abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56457526
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:38 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb hier nog wel iets wat ik graag kwijt wil
Ik vind het een vreselijke geur Krijg er koppijn van!
[ afbeelding ]
Armani - She
White van Armani is een van m'n favorieten, deze ken ik niet.
Maarre... Dat is natuurlijk geen manier om hem te verkopen, hè Ik krijg er geen zin in, zo. Heb je m kado gekregen ofzo?

WiZZ, ik heb thuis echt bergen geurmonsters, je krijgt ze vaak bij de Ici Paris of Douglas. Ik koop daar meestal mijn huidverzorgingsproducten. Ik wil ze best allemaal hier aanbiezen hoor, ik ben zelf tamelijk geur-vast.
pi_56458502
Ik ben zelf ook erg geurvast, maar krijg meestal als ik naar binnen hobbel bij de Skins wel wat nieuws mee. Ik koop eigenlijk alleen daar. Heb zelf ook een hele tas vol met monsters van vroeger (dus niet de bovengenoemde) maar die zijn best oud, denk dat ze niet goed meer zijn.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  vrijdag 1 februari 2008 @ 19:16:02 #28
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_56464674
CF

Vandaag was ik in de Bijenkorf (beste plek om geurtjes te testen hier, zonder al teveel gestoord te worden door salespersonen zoals bij Ici of Douglas), en ik sta daar de fles van Lancome Hypnose te bewonderen, komt er opeens een negert naast me staan, pakt de Guerlain Habit Rouge, en spuit een twee drie vier vijf zes, zeven, acht, negen, tien, elf, twaalf, DERTIEN keer in de binnenkant van z'n jas, en ging er toen weer vandoor. Ik dacht dat het alleen maar in sterke verhalen voorkwam, maar nu weet ik zeker dat het gebeurt.

Zelf heb ik een paar kaartjes volgespoten, hieronder mijn mini reviews. Ik ben vaak negatief over geurtjes, maar dat is alleen omdat ik het geurtje dan zelf niet zou kopen. En uiteraard zijn dat er altijd meer dan degene die ik al heb.

Thierry Mugler Ice Men
Zo spannend als A*men en B*men zijn, zo saai is Ice Men. Een frisse doorsnee citrusgeur die z'n plaats niet zou misstaan als Axe variant. 'nuff said. Mugler zelf zegt overigens dat 'Iced coffee' de belangrijkste ingredient is van Ice Men. Geloof er niets van. A*Men is wel koffie, chocolade en caramel, maar van Ice men proef ik daar niets van terug.

Dior Eau Sauvage
Gouwe ouwe uit de jaren '60. Lichte geur met een harde body. Het heeft een middeldiepe muskgeur na de citrusopening, maar de basenote is toch echt vetiver, waar je maar van moet houden. Beetje ouderwets aandoende geur.

L'eau par Kenzo
Een lichte floral. Na de citrusopening (ja, alweer - schijnt goed te verkopen) een zeer frisse, lichte body met een menthol luchtje. Doelgroep is waarschijnlijk tieners. Lijkt op Ice Men, maar dan nog saaier - tenzij je heel diep inademt: dan bereikt je neus iets wat ik niets anders kan omschrijven als de lucht die je ruikt als het net geonweert heeft, maar wanneer het nog steeds tropisch benauwd is. Een bittere, vochtige tropische namiddag regenbui.

Body Kouros
Het kleine broertje van zwaargewicht Kouros. Alsnog zelf een middelzware geur met kruiden die je op markten in Azië vindt. Vergelijkbaar met YSL Opium of YSL M7, maar dan minder diep dan M7, maar dieper dan M7 fresh. Niet iets wat je naar kantoor mee draagt.

Lancome Hypnose Homme
Lichte, verfijnde geur. Is een lichte floral zoals JPG Le Male. Munt, bloemetjes en ik ruik ook nog een klein beetje caramel op de achtergrond. Op zich kun je dit naar je werk dragen, maar dan moet je niet teveel op doen. 's avonds zou je het ook kunnen dragen, maar het geurtje is vrij speels, te speels voor oficiële gelegenheden. Beetje manusje-van-niets dus.

YSL Pour Homme
*kuch* De originele. Ik ruik citroenen (niet citrus, echt een citroen wordt m'n neus ingedouwd) op een bedje van orientaalse kruiden. Een frisse citroenengeur met op de achtergrond kruiden die om aandacht schreeuwen. Niet voor mij dus.

Calvin Klein Eternity
Ja, je moet het ze toch verdomde nageven hoor, Boss en CK. Ze produceren lichte, zeer draagbare geuren die verfijnder ruiken dan de gemiddelde Axe. Zo ook Eternity. Een heel lichte floral/aquatic, een minder diepe en uitgeproken versie van Cool Water.

Calvin Klein One
Zeer lichte, lineaire unisex geur. Een scherpe, beetje synthetisch aandoenende citrusgeur met een snufje peper en een halo van bloemen erachter.Voor haar en de metrosexuele hem.

Dus, dat was het. Helaas geen een geroken waarbij ik dacht: DAT moet ik hebben. Helaas. Maar dat komt gelukkig voor m'n portemonnee niet vaak voor.
Confidence through competence
pi_56470550

Over de te droge huid: dat heb ik ook al een aantal keer gelezen maar ik ben toch wat te lui om me elke ochtend met bodylotion in te gaan smeren
pi_56471284
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:55 schreef W1ZZ het volgende:
Heb vandaag even aan de Green Valley geroken en een proefmonster meegekregen... Vinnum wel lekker! Niet echt geschikt voor jochies maar ook weer niet zo zwaar. Ik zou 'm naar familiegelegenheden ofzo kunnen dragen, niet op een date ofzo. Daar gebruik ik toch liever GIT voor (juist omdat de GIT niet te uitgesproken is, je weet natuurlijk op een eerste date nooit wat de dame in kwestie lekker vindt).

(moet 'm trouwens nog wel op m'n huid ruiken)
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 13:11 schreef W1ZZ het volgende:
Mooi de eerste transactie wordt opgezet! Heeft er al iemand 't lef om om monsters van het één of 't ander te bedelen...?
Op zich heb ik wel interesse in een mostertje (of 2) van wat Creed geurtjes die je noemt, maar ik denk niet dat ik er al teveel tegenover kan zetten wat jij er voor terug zou willen (Tom Ford For Men tester misschien?)
pi_56477433
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:02 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wie heeft meer tips? Brengen jullie ook geurtjes aan op de kleding?
Hmm. Op m'n kleding spuit ik niets, maar op je polsen spuiten schijnt ook erg te helpen omdat daar je bloedvaten goed liggen ofzo. Verder: achter de oren/in je nek en op ellebogen. Nogmaals: doe dit dus niet met een zware geur ofzo he.
pi_56477509
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 12:41 schreef Marurk het volgende:

[..]

Hmm. Op m'n kleding spuit ik niets, maar op je polsen spuiten schijnt ook erg te helpen omdat daar je bloedvaten goed liggen ofzo. Verder: achter de oren/in je nek en op ellebogen. Nogmaals: doe dit dus niet met een zware geur ofzo he.
Een piepklein beetje net onder/achter je oorlel, in je nek. Zoooo sexy is dat Bij een man dan, hè
pi_56477615
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 12:41 schreef Marurk het volgende:

[..]

Hmm. Op m'n kleding spuit ik niets, maar op je polsen spuiten schijnt ook erg te helpen omdat daar je bloedvaten goed liggen ofzo.
ja klopt maar je niet je polsen daarna tegen elkaar aanwrijven zoals je zo vaak ziet gebeuren, dat verandert de geur ofzo..

Ik ben erg merkvast , heb al 8 jaar "wish" van chopard en ben er nog elke keer helemaal blij mee en krijg ook regelmatig complimeten.

Maarrrr van de kerst viel ik ineens voor iets wat ik niet kende: Trussardi "inside" ... Érg lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56477722
Ik sray zelf een afhankelijk van de geur een aantal keer op m'n hals, maar volgens mij nooit meer dan 3 keer. Daarna nog een keer op m'n pols zodat ik er zelf ook aan kan ruiken als ik zin heb.
pi_56477830
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 12:46 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Een piepklein beetje net onder/achter je oorlel, in je nek. Zoooo sexy is dat Bij een man dan, hè
Fijn om te weten.
pi_56478114
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:00 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Op zich heb ik wel interesse in een mostertje (of 2) van wat Creed geurtjes die je noemt, maar ik denk niet dat ik er al teveel tegenover kan zetten wat jij er voor terug zou willen (Tom Ford For Men tester misschien?)
Ik wil best een monster van Creed tegen die Tom Ford ruilen, maar ik wil niet aan de lopende band Creed tegen 'Douglasgeuren' ruilen idd. Ik moet nog van die vuldingen kopen dus op dit moment heb ik van Creed alleen Original Vetiver en Green Valley die ik van de aardige mevrouw bij Skins heb gekregen.

Ik heb vandaag trouwens die Green Valley op en ik vind hem lekker maar hij is wel érg zwakjes op mijn huid. Ruikt naar een veld gras en bloemen vermengd met bosgeur. Een stuk zachter op de huid dan op papier dus die opmerking over niet opdoen naar een eerste date trek ik in.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 14:57:22 #37
55709 Stereotomy
pi_56479643
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 13:23 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Ik wil best een monster van Creed tegen die Tom Ford ruilen, maar ik wil niet aan de lopende band Creed tegen 'Douglasgeuren' ruilen idd. Ik moet nog van die vuldingen kopen dus op dit moment heb ik van Creed alleen Original Vetiver en Green Valley die ik van de aardige mevrouw bij Skins heb gekregen.
Jouw Creed tegen mijn Axe Click?
pi_56481478
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:57 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jouw Creed tegen mijn Axe Click?
Ik was een tijdje terug in Amerika en heb daar in een of andere supermarkt iets van $1 geroken met de naam 'Our version of Thierry Mugler Angel'. Daarmee vergeleken leken Axe geurtjes nog hemels

W1ZZ, begrijpelijk, ik kan je die Tom Ford wel vast opsturen, zit nog in een mooi doosje en flesje ook
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:02:28 #39
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_56481566
'Knightclub' als in ....?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:06:22 #40
55709 Stereotomy
pi_56481618
Ik moet het wel even vóór de Eau de Toilette (en in principe ook de Aftershave)-lijn van Axe opnemen. Er wordt vaak schamper gedaan over Axe omdat het middelbareschool-geurtjes zouden zijn, maar de Eau de Toilette is verbazingwekkend goed. Ik heb zelf de Eau de Toilette van Click, en die is 100x zo complex als de lineaire deodorant die synthetisch ruikt.

In de Eau de Toilette versie van Click zit een vleugje vanille in de top notes, een body van sinasappel en ik zou zweren dat de drydown een hele lichte versie is van YSL Rive Gauche (Barbasol-zeep geurtje).

Ik vind de EdT's van Axe echt ideale vrijetijdsgeurtjes. De geuren zijn ook ontworpen door Ann Gottlieb (bekend van 212 Herrera for men en Calvin Klein). En ik zou het ook willen aanraden aan middelbare school scholieren die niet teveel te besteden hebben, die hiermee echt een stuk beter ruiken dan hun deodorant-sprayende klasgenoten.
pi_56481638
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:02 schreef One_conundrum het volgende:
'Knightclub' als in ....?
Toen ik in 2003 registreerde was ik volgens mij nogal Daft Punk fanboy en dus koos ik als username een combinatie van Le Knight Club, een project van een van de 2 bandleden, Guy-Manuel de Homem-Christo en een solotrack van andere bandlid Thomas Bangalter: Club Soda. Tegenwoordig luister ik er eigenlijk nooit meer naar, maar stel 't nog wel op prijs als ik het hoor, maargoed, da's allemaal nogal offtopic.
pi_56481668
Ik ben alleen bekend met de Axe deo's en daar krijg ik altijd hoofdpijn van.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:11:52 #43
55709 Stereotomy
pi_56481687
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:09 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik ben alleen bekend met de Axe deo's en daar krijg ik altijd hoofdpijn van.
Klopt, daarom geven mensen de EdT's nooit een kans. Pak eens een tester in de winkel: het zal je verbazen...
pi_56481903
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 16:56 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ik was een tijdje terug in Amerika en heb daar in een of andere supermarkt iets van $1 geroken met de naam 'Our version of Thierry Mugler Angel'. Daarmee vergeleken leken Axe geurtjes nog hemels

W1ZZ, begrijpelijk, ik kan je die Tom Ford wel vast opsturen, zit nog in een mooi doosje en flesje ook
Welke Creed wil je proberen dan? Als je Green Irish Tweed of Royal Delight wilt moet je dus even wachten tot ik van die atomisers heb, Green Valley en Original Vetiver kan ik zo ook wel opsturen. Ik hoef iig niet je Tom Ford tester nu al hoor, liever gewoon gelijk oversteken!
pi_56481941
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:06 schreef Stereotomy het volgende:
En ik zou het ook willen aanraden aan middelbare school scholieren die niet teveel te besteden hebben, die hiermee echt een stuk beter ruiken dan hun deodorant-sprayende klasgenoten.
Volgens mij heb je helemaal gelijk. Ik gebruikte als jochie vroeger altijd de aftershave van Axe Africa, nooit klachten gehad Zou 't nu nooit meer gebruiken though...
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:32:57 #46
55709 Stereotomy
pi_56482020
Axe Africa is dan ook een van de geurtjes van Axe die zelfs nog enigsins wordt gewardeerd door mensen die normaal voor duurdere geurtjes gaan.

Jammer dat ze er geen EdT van hebben, dan had ik er ook een gekocht. Een van de betere Axe ooit.
pi_56482032
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:26 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Welke Creed wil je proberen dan? Als je Green Irish Tweed of Royal Delight wilt moet je dus even wachten tot ik van die atomisers heb, Green Valley en Original Vetiver kan ik zo ook wel opsturen. Ik hoef iig niet je Tom Ford tester nu al hoor, liever gewoon gelijk oversteken!
Die Green Valley ben ik wel benieuwd naar eigenlijk, dus wat mij betreft kunnen we best gelijk oversteken Even via de pm afhandelen verder?
pi_56482158
PM sent
  zondag 3 februari 2008 @ 15:46:13 #49
55709 Stereotomy
pi_56501621
Ik ben wel benieuwd naar dit geurtje eigenlijk:

... maar kan het nergens, ook niet op eBay ofzo, vinden. Iemand ervaring met Geir Ness?
pi_56504835
Heb echt geen idee, ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:08 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Vandaag overdag had ik trouwens alleen Cartier Déclaration deo op.
Gebruik je dan een spray? Ik heb één keer een spray gekocht van een geurtje (Polo Sport, lang geleden) maar die ging bij mij zo snel op dat vind ik echt zonde van het geld... Ik koop wel soms deosticks van geurtjes die ik gebruik. Die sticks gaan voor mij gevoel veel langer mee, ben nu nog steeds bezig met een stick van Original Santal terwijl de geur zelf alweer een tijdje op is. Die mag trouwens ook wel een tijdje meegaan. kost bijna ¤40
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')