wil je het recept daarvcan voor mij posten?quote:Op zondag 2 november 2008 13:00 schreef DarkElf het volgende:
Voor vanavond ga ik een heerlijke uiensoep maken met langzaam gegaarde uien, gruyere en een scheutje port erbij met wat brood met boter...
Tuurlijk!quote:Op zondag 2 november 2008 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
heb je een receptje van die Caponata?
Het grote soeptopic deel IIquote:Op zondag 2 november 2008 13:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
wil je het recept daarvcan voor mij posten?
ik maak zelf wel eens uiensoep, maar ik mis altijd iets..
jum! dank!quote:Op zondag 2 november 2008 13:09 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Tuurlijk!
Voor 6 personen: 750 gram Aubergine snij je in blokjes, die doe je in een vergiet en daar gooi je veel zout over en doorheen en dat hussel je flink en laat je een uur uitstaan lekken (wel iets eronder doen dus)
Ondertussen snij je een 1 ui fijn en wat stengels bleekselderij... je ontvelt een paar mooie vlezige tomaten (ik had er 5) en die ontdoe je van de zaadjes en snij je ook in stukjes ( dobbelsteentjes).
Je neemt 125 gram zwarte olijven die je door de helft snijdt, twee el kappertjes die je afspoelt en uitknijpt, 1 el suiker en 2 el rode wijnazijn..
Na een uur spoel je de aubergine goed af onder de koude kraan, dept het droog en dan bak je de aubergine lekker klaar in wat olie. Haal je uit de pan en zet apart. In dezelfde pan weer wat olie en daar bak je de ui en de bleekselerij zacht in. Tomaten erbij en een kwartier laten pruttelen. Daarna de olijven, kappertjes, suiker en rode wijnazijn erbij en ook dat laat je een minuutje of tien pruttelen.
Dan de aubergine er weer bij, opwarmen, peper en zout naar smaak en klaar.
Was erg lekker
Kalfs nogwat inderdaadquote:Op zondag 2 november 2008 19:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Kalfs nogwat???
en zoet waren ze gewordenquote:Op zondag 2 november 2008 13:10 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Het grote soeptopic deel II
Wat erg lekker eraan is: door het stoven van de uien worden ze zoet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |