Daar had ik laatst een 'imitatie' vanquote:
Vetiver is best lekker hoor, maar (voor mij althans) iets te sterk. Lonestar Memories heb ik niks mee, deed me in eerste instantie denken aan tabak, misschien ook door het kaartje wat erbij zat met een cowboy erop, meer complex wordt de geur niet. Beef jerky zou kunnen, als ik zou weten hoe dat rook...quote:Op maandag 24 november 2008 22:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ruilen tegen iets anders? Wil je mijn Prada Infusion d'Homme en een vial van Creed Silver Mountain Water tegen Lonestar Memories en Vetiver Dance ruilen?Heb eventueel ook nog een originele grote vial van Creed Royal Delight te ruil.
Het Marokkaanse Toetjeheb ik al, en die gaat en gaat en gaat idd maar door. Droge wierrook/amber geur.
Op Basenotes lees ik dat Vetiver Dance een saaie zeep-vetiver is, en dat Lonestar Memories is alsof je een gerookte beef jerky over je lichaam gewreven hebt. Hm. Jij vond de geurtjes dus niets?![]()
quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:23 schreef W1ZZ het volgende:
Waarschijnlijk Roberto Cavalli for Guerlain ofzo
Heb 'm vandaag op en ik moet zeggen dat ie voor een single note fragrance vrij afwisselend is, hoe vreemd dat ook klinkt. Dat komt doordat de noot Wenge is, wat van zichzelf kennelijk een vol karakter heeft. Het doet een beetje aan als een warme gember/hout combinatie. De geur deed me dan ook direct denken aan Serge Lutens Five o Clock Au Gingembre en Black Cashmere van Donna Karen. Die SL geur deed me weinig maar Black Cashmere is wel een favoriet.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:02 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik was vanmiddag in de Douglas in Zwolle en zag daar dat ze de Donna Karen Essence lijn hebben. Volgens de verkoopster was Zwolle maar één van de drie Douglas vestigingen waar ze te koop zijn?
Anyway, ze vielen me best mee. Ik had ze gezien het concept erg simpel en lineair verwacht, maar van wat ik ervan probeerde waren het best volle geuren. Heb nog een sampletje mee van Wenge, zal deze week daar nog wel uitgebreider op in gaan.
Haha, ik hoop dat Black beter is, maar ik had van pour homme zeker meer verwachtquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:30 schreef Stereotomy het volgende:
Tsssk.
Wil je daarmee zeggen dat ik nu naar je tante ruik. Nou? He?![]()
Vandaag uit nieuwsgierigheid toch maar gaan ruiken en het is echtquote:Op zaterdag 29 november 2008 13:29 schreef Marurk het volgende:
Iemand ervaringen met de 1 Million geur van Paco Rabanne?
Mooie foto's!quote:Op maandag 1 december 2008 17:02 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Czech & Speake winkel
[ afbeelding ]
Floris @ Jeremyn Street 89. Klassieke muziek op de achtergrond.
[ afbeelding ]
Floris en mooie Française
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
L'Occitane - BRILJANTE groene thee geuren. Wil op eBay de Eau de Bienvenue aanschaffen. Dan hoef ik mijn Bulgari the Vert niet meer op mijn swiffer te spuiten.
[ afbeelding ]
Penhaligon's @ Regent Street. Soft Jazz op de achtergrond en alle Penhaligon-geuren! De homo-SA was erg aardig, probeerde Blenheim Bouquet naar me te pushen, maara zijn persoonlijke favoriet is Opus 1860. Ik vond Endymion Cologne erg lekker.
[ afbeelding ]
Regent Street.
quote:Op maandag 1 december 2008 17:02 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Czech & Speake winkel
[ afbeelding ]
Floris @ Jeremyn Street 89. Klassieke muziek op de achtergrond.
[ afbeelding ]
Floris en mooie Française
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
L'Occitane @ Regent Street - BRILJANTE groene thee geuren. Wil op eBay de Eau de Bienvenue aanschaffen. Dan hoef ik mijn Bulgari the Vert niet meer op mijn swiffer te spuiten.
[ afbeelding ]
Penhaligon's @ Regent Street. Soft Jazz op de achtergrond en alle Penhaligon-geuren! De homo-SA was erg aardig, probeerde Blenheim Bouquet naar me te pushen, maara zijn persoonlijke favoriet is Opus 1860. Ik vond Endymion Cologne erg lekker.
[ afbeelding ]
Regent Street.
Huhquote:Terre d'Hermès
De eerste keer dat ik 'm probeer Dit geurtje vertoont tot mijn niet geringe verassing grote overeenkomsten met m'n zo geliefde Tom Ford Japon Noir! In de drydown tenminste dan, ik heb 1 keer kort geroken direct na 't opspuiten en ben toen de winkel uitgelopen om op de fiets naar huis een paar keer te ruiken, maar de openingsnoten waren toen al weg. Ze zijn me niet echt bijgebleven.
Anyway, wat er overblijft is een mengsel van van alles en nog wat; kruidig en warm met een beetje sinaasappel en citroen. Ik heb net als Stereo ook geen associaties met aarde. Het doet net als Japon Noir een beetje zweterig en klam aan op een goede manier (ja, dat kan!). Japon Noir ruikt alleen gebalanceerder, meer sophisticated en zoeter. Terre d'Hermès is ietwat chaotischer en schreeuweriger.
Al met al wel een uitstekend en veel goedkoper alternatief en een uniek geurtje. Japon Noir kwam pas een jaar later en is wat dat betreft dus ook vooral een volgeling van TdH (maar wel een heel goede!). De longevity en sillage zijn top!
Een dikke ++
Da's een beste verzameling!quote:Op woensdag 3 december 2008 17:38 schreef liiszle het volgende:
Oeeeh, Luchtjes
Mijn collectie op het moment :
http://i57.photobucket.com/albums/g231/liiszle/031220082211.jpg
en natuurlijk een hele hoop proefmonsters :
http://i57.photobucket.com/albums/g231/liiszle/031220082212.jpg
tevens Vind ik Flower bomb van Victor & Rolf helemaal geweldig
luchtjes die ik nog in mn collectie wil ;
Escada – Island kiss
Kenzo – Amour
Sarah jessica parker - Covet
Cacharel - Lou lou blue
Jij hebt echt een hele hele heleboel Issey Miyake'squote:Op woensdag 3 december 2008 17:38 schreef liiszle het volgende:
Oeeeh, Luchtjes
Mijn collectie op het moment :
http://i57.photobucket.com/albums/g231/liiszle/031220082211.jpg
en natuurlijk een hele hoop proefmonsters :
http://i57.photobucket.com/albums/g231/liiszle/031220082212.jpg
tevens Vind ik Flower bomb van Victor & Rolf helemaal geweldig
luchtjes die ik nog in mn collectie wil ;
Escada – Island kiss
Kenzo – Amour
Sarah jessica parker - Covet
Cacharel - Lou lou blue
Heb ik ook gekocht een beetje een appel caneel geur,beter kan ik het niet beschrijvenquote:Op zaterdag 29 november 2008 13:29 schreef Marurk het volgende:
Iemand ervaringen met de 1 Million geur van Paco Rabanne?
haha, ja.. en het worden er met de maand meerquote:
Hm, ik zag de kegelvormige flessen en dacht meteen aan Issey Miyake, maar die hebben inderdaad een andere dop.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:10 schreef liiszle het volgende:
tevens @ Stereotomy ;
Ik heb geloof ik geen één luchtje daarvan
quote:Op woensdag 3 december 2008 18:30 schreef veuve_amiot het volgende:
Haha, niet echt - maar een beetje provoceren kan geen kwaad, toch?
Welke?quote:Op woensdag 3 december 2008 18:36 schreef Enchanter het volgende:
Nieuw aangeschaft
Gucci
Kenzo
Hollister![]()
Diesel
Mugler
dat zijn óntzettend goedkope luchtjes van de axion onderandere.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:28 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, v_a ken ik van Basenotes, whoo hooZe woont op de wallen
![]()
[..]
Hm, ik zag de kegelvormige flessen en dacht meteen aan Issey Miyake, maar die hebben inderdaad een andere dop.
[ afbeelding ]
Wat zijn het dan?
Ik zou Japon Noir een keer op je huid uitproberen dan! Ik heb iets van een jaar terug een sampletje in Milaan meegekregen. Ik kende 'm voordat ik Terre d'Hermes kende en mijn eerste associatie bij TdH was Japon Noir, maar wie weet is 't bij jou weer heel anders natuurlijk.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:06 schreef Stereotomy het volgende:
Japon Noir: Deze vind ik lekker.Niet het medicijnenkastje van mijn ouders, maar het hout van het medicijnenkastje.
Heel complex, een woody oriental gourmand. Ik kan individuele noten er niet zo uit halen, omdat alles door elkaar lijkt te lopen. Patchouli, hout, gember... iets in die geest. Fraaie geur hoor. LKS, deze had je toch een tijdje? Of een sample? Welke mainstream geur lijkt het meest op Japon Noir?
Japon Noir zou ik zelf wel willen dragen.
[..]
HuhLKS, Terre lijkt in de verste verte niet op mijn stripje Japon Noir.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |