Op woensdag 23 januari 2008 17:25 schreef W1ZZ het volgende:Wil ik ook best hier doen
Heb/gehadRoyal Delight (heb)
Zware geur waar ik in de winkel verliefd op werd. Toen ik thuiskwam had ik toch spijt maar heb 'm nooit teruggebracht. Nu een jaar later ben ik daar erg blij mee want ik vind 'm nu weer geweldig. Sterke noten van mandarijn en leer die me samen een wierookassociatie geven. Is bij mij na een tijdje veel lekkerder dan aan 't begin. Is zoet en blijft lang hangen door de basis van vanille. Ik draag 'm 's avonds
Green Irish Tweed (heb sinds kort)
Frisse veilige geur die je elke dag kunt dragen. Daar heb ik 'm ook voor gekocht, ter vervanging van m'n vorige overdaggeur (Original Santal). De eerste noten lijken sterk op Cool Water van Davidoff maar dan veel natuurlijker ruikend. Waar CW erg hetzelfde blijft verandert GIT steeds subtiel hoewel niet zo radicaal als sommige andere Creeds zoals Original Vetiver of Royal Delight. Verveine, iris, violetjes, sandelhout.
Original Santal (heb gehad)
Dit was heel lang m'n favoriet en hier heb ik twee grote flessen van leeggespoten. Ruikt erg naar sandelhout maar dan met een zoete twist, niet zo het weeïge dat ik sandelhout weleens vind hebben. Lijkt nogal op Joop! (de paarse fles) maar wederom een stuk natuurlijker. I.t.t. GIT/CW is Joop! wel veel ouder dan OS. Toen ik ik GIT kocht zocht ik echt naar de Creed die OS kon verslaan op mijn huid. Noten van mandarijn en vanille. Die drie ruik ik, de shitload aan andere noten die erin zitten komen in mijn neus niet door de sandel/vanille/mandarijn heen.
Millésime Impérial (heb gehad)
De eerste Creed die ik een aantal jaren geleden kocht nadat ik verliefd werd op een proefmonster. Eigenlijk is dit de tienercreed vind ik... Weinig volwassen, denk aan de categorie Polo Sport, Tommy en Polo Blue. Wel duidelijk lekkerder dan die geuren (wederom het inmiddels saai klinkende "natuurlijker") maar hier koop je geen Creed voor. Met plezier gedragen maar zou 'm nu nooit meer kopen. Zware musknoot en "marine" whatever that means.
Silver Mountain Water (proefmonster)
Ruikt anders dan MI maar verder is het verhaal een beetje hetzelfde. Als ik moest kiezen zou ik wel voor deze gaan, ook al heeft deze flinke problemen met hoe lang ie blijft hangen op mijn huid. Thee, musk, citrus en zwarte bes.
Original Vetiver (proefmonster)
heb ik als proefje bij GIT gekregen. Pas één keer gedragen maar vind er niets aan. Uit het flesje wel te doen (lijkt erg op goede kwaliteit zeep) maar op m'n huid vind ik 'm echt vies. Doet me denken aan verrotte dennenbomen ofzo.
Spring Flower (cadeau gedaan aan m'n vorige vriendinnetje)
Dit vind ik echt een fantastische geur maar da's waarschijnlijk ook deels vanwege de herinneringen. Heel fruitig (appel, meloen, abrikoos en perzik) en dat vind ik erg lekker. Hart van jasmijn en roos maar die vind ik er allebei niet echt in doorkomen. Voor mijn gevoel is dit de botteling van een fantasiebloem die niet bestaat als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou waarschijnlijk heel treurig worden als ik deze geur op een ander meisje zou ruiken.
In de winkel opgespoten/aan flesje gerokenAcier AluminiumFrisse geur die me aan het strand doet denken. Moet een EdT zijn (normale creeds zijn EdP) maar ik ontdekte geen verschil.
Zeste Mandarine PamplemousseBlegh
TabarômeLekker mannelijk maar meer voor de man van 50+. Kom ik zeker over 30 jaar op terug. Mooiste flesje wat mij betreft.
Dat was het wel zo'n beetje... Heb aan nog veel meer geroken maar daar kan ik echt niets zinnigs over zeggen. Hebben jullie trouwens heel veel geurtjes of maar een paar die jullie als "signaturegeuren" hebben? Ik had toen ik de sandelhout gebruikte dat mensen echt als ze een kamer in kwamen zonder mij te zien wisten dat ik er was. Nu heb ik:
herfst/winter overdag: GIT. 's avonds: Royal Delight
zomer overdag: Acqua di Parma. 's avonds: niets, 's avonds met broeierige warmte geuren dragen vind ik niet zo lekker.