abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62179889
Vervolg van: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#46)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

McLaura
wachten op de menstruatie van juli en dan op dag 1 beginnen met Decapeptyl en op dag 3 met Puregon, tbv IVF (1e poging) Wacht nog even wat langer en tilt het over de vakantie heen.

Kinderwens
Redenen mmm: PCOS & Cervixfactor. zwanger na IUI4 op 31-08-2008
Echo 06-10-2008: geen vruchtje meer
wachten op miskraam of curettage

Vlindur
PCOS, bezig met 2e ronde.

~~~~~~

Droevig bericht van Kinderwens

Ik ben weer terug...

quote:
Helaas slecht nieuws gehad vanmiddag; er zijn op de echo géén foetale delen te zien terwijl die er nu toch echt hadden moeten zijn. Volgende week hebben we een afspraak bij de gynaecoloog om te kijken hoe verder; curettage of natuurlijke miskraam.

Ik ben verdrietig dat we dit kindje maar zo kort bij ons konden houden en bang voor wat komen gaat. Geen idee hoe of wat met een curettage of een natuurlijke miskraam. Ik vind het doodeng.

En dan de gedachte weer terug te moeten in die MMM om zwanger te kunnen raken...weer al die echo's, injecties, controles...jeetje.

~~~~~~

Kan iemand van de modjes hem weer aanpassen? Bedankt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vlinder op 07-10-2008 00:00:14 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_62182586
Kinderwens... ik had al in het andere topic gereageerd... maar ook hierl; heel, heel, heel veel sterkte, ik vind het echt vreselijk voor jullie!
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:20 schreef wilmadonna het volgende:
--> voor degenen die zwanger zijn geraakt na een behandeling met injecties:

wanneer merkte je voor het eerst iets raars in je lichaam?
en wat waren de verschijnselen?

(ik ben hier erg benieuwd naar)
Ik merkte wèl wat... Ik had een dag of 4 voordat ik ongesteld moest worden hele gevoelige tepels. Echt een raar, vervelend gevoel als ik er tegenaan kwam... en zelfs mijn t-shirt waarin ik sliep zorgde voor dat irritante gevoel als 'ie er tegenaan kwam. Maar goed, ik dacht dat het gewoon door de hormonen zelf kwam... niet dus
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_62184240
Bedankt lieve meiden

Hoe het verder zal gaan weet ik niet maar, hoe zwaar ook, we willen wel weer terug in de MMM als alles achter de rug is.

Gezien de titel (zwanger worden/blijven) ben ik hier helaas weer op de juiste plek...

Oh ja, in de OP kan bij mij erbij worden gezet:

zwanger na IUI4 op 31-08-2008
echo 06-10-2008: geen vruchtje meer
wachtenop miskraam of curettage

Iedereen veel succes
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:51:57 #4
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62184479
Kinderwens
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:00:16 #5
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_62184796
Wat een verdrietig nieuws Kinderwens
  maandag 6 oktober 2008 @ 22:25:41 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62187974
Kinderwens
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62189681
Wat ontzettend rot voor julliie, Kinderwens. Heel veel sterkte.
pi_62189742
kinderwens, 't is niet eerlijk!! sterkte, maar neem ook de tijd voor het verwerken van deze klap.

sombie, hoe gaat 't met jou?
pi_62190046
Lief dat je het vraagt, bixister. Deze week is heel spannend voor ons. Als ik ongesteld word, gaan we van start met onze eerste IUI-behandeling. Als ik niet ongesteld word, gaat de vlag uit.
pi_62190075
ah, ik ga meeduimen!!!
pi_62190304
Dankjewel, bix!
pi_62190831
Kinderwens, ik heb het aangepast.

Sombie, Ik ga ook heel hard mee duimen!!!
Wanneer verwacht je dat je niet ongesteld wordt?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:56:28 #13
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_62194046
Kinderwens, heel veel sterkte .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_62194131
kinderwens....
pi_62194521
Kinderwens, wat een vreselijk nieuws... Heel veel sterkte de komende tijd.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_62195031
Dankjewel, Vlinder. Eind van de week moet het niet gebeuren...
pi_62206835
Spannend sombie, ik duim mee met de rest!
pi_62210188
Kinderwens, neem maar goed de tijd voor jezelf, hoor!

Sombie, spannend dus... hopelijk hoef je niet aan die IUI te beginnen!
pi_62210590
Kinderwens, wat vreselijk! Sterkte!!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_62256135
vandaag bloed laten prikken zodat ze kunnen zien of ik een goede eisprong heb gehad of niet.
Ben erg nieuwsgierig...
voel verder nog niet veel, ben wel de hele tijd heel erg moe, maar dit is pas de 6e dag na de pregnyl dus dat zit nog in mijn lichaam.

het is een beetje stil hier op het forum.....
pi_62256721
Het is hier inderdaad stilletjes, misschien is er gewoon even geen nieuws te melden. Hier ook niet, laatste dag clomid van de 2e ronde. Weer geen bijwerkingen, hopelijk heeft het klussen deze keer wel effect...
pi_62257780
Wilmadonna, hoe was het?
pi_62258081
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 13:01 schreef Jose81 het volgende:
Wilmadonna, hoe was het?
Ja, was er iets te zien?
pi_62263878
Ik heb mn 2e ronde clomid ook al gehad. Had 6 oktober de laatste. Morgen naar de gyn om te kijken of er weer iets aan het groeien is..

En dan lekker het weekend naar Duitsland! We hebben eigenlijk geen vakantie gehad, ondanks dat we een maand vakantie hadden zijn we niet eens weggeweest. Dus dat gaat morgen gebeurden. In Keulen is de InterMOT. Eén of andere motorbeurs. Die hier in Nederland slaan we nooit over, dus we gaan het nu maar eens daar bekijken Hotel geboekt en dan lekker aan de Riesen Schnitsels

Fijn weekend allemaal!
pi_62265567
Hier ook aan het wachten op een eisprong, volgende week vrijdag pas de eerste echo.

Vlindur: Schnitsels!!! Veel plezier daar, en ik hoop dat er morgen wat te zien is.

Prinses: krijg jij ook een echo om te zien of er iets groeit?

Wilmadonna: ik hoop dat je goed nieuws hebt gekregen.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_62266104
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 18:05 schreef sproet-je het volgende:
Prinses: krijg jij ook een echo om te zien of er iets groeit?
Nope. Ik moet over 2 weken terug, dan is dat de eerste keer terugkomen sinds het begin. Ik vind het wel lang wachten, heb dus geen idee of er iets gaande is. Lastig ja.

Jij met nu ook even wachten, hopelijk is het volgende week goed nieuws.
Vlindur, hopelijk zie jij ook een mooi ei nog voor de motorbeurs.
pi_62274400
Ik ben er weer, moet nog bijlezen enzo, maar wilde iig Kinderwewns even een dikke geven. Wat een verdrietig nieuws, sterkte!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_62279963
welkom terug miss_sly! Hoe was het daar heel ver weg?
pi_62280410
Zo. Hij is 15mm en mn BMS moet nog wel wat dikker worden.

Mn rechter eierstok was, op de gebruikelijke vlekken, schoon. Er zat niks groeiends op.
Op mn linker, die weer eens goed verdekt zat, zat 1. Moet maandag weer.
pi_62280440
Welkom terug miss_sly!
pi_62280755
ik heb alleen bloed moeten laten prikken... dus geen inwendig onderzoek.
weet dus nog niks en het is nog afwachten geblazen.
iets wat voor mij haast ondraaglijk is,want ik ben zo'n ongeduldig type, haha
(ze sturen het bloedbuisje op naar een andere stad, waar ze het kunnen onderzoeken, dus de uitslag krijg ik pas over een week ofzo...)

mag pas na 3 weken van de pregnylspuit testen, dus nog even te gaan...
zit nu op dag 8 na de pregnylspuit pas....
pi_62280945
Blijft spannend bij jullie, vlindur en wilmadonna!
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:16:50 #33
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62283822
Spannend Sombie en ben je ongesteld geworden??

miss_sly back in town,

wilmadonna wat moet je toch steeds lang wachten.

Kinderwens hoe gaat het nu met je?
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:42:42 #34
5428 crew  miss_sly
pi_62284518
sombie, mogen we de vlag uithangen? Zou het zo fantastisch vinden als het zonder IUI op de valreep raak is
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:44:38 #35
5428 crew  miss_sly
pi_62284579
vlindur en wilmadonna, spannende dagen. Hopelijk een heel mooi ei en daarna een hele mooie positieve test
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:48:06 #36
5428 crew  miss_sly
pi_62284655
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:33 schreef prinseszondererwt het volgende:
welkom terug miss_sly! Hoe was het daar heel ver weg?
Het was daar heel ver weg heel erg geweldig
Schitterend land, prachtige natuur, indrukkwekkende wilde dieren, grote contrasten in veel opzichten, lekker eten en heerlijke wijnen

Ook heerlijk om gewoon helemaal niet bezig te zijn met ziekenhuizen, spuiten, pillen, zwangerschap of wat dan ook. Gewoon lekker relaxt genieten. De kans dat we spontaan in Afrika een kindje hebben gebrouwen is trouwens vijrwel nihil. Sowieso is het ritme daar heel anders en lagen we vaak 's avonds om 9 uur al uitgeput in bed en bovendien hadden we rondom mijn theorietische vruchtbare dagen een gezamelijk hutje met z'n vieren zonder enige privacy Ik hoop dus volgende week ongesteld te worden zodat we met de volgende IUI kunnen beginnen, maar dat blijft dus nog even afwachten
pi_62289164
Miss welkom terug!! Helemaal uitgerust? En nu weer heeeerlijk in jullie nieuwe stulpje dat moet lekker thuiskomen zijn

pi_62289222
overigens ben ik aangenomen op de baan die ik wilde, en trekken ze mijn contract voor onbepaalde tijd door veranderd niets aan de 'break' die we even genomen hebben nu, maar tis wel lekker! Tevens krijg ik direct een traject om door te groeien binnen een jaar naar senior, dus ik is blij!!!

Meiden in de wacht of bijna wacht: zet-em-op!!
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:46:11 #39
5428 crew  miss_sly
pi_62289580
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:32 schreef NieTTus het volgende:
Miss welkom terug!! Helemaal uitgerust? En nu weer heeeerlijk in jullie nieuwe stulpje dat moet lekker thuiskomen zijn

NieTTus helemaal uitgerust en al de hele dag aan het genieten van ons nieuwe stulpje Ik liep de hele dag al lekker te redderen in mijn nachtpon, belde om half 2 schaaps broer op dat hij in Artis was met de oudste en dat ze over 20 minuten even langs wilden komen snel dus maar even gedoucht en aangekleed

ik heb je een pm gestuurd

Gefeliciteerd met je nieuwe baan
pi_62290156
Ik heb mijn pregnyl maandag gezet
Nu is het weer afwachten had mijn eisprong woensdag (en goed ook want ik kon amper rechtop lopen)
dus nu afwachten.
Ik heb wel weer cystes
pi_62299173
Welkom terug, miss_sly! Zo te lezen, heb je echt genoten. Fijn voor je! Dan heb je weer iets om op te teren.

Helaas, de vlag hoeft niet uit. Ik ben ongesteld geworden. Ik was daardoor meer van de kaart dan ik had verwacht. Ik zat er echt even doorheen. Het medische gedoe gaat nu dus echt beginnen. Bah.
Aan de andere kant: fijn, we hoeven het niet meer alleen te proberen. Maar het duurde even voor ik weer zo kon denken.
Binnenkort gaan we dus spuiten. Spannend allemaal.

Eigenlijk voel ik me altijd een beetje schuldig als ik hier iets over mezelf vertel omdat ik zo weinig op anderen reageer. Ik lees en leef wel mee maar heb meestal geen tijd/puf om echt te reageren. Sorry meiden.
  Moderator vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:49:07 #42
5428 crew  miss_sly
pi_62299415
Ach sombie toch, wat jammer Had het zo leuk voor je gevondenals het wel gelukt was zonder dat gedoe
En niet schuldig voelen hoor, is niet nodig. Iedereen doet het anders, toch?
pi_62300330
Ik sluit me aan bij miss_sly, precies wat ik zeggen wilde.
pi_62301956
Ik heb nog een derde echo gehad en een gesprek met de gyn (helaas niet mijn eigen) en hij zag binnen 3 seconden dat het niet goed is. We hebben er goed over nagedacht en de beslissing genomen een curettage te laten uitvoeren. Dit zal maandag gebeuren...

Ik voel me wisselend; dan weer verdoofd, dan weer verdrietig. Ach ja het hoort erbij, ik moet er doorheen... Gelukkig heb ik een heeeeel lieve echtgenoot die er steeds voor mij is.

Ik ben hier niet zo vaak en weet ook niet of ik het kan opbrengen de komende periode dus ik wil jullie allemaal heel veel succes en sterkte wensen en ik hoop dat we allemaal snel weg zijn uit deze reeks...

pi_62303913
Kinderwens
Neem de tijd en verwerk het op je eigen manier. Sterkte.
pi_62304816
Het is fijn als je af en toe van je laat horen hoor Kinderwens maar als je het niet aankan dan zal niemand het verwijten als je hier niet bent.
Het lijkt mij ook moeilijk om het nu op een rijtje te krijgen, neem er de tijd voor
pi_62310523
niettus: gefeliciteerd met je baan!!!

meiden die het niet op kunnen brengen te posten hier: geeft niks! Iedereen heeft wel 's van die periode's en we begrijpen dat!

basimah: ik had ook het gevoel dat ik bijna niet kon lopen en dat ook dat mijn buik wel op de grond leek te hangen, dat was dus mijn eisprong...

vind het steeds zo moeilijk om af te wachten... zucht.... heb nu ook progesteron vaginale tabletten, dus ik weet niet als ik iets voel of het van de resterende pregnyl in mijn lichaam komt of die progesteron of dat het nu eindelijk 's raak is... maar ja, zoveel voel ik nu ook weer niet... veeeeeeeeel minder dan vorige twee keren eigenlijk.
Toen voelde ik alles heel goed... en nu bijna niks?
Ik had deze keer ook erg veel last toen ik de neusspray en puregon gebruikte, veel hoofdpijn enzo.
Dat was vorige twee keren ook veel minder.
Vreemd he dat je lichaam toch steeds weer anders reageert op die dingen.

kinderwens: sterkte met je curettage, mijn nicht heeft het pas laten doen, zij was 10 weken zwanger en had geen hartslag en het vruchtje was te klein. Ze heeft het er ook moeilijk mee, maar ze probeert positief te blijven.
Ze heeft 1 dag in het ziekenhuis moeten blijven en is daarna meteen weer volop aan het werk gegaan.
pi_62326935
Kinderwens, wat zal het moeilijk zijn, de tijd die je nu doormaakt... Heel, heel, heel veel sterkte maandag!

Sombie, balen dat je toch niet op de valreep zwanger bent... nu dan nu echt de stap naar de medische malle molen. En het gevoel 'fijn dat je er nu niet meer alleen in staat', is herkenbaar! Heel veel succes op je weg in het ziekenhuis!!

Heee Miss_Sly! Daar ben je weer!! Welkom terug! Haha, en lukte het niet eens om rond je vruchtbare dagen toch een poging te wagen, ondanks dat er nog 2 anderen bij waren? Nee, grapje natuurlijk. Wel balen dat het zo uitkwam, maar aan de andere kant; gewoon even helemaal niks aan je hoofd is ook zóóó fijn!

Wilmadonna in de wacht... lastig als je niet zo'n geduldig typ bent inderdaad... maar een week wachten op een bloeduitslag is ook best lang . Hier heb je het vaak (niet altijd) dezelfde -of de volgende dag al! Behalve dan als het via de huisarts gaat of via een andere omweg...

Vlindur; hopelijk maandag goed nieuws!

Basimah & Prinses, succes in de wachtweken!!

NieTtus, gefeliciteerd met je baan!! Super voor je, zeg!
pi_62327683
Bedankt voor jullie lieve reacties, meiden! Ik vind het een moeilijk en emotioneel gebeuren, dit hele traject. En dan staan wij (na bijna 3 jaar zelf proberen) eigenlijk nog aan het begin. Ik heb bewondering voor diegenen die dit jaren doen of hebben gedaan.

Maar goed, de eerste spuit is inmiddels gezet. Tamelijk eng, maar dat zal vast beter gaan als ik het meerdere keren heb gedaan.

Kinderwens, ik vind het zo rot voor jullie en kan me voorstellen dat je je even terug wilt trekken. Even tot jezelf komen. Gun jezelf daar ook echt de tijd voor. Veel sterkte.

Basimah, sterkte met wachten. Dat ongeduldige herken ik wel.

Verder succes voor iedereen! Ik duim dat er snel weer een aantal het zwangerschapstopic in kunnen!
pi_62328245
Die spuit daar wen je aan ik draai mijn hand er niet meer voor om eigenlijk.

Die cystes voelen wel wat heftiger als die eisprongpijn, helaas. Maar dat gaat wel weer over, ik hou alleen enorm veel vocht vast, ben gelijk 2 kilo zwaarder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')