abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2008 @ 23:33:26 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_62627917

Kampioen van Nederland

1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004

KNVB Beker

1917, 1943, 1961, 1967, 1970, 1971, 1972, 1979, 1983, 1986, 1987, 1993, 1998, 1999, 2002, 2006, 2007.

Supercup

1993, 1994, 1995, 2002, 2005, 2006, 2007

Champions League

1971, 1972, 1973, 1995.

Europa cup 2

1987

UEFA cup

1992.

Wereldbeker

1972, 1995.

Europese Supercup

1972, 1973, 1995.

• Doel
    Maarten Stekelenburg * schouderblessure
    Kenneth Vermeer
    Dennis Gentenaar * rugblessure
    Hans Vonk

• Verdediging
    Bruno Silva
    Oleguer
    Thomas Vermaelen
    Jan Vertonghen
    Gregory van der Wiel
    Vurnon Anita

• Middenveld
    Rasmus Lindgren
    Kennedy Bakircioglu
    Urby Emanuelson
    Ismaïl Aissati * knieblessure
    Gabri
    Siem De Jong
    Jan-Arie van der Heijden * knieblessure
    Evander Sno
    Mitchell Donald * zware knieblessure
    Robbert Schilder
    Eyong Enoh * liesblessure

• Aanval
    Klaas Jan Huntelaar
    Miralem Sulejmani * hamstringblessure
    Luis Suarez
    Dennis Rommedahl
    Dario Cvitanich
    Leonardo
    Jeffrey Sarpong
    Javier Martina

1 do 23/10 Aston Villa - Ajax
    2 zo 26/10 Ajax - NEC
    3 wo 29/10 Heracles Almelo - Ajax
    4 za 1/11 FC Twente - Ajax
    5 do 6/11 Ajax - MSK Zilina
    6 zo 9/11 Ajax - Sparta Rotterdam
    7 zo 16/11 Ajax - PSV
    8 zo 23/11 AZ - Ajax
    9 do 27/11 Hamburger SV - Ajax
    10 zo 30/11 Ajax - FC Utrecht
    11 zo 7/12 FC Volendam - Ajax
    12 vr 12/12 Ajax - NAC Breda
    13 wo 17/12 Ajax - Slavia Praag
    14 zo 21/12 De Graafschap - Ajax
    15 zo 28/12 Ajax - ADO Den Haag
    16 zo 18/1 NEC - Ajax
    17 zo 25/1 FC Groningen - Ajax
    18 za 31/1 Ajax - SC Heerenveen
    19 di 3/2 Ajax - Heracles Almelo
    20 zo 8/2 Vitesse - Ajax
    21 zo 15/2 Ajax - Feyenoord
    22 zo 22/2 Ajax - FC Volendam
    23 zo 1/3 FC Utrecht - Ajax
    24 zo 8/3 ADO Den Haag - Ajax
    25 zo 15/3 Ajax - De Graafschap
    26 zo 22/3 NAC Breda - Ajax
    27 zo 5/4 Roda JC - Ajax
    28 zo 12/4 Ajax - Willem II
    29 zo 19/4 PSV - Ajax
    30 zo 26/4 Ajax - AZ
    31 zo 3/5 Sparta Rotterdam - Ajax
    32 zo 10/5 Ajax - FC Twente

DE OP IS HIER TE VINDEN!

X
    X
    X
  • I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_62627937
    Opbouw was de tweede helft, nicht gut...
    MOKUM XXX RATED
    pi_62627958
    2 - 1 verloren van Subtop PL met een gemankeerd elftal met een nieuwe coach en een topscoorder uit vorm. Ik vind het netjes, we moeten bij de eerste drie komen, gewoon van nu af aan asskicken. Begrijp me niet verkeerd, ik hoopte uiteraard op winst

Ajax
    A king in the making, and the throne is for the taking
    So I climb the mountain top and put my stake in
    Got the weight of the world on my shoulder
    Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
      donderdag 23 oktober 2008 @ 23:36:23 #4
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_62627984
    De zwaarste wedstrijd hebben we gehad. Nu wordt het alleen maar beter.
    Life is what you make it.
    pi_62627992
    Het zou me verbazen als Sarpong weer als linksbuiten opgesteld gaat worden zondag.
    As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
    pi_62627994
    Huntelaar aanvoerdersband afnemen en gewoon in de 16 laten staan ipv meevoetballen. Dan komt het wel goed
    MOKUM XXX RATED
    pi_62628008
    Ik ben van tongs "generatie"geloof ik .

Nee, ik snap best dat je op dit moment niet zomar van Villa wint, maar opzich is het helemaal niet ondenkbaar. Natuurlijk heb je een lager budget, maar met een slimmer beleid had je vandaag kunnen winnen. Aanvallend had je geen Suljemani nodig (nee, ik kraak hem niet af, hij is er en hij moet spelen als hij fit is). Maar je had in de zomer verdedigers moeten halen, en niet 1 speler voor de prijs van 4 verdedigers.

En je moet eens nokken met spelers als Sarpong die het gewoon niet hebben. En ook al speelt Suarez niet geweldig, als de enige vervanging die je kan bedenken Leonardo is, dan moet je Suarez maar gewoon laten staan en gokken op zijn ene momentje.

Wat het ook is, ik weet het niet, maar de club Ajax weet om de een of andere reden nooit het maximale de selectie te halen. Of het is een waardeloze medische staf, of de tactieken kloppen niet, of de trainers bakker er neits van. Maar opzich ligt het niet aan de spelers an-sich. Ik kan het niet verklaren maar elk jaar zijn we op papier kampioen, spelen we zelfs (dit jaar nog niet) zelfs erg leuk voetbal, maar de resultaten blijven uit.

Ik denk dat er toch een Guus Hiddink ofzo nodig is... iemand met echt verstand van voetbal en teambuilding.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_62628038
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:37 schreef HeatWave het volgende:

Nee, ik snap best dat je op dit moment niet zomar van Villa wint, maar opzich is het helemaal niet ondenkbaar. Natuurlijk heb je een lager budget, maar met een slimmer beleid had je vandaag kunnen winnen. Aanvallend had je geen Suljemani nodig (nee, ik kraak hem niet af, hij is er en hij moet spelen als hij fit is). Maar je had in de zomer verdedigers moeten halen, en niet 1 speler voor de prijs van 4 verdedigers.

En je moet eens nokken met spelers als Sarpong die het gewoon niet hebben. En ook al speelt Suarez niet geweldig, als de enige vervanging die je kan bedenken Leonardo is, dan moet je Suarez maar gewoon laten staan en gokken op zijn ene momentje.

Wat het ook is, ik weet het niet, maar de club Ajax weet om de een of andere reden nooit het maximale de selectie te halen. Of het is een waardeloze medische staf, of de tactieken kloppen niet, of de trainers bakker er neits van. Maar opzich ligt het niet aan de spelers an-sich. Ik kan het niet verklaren maar elk jaar zijn we op papier kampioen, spelen we zelfs (dit jaar nog niet) zelfs erg leuk voetbal, maar de resultaten blijven uit.

Ik denk dat er toch een Guus Hiddink ofzo nodig is... iemand met echt verstand van voetbal en teambuilding.
    Laat bassie maar eens bouwen joh. We moeten het er sowieso mee doen.
      donderdag 23 oktober 2008 @ 23:39:46 #9
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_62628050
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:35 schreef Triptamine het volgende:
    2 - 1 verloren van Subtop PL met een gemankeerd elftal met een nieuwe coach en een topscoorder uit vorm. Ik vind het netjes, we moeten bij de eerste drie komen, gewoon van nu af aan asskicken. Begrijp me niet verkeerd, ik hoopte uiteraard op winst

Ajax
    Ja, maar in mijn hartje ben ik toch wel
    Huilen dan.
    pi_62628065
    Je hebt geen geweldenaren nodig maar een team die die paar jongens die wat meer hebben in stelling brengen.
    pi_62628072
    Even iets anders maar dat waren prachtige beelden zo straks in het Sportjournaal tijdens de opening van een Johan Cruijff court (Cruijff zelf was er ook bij) in Londen door Bergkamp.
    pi_62628074
    quote:

Eensch.
    MOKUM XXX RATED
    pi_62628079
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, maar in mijn hartje ben ik toch wel
    Klopt, en dan zenden ze nu nog effe lekker die tweede helft uit, fok het, ik ga een filmpje kijken.
    pi_62628100
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:39 schreef Triptamine het volgende:

[..]

We doen al jaren niet anders maar Bassie lijkt het tot nog toe ook echt niet te snappen hoor. Als je nou elke keer ongelukkig verliest ofzo, maar hij stelt verkeerde mensen op, wisselt verkeerd etc etc.

We zitten er helaas idd aan vast, maar vooralsnog lijkt het een grote fout om hem zoveel macht te geven....
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_62628111
    quote:

Maar er was financieel toch nog ruimte voor een verdediger? Uiteindelijk hebben ze Sno voor een miljoentje opgepikt maar ze hadden zeker nog 3/4 miljoen te besteden lijkt me.
      donderdag 23 oktober 2008 @ 23:43:00 #16
    30220 Barca
    ~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
    pi_62628117
    quote:

Inderdaad, we missen goede verdedigers (en middenvelders)! Killers in de achterhoede, een killer op het middenveld, een creatieve speler op het middenveld en een scorende middenvelder worden node gemist. En een coach.
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

We doen al jaren niet anders maar Bassie lijkt het tot nog toe ook echt niet te snappen hoor. Als je nou elke keer ongelukkig verliest ofzo, maar hij stelt verkeerde mensen op, wisselt verkeerd etc etc.

We zitten er helaas idd aan vast, maar vooralsnog lijkt het een grote fout om hem zoveel macht te geven....
    Zeg ik toch herhaaldelijk. Gebrek aan kwaliteit!
    Retro is mode, metro ook!
    'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
    pi_62628144
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:39 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ik vind dat hij d ekans moet krijgen en eerlijk gezegd zie ik geen vooruitgang. Voetbal moet je spelen met bezieling en eigenlijk dartelen over het veld .. ik zie soms spelers van Ajax 20-30 sec stil staan of een bal in spelen en niet meer meedoen.

Ik zie geen automatismes.. en achterin staat er nog steeds geen organisatie en op het middenveld heb je geen personen die een splijtende pass kunnen geven.. althans die stel je niet op. Je hebt een hoop spieren maar geen hersens in dit team om alles te sturen. Dat ontbreekt er ieder jaar aan.

Misschien dat een Aissati of een de Jong ... kans gaat krijgen om net dat beetje extra om te zetten in winst
    pi_62628145
    Het uitvak was de hele wedstrijd fantastisch ja.
    pi_62628170
    quote:

Eensch. Toen ik vanmiddag zei dat Sarpong keihard door het ijs ging zakken vanavond werd ik uitgelachen, ziedaar.
      donderdag 23 oktober 2008 @ 23:45:33 #20
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_62628185
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:40 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Klopt, en dan zenden ze nu nog effe lekker die tweede helft uit, fok het, ik ga een filmpje kijken.
    Ja,

Terwijl je de stand al weet.. alsof íemand dat nog gaat kijken nou
    Huilen dan.
    pi_62628232
    Zelfs de B garnituur van Milan is slimmer dan wat wij hebben. Heb je gezien hoe ze de spits van heerenveen dekten.. die kreeg geen bruikbare bal aangespeeld . Na 10 minuten hadden ze door dat je er 1 kort voor moest zetten.. en Heerenveen was helemaal nergens meer.

Bij Ajax zouden ze het nu nog steeds niet weten als ze er tegen zouden spelen.
    pi_62628256
    quote:

Ik vind dat het wel aan de selectie ligt. Ajax heeft een goede selectie om kampioen te kunnen worden. Maar wanneer je wilt presteren in Europa moet je meer balans hebben in je selectie. De aanvalslinie staat met Suarez, KJH en Sulejmani (mits fit en in vorm) als een huis en dat garandeert ook voor veel doelpunten. Maar de verdediging baat zorgen. Zonder een man die de lijnen uitzet achterin, spelers op hun plaats zet en mee op komt tijdens balbezit kom je niet ver in Europa. Je mist een type Rijkaard, Frank de Boer of Blind. Snap daarom ook heel goed waarom van Basten Wiellaert erbij wilde halen omdat hij precies het type speler is die wij zoeken alleen ben ik bang dat Wiellaert niet genoeg kwaliteit in huis heeft om die speler te worden bij Ajax die ons kampioen maakt.

Maar waar hebben we het over? Presteren in Europa? Onze doelstelling is om kampioen te worden en dat is met de nivellering van de eredivisie wel wat makkelijker dan presteren in Europa.
      donderdag 23 oktober 2008 @ 23:51:54 #23
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_62628319
    PSV - Ajax zonder Ajax-fans?

Amsterdam, 23 okt 2008
    Vandaag verschenen er berichten in de media dat PSV dit seizoen geen Ajax-supporters toe zal laten in Eindhoven. De directie van Ajax ontving deze mededeling vanmiddag van de directie van PSV. Morgen wordt bij Ajax overlegd hoe met deze mededeling om te gaan.

De directie van PSV is meegedeeld dat Ajax morgen met een reactie komt. De reactie verschijnt vanzelfsprekend ook op de website.

Ajax.nl
    Gourmetten of steengrillen?
    pi_62628329
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:47 schreef Chadi het volgende:
    Zelfs de B garnituur van Milan is slimmer dan wat wij hebben. Heb je gezien hoe ze de spits van heerenveen dekten.. die kreeg geen bruikbare bal aangespeeld . Na 10 minuten hadden ze door dat je er 1 kort voor moest zetten.. en Heerenveen was helemaal nergens meer.

Bij Ajax zouden ze het nu nog steeds niet weten als ze er tegen zouden spelen.
    B garnituur? Alleen Ronaldinho, Pirlo, Jankulovski en Pato stonden er niet in. Spelers als Dida, Gatusso, Kaka, Inzaghi, Seedorf, Emerson en Zambrotta stonden gewoon in de basis.
    pi_62628366
    En wie stonden er achterin centraal?

Seedorf stond niet in de basis hoor..
    pi_62628413
    Zo, dat was een kut wedstrijd.. Geen kans gehad de tweede helft, misschien dat schot van urby maar verder... Ajax en uitwedstrijden lijken gewoon niet samen te gaan.. Thuis hebben we gewoon veel geluk..
    Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
    pi_62628415
    Geen man overboord na vandaag. Helaas geen winstpunt, dat is jammer.
    That's all folks!
      donderdag 23 oktober 2008 @ 23:58:03 #28
    30220 Barca
    pi_62628443
    Kampioen worden? Niet dit seizoen ben ik bang.
    pi_62628503
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:54 schreef Chadi het volgende:
    En wie stonden er achterin centraal?

Seedorf stond niet in de basis hoor..
    Die 'B-spelers' zijn nog beter dan de spelers van Ajax en van hetzelfde niveau als die van Villa. Dacht toch echt dat Seedorf in de basis stond.
    pi_62628526
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:58 schreef Barca het volgende:
    Kampioen worden? Niet dit seizoen ben ik bang.
    Zodra Sulejmani terug fit is zijn we weer titelkandidaat nummer 1. Zeker nu psv zo door de mand is gevallen.

Alhoewel groningen en Nac voorlopig nog niet onderschat mogen worden.
    As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
    pi_62628543
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:01 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Zodra Sulejmani terug fit is zijn we weer titelkandidaat nummer 1. Zeker nu psv zo door de mand is gevallen.

Let maar op. Als wij in Breda spelen vallen wij net zo hard door de mand als NAC net zo in vorm is als ze nu zijn.
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:03:11 #32
    30220 Barca
    pi_62628550
    Seedorf zat de hele avond op de bank. Beetje geblesseerd.
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:01 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Eindhoven, Twente en AZ schat ik hoger in. NAC, NEC, Groningen en Heerenveen gaan voor de top 5.
    pi_62628568
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:02 schreef toma het volgende:

[..]

Let maar op. Als wij in Breda spelen vallen wij net zo hard door de mand als NAC net zo in vorm is als ze nu zijn.
    Ik kan me nog een zekere beker wedstrijd herinneren
    Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
    pi_62628584
    Nu nabeschouwing op RTL 7 met John de Wolf
    pi_62628617
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:00 schreef toma het volgende:

[..]

Die 'B-spelers' zijn nog beter dan de spelers van Ajax en van hetzelfde niveau als die van Villa. Dacht toch echt dat Seedorf in de basis stond.
    Seedorf heeft geen minuut gespeeld. Net als maldini die gespaard werd en Boriello en Ambrosini en Jankulovski(10min)
    pi_62628638
    In deze vorm win je ook niet van NAC hoor.
    pi_62628641
    Van Basten nu aan het woord op RTL.
    pi_62628652
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:36 schreef Schanulleke het volgende:
    De zwaarste wedstrijd hebben we gehad. Nu wordt het alleen maar beter.
    De zwaarste wedstrijd moet nog komen, HSV uit. Ajax moet thuis 6 punten pakken tegen die oostblokkers en hopen dat dat genoeg is om te overwinteren.

Aston Villa viel me ontzettend tegen, had ik meer van verwacht. Ajax voldeed aan m'n verwachtingen helaas. Ik vond Emanuelson wel een lichtpuntje trouwens.
    pi_62628665
    Je moet blijven voetballen..... Tuurlijk ..met die wissels van je
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:08:49 #40
    30220 Barca
    pi_62628666
    Jankulovski viel nog in voor Kaká.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop: