Nee, maar je kunt het gare vruchtvlees zo uit het velletje schrapenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:59 schreef mjan het volgende:
Ik heb zojuist pompoen parten de oven in geknikkerd. Nu zit ik alleen met een domme vraag: is die schil nou eetbaar of niet?![]()
![]()
(Normaal schil ik de pompoen altijd, maar omdat dat een klotewerkje is en ik op verschillende sites had gelezen dat dat niet nodig was, heb ik dat deze keer niet gedaan... Maar ik moet die schillen na de oven-bereiding wel alsnog verwijderen toch?)
OT: Pompoen dus, met veel knof, ui en champignons. Samen met couscous en zachte geitenkaas.
Het is geluktquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:58 schreef Sylvana het volgende:
Hier een jachtschotel uit de oven met gehakt, ui, paprika, appel en aardappelschijfjes. Ben benieuwd hoe het gaat, voor het eerst dat ik zo'n ovenschotel maak.
Leuk is dat hè?quote:Op zaterdag 1 november 2008 08:59 schreef Tezz het volgende:
Vandaag komt mijn broertje op visite met zijn vriendin. Omdat de oen niet heeft gezegd of ie 's morgens, 's middags of 's avonds komt (en ik kan hem niet bereiken) heb ik maar heul veul eten in huis gehaald, kunnen ze in ieder geval mee-eten.
Komen ze rond lunchtijd? Dan heb ik versgebakken brood, gebraden kip en salade.
Komen ze rond het avondeten? Dan maak ik een pan aardappelsoep met spekjes en erbij ciabatta met knoflookboter.
Komen ze rond hapjestijd? Dan heb ik diverse soorten vis, kaas, fruit, noten en stokbrood.
Hihihi lekker mijn gasten verwennen vandaag.........
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Het is gelukt![]()
![]()
Was erg lekker, en ik vond zelf dat er aardig veel paneermeel op zat, maar van mn vriend had er best nog wel meer overheen gemogen, en dan niet alleen op de bovenste laag aardappelen, maar ook op de onderste laag. iig voor herhaling vatbaar, zo'n ovenschotel
*blij is*
Hhmm, oke, dat wist ik niet. Dan heeft mn vriend pechquote:Op zaterdag 1 november 2008 12:31 schreef lighted het volgende:
[..]
Ik zou alleen niet op de onderste laag paneermeel doendat wordt natuurlijk niet bepaald krokant en 1 grote sompige boel.
Schil is wel eetbaar. Ik hak de pompoen in blokjes zonder te schillen (uiteraard wel pitjeszooi binnenin eruit) en gooi hem dan 30 minuten in de oven. Gaat prima gelukkig, wat een pompoen schillen is echt een crime.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:59 schreef mjan het volgende:
Ik heb zojuist pompoen parten de oven in geknikkerd. Nu zit ik alleen met een domme vraag: is die schil nou eetbaar of niet?![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |