_63800867
    Damn, zoiets had de sint hier ook wel even mogen langsbrengen!

Net 2,5 ml sampletjes van de volgende besteld bij TPC:

Tom Ford Private Blend Italian Cypress (Milan exclusive)
    Le Labo Vanille 44
    L'Artisan Fleur de Liane
    L'Artisan Aedes de Venustas

En bij Skins een Frans setje aangevraagd:
    Frederic Malle Dans tes Bras
    L'Artisan Mure et Musc Extreme
    L'Artisan Timbuktu
    L'Artisan Vanilla
    Serge Lutens Datura Noir
    pi_63801835
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 01:01 schreef scaloni het volgende:
    Heerlijk!
    pi_63811753
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 09:54 schreef le_knightclub_soda het volgende:
    Serge Lutens Datura Noir
    Yum.
    Die had die baardmans ook bij mij op de stoep mogen afleveren, wat mij betreft. Ga er toch echt niet dat geld voor neertellen ben ik bang, maar lekker is-ie wel.
      zaterdag 6 december 2008 @ 22:44:59 #226
    224140 Nantes
    Mommy to be!
    pi_63813683
    Iemand een webshop waar ik La Perla - J'aime kan bestellen? . Heb al wat rondgekeken, maar zonder resultaat. Gaarne wel Nederlandse webwinkels!
    pi_63820500
    Dat was... snel.

Hebben jullie ooit Parfumerie Generale of Etro in nl/A'dam te koop gezien? Heb die merken niet gevonden bij de usual suspects, dus tips zijn welkom.
      zondag 7 december 2008 @ 12:33:49 #229
    55709 Stereotomy
    pi_63821314
    Ben jij vaste klant bij Skins?
      zondag 7 december 2008 @ 14:23:19 #230
    224140 Nantes
    Mommy to be!
      maandag 8 december 2008 @ 11:48:41 #231
    55709 Stereotomy
    pi_63847269
    quote:
    Dear Steer
    I just picked you , using the randum number generator from www.random.org.
    I congratulate you for your price and would be delighted if you could send
    me your address where to ship the sample of "une rose chyprée",
    together with the sample discovery set. I am convinced you will
    enjoy them and look forward to your e-mail.

I will confirm shipment. Thus, if you do not hear from me anymore: Please
    get back to me.
    Thank you

With kindest regards
    Andy

=================================
    L'air du désert marocain
    "...brings images of Morocco and the dry desert to mind..."
    Discover why perfume lovers world wide fall in love with it.
    Switzerland
    web: www.tauerperfumes.com
    blog: www.tauerperfumes.com/blog
    mail: perfumer@tauerperfumes.com

Mag zeker nu niet vragen om een ander flesje dan die roos.

- edit - het is niet eens een fles, maar gewoon een sample. Kut, had op een van die andere dagen moeten winnen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Stereotomy op 08-12-2008 11:58:36 ]
    pi_63848957
    Neeeeeeee! *Jaloers*
    Damndamndamn. Ik wacht al elke dag op dat mailtje.
      maandag 8 december 2008 @ 13:12:11 #233
    55709 Stereotomy
    pi_63849058
    Jij mag mijn vetiver dance hebben, ruilen tegen iets anders? Ik ben dol op thee geurtjes (serieus ). D'r zullen vast een paar samples zitten die ik niet lekker vind, dus die wil ik wel tzt ter ruil aanbieden.

Maar had liever een fles l'air du desert marocain gewonnen, eigenlijk. Nouja, iets met gegeven paard.
    pi_63849208
    Absoluut waar. Dat was ook eigenlijk de dag waarop ik het meest wilde winnen. Ik heb eigenlijk de hele sample set van Andy al, maar we kunnen altijd kijken of er iets leuks te ruilen valt, toch? Daaro.

En ik werd trouwens inderdaad de laatste keer bij Skins herkend - *oeps*
    Naja. Gewoon vrienden maken daar, lijkt me een voordeel.
    pi_63849934
    Hoi, even een vraagje. M'n vriendin is met Kerst in het land en nu dacht ik "laat ik eens een geurtje kopen in plaats van iets dat makkelijk op te sturen is en niet breekt."

Haar favoriete geurtje is Chanel no. 22, het probleem hiervan is alleen dat het 1) geloof ik niet meer gemaakt wordt en 2) op eBay alleen maar voor $250+ gaat. Ik wil ook nog wat andere dingetjes kopen, dus eBay gaat het niet worden.
    Nu dus mijn vraag: Wat is iets dat de richting opgaat van deze geur? Zogenaamde "musks" hebben bij haar de voorkeur, dus als iemand hier iets kan noemen wat mogelijk in de smaak gaat vallen (en eventuele winkel waar ze het mogelijk zouden hebben) dan zou dat geweldig zijn. Op deze manier kan ik al iets gerichter wat winkels gaan bezoeken in plaats van een willekeurige winkel binnen te stappen en "Doe mij maar een geurtje!" te roepen.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_63852584
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 13:50 schreef OMG het volgende:
    Hoi, even een vraagje. M'n vriendin is met Kerst in het land en nu dacht ik "laat ik eens een geurtje kopen in plaats van iets dat makkelijk op te sturen is en niet breekt."

Haar favoriete geurtje is Chanel no. 22, het probleem hiervan is alleen dat het 1) geloof ik niet meer gemaakt wordt en 2) op eBay alleen maar voor $250+ gaat. Ik wil ook nog wat andere dingetjes kopen, dus eBay gaat het niet worden.
    Nu dus mijn vraag: Wat is iets dat de richting opgaat van deze geur? Zogenaamde "musks" hebben bij haar de voorkeur, dus als iemand hier iets kan noemen wat mogelijk in de smaak gaat vallen (en eventuele winkel waar ze het mogelijk zouden hebben) dan zou dat geweldig zijn. Op deze manier kan ik al iets gerichter wat winkels gaan bezoeken in plaats van een willekeurige winkel binnen te stappen en "Doe mij maar een geurtje!" te roepen.
    Chanel no19? Een keer iets anders
      maandag 8 december 2008 @ 15:37:17 #237
    55709 Stereotomy
    pi_63852732
    Damn, als mijn vriendin zo'n Chanel Exclusif als favoriete geur had, zou ik haar alleen meenemen naar de Mac voor dinner dates om toch elders wat te besparen.

Musc Ravageur van Frederic Malle, Muscs Koublai Khan van Lutens? Niet veel goedkoper, moet ik zeggen.
    pi_63855797
    Is Chanel no22 dan zo speciaal? Of wat maakt het zo duur?
    BlaBlaBla
    pi_63856312
    @Mr.G: No. 19 is prachtig maar vind 'm nou niet bepaald musky!

@Steer: Als je die Rose Chyprée kwijt wilt houd ik me aanbevolen! Rozen en chypre, doesn't really get any better
    pi_63857751
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 17:42 schreef W1ZZ het volgende:
    @Mr.G: No. 19 is prachtig maar vind 'm nou niet bepaald musky!

@Steer: Als je die Rose Chyprée kwijt wilt houd ik me aanbevolen! Rozen en chypre, doesn't really get any better
    Vandaar ook de aanrader om eens iets anders te proberen.
      maandag 8 december 2008 @ 19:31:11 #241
    55709 Stereotomy
    pi_63858218
    quote:
    Dear Steerbeer,
    I thank you for your quick answer. Next to me sits the little parcel with
    the sample discovery set and I will send it off tomorrow morning, with Swiss
    Priority mail. You should get it in the coming days...
    Enjoy and thank you for participating at the advent calendar
    with kindest regards
    Andy

=================================
    L'air du désert marocain
    "...brings images of Morocco and the dry desert to mind..."
    Discover why perfume lovers world wide fall in love with it.
    Switzerland
    web: www.tauerperfumes.com
    blog: www.tauerperfumes.com/blog
    mail: perfumer@tauerperfumes.com
    pi_63860724
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 19:10 schreef Mr.G het volgende:

[..]

Vandaar ook de aanrader om eens iets anders te proberen.
    No. 19 houdt ze niet zo van. Vrijdag ben ik vrij en ga ik eens in Amsterdam kijken of ik nog wat geurigs kan vinden. Ik ben er al een tijdje niet geweest en nu ik toch op zoek ben naar een cadeau lijkt me dit een mooie gelegenheid om er weer eens heen te gaan. Nog winkels die ik niet mag missen (en redelijk in het centrum liggen )?

Overigens mogen winkels in Rotterdam ook, daar kom ik regelmatig en is iets dichterbij. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_63861797
    Dan zijn er in Rdam twee winkels waar je niet omheen kunt:

Skins in de Van Oldenbarneveldstraat nr 137
    Lianne Tio Parfums aan 't Weena-Zuid nr 144

Daar hebben ze allebei de apartere dingen.
    pi_63874301
    En als je toch in A'dam eindigt:
    Skins, Runstraat
    De gewone Douglas - maar dan wel die in de PC. Dat is de flagshipstore van Nl, en heeft véél meer keuze, en zowaar behulpzaam en geïnformeerd personeel.
    Cloud 9 is ook leuk, maar misschien uit de route. Ligt in de Haarlemmerstraat (dijk? Ik vergeet altijd welke welke is. In ieder geval vlak bij bioscoop The Movies)
    pi_63875106
    . Ik zal binnenkort eens een route gaan bedenken.
    pi_63885330
    Vandaag nog even voor de grap in een ICI Paris naar Chanel No.22 gevraagd:

"Nee meneer daar heb ik nog nooit van gehoord, volgens mij bestaat die niet hoor. Bent u niet in de war met No. 19?"

Jammer dat een nitwit van een verkoopster haar eigen onkunde op mij probeert af te schuiven... Vervolgens naar de Douglas gegaan en daar waren ze van mening dat de No. 22 alleen in de States te kopen was.
      dinsdag 9 december 2008 @ 19:01:02 #247
    55709 Stereotomy
    pi_63885846
      dinsdag 9 december 2008 @ 19:49:58 #248
    55709 Stereotomy
    pi_63887145
    Oh en, hadden jullie die e-card van dimitri al gezien? Echt fokking hilarisch.

http://www.hallmark.com/ECardWeb/ECV.jsp?a=EG3945741005394M571873Y&product_id=
    pi_63887714
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 19:49 schreef Stereotomy het volgende:
    Oh en, hadden jullie die e-card van dimitri al gezien? Echt fokking hilarisch.

http://www.hallmark.com/ECardWeb/ECV.jsp?a=EG3945741005394M571873Y&product_id=

woensdag 10 december 2008 @ 14:52:29 #250
    55709 Stereotomy
    pi_63906098
    Hee jongens, er doen elke dag minder mensen mee bij Andy Tauer. Ondanks een verminderde winstkans omdat er nog maar iets van 15 dagen zijn, zou ik gewoon even meedoen. Doe ik ook, onder een andere account.
      donderdag 11 december 2008 @ 11:48:52 #251
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_63929218
    Goedemorgen allen! Omdat Steer mijn geurkeuze met een omschreef laatst, en ik een Ici Paris bon heb gekregen voor mijn verjaardag (jajaja, dat is voor de decadente geurfetisjisten als jullie natuurlijk ook ) kom ik hier nu maar voor wijze raad.

De prangende vraag van de dag is daarom: Wat moet ik dan aanschaffen?. Mijn aanvankelijke voorkeur zet ik maar even in een spoilertag, om jullie niet te veel te choqueren..
    SPOILER: Beware, lezen op eigen risico
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Nulla verba sed acta
      donderdag 11 december 2008 @ 12:22:32 #252
    55709 Stereotomy
    pi_63930051
    Leonoor

Je hebt geluk dat je andere kwaliteiten hebt, anders had ik je allang afgeschreven.

Bij de Ici Paris kun je voor 'den jonge, professionele carrièrevrouw' bijvoorbeeld Gucci Envy en Prada Infusion d'Iris halen. Ze zijn allebei echter niet zo mierzoet als jouw Euphoria. Hou je van dat zoete van Euphoria?

pi_63930057
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 18:39 schreef W1ZZ het volgende:
    Vandaag nog even voor de grap in een ICI Paris naar Chanel No.22 gevraagd:

"Nee meneer daar heb ik nog nooit van gehoord, volgens mij bestaat die niet hoor. Bent u niet in de war met No. 19?"

Jammer dat een nitwit van een verkoopster haar eigen onkunde op mij probeert af te schuiven... Vervolgens naar de Douglas gegaan en daar waren ze van mening dat de No. 22 alleen in de States te kopen was.
    D'oh, ik kreeg vorige week precies hetzelfde te horen toen ik naar no.22 vroeg bij de Douglas, handig personeel daar.
    pi_63930083
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 12:22 schreef Stereotomy het volgende:
    Leonoor

Je hebt geluk dat je andere kwaliteiten hebt, anders had ik je allang afgeschreven.

Bij de Ici Paris kun je voor 'den jonge, professionele carrièrevrouw' bijvoorbeeld Gucci Envy en Prada Infusion d'Iris. Ze zijn allebei echter niet zo mierzoet als jouw Euphoria. Hou je van dat zoete van Euphoria?
    Ik heb de damesversie van Gucci Envy eens geroken, maar die is toch juist mierzoet? Dat is toch die in zo'n langwerpig roze flesje?
      donderdag 11 december 2008 @ 12:26:10 #255
    55709 Stereotomy
    pi_63930157
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 12:23 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ik heb de damesversie van Gucci Envy eens geroken, maar die is toch juist mierzoet? Dat is toch die in zo'n langwerpig roze flesje?
    Ja, de Gucci Envy Me is enorm mierzoet. De originele, groene Envy is juist professioneel sexy, als een mantelpakje met net iets teveel inkijk en mooie benen op hakken en... en...

Well, je begrijpt me.

Leo, als je Gucci Envy te groen/floral vindt, moet je idd eens Envy Me of Envy Me 2 (mintgroene fles) proberen. Maar Gucci Envy vind ik toch wel een van de enorm beste geuren die er voor de jonge vrouw op de markt zijn.
    pi_63930184
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 21:05 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Yum.
    Die had die baardmans ook bij mij op de stoep mogen afleveren, wat mij betreft. Ga er toch echt niet dat geld voor neertellen ben ik bang, maar lekker is-ie wel.
    Ik heb de sampletjes binnen en Datura Noir is absoluut een lekker geurtje! Ik had bij de opening nog wel wat zonnebrandcremeassociaties ermee, maar later trekt ie wel beter weg.

Ben wat druk momenteel, maar zal later even wat uitgebreider op de ontvangen geurtjes ingaan

In 't kort:
    Frederic Malle Dans tes Bras - best okay
    L'Artisan Mure et Musc Extreme - prima
    L'Artisan Timbuktu - best okay
    L'Artisan Vanilla -
    Serge Lutens Datura Noir -
    pi_63930211
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 12:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, de Gucci Envy Me is enorm mierzoet. De originele, groene Envy is juist professioneel sexy, als een mantelpakje met net iets teveel inkijk en mooie benen op hakken en... en...

[ afbeelding ]

Well, je begrijpt me.

Leo, als je Gucci Envy te groen/floral vindt, moet je idd eens Envy Me of Envy Me 2 proberen. Maar Gucci Envy vind ik toch wel een van de enorm beste geuren die er voor de jonge vrouw op de markt zijn.
    Ohja 't was Envy Me idd! Ik zal de gewone Envy voor dames eens proberen dan.
      donderdag 11 december 2008 @ 13:43:44 #258
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_63932172
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 12:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Well, je begrijpt me.

Leo, als je Gucci Envy te groen/floral vindt, moet je idd eens Envy Me of Envy Me 2 (mintgroene fles) proberen. Maar Gucci Envy vind ik toch wel een van de enorm beste geuren die er voor de jonge vrouw op de markt zijn.
    Steer Waar zou ik, jonge, ambitieuze carrierevrouw, toch zijn zonder jouw geweldige adviezen. Omdat ik jouw adviezen uiteraard altijd opvolg, zal ik zaterdag in de stad eens op zoek gaan naar de Gucci Envy. Ik zal uiteraard komen rapporteren wat mijn bevindingen waren .
    Nulla verba sed acta
    pi_63933275
    Hee Leo: probeer als jonge ambitieuze carrièrevrouw ook eens iets moois van Chanel (No. 19, Coco), Guerlain (Mitsouko, Shalimar) of Yves Saint Laurent (Rive Gauche).
      donderdag 11 december 2008 @ 14:33:40 #260
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_63933398
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 14:28 schreef W1ZZ het volgende:
    Hee Leo: probeer als jonge ambitieuze carrièrevrouw ook eens iets moois van Chanel (No. 19, Coco), Guerlain (Mitsouko, Shalimar) of Yves Saint Laurent (Rive Gauche).
    Hmm ja daar had ik zelf ook over na zitten denken zonet, toen mijn oog op de coco-poster van mijn baas viel. Het sexy-hoge-hakken-plaatje dat zojuist geschetst werd stond me wel aan, werkt dat ook voor Chanel en YSL ?

En nu ik een serieuze edoch sexy carrierevrouw poog te zijn kan dat Leo natuurlijk niet meer he
    Nulla verba sed acta
      donderdag 11 december 2008 @ 14:34:27 #261
    55709 Stereotomy
    pi_63933427
    Joh, pas als Leonoor kraaiepootjes om haar mooie donkere ogen krijgt en twee kinderen heeft gebaard gaat ze denk ik aan die Florientals. Maar inderdaad, uitprinten en proberen, samen met de Envy en vergeet de Prada Infusion d'Iris niet!! Da's een van de betere designergeuren voor vrouwen van dit jaar.

Ik heb Noortje altijd wel een leuke naam gevonden.
      donderdag 11 december 2008 @ 14:38:13 #262
    55709 Stereotomy
    pi_63933529
    Oh van Guerlain vind ik L'Instant (voor vrouwen) en Insolence ook erg goed.
    pi_63933530
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 14:34 schreef Stereotomy het volgende:n vergeet de Prada Infusion d'Iris niet!! Da's een van de betere designergeuren voor vrouwen van dit jaar.

Gelukkig vind ik er dus geen bal aan. Ben wel benieuwd welk geurtje de verdiende, eigenlijk.

In de categorie nieuw uitgebrachte geuren: Secret Obsession wellicht? Hermès Elixir des Merveilles kan ook een treffer zijn.
      donderdag 11 december 2008 @ 14:41:05 #264
    55709 Stereotomy
    pi_63933632
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 14:38 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Gelukkig vind ik er dus geen bal aan.
    Tsss Aan je wardrobe op BN te zien vind je Infusion d'Homme zeker nog spannender.
    quote:
    Ben wel benieuwd welk geurtje de verdiende, eigenlijk.
    Ck Euphoria

Heb je nog andere aanraders voor een sexy jonge powervrouw? Die bij de Douglas te verkrijgen zijn.
    pi_63933838
    Zeg stereo blijven we wel lief doen?
      donderdag 11 december 2008 @ 14:50:13 #266
    55709 Stereotomy
    pi_63933897
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 14:48 schreef W1ZZ het volgende:
    Zeg stereo blijven we wel lief doen?
    Tegen wie precies? v_a krijgt al samples van mij en tegen Leo doe ik altijd lief.
      donderdag 11 december 2008 @ 15:29:58 #267
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_63935013
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 14:41 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Tsss Aan je wardrobe op BN te zien vind je Infusion d'Homme zeker nog spannender.
    [..]

Ck Euphoria

Heb je nog andere aanraders voor een sexy jonge powervrouw? Die bij de Douglas te verkrijgen zijn.
    Ici Paris Steer. Volgens mij hebben we hier niet eens een Douglas...

En dat je lief tegen me doet is ook terecht, want ik ben natuurlijk ook heel lief, ondanks kennelijke wansmaak . Maar goed, zaterdag wordt de dag, ik ben nu al zenuwachtig, straks vinden jullie dat ik een slechte keus maak.
    Nulla verba sed acta
      donderdag 11 december 2008 @ 15:41:50 #268
    55709 Stereotomy
    pi_63935327
    Ik moet wel zeggen dat je erg vaak zenuwachtig bent, Leonoor.
    pi_63937150
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 14:41 schreef Stereotomy het volgende:
    Die bij de Douglas te verkrijgen zijn.
    Die van Hermès ligt zowat bij de Appie. Bij meerdere Douglassen gezien.

Terecht dat je lief blijft, overigens. Jij krijgt net zo hard samples terug.

Hm, verder? Gucci by Gucci misschien? Of die van Sisley? Weet niet meer hoe die heet, groen flesje.
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 15:29 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ici Paris Steer. Volgens mij hebben we hier niet eens een Douglas...

Provincie.

[ Bericht 38% gewijzigd door veuve_amiot op 11-12-2008 17:27:09 ]
      donderdag 11 december 2008 @ 17:46:35 #270
    55709 Stereotomy
    pi_63938474
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 16:55 schreef veuve_amiot het volgende:

Provincie.
    Ja, Leo is kleuterleidster op een kinderboerderij in Smilde. Carrière voor alles, hè?
    pi_63939815
    Is weer eens wat anders dan moeten socialisen met deurwaarders
    pi_63941927
    quote:
    Dure parfum
    Het cosmeticahuis Guerlain bestaat dit jaar 180 jaar en dat vieren ze uitgebreid met allerlei leuke, opmerkelijke en soms ook extreem dure producten die alleen zijn weggelegd voor de rijken der rijken van deze aarde. In het kader van de Miljonair Fair (11 – 15 december in de Amsterdam RAI) twee opmerkelijke producten!

180 jaar Guerlain
    Half november j.l bracht Guerlain een prachtige parfum box uit met 18 flesjes parfum. Ieder flesje staat voor een periode van 10 jaar uit de Guerlain geschiedenis, waardoor de 180 jaar geschiedenis – van 1828 tot nu - prachtig in beeld gebracht wordt. Deze parfum box is een gelimiteerde oplage van 204 stuks, de flesjes zijn verzegeld en genummerd en de prijs? 3.895,- dollar (circa 2.500,- euro)!

Parfum des Champs Élysées
    In december komt nog een andere opmerkelijk parfum van Guerlain uit. Het betreft de Parfum des Champs Élysées. Deze parfum werd ter ere van de opening van de bekende straat in Parijs gemaakt. Dit historische parfum zit in een prachtige Baccarat kristallen flacon die weer in een prachtige vintage doos zit.

Meer dan 15.000 dollar!
    Deze parfum is ook in een gelimiteerde oplage van 204 stuks verkrijgbaar. De prijs? Schrik niet: 15.575 dollar!
    bron
      donderdag 11 december 2008 @ 23:32:56 #273
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_63948697
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 18:44 schreef W1ZZ het volgende:
    Is weer eens wat anders dan moeten socialisen met deurwaarders
    Niks mis met socializen met deurwaarders, ik doe het dagelijks

En niet alles buiten Amsterdam is de provincie he
    Nulla verba sed acta
    pi_63948722
    Die kist: wow
      vrijdag 12 december 2008 @ 00:35:46 #275
    55709 Stereotomy
    pi_63950247
    Vandaag had ik Creed Royal Delight op in de schouwburg. Volgens mij pastte de setting wel
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 23:33 schreef W1ZZ het volgende:
    Die kist: wow
    Scentpr0n.
      vrijdag 12 december 2008 @ 14:20:36 #276
    55709 Stereotomy
    pi_63961014

vrijdag 12 december 2008 @ 14:21:29 #277
    55709 Stereotomy
    pi_63961040
    Nog liefhebbers voor Vetiver Dance, trouwens? Ik heb 1 hele en een halve sample die ik graag kwijt wil.
    pi_63964540
    Nee maar als je nou ns ff snel die rose chyprée test en doorpasst
      vrijdag 12 december 2008 @ 16:37:28 #279
    55709 Stereotomy
    pi_63964713
    Une rose chyprée voelt aan als een hele lichte roosgeur. Topnotes eerste 5 seconden is citrus, daarna lichte roos vermengd met lichte wierrook. Ik vind het meer een zomergeurtje.

Volgens mij heeft Tauer een beetje basis gemaakt van die wierrook basis van hem, die komt min of meer in al zijn geuren terug.

En ik hou deze denk ik.
      vrijdag 12 december 2008 @ 16:44:42 #280
    55709 Stereotomy
    pi_63964929
    Hm, ik heb nu op mijn andere hand Le Maroc pour Elle gespritzt, en nu is Une rose Chyprée natuurlijk veel mannelijker. Le Maroc pour Elle ruikt echter naar rozen die in een zak Haribo zijn gegooid: zacht, zoet, kleurrijk. Ik vind het een hele mooie vrouwengeur, word er helemaal vrolijk van. Nadat de zoete topnotes een beetje neergedaald is, ruik ik jasmijn - het type bittere jasmijn thee, niet dat poederige jasmijn. De geur wordt daarmee minder speels en serieuzer. De basenotes ruikt inderdaad wel 'Marokkaans', als in wierrook, cardemom, misschien een snufje kaneel?

Ik denk dat ik deze Leonoor maar cadeau doe.

[ Bericht 10% gewijzigd door Stereotomy op 12-12-2008 17:03:43 ]
    pi_63965807
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 16:31 schreef W1ZZ het volgende:
    Nee maar als je nou ns ff snel die rose chyprée test en doorpasst
    My thoughts exactly.
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 16:31 schreef Stereotomy het volgende:Le Maroc pour Elle ruikt echter naar rozen die in een zak Haribo zijn gegooid

Weet je waar ik t naar vond ruiken? Zo'n stoffig winkeltje waar een geitenwollensokken ex-hippie memorabilia en frutsels uit India verkoopt, en waar 500 verschillende synthetisch geparfumeerde wierookstaafjes tegen elkaar op staan te meuren. Moest er lang over nadenken waar 't me precies aan deed denken, maar nu raak ik dat beeld niet meer kwijt. Vond 't een chaos, eerlijk gezegd.
      vrijdag 12 december 2008 @ 17:21:18 #282
    55709 Stereotomy
    pi_63965844
    Daar ruikt het NU inderdaad naar. De basenotes ruikt exact naar Chimera in de Damstraat.

Wat een transformatie zeg. Van zoete roos naar een alternatieve versie van De Tuinen.

Nouja, misschien vindt Leo het wel lekker.
    pi_63965911
    Ik had Abracadabra bij 't Sarphatipark in gedachten, maar ongetwijfeld van hetzelfde laken een pak.
      vrijdag 12 december 2008 @ 17:26:03 #284
    55709 Stereotomy
    pi_63965958

Elfjes, tovenaars, trollen en draken.
    pi_63966036
    Die LMpE heb ik ook een tijdje geleden getest en 't verbaasde me al dat je 'm in eerste instantie lekker vond want ik vond 'm echt terrible from start to finish! Thank god you came to your senses Veel plezier met de URC!
      vrijdag 12 december 2008 @ 17:36:36 #286
    55709 Stereotomy
    pi_63966200
    Hoooo wacht, de topnotes en middle notes zijn echt geweldig. Ik vind roos niet zo'n vrolijke geur: ik stel me dan altijd een gemuteerde plant voor die me wil opeten. Maar in LMpE is 'ie echt vrolijk en kleurrijk - de eerste 15 minuten. De jasmijn is ook het type die ik het lekkerst vind: dat bittere jasmijn-thee achtige, niet dat poederige als in Jasmin Noir van Bulgari.

Maarja, het is idd Le Maroc pour Elle dus die basenotes.... tjaaaa. Ik ruik er ook gekookte couscous of rijst in nu. Het is iig een beetje foodie. Maar gourmands kunnen ook lekker zijn.

Ik kan nu wel bevestigen dat Une rose Chyprée wél zoet, licht (wit) musky, woody blijft.
    pi_63966251
    Niks mis met gourmands, maar die Maroc pour Elle is gewoon een misvatting van begin tot einde wat mij betreft. Ik hou 't wel bij L'Air du Désert & Jardin au watwashetookalweer.
    pi_63966390
    Ik heb altijd Aqua di Gio als geurtje gehad, maar ik wil nu wel eens een andere. Wat is een aanrader?
    pi_63966438
    Rêverie au Jardin? Die vond ik ook vreselijk... En de laatste tijd ben ik óók al niet meer zo gecharmeerd van LDDM... Misschien toch gewoon niet mijn stijl die van Tauer.
      vrijdag 12 december 2008 @ 17:50:19 #290
    55709 Stereotomy
    pi_63966443
    Dus... dus... ik kan je Lonestar Memories ook al niet meer verpatsen?

Wat mij betreft een neef van Le Labo Patchouli 24.
    pi_63966447
    VoreG: als je AdG lekker vindt zou je bijv. als verandering eens Chanel Allure Homme Edition Blanche kunnen proberen.
    pi_63966662
    Zo, na ongelooflijk lang te hebben rondgewandeld langs een stel grachten ben ik uiteindelijk met een verschrikkelijke omweg bij de Skins winkel in de Runstraat beland. Waarschijnlijk ben ik ook een paar keer om de betreffende straat gelopen zonder het door te hebben gehad.

Bij deze winkel aangekomen ben ik meteen naar de kassa gelopen om m'n vraag te stellen. Het enige mannelijke winkelpersoneel dat er rondliep kende no. 22 van Chanel gelukkig wel en wist dus waar ik het over had. Vervolgens heeft een meisje je me een vijftal geurtjes laten ruiken. Ik heb iets geroken van By Kilian, Creed, de eerder door iemand genoemde Musc Ravageur en uiteindelijk Musk to Musk van Les Parfums Montale. De 5e geur (eigenlijk de eerste die ik rook) is me niet echt bijgebleven.

Uiteindelijk is het Musk to Musk van Les Parfums Montale geworden. Hopen dat m'n vriendin hem ook lekker vind geuren. . Het meisje dat me hielp was zo vriendelijk om een sample te maken van de zojuist gekochte en ingepakte geur zodat, mocht de vriendin hem niet lekker vinden, hij nog geruild kan worden.
    Overigens meldde ze me dat die Musc Ravageur ook goed door mannen kan worden gedragen en ik kreeg daar nog een sample van mee. .

[ Bericht 0% gewijzigd door OMG op 12-12-2008 18:14:49 ]
    pi_63967039
    Blij dat je wereldreis je toch op je plaats van bestemming heeft gebrcht, OMG. Hoop dat je vriendin 't waardeert!
      vrijdag 12 december 2008 @ 18:45:56 #294
    55709 Stereotomy
    pi_63967657
    Niet om het een of ander OMG, maar is je vriendinnetje héél toevallig Oost-Europees?
      vrijdag 12 december 2008 @ 18:58:03 #295
    180385 Horloge
    pi_63967969
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 14:21 schreef Stereotomy het volgende:
    Nog liefhebbers voor Vetiver Dance, trouwens? Ik heb 1 hele en een halve sample die ik graag kwijt wil.
    Was dat die beef jerky of was dat die andere?
    pi_63968019
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 18:45 schreef Stereotomy het volgende:
    Niet om het een of ander OMG, maar is je vriendinnetje héél toevallig Oost-Europees?
    Neen, een donkere dame uit de VS die van dit soort geurtjes houdt .
      vrijdag 12 december 2008 @ 20:16:15 #297
    55709 Stereotomy
    pi_63970110
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 18:58 schreef Horloge het volgende:

[..]

Was dat die beef jerky of was dat die andere?
    Die andere. I like beef jerky. Maar zoals je in post 276 ziet heb ik inmiddels van álle Tauer geuren een sample.
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 18:59 schreef OMG het volgende:

[..]

Neen, een donkere dame uit de VS die van dit soort geurtjes houdt .
    Divatologist?

mijn vooroordelen, wat doe je?
    pi_63970148
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 20:16 schreef Stereotomy het volgende:

Divatologist?

mijn vooroordelen, wat doe je?
      vrijdag 12 december 2008 @ 20:26:42 #299
    55709 Stereotomy
    pi_63970406
    Naja, ben 4 jaar met een Oost Europese samengeweest die absoluut niet was zo, maar we hadden de grootste lol om haar vriendinnen thuis die wél zo waren.
    pi_63970578
    Iemand ervaring met Azzaro? Best prijzig, maar God, wat een geur.
      vrijdag 12 december 2008 @ 20:35:01 #301
    55709 Stereotomy
    pi_63970639
    Vraag voor volgend topic: WELKE Azzaro

Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 11
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')