quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:50 schreef Ticootje het volgende:wilmadonna, kun je niet doen alsof je weer in nederland komt wonen? Dan per 1 jan een ziektekostenverzekering afsluiten hier en het haar erop gewoon weer emigreren?
Helaas kan dat niet... ik ben namelijk geen Nederlands burger meer. Je moet dan een geldige reden hebben om weer Nederlands te worden, moet ik werk hebben in NL en woonachtig zijn daar.
Teveel en te moeilijk dus, want ik wil mijn rechten van hier ook niet verliezen.
En om daarna weer terug te emigreren... dan zullen ze zich wel gaan afvragen waarom en dan zullen ze nog wel 's moeilijk kunnen doen...
Woon al bijna 5 jaar niet meer in NL, dus volgens Nederlandse wetten heb ik dan ook geen emotionele band meer met NL.
Je kunt overigens geen ziektekostenvergoeding afsluiten als je niet Nederlands bent...
Fijn dat je meedenkt, maar helaas kan het niet... nou ja helaas... ik zou niet meer in NL willen wonen, ook al zijn de regels daar anders dan hier.
Veel dingen zijn anders, maar dat betekend niet of iets beter of slechter is, het is gewoon anders.