abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2008 @ 23:47:10 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_59591992
Welkom in het zevende Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 20

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de
theperfumedcourt.com

Eerdere deeltjes:

Confidence through competence
pi_59592040
Misschien heb ik ergens nog een monster Cuir de Russie liggen voor morgen....

"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_59592723
quote:
Stereotomy
CRYSTALISE::::::::::::::::::: zaterdag 21 juni 2008 @ 23:19 (#298)

Mijn god, ik heb Terre d'Hermès op (ook Oranje ) en dat spul ruikt opeens naar...

Ew.
Ik heb me al tientallen keer afgevraagd welke rotlucht dit was, Stereotomy, exact!
the pleasure - the privilege is mine
  zondag 22 juni 2008 @ 00:06:55 #4
55709 Stereotomy
pi_59592847
quote:
Op zondag 22 juni 2008 00:03 schreef El_Borracho het volgende:

[..]

Ik heb me al tientallen keer afgevraagd welke rotlucht dit was, Stereotomy, exact!
Ah, nog een Terre d'Hermès liefhebber?

Kan zijn dat het gewoon in de hitte er niet goed uitkomt. Heb het in de winter 2x uitstekend gedragen op dates die geen dates bleken te zijn.
  zondag 22 juni 2008 @ 00:13:08 #5
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_59593132
Rochas Lui... absolute aanrader en super goedkoop ($20 voor 50ML).

Silver Factory van Bond #9 vind ik ook erg lekker, ik ga daar binnenkort een fles van kopen!

Double Vanilla van Guerlain ook heerlijk, zelfs nog iets beter dan Vanilla 44 van Le Labo..

Le Labo's Rose 31 is mijn favoriet van deze lijn, gewoonweg heerlijk!

Verder heeft MPG (Maitre Parfumeur et Gantier) een paar heerlijke geurtjes, waarvan één de perfecte zomergeur is: Bahiana

M7 Fresh vind ik ook lekker en is ook niet bijzonder duur ($45 uit mn hoofd), maar wordt niet meer geproduceerd, dus wees er snel bij!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zondag 22 juni 2008 @ 00:21:37 #6
55709 Stereotomy
pi_59593473
Ik had M7 Fresh en is in Nederland zeker vrij duur (76 EUR 100ml Bijenkorf). Ik kan hem alleen niet dragen: 't herinnert me aan het medicijnenkastje van mijn ouders. Sowieso alles met aoud erin gaat niet.

Rochas Lui staat niet in de guide van Turin/Sanchez. Ik ga een dreigbrief schrijven.
  zondag 22 juni 2008 @ 00:28:09 #7
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_59593690
quote:
Op zondag 22 juni 2008 00:21 schreef Stereotomy het volgende:
Ik had M7 Fresh en is in Nederland zeker vrij duur (76 EUR 100ml Bijenkorf). Ik kan hem alleen niet dragen: 't herinnert me aan het medicijnenkastje van mijn ouders. Sowieso alles met aoud erin gaat niet.

Rochas Lui staat niet in de guide van Turin/Sanchez. Ik ga een dreigbrief schrijven.
M7 Fresh is zeker geen 76 Euro waard, $45 voor 100ML vind ik een veel betere deal en zo geweldig issie nou ook weer niet!

Althans toch stukken lekkerder dan Body Kouros

En Rochas Lui is alles wat gucci envy had willen zijn! En nog stukken goedkoper ook!

Als uitgaan geurtje gebruik ik nog altijd Very Sexy for Him by VG.. het mag dan wel een lingerie merk zijn, het geurtje doet wel degelijk wonderen bij vrouwen (althans bij de meeste dan, en boven de 30 zou ik het niet meer aanraden)!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_59594830
Wat een depressieve kutavond. Arshavin was nog genialer dan dat ie bij Zenit is en dat wil wat zeggen

En Stereo, ik heb in mijn leven kilo's wiet gerookt, maar de associatie met Terre d'Hermès is nooit bij me opgekomen
  zondag 22 juni 2008 @ 10:28:31 #9
55709 Stereotomy
pi_59598179
Bij mij ook niet. Toen las ik het ergens, ging ik opnieuw ruiken, en ja hoor.

Mijn nieuwe fles, wat doe je.
pi_59598394
Ik heb ook geen wiet geroken in TdH eerlijk gezegd

Ik probeer te beslissen welk geurtje ik nu ga kopen (en BN is down dus ik vraag hulp aan jullie ). Ik twijfel tussen de volgende die ik eigenlijk gewoon allemaal wil hebben

Creed Bois du Portugal
Byredo Rose Noir
Montale Black Aoud
Etat Libre d'Orange Charogne
Frederic Malle l'Eau d'Hiver
Serge Lutens Iris Silver Mist
(nooit geroken maar heeft nu al een onweerstaanbare aantrekkingskracht op me vanwege de naam, het flesje en het feit dat Maurice Roucel 'm gemaakt heeft)
  zondag 22 juni 2008 @ 11:56:37 #11
55709 Stereotomy
pi_59599756
Creed Bois du Portugal - Creed Overrated
Byredo Rose Noir
Montale Black Aoud - Koop M7 of kom aan het medicijnenkastje van mijn ouders snuiven
Etat Libre d'Orange Charogne
Frederic Malle l'Eau d'Hiver
Serge Lutens Iris Silver Mist - Nooit iets blind kopen en afgaan op de marketing van de naam he
pi_59599845
Is M7 nog in de winkel te verkrijgen? Dan ga ik die wel even ruiken maar zit daar ook een prominente roosnoot in? Want dat is wat ik zo lekker vind aan Black Aoud, de roosnoot die opkomt na de aoud. Voor jou misschien ook een aanrader Salt_Seafood. Ik heb ook een decant van Rose 31 en ik vind Black Aoud lekkerder. Ook een betere sillage/longevity en meer dan 2x zo goedkoop
  zondag 22 juni 2008 @ 12:06:43 #13
55709 Stereotomy
pi_59599974
Eh nee, er zit geen roos in M7. Maar je hebt eigenlijk ook al teveel roosgeuren W1ZZ, diversificeer eens.
pi_59600271
Okee, noem eens een categorie die ik moet gaan uitproberen dan?
  zondag 22 juni 2008 @ 12:33:46 #15
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_59600685
Euhm, dat medicijnkastje kennen we nu wel Stereo . Niet alles met de naam Aoud is gelijk aan M7, zeker niet bij Montale. Black Aoud is vrij uniek in z'n klasse, dus als dit je aanspreekt hoef je niet echt verder te zoeken W1ZZ.

Iris Silver Mist is ook behoorlijk uitgesproken, zou er eerst een sample van zien te krijgen. Hij is erg poederig en puur op de iris gericht.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  zondag 22 juni 2008 @ 12:37:57 #16
55709 Stereotomy
pi_59600782
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:33 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Euhm, dat medicijnkastje kennen we nu wel Stereo .
We hebben er pas 7 reeksen over gehad

Bovendien ken jij het medicijnenkastje van mijn ouders niet. Alles wat orientaals en exotisch gemaakt wordt met aoud kent zijn gelijke wel in hoestdrank, kneusdrank of andere wondermiddelen. Snap je meteen waarom orientals in Azie bar slecht verkopen en ze daar meer gericht zijn op synthetische aquatics.
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:17 schreef W1ZZ het volgende:
Okee, noem eens een categorie die ik moet gaan uitproberen dan?
Probeer eens een vrouwengeur uit die ook lekker op jezelf ruikt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Stereotomy op 22-06-2008 12:44:30 ]
pi_59601198
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:33 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Euhm, dat medicijnkastje kennen we nu wel Stereo . Niet alles met de naam Aoud is gelijk aan M7, zeker niet bij Montale. Black Aoud is vrij uniek in z'n klasse, dus als dit je aanspreekt hoef je niet echt verder te zoeken W1ZZ.

Iris Silver Mist is ook behoorlijk uitgesproken, zou er eerst een sample van zien te krijgen. Hij is erg poederig en puur op de iris gericht.
Al die geuren die ik noemde spreken me heel erg aan (nou ja, ISM kan ik dus nog niet weten) dus het is eigenlijk meer een kwestie van in welke volgorde ga ik ze kopen. Dat ik ooit Black Aoud ga kopen is een gegeven Heb jij ISM of een sample? Wil best voor betalen of ruilen tegen iets anders?
  zondag 22 juni 2008 @ 13:06:45 #18
Per sempre vita eterna
pi_59601563
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:52 schreef W1ZZ het volgende:

[..]
Heb jij ISM of een sample? Wil best voor betalen of ruilen tegen iets anders?
Helaas niet meer. L'Ombre dans l'Eau van Diptyque ooit getest? Heel anders dan het orientaalse Montale, maar een mooie groene roos. Hun Philosykos is ook erg goed.
pi_59601740
Alleen op een kaartje, evenals Philosykos. Die wil ik beide nog een keer opnieuw proberen en dan wel op de huid. Maar wat rozen betreft ben ik meer van de donkere roos die in Black Aoud zit of van de zoete, Victoriaanse roos van Penhaligon's Hammam Bouquet.

Bedankt voor je suggesties trouwens! Ik heb donderdag weer een afspraak bij de Skins dus dan kan ik die twee zeker ook even proberen. Hoe beviel die Iris Silver Mist?
  zondag 22 juni 2008 @ 13:30:08 #20
Per sempre vita eterna
pi_59602138
Graag gedaan . ISM is een behoorlijk aparte 'groene jongen', in het begin heeft-ie, zoals anderen ook vaak opmerken, wat weg van de geur van wortels. Ergens overweeg ik hem ooit nog aan te schaffen. Van Luca Turin:
"The story goes that Lutens pestered the perfumer to turn up the iris volume to the max, and Roucel in desperation decided to put in the formula every material in his database that had the iris descriptor attached to it, including a seldom-used, brutal iris nitrile called Irival. The result was the powderiest, rootiest, most sinister iris imaginable, a huge gray ostrich-feather boa to wear with purple dévoré velvet at a poet's funeral."

Ik ken vrijwel de gehele Lutens lijn maar omdat ze allemaal redelijk speciaal zijn heeft iedereen er weer andere reacties op.
pi_59602788
Ik ken de exportlijn wel vrij goed maar de exclusives ken ik op Muscs Koublai Khan waar ik een fles van heb na eigenlijk alleen van het boekje waxsamples en daar zat ISM nu precies niet bij... Ik vind de exclusives juist nogal in dezelfde hoek allemaal. Alleen Sarassins vond ik duidelijk anders dan de rest. ISM moet ook heel anders zijn dan de zoete SL huisnoot.

Ik ben heel benieuwd. Heb ook op BN een wanted topic geopend maar de site is nu down voor een serverupgrade. Als het daar niet lukt bestel ik maar een sample van TPC denk ik...
pi_59605006
Wil iemand nog wat van The perfumed Court bestellen? Ik ga vanavond een bestelling plaatsen dus zo ja even vandaag laten weten

EDIT: ik ga bestellen:

1ml SL Iris Silver Mist EDP
1ml SL Borneo 1834 EDP
1ml SL Fumerie Turque EDP
1ml Piguet Fracas EDP
  zondag 22 juni 2008 @ 16:21:12 #23
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_59605206
quote:
Op zondag 22 juni 2008 16:10 schreef W1ZZ het volgende:
Wil iemand nog wat van The perfumed Court bestellen? Ik ga vanavond een bestelling plaatsen dus zo ja even vandaag laten weten

EDIT: ik ga bestellen:

1ml SL Iris Silver Mist EDP
1ml SL Borneo 1834 EDP
1ml SL Fumerie Turque EDP
1ml Piguet Fracas EDP
Wat betaal je hiervoor? Ik heb die namelijk dubbel (2x 1ML)..
pi_59605329
Oh kijk aan. Op TPC is ie $6. Ik had 'm trouwens al weer van de lijst geschrapt maar ik wil best wel met je ruilen voor iets?

m'n lijstje is nu:

SL ISM, SL Borneo, Piguet Fracas, Guerlain SDV, Parfums de Nicolai New York.
pi_59605667
Ik ben op zoek naar missoni acqua
Is die al ergens in de winkels te koop?
Kan op internet niet echt iets vinden, alleen dat die dus begin juni op de markt komt.
Heb hem als proef gekregen, en ik vind hem echt heerlijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')