abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2008 @ 01:30:14 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58464936
Welkom in het vierde Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 20

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de

Eerdere deeltjes:
Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic

[ Bericht 1% gewijzigd door Mirjam op 19-05-2008 13:56:52 ]
Confidence through competence
pi_58465040
quote:
Op zondag 4 mei 2008 01:22 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Het jammere van de normale The Vert is dat je je neus in iemand's nek moet proppen om die ook echt goed te ruiken. Dat durfde ik vandaag bij jou niet.
Vanwaar die verlegenheid? Jij mag dat best
  zondag 4 mei 2008 @ 02:15:47 #3
55709 Stereotomy
pi_58465565
Dat staat zo gek bij jong getrouwde vrouwen.
pi_58467561
Heeft ze op d'r voorhoofd staan dat ze getrouwd was dan? En waarom moest je trouwens speciaal voor mij aankondigen dat jullie gezellig gemeet hebben?

Ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar Le Labo om te vragen of het mogelijk was samples te bestellen, aangezien ik in NL woonde en dus niet langs een winkel kon. Kreeg ik terug dat dat niet kon en dat ik de volgende keer dat ik in New York was maar gezellig langs moest komen om samen met een SA een geur uit te zoeken.

[ Bericht 56% gewijzigd door W1ZZ op 04-05-2008 11:12:46 ]
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_58470697
quote:
Op zondag 4 mei 2008 10:19 schreef W1ZZ het volgende:
Heeft ze op d'r voorhoofd staan dat ze getrouwd was dan? En waarom moest je trouwens speciaal voor mij aankondigen dat jullie gezellig gemeet hebben?

Ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar Le Labo om te vragen of het mogelijk was samples te bestellen, aangezien ik in NL woonde en dus niet langs een winkel kon. Kreeg ik terug dat dat niet kon en dat ik de volgende keer dat ik in New York was maar gezellig langs moest komen om samen met een SA een geur uit te zoeken.

Hmm iets met een kluitje en riet
pi_58474628
Idd, en ik begrijp dat echt niet van een bedrijf. Maar kennelijk hebben ze mijn klandizie niet nodig.

Vandaag een heerlijke fles Eau Sauvage gekocht, topspul! Met monstertjes van Fleur du Male en A*Men Pure Coffee erbij.
pi_58474694
Ik heb vandaag Emporio Armani White gekocht, misschien wel mijn lievelingsgeurtje Citrusachtig en sensueel
pi_58477112
Mensen ga Chanel Homme Edition Blanche eens samplen, ben benieuwt naar second opinions.
  maandag 5 mei 2008 @ 01:16:35 #9
55709 Stereotomy
pi_58484207
Weer een mooie herinnering aan een geur erbij, waardoor die geur op de top 10-ladder met stip omhoog klimt.

Vandaag heb ik in Maastricht in goed gezelschap de St. Pietersberg beklommen. Het was een mooie, warme, zonnige dag met een licht briesje: perfect wandelweer! Ik heb echt een hele leuke actieve dag gehad met het zonnetje op mijn huid, en ik had Bulgari Eau Parfumée au Thé Vert Extrême van Jean-Claude Ellena op, een geur die ik in de winter had aangeschaft en eerst nogal veel moeite mee had, zoals wel vaker met florals bij mij. Een klassieker, de extreme-versie van de allereerste Bulgari-geur.

Top Notes
Bergamot, Orange Blossom, Cardamom, Jamaican Pepper.

Middle Notes
Bulgarian Rose, Spanish Jasmine.

Base Notes
Green Tea, Oakmoss, Tonka Beans, Bee's Wax..

Het is erg floral in de middle notes, erg sterk. De drydown gaat wel meer naar een chypre toe, een mossige-musky base. De extreme-versie is 15% geconcentreerd, terwijl de originele slechts 3% geconcentreerd is, dus je neus wordt er wel mee geconfronteerd. Ik wist niet goed wat ik ervan moest denken in de winter. Daarnaast is het officieel een unisex geurtje - nee, het geurtje was eigenlijk niet bedoeld om op mensen te spuiten maar om de Bvlgari-boetiekjes over de hele wereld van een frisse geur te voorzien - maar doet het wel ietwat vrouwelijk aan. Nogmaals, dat kan ook door mijn floral-associatie komen.
quote:
The manager at Bulgari Parfums called Ellena one day with a strange tone of voice to report that, odd, but at the Bulgari store in New York they were selling ten bottles a day. At $350 per bottle. Once they realized what they had they sent it into the market and it made buckets of money. This was a perfume never meant to be distributed.

http://www.chandlerburr.c(...)/perfumeprevious.php
Maar vandaag, met de hoge temperaturen en de hele dag buiten lopen, merk ik dat dit geurtje daar werkelijk perfect voor is. Je ruikt hem goed (had wel atomizer mee en 2x refresht ) maar is niet overheersend, en op de een of andere manier komt het heel erg over als een traditionele Eau de Cologne. De topnotes, die vrij lang blijven hangen, zijn namelijk voornamelijk citrusvruchten (de bergmarmot ), maar dan vermengd met florals. De heart notes met de Bulgaarse roos en jasmijn, vermengen werkelijk uitstekend met de frisse buitenlucht bij een wandeling, en de groene thee in de basenotes brengt een serene kalmte aan de geur aan.

Fantastisch, ik heb een leuke dag gehad en daar zal ik deze geur mee associeren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stereotomy op 05-05-2008 01:25:50 ]
pi_58492261
Grappig dat jij geuren met gebeurtenissen associeert, ik juist heel sterk met personen.

@Mr.G: Heb vandaag bij de Douglas even Allure Homme Edition Blanche geprobeerd. Ik snap prima dat je 'm lekker vindt, hij is ook lekker alleen wel erg voorzichtig. Er zit weinig pit in, maar als je 'm in grote hoeveelheden opspuit wordt ie wel snel erg zoet en aanwezig. Musk, vanille, sandelhout en cederhout ruik ik, verder vind ik het best wel een brei.

Denk niet dat ik dit geurtje ooit op iemand vies zal vinden, daar is het te beschaafd/weinig uitgesproken voor, maar zelf hoef ik 'm niet te hebben.
  maandag 5 mei 2008 @ 15:51:58 #11
55709 Stereotomy
pi_58492399
Personen ook hoor, W1ZZje
pi_58492933
quote:
Op maandag 5 mei 2008 15:45 schreef W1ZZ het volgende:
@Mr.G: Heb vandaag bij de Douglas even Allure Homme Edition Blanche geprobeerd. Ik snap prima dat je 'm lekker vindt, hij is ook lekker alleen wel erg voorzichtig. Er zit weinig pit in, maar als je 'm in grote hoeveelheden opspuit wordt ie wel snel erg zoet en aanwezig. Musk, vanille, sandelhout en cederhout ruik ik, verder vind ik het best wel een brei.

Denk niet dat ik dit geurtje ooit op iemand vies zal vinden, daar is het te beschaafd/weinig uitgesproken voor, maar zelf hoef ik 'm niet te hebben.
Ja daar kan ik me goed in vinden W1ZZ. Maar hij komt ook ter vervanging van aqua di gio, die is ook nooit vies maar wel onopvallend. Komt helaas wat teveel voor in het straatbeeld.

Over het algemeen hou ik ook niet zo van om aandacht trekkende geuren. Zoals Eau Sauvage dat bijvoorbeeld wel doet.

Wat vinden jullie eigenlijk het lekkerste geurtje met een vanille noot?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.G op 05-05-2008 16:39:40 ]
  maandag 5 mei 2008 @ 17:44:40 #13
55709 Stereotomy
pi_58494452
Bulgari Black en waarschijnlijk ook Givenchy Pi. Pi is namelijk het enige geurtje wat ik ooit heb gebruikt waarmee ik een compliment heb gekregen van een onbekend meisje.
pi_58494793
Royal Delight. Jammer alleen dat ik 'm niet zo goed durf te dragen omdat ik denk dat anderen 'm misschien niet lekker vinden.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:13:55 #15
55709 Stereotomy
pi_58520530
Zo, die M7 Fresh is de deur uit en slechts 5 EUR verlies.

Vandaag had ik Bulgari Aqua Marine op, ofwel Aqua de Bulgari Marine. De meest ongeïnspireerde mannengeur van Bulgari ooit, maar het doet me denken aan mijn leuke vakantie in Barcelona van een paar maanden terug, toen ik op het vliegveld dit geurtje voor het eerst rook en dacht: hm.

Vandaag, met 22 graden buiten, had ik hem ook op, en pas nú blijkt het hele ding tot uiting te komen. Het is een aquatic gemaakt door Jacques Cavallier, en wel eentje die gebaseerd is op de noten van Davidoff Cool Water.

Sterker, als ik het zou moeten omschrijven zou ik zeggen dat het Cool Water Bulgari Edition is. Het heeft absoluut 0 connectie met de originele Bulgari Aqua (die zilt is en ruikt naar vers aangespoeld zeewier op een kiezelstrand) maar het is echt wat Cool Water is: een vrij synthetisch ruikende interpretatie van een onberispelijk tropisch zandstrand. Iets romiger (a la l'eau d'issey zonder de limoengeur), en met een soort van zandgestraalde afwerking.

Geen bijzonder zomergeurtje, wel eentje die lekker lang meegaat en een prima sillage heeft. Denk dat ik hem stiekem toch maar hou.
pi_58523713
Prima review!

Ik ga morgen voor de regular Aqua. Kan ook prima met dit warme weer.
pi_58546650
Vandaag kwam een pakketje binnen van Skins met Acqua di Genova en testertjes van Noir Epices en Lys Méditerannée (en een of andere Creed flyer). Morgen lekker uitproberen!

Die Acqua di Genova is echt een lust voor het oog, erg mooi flesje en verpakking!
pi_58546728
quote:
Op zondag 4 mei 2008 10:19 schreef W1ZZ het volgende:

Ik las laatst een column in de Elsevier waarin gezegd werd dat het bijzondere en luxe van Frederic Malle parfums er ook wel af was omdat ze inmiddels 'gewoon' bij Skins in A'dam te koop zijn. Voor luxe zou je moeite moeten doen, de juiste mensen kennen en afstanden moeten afleggen. Le Labo wil mensen met zo'n instelling kennelijk aanspreken.

Overigens bekijk ik net even de site en je kan er een setje van 3 samplers bestellen toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door le_knightclub_soda op 08-05-2008 02:43:56 ]
pi_58547957
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 02:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ik las laatst een column in de Elsevier waarin gezegd werd dat het bijzondere en luxe van Frederic Malle parfums er ook wel af was omdat ze inmiddels 'gewoon' bij Skins in A'dam te koop zijn. Voor luxe zou je moeite moeten doen, de juiste mensen kennen en afstanden moeten afleggen. Le Labo wil mensen met zo'n instelling kennelijk aanspreken.

Overigens bekijk ik net even de site en je kan er een setje van 3 samplers bestellen toch?
Nope, alleen US klanten. Maar dan nog, als je $130 (of via de EU distributeur ¤110) moet betalen voor 50ml geur mogen ze ffs wel samples weggeven. Samples zijn om je tot een aankoop te verleiden, niet om je te belonen voor een aankoop.

Dit is wel een interessante thread over de verkooppolicy van LeLabo: http://community.basenotes.net/showthread.php?t=209845

EDIT: over die Elsevier quote - dan is er helemaal niets luxe en bijzonder meer. Alle nichemerken zijn gewoon online via de websites van de makers te bestellen. Ook LeLabo, Serge Lutens exclusive lijn (in de stopperflessen), By Kilian, etc. Laat de Elsevier maar schrijven over andere zaken. Frederic Malle mag dan misschien niet superexclusief meer zijn (poeh poeh, in NL wél bij vijf winkels te verkrijgen) maar het is wel bijzonder.

Zei de jongen die maar geen Mallegeur kan vinden die ie fantastisch vindt
pi_58548707
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:53 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Nope, alleen US klanten. Maar dan nog, als je $130 (of via de EU distributeur ¤110) moet betalen voor 50ml geur mogen ze ffs wel samples weggeven. Samples zijn om je tot een aankoop te verleiden, niet om je te belonen voor een aankoop.

Dit is wel een interessante thread over de verkooppolicy van LeLabo: http://community.basenotes.net/showthread.php?t=209845

EDIT: over die Elsevier quote - dan is er helemaal niets luxe en bijzonder meer. Alle nichemerken zijn gewoon online via de websites van de makers te bestellen. Ook LeLabo, Serge Lutens exclusive lijn (in de stopperflessen), By Kilian, etc.
Dat was geloof ik ook een beetje het punt dat de columniste wou maken, FM diende slechts als voorbeeld. De column ging over luxe in het algemeen, of beter gezegd het verdwijnen daarvan.
quote:
Laat de Elsevier maar schrijven over andere zaken. Frederic Malle mag dan misschien niet superexclusief meer zijn (poeh poeh, in NL wél bij vijf winkels te verkrijgen) maar het is wel bijzonder.

Zei de jongen die maar geen Mallegeur kan vinden die ie fantastisch vindt
Oh ik ben het verder ook niet met die column eens hoor. Een beetje exclusiviteit creëren kan geen kwaad, maar ik krijg nou niet echt het idee dat het FM aan exclusiviteit ontbreekt. Inderdaad maar bij een paar winkels te krijgen en nog steeds behoorlijk prijzig. Ik krijg nou niet echt het idee dat heel Nederland er mee rondloopt. Maarja, kennelijk is het pas luxe als je ervoor naar Parijs moet en via een codewoord de winkel inkomt ofzo.

Ik ben even de naam kwijt van de dame die de column schreef, volgens mij bezat ze een aantal panden in de PC Hooft o.i.d.
pi_58548890
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:53 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Dat klinkt niet best idd. Hoewel de inrichting van de winkel nog niet zo dramatisch klinkt. Afgaande op de omschrijving lijkt het geloof ik een beetje op een Comme des Garçons winkel, wel leuk voor de verandering. Maarja of je dat als pretentieus luxe bedrijf nou moet nastreven nu CdG een collectie voor H&M gaat doen...

[ Bericht 6% gewijzigd door le_knightclub_soda op 08-05-2008 09:53:50 ]
pi_58549161
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:36 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Maarja, kennelijk is het pas luxe als je ervoor naar Parijs moet en via een codewoord de winkel inkomt ofzo.
Wellicht is ons idee van luxe veranderd van schaars naar prijzig. Iets dat voor mij tegenwoordig echt luxe is is een lekker stuk speck. Dit is een Noord-Italiaanse vleessoort die ik veel at toen ik in IT woonde en die in NL voor zover ik weet (maar ik houd me aanbevolen!) niet te krijgen is. Kost in IT nog geen ¤10/kilo maar ik kan het alleen krijgen als ik zelf of een kennis naar IT gaat.

Maar voor veel mensen betekent luxe tegenwoordig denk ik dat ze iets kunnen kopen dat een ander niet kan betalen. Daarom floreren al die onderkruipselbedrijven die geld lenen aan mensen die niet door hebben dat ze verneukt worden ook zo goed. Die mensen willen de tv hebben die de buren niet kunnen betalen. Daarnaast hebben mensen tegenwoordig nergens meer tijd voor, alles moet binnen handbereik zijn (of twee muisklikken weg) dus is prijs het geijkte middel om nog een zweem van exclusiviteit te faken. Ik werd af en toe bijna onpasselijk als ze het tijdens de colleges marketing over prijsstelling als marketingstrategie hadden.
pi_58549362
Dat is misschien wel een meer gangbare definitie van luxe tegenwoordig. Maar naar mijn idee is luxe ook iets meer betalen en in ruil daarvoor meer service en mooiere producten krijgen, niet een manier om te patsen met iets dat anderen niet kunnen krijgen. De column dwaalde echter al snel af naar clubs in NYC waar je amper binnen kon komen en kleding die maar in oplage van 10 werd gemaakt en waar je de verkoper voor moest kennen om bovenaan de wachtlijst te komen.
pi_58549521
Dat is de typische nouveau riche definitie van luxe. Er is dan geen echte schaarste, die wordt alleen gecreëerd door de beslissing ergens minder van te produceren dan mogelijk. Mijn definitie van luxe is overigens meer 'dingen die je niet nodig hebt maar die wanneer ze niet al te vaak worden gebruikt het leven aangenamer maken.'

Grappig is trouwens dat als je - zoals ik boven ergens ook al deed - Frederic Malle uit gaat rekenen naar prijs per milliliter geurstof je in sommige gevallen goedkoper uitkomt dan Douglasgeuren.
pi_58549667
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:22 schreef W1ZZ het volgende:
Mijn definitie van luxe is overigens meer 'dingen die je niet nodig hebt maar die wanneer ze niet al te vaak worden gebruikt het leven aangenamer maken.'
Maar sluit je hiermee niet veel producten uit? Bijvoorbeeld, een koffer van Globe-Trotter kun je nog zo vaak gebruiken, hij wordt er niet minder luxe op. Tegelijk ben je de meeste dingen niet echt nodig, maar vallen ze nog niet direct onder luxe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')