Laat bassie maar eens bouwen joh. We moeten het er sowieso mee doen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:37 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben van tongs "generatie"geloof ik.
Nee, ik snap best dat je op dit moment niet zomar van Villa wint, maar opzich is het helemaal niet ondenkbaar. Natuurlijk heb je een lager budget, maar met een slimmer beleid had je vandaag kunnen winnen. Aanvallend had je geen Suljemani nodig (nee, ik kraak hem niet af, hij is er en hij moet spelen als hij fit is). Maar je had in de zomer verdedigers moeten halen, en niet 1 speler voor de prijs van 4 verdedigers.
En je moet eens nokken met spelers als Sarpong die het gewoon niet hebben. En ook al speelt Suarez niet geweldig, als de enige vervanging die je kan bedenken Leonardo is, dan moet je Suarez maar gewoon laten staan en gokken op zijn ene momentje.
Wat het ook is, ik weet het niet, maar de club Ajax weet om de een of andere reden nooit het maximale de selectie te halen. Of het is een waardeloze medische staf, of de tactieken kloppen niet, of de trainers bakker er neits van. Maar opzich ligt het niet aan de spelers an-sich. Ik kan het niet verklaren maar elk jaar zijn we op papier kampioen, spelen we zelfs (dit jaar nog niet) zelfs erg leuk voetbal, maar de resultaten blijven uit.
Ik denk dat er toch een Guus Hiddink ofzo nodig is... iemand met echt verstand van voetbal en teambuilding.
Ja, maar in mijn hartje ben ik toch welquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:35 schreef Triptamine het volgende:
2 - 1 verloren van Subtop PL met een gemankeerd elftal met een nieuwe coach en een topscoorder uit vorm. Ik vind het netjes, we moeten bij de eerste drie komen, gewoon van nu af aan asskicken. Begrijp me niet verkeerd, ik hoopte uiteraard op winst![]()
Ajax
Eensch.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:37 schreef HeatWave het volgende:
Nee, ik snap best dat je op dit moment niet zomar van Villa wint, maar opzich is het helemaal niet ondenkbaar. Natuurlijk heb je een lager budget, maar met een slimmer beleid had je vandaag kunnen winnen. Aanvallend had je geen Suljemani nodig (nee, ik kraak hem niet af, hij is er en hij moet spelen als hij fit is). Maar je had in de zomer verdedigers moeten halen, en niet 1 speler voor de prijs van 4 verdedigers.
En je moet eens nokken met spelers als Sarpong die het gewoon niet hebben. En ook al speelt Suarez niet geweldig, als de enige vervanging die je kan bedenken Leonardo is, dan moet je Suarez maar gewoon laten staan en gokken op zijn ene momentje.
Wat het ook is, ik weet het niet, maar de club Ajax weet om de een of andere reden nooit het maximale de selectie te halen. Of het is een waardeloze medische staf, of de tactieken kloppen niet, of de trainers bakker er neits van. Maar opzich ligt het niet aan de spelers an-sich. Ik kan het niet verklaren maar elk jaar zijn we op papier kampioen, spelen we zelfs (dit jaar nog niet) zelfs erg leuk voetbal, maar de resultaten blijven uit.
Ik denk dat er toch een Guus Hiddink ofzo nodig is... iemand met echt verstand van voetbal en teambuilding.
Klopt, en dan zenden ze nu nog effe lekker die tweede helft uit, fok het, ik ga een filmpje kijken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, maar in mijn hartje ben ik toch wel
We doen al jaren niet anders maar Bassie lijkt het tot nog toe ook echt niet te snappen hoor. Als je nou elke keer ongelukkig verliest ofzo, maar hij stelt verkeerde mensen op, wisselt verkeerd etc etc.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:39 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Laat bassie maar eens bouwen joh. We moeten het er sowieso mee doen.
Maar er was financieel toch nog ruimte voor een verdediger? Uiteindelijk hebben ze Sno voor een miljoentje opgepikt maar ze hadden zeker nog 3/4 miljoen te besteden lijkt me.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:37 schreef HeatWave het volgende:
Inderdaad, we missen goede verdedigers (en middenvelders)! Killers in de achterhoede, een killer op het middenveld, een creatieve speler op het middenveld en een scorende middenvelder worden node gemist. En een coach.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:37 schreef HeatWave het volgende:
Zeg ik toch herhaaldelijk. Gebrek aan kwaliteit!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We doen al jaren niet anders maar Bassie lijkt het tot nog toe ook echt niet te snappen hoor. Als je nou elke keer ongelukkig verliest ofzo, maar hij stelt verkeerde mensen op, wisselt verkeerd etc etc.
We zitten er helaas idd aan vast, maar vooralsnog lijkt het een grote fout om hem zoveel macht te geven....
Ik vind dat hij d ekans moet krijgen en eerlijk gezegd zie ik geen vooruitgang. Voetbal moet je spelen met bezieling en eigenlijk dartelen over het veld .. ik zie soms spelers van Ajax 20-30 sec stil staan of een bal in spelen en niet meer meedoen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:39 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Laat bassie maar eens bouwen joh. We moeten het er sowieso mee doen.
Eensch. Toen ik vanmiddag zei dat Sarpong keihard door het ijs ging zakken vanavond werd ik uitgelachen, ziedaar.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:37 schreef HeatWave het volgende:
Ja,quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:40 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Klopt, en dan zenden ze nu nog effe lekker die tweede helft uit, fok het, ik ga een filmpje kijken.
Ik vind dat het wel aan de selectie ligt. Ajax heeft een goede selectie om kampioen te kunnen worden. Maar wanneer je wilt presteren in Europa moet je meer balans hebben in je selectie. De aanvalslinie staat met Suarez, KJH en Sulejmani (mits fit en in vorm) als een huis en dat garandeert ook voor veel doelpunten. Maar de verdediging baat zorgen. Zonder een man die de lijnen uitzet achterin, spelers op hun plaats zet en mee op komt tijdens balbezit kom je niet ver in Europa. Je mist een type Rijkaard, Frank de Boer of Blind. Snap daarom ook heel goed waarom van Basten Wiellaert erbij wilde halen omdat hij precies het type speler is die wij zoeken alleen ben ik bang dat Wiellaert niet genoeg kwaliteit in huis heeft om die speler te worden bij Ajax die ons kampioen maakt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:37 schreef HeatWave het volgende:
B garnituur? Alleen Ronaldinho, Pirlo, Jankulovski en Pato stonden er niet in. Spelers als Dida, Gatusso, Kaka, Inzaghi, Seedorf, Emerson en Zambrotta stonden gewoon in de basis.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:47 schreef Chadi het volgende:
Zelfs de B garnituur van Milan is slimmer dan wat wij hebben. Heb je gezien hoe ze de spits van heerenveen dekten.. die kreeg geen bruikbare bal aangespeeld . Na 10 minuten hadden ze door dat je er 1 kort voor moest zetten.. en Heerenveen was helemaal nergens meer.
Bij Ajax zouden ze het nu nog steeds niet weten als ze er tegen zouden spelen.
Die 'B-spelers' zijn nog beter dan de spelers van Ajax en van hetzelfde niveau als die van Villa. Dacht toch echt dat Seedorf in de basis stond.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:54 schreef Chadi het volgende:
En wie stonden er achterin centraal?
Seedorf stond niet in de basis hoor..
Zodra Sulejmani terug fit is zijn we weer titelkandidaat nummer 1. Zeker nu psv zo door de mand is gevallen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:58 schreef Barca het volgende:
Kampioen worden? Niet dit seizoen ben ik bang.
Let maar op. Als wij in Breda spelen vallen wij net zo hard door de mand als NAC net zo in vorm is als ze nu zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:01 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Zodra Sulejmani terug fit is zijn we weer titelkandidaat nummer 1. Zeker nu psv zo door de mand is gevallen.
Alhoewel groningen en Nac voorlopig nog niet onderschat mogen worden.
Eindhoven, Twente en AZ schat ik hoger in. NAC, NEC, Groningen en Heerenveen gaan voor de top 5.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:01 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Zodra Sulejmani terug fit is zijn we weer titelkandidaat nummer 1. Zeker nu psv zo door de mand is gevallen.
Ik kan me nog een zekere beker wedstrijd herinnerenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:02 schreef toma het volgende:
[..]
Let maar op. Als wij in Breda spelen vallen wij net zo hard door de mand als NAC net zo in vorm is als ze nu zijn.
Seedorf heeft geen minuut gespeeld. Net als maldini die gespaard werd en Boriello en Ambrosini en Jankulovski(10min)quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:00 schreef toma het volgende:
[..]
Die 'B-spelers' zijn nog beter dan de spelers van Ajax en van hetzelfde niveau als die van Villa. Dacht toch echt dat Seedorf in de basis stond.
De zwaarste wedstrijd moet nog komen, HSV uit. Ajax moet thuis 6 punten pakken tegen die oostblokkers en hopen dat dat genoeg is om te overwinteren.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:36 schreef Schanulleke het volgende:
De zwaarste wedstrijd hebben we gehad. Nu wordt het alleen maar beter.
dan heb ik dat toch echt verkeerd gezien. My bad.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Seedorf heeft geen minuut gespeeld. Net als maldini die gespaard werd en Boriello en Ambrosini en Jankulovski(10min)
En je oordeel over Sarpong is vandaag?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:09 schreef koningdavid het volgende:
Net RTL 7 gezien (alleen de tweede helft dus), maar wat een bagger was het zeg. Lindgren en Oleguer waren schrikbarend slecht. Vermeer ging ook ongelooflijk in de fout bij de 1-0.
Edit.quote:
Borat - Ajax?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:11 schreef Chadi het volgende:
Marco zegt dat wij de wedstrijd in handen hadden soms
Welke wedstrijd keek hij????
Hij zei dat we met vlagen controle hadden over de wedstrijd. Dat was ook zo want in de eerste helft hadden we met vlagen 5 minuten achter elkaar balbezit zonder dat Villa er tussenkwam.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:11 schreef Chadi het volgende:
Psv moet je nooit afschrijven.. Heerenveen en Twente ook niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:01 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Heb de eerste helft niet gezien zei ik, dus het is lastig een oordeel vellen. Wat hij in de tweede helft liet zien was weer niet veel soeps.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:12 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
En je oordeel over Sarpong is vandaag?
onvoldoende, te snel balverlies, te weinig overzicht en fysiek niet sterk genoeg.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:12 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
En je oordeel over Sarpong is vandaag?
Omdat Villa dat toeliet. Zodra we 30 meter van hun 16 kwamen was het andere koek.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:13 schreef toma het volgende:
[..]
Hij zei dat we met vlagen controle hadden over de wedstrijd. Dat was ook zo want in de eerste helft hadden we met vlagen 5 minuten achter elkaar balbezit zonder dat Villa er tussenkwam.
Dat is ook zo. Maar ondanks dat je niet veel kansen creeert heb je wel controle wanneer je lang in balbezit bent.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Omdat Villa dat toeliet. Zodra we 30 meter van hun 16 kwamen was het andere koek.
Welke 1e helft heb jij gezien kan ik me beter aanvragen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:11 schreef Chadi het volgende:
Balbezit ... hahaha!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:13 schreef toma het volgende:
[..]
Hij zei dat we met vlagen controle hadden over de wedstrijd. Dat was ook zo want in de eerste helft hadden we met vlagen 5 minuten achter elkaar balbezit zonder dat Villa er tussenkwam.
Stelde de vraag specifiek aan david omdat hij een hoge pet op heeft van die jongen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:14 schreef toma het volgende:
[..]
onvoldoende, te snel balverlies, te weinig overzicht en fysiek niet sterk genoeg.
Duidelijk.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Heb de eerste helft niet gezien zei ik, dus het is lastig een oordeel vellen. Wat hij in de tweede helft liet zien was weer niet veel soeps.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:17 schreef Barca het volgende:
Zij controleerden de wedstrijd!
Hoeveel uitgespeelde kansen heeft Ajax gehad?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:19 schreef Nashje het volgende:
[..]![]()
![]()
.
Ja Villa heeft echt gecontroleerd. Schei toch uit man.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoeveel uitgespeelde kansen heeft Ajax gehad?
0
Sno zou dat qua fysiek moeten kunnen zijn, helaas voetbalt hij alleen te traag en dramatisch. Ik heb niet veel vertrouwen in hem eerlijk gezegd.quote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ajax moet een type Viera hebben.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ajax moet een type Rijkaard hebben.
Anders vergeet je voor het gemak even dat twee spelers niet of amper in actie zijn gekomen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:05 schreef Fortitudo het volgende:
ben benieuwd wie er had gedacht dat dit seizoen zo slecht zou lopen met al die nieuwe aaankopen
Welke wedstrijd hebben zij gezien? Niet dat we zo extreem slecht waren, maar 'lange tijd beter'...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:27 schreef versteegrob het volgende:
BIRMINGHAM - Ajax voetbalde donderdagavond tijdens het eerste optreden in de groepsfase van de UEFA Cup lange tijd beter dan Aston Villa.
Roda JC?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 02:37 schreef Sethje het volgende:
Wat een kutwedstijd zeg....zat weer zo weinig in..makkelijk goals weggeven.....
Wel voor het eerst sinds tijden gescoord uit een corner
De huidige spelersgroep komt gewoon kwaliteit tekort voor voetbal op eredivisie niveau.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:38 schreef koningdavid het volgende:
Gewoon zo spelen:
----------------------Huntelaar----------------------
Sarpong---------Aissati/De Jong---------Suarez
------------Vertonghen---------Gabri--------------
Emanuelson--Vermaelen---Oleguer-------Silva
-----------------------Vermeer-----------------------
Mits fit Sulej i.p.v. Sarpong en Steek i.p.v. Vermeer
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 03:31 schreef Barca het volgende:
[..]
De huidige spelersgroep komt gewoon kwaliteit tekort voor voetbal op eredivisie niveau.
Stekelenburg;
Van der Wiel, Wielaert, Pieters, Braafheid;
Heitinga, De Zeeuw;
Suarez/De Guzman, Afellay, Sulejmani/Pranjic/Levchenko;
Huntelaar
En een fatsoenlijke coach!
Jezusquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 03:31 schreef Barca het volgende:
[..]
De huidige spelersgroep komt gewoon kwaliteit tekort voor voetbal op eredivisie niveau.
Stekelenburg;
Heitinga, De Zeeuw;
Huntelaar
Onzin, het zijn stuk voor stuk fantastische voetballers. Alleen komt het er (nog) niet uit.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 03:31 schreef Barca het volgende:
[..]
Met Bassie gaat het nietl ukken. Italianen: De aanval begint bij de verdediging.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 03:48 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Onzin, het zijn stuk voor stuk fantastische voetballers. Alleen komt het er (nog) niet uit.
Wat ik vooral mis, is de vreugde in het spelletje en de echte wil om te winnen. Als ze dat weer op orde hebben, is er nog best wel hoop voor dit seizoen.
Ook mist Ajax op dit moment een bepalende speler áchter de spitsen. De man van de assist zeg maar. Ik had mijn hoop op Aisatti en Sulejmani gezet, maar tja... die zijn beide geblesseerd. Nu moet Huntelaar zich steeds een linie laten zakken om de bal op te halen, en dat is nou niet bepaald zijn sterkste punt. Ik ben een fan van Huntelaar, maar ben realistisch genoeg om te zien dat het een zeer beperkte voetballer is.
De verdediging is trouwens al jaren een probleem. Maar dat werd meestal gecamoufleerd door een goede aanvalslinie. De aanval is immers de beste verdediging
Als PSV fan ben ik hier erg bang voorquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:37 schreef HeatWave het volgende:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 03:31 schreef Barca het volgende:
[..]
Stekelenburg;
Heitinga, De Zeeuw;
Huntelaar
Gewoon blijven roepen dat die jongen er wel komt, en gewoon tegen HSV opstellenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Aissati kan idd van grote waarde zijn voor dit team.
Sarpong komt echt te kort, dit heeft niets met slechte vorm te maken. Hij komt echt te kort.
Paar maanden oudquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:28 schreef Dvm86 het volgende:
Ik was blijkbaar een van de weinigen die niet ontevreden was... De verwachtingen zijn echt te hoog. Deze spelersgroep is amper een paar maanden bij elkaar en men verwacht meteen dat ze Aston Villa even uitschakelen.
En weer het gelul over een miljonair bij de club. Vergeleken bij een Willem II en Heerenveen zijn we ook veel rijker maar verlies je ook kansloos.quote:Aston Villa heeft een miljonair en dus ook een flink budget. Daarnaast staan ze 6e in de competitie en voetballen ze wekelijks op een veel hoger niveau dan Ajax, hetgeen duidelijk te zien was in het snellere spel en de druk die continu aanwezig was.
jij snapt het.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:29 schreef Dvm86 het volgende:
En serieus NEGEER die Barca gast nou gewoon eens. Die heeft echt te weinig aandacht in zijn kindertijd gehad.
Dat vond ik nog het meest grappige. Op een gegeven moment gaf Urby de bal voor (2e helft) en toen begon Leo Driessen te mekkeren dat hoge ballen geen enkele zin zouden hebben met Laursen bij Villa in de verdediging.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 02:37 schreef Sethje het volgende:
Wel voor het eerst sinds tijden gescoord uit een corner
Precies. Ik zie serieus veel liever Cvitanich of Leonardo op zijn plek. Ja, Leonardo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewoon blijven roepen dat die jongen er wel komt, en gewoon tegen HSV opstellen
Arme jongen verzuipt dan helemaal.
Nee, wanneer je beschikt over een volledig fitte selectie moet je naar mijn mening met de volgende elf starten:quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:07 schreef Nashje het volgende:
[..]
Precies. Ik zie serieus veel liever Cvitanich of Leonardo op zijn plek. Ja, Leonardo.
quote:Van Basten: ‘Tweede helft was een stuk minder’
Geschreven op vrijdag, 24 oktober om 08:12
Met een 2-1 nederlaag bij Aston Villa is Ajax de groepsfase van de UEFA Cup niet opperbest begonnen. Coach Marco van Basten baalde van het verlies, maar zag eveneens aanknopingspunten waarop zijn team de komende weken kan voortborduren. “We kregen niet heel veel kansen maar controleerden wel de wedstrijd”, aldus de Utrechter.
De oud-bondscoach van het Nederlands elftal baalde dan ook van de late tegentreffer in het eerste bedrijf. “Het was doodzonde dat we zeven tellen voor het einde van de eerste helft op achterstand kwamen. In de tweede helft speelden we minder. Aan het einde van de tweede helft vergaten we te voetballen.”
“We kregen niet heel veel kansen maar controleerden wel de wedstrijd”, zo vond hij. “Dan is het jammer dat je na 45 minuten toch met 2-1 achterstaat. Bij de eerste tegentreffer schatte Kenneth Vermeer een hoekschop verkeerd in. Maar we komen op een dergelijke manier ook op gelijke hoogte.”
Ook had de oefenmeester nog een puntje van kritiek aan het adres van zijn aanvallers. “Ik vind dat we de laatste tijd voorin te veel balverlies lijden. Daarom heb ik Suárez gewisseld.” Desondanks wil hij het positieve er van inzien. “Het is jammer dat we hebben verloren, maar het was al met al een leerzame ervaring voor onze jonge ploeg.”
quote:Sibon: ‘Milan paar stapjes hoger dan Ajax’
Geschreven op vrijdag, 24 oktober om 08:05
Zo lastig als SC Heerenveen in eigen land te verslaan is, zo makkelijk rekende AC Milan donderdagavond in het Abe Lenstra Stadion af met de Friezen. Trainer Trond Sollied was er echter snel bij om aan te geven dat hij het duel met de Rossoneri als leermoment zag. “De jongens hebben een fantastisch toekomst.” klik hier! “Je weet van tevoren dat je weinig kansen krijgt”, reflecteerde de Noorse oefenmeester na afloop. “Je moet je kansen goed benutten. We kunnen en móéten meer doelpunten maken. In de tweede helft hebben we het goed geprobeerd om op zoek te gaan naar de 1-2.” Na de openingsgoal van Filippo Inzaghi en de 0-2, korte tijd later verzorgd door Gennaro Gattuso, was de pijp al snel leeg bij de Friese ploeg. “We kunnen dit zien als een fantastisch leerproces”, besloot Sollied. Lof had hij ook voor het vertoonde spel van Milan. “Ze speelden fantastisch en voerden het één-tegen-één spel perfect uit. Ook verdedigend stonden ze fantastisch.”
Spits Gerald Sibon, die na met griep gekampt te hebben fit genoeg werd bevonden te starten tegen Milan, wist zich weinig raad met de uitslag. Tegenover de camera’s van de NOS sprak de 34-jarige aanvalsleider: “Ik weet niet wat ik zeggen moet. Ik heb eigenlijk maar zes, zeven ballen gehad. Meer niet.” Over de allure die het affiche tegen het grote Milan met zich meebracht, sprak de spits: “Het is mooi een keer mee te maken, maar dat is leuk voor later.”
“Ik weet niet zo goed wat ik ervan zeggen moet. Na het eerste kwartier kregen we het lastig. Het is natuurlijk wel een paar stapjes hoger dan tegen Ajax. Iedereen leefde er zo naar toe, het was een happening. En dat was het dan”, aldus Sibon.
Gisteren was Vertonghen zeeeer matig. Hij verloor alle duels en leed veel balverlies. Had nog nooit zo'n slechte wedstrijd van hem gezien.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:20 schreef sjimz het volgende:
Ik zou Enoh inruilen voor Vertonghen.
Beste ajacied van het seizoen tot dus ver.
Nogal, ja. Alleen krijgt hij de 2-1 op een presenteerblaadje, kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:21 schreef PyTh het volgende:
1e helft alleen de samenvatting gezien en de 2e helft in z'n geheel.
Op basis van de 2e helft was het heel pover wat ajax heeft laten zien en hebben ze eigenlijk geen moment aanspraak kunnen maken op een punt, laat staan 3.
Wel moet ajax in de 1e helft gewoon 2-1 maken bij die rare situatie bij de 2e paal met Lindgren en Huntelaar die elkaar in de weg lopen.
Overigens onbegrijpelijk om Suarez te wisselen en Leonardo er in te brengen, ondanks dat Suarez niet in de wedstrijd zat moet je die natuurlijk altijd laten staan in zo'n wedstrijd.
En die Gareth Barry van Villa is trouwens een geweldenaar...
Wat ben jij een retard zegquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 03:31 schreef Barca het volgende:
[..]
Stekelenburg;
Heitinga, De Zeeuw;
Huntelaar
Hij had wel gelijk, die gast won al ze kopduels, die lange ballen van Vermeer waren allemaal kansloos omdat hij daar stond.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:04 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat vond ik nog het meest grappige. Op een gegeven moment gaf Urby de bal voor (2e helft) en toen begon Leo Driessen te mekkeren dat hoge ballen geen enkele zin zouden hebben met Laursen bij Villa in de verdediging.
Beste Leo,
Op welke manier is er gister door Ajax gescoord?
Juist, pannekoek.
Die lange ballen zijn sowieso kansloos. Niet alleen omdat hij daar stond.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:15 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hij had wel gelijk, die gast won al ze kopduels, die lange ballen van Vermeer waren allemaal kansloos omdat hij daar stond.
kans lijkt mij vrij klein, tegen de koploper van de bundesliga. Dat 'gewoon' zit er niet in, we moeten gewoon thuis de wedstrijden winnen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:11 schreef Rumille het volgende:
Als we gewoon gelijkspelen tegen HSV, dan ben ik best tevreden.
Ongelooflijk.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mensen die Vertonghen uit de basis willen houden voor Enoh die net 2 wedstrijden heeft meegedaan.
noujah, Enoh maakte wel aardig goede indruk. wil niet zeggen dat je ervoor vertonghen uit de basis moet zetten, maar mss een keer 3-4-3 uitproberen ofzo?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:49 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ongelooflijk.![]()
De laatste weken was het ''Vertonghen,
'' (meer dan terecht natuurlijk) en nu speelt ie een mindere wedstrijd, moet hij plaatsmaken voor Enoh.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:20 schreef sjimz het volgende:
Ik zou Enoh inruilen voor Vertonghen.
Beste ajacied van het seizoen tot dus ver.
Dat is net zo triest als wensen dat Bassie nu al weg gaat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mensen die Vertonghen uit de basis willen houden voor Enoh die net 2 wedstrijden heeft meegedaan.
Inderdaad knap kansloos.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:49 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ongelooflijk.![]()
De laatste weken was het ''Vertonghen,
'' (meer dan terecht natuurlijk) en nu speelt ie een mindere wedstrijd, moet hij plaatsmaken voor Enoh.
Dat zou wel een goede zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:51 schreef Silaz het volgende:
[..]
noujah, Enoh maakte wel aardig goede indruk. wil niet zeggen dat je ervoor vertonghen uit de basis moet zetten, maar mss een keer 3-4-3 uitproberen ofzo?
Enoh doet het inderdaad goed maar in mijn ogen is Vertongehn-Gabri meer complementair dan Enoh-Gabri. Op het middenveld zouden anders alleen maar spelers lopen met een rechterbeen. Een linksbenige speler zie ik dan ook als een must. Heb Vertonghen overigens al meerdere malen prachtige passes zien geven (en ook belangrijke).quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:51 schreef Silaz het volgende:
[..]
noujah, Enoh maakte wel aardig goede indruk. wil niet zeggen dat je ervoor vertonghen uit de basis moet zetten, maar mss een keer 3-4-3 uitproberen ofzo?
Ik ben fan van Vertonghen, maar dat schot in de laatste minuten op de goal van Villa sloeg echt nergens op. Dat zie ik de laatste tijd wel vaker in de competitie. Kap daar eens mee zeg.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Inderdaad knap kansloos.
De pass van Vertonghen heeft Enoh niet.
Enoh, simpel zat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:06 schreef Rumille het volgende:
Als Sulejmani, Enoh en Aissati terug hebben, wie valt er dan af van die 3, als je Vertonghen en Gabri laat staan.
Kop -> spijker.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:59 schreef Cyberia18 het volgende:
Vertongehn-Gabri meer complementair dan Enoh-Gabri.
Enoh. Aissati is duidelijk ons nummer 10. Dan hoeft Huntelaar ook niet meer zo ver terug te zakken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:06 schreef Rumille het volgende:
Als Sulejmani, Enoh en Aissati terug hebben, wie valt er dan af van die 3, als je Vertonghen en Gabri laat staan.
Gezien de kostprijs zal Sulejmani altijd wel de voorkeur krijgen, anders maak je je als van Basten zijnde belachelijk tov de directie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:06 schreef Rumille het volgende:
Strafschop?quote:Aston Villa-coach: 'Verdiend gewonnen'
Martin O’Neill, de coach van Aston Villa, was in zijn nopjes met de 2-1 overwinning op Ajax in de UEFA Cup donderdagavond. Dankzij doelpunten van Martin Laursen en Gareth Barry won de ploeg nipt. ‘Ik vond dat we briljant waren. We verdienden het om de wedstrijd te winnen,’ aldus O’Neill tegen de BBC.
‘We hebben goede spelers en aangezien het de eerste wedstrijd in de groep was hebben we het uitstekend gedaan.’ O’Neill vond eigenlijk dat de uitslag groter had moeten uitvallen, omdat hij constateerde dat Gabriel Agbonlahor in het strafschopgebied van de Amsterdammers onderuit werd gehaald. ‘We hadden een strafschop moeten hebben, maar de scheidsrechter zag het niet. Het zou ons wat meer lucht hebben gegeven
Het moment met Leonardo. Dat kan hij vinden inderdaad, dat was een kwestie van perspectief denk ik.quote:
Ze zijn ook snel tevreden daar in Engelandquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:14 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik vond dat we briljant waren.
ja lach me maar uit. Vertonghen was een drama gisteren hij heeft werkelijk niets goed gedaan. PL is duidelijk nog een niveau te hoog voor hem. Dan kun je beter een speler hebben als Enoh die een echte stofzuiger is. Vertonghen heeft natuurlijk een veel betere pass maar dat kwam er totaal niet uit omdat hij helemaal uit de wedstrijd werd gespeeld. In de competitie zou ik Vertonghen ALTIJD in de basis zetten maar tegen HSV niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
Heb je Vertonghen met België ook tegen Spanje gezien?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:11 schreef toma het volgende:
[..]
ja lach me maar uit. Vertonghen was een drama gisteren hij heeft werkelijk niets goed gedaan. PL is duidelijk nog een niveau te hoog voor hem. Dan kun je beter een speler hebben als Enoh die een echte stofzuiger is. Vertonghen heeft natuurlijk een veel betere pass maar dat kwam er totaal niet uit omdat hij helemaal uit de wedstrijd werd gespeeld. In de competitie zou ik Vertonghen ALTIJD in de basis zetten maar tegen HSV niet.
Bergkamp wordt trouwens assistent bij Jong Oranje.
Waarom zoveel vertrouwen in Enoh, die maar een paar wedstrijdjes heeft gespeeld. Schrijf toch niet na 1 wedstrijd ineens een speler af. Volgens mij was Vertonghen na Belgie - Spanje nog jullie hoop in bange dagen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:11 schreef toma het volgende:
[..]
ja lach me maar uit. Vertonghen was een drama gisteren hij heeft werkelijk niets goed gedaan. PL is duidelijk nog een niveau te hoog voor hem. Dan kun je beter een speler hebben als Enoh die een echte stofzuiger is. Vertonghen heeft natuurlijk een veel betere pass maar dat kwam er totaal niet uit omdat hij helemaal uit de wedstrijd werd gespeeld. In de competitie zou ik Vertonghen ALTIJD in de basis zetten maar tegen HSV niet.
Bergkamp wordt trouwens assistent bij Jong Oranje.
Waan van de dag, zo gaat het hier volgens mij altijd.....quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:52 schreef Prosac het volgende:
[..]
Waarom zoveel vertrouwen in Enoh, die maar een paar wedstrijdjes heeft gespeeld. Schrijf toch niet na 1 wedstrijd ineens een speler af. Volgens mij was Vertonghen na Belgie - Spanje nog jullie hoop in bange dagen.
Precies.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:52 schreef Prosac het volgende:
[..]
Waarom zoveel vertrouwen in Enoh, die maar een paar wedstrijdjes heeft gespeeld. Schrijf toch niet na 1 wedstrijd ineens een speler af. Volgens mij was Vertonghen na Belgie - Spanje nog jullie hoop in bange dagen.
Laten we nog maar even voorzichtig zijn met Enoh ondanks zijn goede start, die komt er wel!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:58 schreef BB-boy het volgende:
Vertonghen en Enoh Gabri moeten allebei spelen.
Vind ik ook!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:02 schreef BoNi het volgende:
[..]
Laten we nog maar even voorzichtig zijn met Enoh ondanks zijn goede start, die komt er wel!
Gabri en Vertonghen hebben zich voorlopig (veel) meer bewezen dan Enoh.
Klopt, meestal wel vermakelijk om te lezen hoor.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:55 schreef BoNi het volgende:
[..]
Waan van de dag, zo gaat het hier volgens mij altijd.....
Ik ook.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:13 schreef fathank het volgende:
Ik had dit verlies eigenlijk al wel ingecalculeerd van te voren..
Zat jij in bus 2 van AFCA Supportersclub-reis?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:13 schreef kevin6188 het volgende:
Britse politie die maat oppakt![]()
Britse agentes
Ja, dat verhaal ja.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:15 schreef Breach het volgende:
[..]
Zat jij in bus 2 van AFCA Supportersclub-reis?
Is er al bekend wat er met hem gebeurd?quote:
Vannacht vrijgelaten, wordt niet voorgeleid en dus vrijgesproken. Komt vandaag met vliegtuig terug naar Nederland.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:16 schreef Breach het volgende:
[..]
Is er al bekend wat er met hem gebeurd?
Eens, er zit niet echt één speler tussen met een sterke natuurlijke autoriteit.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:17 schreef Grulez het volgende:
Ik begrijp wel steeds beter waarom Ajax Wielaert wilde hebben. Een fitte selectie bevat hele aardige spelers, alleen er mist iets aan. Voetballers die het elftal kunnen sturen, een stukje hierarchie oid. Gabri heeft dat wellicht, maar verder eigenlijjk niemand. Huntelaar kan alleen maar zeuren volgens mij.
Wat een fucking held is dat zeg, ik hoop echt dat Chivu nog een keer terug komtquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:24 schreef BoNi het volgende:
[..]
Eens, er zit niet echt één speler tussen met een sterke natuurlijke autoriteit.
Chivu
Echt talent verloochent zich niet. Zodra Enoh weer fit is moet hij weer in de basis.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:02 schreef BoNi het volgende:
[..]
Laten we nog maar even voorzichtig zijn met Enoh ondanks zijn goede start, die komt er wel!
Gabri en Vertonghen hebben zich voorlopig (veel) meer bewezen dan Enoh.
Daar stond ik misschien wel bij in de buurt. Werd er achter me eentje uit de rij gehaald om die reden. Was er ook een kennis van jou die buiten op een gegeven moment alleen nog met de controlestrook van zijn kaart in z'n hand stond?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:38 schreef denthemen het volgende:
Kennis van me gister ook opgepakt omdat ie dronken was
Dat zou ik niet weten, beetje langer haar?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:40 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Daar stond ik misschien wel bij in de buurt. Werd er achter me eentje uit de rij gehaald om die reden. Was er ook een kennis van jou die buiten op een gegeven moment alleen nog met de controlestrook van zijn kaart in z'n hand stond?
Dat waren weer maten van elkaar ofzo.
Yahubu was ook de nieuwe Vieira, maar kon het ook niet waarmaken, ik zie het ook zitten in Enoh, maar vorig jaar heeft Gabri bewezen erg belangrijk te zijn voor Ajax, ik zou hem op dit moment niet passeren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:35 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Echt talent verloochent zich niet. Zodra Enoh weer fit is moet hij weer in de basis.
En Gabri is een degelijke voetballer, maar een echte klasbak is hij nou ook weer niet.
Gabri speelt vooral goed wanneer de rest van het elftal ook draait. Wanneer er druk op Ajax wordt gezet door de tegenstander heb je weinig aan hem (zie NAC uit voor de beker vorig seizoen). Ik zou het gewoon zonde vinden om Enoh op de bank te zetten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:43 schreef BoNi het volgende:
[..]
Yahubu was ook de nieuwe Vieira, maar kon het ook niet waarmaken, ik zie het ook zitten in Enoh, maar vorig jaar heeft Gabri bewezen erg belangrijk te zijn voor Ajax, ik zou hem op dit moment niet passeren.
Wait........quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:49 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Gabri speelt vooral goed wanneer de rest van het elftal ook draait. Wanneer er druk op Ajax wordt gezet door de tegenstander heb je weinig aan hem (zie NAC uit voor de beker vorig seizoen). Ik zou het gewoon zonde vinden om Enoh op de bank te zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdomde eigenwijs
Viva la afca
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:51 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Wait........
Jij wilt serieus gabri buiten de basis laten voor enoh?Een paar weken geleden zat je hem waarschijnlijk nog de hemel in te prijzen, maar dat ben je vergeten nu hij geblesseerd is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:54 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Een paar weken geleden zat je hem waarschijnlijk nog de hemel in te prijzen, maar dat ben je vergeten nu hij geblesseerd is.Enoh? Nee sorry, ik zei alleen dat we misschien nog wel wat plezier aan die jongen gingen beleven maar ik vond hem niet super ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat iedereen zo slap speelde en hij er wat inkletste en wat meer doorrende vond iedereen hem gelijk geniaal? Zo hoort iedereen gewoon te voetballen, wel klasse van hem!
Het is ook wel een baas, maar ik ben nog niet overtuigd na 3 wedstrijdjesVerdomde eigenwijs
Viva la afca
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:54 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Een paar weken geleden zat je hem waarschijnlijk nog de hemel in te prijzen, maar dat ben je vergeten nu hij geblesseerd is.Dat is nogal een verschil of je hem vervolgens alsnog verkiest boven Gabri. Dat lijkt me samen met Suarez (en Suljemani als hij fit is) de enige Ajacied met echte meerwaarde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat inkletsen en doorrennen is wel erg bagatelliserend. Hij viel inderdaad op door z'n vechtlust (die Gabri ook heeft), maar ook door zijn scherpe tackels en goede spelvoortzetting.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:58 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Enoh? Nee sorry, ik zei alleen dat we misschien nog wel wat plezier aan die jongen gingen beleven maar ik vond hem niet super ofzo?
Omdat iedereen zo slap speelde en hij er wat inkletste en wat meer doorrende vond iedereen hem gelijk geniaal? Zo hoort iedereen gewoon te voetballen, wel klasse van hem!
Het is ook wel een baas, maar ik ben nog niet overtuigd na 3 wedstrijdjes
Beetje wel, ja. Brilletje ook, geloof ik. Een van z'n eerste uitwedstrijden Europees.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:42 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten, beetje langer haar?
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:27 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wat een fucking held is dat zeg, ik hoop echt dat Chivu nog een keer terug komt![]()
[ afbeelding ]
Nee niks van gezien. Was het wat?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:45 schreef BoNi het volgende:
[..]
Heb je Vertonghen met België ook tegen Spanje gezien?
Ik zeg ook helemaal niet dat Enoh het wel goed zal doen, maar misschien pakt het wel heel goed uit en kan hij ons positief verrassen. En ik schrijf Vertonghen helemaal niet af ik zeg alleen dat ik hem tegen HSV niet in de basis zou zetten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:52 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ga jij lekker tekenen ipv mij uit m'n droom te helpenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:24 schreef toma het volgende:
[..]
ik zal je vast uit je dromen helpen. Dat gaat toch niet gebeuren.
Hij heeft laatst in een interview nog gezegd dat hij niet terug komt naar Ajax. Hij kan waarschijnlijk ook tot z'n 35'ste bij een Italiaanse of Europese topclub blijven spelen. Ik zie nog eerder vd Vaart terugkomen over een jaar of zes dan dat Chivu terug komt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Ga jij lekker tekenen ipv mij uit m'n droom te helpen. Daar ben je namelijk een stuk beter in.
Jou uit je droom helpen, kan hij anders erg goed volgens mijquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Ga jij lekker tekenen ipv mij uit m'n droom te helpen. Daar ben je namelijk een stuk beter in.
Gabri is geen verdedigerquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:34 schreef Radegast het volgende:
Gabri zou ik rechtsback zetten
Ik denk ook dat de kans klein is ja, maar je weet het nooitquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:24 schreef toma het volgende:
[..]
ik zal je vast uit je dromen helpen. Dat gaat toch niet gebeuren.
Bij Barcelona speelde hij op die positie hoor (als 'ie mee mocht doen)quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:36 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Gabri is geen verdediger
En bij ajax speel je met opkomende backs die vaak doorlopen nou zie ik gabri dat niet doen
Silva deed het gisteren zo slecht nog niet. Maar hij werd puur op snelheid geklopt door Young. Tsja dat zou bij de rest van de selectie ook gebeuren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:43 schreef BB-boy het volgende:
Op dit moment zou Gabri het niet veel slechter doen als rechtsback dan Silva. Die jongen is echt uit vorm, zowel verdedigend als aanvallend.
Hier snap ik dus helemaal niks van. Er is juist al vier jaar een chronisch tekort aan kwaliteit in de Ajax-selectie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:43 schreef N.i.c.k het volgende:
We kunnen altijd wel blijven wijzen naar een tekort in de spelersgroep, maar de selectie is 4 jaar lang het probleem niet.
Inderdaag vooral achterin schort het aan kwaliteit. Net als de creatieve spelers op het middenveld waar we er te weinig van hebben. Zodra Aissati geblesseerd is blijft er niet veel meer over.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:50 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hier snap ik dus helemaal niks van. Er is juist al vier jaar een chronisch tekort aan kwaliteit in de Ajax-selectie.
Wachten is nu tot de eerste 'Hadden we Perez maar nooit weg moeten doen' reactiequote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:51 schreef toma het volgende:
[..]
Inderdaag vooral achterin schort het aan kwaliteit. Net als de creatieve spelers op het middenveld waar we er te weinig van hebben. Zodra Aissati geblesseerd is blijft er niet veel meer over.
Perez, Sarpong en Siem zijn allemaal niet van het niveau dat bij Ajax past. Siem en Aissati hebben wel de potentie om van dat niveau te worden maar dat moet ik ook nog maar zien. Ik hoop wel dat men niet te hoge verwachtingen heeft van Aissati anders zakt ie keihard door het ijs en beland ie net als bij PSV op de bank. Die jongen moet gewoon zonder al te veel druk lekker voetballen zoals ie bij Twente deed.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:03 schreef BoNi het volgende:
[..]
Wachten is nu tot de eerste 'Hadden we Perez maar nooit weg moeten doen' reactie
Maar het klopt wel, er is te weinig 'voetbal' op het middenveld.
Persoonlijk zie ik de Jong ook niet als een 'tien' eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:06 schreef toma het volgende:
[..]
Perez, Sarpong en Siem zijn allemaal niet van het niveau dat bij Ajax past. Siem en Aissati hebben wel de potentie om van dat niveau te worden maar dat moet ik ook nog maar zien. Ik hoop wel dat men niet te hoge verwachtingen heeft van Aissati anders zakt ie keihard door het ijs en beland ie net als bij PSV op de bank. Die jongen moet gewoon zonder al te veel druk lekker voetballen zoals ie bij Twente deed.
Dat dus. En verder werd Villa alleen een beetje gevaarlijk omdat Vermeer en hoge ballen/corners geen onverdeeld succes is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou geflatteerd was het zeker niet, voor zover je daar uberhaupt over kunt spreken bij een 2-1 overwinning. Wat ik ervan gezien heb speelde Ajax redelijk positiespel zonder verder kansen te creeren. En verder was het erg mat, van twee kanten overigens.
Borisz heeft een nieuwe account?quote:
Niks beter dan in de competitie dus, helaas...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou geflatteerd was het zeker niet, voor zover je daar uberhaupt over kunt spreken bij een 2-1 overwinning. Wat ik ervan gezien heb speelde Ajax redelijk positiespel zonder verder kansen te creeren. En verder was het erg mat, van twee kanten overigens.
Precies. Een erg fysiek duel waar Ajax in de eerste helft met een goed positiespel (zoals van Basten vooraf al op hamerde) goed uitkwam. In de tweede helft zette Villa meer druk op het middenveld en bleek de handelingssnelheid vd meesten niet hoog genoeg waardoor Ajax die bal niet lang in de ploeg kon houden. Veel kansen werden niet gecreëerd door beiden ploegen niet. Villa was de gelukkige winnaar een gelijkspel was meer verdiend geweest.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Terecht cijfers mbt Ajax?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:37 schreef toma het volgende:
[..]
Verder werden 80% vd corners uitstekend genomen door Urby
Emanuelson was trouwens mijn MOTM
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:37 schreef toma het volgende:
[..]
Verder werden 80% vd corners uitstekend genomen door Urby
Emanuelson was trouwens mijn MOTM
Vertonghen had van mij wat minder gemogen. Gabri iets beter. Verder komen de cijfers wel overeen. Waar heb je ze vandaan? De cijfers van Villa zijn stukken hoger dan die van Ajax dat klopt niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:47 schreef Grulez het volgende:
[..]
Terecht cijfers mbt Ajax?
[ afbeelding ]
http://news.bbc.co.uk/spo(...)ive_text/6183125.stmquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:22 schreef toma het volgende:
[..]
Vertonghen had van mij wat minder gemogen. Gabri iets beter. Verder komen de cijfers wel overeen. Waar heb je ze vandaan? De cijfers van Villa zijn stukken hoger dan die van Ajax dat klopt niet.
quote:
Van Basten is gewaarschuwd voor NEC
Geschreven op vrijdag, 24 oktober om 18:28
Zondag treffen twee ploegen elkaar die donderdagavond een nederlaag leden in Europees verband. In Amsterdam neemt Ajax het op tegen NEC, dat op dit moment hoger staat dan de aanstaande tegenstander. Marco van Basten ziet de wedstrijd als een mooie gelegenheid de nederlaag tegen Aston Villa weg te spoelen.
“NEC is fris en maakt een wakkere indruk”, blikte de oefenmeester tijdens de persconferentie vooruit op het duel. “Zowel in Nederland als in Europa hebben ze goede prestaties neergezet. We zullen dus goed aan de start moeten verschijnen om tot een goed resultaat te komen.”
Ajax verzamelde uit de laatste drie Eredivisieduels zes punten; er werd gewonnen van FC Groningen (1-0) en Vitesse (3-0), maar tegen SC Heerenveen leed de ploeg een forse nederlaag (5-2). Voor de ontmoeting met de Nijmegenaren kan Van Basten geen beroep doen op acht spelers, van wie Dennis Rommedahl de laatste geblesseerde is. De Deense aanvaller kampt met een liesblessure.
PSV had vorig jaar een betere selectie ?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:50 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hier snap ik dus helemaal niks van. Er is juist al vier jaar een chronisch tekort aan kwaliteit in de Ajax-selectie.
quote:Ajax kreeg gisteravond uit overwachte hoek steun van een ex-Ajacied. De Amsterdammers werden gesteund door Liverpool spits Ryan Babel. Babel zat gisteravond samen met Gianni Zuiverloon op de tribune om zijn oude ploeg een hart onder de riem te steken: "Ik heb kaarten kunnen regelen via John Carew", aldus Babel.
quote:Ajax wil supporters mee naar Eindhoven
Amsterdam, 24 okt 2008
De directie van Ajax heeft de directie van PSV meegedeeld dat de club van plan is, zoals gebruikelijk, supporters mee te nemen naar de wedstrijd PSV - Ajax.
De Eindhovense club liet gisteren weten dat Ajax-supporters dit seizoen niet welkom zijn in het PSV-stadion, na wanordelijkheden van vorig seizoen. Ajax is van mening dat dit besluit ongegrond is.
De clubleiding ontkent dat het besluit 'in goed overleg' is genomen. Ajax maakte gisteren, nadat al in eerdere stadia aan PSV was meegedeeld dat de club zich niet in het voorstel kan vinden, kenbaar pas vandaag opnieuw over deze kwestie intern en extern overleg te kunnen en willen voeren, om nadien een reactie aan PSV te kunnen geven.
Ajax kreeg begrijpelijkerwijs diverse verontruste reacties van de supporters. De club blijft er alles aan doen om met de aanwezigheid en de steun van de eigen supporters de wedstrijd in Eindhoven te kunnen spelen en dringt er om die reden bij PSV op aan om op korte termijn nader overleg te voeren.
PSV-supporters zijn van harte welkom als 16 november de wedstrijd Ajax - PSV wordt gespeeld.
Bron: Voetbalzone.nlquote:Aissati nog weken langs de kant
Geschreven op vrijdag, 24 oktober om 19:59
Het herstel van Ismaïl Aissati verloopt niet voorspoedig. De middenvelder van Ajax, die begin september een knieblessure opliep, voelt nog altijd dezelfde pijn als voor zijn operatie. Coach Marco van Basten hoopt Aissati nog voor de winterstop terug te zien.
De middenvelder kwam deze zomer over van PSV in de hoop zich in de basis te kunnen spelen bij Ajax. Na twee maanden heeft Aissati echter nog steeds niet zijn competitiedebuut kunnen maken voor zijn nieuwe werkgever. De jeugdinternational bleef in de wedstrijd tegen Willem II aan de kant en raakte vervolgens in een wedstrijd met Jong Ajax geblesseerd.
Van Basten dacht destijds dat Aissati spoedig terug zou keren, maar de pijn in de knie is nog niet verdwenen. De coach verwacht wel dat de jonge spelmaker dit jaar nog in actie komt. "Dat zou normaal gesproken wel zo moeten zijn", zo tekende het ANP op uit de mond van Van Basten.
Ook over het herstel van een andere nieuwe aankoop, Miralem Sulejmani, kon Van Basten niet veel positiefs melden. De coach dacht dinsdag nog dat hij de Serviër zou kunnen inzetten tegen FC Twente (volgende week), maar dat idee is inmiddels uit het hoofd van de trainer verdwenen. "Het gaat gestaag beter met Miralem, maar hij is nog wel even zoet met zijn blessure."
PSV supporters zijn altijd welkom, want met meer dan 1 treintje komen ze 95% van de keren toch nietquote:
Check eens paar 1 post boven jequote:
Lekker is dat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:08 schreef marp0 het volgende:
[..]
Bron: Voetbalzone.nl
Ik weet niet of deze al eens gepost is hier, maar dit is slecht nieuws!
Fixed.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:08 schreef fathank het volgende:
[..]
PSV supporters zijn altijd welkom, want met meer dan 1 treintje komen ze 100% van de keren toch niet
Van der Wiel deja-vuquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:08 schreef marp0 het volgende:
[..]
Sulejmani? Mis ik iets? Ik zie alleen een bericht ove Aissati..quote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:53 schreef denthemen het volgende:
[..]
Sulejmani? Mis ik iets? Ik zie alleen een bericht ove Aissati..
Zelfde bericht, laatste alinea.quote:Ook over het herstel van een andere nieuwe aankoop, Miralem Sulejmani, kon Van Basten niet veel positiefs melden. De coach dacht dinsdag nog dat hij de Serviër zou kunnen inzetten tegen FC Twente (volgende week), maar dat idee is inmiddels uit het hoofd van de trainer verdwenen. "Het gaat gestaag beter met Miralem, maar hij is nog wel even zoet met zijn blessure."
Het is toch niet meer normaal zeg, stel prutsers dat wij in de medische staf hebben.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:08 schreef marp0 het volgende:
[..]
quote:Dennis Rommedahl is niet inzetbaar in de komende wedstrijd van Ajax. De Amsterdammers nemen het in eigen huis op tegen NEC. De Deense speler heeft een blessure opgelopen in het duel met Aston Villa en moet de wedstrijd van zondag vanwege liesklachten laten schieten.
Naast Rommedahl zijn ook Ismail Aissati, Mitchell Donald, Miralem Sulejmani, Jan-Arie van der Heijden, Maarten Stekelenburg, Dennis Gentenaar en Eyong Enoh niet inzetbaar voor de Eredivisionist. Op de website van Ajax zegt trainer Van Basten dat 'Aissati voor de winterstop weer inzetbaar is, Gentenaar behandelt wordt en dat Sulejmani op de goede weg terug is.'
Ajax speelde afgelopen donderdag een UEFA Cup-wedstrijd tegen Aston Villa en verloor met 2-1.
Is dat zo raar? Jullie wilden toch ook 35 miljoen voor Huntelaarquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:34 schreef finsdefis het volgende:
Oja en psv zou 30 miljoen voor Afellay willen hebben![]()
Die heeft dan ook ooit wat weten te presterenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:02 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Is dat zo raar? Jullie wilden toch ook 35 miljoen voor Huntelaar
Ik vind affelay een stuk beter dan huntelaar op het moment..quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:06 schreef denthemen het volgende:
[..]
Die heeft dan ook ooit wat weten te presteren
Dat zag ik ja afgelopen woensdag.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:09 schreef GieJay het volgende:
[..]
Ik vind affelay een stuk beter dan huntelaar op het moment..
Ajax wilde Huntelaar uberhaupt niet verkopen dus geef dan maar een bron waarin ze dat gezegd hebbenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:02 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Is dat zo raar? Jullie wilden toch ook 35 miljoen voor Huntelaar
Geef nou maar gewoon toe dat de seizoensstart van affelay veel en veel beter is als deze van huntelaar.. Maar maakt niet uit, huntelaar scoort er nog wel 35quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:10 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Dat zag ik ja afgelopen woensdag.
Als ze een clausule in het contract wilden opnemen, kun je niet meer zeggen "wij verkopen niet"quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:33 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Ajax wilde Huntelaar uberhaupt niet verkopen dus geef dan maar een bron waarin ze dat gezegd hebben
Als dat waar was dan hadden ze 'm wel verkocht toen Man. City 40 miljoen bood.
Daar heb je gelijk inquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:25 schreef Prosac het volgende:
[..]
Als ze een clausule in het contract wilden opnemen, kun je niet meer zeggen "wij verkopen niet"
http://sport.nieuws.nl/532145/herstel_aissati_verloopt_langzaamquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:15 schreef versteegrob het volgende:
Het nieuws van Voetbalzone wordt nergens anders bevestigd dus er is nog hoop. Maar waarom lijken blessures altijd langer te duren, bah!
de integrale 2de helft van Ajax had meer kijkers dan de wedstrijd Nancy - feyenoord live... dus dat komt wel goed volgende keerquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 01:01 schreef Emimich het volgende:
Hopen dat over 2 weken Ajax wel live wordt uitgezonden tegen Zilina.
Toeristische routequote:Op zaterdag 25 oktober 2008 01:29 schreef Riro het volgende:
[..]
5 uur later weggaan en 5 minuten later thuis
Mooi tripje, kutpolitie en helemaal kapot.
Ja, nachtje blijven slapen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Jullie nog wel blijven plakken daar dus, die gasten van hier waren vanmorgen om 10 uur (sommigen al kotsend en wel) al weer terug
.
Heel weinig. Wel paar keer boksen met bobby's, maar verder niets noemenswaardigs. Politiestaat, niet normaal.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:26 schreef PyTh het volgende:
Helemaal niks voor gevallen in Birmingham?
Baalde er al weer van toen ik die gasten sprak vanmiddag. Die zeiden precies hetzelfde. Nou ja, in Hamburg weer een kansquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:26 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ja, nachtje blijven slapen.
Veel meegemaakt, maar dit was toch wel één van de mooiste tripjes. Wat een gekkenhuis.
Wij hadden ook een hotelletje. Dus nog ff de stad in geweest na de wedstrijd en vandaag om een uur of half 2 weer vertrokken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:20 schreef Da_Sandman het volgende:
Jullie nog wel blijven plakken daar dus, die gasten van hier waren vanmorgen om 10 uur (sommigen al kotsend en wel) al weer terug
.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Toeristische route
Pff, wat een stuk lopen he
Gaat het meisje?
Zuluuuus gonna get yaaa!
Op een hoop geduw en getrek en slavendrijverij van die poltie na niet nee.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 02:26 schreef PyTh het volgende:
Helemaal niks voor gevallen in Birmingham?
We liepen gewoon rustig daar, ineens gaat zo'n wout als een mongool schreeuwen dat we door moeten roepen met een stem van volume 100, nog ff en hij had ze stok gepakt volgens mijquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 03:47 schreef PyTh het volgende:
Beetje hetzelfde verhaal als met ons bij Tottenham afgelopen jaar.
Zwaar lang moeten wachten en dan met een cordon begleid worden en heel de weg aangepakt worden door die kut wouten daar.
En meteen weer mijn nest in.quote:
Geen probleem voor mij, want dan zit ik in de ArenA.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 01:01 schreef Emimich het volgende:
Hopen dat over 2 weken Ajax wel live wordt uitgezonden tegen Zilina.
Die stok boeit niet zoveel, maar die door al die honden besloot ik toch maar om een stapje harder te doenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 03:51 schreef Jasza het volgende:
[..]
We liepen gewoon rustig daar, ineens gaat zo'n wout als een mongool schreeuwen dat we door moeten roepen met een stem van volume 100, nog ff en hij had ze stok gepakt volgens mij
Sfeer van ons 1e helft was trouwens wel lekker![]()
Op die filmpjes zag ik een zwarte paraplu, en die zag ik tegen Groningen ook al, zit daar enige betekenis achter?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Die stok boeit niet zoveel, maar die door al die honden besloot ik toch maar om een stapje harder te doen
Sfeer 1e helft was heel lekker. Vooral het begin. Shirt uit, Jelelele Ajax Amsterdam! En na de goal gewoon door blijven gaan met springen. En al die beren het hele vak opfokken haha. Heel vet!
Nee, waren wel meerdere plu's. Gewoon beetje mee zwaaien en gek doen. Ultra-stylequote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:07 schreef denthemen het volgende:
[..]
Op die filmpjes zag ik een zwarte paraplu, en die zag ik tegen Groningen ook al, zit daar enige betekenis achter?
http://www.ajax.nl/web/show/id=175872/contentid=67699quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:06 schreef MaxC het volgende:
Komen er voor de UEFA cup thuisduels ook losse verkoop? Ik kan namelijk alleen tegen Slavia Praag maar ik zie alleen Passe partouts
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:09 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Nee, waren wel meerdere plu's. Gewoon beetje mee zwaaien en gek doen. Ultra-style
Bron?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:15 schreef DJ_Ryow het volgende:
tering Van Geelhij zag het niet zitten in Renato Augusto
Tegen Groningen bedoel je? Actie voor de wedstrijd? Ik kan me namelijk zo snel even geen ander doekje herinneren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:12 schreef denthemen het volgende:
[..]Ok
Wat stond er nou trouwens de laatste keer op het doekje op 410? Kon het niet zien en de foto's bieden ook geen uitkomst
Bovenin het vak was een klein megadoek, leek op iets van een slang of zoquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tegen Groningen bedoel je? Actie voor de wedstrijd? Ik kan me namelijk zo snel even geen ander doekje herinneren.
"Kijk uit malloot, die brand wordt groot"
Ja, van Ovide. Er staat ook een slang in het logo van GF, dus vandaar.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:21 schreef denthemen het volgende:
[..]
Bovenin het vak was een klein megadoek, leek op iets van een slang of zo
Was het die slang van die tv serie of zo?
toen hij nog bij Ajax speelde kreeg hij de bal niet eens van de grond. wel leuk dat ie zich ontwikkeld.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:45 schreef _Mike_ het volgende:
Pienaar doet het ook lekker bij Everton, wat een voorzet heeft hij vooral als je het vergelijkt met de corners/voorzetten die wij nu zien
Txquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
www.ajaxpride.nl
Filmpje is er (nog?) niet.
Volgens mij heeft urby geoefend want die corners waren nu in 1 keer wel redelijk gevaarlijk.. Vermaelen heeft nu ook al 2 keer gescoord uit een corner..quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:45 schreef _Mike_ het volgende:
Pienaar doet het ook lekker bij Everton, wat een voorzet heeft hij vooral als je het vergelijkt met de corners/voorzetten die wij nu zien
Hij zou zeker niet misstaan in het huidige Ajaxquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:13 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
toen hij nog bij Ajax speelde kreeg hij de bal niet eens van de grond. wel leuk dat ie zich ontwikkeld.
Weer een blessure en jij noemt het goed nieuws?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:20 schreef versteegrob het volgende:
Goed nieuws!
De Jong vervangt Sarpong tegen NEC
Zaterdag 25 oktober 15:04 - Joris Droog
De Jong vervangt Sarpong tegen NEC Eredivisie - Siem de Jong keert terug bij de wedstrijdselectie van Ajax. De jonge middenvelder werd nog gepasseerd voor het UEFA Cup-duel met Aston Villa van afgelopen donderdag maar zal zondag tegen NEC wel weer van de partij zijn. Het vervangt de geblesseerde Jeffrey Sarpong.
Sarpong heeft last van zijn knie en zal zodoende het duel met de Nijmegenaren moeten missen. Toby Alderweireld zal er tegen NEC ook niet bij zijn. De jongeling die tegen Aston Villa voor het eerst mee mocht naar een officieel duel van de Amsterdammers is door Marco van Basten buiten de selectie gelaten.
http://www.voetbalcourant.nl/pagina/voorpagina/21400
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |