abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62853829

Mad Men is een Amerikaanse serie die vorig jaar debuteerde in Amerika en inmiddels net het tweede seizoen erop heeft zitten. De serie volgt Don Draper en zijn collega's van het reclamebedrijf Sterling Cooper in het New York van begin jaren '60. De serie heeft een mooie waarheidsgetrouwe setting die gedetailleerd voldoet aan het tijdperk waarin het zich afspeelt en heeft inmiddels meerdere Golden Globes en Emmys gewonnen. Mad Men is gecreëerd door Matthew Weiner die o.a. ook aan The Sopranos gewerkt heeft. De serie wordt helaas (nog?) niet in Nederland uitgezonden.

Links:
Officiele site
Wikipedia entry
IMDB pagina

Zijn er hier op fok! nog meer fans van deze geweldige serie? Ik ben zelf nog in het eerste seizoen, maar ben nu al verslaafd aan de sterke scripts, mooie settings en kleding en algehele sfeer van de serie Ik kon zo geen topic vinden iig, maar misschien heb ik iets over 't hoofd gezien Ik kan de OP nog wel wat uitbreiden, maar eerst maar even polsen of er überhaupt nog meer fans zijn
pi_62862151
Kickje

Niemand?
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:53:48 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_62937567
Pronte tietjes heeft die dame daar links.
Confidence through competence
pi_62939210
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:53 schreef Stereotomy het volgende:
Pronte tietjes heeft die dame daar links.

pi_62981301
* tweede fan op fok zich meldt*

Fantastische serie! Ik heb nu beide seizoenen gezien, en bij het tweede vond ik het erg fijn dat de vrouwen wat meer verhaal en achtergrond kregen. In het begin vond ik het een echte 'mannenserie', en Don Draper een enorme klootzak (nog steeds wel), maar bleef ik toch hangen door de kwaliteit.

De styling is van een ongekend hoog niveau, alles ziet er echt perfect uit. Kleding, kapsels, (dat roken ook de hele tijd ), offices, het taaltje...geweldig! Ik denk alleen dat we de enige 2 fans zullen blijven tot het ooit in Nederland wordt uitgezonden. Kan me trouwens niet voorstellen dat dat NIET gebeurt, daarvoor is het gewoon te goed.

O, en Joan is
pi_62987172
Een lotgenoot!

Ik vind dat ook een van de mooie dingen aan de serie. Dat je van elk karakter op het ene moment houdt en het andere moment er weer een hekel aan hebt. Zo ook met Don Draper idd.

Er stond laatst een artikel in de Revu waarin geloof ik gemeld werd dat de omroepen niet verwachtten dat Mad Men zou aanslaan in Nederland.
pi_62991299
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:43 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Er stond laatst een artikel in de Revu waarin geloof ik gemeld werd dat de omroepen niet verwachtten dat Mad Men zou aanslaan in Nederland.
Ja, want Gooische Vrouwen is zo ongeveer het hoogste niveau wat de tv kijker hier in Nederland aankan natuurlijk
pi_62991338
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:43 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik vind dat ook een van de mooie dingen aan de serie. Dat je van elk karakter op het ene moment houdt en het andere moment er weer een hekel aan hebt. Zo ook met Don Draper idd.
Ja, zo merkte ik tot mijn schrik dat ik een zwak had gekregen voor Pete
pi_63036548
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:31 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ja, zo merkte ik tot mijn schrik dat ik een zwak had gekregen voor Pete
Daar kan ik me nou niets bij voorstellen Wordt ie in het tweede seizoen sympathieker ofzo?

Het tweede seizoen heeft sowieso wel iets meer uitdieping van de karakters toch?
pi_63038941
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:39 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Daar kan ik me nou niets bij voorstellen Wordt ie in het tweede seizoen sympathieker ofzo?

Het tweede seizoen heeft sowieso wel iets meer uitdieping van de karakters toch?
Pete blijft een backstabbing rat, maar hij is zo ontzettend leuk klunzig geschreven. En hij weet in iedere situatie exact het verkeerde te zeggen. Dat werkt op den duur toch vertederend

En bij het tweede seizoen leer je iedereen echt beter kennen. Veel aandacht en verhaallijnen voor Betty (en haar huwelijk), Peggy (en haar kerkgaande familie en carriëre) en Joan (en haar exen ). Ook sappige scènes van het kantoorleven in de sixties!
pi_63039704
Dat zit in alle karakters wel een beetje, dat ze constant de verkeerde keuzes maken. Al heb ik vanaf het begin al een zwak voor Don Draper.

Ben wel benieuwd naar het tweede seizoen, de eerste aflevering die ik zag was de openingsaflevering van het tweede seizoen en toen kwam ik er niet echt in. Ben daarna (gelukkig) het eerste seizoen eerst maar gaan kijken.
pi_63054043
Ik had juist een beetje moeite het eerste seizoen 'erin' te komen: voor mij waren al die mannetjes op het reclamebureau (vooral het team van Don) zo inwisselbaar! Nu, na seizoen 2, hebben ze allemaal wel een achtergrond gekregen, en een paar goede scenes. Volgens mij is dit ook zo'n serie die, net als de Sopranos, juist beter wordt ieder seizoen. Ik hoop in ieder geval dat er nog veel volgen!

Heb jij enig idee over de respons in Amerika? Heeft het succes, of moeten we vrezen?

En nog over Joan: heerlijk om eens een niet piepdunne vrouw als object van ieders begeerte te zien. En wat is ze prachtig! Natuurlijk ook echt het ideaal van die tijd. Er komt ook nog een pitch voor een campagne waarbij iedere vrouw òf een Jackie, òf een Marilyn is. Zie je ze het hele kantoorbestand secretaresses langschecken
pi_63085376
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:23 schreef Laureline het volgende:
Ik had juist een beetje moeite het eerste seizoen 'erin' te komen: voor mij waren al die mannetjes op het reclamebureau (vooral het team van Don) zo inwisselbaar! Nu, na seizoen 2, hebben ze allemaal wel een achtergrond gekregen, en een paar goede scenes. Volgens mij is dit ook zo'n serie die, net als de Sopranos, juist beter wordt ieder seizoen. Ik hoop in ieder geval dat er nog veel volgen!

Heb jij enig idee over de respons in Amerika? Heeft het succes, of moeten we vrezen?

En nog over Joan: heerlijk om eens een niet piepdunne vrouw als object van ieders begeerte te zien. En wat is ze prachtig! Natuurlijk ook echt het ideaal van die tijd. Er komt ook nog een pitch voor een campagne waarbij iedere vrouw òf een Jackie, òf een Marilyn is. Zie je ze het hele kantoorbestand secretaresses langschecken
Het eerste seizoen dient denk ik vooral om de setting neer te zetten. Net als The Sopranos worden de karakters steeds verder uitgediept in daarop volgende afleveringen/seizoenen. Wel grappig hoe onbeholpen ze met vrouwen omgaan, zoals bijvoorbeeld die Joodse cliente met haar modeboetiek, zoals ook besproken in onderstaande artikel uit The Guardian:
quote:
Sexist, racist ... I truly loved it
Through a politically incorrect haze of cigarette smoke, Lynn Barber spots a TV hit

Lynn Barber
guardian.co.uk, Sunday February 10 2008 11.50 GMT
The Observer, Sunday February 10 2008
Article history
Someone sent me a DVD of the first episode of Mad Men and it is utterly brilliant. It is written by one of The Sopranos' writers, Matthew Weiner, and if it carries on as well as it starts it could even rival the sainted Sops, or at least make up for its absence.

It is so deft, so quick, so subtle, it makes even supposedly intelligent films such as Charlie Wilson's War seem plodding. Set in a Manhattan advertising agency, circa 1960, the first episode is all about smoking. Of course everyone in the office smokes. But the Reader's Digest - a huge influence in those days - has just run an article about the connection between smoking and lung cancer and the government has ruled that cigarette manufacturers can no longer advertise the health benefits (!) of smoking.

This leaves most advertising agencies despondent but Don Draper, our hero, points out that this is the greatest opportunity for advertising since the invention of breakfast cereal because you have six identical manufacturers making six identical products and it is only advertising that can differentiate them. He asks his client, Lucky Strike, to describe how cigarettes are made and latches on to the word 'toasted' and says that's our campaign - Lucky Strikes are toasted and all the others are cancer.

But there is more, much more, packed into this episode - in fact a snapshot of an era. While I was wallowing in nostalgia for those happy days when everyone could smoke in the office, in bars, in restaurants, I was suddenly brought up cold by a scene in which a gynaecologist smokes while examining his patient. That's right: doctors did smoke in those days - I'd forgotten. Moreover, he was simultaneously telling her that while she was 'not a strumpet' for wanting the contraceptive Pill, 'even in our modern times, easy women do not find husbands'.

The women in the office of course suffer routine sexual harassment - all the blokes rush to see 'the new girl' secretary and tell her off for wearing her skirt too long. And there is racism - when a Jewish client (a woman!) approaches the agency, the admen all dash round trying to find out if they have any Jewish employees and dig out someone from the mailroom to attend the meeting. They also hint, none too subtly, that there are Jewish agencies for Jewish businesses and she has come to the wrong place.

Sorry, I'm going on. But I have never seen an hour of television that made me think so much. Everyone who complains about political correctness should be forced to watch it because it is a reminder of what the work environment was like before we had laws against sexism, racism, homophobia and the rest. It even made me rethink my own attitude to smoking, though admittedly while puffing away.

But in case that makes it sound too serious, I should quickly add that it is also, and primarily, very funny. One series has been shown in the US (to rave reviews) and a second has been commissioned so let's hope it doesn't fall victim to the writers' strike - this could be one of the all-time greats.
http://www.guardian.co.uk/artanddesign/2008/feb/10/art.television

De respons in Amerika is erg goed! Vele Emmy nominaties en een serie waar veel over gesproken/geschreven wordt. Ik ontdekte Mad Men ook op aanraden van wat Amerikaanse vrienden.

En Joan is echt supersexy met d'r zwoele blik en mooie lichaam
pi_63112721
Ha, dat geeft hoop! En leuk, ik wist helemaal niet dat er ook een Soprano's-schrijver bij betrokken was. Als ze dan maar niet net zo lang als de Sopranos wachten tussen de seizoenen, ik heb nu al zin in 3. Wanneer ga jij 2 kijken?

Gezellig trouwens hè, ons eigen topic
  maandag 10 november 2008 @ 22:40:36 #15
55709 Stereotomy
pi_63116528
Ik lurk nog immer mee.
pi_63116848
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:55 schreef Laureline het volgende:
Ha, dat geeft hoop! En leuk, ik wist helemaal niet dat er ook een Soprano's-schrijver bij betrokken was. Als ze dan maar niet net zo lang als de Sopranos wachten tussen de seizoenen, ik heb nu al zin in 3. Wanneer ga jij 2 kijken?

Gezellig trouwens hè, ons eigen topic
Ik heb 't eerste seizoen bij m'n ouders op de computer staan en daar ben ik al een tijdje niet geweest, dus ik blijf er voorlopig nog even van verstokt

Supergezellig, voeg me anders ook maar op msn toe als je wil, praat wat makkelijker

En Stereo, downloaden die hap! 't lijkt me wel een serie voor jou
  maandag 10 november 2008 @ 22:51:04 #17
55709 Stereotomy
pi_63116902
Jij kent me helemaal niet. Tenzij je al maanden aan het meelurken bent in de CUL SC. Okee, en in ons andere topic.
pi_63117046
Ik zie je vaak posten over de marketing achter geurtjes e.d., vandaar
pi_63117361
Ik heb geen msn, ben lichtelijk antiek. En Stereotomy, jij lurkt ook in het Slank-topic !
pi_63117512
Vandaar dat zo'n 60's serie je aanspreekt

Nouja, dan blijft 't topic iig wel goed doorlopen.
ff afkloppen
pi_63117790
Ohja, wat lichte spoliers van het 3e seizoen uit een interview met Matthew Weiner:

We'll see more of the supporting characters in Season 3. "These people are a central part of this world, not just because of the way they define Don and Pete and Peggy. They’re all interesting to me."

On what may become important in Season 3: "There’s an element that’s very important in the show, and it’s usually just window dressing in a TV show – [Don] tells his kids things he doesn’t tell Betty. They ask. Is he going to be lying to his kids? He says to his son in the first season – I will never lie to you. This season he starts talking about his dad. He tells Betty he was beaten and she doesn’t even know that!"

On preparing for Season 3: "I’m going to do exactly what I’ve done [before the previous seasons]. I’m going to read everything between [when the season ended] and 1965. Not that that’s the year [Season 3 will be set], but I will try to get as much as I can in there and figure out what’s going on and what the country’s about. Because one of my fantasies about this from the very beginning was to show how it happened and show how it happened to regular people. Mentally, we just got from Eisenhower to Woodstock. Nobody thinks about that that was a trickle that turned into that." He also prepares by listening to conversations: "“I build episodes around things I’ve overheard. Like a woman saying, ‘I like being bad and then going home and being good.’”

What to look for in Season 3: "Kurt coming out. That was a perfect example of what I’m hoping to do more of. Which is, Kurt comes out, because of course there were openly gay people. Of course people worked around them, anybody who was in show business or the arts, they were there. They said they were gay. They lived a gay life and they got arrested if they went to a bar and tried to pick anyone up. They were punished for it. It wasn’t like no one had heard the word before. Sal is not a symbol. Bryan [Batt, who plays Sal] and I always talk about this, that this gay thing is always played for humor. The guy who doesn’t know or whatever, who’s still in the closet. The truth is, it was a very very painful period. I’ve had as many people tell me about their dads. About being raised by gay dads, how hard it was for them."

http://featuresblogs.chic(...)mad-men-peggy-a.html

Maar nog niet echt iets over een datum voor het derde seizoen verder
pi_63117963
En de derde post op rij, op zaterdagavonden om 22:55 NL tijd is het eerste seizoen ook te zien op BBC 4, voor de mensen met digitale tv. Ze zijn nu bij de 4e aflevering geloof ik.
pi_63118095
Oh God ja, Sal! De enorme homo in de kast! Met die kwezelige fleemogen, en het lieve zielige vrouwtje thuis. Maar het interview klinkt in ieder geval goed. En dat het te zien is op de BBC ook! * gaat mensen werven*
pi_63118407
Jup, bij aflevering 4 valt er ook nog best in te stappen lijkt me. Ik weet alleen niet of BBC 4 ook op de gewone kabel zit?
  zaterdag 15 november 2008 @ 11:18:09 #25
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_63240498
Hey, een Mad Men topic....afgelopen week een paar afleveringen gekeken, maar ik ben er nog niet helemaal uit....prima acteurs en prima dialogen, maar het zuigt me nog niet echt naar binnen moet ik zeggen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')