abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2008 @ 15:57:01 #76
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_62972402
Ik kan schaap wel begrijpen. Met al die moeite die jullie er voor doen wil hij het niet in gevaar brengen of jouw gezondheid op het spel zetten.

Aan de andere kant, het vergt meer begeleiding, er is een verhoogd gezondheidsrisico, maar de medische stand is zoveel verder ... En ook, het ziekenhuis wil zich zo goed mogelijk indekken tegen mogelijke complicaties, anders heb je zo weer een rechtszaak aan je broek en een slechte naam in de krant.

Toen wij het er een tijdje terug met de arts over hadden, zei hij op een gegeven moment dat een meerling wel extra risico's draagt, maar dat die in het algemeen overkoombaar zijn en dat hij, gezien mijn vrouw haar leeftijd, de voordelen van het potentieel in een keer een paar kinderen krijgen beslist vond opwegen tegen de eventuele risico's.
En vergeet niet wat Ticootje hierboven heeft verteld.
Er bestaat een kans van wel, maar ook van niet ...

Als ik jullie was zou ik er nog eens met z'n tweetjes heel goed over praten, zodat jullie allebei vrede hebben met de beslissing, welke dat ook moge zijn.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_62973350
SilkTie, had ik al eens gezegd dat ik erg blij ben met jouw bijdragen? Ze zijn goed, rationeel maar niet gevoelloos, integendeel zelfs. Dank

De rest ook bedankt Heb een baaldag, die gaat wel weer over en morgen zie ik het allemaal vast weer wat zonniger en positiever. De domper was groot, maar dat is het risico dat je loopt bij deze trajecten, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_62973743
Miss, hoeveel follikels heb je nu dan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62974106
Nou, 6 dan dus: 1x 18mm, 1x 16mm, 2x 15mm en 2x 14mm.

Ik denk zelf dat die laatste van 14mm sowieso niet echt iets zijn om rekening mee te houden, die zijn te klein.
Dan hou je er 4 over (als die van 15mm wel springen natuurlijk), en anders maar 2. 2 is wat mij betreft sowieso geen vraag, en schaap zal met 2 ook neit zo'n problemen hebben.

En tja, de vraag is uberhaupt of de boel springt, want ik mag natuurlijk ook geen pregnyl spuiten! Dus ik zou het al bijzonder vinden als die van 18 uit zichzelf springt.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:47:26 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62976035
Ik weet niet of ik zo braaf zou kunnen zijn om veilig te vrijen hoor!
Maar ja... daar moet je wel voor met z'n 2en zijn. En op zich snap ik schaap ook wel dan.
Maar balen is het wel.
pi_62976681
Mc Laura, wat spannend allemaal, zeg! Ik hoop zo voor je dat je straks lekker zwanger bent na die eerste IVF poging!!

Miss_Sly, ik zou denk ik ook nog eens flink achter mijn oren krabben... ik denk dat wij er eerlijk gezegd stiekem wel voor zouden gaan, ookal is er een grotere kans op een meerling... Maar de kàns is er nu in ieder geval wel... Aan de andere kant wil je natuurlijk ook niet je eigen gezondheid op het spel zetten... maar ja, een tweeling komt wel vaker voor denk ik dan ook weer... moeilijk, hoor..!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 5 november 2008 @ 18:37:06 #82
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62977125
Miss_Sly wat een moeilijke 'keuze' zeg, ik denk dat ik het niet zou kunnen om veilig te vrijen in jouw situatie, het is zo dubbel hè. Als je er níet voor zou gaan kan ik dat heel goed begrijpen en als je er wél voor zou gaan kan ik dat net zo goed begrijpen. Heel veel succes/sterkte voor jullie samen
Ik duim voor je zus dat het met een hele grote sisser af mag lopen.
Mclaura ook veel succes natuurlijk

Ik wilde hier ook even zeggen dat de baarmoederfoto voor de komende afspraak níet ingepland stond bij de gyn terwijl ik dacht dat dat wél het geval zou zijn. Ik krijg wel de bloed- en spermauitslagen en verder weet ik het dus niet, ik zal de 17 de gyn vragen wanneer die foto dan wel de bedoeling is, misschien dat hij nav de uitslagen wel eerst iets anders wil, ik wacht gewoon even af. Nogmaals bedankt voor het delen van jullie ervaringen
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_62981819
Miss_sly, lekker gedoe allemaal meis. En wat een onzekerheid voor je zus... Jakkes.

Ik ben vandaag na 33 dagen ongesteld geworden. Vanaf vrijdag ronde 3 clomid, ben eigenlijk wel opgelucht.
pi_62985210
Jeetje wat balen en wat een moeilijk dilemma, miss_sly. Pfff, veilig vrijen, ik zou ook niet weten of ik het zou kunnen. Maar ja, ik kan me schaaps reactie ook wel voorstellen. Moeilijk. En ik vind gewoon zo ontzettend dat jij nu eens aan de beurt bent om door te schuiven naar het Z&G.

Prinseszondererwt, ik kan me wel voorstellen dat je blij bent dat er een eind is gekomen aan de onzekerheid. Dat is altijd zo frustrerend, vind ik. Ik wil ook altijd weten waar ik aan toe ben.

McLaura, ik duim heel hard!!

Verder iedereen
pi_62985245
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:24 schreef miss_sly het volgende:
SilkTie, had ik al eens gezegd dat ik erg blij ben met jouw bijdragen? Ze zijn goed, rationeel maar niet gevoelloos, integendeel zelfs. Dank
Eensch!
pi_62989937
PZE, jammer maar ook goed dat je ongesteld bent geworden. Een cyclus van 33 dagen is mooi
Succes met de derde ronden. Driemaal is scheepsrecht dan maar

Hier voel ik me nogal onbestemd. Zoals de meesten hier ook zeggen, ben ik bereid ht minimale risico te nemen, maar schaap denkt er echt anders over. Dus deze maand ook geen kans op een spontane zwangerschap, of er moeten nog wat zwemmertjes rondzwemmen van voor gisteren. En ja, zoals ook de meesten aangeven, ik snap hem ook zeker wel. Maar het voelt gewoon niet goed om er niets mee te doen en daar voel ik me dan weer niet fijn door.

Ik denk dat dit gevoel pas overgaat als de eisprong is geweest en ik weet dat er geen kans meer is. En ik denk dat ik ga weten wanneer mijn eisprong is, want mijn buik is behoorlijk gevoelig en soms pijnlijk.
pi_62990071
miss_sly gevoel en verstand zijn 2 heel verschillende dingen, dat blijkt wel zeker in zulke zaken.
Ik zou het denk ik ook erg zwaar hebben met de wetenschap dat je nu misschien wel zwanger kon raken en je eigenlijk met de handen op de rug zit. Ben blij dat schaap je zo goed steunt.

PZE keurig hoor een cyclus van 33 dagen.

Hoop dat het voor alle dames hier snel raak mag zijn
Mama van Isa en Ties
  donderdag 6 november 2008 @ 13:09:22 #88
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_62997359

Vandaag de instructie van het ziekenhuis gehad.
18 November hebben we het eerste onderzoek (echo + bloed) daarna wordt er gekeken wanneer we met de hormonen en zo kunnen beginnen.
Toen kwam het onderdeel antibiotica ... mijn vrouw is allergisch voor alles dat los en vast zit, incl. antibiotica. Dus die mag ik dan of alleen slikken of ze vinden iets waarvoor ze niet allergisch is zodat we samen kunnen slikken .
Dan t'een of t'andere hormoon (weet de namen niet meer) dat je of per zetpil of per spuit in de tochus kunt innemen. Tsja, 3 x zetpil met half uur rust in ons huishouden is lichtelijk onrealistisch (vooral dat rust houden), toen zei mijn vrouw: "Ach, die spuit doet SilkTie wel, vindt' ie niet erg. Toch?" Tsja, wat kun je dan nog zeggen, vooral met zo'n glimlach ...
Al met al, over zo'n 1,5 maand zullen we waarschijnlijk 'de piepers rooien' en weer zaaien en dan is het afwachten.

Ga dan nu maar weer aan het werk .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_63004002
SilkTie, wordt een spannende tijd dus voor jullie! En ga je dat redden, die spuit zetten? Ik heb het zelf gedaan, en het valt best mee
Wat is dat met dat antibiotica? Is dat bij jullie een standaardonderdeel van het IVF traject? Ik heb er hier nog nooit van gehoord. En waarom doen ze dat, weet je dat?

Hier begint mijn buik erg pijnlijk te worden. Beschermd of onbeschermd, ik meot er nu even helemaal niet aan denken, dus dat probleem is ook de wereld uit
  donderdag 6 november 2008 @ 17:09:03 #90
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_63005126
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:29 schreef miss_sly het volgende:
SilkTie, wordt een spannende tijd dus voor jullie! En ga je dat redden, die spuit zetten? Ik heb het zelf gedaan, en het valt best mee
Wat is dat met dat antibiotica? Is dat bij jullie een standaardonderdeel van het IVF traject? Ik heb er hier nog nooit van gehoord. En waarom doen ze dat, weet je dat?
Een van die spuiten moet blijkbaar in de toches (a.k.a. achterwerk, zitvlak, bil, etc.) en daar kan ze zelf niet zo goed bij.
En joh, ogen dicht, spuit erin, effe knijpen, kan niet misgaan . Toch?

Wat ik begrepen heb is dat ze die antibiotica geven om met een geheel schone lei te kunnen beginnen, zodat ze zeker weten dat ze je cyclus en gezondheid in het gareel geramd hebben.
Tijdens de laatste keizersnede heeft ze een nieuw soort antibiotica gekregen waar ze niet allergisch op gereageerd heeft. We moeten even erachter zien te komen wat dat precies was en dan zal ze dat waarschijnlijk krijgen.
Maar de arts gaf al aan dat het niet verplicht is, we kunnen dat ook achterwege laten.
quote:
Hier begint mijn buik erg pijnlijk te worden. Beschermd of onbeschermd, ik meot er nu even helemaal niet aan denken, dus dat probleem is ook de wereld uit

Volgens mij kunen ze je in KEL nog wel tips geven dat je het óf niet voelt, óf zoveel pijn ergens anders hebt dat die buik nog het minste is ...
pi_63008974
Spannend hoor, silktie. De spuit lijkt een grote stap, maar alles voor het goede doel natuurlijk.

Ik hoop dat je buik snel weer minder gevoelig is Miss_Sly, want hoe positief je het ook bekijkt: fijn is natuurlijk anders.
pi_63024255
Jeuhhhhhhhhh we moeten om kwart voor 2 in Groningen zijn, voor TERUGPLAATSING!

Er zijn 5 bevruchtingen waarvan 3 topembryo's en 2 mindere. Er wordt 1 topembryo teruggeplaatst, en één van de 'wat mindere'.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator vrijdag 7 november 2008 @ 10:33:16 #93
5428 crew  miss_sly
pi_63024424
McLaura, wat goehoed
pi_63024805
Super McLaura!! Spannnuunnddd
pi_63028960
Spannend McLaura
Fake it till you make it...
pi_63029902
Wh000t!! Spannend!!

naar welke ga je? Martini of UMCG?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63032376
Ooooh Mc Laura, wat goed, wat spannend!

Even voor iedereen die hier al (veel te lang) in dit topic verblijft...

Er moet mij nog even iets van 't hart trouwens. Ik was gister bij de verloskundige. Komt er een meisje binnen (jaar of 23 ofzo), en ze wilde zich melden, maar de balie zat dicht. Ik zei dat ze gewoon op het raam moest kloppen, maar ze besloot nog even te wachten en we raakten aan de praat. Ze zei 'ja, ik ben er alweer'. Ik zei 'oh, was je hier pas weg dan?' 'ja, mijn dochtertje is 3 maanden... maar ik denk dat ik alweer zwanger ben, ik had net een positieve test'. Ik zei 'goh, nou... dat doe je dan ook snel...! Maar gefeliciteerd!' Ik zei nog dat ze van geluk mocht spreken dat het allemaal zo snel gaat bij haar (bij de eerste was het gelijk de eerste maand raak) en dat dat lang niet bij iedereen zo is. Ze zei 'ja... nou, liever zo snel mogelijk achter elkaar, dan kun je ook in één keer alle babyspullen weg doen'... Ze had een hele laconieke houding over het hele gebeuren...

Aan de ene kant was ik oprecht blij voor haar dat het zo snel raak was... maar aan de andere kant kon ik het toch ook niet hebben. Op de één of andere manier kan ik er nog steeds niet tegen als mensen er zomaar vanuit gaan dat het zo gewoon is en dat het allemaal maar vanzelf gaat, bij iedereen... en als ik dan terug denk aan mijn eigen ziekenhuis tijd (waarvan ik achteraf vind dat ik me nog in m'n handjes mag knijpen) en aan jullie hier, die nu ook zo'n hele strijd leveren, kan ik er best een beetje boos om worden dat er mensen zijn die alles maar voor lief nemen..

Nou ja... dat moest ik gewoon even kwijt...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 16:31:41 #98
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_63033594
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:29 schreef miss_sly het volgende:
Miss_Sly hou je het wel goed in de gaten? Ik heb twee keer plat gelegen met overstimulatie en dat is geen pretje en kan zelfs levensbedreigend zijn. Bij hele erg pijn direct bellen hoor.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 16:32:38 #99
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_63033622
McLaura wat een heerlijk nieuws. Je hebt de terugplaatsing nu al achter de rug. Hopelijk vinden de embryootjes een lekker warm plekje om zich te nestelen voor de komende paar maanden!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:53:35 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63035584
McLaura, wat goed zeg! Hopelijk blijft er iig eentje plakken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')