quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:45 schreef Ticootje het volgende:
happy-me, zit jij in voorburg? Daar komt Jen ook vandaan. Ik ben heel tevreden over voorburg, nog nooit een afgebroken poging of een maand overslaan vanwege geen plek. Hele aardige gyn's en verpleegkundigen.
Ik dacht ook dat voorburg de beste cijfers heeft. Ze zijn in elk geval heel ver in hun technieken.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:55 schreef happyme28 het volgende:
Jep, ik zit in Voorburg. Tot nu toe alleen onderzoek gehad, maar is me goed bevallen. Ik had ook van mijn ha gehoord dat het goed stond aangeschreven. Mijn man wilde eigenlijk naar Bronovo ivm goede ervaring, maar uiteindelijk Reinier de Graaf gekozen. Idd hele aardige gyn die ik heb.
Er is (nog) niets geconstateerd bij mij en hoef eind januari pas weer voor controle terug (moet nog wat kilo'tjes kwijt), maar ze zei gelijk dat als ik in de tussentijd zwanger zou raken, ik wel moest bellen want zij wilde de eerste echo doen. Vond ik heel lief.
Och Lishe, wat lief dat je er nog aan denkt! Ik vond de verzachtende omstandigheden meer dan duidelijk, hoorquote:Op maandag 3 november 2008 10:12 schreef Lishe het volgende:
Pze, de clomid kan per kuur verschillend reageren, dus ook na de 1e keer.
Wilmadonna, wat moeilijk. Zo naar dat je zelf die knoop niet kan doorhakken, maar dat je gedwongen word. Vel sterkte en succes samen, ik hoop dat julie je weg hierin snel vinden.
Misske, ik heb nog post voor je... Ik heb 'm helemaal niet verstuurd, sorry daarvoor. (Verzachtende omstandigheden.) Zal ik er een andere adressticker overheen plakken?
PM me je nieuwe adres maar als je wilt.
Hier precies hetzelfde. Het vertellen tegen mijn baas was een succesverhaal. Hij gaf zelfs heel vlot toe dat hij geen benul heeft over wat het precies doet met iemand, maar dat hij er wel iets kan bij voorstellen. Eens de wens er is...quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:02 schreef sombie het volgende:
Succes prinseszondererwt! Ik heb er ook zo tegenop gezien om het tegen mijn baas te vertellen, maar uiteindelijk vind ik het juist erg fijn dat hij het nu weet. Het maakt het allemaal een stuk makkelijker. Ik hoef me minder druk te maken over hoe of wat op mijn werk. Dat wordt gewoon geregeld.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe jouw baas is en of die je net zo steunt als de mijne. Ik hoop het wel voor je want dat maakt het allemaal net iets fijner.
Succes vandaag, McLaura!!
Wat fijn dat je geen last had van de Clomid. Het zal misschien in het weer zitten want ik had er deze keer ook minder last van. Maar 2 keer opvliegers gehad, denk ik. Wel heel emotioneel, dus enkel psychische 'klachten'. Is toch al fijn dat de lichamelijke er niet zijnquote:Op dinsdag 4 november 2008 10:15 schreef miss_sly het volgende:
Mijn werkgevers en collega's zijn volledig op de hoogte en ze zijn echt geweldig! Ik hoef alleen maar te zeggen dat ik even naar het ziekenhuis moet, niemand die moeilijk doet. Ook ivm het gebruik van hormonen, waar ik nogal eens heftig op kan reageren, is het wel handig dat ze het weten.
dit keer heb ik eigenlijk geen reactie op de clomid. Ik weet niet of dat nouis of
. Ben een beetje bang dat het betekent dat de clomid ook niets heeft gedaan. Morgenvroeg gaan we het weten, om half 9 een echo op CD13.
leonieke, ik heb nooit last gehad van de pregnyl en ik heb het ook nooit eerder gehoord. Maar goed, als jij er wel last van hebt, is er dan niet een ander middel dat ze kunnen gebruiken? Zo ziek ervan zijn is toch niet echt fijn. Beterschap
prinses, sterkte, met wachten, bellen, de onzekerheid. Het is ook allemaal maar niksHeb je de gyn al gebeld? Wellicht kunnen een echo en/of wat bloedonderzoek uitsluitsel geven over de werking van de clomid!
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:07 schreef McLaura het volgende:
En sja, die punctie.... het begon voor mij met een enorme huilbui inclusief 'ik wil nieieieieiet'. De gynaecologe stelde me gerust (ze zei nog "dit is de spanning he meid") en even later is het dan toch begonnen.
Eerlijk gezegd is het me meegevallen. Natuurlijk is het vervelend en doet het af en toe ook even flink pijn (een vervelende, scherpe pijn), maar het was te doen. De 6 eiblaasjes op de rechtereierstok lieten zich mooi lekprikken en leegzuigen.
De buisjes met follikelvocht (en hopelijk een paar eitjes) werden in een koffertje gestopt en daarmee is Harold naar Groningen gereden. Nadat hij zijn bijdrage had geleverd moest hij nog even wachten. Hij belde me dat er maar liefst 8 eicellen gevonden zijn en dat is een indrukwekkende opbrengst van 8 follikels.
Ik ookquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:44 schreef E.T. het volgende:
Ben wel jaloers op je morfine en atropine
Verrassend eigenlijk heb nl een doodnormale cyclus gekregen van 29/30 dagen. Door een swits van medicatie ben ik 20 kilo kwijt geraakt dat heeft ook geholpen.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:24 schreef miss_sly het volgende:
Rottdog, hoe is het met jou/jullie?
Nee, als iets niet helemaal goed gaat, betekent dat niet dat je verkeerd bezig bent.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[..] Ben ik nou zo verkeerd bezig dat ik een kind wil?
[..]
Ach, weet je, eigenlijk weet ik dat ook wel. Ik vind het ook niet kloppen om dan bijvoorbeeld te roepen dat 'het niet eerlijk' is, want wanneer is het dat wel? Ik weet ook wel dat ik niet verkeerd bezig ben, maar vanochtend had ik het echt even helemaal gehad. Moeite ervoor doen wil ik zeker, pijn (emotioneel en fysiek) verdraag ik allemaal wel. Ik zou alleen zo graag een gewone soepele poging willen. GEwoon slikken/spuiten, echo, ziet er mooi uit, overmorgen IUI. En dat dan dan niet lukt, soit, daar kan ik vrede mee hebben. Op deze manier hebben we echter niet eens een kans iedere keer.quote:Op woensdag 5 november 2008 13:02 schreef SilkTie het volgende:
Ik volg het topic wel, maar omdat er niet zo ontzettend veel te melden is, hield ik gewoon mijn gaffel dicht.
Ik leef met jullie mee, zie hier de blije momenten en laat in gedachten een traan bij de trieste berichten.
Maar de volgende zin sneed me door mijn ziel ...
[..]
Nee, als iets niet helemaal goed gaat, betekent dat niet dat je verkeerd bezig bent.
Het is vreselijk als bepaalde dingen niet zo gemakkelijk gaan als bij anderen, dat je er ontzettend veel moeite voor moet doen en pijn (fysiek en mentaal) moet doorstaan.
Hopelijk zal het allemaal niet voor niets zijn ...
Ze/we weten wel dat de uitslag van de combinatietest een kansberekening is. En het kan zeer zeker nog helemaal in orde blijken te zijn, daar hopen we ook op. Maar het is toch wel een harde klap en een erg nare tijd zo.quote:Bij deze ook nog een specialevoor wilmadonna (mocht ze dit nog lezen). De teleurstelling van zo'n bericht moet enorm zijn. Hopelijk is het jullie gegeven om toch nog op een natuurlijke manier kinderen te krijgen.
-edit- miss_sly, ik lees nu pas van je zus. Hopelijk is de uitslag van de punctie goed.
Ik had een collega waarbij alles op de echo wees dat het kindje een chromosoom teveel had, ze wilde geen punctie (om wat voor reden dan ook) en na de geboorte bleek alles in orde te zijn. Nu weet ik wel dat dat helaas niet de standaard is, maar het komt dus voor. Ik duim ...
Ba-len ...quote:Op woensdag 5 november 2008 14:09 schreef miss_sly het volgende:
Afgeblazen, oestrogenen waren ook te hoog. Kans dat er maar 1 doorgroeit is er niet, zei ze, dus einde poging 4 voor de tweede keer
En beschermde seks, want het risico is te groot...ik vind de verleiding wel erg groot nu om dat advies/gebod in de wind te slaan
Eensch!quote:Op woensdag 5 november 2008 16:24 schreef miss_sly het volgende:
SilkTie, had ik al eens gezegd dat ik erg blij ben met jouw bijdragen? Ze zijn goed, rationeel maar niet gevoelloos, integendeel zelfs. Dank
Een van die spuiten moet blijkbaar in de toches (a.k.a. achterwerk, zitvlak, bil, etc.) en daar kan ze zelf niet zo goed bij.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:29 schreef miss_sly het volgende:
SilkTie, wordt een spannende tijd dus voor jullie! En ga je dat redden, die spuit zetten? Ik heb het zelf gedaan, en het valt best mee
Wat is dat met dat antibiotica? Is dat bij jullie een standaardonderdeel van het IVF traject? Ik heb er hier nog nooit van gehoord. En waarom doen ze dat, weet je dat?
quote:Hier begint mijn buik erg pijnlijk te worden. Beschermd of onbeschermd, ik meot er nu even helemaal niet aan denken, dus dat probleem is ook de wereld uit
Miss_Sly hou je het wel goed in de gaten? Ik heb twee keer plat gelegen met overstimulatie en dat is geen pretje en kan zelfs levensbedreigend zijn. Bij hele erg pijn direct bellen hoor.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:29 schreef miss_sly het volgende:
Hier begint mijn buik erg pijnlijk te worden. Beschermd of onbeschermd, ik meot er nu even helemaal niet aan denken, dus dat probleem is ook de wereld uit
Ik was inderdaad al op de hoogte van de gevaren, heb het de vorige keer da tik in het traject zat een keer gehad. Ik heb dus rustig aan gedaan, maar d epijn is inmiddels al verdwenen, dus echte overstimulatie zal het niet geweest zijn, denk ik.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:31 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Miss_Sly hou je het wel goed in de gaten? Ik heb twee keer plat gelegen met overstimulatie en dat is geen pretje en kan zelfs levensbedreigend zijn. Bij hele erg pijn direct bellen hoor.
UMCG ben ik geweest!quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:04 schreef Vlindur het volgende:
Wh000t!! Spannend!!
naar welke ga je? Martini of UMCG?
Is alles goed gegaan? Nog last gehad?quote:
quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:21 schreef prinseszondererwt het volgende:
JoseIk snap dat heel goed, ik ken er een aantal zeer persoonlijk die zo'n houding hebben. Als ik ze zou vertellen hoe het ook kan zouden ze oprecht verbaasd zijn. Die denken daar gewoon niet over na. Ik ga straks fijn horrorverhalen vertellen als het ein-de-lijk gelukt is.
![]()
![]()
Ja, ik heb wel last gehad ja... maar volgens de ivf arts is dat nasleep van de punctie.quote:Is alles goed gegaan? Nog last gehad?
Ik ookquote:Op vrijdag 7 november 2008 19:44 schreef Ticootje het volgende:
Ik weet nog zo goed dat ik de eerste keer zo bang was dat het embryotje er weer uit zou vallen...
Hier moet ik even op reageren hoor Miss! Dat vind ik zo'n ontzettend prijzenswaardige instelling, zo knap. En ik ga je niet de hemel inprijzenwnt daar ben je denk ik te bescheiden voor?, maar ik wil wel even zeggen dat ik het zo knap vind hoe je ermee omgaat.quote:Op maandag 10 november 2008 20:04 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben een heel blij en gelukkig persoontje met een grote wens waarvan ik hoop dattie nog eens in vervulling gaat. En zo niet, dan zal ik nog steeds een blij en gelukkig mens zijn
Mijn zusje, ja, arm ding. ze heeft het erg moeilijk nu, dus ik hoop maar dat de tijd snel gaat en de uitkomst goed is.
Spreek ik namens de dames wanneer ik zeg dat we hier allemaal duimen? Mooiquote:Op woensdag 12 november 2008 11:41 schreef wilmadonna het volgende:
hallo allemaal!
Na een tijd van veel huilen, teleurstelling en depressiviteit is er toch nog een lichtpuntje... ik ga vanaf december acupunctuur doen. Laten we hopen dat het helpt, het is ons laatste redmiddel....
Helaas kan dat niet... ik ben namelijk geen Nederlands burger meer. Je moet dan een geldige reden hebben om weer Nederlands te worden, moet ik werk hebben in NL en woonachtig zijn daar.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:50 schreef Ticootje het volgende:
wilmadonna, kun je niet doen alsof je weer in nederland komt wonen? Dan per 1 jan een ziektekostenverzekering afsluiten hier en het haar erop gewoon weer emigreren?
Ik moet zelf bellenquote:Op vrijdag 14 november 2008 15:31 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, hoe laat bellen ze? Zo spannend dit
Ik mag of ga niet testen, ik moet vrijdag een bloedtest doen in het ziekenhuis, zelfs al ben ik ongesteld.quote:Op maandag 17 november 2008 08:58 schreef miss_sly het volgende:
Dat is goed McLaura
Wanneer mag/ga je testen?
quote:Op maandag 17 november 2008 09:58 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik mag en ga niet testen, ik moet vrijdag een bloedtest doen in het ziekenhuis, zelfs al ben ik ongesteld.
Is er reden om ervan uit te gaan dat je een grote(re) kans hebt op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?quote:Op maandag 17 november 2008 10:01 schreef McLaura het volgende:
Ja, en dat is om 11:00 bloed prikken, en tot half 3 in de stress!!!
Ook als ik wel ongesteld word, kan er nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn. En ik ben erg benieuwd wat ze doen als er 1 is ingenesteld in de baarmoeder, en de andere buitenbaarmoederlijk.
Ik heb ιιn en ander opgezocht, en het schijnt dat ΰls het voorkomt, het heel moeilijk vast te stellen is. Ik vraag me dan ook serieus af wat ze er dan aan doen.
Ja, dat risico is stukken groter bij ivf.quote:Is er reden om ervan uit te gaan dat je een grote(re) kans hebt op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
Basimah, dat klinkt heel herkenbaar hoor... Ik zat op een gegeven moment ook in zo'n negatieve flow. Ik had er totaal geen vertrouwen meer in. 't Is dat mijnquote:Op maandag 17 november 2008 06:18 schreef Basimah het volgende:
Ik zit in weer in de wachtweken nu.
Ik heb gelukkig afleiding door mijn werk en dat is op zich wel fijn ik merk namelijk dat ik echt in zo n negatieve flow zit van: deze manier gaat niet lukken, maar eigenlijk kan je dat maar nooit weten. Ik hoop dus dat het toch wel lukt maar juist die hoop is wel moeilijk.
Zou toch wel mooi zijn als er een einde komt aan de onzekerheid
Ik heb heerlijk ruim 1,5 uur op de bank liggen tukken. De gastkindjes waren het er zomaar mee eens, die sliepen lekker mee (in hun eigen nestjes vanzelfsprekend).quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:27 schreef miss_sly het volgende:
He bah, McLaura, wat naar.
Griepje? Kruip lekker onder de wol
Ach, meisje, wat rot dat je in een dipje zit. Soms kan het ineens zo overweldigend zijn, dat gevoel, de wens maar ook de angst. En ik ben misschien over het algemeen positief, maar geloof maar dat ik die dipjes ook ken hoor! Logisch toch?quote:Op donderdag 20 november 2008 20:17 schreef sombie het volgende:
Ik moet er vanavond zomaar ineens weer erg om huilen. Ik word er zo verdrietig van. Al zo lang wil ik zo graag een kindje. Bij het idee dat het misschien nooit lukt, kan ik nu ineens heel bang worden. Bah. Ik wil helemaal niet zo denken. Ik wil net zo positief en optimistisch zijn als miss_sly maar dat lukt me nu even totaal niet.
Het zal ook wel komen door de spanning van de laatste dagen. Na het weekend zou ik moeten weten hoe of wat.
Ach Rottdog, wat k*t. Natuurlijk leek het zo klaar als een klontje, logisch dat je zo teleurgesteld bent. 3 jaar, wat lang alweer. Natuurlijk hakt dat er in, je wil het zo graag, ook al had je rationeel besloten dat het ophield.quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:04 schreef Rottdog het volgende:
Moet het toch ff kwijt![]()
Nadat ik zo vrolijk de laatste keer meldde een regelmatige cyclus terug te hebben is het nu hopeloos. Ben 4 dagen overtijd en al die 4 dagen leef ik met mijn kop in het zand met de gedachte ben zwanger maar durf niet te testen. Zere tieten *check, opgeblazen gevoel *check, misselijk *check, geen bloed *check voor mij zo klaar als een klontje tenminste dat dacht ik. Toch net mijn kop even omhoog gegooid en baldadig gedacht dat testen we ff en wat was ik teleurgesteld in het resultaatgeen tweede streepje gewoon zo'n enkel kut controle streepje
Pfffffdeze maand alweer 3 jaar geleden dat we voor een tweede gingen gaat hard de tijd
En wat kan het er verdomd weer goed inhakken in je gevoel.
sorry had niet echt up to date het topic gelezen en wals dus zo ff binnen
Van harte!quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:51 schreef McLaura het volgende:
Lieve meiden,
Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat ik ZWANGER ben! Ik zwaai dus af in dit topic en zal niet naar een ander topic gaan. Ik kwam op FOK omdat ik op dit topic was gewezen, vandaar.
Natuurlijk zal ik wel meelezen, of in het slechtste geval terugkomen (:() en ik ben altijd bereikbaar voor vragen over IVF / IUI enzovoort.
Voor nu zit ik op een roze wolkje, en ik hoop dat alle andere meiden snel bij me op de wolk komen zitten!
quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:54 schreef happyme28 het volgende:
Op zich wel fijn omdat het wat rust geeft, maar wij moeten nu ook 3 maanden zelf proberen (en blijven afvallen) maar ik word er wel onzeker van. Ik blijf dus gewoon temperaturen omdat ik bang ben dat ik weer geen eisprong heb. Maar bij jou bleef je ongesteldheid voordat je Clomid gebruikte weg toch?
Ik mag 21 januari weer terug als ik dan nog niet zwanger ben. Ik vrees alleen dat ik dan nog niet voldoende ben afgevallen voor vervolgonderzoek. Ik moet nog ca. 10 kilo (met de feestdagen in aantocht.... snik).
quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:56 schreef miss_sly het volgende:
Ik...euhm...nou ja, dit dus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
geen domme vraag hoor, maarlijkt me van niet, want ik heb vorige maand, omdat mijn menstruatie vrij kort was, voor de zekerheid getest voor ik aan de clomid begon, en die was negatief. Dus we wachten de echo maar af.quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:51 schreef PM-girl het volgende:
O lieve Miss-Sly!![]()
!!
Wat super geweldig dit! Proficiat!![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien een domme vraag, maar ben je dan soms al een hele eindje op weg, omdat je de afgelopen maand geen bevruchtingskans hebt gehad?
McLaura, jij ook proficiat!
Tja, ik weet het zelf ook niet precies. Het is sowieso erg vaag, maar hier even een uitgebreide uitleg.quote:Op zaterdag 22 november 2008 13:26 schreef Poppejans het volgende:
Ik vroeg me dan af, was je toen al zwanger toen ze die meting deden en meerdere follikels zagen (6 ofzo als ik het goed gelezen had begin van deze maand)
of kan dat helemaal niet, en ben je vlak daarna ondanks voorbehoedsmiddel zwanger geraakt?
En kans op meerling is dus zeer groot?
Dat is ook schaaps grote angst. Doen wij netjes aan onthouding om geen enkel risico te lopen, zijn we al te laatquote:Op zaterdag 22 november 2008 13:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
hoelang kunnen zaadcellen ook alweer in leven blijven? Heb je er straks echt ineens 3
miss_sly! Wat een super-super-supergoed nieuws! Het kippevel staat op m'n rug!quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]
Ow, nog niet eens aan gedacht! Ik durfde me er nog niet melden, maar ga het nu toch maar doen. Samen posten in Z&Gquote:Op zaterdag 22 november 2008 14:35 schreef Jose81 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh... miss_Sly... ik zat net gewoon hard te huilen toen ik het las... Wat vind ik dit ge-wel-dig voor jullie! Het is jullie zσσσσσσσσσσ gegund...!![]()
Je bent altijd zo lief voor iedereen, zo'n ras optimist... en nu eindelijk is het voor jou ook raak...!![]()
Ik hoop dat je je niet al te veel zorgen gaat maken de komende tijd, maar dat was je ook al niet van plan las ik al...
Enne... nu kunnen we toch nog even samen posten in Z&G!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |