Lekker simpel prei-gehakttaartje?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:38 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik mis het drinken en het topicnummer in de TT.![]()
Net de salade van Coldfeet met appel, walnoten, parmezaankrullen en frambozendressing. Vanavond 'iets' met prei. Ik had nog een prei en ik heb er nog twee gekregen in mijn biologische groentepakket dus we hebben een overschot.
Ik heb een heel lekkere frambozenazijn en die heb ik nu geloof ik met een walnonotenolie, yoghurt en wat kruiden gemixt. Ik doe eigenlijk altijd maar wat.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:10 schreef ColdFeet het volgende:
Hoe maak jij je frambozendressing, MiMu? Ik had m gisteren met geblenderde diepvriesframbozen, erg smakelijk, maar wel iets te dik en te koud
Prei vind ik eigenlijk een beetje een karige groente, ik ben er niet dol op. Ik geloof dat stoven in wijn het lekker maakt, en anders gewoon met een kaas-en-paneermeelkorstje uit de oven, lekker ouderwets
Zoiets kan je beter zelf maken inderdaad.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Een mozzarella maaltijdsalade van de AH.
Veel sla, oude tomaten, weinig lekkers.
Doe ik gewoonlijk ook, maar ik had geen tijd en wel trekquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:43 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zoiets kan je beter zelf maken inderdaad.
"quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:18 schreef Schokbreker het volgende:
Kipsaté-schnitzel. krieltjes in schil met een salade. Chocolademousse als toetje(lekker simpel voor de donderdagavond)
Serieus, jij hebt altijd zo'n immense lijst van verschillende gerechtenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:59 schreef renzell het volgende:
Soepie van rode linzen, citroen, verse munt, paprikapasta en een paar uitjes.Met een naanbroodjes denk ik. Dan ik verval in herhaling
een zalmpje uit de oven, verse tortellini's met ham/kaas van de Appie en een spinaziesalade met geitenkaas, tomaat, gebakken spekjes, uitjes, peultjes en een balsamico/honingdressing.
Afgezien van de garnalen-cocktail: ik heb hier zo'n zin inquote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:35 schreef lies1947 het volgende:
haasbiefstuk, champignons, sla en gebakken aardappelen. vooraf een garnalen-cocktail met hollandsche garnalen
Ben benieuwd hoe je het vond. Mocht het nou niet super zijn, dan kun je de volgende keer die van patak's nemen, die is goed te doen! Korma =quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:12 schreef DarkElf het volgende:
Indiase korma ofzo? De mr had daar zin in en kookt dus ook
Nou, het ziet er allemaal lekker en uitgebreid uit en ik vind het knap dat je het in zo weinig tijd weet te fabrieken! Ik besteed vaak echt veel tijd in de keuken, en eigenlijk heb ik daar niet altijd tijd voor/zin in.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:13 schreef renzell het volgende:
Nee ColdFeet; dat zie je echt verkeerd.Ik mik gewoon altijd een pak peultjes in een pan, 2 maiskolven in een andere, een brok zalm in de oven en dan draai ik in 5 minuten een salade in elkaar. Dat lijkt dan veel, maar het kost mij max. 20 minuten. Dit alles onder het mom van; ik wil véél verschillende dingen op mijn bord, en veel groentes, maar het moet me géén tjd kosten, want tijd heb ik juist nooit! Het hele ding is dat ik heel erg van eten hou, maar eigenlijk gewoon niet kan koken.
Dat wil zeggen; ik heb geen repertoire. En geen recepten, zoals jij. En geen tijd. En een kind.
![]()
Soepie is weer zoiets. Ik knal dat 's ochtends een keer in een pan en snoep daar dan de hele dag door van.Ik check ff het soeptopic voor je.
Bwhehehe, het ene lab is het andere nietquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Soep meenemen wel? Of heb je geen magnetron op je werk.
Wat zeg ik nou, jij werkt toch in een lab? Gewoon de soep in zo'n beker boven een vlammetje houden.![]()
Maak er een lekkere curry van?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
er liggen kippenvleugels te ontdooien, maar weet nog niet wat ik erbij wil hebben
geen zin om te kokenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maak er een lekkere curry van?![]()
Nu: bosvruchten-banaansmoothie.
Straks: Paddestoelensoep
Vanavond: Stoofpotje met rodekoolstoof en knoflook-aardappelpuree.
Me like.
Lekker... krijg meteen hongerquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:41 schreef Koningin het volgende:
Vanmiddag ga ik lekkere mosterdsoep maken! Voor vanavond met wat stokbrood enzo.
Heerlijk.
heb je een recept?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:41 schreef Koningin het volgende:
Vanmiddag ga ik lekkere mosterdsoep maken! Voor vanavond met wat stokbrood enzo.
Heerlijk.
DE heeft echt een soepenfetish, hihihi.quote:
ja kloptquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:05 schreef Tezz het volgende:
[..]
DE heeft echt een soepenfetish, hihihi.
Ik ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:05 schreef Tezz het volgende:
[..]
DE heeft echt een soepenfetish, hihihi.
Lunch was hier een broodje beenham/kaas van de Warme Bakker.
Alles is lekker met whiskeyquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:40 schreef flipsen het volgende:
Klinkt goed SHE, maar dat recept van die eend in whiskeysaus wat je op internet wel eens tegenkomt lijkt me leuker
Zometeen: boterhammetjes met kaas en salami.
Lunch: een hamburger completa van het stalletje wat zo´n 200m hier vandaan staat. Ik kan met recht zeggen dat dat de lekkerste hamburgers zijn van Argentinië, wellicht van heel Zuid Amerika![]()
Vanavond: pizza waarschijnlijk op de pokerclub
Netjes opgedient ook, zoals het hoort.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:43 schreef RobinOok het volgende:
Hier ongeveer hetzelfde recept voor Peking Eend, maar dan met plaatjes:
http://kokrobin.wordpress.com/2008/06/23/peking-duck-for-dummies/
quote:Don’t freak out by the phallus thing you’ll find inside. It’s its neck.
Is ook wel errug vreemd. Ik geloof dat ik dat ook niet zou waarderen, als iemand me met een dood stuk eend in mijn nek zou zitten peuren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:43 schreef SHE het volgende:
Ik aai mijn mannetje altijd in zijn nek met de 'penis shaped thingie' .
Woest is ie dan![]()
Nee, gehakt is niet zo uitnodigend vind ik. Ander voedsel dwingt mij overigens wel tot spielerei.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:48 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Is ook wel errug vreemd. Ik geloof dat ik dat ook niet zou waarderen, als iemand me met een dood stuk eend in mijn nek zou zitten peuren.Doe je dat ook wel eens met een bal gehakt of zo?
Nee, maar je kunt het gare vruchtvlees zo uit het velletje schrapenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:59 schreef mjan het volgende:
Ik heb zojuist pompoen parten de oven in geknikkerd. Nu zit ik alleen met een domme vraag: is die schil nou eetbaar of niet?![]()
![]()
(Normaal schil ik de pompoen altijd, maar omdat dat een klotewerkje is en ik op verschillende sites had gelezen dat dat niet nodig was, heb ik dat deze keer niet gedaan... Maar ik moet die schillen na de oven-bereiding wel alsnog verwijderen toch?)
OT: Pompoen dus, met veel knof, ui en champignons. Samen met couscous en zachte geitenkaas.
Het is geluktquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:58 schreef Sylvana het volgende:
Hier een jachtschotel uit de oven met gehakt, ui, paprika, appel en aardappelschijfjes. Ben benieuwd hoe het gaat, voor het eerst dat ik zo'n ovenschotel maak.
Leuk is dat hè?quote:Op zaterdag 1 november 2008 08:59 schreef Tezz het volgende:
Vandaag komt mijn broertje op visite met zijn vriendin. Omdat de oen niet heeft gezegd of ie 's morgens, 's middags of 's avonds komt (en ik kan hem niet bereiken) heb ik maar heul veul eten in huis gehaald, kunnen ze in ieder geval mee-eten.
Komen ze rond lunchtijd? Dan heb ik versgebakken brood, gebraden kip en salade.
Komen ze rond het avondeten? Dan maak ik een pan aardappelsoep met spekjes en erbij ciabatta met knoflookboter.
Komen ze rond hapjestijd? Dan heb ik diverse soorten vis, kaas, fruit, noten en stokbrood.
Hihihi lekker mijn gasten verwennen vandaag.........
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Het is gelukt![]()
![]()
Was erg lekker, en ik vond zelf dat er aardig veel paneermeel op zat, maar van mn vriend had er best nog wel meer overheen gemogen, en dan niet alleen op de bovenste laag aardappelen, maar ook op de onderste laag. iig voor herhaling vatbaar, zo'n ovenschotel
*blij is*
Hhmm, oke, dat wist ik niet. Dan heeft mn vriend pechquote:Op zaterdag 1 november 2008 12:31 schreef lighted het volgende:
[..]
Ik zou alleen niet op de onderste laag paneermeel doendat wordt natuurlijk niet bepaald krokant en 1 grote sompige boel.
Schil is wel eetbaar. Ik hak de pompoen in blokjes zonder te schillen (uiteraard wel pitjeszooi binnenin eruit) en gooi hem dan 30 minuten in de oven. Gaat prima gelukkig, wat een pompoen schillen is echt een crime.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:59 schreef mjan het volgende:
Ik heb zojuist pompoen parten de oven in geknikkerd. Nu zit ik alleen met een domme vraag: is die schil nou eetbaar of niet?![]()
![]()
quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mijn appelkruimeltaart is bijna klaar
Testenquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mijn appelkruimeltaart is bijna klaar
quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:25 schreef Nint het volgende:
[..]
Hij was erg lekker, maar de bediening liet te wensen over; veel te gekleed
quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:25 schreef Nint het volgende:
[..]
Hij was erg lekker, maar de bediening liet te wensen over; veel te gekleed
Er is niet veel Nederlands eten wat ik echt mis hier, maar een frikadel met curry en uitjes... daar doe ik NU een moord voor!quote:
Soep was lekker, even de holtes uitbranden. Helaas heeft hij mij inmiddels ook aangestoken dus we zitten nu allebei met een hete grog op de bank en duiken zo ons nest in.quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:56 schreef MinderMutsig het volgende:
Mijn vent is ziek en ik kreeg van Oblivion op mijn kop dat ik geen kippensoep voor hem had gemaakt dus dat sta ik nu maar braaf te doen.![]()
Een oosters kippensoepje met citroengras, een pepertje, gember, sjalotje, fijn gesneden prei, fijn gesneden wortel, noedels en natuurlijk kip.
Tostis ga ik hier ook zo makenquote:Op zondag 2 november 2008 11:19 schreef PdeHoog het volgende:
Twee boterhammen met philadelphia nu, straks twee tostis en vanavond jachtschotel en een choco-mascarpone-toetje toe
wil je het recept daarvcan voor mij posten?quote:Op zondag 2 november 2008 13:00 schreef DarkElf het volgende:
Voor vanavond ga ik een heerlijke uiensoep maken met langzaam gegaarde uien, gruyere en een scheutje port erbij met wat brood met boter...
Tuurlijk!quote:Op zondag 2 november 2008 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
heb je een receptje van die Caponata?
Het grote soeptopic deel IIquote:Op zondag 2 november 2008 13:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
wil je het recept daarvcan voor mij posten?
ik maak zelf wel eens uiensoep, maar ik mis altijd iets..
jum! dank!quote:Op zondag 2 november 2008 13:09 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Tuurlijk!
Voor 6 personen: 750 gram Aubergine snij je in blokjes, die doe je in een vergiet en daar gooi je veel zout over en doorheen en dat hussel je flink en laat je een uur uitstaan lekken (wel iets eronder doen dus)
Ondertussen snij je een 1 ui fijn en wat stengels bleekselderij... je ontvelt een paar mooie vlezige tomaten (ik had er 5) en die ontdoe je van de zaadjes en snij je ook in stukjes ( dobbelsteentjes).
Je neemt 125 gram zwarte olijven die je door de helft snijdt, twee el kappertjes die je afspoelt en uitknijpt, 1 el suiker en 2 el rode wijnazijn..
Na een uur spoel je de aubergine goed af onder de koude kraan, dept het droog en dan bak je de aubergine lekker klaar in wat olie. Haal je uit de pan en zet apart. In dezelfde pan weer wat olie en daar bak je de ui en de bleekselerij zacht in. Tomaten erbij en een kwartier laten pruttelen. Daarna de olijven, kappertjes, suiker en rode wijnazijn erbij en ook dat laat je een minuutje of tien pruttelen.
Dan de aubergine er weer bij, opwarmen, peper en zout naar smaak en klaar.
Was erg lekker
Kalfs nogwat inderdaadquote:Op zondag 2 november 2008 19:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Kalfs nogwat???
en zoet waren ze gewordenquote:Op zondag 2 november 2008 13:10 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Het grote soeptopic deel II
Wat erg lekker eraan is: door het stoven van de uien worden ze zoet...
heb precies het zelfde gister gegetenquote:
quote:Op maandag 3 november 2008 14:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Een broodje beenham.
En vanavond kippensoep of kung pao kip, afhankelijk van hoe ik me dan voel.
Vertel, hoe maak je het, en wat ga je nog veranderen?quote:Op maandag 3 november 2008 19:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Dit ga ik perfectioneren, was lekkah.
Ik heb nu dit recept gebruikt met iets minder pepers in verband met ziek en dus ook iets minder suiker omdat het anders wel heel zoet wordt. En in plaats van lente-ui een sjalotje en een stuk van het groene deel van een prei in reepjes omdat ik geen lente-ui in huis had en cashews in plaats van pinda's.quote:Op maandag 3 november 2008 20:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vertel, hoe maak je het, en wat ga je nog veranderen?
Ah, dan moet je zeker mijn geperfectioneerde recept voor Kip Kung Pao eens uitproberen!quote:Op maandag 3 november 2008 20:20 schreef MinderMutsig het volgende:Wat ik ga veranderen weet ik nog niet, eerst maar eens een aantal andere recepten proberen en dan de lekkerste samenvoegen in het ultieme recept. [/sub]
Dat klinkt allemaal alsof jij mij wel kan vertellen hoe lang ik die rijstwijn kan bewaren.quote:Op maandag 3 november 2008 23:33 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ah, dan moet je zeker mijn geperfectioneerde recept voor Kip Kung Pao eens uitproberen!![]()
Kijk, hierzo : http://kokrobin.wordpress.com/2008/09/13/chicken-kung-pao/
[ afbeelding ]
Toevallig ooit begonnen met hetzelfde recept als waar jij naar linkt, dat boek heb ik ook. En ik ken het dus uit de tijd dat ik in Peking woonde. En dat was waar ik naartoe werkte, die herinnering. En dit recept was het eindresultaat. Behalve dan dat ik vaak liever cashewnoten gebruik dan pinda's, maar dat komt omdat ik stiekem iets tegen pinda's heb.
Ik wil 'm van het weekend weer eens gaan maken, met vers spul uit de groententas van deze week.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:49 schreef DarkElf het volgende:
vanavond dan biefstukje met verse spinazie en pijnboompitjes enzo
Ah koken met Ashwin, ik ga vrijdag de pastasaus maken, die zoveel uur moet staan. ben benieuwd
Mijn tomaten haal ik bij de turk dus zijn sowieso al geen keiharde kleurloze waterbommenquote:Op dinsdag 4 november 2008 10:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik wil 'm van het weekend weer eens gaan maken, met vers spul uit de groententas van deze week.. Hij's echt super! Zorg wel voor goede, smaakvolle tomaten!!!!
Nope, nou dat wordt dan toch een Zonbootjequote:Op dinsdag 4 november 2008 18:07 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik denk dat je voor shoarma toch een iets vetter stukje vlees nodig hebt. Heb je geen Turkse toko in de buurt?
Zonboot?quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:12 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nope, nou dat wordt dan toch een Zonbootje![]()
Ik zou dan sowieso naar de overkant gaan, die vind ik persoonlijk beter.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:20 schreef uniekhoorn het volgende:
YepStaat nog niet in profiel geloof ik, sinds 3 maand pas..
Nog anders lamsvlees te halen hierzo??
Jajaja, zijn we zaterdag nog uit eten geweest, Mazzelquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:26 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik zou dan sowieso naar de overkant gaan, die vind ik persoonlijk beter.![]()
Ik heb een Islamitische slager ontdekt op het industrieterrein in Tolbert maar ik moet nog uitzoeken of zij ook aan huis en aan particulieren verkopen. Andere bronnen van lamsvlees zijn hier niet echt, dan moet je al naar Groningen.
Dat dus.quote:
Ik vond het toch ook wel leuk om het live te zien.quote:Op woensdag 5 november 2008 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben blij dat ik gewoon ben gaan slapen vannacht![]()
Goeie combiquote:Op woensdag 5 november 2008 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
groene curry met kip en groente met erbij gegrillde aubergine met geitenkaas en honing
Neem het morgen als lunch mee op je bammen! Als je gegrillde aubergine koel bewaart, is het prima houdbaar.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
het restje van de aubergine moest opeten de rest van de week niet meer thuis
Ik wilde om 6u slapen, toen ik me bedacht dat ik er om 08:30 toch weer uit moest voor mn studiequote:Op woensdag 5 november 2008 13:14 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vond het toch ook wel leuk om het live te zien.![]()
Ben rond 6 uur naar bed gegaan na de speech van Obama en om 11 uur er weer uit. Vanavond vroeg naar bed en dan heb ik die slaap wel weer ingehaald.
Nu een preisoepje. En dan ben ik eindelijk van al die prei af.
op mn boterhammen.. nee dank jequote:Op woensdag 5 november 2008 17:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Neem het morgen als lunch mee op je bammen! Als je gegrillde aubergine koel bewaart, is het prima houdbaar.
Zelf gekookt?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik wilde om 6u slapen, toen ik me bedacht dat ik er om 08:30 toch weer uit moest voor mn studieDus ik ben maar wakker gebleven
:O
![]()
OT ; Boontjes, aardappeltjes, karbonade en een lekkere gevulde groentesoep
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |