CF

Vandaag was ik in de Bijenkorf (beste plek om geurtjes te testen hier, zonder al teveel gestoord te worden door salespersonen zoals bij Ici of Douglas), en ik sta daar de fles van Lancome Hypnose te bewonderen, komt er opeens een negert naast me staan, pakt de Guerlain Habit Rouge, en spuit een twee drie vier vijf zes, zeven, acht, negen, tien, elf, twaalf, DERTIEN keer in de binnenkant van z'n jas, en ging er toen weer vandoor.

Ik dacht dat het alleen maar in sterke verhalen voorkwam, maar nu weet ik zeker dat het gebeurt.

![]()
Zelf heb ik een paar kaartjes volgespoten, hieronder mijn mini reviews. Ik ben vaak negatief over geurtjes, maar dat is alleen omdat ik het geurtje dan zelf niet zou kopen. En uiteraard zijn dat er altijd meer dan degene die ik al heb.
Thierry Mugler Ice MenZo spannend als A*men en B*men zijn, zo saai

is Ice Men. Een frisse doorsnee citrusgeur die z'n plaats niet zou misstaan als Axe variant. 'nuff said. Mugler zelf zegt overigens dat 'Iced coffee' de belangrijkste ingredient is van Ice Men. Geloof er niets van. A*Men is wel koffie, chocolade en caramel, maar van Ice men proef ik daar niets van terug.
Dior Eau SauvageGouwe ouwe uit de jaren '60. Lichte geur met een harde body. Het heeft een middeldiepe muskgeur na de citrusopening, maar de basenote is toch echt vetiver, waar je maar van moet houden. Beetje ouderwets aandoende geur.
L'eau par KenzoEen lichte floral. Na de citrusopening (ja, alweer - schijnt goed te verkopen) een zeer frisse, lichte body met een menthol luchtje. Doelgroep is waarschijnlijk tieners. Lijkt op Ice Men, maar dan nog saaier - tenzij je heel diep inademt: dan bereikt je neus iets wat ik niets anders kan omschrijven als de lucht die je ruikt als het net geonweert heeft, maar wanneer het nog steeds tropisch benauwd is. Een bittere, vochtige tropische namiddag regenbui.
Body KourosHet kleine broertje van zwaargewicht Kouros. Alsnog zelf een middelzware geur met kruiden die je op markten in Azië vindt. Vergelijkbaar met YSL Opium of YSL M7, maar dan minder diep dan M7, maar dieper dan M7 fresh. Niet iets wat je naar kantoor mee draagt.
Lancome Hypnose HommeLichte, verfijnde geur. Is een lichte floral zoals JPG Le Male. Munt, bloemetjes en ik ruik ook nog een klein beetje caramel op de achtergrond. Op zich kun je dit naar je werk dragen, maar dan moet je niet teveel op doen. 's avonds zou je het ook kunnen dragen, maar het geurtje is vrij speels, te speels voor oficiële gelegenheden. Beetje manusje-van-niets dus.
YSL Pour Homme*kuch* De originele. Ik ruik citroenen (niet citrus, echt een citroen wordt m'n neus ingedouwd) op een bedje van orientaalse kruiden. Een frisse citroenengeur met op de achtergrond kruiden die om aandacht schreeuwen. Niet voor mij dus.
Calvin Klein EternityJa, je moet het ze toch verdomde nageven hoor, Boss en CK. Ze produceren lichte, zeer draagbare geuren die verfijnder ruiken dan de gemiddelde Axe. Zo ook Eternity. Een heel lichte floral/aquatic, een minder diepe en uitgeproken versie van Cool Water.
Calvin Klein OneZeer lichte, lineaire unisex geur. Een scherpe, beetje synthetisch aandoenende citrusgeur met een snufje peper en een halo van bloemen erachter.Voor haar en de metrosexuele hem.
Dus, dat was het. Helaas geen een geroken waarbij ik dacht: DAT moet ik hebben. Helaas. Maar dat komt gelukkig voor m'n portemonnee niet vaak voor.