quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:25 schreef W1ZZ het volgende:
Wil ik ook best hier doen
Heb/gehad
Royal Delight (heb)
Zware geur waar ik in de winkel verliefd op werd. Toen ik thuiskwam had ik toch spijt maar heb 'm nooit teruggebracht. Nu een jaar later ben ik daar erg blij mee want ik vind 'm nu weer geweldig. Sterke noten van mandarijn en leer die me samen een wierookassociatie geven. Is bij mij na een tijdje veel lekkerder dan aan 't begin. Is zoet en blijft lang hangen door de basis van vanille. Ik draag 'm 's avonds
Green Irish Tweed (heb sinds kort)
Frisse veilige geur die je elke dag kunt dragen. Daar heb ik 'm ook voor gekocht, ter vervanging van m'n vorige overdaggeur (Original Santal). De eerste noten lijken sterk op Cool Water van Davidoff maar dan veel natuurlijker ruikend. Waar CW erg hetzelfde blijft verandert GIT steeds subtiel hoewel niet zo radicaal als sommige andere Creeds zoals Original Vetiver of Royal Delight. Verveine, iris, violetjes, sandelhout.
Original Santal (heb gehad)
Dit was heel lang m'n favoriet en hier heb ik twee grote flessen van leeggespoten. Ruikt erg naar sandelhout maar dan met een zoete twist, niet zo het weeïge dat ik sandelhout weleens vind hebben. Lijkt nogal op Joop! (de paarse fles) maar wederom een stuk natuurlijker. I.t.t. GIT/CW is Joop! wel veel ouder dan OS. Toen ik ik GIT kocht zocht ik echt naar de Creed die OS kon verslaan op mijn huid. Noten van mandarijn en vanille. Die drie ruik ik, de shitload aan andere noten die erin zitten komen in mijn neus niet door de sandel/vanille/mandarijn heen.
Millésime Impérial (heb gehad)
De eerste Creed die ik een aantal jaren geleden kocht nadat ik verliefd werd op een proefmonster. Eigenlijk is dit de tienercreed vind ik... Weinig volwassen, denk aan de categorie Polo Sport, Tommy en Polo Blue. Wel duidelijk lekkerder dan die geuren (wederom het inmiddels saai klinkende "natuurlijker") maar hier koop je geen Creed voor. Met plezier gedragen maar zou 'm nu nooit meer kopen. Zware musknoot en "marine" whatever that means.
Silver Mountain Water (proefmonster)
Ruikt anders dan MI maar verder is het verhaal een beetje hetzelfde. Als ik moest kiezen zou ik wel voor deze gaan, ook al heeft deze flinke problemen met hoe lang ie blijft hangen op mijn huid. Thee, musk, citrus en zwarte bes.
Original Vetiver (proefmonster)
heb ik als proefje bij GIT gekregen. Pas één keer gedragen maar vind er niets aan. Uit het flesje wel te doen (lijkt erg op goede kwaliteit zeep) maar op m'n huid vind ik 'm echt vies. Doet me denken aan verrotte dennenbomen ofzo.
Spring Flower (cadeau gedaan aan m'n vorige vriendinnetje)
Dit vind ik echt een fantastische geur maar da's waarschijnlijk ook deels vanwege de herinneringen. Heel fruitig (appel, meloen, abrikoos en perzik) en dat vind ik erg lekker. Hart van jasmijn en roos maar die vind ik er allebei niet echt in doorkomen. Voor mijn gevoel is dit de botteling van een fantasiebloem die niet bestaat als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou waarschijnlijk heel treurig worden als ik deze geur op een ander meisje zou ruiken.
In de winkel opgespoten/aan flesje geroken
Acier Aluminium
Frisse geur die me aan het strand doet denken. Moet een EdT zijn (normale creeds zijn EdP) maar ik ontdekte geen verschil.
Zeste Mandarine Pamplemousse
Blegh
Tabarôme
Lekker mannelijk maar meer voor de man van 50+. Kom ik zeker over 30 jaar op terug. Mooiste flesje wat mij betreft.
Dat was het wel zo'n beetje... Heb aan nog veel meer geroken maar daar kan ik echt niets zinnigs over zeggen. Hebben jullie trouwens heel veel geurtjes of maar een paar die jullie als "signaturegeuren" hebben? Ik had toen ik de sandelhout gebruikte dat mensen echt als ze een kamer in kwamen zonder mij te zien wisten dat ik er was. Nu heb ik:
herfst/winter overdag: GIT. 's avonds: Royal Delight
zomer overdag: Acqua di Parma. 's avonds: niets, 's avonds met broeierige warmte geuren dragen vind ik niet zo lekker.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:26 schreef Stereotomy het volgende:
Jij heerscht
Moet nu even wat werk afmaken, maar kom hier in het weekend misschien nog wel met vragen op terug.Dure hobby trouwens, hè?
En ik heb nog een testertje Floris Santal liggen hier, maar die ga ik pas na mijn tentamens testen. Heb al genoeg afleiding hier.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:40 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Klasse post W1zz!![]()
Voor overdag heb ik Just Cavalli Blue, Cartier en Versace Eau Fraiche voor in de lente/zomer en Cartier Déclaration en Thierry Muglier A*Men voor in de herfst/winter.
Voor 's avonds/uitgaan/dates heb ik Tom Ford For Men, Tom Ford Japon Noir (alleen bij speciale gelegenheden), St Dupont L'eau en Gucci Envy.
Heb nog wel meer geurtjes, maar deze draag ik nog van tijd tot tijd, misschien een idee om onderling wat geurtjes uit te wisselen waar we zelf op uitgekeken zijn? Heb bijvoorbeeld nog aardige fles Roberto Cavalli Black staan die ik waarschijnlijk niet meer ga gebruiken..
het wil wel eens lonen om bij het kruidvat te kijken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:56 schreef One_conundrum het volgende:
Waar koop in het goedkoopst (minst duur) geurtjes zoals Chanel ed. Bijenkorf, Ici, Douglas? of maakt het niets uit?
Ik ben toe aan een nieuwe nu mijn Allure Homme Sport op is. Twijfel nog of ik voor weer flesje ga of opzoek ga naar wat nieuws...
Ze hebben winkels in A'dam, Rotterdam, Laren, Groningen en Breda.quote:Skins Cosmetics streeft er naar een uniek en exclusief assortiment te bieden op het gebied van huidverzorging, parfums en make-up. Dit realiseert Skins Cosmetics door het importeren van producten, die in het buitenland wereldberoemd zijn, maar nog niet eerder in Nederland verkrijgbaar waren. Bij Skins Cosmetics vind je alleen merken die alle een bijzondere oorsprong hebben. Naast exclusieve producten, loopt Skins Cosmetics ook voorop in persoonlijke service, openingstijden en gedegen advies.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:25 schreef W1ZZ het volgende:
Original Santal (heb gehad)
Dit was heel lang m'n favoriet en hier heb ik twee grote flessen van leeggespoten. Ruikt erg naar sandelhout maar dan met een zoete twist, niet zo het weeïge dat ik sandelhout weleens vind hebben. Lijkt nogal op Joop! (de paarse fles) maar wederom een stuk natuurlijker. I.t.t. GIT/CW is Joop! wel veel ouder dan OS.
White van Armani is een van m'n favorieten, deze ken ik niet.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:38 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb hier nog wel iets wat ik graag kwijt wil![]()
Ik vind het een vreselijke geurKrijg er koppijn van!
[ afbeelding ]
Armani - She
quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:55 schreef W1ZZ het volgende:
Heb vandaag even aan de Green Valley geroken en een proefmonster meegekregen... Vinnum wel lekker! Niet echt geschikt voor jochies maar ook weer niet zo zwaar. Ik zou 'm naar familiegelegenheden ofzo kunnen dragen, niet op een date ofzo. Daar gebruik ik toch liever GIT voor (juist omdat de GIT niet te uitgesproken is, je weet natuurlijk op een eerste date nooit wat de dame in kwestie lekker vindt).
(moet 'm trouwens nog wel op m'n huid ruiken)
Op zich heb ik wel interesse in een mostertje (of 2) van wat Creed geurtjes die je noemt, maar ik denk niet dat ik er al teveel tegenover kan zetten wat jij er voor terug zou willen (Tom Ford For Men tester misschien?)quote:Op vrijdag 1 februari 2008 13:11 schreef W1ZZ het volgende:
Mooi de eerste transactie wordt opgezet! Heeft er al iemand 't lef om om monsters van het één of 't ander te bedelen...?
Hmm. Op m'n kleding spuit ik niets, maar op je polsen spuiten schijnt ook erg te helpen omdat daar je bloedvaten goed liggen ofzo.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wie heeft meer tips? Brengen jullie ook geurtjes aan op de kleding?
Een piepklein beetje net onder/achter je oorlel, in je nek. Zoooo sexy is datquote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:41 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hmm. Op m'n kleding spuit ik niets, maar op je polsen spuiten schijnt ook erg te helpen omdat daar je bloedvaten goed liggen ofzo.Verder: achter de oren/in je nek en op ellebogen. Nogmaals: doe dit dus niet met een zware geur ofzo he.
ja klopt maar je niet je polsen daarna tegen elkaar aanwrijven zoals je zo vaak ziet gebeuren, dat verandert de geur ofzo..quote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:41 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hmm. Op m'n kleding spuit ik niets, maar op je polsen spuiten schijnt ook erg te helpen omdat daar je bloedvaten goed liggen ofzo.![]()
Fijn om te weten.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 12:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Een piepklein beetje net onder/achter je oorlel, in je nek. Zoooo sexy is datBij een man dan, hè
Ik wil best een monster van Creed tegen die Tom Ford ruilen, maar ik wil niet aan de lopende band Creed tegen 'Douglasgeuren' ruilen idd. Ik moet nog van die vuldingen kopen dus op dit moment heb ik van Creed alleen Original Vetiver en Green Valley die ik van de aardige mevrouw bij Skins heb gekregen.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:00 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Op zich heb ik wel interesse in een mostertje (of 2) van wat Creed geurtjes die je noemt, maar ik denk niet dat ik er al teveel tegenover kan zetten wat jij er voor terug zou willen (Tom Ford For Men tester misschien?)
Jouw Creed tegen mijn Axe Click?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:23 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Ik wil best een monster van Creed tegen die Tom Ford ruilen, maar ik wil niet aan de lopende band Creed tegen 'Douglasgeuren' ruilen idd. Ik moet nog van die vuldingen kopen dus op dit moment heb ik van Creed alleen Original Vetiver en Green Valley die ik van de aardige mevrouw bij Skins heb gekregen.
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jouw Creed tegen mijn Axe Click?
Toen ik in 2003 registreerde was ik volgens mij nogal Daft Punk fanboy en dus koos ik als username een combinatie van Le Knight Club, een project van een van de 2 bandleden, Guy-Manuel de Homem-Christo en een solotrack van andere bandlid Thomas Bangalter: Club Soda. Tegenwoordig luister ik er eigenlijk nooit meer naar, maar stel 't nog wel op prijs als ik het hoor, maargoed, da's allemaal nogal offtopic.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:02 schreef One_conundrum het volgende:
'Knightclub' als in ....?
Klopt, daarom geven mensen de EdT's nooit een kans.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:09 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik ben alleen bekend met de Axe deo's en daar krijg ik altijd hoofdpijn van.
Welke Creed wil je proberen dan? Als je Green Irish Tweed of Royal Delight wilt moet je dus even wachten tot ik van die atomisers heb, Green Valley en Original Vetiver kan ik zo ook wel opsturen. Ik hoef iig niet je Tom Ford tester nu al hoor, liever gewoon gelijk oversteken!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 16:56 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ik was een tijdje terug in Amerika en heb daar in een of andere supermarkt iets van $1 geroken met de naam 'Our version of Thierry Mugler Angel'. Daarmee vergeleken leken Axe geurtjes nog hemels
W1ZZ, begrijpelijk, ik kan je die Tom Ford wel vast opsturen, zit nog in een mooi doosje en flesje ook
Volgens mij heb je helemaal gelijk. Ik gebruikte als jochie vroeger altijd de aftershave van Axe Africa, nooit klachten gehadquote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:06 schreef Stereotomy het volgende:
En ik zou het ook willen aanraden aan middelbare school scholieren die niet teveel te besteden hebben, die hiermee echt een stuk beter ruiken dan hun deodorant-sprayende klasgenoten.
Die Green Valley ben ik wel benieuwd naar eigenlijk, dus wat mij betreft kunnen we best gelijk overstekenquote:Op zaterdag 2 februari 2008 17:26 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Welke Creed wil je proberen dan? Als je Green Irish Tweed of Royal Delight wilt moet je dus even wachten tot ik van die atomisers heb, Green Valley en Original Vetiver kan ik zo ook wel opsturen. Ik hoef iig niet je Tom Ford tester nu al hoor, liever gewoon gelijk oversteken!
Gebruik je dan een spray? Ik heb één keer een spray gekocht van een geurtje (Polo Sport, lang geleden) maar die ging bij mij zo snel op dat vind ik echt zonde van het geld... Ik koop wel soms deosticks van geurtjes die ik gebruik. Die sticks gaan voor mij gevoel veel langer mee, ben nu nog steeds bezig met een stick van Original Santal terwijl de geur zelf alweer een tijdje op is. Die mag trouwens ook wel een tijdje meegaan. kost bijna ¤40quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:08 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Vandaag overdag had ik trouwens alleen Cartier Déclaration deo op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |