abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:02:42 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_57373003
Welkom in het tweede Geurtjes Discussie & Ruiltopic

Dit is een nieuw topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 20

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander

Online Winkels:
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de

Eerdere deeltjes:
Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 14-03-2008 13:09:26 ]
Confidence through competence
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:04:35 #2
55709 Stereotomy
pi_57373025
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:56 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Behoorlijke meevaller! Jij bent geen fan begrijp ik?

De opening staat me, net als bij A*men trouwens, niet echt aan. Maar hij droogt heerlijk op, mooi warm geurtje met wat minder zoetigheid dan A*Men. Ik denk zelfs dat ik deze de voorkeur geef boven A*Men
Gets nee, B*Men doet me denken aan het medicijnenkastje van mijn ouders. Net als YSL Opium en M7. A*Men vind ik dan wel weer helemaal geweldig.
pi_57373034
Terugruikpost

Zo snel alweer bij deel 2 aangekomen
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:06:22 #4
55709 Stereotomy
pi_57373057
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:05 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Terugruikpost

Zo snel alweer bij deel 2 aangekomen

Er mogen wel meer vrouwen meeposten.

Jouw Mugler Cologne gaat zodadelijk op de bus. Hoop dat je hem lekker vindt. Ik moest hem ook eerst 5x dragen voordat ik hem snapte. Ik vind hem veeeel beter dan Guerlain Vetiver. Moderner, minder stoffig. Een heel rustgevende geur.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:22:39 #5
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_57376309
Leuk om te lezen dit.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_57380061
Steer, ik was bij de Douglas en omdat jij zo idolaat bent van YSL Cinéma, dacht ik: even testen. Inderdaad een lekkere edt, best opvallend. En ik ken het: 't is het vaste geurtje van mijn afstudeerbegeleidster!
Ik pas dus even een rondje
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:35:24 #7
55709 Stereotomy
pi_57380304
Mijn god, Cinéma als vast geurtje hebben, *uche uche* Ik zou zeggen dat het net iets te sterk daarvoor is, zou het wel een fantastische romantische date / uitgaans geur vinden.

heb je een foto van je afstudeerbegeleidster? PM maar.
pi_57380453
Je kunt het ook altijd ruiken als ze arriveert!

Het past wel bij haar, vind ik. Zonder Cinema blijft er niets van haar over!
pi_57384827
TerugVindParfum ( )
pi_57388406
Vandaag 3 samples van Stereo binnengekregen, thank you very much! Heb de enveloppe net pas opengemaakt dus helaas nog geen eerste indrukken.

Michael Storer - Il giardino
Pal Zileri - Sartoriale
Bulgari - Eau Parfumée au Thé Verte Extreme
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_57397366
Ik heb hier nog twee samples liggen, Black van Kenneth Cole en Cool Water van Davidoff. Ik vind ze allebei niks voor mij, ik gebruik zelf RSVP van Kenneth Cole. Ruilen, iemand?
all the women tear their blouses off
and the men they dance on the polka-dots
and it's partner found, it's partner lost
and it's hell to pay when the fiddler stops
pi_57411639
Vandaag A*Men Pure Coffee aan 't proberen, wederom leuk geurtje. In dit geval staat de opening me wel aan, het is gewoon letterlijk een sterke koffiegeur direct aan het begin. Daarna droogt ie op naar (wederom) een iets mildere versie van A*Men.

Om die reden voor mij niet heel erg nodig om aan te schaffen, de openingsnoten zijn het leukst, maar ik ga niet om de 10 minuten opnieuw sprayen om dat te blijven ruiken, dan zet ik wel gewoon een pot koffie.
  maandag 17 maart 2008 @ 01:13:34 #13
55709 Stereotomy
pi_57425010
Waar heb je die vandaan, lks? Die staat nog op mijn wil-samplen lijstje.
pi_57435085
quote:
Op maandag 17 maart 2008 01:13 schreef Stereotomy het volgende:
Waar heb je die vandaan, lks? Die staat nog op mijn wil-samplen lijstje.
Testertje gevraagd bij de Ici Paris.
pi_57436977
Wat zijn nou mannengeurtjes waar een vrouw bij denkt, hmmmm die moet ik eens van dichtbij ruiken

Ik heb nu Roma wat wel een geurtje is die de vrouwen ook lekker vinden, maar er zijn vast wel betere die het goed doen als je op vrouwjacht bent.

Ik heb ooit eens goede verhalen over Vera Wang for Men gehoord, maar als ik de ingrediënten zie (o.a. tobacco) dan kan ik me niet zo voorstellen dat die het goed zou doen bij de dames.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 17 maart 2008 @ 20:49:18 #16
55709 Stereotomy
pi_57439054
Dude, waar vrouwen op vallen is zelfvertrouwen en dat je dat uitstraalt. Waar een geurtje hoogstens dus voor kan zorgen is een beetje attentie pakken (sowieso als je jezelf goed verzorgt + geurtje moet dat lukken) en je *jezelf* beter laten voelen.

Ik moet echter wel toegeven dat ik soms ook extra dicht langs een meisje loop om haar reactie te peilen *wapper wapper*

Oh trouwens:

Dit spul is echt goed Ik heb hem al 9 uur op en ik ruik hem nog steeds. Jammer dat ie zo duur is.
pi_57440212
Ja, een geurtje helpt met attentie pakken. Dus met welk geurtje pak je het best attentie?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 17 maart 2008 @ 22:03:54 #18
55709 Stereotomy
pi_57440899
quote:
Op maandag 17 maart 2008 21:36 schreef MoneyTalks het volgende:
Ja, een geurtje helpt met attentie pakken. Dus met welk geurtje pak je het best attentie?

Heel erg gegarandeerd veul attentie.
pi_57440933
Ik heb laatst declaration gekocht van Cartier en dat vind ik echt een lekkere complexe geur. Beetje moeilijk te omschrijven maar ik ben heel erg kieskeurig met parfums en deze kon mijn waardering wel wegdragen.

Verder vind ik Terre d'Hermes echt een lekkere mannengeur. Redelijk krachtig wel, meer voor de herfst/winter naar mijn mening. Hij heeft wel wat weg van Rive Gauche van YSL vind ik, alleen vind ik Hermes net iets fijner qua geur.

L'homme van YSL vind ik een erg lekkere geur maar te weinig uitgesproken om als parfum te dienen. Daarom heb ik de deo stick en die is prima. Erg lekker maar subtiel genoeg om je parfum niet te overheersen.

Tot zover mijn nieuwe aankopen
  maandag 17 maart 2008 @ 22:09:10 #20
55709 Stereotomy
pi_57441028
Da's grappig dat je Terre D'Hermes op Rive Gauche vindt lijken, ik namelijk helemaal niet. Terre D'Hermes heeft een scherpe citrus/sinasappelgeur, en Rive Gauche ruikt naar scheerschuim.
pi_57441206
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:09 schreef Stereotomy het volgende:
Da's grappig dat je Terre D'Hermes op Rive Gauche vindt lijken, ik namelijk helemaal niet. Terre D'Hermes heeft een scherpe citrus/sinasappelgeur, en Rive Gauche ruikt naar scheerschuim.
Hmm ik had destijds wel de eau de parfum/ intense geroken, wellicht maakt dat verschil? Vond ze allebei wel kruidig van geur. Dat zal de huidtint wel zijn.
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:04:03 #22
55709 Stereotomy
pi_57489487
Mensen,

Het spijt mij.

Vandaag heb ik uit Amerika een 100ml fles Acqua di Gio gekregen. En ik vind hem lekker. Ondanks dat iedereen hem heeft.
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:08:25 #23
55709 Stereotomy
pi_57489618
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:15 schreef Mr.G het volgende:

[..]

Hmm ik had destijds wel de eau de parfum/ intense geroken, wellicht maakt dat verschil? Vond ze allebei wel kruidig van geur. Dat zal de huidtint wel zijn.
Vond je Rive Gauche niet naar scheerschuim ruiken dan? Da's bij beide versies zo.

Overigens wilde ik vandaag YSL M7 Fresh samplen, maar er was geen tester. Dus ik met een doos M7 Fresh naar zo'n geurmiep lopen, die overigens - zag ik pas later - een Dior trui aan had.

S: "Hebben jullie nog een tester voor M7 Fresh liggen?"
D: "Ik zal even kijken. Hm... nee, ik denk het niet."
S: "Ik ben op zoek naar een geur die er ongeveer op lijkt."
D: "Hoe ruikt hij dan?"
S: " eh, als een lichte versie van die (wijst M7 aan)"
D: (gaat M7 samplen, want 'die had ze nog nooit geroken' ) "Hm, beetje oude mannen geur"
S: " Ja, maar M7 Fresh is dus veel geschikter voor jongere mensen. Heb je iets wat erop lijkt?"

Vervolgens heeft ze me geurkaartjes van Dior Homme, Dior Fahrenheit 32 en Dior Higher Energy. Toen had ik ook pas door dat ze commissie krijgt van Dior.

Uiteindelijk had ik haar maar bedankt en nogmaals L'Instant de Guerlain geprobeerd. Is toch niet echt de kruidigheid die ik zoek die in Tom Ford for Men zit, en waarvan ik me meen te herinneren dat die in M7 Fresh zat.

Maarja.
pi_57490532
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:04 schreef Stereotomy het volgende:
Mensen,

Het spijt mij.

Vandaag heb ik uit Amerika een 100ml fles Acqua di Gio gekregen. En ik vind hem lekker. Ondanks dat iedereen hem heeft.
Ach het is het favoriete geurtje van Doutzen Kroes, dus zo verkeerd kan 't niet zijn
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:48:17 #25
55709 Stereotomy
pi_57490697
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:41 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ach het is het favoriete geurtje van Doutzen Kroes, dus zo verkeerd kan 't niet zijn

Overigens op Basenotes gezien, een lijst met celebrities en de geuren die ze gebruiken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Stereotomy op 20-03-2008 00:01:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')