abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2008 @ 01:30:14 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58464936
Welkom in het vierde Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 20

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de

Eerdere deeltjes:
Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic

[ Bericht 1% gewijzigd door Mirjam op 19-05-2008 13:56:52 ]
Confidence through competence
pi_58465040
quote:
Op zondag 4 mei 2008 01:22 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Het jammere van de normale The Vert is dat je je neus in iemand's nek moet proppen om die ook echt goed te ruiken. Dat durfde ik vandaag bij jou niet.
Vanwaar die verlegenheid? Jij mag dat best
  zondag 4 mei 2008 @ 02:15:47 #3
55709 Stereotomy
pi_58465565
Dat staat zo gek bij jong getrouwde vrouwen.
pi_58467561
Heeft ze op d'r voorhoofd staan dat ze getrouwd was dan? En waarom moest je trouwens speciaal voor mij aankondigen dat jullie gezellig gemeet hebben?

Ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar Le Labo om te vragen of het mogelijk was samples te bestellen, aangezien ik in NL woonde en dus niet langs een winkel kon. Kreeg ik terug dat dat niet kon en dat ik de volgende keer dat ik in New York was maar gezellig langs moest komen om samen met een SA een geur uit te zoeken.

[ Bericht 56% gewijzigd door W1ZZ op 04-05-2008 11:12:46 ]
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_58470697
quote:
Op zondag 4 mei 2008 10:19 schreef W1ZZ het volgende:
Heeft ze op d'r voorhoofd staan dat ze getrouwd was dan? En waarom moest je trouwens speciaal voor mij aankondigen dat jullie gezellig gemeet hebben?

Ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar Le Labo om te vragen of het mogelijk was samples te bestellen, aangezien ik in NL woonde en dus niet langs een winkel kon. Kreeg ik terug dat dat niet kon en dat ik de volgende keer dat ik in New York was maar gezellig langs moest komen om samen met een SA een geur uit te zoeken.

Hmm iets met een kluitje en riet
pi_58474628
Idd, en ik begrijp dat echt niet van een bedrijf. Maar kennelijk hebben ze mijn klandizie niet nodig.

Vandaag een heerlijke fles Eau Sauvage gekocht, topspul! Met monstertjes van Fleur du Male en A*Men Pure Coffee erbij.
pi_58474694
Ik heb vandaag Emporio Armani White gekocht, misschien wel mijn lievelingsgeurtje Citrusachtig en sensueel
pi_58477112
Mensen ga Chanel Homme Edition Blanche eens samplen, ben benieuwt naar second opinions.
  maandag 5 mei 2008 @ 01:16:35 #9
55709 Stereotomy
pi_58484207
Weer een mooie herinnering aan een geur erbij, waardoor die geur op de top 10-ladder met stip omhoog klimt.

Vandaag heb ik in Maastricht in goed gezelschap de St. Pietersberg beklommen. Het was een mooie, warme, zonnige dag met een licht briesje: perfect wandelweer! Ik heb echt een hele leuke actieve dag gehad met het zonnetje op mijn huid, en ik had Bulgari Eau Parfumée au Thé Vert Extrême van Jean-Claude Ellena op, een geur die ik in de winter had aangeschaft en eerst nogal veel moeite mee had, zoals wel vaker met florals bij mij. Een klassieker, de extreme-versie van de allereerste Bulgari-geur.

Top Notes
Bergamot, Orange Blossom, Cardamom, Jamaican Pepper.

Middle Notes
Bulgarian Rose, Spanish Jasmine.

Base Notes
Green Tea, Oakmoss, Tonka Beans, Bee's Wax..

Het is erg floral in de middle notes, erg sterk. De drydown gaat wel meer naar een chypre toe, een mossige-musky base. De extreme-versie is 15% geconcentreerd, terwijl de originele slechts 3% geconcentreerd is, dus je neus wordt er wel mee geconfronteerd. Ik wist niet goed wat ik ervan moest denken in de winter. Daarnaast is het officieel een unisex geurtje - nee, het geurtje was eigenlijk niet bedoeld om op mensen te spuiten maar om de Bvlgari-boetiekjes over de hele wereld van een frisse geur te voorzien - maar doet het wel ietwat vrouwelijk aan. Nogmaals, dat kan ook door mijn floral-associatie komen.
quote:
The manager at Bulgari Parfums called Ellena one day with a strange tone of voice to report that, odd, but at the Bulgari store in New York they were selling ten bottles a day. At $350 per bottle. Once they realized what they had they sent it into the market and it made buckets of money. This was a perfume never meant to be distributed.

http://www.chandlerburr.c(...)/perfumeprevious.php
Maar vandaag, met de hoge temperaturen en de hele dag buiten lopen, merk ik dat dit geurtje daar werkelijk perfect voor is. Je ruikt hem goed (had wel atomizer mee en 2x refresht ) maar is niet overheersend, en op de een of andere manier komt het heel erg over als een traditionele Eau de Cologne. De topnotes, die vrij lang blijven hangen, zijn namelijk voornamelijk citrusvruchten (de bergmarmot ), maar dan vermengd met florals. De heart notes met de Bulgaarse roos en jasmijn, vermengen werkelijk uitstekend met de frisse buitenlucht bij een wandeling, en de groene thee in de basenotes brengt een serene kalmte aan de geur aan.

Fantastisch, ik heb een leuke dag gehad en daar zal ik deze geur mee associeren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stereotomy op 05-05-2008 01:25:50 ]
pi_58492261
Grappig dat jij geuren met gebeurtenissen associeert, ik juist heel sterk met personen.

@Mr.G: Heb vandaag bij de Douglas even Allure Homme Edition Blanche geprobeerd. Ik snap prima dat je 'm lekker vindt, hij is ook lekker alleen wel erg voorzichtig. Er zit weinig pit in, maar als je 'm in grote hoeveelheden opspuit wordt ie wel snel erg zoet en aanwezig. Musk, vanille, sandelhout en cederhout ruik ik, verder vind ik het best wel een brei.

Denk niet dat ik dit geurtje ooit op iemand vies zal vinden, daar is het te beschaafd/weinig uitgesproken voor, maar zelf hoef ik 'm niet te hebben.
  maandag 5 mei 2008 @ 15:51:58 #11
55709 Stereotomy
pi_58492399
Personen ook hoor, W1ZZje
pi_58492933
quote:
Op maandag 5 mei 2008 15:45 schreef W1ZZ het volgende:
@Mr.G: Heb vandaag bij de Douglas even Allure Homme Edition Blanche geprobeerd. Ik snap prima dat je 'm lekker vindt, hij is ook lekker alleen wel erg voorzichtig. Er zit weinig pit in, maar als je 'm in grote hoeveelheden opspuit wordt ie wel snel erg zoet en aanwezig. Musk, vanille, sandelhout en cederhout ruik ik, verder vind ik het best wel een brei.

Denk niet dat ik dit geurtje ooit op iemand vies zal vinden, daar is het te beschaafd/weinig uitgesproken voor, maar zelf hoef ik 'm niet te hebben.
Ja daar kan ik me goed in vinden W1ZZ. Maar hij komt ook ter vervanging van aqua di gio, die is ook nooit vies maar wel onopvallend. Komt helaas wat teveel voor in het straatbeeld.

Over het algemeen hou ik ook niet zo van om aandacht trekkende geuren. Zoals Eau Sauvage dat bijvoorbeeld wel doet.

Wat vinden jullie eigenlijk het lekkerste geurtje met een vanille noot?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.G op 05-05-2008 16:39:40 ]
  maandag 5 mei 2008 @ 17:44:40 #13
55709 Stereotomy
pi_58494452
Bulgari Black en waarschijnlijk ook Givenchy Pi. Pi is namelijk het enige geurtje wat ik ooit heb gebruikt waarmee ik een compliment heb gekregen van een onbekend meisje.
pi_58494793
Royal Delight. Jammer alleen dat ik 'm niet zo goed durf te dragen omdat ik denk dat anderen 'm misschien niet lekker vinden.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:13:55 #15
55709 Stereotomy
pi_58520530
Zo, die M7 Fresh is de deur uit en slechts 5 EUR verlies.

Vandaag had ik Bulgari Aqua Marine op, ofwel Aqua de Bulgari Marine. De meest ongeïnspireerde mannengeur van Bulgari ooit, maar het doet me denken aan mijn leuke vakantie in Barcelona van een paar maanden terug, toen ik op het vliegveld dit geurtje voor het eerst rook en dacht: hm.

Vandaag, met 22 graden buiten, had ik hem ook op, en pas nú blijkt het hele ding tot uiting te komen. Het is een aquatic gemaakt door Jacques Cavallier, en wel eentje die gebaseerd is op de noten van Davidoff Cool Water.

Sterker, als ik het zou moeten omschrijven zou ik zeggen dat het Cool Water Bulgari Edition is. Het heeft absoluut 0 connectie met de originele Bulgari Aqua (die zilt is en ruikt naar vers aangespoeld zeewier op een kiezelstrand) maar het is echt wat Cool Water is: een vrij synthetisch ruikende interpretatie van een onberispelijk tropisch zandstrand. Iets romiger (a la l'eau d'issey zonder de limoengeur), en met een soort van zandgestraalde afwerking.

Geen bijzonder zomergeurtje, wel eentje die lekker lang meegaat en een prima sillage heeft. Denk dat ik hem stiekem toch maar hou.
pi_58523713
Prima review!

Ik ga morgen voor de regular Aqua. Kan ook prima met dit warme weer.
pi_58546650
Vandaag kwam een pakketje binnen van Skins met Acqua di Genova en testertjes van Noir Epices en Lys Méditerannée (en een of andere Creed flyer). Morgen lekker uitproberen!

Die Acqua di Genova is echt een lust voor het oog, erg mooi flesje en verpakking!
pi_58546728
quote:
Op zondag 4 mei 2008 10:19 schreef W1ZZ het volgende:

Ik las laatst een column in de Elsevier waarin gezegd werd dat het bijzondere en luxe van Frederic Malle parfums er ook wel af was omdat ze inmiddels 'gewoon' bij Skins in A'dam te koop zijn. Voor luxe zou je moeite moeten doen, de juiste mensen kennen en afstanden moeten afleggen. Le Labo wil mensen met zo'n instelling kennelijk aanspreken.

Overigens bekijk ik net even de site en je kan er een setje van 3 samplers bestellen toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door le_knightclub_soda op 08-05-2008 02:43:56 ]
pi_58547957
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 02:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ik las laatst een column in de Elsevier waarin gezegd werd dat het bijzondere en luxe van Frederic Malle parfums er ook wel af was omdat ze inmiddels 'gewoon' bij Skins in A'dam te koop zijn. Voor luxe zou je moeite moeten doen, de juiste mensen kennen en afstanden moeten afleggen. Le Labo wil mensen met zo'n instelling kennelijk aanspreken.

Overigens bekijk ik net even de site en je kan er een setje van 3 samplers bestellen toch?
Nope, alleen US klanten. Maar dan nog, als je $130 (of via de EU distributeur ¤110) moet betalen voor 50ml geur mogen ze ffs wel samples weggeven. Samples zijn om je tot een aankoop te verleiden, niet om je te belonen voor een aankoop.

Dit is wel een interessante thread over de verkooppolicy van LeLabo: http://community.basenotes.net/showthread.php?t=209845

EDIT: over die Elsevier quote - dan is er helemaal niets luxe en bijzonder meer. Alle nichemerken zijn gewoon online via de websites van de makers te bestellen. Ook LeLabo, Serge Lutens exclusive lijn (in de stopperflessen), By Kilian, etc. Laat de Elsevier maar schrijven over andere zaken. Frederic Malle mag dan misschien niet superexclusief meer zijn (poeh poeh, in NL wél bij vijf winkels te verkrijgen) maar het is wel bijzonder.

Zei de jongen die maar geen Mallegeur kan vinden die ie fantastisch vindt
pi_58548707
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:53 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Nope, alleen US klanten. Maar dan nog, als je $130 (of via de EU distributeur ¤110) moet betalen voor 50ml geur mogen ze ffs wel samples weggeven. Samples zijn om je tot een aankoop te verleiden, niet om je te belonen voor een aankoop.

Dit is wel een interessante thread over de verkooppolicy van LeLabo: http://community.basenotes.net/showthread.php?t=209845

EDIT: over die Elsevier quote - dan is er helemaal niets luxe en bijzonder meer. Alle nichemerken zijn gewoon online via de websites van de makers te bestellen. Ook LeLabo, Serge Lutens exclusive lijn (in de stopperflessen), By Kilian, etc.
Dat was geloof ik ook een beetje het punt dat de columniste wou maken, FM diende slechts als voorbeeld. De column ging over luxe in het algemeen, of beter gezegd het verdwijnen daarvan.
quote:
Laat de Elsevier maar schrijven over andere zaken. Frederic Malle mag dan misschien niet superexclusief meer zijn (poeh poeh, in NL wél bij vijf winkels te verkrijgen) maar het is wel bijzonder.

Zei de jongen die maar geen Mallegeur kan vinden die ie fantastisch vindt
Oh ik ben het verder ook niet met die column eens hoor. Een beetje exclusiviteit creëren kan geen kwaad, maar ik krijg nou niet echt het idee dat het FM aan exclusiviteit ontbreekt. Inderdaad maar bij een paar winkels te krijgen en nog steeds behoorlijk prijzig. Ik krijg nou niet echt het idee dat heel Nederland er mee rondloopt. Maarja, kennelijk is het pas luxe als je ervoor naar Parijs moet en via een codewoord de winkel inkomt ofzo.

Ik ben even de naam kwijt van de dame die de column schreef, volgens mij bezat ze een aantal panden in de PC Hooft o.i.d.
pi_58548890
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:53 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Dat klinkt niet best idd. Hoewel de inrichting van de winkel nog niet zo dramatisch klinkt. Afgaande op de omschrijving lijkt het geloof ik een beetje op een Comme des Garçons winkel, wel leuk voor de verandering. Maarja of je dat als pretentieus luxe bedrijf nou moet nastreven nu CdG een collectie voor H&M gaat doen...

[ Bericht 6% gewijzigd door le_knightclub_soda op 08-05-2008 09:53:50 ]
pi_58549161
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:36 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Maarja, kennelijk is het pas luxe als je ervoor naar Parijs moet en via een codewoord de winkel inkomt ofzo.
Wellicht is ons idee van luxe veranderd van schaars naar prijzig. Iets dat voor mij tegenwoordig echt luxe is is een lekker stuk speck. Dit is een Noord-Italiaanse vleessoort die ik veel at toen ik in IT woonde en die in NL voor zover ik weet (maar ik houd me aanbevolen!) niet te krijgen is. Kost in IT nog geen ¤10/kilo maar ik kan het alleen krijgen als ik zelf of een kennis naar IT gaat.

Maar voor veel mensen betekent luxe tegenwoordig denk ik dat ze iets kunnen kopen dat een ander niet kan betalen. Daarom floreren al die onderkruipselbedrijven die geld lenen aan mensen die niet door hebben dat ze verneukt worden ook zo goed. Die mensen willen de tv hebben die de buren niet kunnen betalen. Daarnaast hebben mensen tegenwoordig nergens meer tijd voor, alles moet binnen handbereik zijn (of twee muisklikken weg) dus is prijs het geijkte middel om nog een zweem van exclusiviteit te faken. Ik werd af en toe bijna onpasselijk als ze het tijdens de colleges marketing over prijsstelling als marketingstrategie hadden.
pi_58549362
Dat is misschien wel een meer gangbare definitie van luxe tegenwoordig. Maar naar mijn idee is luxe ook iets meer betalen en in ruil daarvoor meer service en mooiere producten krijgen, niet een manier om te patsen met iets dat anderen niet kunnen krijgen. De column dwaalde echter al snel af naar clubs in NYC waar je amper binnen kon komen en kleding die maar in oplage van 10 werd gemaakt en waar je de verkoper voor moest kennen om bovenaan de wachtlijst te komen.
pi_58549521
Dat is de typische nouveau riche definitie van luxe. Er is dan geen echte schaarste, die wordt alleen gecreëerd door de beslissing ergens minder van te produceren dan mogelijk. Mijn definitie van luxe is overigens meer 'dingen die je niet nodig hebt maar die wanneer ze niet al te vaak worden gebruikt het leven aangenamer maken.'

Grappig is trouwens dat als je - zoals ik boven ergens ook al deed - Frederic Malle uit gaat rekenen naar prijs per milliliter geurstof je in sommige gevallen goedkoper uitkomt dan Douglasgeuren.
pi_58549667
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:22 schreef W1ZZ het volgende:
Mijn definitie van luxe is overigens meer 'dingen die je niet nodig hebt maar die wanneer ze niet al te vaak worden gebruikt het leven aangenamer maken.'
Maar sluit je hiermee niet veel producten uit? Bijvoorbeeld, een koffer van Globe-Trotter kun je nog zo vaak gebruiken, hij wordt er niet minder luxe op. Tegelijk ben je de meeste dingen niet echt nodig, maar vallen ze nog niet direct onder luxe.
pi_58551307
Nee hoor, die koffer van GT sluit ik daarmee niet uit Ik geloof namelijk niet dat iets dat je regelmatig gebruikt z'n luxegevoel behoudt, simpelweg omdat je het op een gegeven moment als normaal gaat beschouwen. Luxe is iets dat in je eigen hoofd zit, niets iets waarmee je andere mensen laat zien dat je veel poen hebt ofzo. Louis Vuitton enzo is geen luxe, da's poeha.

Om het weer op geurtjes te betrekken: ik vind, met enige schaamte, Creed inmiddels normaal. Terwijl veel mensen dat als luxe beschouwen. Daarnaast ben ik er toch van overtuigd dat omstanders toch niet aan een geur kunnen ruiken dat ie duur is.
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:04:07 #27
55709 Stereotomy
pi_58551583
Ik ben een ontzettende niet-snob (denk ik) die op zijn tijd van luxe houdt en doe toevallig verslingerd is aan de geurenhobby. Ik probeer mezelf ervan te weerhouden Niche te gaan kopen, simpelweg vanwege de enorm hoge prijs en ik de meeste geurtjes in mijn collectie toch neverdenooit niet ruik op andere mensen op straat.

Geurtjes hebben een exclusiviteitsgevoel, net als kleding. Als jij naar een feestje gaat en 5 andere mensen hebben jouw kleren aan, dan voel je je ook best Zelfde met geurtjes. Maar ik denk dat de meeste normale geurtjes op straat alsnog zo exclusief zijn dat je uren, dagen rond kunt lopen zonder hetzelfde te ruiken als iemand anders.

Waarom dan toch niche? Zijn de geuren *echt* beter? Ik geloof niet dat Niche per definitie beter is. Exclusiever, dat wel, maar wil je per se voor exclusiviteit betalen? Ik ben er nog niet aan toe, en eerlijk gezegd hoop ik dat ik er ook niet aan toe kom, omdat ik dan andere dingen met mijn geld nog kan doen. Maargoed. Zegt de kerel die vorig jaar 0 en nu 9 flesjes heeft staan.
pi_58551746
Ik denk dat ik mijn vraag in dit topic het beste kan stellen, als het hier niet hoort nevermind. Ik draag bijna elke dag Hypose Homme, en ik wil graag de bijpassende deodorant aanschaffen. Er is een roller en een spray. Iemand ervaring met een van de twee? Soms is de geur van zo iets bijpassends namelijk echt smerig/totaal niet de geur van het parfum.
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:16:29 #29
55709 Stereotomy
pi_58551811
Probeer Neutral deodorant eens. Dan behoud je 100% de geur van je geurtje.
pi_58551838
niche/exclusief is gek genoeg niet altijd gelijk aan duur. New York van Nichehuis Parfums de Nicolaï (maar 3 winkels op de wereld) staat in Turins all-time top10 en is een BN favoriet: ¤59 per 100ml, dat is goedkoper dan veel Douglasgeuren. Etat libre d'Orange ¤55 per 50ml EdP.

Ik denk ook niet dat ik een snob ben aangezien ik een snob beschouw als iemand die neerkijkt op mensen die niet dezelfde standaard van luxe hebben als hijzelf. Volgens mij heb ik daar geen last van. Wat betreft je punt van het niet dagelijks ruiken van je geurtje heb je wel helemaal gelijk. Maarja, een mens wil toch iets kopen dat een ander niet heeft
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:37:18 #31
55709 Stereotomy
pi_58552268
Nee okee, maar ik bedoelde natuurlijk ook de 'dure nichegeuren'. Het kan mij qua niche natuurlijk nog minder bommen als het betaalbaar is. Daarom heb ik mijn Floris Santal ook.

Die overigens net als Gucci Envy totaal niet werkt als het warmer is dan 25 graden, wist je dat?
pi_58554121
Ik kijk alleen maar of een product me aanspreekt en dan koop ik het als het me wat lijkt. Daar gaat verder niet al te veel gedachte aan vooraf. Ik combineer gemakkelijk een goedkoop overhemd van h&m met een trui van Dior. Beide vanuit hetzelfde uitgangspunt gekocht: "ik vind het mooi". Ik voel me er ook niet beter door als ik zoiets draag, ik vind mode, net als parfums, gewoon interessant en dan krijg je vanzelf ook voorkeur in bepaalde merken die je op de een of andere manier aanspreken.

Bij Frederic Malle bijvoorbeeld spreekt het concept (marketingtruc of niet) me gewoon aan van een aantal topparfumeurs helemaal vrij te laten in het maken wat ze willen zonder verdere eisen.

Met de calvinistische inslag van uit principe niet veel willen betalen voor dingen als mode heb ik zelf helemaal niks, maar ik hoor 't wel vaak in Nederland.
pi_58554256
Mooie discussie over luxe.

Ik denk dat luxe echt een gewenning wordt en dat het lastig is om dan die stap terug te doen. Luxe goederen stellen naar mijn mening achteraf minder vaak teleur dan goedkopere varianten. Dit viel me met name op bij mij bijbanen.
Ik heb gewerkt in een meubelzaak en dan merk je dat meubels altijd een dure aanschaf zijn maar het wel echt loont om te investeren in je meubels. Zo kwamen medewerkers van Seats & Sofa's prive bij ons hun aankopen doen bijvoorbeeld.

Bij mijn huidige bijbaan bij een juwelier kom je natuurlijk ook nadrukkelijk in aanmerking met luxe goederen. Maar iemand kan net zo blij zijn met een Diesel van 100 euro dan een man die even de creditcard trekt en een klok koopt van meer dan 1000 euro. Luxe is ook een relatief en subjectief begrip en in de ruimste zin van het woord betekent het eigenlijk alles wat je niet per definitie nodig hebt om te overleven.
pi_58554416
Vandaar ook dat ik het voorbeeld van de Globe Trotter koffers aanhaalde, die zijn in principe over tientallen jaren nog net zo goed als wanneer je ze koopt. Zo'n stukje kwaliteit waar je voor betaald zie ik als luxe. Ambachtelijk gemaakt spul zoals Creed spreekt natuurlijk sowieso wel aan bij veel mensen.

Maar uiteraard treed er wel gewenning op, vergeleken met mensen in derde wereldlanden zijn we natuurlijk sowieso belachelijke luxe gewend, maar dat is ook weer zo'n dooddoener
pi_58554577
Overigens niks mis met Louis Vuitton, ze hebben genoeg mooie kleding en assecoires (de laatste herencollectie wel even wegdenken ). Dat iedereen met die neptasjes rondloopt is wat jammer, maar zelfs met dat LV monogram zijn er nog erg mooie producten zoals die enorme oude LV koffers en de nieuwe collectie damestasjes.
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:07:54 #36
55709 Stereotomy
pi_58555268
quote:
Bij Frederic Malle bijvoorbeeld spreekt het concept (marketingtruc of niet) me gewoon aan van een aantal topparfumeurs helemaal vrij te laten in het maken wat ze willen zonder verdere eisen.
Da's niet helemaal waar, in een interview met Malle op YouTube zegt hij een paar keer duidelijk dat hij degene is die naar de parfumeurs toe stapt en zegt: "Hee, kun jij iets met Iris doen ofzo? En dan laat ik het helemaal aan jou over". Dus hij geeft wel het eerste zetje. En waarschijnlijk heeft hij ook bij het uiteindelijke product wat te zeggen hoor, maar 't zal idd niet zo zijn zoals bij Procter & Gamble waar een heel marketingteam 2 jaar moet discussieren over Gucci PH II.
pi_58555797
Idd, door die vrijheid krijg je denk ik ook wat sneller geurtjes die wat minder doorsnee zijn.

Voor mijn verjaardag krijg ik volgende week trouwens waarschijnlijk Creed Néroli Sauvage

Overigens is zo'n hele discussie over luxe etc. wel ineens heel relatief en nietszeggend als je zoals ik net te horen hebt gekregen dat je zus van een gezonde dochter is bevallen! (sorry, kon 't even zo snel nergens anders kwijt )
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:39:29 #38
55709 Stereotomy
pi_58555840
Gefeliciteerd LKS

Bulgari Petits et Mamans?

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 08-05-2008 15:47:46 ]
pi_58555895
Haha dankje Stereo, jij wandelend Bulgari promotieteam
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:46:13 #40
55709 Stereotomy
pi_58555946

pi_58556006

Gefeliciteerd met je zus
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:05:12 #42
55709 Stereotomy
pi_58574039

eBay
pi_58575870
Had bijna vannacht met m'n dronken harses een fles Silver Mountain Water op eBay besteld Nog net me kunnen weerhouden... Maargoed ook, vanochtend bleken er iets minder centen op de rekening te staan dan verwacht.

LKS: gefeliciteerd met je nieuwe nichtje!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:47:37 #44
55709 Stereotomy
pi_58575958
Zijn Silver Mountain Water en Millesieme Imperial echt zo gelijk? Die twee worden constant vergeleken met Unforgivable.

Zelf vind ik Unforgivable een beetje een pop-fizz-orange soda-achtig iets hebben. Beetje zoet, beetje fun, maar eigenlijk niet echt bijzonder. Net Axe Click.
pi_58576520
Ik vind 'm wel erg lijken op MI en ja, ook wel op SMW omdat ik MI en SMW al op elkaar vind lijken. Beide hebben ze een fruitige opening (MI perzik en watermeloen, SMW zwarte bes en thee) en een ambergris basis. Maar SMW is sterk mijn favoriet van de twee. SMW heeft voor een Creed ook een goede longevity en sillage. Had GIT maar zo'n goeie als SMW...
pi_58583588
Bedankt voor de felicitaties Mr G en W1ZZ!

Vandaag JPG Fleur du Male en Dolce & Gabbana The One geprobeerd.

Fleur du Male

Ik las al overal dat ie te vrouwelijk zou zijn, maar dat vind ik zelf behoorlijk overtrokken reacties. Ten eerste kun je een vrouwelijk tintje wel een beetje verwachten bij JPG en ten tweede heb ik zelf niet altijd zulke vrouwelijke associaties bij florals. De enige keer dat ik een geurtje echt te vrouwelijk voor vond ruiken was toen ik Rose d'Homme van Les Parfums de Rosine probeerde. Misschien ligt het wel aan mijn huid of neus, want over Rose d'Homme heb ik dit verder nog nooit gehoord.

Dit alles betekent trouwens nog niet dat ik fan ben van FdM. De opening spreekt me nog wel aan en doet me (misschien beïnvloed door de reclame en het flesje) denken aan een volle bos witte bloemen. Daarna droogt ie echter op naar Le Male waar ik nooit fan van ben geweest. Te kruidig, synthetisch en aanwezig voor mijn smaak. De sillage is behoorlijk, dus 1 of 2 sprays lijkt me meer dan genoeg. FdM blijft ook nog eens urenlang hangen, al verandert er na het eerste half uur niet zoveel meer. Ik had gehoopt op een geheel nieuw geurtje, maar op de opening na voegt het wat mij betreft helaas weinig origineels toe. Als je liefhebber bent van Le Male is het wel een leuke variatie.

Dolce & Gabbana The One

Ik had om de een of andere reden een heel licht zomers geurtje verwacht, maar daarmee zat ik er aardig naast. The One is wel geschikt voor een zomeravond, maar niet echt prettig om op zo'n warme middag op te hebben. Op papier komen ze niet al te veel overeen, maar direct na aanbrengen dacht ik: "complete St Dupont Noir kopie". Nou is St Dupont Noir niet een al te makkelijk verkrijgbaar geurtje, dus op zich niks met een mass market versie die iedereen kan proberen. Op de paar testertjes die ik van Noir had was ik echter na een tijdje wel uitgekeken dus deze laat ik links liggen.
pi_58586843
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Bedankt voor de felicitaties Mr G en W1ZZ!

Vandaag JPG Fleur du Male en Dolce & Gabbana The One geprobeerd.

Fleur du Male

Ik las al overal dat ie te vrouwelijk zou zijn, maar dat vind ik zelf behoorlijk overtrokken reacties. Ten eerste kun je een vrouwelijk tintje wel een beetje verwachten bij JPG en ten tweede heb ik zelf niet altijd zulke vrouwelijke associaties bij florals. De enige keer dat ik een geurtje echt te vrouwelijk voor vond ruiken was toen ik Rose d'Homme van Les Parfums de Rosine probeerde. Misschien ligt het wel aan mijn huid of neus, want over Rose d'Homme heb ik dit verder nog nooit gehoord.

Dit alles betekent trouwens nog niet dat ik fan ben van FdM. De opening spreekt me nog wel aan en doet me (misschien beïnvloed door de reclame en het flesje) denken aan een volle bos witte bloemen. Daarna droogt ie echter op naar Le Male waar ik nooit fan van ben geweest. Te kruidig, synthetisch en aanwezig voor mijn smaak. De sillage is behoorlijk, dus 1 of 2 sprays lijkt me meer dan genoeg. FdM blijft ook nog eens urenlang hangen, al verandert er na het eerste half uur niet zoveel meer. Ik had gehoopt op een geheel nieuw geurtje, maar op de opening na voegt het wat mij betreft helaas weinig origineels toe. Als je liefhebber bent van Le Male is het wel een leuke variatie.
Ik vind FdM idd ook gewoon Le Male met een bloem eraan toegevoegd. Ik vind trouwens Rose d'Homme erg mannelijk juist, grappig.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:22:47 #48
55709 Stereotomy
pi_58587110
Ik denk dat jij, W1ZZ, roos/bloemengeurtjes gewoon zo lekker vind dat het helemaal bij jou past en dat het dus mannelijk is. Terwijl de meeste mensen bloemen als vrouwelijk bestempelen.

Nu het echt goed zomer is en ik een paar hele goede dagen en nachten (gisteren halve atomizer leeggespoten bij studentenfeest, mijn god, ik was erg, maar wel van de vrouwen kunnen genieten) heb gehad met Bulgari The Vert Extreme vind ik de Bulgaarse roos die in de heart notes zit ook erg bij mij passen en dus mannelijk. Ik had nooit in de winter gedacht (bij -5 graden celcius) dat dat in de zomer zo zou kunnen omslaan.
pi_58587660
Rose d'Homme heeft wel wat 'mannelijke' notes, dus op zich zou het wel gewoon kunnen liggen aan hoe mijn pet die dag stond

Steer, op een studentenfeest val je geloof ik niet echt uit de toon met teveel parfum op
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:01:32 #50
55709 Stereotomy
pi_58587828
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 00:50 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Rose d'Homme heeft wel wat 'mannelijke' notes, dus op zich zou het wel gewoon kunnen liggen aan hoe mijn pet die dag stond

Steer, op een studentenfeest val je geloof ik niet echt uit de toon met teveel parfum op
Ik had geen Acqua di Gio, Le Male, Cool Water of D&G Light Blue hoor.

En dat viel eigenlijk nog wel mee. Ik heb wel veel Axe geroken, en voor de rest zweet, bier en nog meer zweet. Dus 2x bijspuiten met de atomizer heeft eigenlijk wel goed effect gehad voor de vrouwtjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')