abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2008 @ 23:33:26 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_62627917

Kampioen van Nederland

1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004

KNVB Beker

1917, 1943, 1961, 1967, 1970, 1971, 1972, 1979, 1983, 1986, 1987, 1993, 1998, 1999, 2002, 2006, 2007.

Supercup

1993, 1994, 1995, 2002, 2005, 2006, 2007

Champions League

1971, 1972, 1973, 1995.

Europa cup 2

1987

UEFA cup

1992.

Wereldbeker

1972, 1995.

Europese Supercup

1972, 1973, 1995.

• Doel
    Maarten Stekelenburg * schouderblessure
    Kenneth Vermeer
    Dennis Gentenaar * rugblessure
    Hans Vonk

• Verdediging
    Bruno Silva
    Oleguer
    Thomas Vermaelen
    Jan Vertonghen
    Gregory van der Wiel
    Vurnon Anita

• Middenveld
    Rasmus Lindgren
    Kennedy Bakircioglu
    Urby Emanuelson
    Ismaïl Aissati * knieblessure
    Gabri
    Siem De Jong
    Jan-Arie van der Heijden * knieblessure
    Evander Sno
    Mitchell Donald * zware knieblessure
    Robbert Schilder
    Eyong Enoh * liesblessure

• Aanval
    Klaas Jan Huntelaar
    Miralem Sulejmani * hamstringblessure
    Luis Suarez
    Dennis Rommedahl
    Dario Cvitanich
    Leonardo
    Jeffrey Sarpong
    Javier Martina

1 do 23/10 Aston Villa - Ajax
    2 zo 26/10 Ajax - NEC
    3 wo 29/10 Heracles Almelo - Ajax
    4 za 1/11 FC Twente - Ajax
    5 do 6/11 Ajax - MSK Zilina
    6 zo 9/11 Ajax - Sparta Rotterdam
    7 zo 16/11 Ajax - PSV
    8 zo 23/11 AZ - Ajax
    9 do 27/11 Hamburger SV - Ajax
    10 zo 30/11 Ajax - FC Utrecht
    11 zo 7/12 FC Volendam - Ajax
    12 vr 12/12 Ajax - NAC Breda
    13 wo 17/12 Ajax - Slavia Praag
    14 zo 21/12 De Graafschap - Ajax
    15 zo 28/12 Ajax - ADO Den Haag
    16 zo 18/1 NEC - Ajax
    17 zo 25/1 FC Groningen - Ajax
    18 za 31/1 Ajax - SC Heerenveen
    19 di 3/2 Ajax - Heracles Almelo
    20 zo 8/2 Vitesse - Ajax
    21 zo 15/2 Ajax - Feyenoord
    22 zo 22/2 Ajax - FC Volendam
    23 zo 1/3 FC Utrecht - Ajax
    24 zo 8/3 ADO Den Haag - Ajax
    25 zo 15/3 Ajax - De Graafschap
    26 zo 22/3 NAC Breda - Ajax
    27 zo 5/4 Roda JC - Ajax
    28 zo 12/4 Ajax - Willem II
    29 zo 19/4 PSV - Ajax
    30 zo 26/4 Ajax - AZ
    31 zo 3/5 Sparta Rotterdam - Ajax
    32 zo 10/5 Ajax - FC Twente

DE OP IS HIER TE VINDEN!

X
    X
    X
  • I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_62627937
    Opbouw was de tweede helft, nicht gut...
    MOKUM XXX RATED
    pi_62627958
    2 - 1 verloren van Subtop PL met een gemankeerd elftal met een nieuwe coach en een topscoorder uit vorm. Ik vind het netjes, we moeten bij de eerste drie komen, gewoon van nu af aan asskicken. Begrijp me niet verkeerd, ik hoopte uiteraard op winst

Ajax
    A king in the making, and the throne is for the taking
    So I climb the mountain top and put my stake in
    Got the weight of the world on my shoulder
    Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
      donderdag 23 oktober 2008 @ 23:36:23 #4
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_62627984
    De zwaarste wedstrijd hebben we gehad. Nu wordt het alleen maar beter.
    Life is what you make it.
    pi_62627992
    Het zou me verbazen als Sarpong weer als linksbuiten opgesteld gaat worden zondag.
    As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
    pi_62627994
    Huntelaar aanvoerdersband afnemen en gewoon in de 16 laten staan ipv meevoetballen. Dan komt het wel goed
    MOKUM XXX RATED
    pi_62628008
    Ik ben van tongs "generatie"geloof ik .

Nee, ik snap best dat je op dit moment niet zomar van Villa wint, maar opzich is het helemaal niet ondenkbaar. Natuurlijk heb je een lager budget, maar met een slimmer beleid had je vandaag kunnen winnen. Aanvallend had je geen Suljemani nodig (nee, ik kraak hem niet af, hij is er en hij moet spelen als hij fit is). Maar je had in de zomer verdedigers moeten halen, en niet 1 speler voor de prijs van 4 verdedigers.

En je moet eens nokken met spelers als Sarpong die het gewoon niet hebben. En ook al speelt Suarez niet geweldig, als de enige vervanging die je kan bedenken Leonardo is, dan moet je Suarez maar gewoon laten staan en gokken op zijn ene momentje.

Wat het ook is, ik weet het niet, maar de club Ajax weet om de een of andere reden nooit het maximale de selectie te halen. Of het is een waardeloze medische staf, of de tactieken kloppen niet, of de trainers bakker er neits van. Maar opzich ligt het niet aan de spelers an-sich. Ik kan het niet verklaren maar elk jaar zijn we op papier kampioen, spelen we zelfs (dit jaar nog niet) zelfs erg leuk voetbal, maar de resultaten blijven uit.

Ik denk dat er toch een Guus Hiddink ofzo nodig is... iemand met echt verstand van voetbal en teambuilding.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_62628038
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:37 schreef HeatWave het volgende:

Nee, ik snap best dat je op dit moment niet zomar van Villa wint, maar opzich is het helemaal niet ondenkbaar. Natuurlijk heb je een lager budget, maar met een slimmer beleid had je vandaag kunnen winnen. Aanvallend had je geen Suljemani nodig (nee, ik kraak hem niet af, hij is er en hij moet spelen als hij fit is). Maar je had in de zomer verdedigers moeten halen, en niet 1 speler voor de prijs van 4 verdedigers.

En je moet eens nokken met spelers als Sarpong die het gewoon niet hebben. En ook al speelt Suarez niet geweldig, als de enige vervanging die je kan bedenken Leonardo is, dan moet je Suarez maar gewoon laten staan en gokken op zijn ene momentje.

Wat het ook is, ik weet het niet, maar de club Ajax weet om de een of andere reden nooit het maximale de selectie te halen. Of het is een waardeloze medische staf, of de tactieken kloppen niet, of de trainers bakker er neits van. Maar opzich ligt het niet aan de spelers an-sich. Ik kan het niet verklaren maar elk jaar zijn we op papier kampioen, spelen we zelfs (dit jaar nog niet) zelfs erg leuk voetbal, maar de resultaten blijven uit.

Ik denk dat er toch een Guus Hiddink ofzo nodig is... iemand met echt verstand van voetbal en teambuilding.
    Laat bassie maar eens bouwen joh. We moeten het er sowieso mee doen.
      donderdag 23 oktober 2008 @ 23:39:46 #9
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_62628050
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:35 schreef Triptamine het volgende:
    2 - 1 verloren van Subtop PL met een gemankeerd elftal met een nieuwe coach en een topscoorder uit vorm. Ik vind het netjes, we moeten bij de eerste drie komen, gewoon van nu af aan asskicken. Begrijp me niet verkeerd, ik hoopte uiteraard op winst

Ajax
    Ja, maar in mijn hartje ben ik toch wel
    Huilen dan.
    pi_62628065
    Je hebt geen geweldenaren nodig maar een team die die paar jongens die wat meer hebben in stelling brengen.
    pi_62628072
    Even iets anders maar dat waren prachtige beelden zo straks in het Sportjournaal tijdens de opening van een Johan Cruijff court (Cruijff zelf was er ook bij) in Londen door Bergkamp.
    pi_62628074
    quote:

Eensch.
    MOKUM XXX RATED
    pi_62628079
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, maar in mijn hartje ben ik toch wel
    Klopt, en dan zenden ze nu nog effe lekker die tweede helft uit, fok het, ik ga een filmpje kijken.
    pi_62628100
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:39 schreef Triptamine het volgende:

[..]

We doen al jaren niet anders maar Bassie lijkt het tot nog toe ook echt niet te snappen hoor. Als je nou elke keer ongelukkig verliest ofzo, maar hij stelt verkeerde mensen op, wisselt verkeerd etc etc.

We zitten er helaas idd aan vast, maar vooralsnog lijkt het een grote fout om hem zoveel macht te geven....
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_62628111
    quote:

Maar er was financieel toch nog ruimte voor een verdediger? Uiteindelijk hebben ze Sno voor een miljoentje opgepikt maar ze hadden zeker nog 3/4 miljoen te besteden lijkt me.
      donderdag 23 oktober 2008 @ 23:43:00 #16
    30220 Barca
    ~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
    pi_62628117
    quote:

Inderdaad, we missen goede verdedigers (en middenvelders)! Killers in de achterhoede, een killer op het middenveld, een creatieve speler op het middenveld en een scorende middenvelder worden node gemist. En een coach.
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

We doen al jaren niet anders maar Bassie lijkt het tot nog toe ook echt niet te snappen hoor. Als je nou elke keer ongelukkig verliest ofzo, maar hij stelt verkeerde mensen op, wisselt verkeerd etc etc.

We zitten er helaas idd aan vast, maar vooralsnog lijkt het een grote fout om hem zoveel macht te geven....
    Zeg ik toch herhaaldelijk. Gebrek aan kwaliteit!
    Retro is mode, metro ook!
    'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
    pi_62628144
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:39 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ik vind dat hij d ekans moet krijgen en eerlijk gezegd zie ik geen vooruitgang. Voetbal moet je spelen met bezieling en eigenlijk dartelen over het veld .. ik zie soms spelers van Ajax 20-30 sec stil staan of een bal in spelen en niet meer meedoen.

Ik zie geen automatismes.. en achterin staat er nog steeds geen organisatie en op het middenveld heb je geen personen die een splijtende pass kunnen geven.. althans die stel je niet op. Je hebt een hoop spieren maar geen hersens in dit team om alles te sturen. Dat ontbreekt er ieder jaar aan.

Misschien dat een Aissati of een de Jong ... kans gaat krijgen om net dat beetje extra om te zetten in winst
    pi_62628145
    Het uitvak was de hele wedstrijd fantastisch ja.
    pi_62628170
    quote:

Eensch. Toen ik vanmiddag zei dat Sarpong keihard door het ijs ging zakken vanavond werd ik uitgelachen, ziedaar.
      donderdag 23 oktober 2008 @ 23:45:33 #20
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_62628185
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:40 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Klopt, en dan zenden ze nu nog effe lekker die tweede helft uit, fok het, ik ga een filmpje kijken.
    Ja,

Terwijl je de stand al weet.. alsof íemand dat nog gaat kijken nou
    Huilen dan.
    pi_62628232
    Zelfs de B garnituur van Milan is slimmer dan wat wij hebben. Heb je gezien hoe ze de spits van heerenveen dekten.. die kreeg geen bruikbare bal aangespeeld . Na 10 minuten hadden ze door dat je er 1 kort voor moest zetten.. en Heerenveen was helemaal nergens meer.

Bij Ajax zouden ze het nu nog steeds niet weten als ze er tegen zouden spelen.
    pi_62628256
    quote:

Ik vind dat het wel aan de selectie ligt. Ajax heeft een goede selectie om kampioen te kunnen worden. Maar wanneer je wilt presteren in Europa moet je meer balans hebben in je selectie. De aanvalslinie staat met Suarez, KJH en Sulejmani (mits fit en in vorm) als een huis en dat garandeert ook voor veel doelpunten. Maar de verdediging baat zorgen. Zonder een man die de lijnen uitzet achterin, spelers op hun plaats zet en mee op komt tijdens balbezit kom je niet ver in Europa. Je mist een type Rijkaard, Frank de Boer of Blind. Snap daarom ook heel goed waarom van Basten Wiellaert erbij wilde halen omdat hij precies het type speler is die wij zoeken alleen ben ik bang dat Wiellaert niet genoeg kwaliteit in huis heeft om die speler te worden bij Ajax die ons kampioen maakt.

Maar waar hebben we het over? Presteren in Europa? Onze doelstelling is om kampioen te worden en dat is met de nivellering van de eredivisie wel wat makkelijker dan presteren in Europa.
      donderdag 23 oktober 2008 @ 23:51:54 #23
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_62628319
    PSV - Ajax zonder Ajax-fans?

Amsterdam, 23 okt 2008
    Vandaag verschenen er berichten in de media dat PSV dit seizoen geen Ajax-supporters toe zal laten in Eindhoven. De directie van Ajax ontving deze mededeling vanmiddag van de directie van PSV. Morgen wordt bij Ajax overlegd hoe met deze mededeling om te gaan.

De directie van PSV is meegedeeld dat Ajax morgen met een reactie komt. De reactie verschijnt vanzelfsprekend ook op de website.

Ajax.nl
    Gourmetten of steengrillen?
    pi_62628329
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:47 schreef Chadi het volgende:
    Zelfs de B garnituur van Milan is slimmer dan wat wij hebben. Heb je gezien hoe ze de spits van heerenveen dekten.. die kreeg geen bruikbare bal aangespeeld . Na 10 minuten hadden ze door dat je er 1 kort voor moest zetten.. en Heerenveen was helemaal nergens meer.

Bij Ajax zouden ze het nu nog steeds niet weten als ze er tegen zouden spelen.
    B garnituur? Alleen Ronaldinho, Pirlo, Jankulovski en Pato stonden er niet in. Spelers als Dida, Gatusso, Kaka, Inzaghi, Seedorf, Emerson en Zambrotta stonden gewoon in de basis.
    pi_62628366
    En wie stonden er achterin centraal?

Seedorf stond niet in de basis hoor..
    pi_62628413
    Zo, dat was een kut wedstrijd.. Geen kans gehad de tweede helft, misschien dat schot van urby maar verder... Ajax en uitwedstrijden lijken gewoon niet samen te gaan.. Thuis hebben we gewoon veel geluk..
    Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
    pi_62628415
    Geen man overboord na vandaag. Helaas geen winstpunt, dat is jammer.
    That's all folks!
      donderdag 23 oktober 2008 @ 23:58:03 #28
    30220 Barca
    pi_62628443
    Kampioen worden? Niet dit seizoen ben ik bang.
    pi_62628503
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:54 schreef Chadi het volgende:
    En wie stonden er achterin centraal?

Seedorf stond niet in de basis hoor..
    Die 'B-spelers' zijn nog beter dan de spelers van Ajax en van hetzelfde niveau als die van Villa. Dacht toch echt dat Seedorf in de basis stond.
    pi_62628526
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:58 schreef Barca het volgende:
    Kampioen worden? Niet dit seizoen ben ik bang.
    Zodra Sulejmani terug fit is zijn we weer titelkandidaat nummer 1. Zeker nu psv zo door de mand is gevallen.

Alhoewel groningen en Nac voorlopig nog niet onderschat mogen worden.
    As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
    pi_62628543
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:01 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Zodra Sulejmani terug fit is zijn we weer titelkandidaat nummer 1. Zeker nu psv zo door de mand is gevallen.

Let maar op. Als wij in Breda spelen vallen wij net zo hard door de mand als NAC net zo in vorm is als ze nu zijn.
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:03:11 #32
    30220 Barca
    pi_62628550
    Seedorf zat de hele avond op de bank. Beetje geblesseerd.
    quote:

[..]

Eindhoven, Twente en AZ schat ik hoger in. NAC, NEC, Groningen en Heerenveen gaan voor de top 5.
    pi_62628568
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:02 schreef toma het volgende:

[..]

Let maar op. Als wij in Breda spelen vallen wij net zo hard door de mand als NAC net zo in vorm is als ze nu zijn.
    Ik kan me nog een zekere beker wedstrijd herinneren
    Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
    pi_62628584
    Nu nabeschouwing op RTL 7 met John de Wolf
    pi_62628617
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:00 schreef toma het volgende:

[..]

Die 'B-spelers' zijn nog beter dan de spelers van Ajax en van hetzelfde niveau als die van Villa. Dacht toch echt dat Seedorf in de basis stond.
    Seedorf heeft geen minuut gespeeld. Net als maldini die gespaard werd en Boriello en Ambrosini en Jankulovski(10min)
    pi_62628638
    In deze vorm win je ook niet van NAC hoor.
    pi_62628641
    Van Basten nu aan het woord op RTL.
    pi_62628652
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 23:36 schreef Schanulleke het volgende:
    De zwaarste wedstrijd hebben we gehad. Nu wordt het alleen maar beter.
    De zwaarste wedstrijd moet nog komen, HSV uit. Ajax moet thuis 6 punten pakken tegen die oostblokkers en hopen dat dat genoeg is om te overwinteren.

Aston Villa viel me ontzettend tegen, had ik meer van verwacht. Ajax voldeed aan m'n verwachtingen helaas. Ik vond Emanuelson wel een lichtpuntje trouwens.
    pi_62628665
    Je moet blijven voetballen..... Tuurlijk ..met die wissels van je
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:08:49 #40
    30220 Barca
    pi_62628666
    Jankulovski viel nog in voor Kaká.
    pi_62628683
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:08 schreef Barca het volgende:
    Jankulovski viel nog in voor Kaká.
    Daarom staat die (10min) er achter
    pi_62628684
    Net RTL 7 gezien (alleen de tweede helft dus), maar wat een bagger was het zeg. Lindgren en Oleguer waren schrikbarend slecht. Vermeer ging ook ongelooflijk in de fout bij de 1-0.
    "A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
    "Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
    pi_62628693
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:06 schreef Chadi het volgende:

[..]

Seedorf heeft geen minuut gespeeld. Net als maldini die gespaard werd en Boriello en Ambrosini en Jankulovski(10min)
    dan heb ik dat toch echt verkeerd gezien. My bad.
    Marco, waarom hebben we geen grip meer gehad op het middenveld in de tweede helft! ?
    pi_62628722
    Marco zegt dat wij de wedstrijd in handen hadden soms

Welke wedstrijd keek hij????
    pi_62628723
    Wat een slechte analist zeg die John de Wolf. Waar is van Gaal als analist?
    pi_62628732
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:09 schreef koningdavid het volgende:
    Net RTL 7 gezien (alleen de tweede helft dus), maar wat een bagger was het zeg. Lindgren en Oleguer waren schrikbarend slecht. Vermeer ging ook ongelooflijk in de fout bij de 1-0.
    En je oordeel over Sarpong is vandaag?
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:12:36 #47
    30220 Barca
    pi_62628744
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:09 schreef Chadi het volgende:

[..]

Daarom staat die (10min) er achter
    Edit.
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:11 schreef Chadi het volgende:

Borat - Ajax?
    pi_62628749
    quote:

Hij zei dat we met vlagen controle hadden over de wedstrijd. Dat was ook zo want in de eerste helft hadden we met vlagen 5 minuten achter elkaar balbezit zonder dat Villa er tussenkwam.
    pi_62628761
    quote:

[..]

Psv moet je nooit afschrijven.. Heerenveen en Twente ook niet.
    -
    pi_62628770
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:12 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Heb de eerste helft niet gezien zei ik, dus het is lastig een oordeel vellen. Wat hij in de tweede helft liet zien was weer niet veel soeps.
    "A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
    pi_62628772
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:12 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

onvoldoende, te snel balverlies, te weinig overzicht en fysiek niet sterk genoeg.
    pi_62628785
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:13 schreef toma het volgende:

[..]

Hij zei dat we met vlagen controle hadden over de wedstrijd. Dat was ook zo want in de eerste helft hadden we met vlagen 5 minuten achter elkaar balbezit zonder dat Villa er tussenkwam.
    Omdat Villa dat toeliet. Zodra we 30 meter van hun 16 kwamen was het andere koek.
    pi_62628799
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:14 schreef Chadi het volgende:

[..]

Omdat Villa dat toeliet. Zodra we 30 meter van hun 16 kwamen was het andere koek.
    Dat is ook zo. Maar ondanks dat je niet veel kansen creeert heb je wel controle wanneer je lang in balbezit bent.
    pi_62628803
    Sarpong moet je laten komen.. nu wordt van hem verwacht dat hij de wedstrijd als een speler speelt die al een paar jaar mee gaat. Die jongen komt er wel.
    pi_62628805
    quote:

Welke 1e helft heb jij gezien kan ik me beter aanvragen.

Na de 1-1 zette Ajax pressie en daaruit kwam o.a. de bal van Huntelaar die op de paal belandde. De 2-1 van Villa kwam ook echt helemaal uit het niets.
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:15:56 #56
    30220 Barca
    pi_62628808
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:13 schreef toma het volgende:

[..]

Balbezit ... hahaha!
    pi_62628826
    Wat zijn sommige spelers ernstig zeg. Die kunnen niet eens meer een bal fatsoenlijk overpassen. Echt ongelooflijk. En hoe Lindgren op een gegeven moment aan de kant wordt gebeukt, dat ging best hard ja, maar hij liep er ook de hele wedstrijd als een wijf bij. En niet alleen hij.

Jammer hoe de goals weg werden gegeven. Mooie goal van Vermaelen, toen kreeg ik nog heel effe hoop.
    pi_62628838
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:14 schreef toma het volgende:

[..]

onvoldoende, te snel balverlies, te weinig overzicht en fysiek niet sterk genoeg.
    Stelde de vraag specifiek aan david omdat hij een hoge pet op heeft van die jongen.
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:17:23 #59
    30220 Barca
    pi_62628844
    Zij controleerden de wedstrijd! We waren totaal niet dreigend.
    pi_62628862
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:13 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Heb de eerste helft niet gezien zei ik, dus het is lastig een oordeel vellen. Wat hij in de tweede helft liet zien was weer niet veel soeps.
    Duidelijk.
    pi_62628888
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:17 schreef Barca het volgende:
    Zij controleerden de wedstrijd!
    .

Ja Villa heeft echt gecontroleerd . Schei toch uit man.
    pi_62628932
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:19 schreef Nashje het volgende:

[..]

.

Ja Villa heeft echt gecontroleerd . Schei toch uit man.
    Hoeveel uitgespeelde kansen heeft Ajax gehad?

0
    pi_62628949
    Hopen dat Aissati weer snel fit is en gewoon een flink aantal wedstrijden in de basis op 10 blijft spelen. Je mist gewoon echt een creatieve speler daar, het is telkens Huntelaar die zich laat terug zakken.
    pi_62628978
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:21 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoeveel uitgespeelde kansen heeft Ajax gehad?

0
    .
    Cvita had nog een dikke kans, die bal van Urby in de 2de helft.
    En zoveel kansen had Villa nou ook weer niet. Als Ajax gelijk had gespeeld was het prima terecht.
    Overigens begrijp ik Bassie wel waarom ie Lindgren niet opstelt, die speelt echt zwak de laatste tijd.
    Ajax moet een type Viera hebben.
    -
    pi_62628993
    Aissati kan idd van grote waarde zijn voor dit team.
    Sarpong komt echt te kort, dit heeft niets met slechte vorm te maken. Hij komt echt te kort.
    -
    pi_62629007
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Sno zou dat qua fysiek moeten kunnen zijn, helaas voetbalt hij alleen te traag en dramatisch. Ik heb niet veel vertrouwen in hem eerlijk gezegd.

We hadden De Zeeuw of Mendes da Silva deze zomer moeten halen.
    pi_62629037
    quote:

[..]

Deze jongen heeft de potentie.
    pi_62629041
    quote:

[..]

Ajax moet een type Rijkaard hebben.
    pi_62629050
    Zijn genoeg positieve dingen Binnen ruim een maand krijg we 3 hele goede spelers terug. Verder is villa gewoon beter, kijk is na de stand waar ze in de competentie staan. Als we thuis 2 keer winnen is er niks aan de hand. En nu op naar zondag, komt helemaal goed mensen.
    pi_62629107
    Enoh en Gabri is al een stuk beter dan Lindgren en Gabri
    ,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
    pi_62629186
    Wanneer gaan we Sjonnie terug kopen?
    pi_62629285
    Gewoon zo spelen:

----------------------Huntelaar----------------------
    Sarpong---------Aissati/De Jong---------Suarez
    ------------Vertonghen---------Gabri--------------
    Emanuelson--Vermaelen---Oleguer-------Silva
    -----------------------Vermeer-----------------------

Mits fit Sulej i.p.v. Sarpong en Steek i.p.v. Vermeer
    pi_62629530
    Van der Wiel moet spelen.
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:05:37 #74
    219075 Fortitudo
    de echte vedett
    pi_62629770
    ben benieuwd wie er had gedacht dat dit seizoen zo slecht zou lopen met al die nieuwe aaankopen
    Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
    pi_62629806
    Jammer, maar het is nog lang niet voorbij. Nog 3 wedstrijden te gaan.
    pi_62629868
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 01:05 schreef Fortitudo het volgende:
    ben benieuwd wie er had gedacht dat dit seizoen zo slecht zou lopen met al die nieuwe aaankopen
    Anders vergeet je voor het gemak even dat twee spelers niet of amper in actie zijn gekomen.
    pi_62630045
    Ajax met lege handen na onnodige nederlaag

BIRMINGHAM - Ajax voetbalde donderdagavond tijdens het eerste optreden in de groepsfase van de UEFA Cup lange tijd beter dan Aston Villa. Daarom was het jammer voor de Amsterdammers dat ze nul punten overhielden aan het bezoekje aan de nummer zes van Engeland: 2-1.
    ANP

De geflatteerde nederlaag hoeft geen verstrekkende gevolgen voor Ajax te hebben. De Amsterdammers stuiten nog voor de winterstop op Zilina, Hamburger SV en Slavia Praag. Een plaatsje bij de beste drie volstaat al voor een langer verblijf in de UEFA Cup.
    Click here to find out more!

Ajax had het zich met een gelijkspel of zege wel veel gemakkelijker kunnen maken. Nu moeten de Amsterdammers zich troosten met de gedachte dat ze met het in Birmingham behaalde niveau in de eigen eredivisie wedstrijden op vreemde bodem moeten kunnen gaan winnen.

Van Basten

Trainer Marco van Basten benadrukte voor de wedstrijd tegenover zijn spelers dat meer dan 60 procent van de doelpunten van Aston Villa dit seizoen uit dode spelmomenten werden geboren. De teleurstelling bij de trainer van Ajax was dan ook groot toen de thuisploeg al in de achtste minuut na een hoekschop op voorsprong kwam.

Doelmannen

Doelman Kenneth Vermeer verkeek zich volkomen op de curve die Ashley Young aan de bal gaf. De vervanger van de geblesseerde doelmannen Maarten Stekelenburg en Dennis Gentenaar kon vervolgens niet voorkomen dat de lange Deense verdediger Martin Laursen de bal in het lege doel kopte (1-0).

Ajax herstelde zich goed van de snelle tegentreffer en kreeg ook de controle over de wedstrijd. Thomas Vermaelen beloonde het redelijke spel van zijn ploeg in de 22e minuut met de gelijkmaker. De Belg sprong na een hoekschop van Urby Emanuelson hoger dan zijn belagers en trof via de onderkant van de lat doel: 1-1.

Emanuelson

Een andere hoekschop van Emanuelson leidde in de dertigste minuut bijna de tweede treffer van Ajax in. Vermaelen verlengde de bal opnieuw met het hoofd maar helaas voor Ajax stonden Rasmus Lindgren en Klaas-Jan Huntelaar elkaar bij de tweede paal in de weg.

Aston Villa

Aston Villa begon de ontmoeting tegen Ajax niet alleen met zeven Engelse spelers. De nummer zes van de Premier League acteert ook nog steeds in een typische Britse speelwijze. Waar andere ploegen uit de hoogste Engelse voetbalklasse dankzij de vele buitenlanders vaak snel en kort combineren, schieten de verdedigers en middenvelders van Villa de ballen graag hoog en hard naar voren.

Voorspelbaar

Ajax voelde zich lekker bij het voorspelbare spel van de tegenstander, maar kwam in de slotseconde van de eerste helft ongelukkig op achterstand. Oleguer verlengde een voorzet van Ashley Young ongewild voor de voeten van Gareth Barry, die met een droge knal voor de geflatteerde voorsprong zorgde: 2-1.

Groningen

Ajax, dat met dezelfde elf spelers als zaterdag tegen FC Groningen begon, koesterde ook in de tweede helft het meeste balbezit. Het was begrijpelijk dat trainer Van Basten de lichte Jeffrey Sarpong in de 55e minuut voor Dario Cvitanich wisselde. De vervanging van de altijd gevaarlijk Luis Suarez voor Leonardo riep meer vraagtekens op.

Slotfase

Ajax kreeg in de slotfase nog een kans op de gelijkmaker maar doelman Brad Friedel bezorgde zijn ploeg met een fraaie reflex op een schot van Emanuelson de zege.
    (c) ANP

http://www.nu.nl/news/180(...)odige_nederlaag.html
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:29:57 #78
    219855 finsdefis
    I.. I got authoritah?
    pi_62630075
    Het enige probleem dat direct op te lossen valt (relatief gezien met de andere problemen) is de mentale weerbaarheid. Die is echt enorm slecht zeg . Ik weet zeker als de 1-2 gemaakt was of als het 1-1 gebleven was dat we veel stabieler gespeeld hadden in de tweede helft. Zodra we de rust niet fijn in gaan komen we er ook niet stabiel uit en dat moet echt gefixed worden die mentaliteit. Helaas heeft een jong elftal ook zo z'n nadelen.

Verder was de opbouw idd zeer slecht en is dit denk ik een kwestie van op elkaar ingespeeld raken en een beetje de goede mensen het veld in sturen (wat nogal eens fout gaat imo). Maar ja het een is het resultaat van het ander en zodra die cirkel niet doorbroken wordt blijf je in het ritme zitten. Ben benieuwd of de (terug-)komst van Sulejmani of Aissati verschil gaat maken.
    The strong do what they can and the weak suffer what they must.
    - Thucydides
    pi_62630129
    ach knallen in de competitie dna maar
    AFC AJAX
    pi_62630346
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 01:27 schreef versteegrob het volgende:
    BIRMINGHAM - Ajax voetbalde donderdagavond tijdens het eerste optreden in de groepsfase van de UEFA Cup lange tijd beter dan Aston Villa.
    Welke wedstrijd hebben zij gezien? Niet dat we zo extreem slecht waren, maar 'lange tijd beter'...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bananenman op 24-10-2008 02:17:49 ]
    pi_62630477
    Nja lange tijd beter is overdreven.. maar verliezen had zeker niet gehoeven!!!!
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 02:37:18 #82
    117642 Sethje
    Notoire betweter
    pi_62630867
    Wat een kutwedstijd zeg....zat weer zo weinig in..makkelijk goals weggeven.....

Wel voor het eerst sinds tijden gescoord uit een corner
    Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
    27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
    Mijn party reviews
    pi_62631132
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 02:37 schreef Sethje het volgende:
    Wat een kutwedstijd zeg....zat weer zo weinig in..makkelijk goals weggeven.....

Roda JC?
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 03:31:16 #84
    30220 Barca
    pi_62631298
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:38 schreef koningdavid het volgende:
    Gewoon zo spelen:

----------------------Huntelaar----------------------
    Sarpong---------Aissati/De Jong---------Suarez
    ------------Vertonghen---------Gabri--------------
    Emanuelson--Vermaelen---Oleguer-------Silva
    -----------------------Vermeer-----------------------

Mits fit Sulej i.p.v. Sarpong en Steek i.p.v. Vermeer
    De huidige spelersgroep komt gewoon kwaliteit tekort voor voetbal op eredivisie niveau.

Stekelenburg;
    Van der Wiel, Wielaert, Pieters, Braafheid;
    Heitinga, De Zeeuw;
    Suarez/De Guzman, Afellay, Sulejmani/Pranjic/Levchenko;
    Huntelaar

En een fatsoenlijke coach!
    pi_62631314
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 03:31 schreef Barca het volgende:

[..]

De huidige spelersgroep komt gewoon kwaliteit tekort voor voetbal op eredivisie niveau.

Stekelenburg;
    Heitinga, De Zeeuw;
    Huntelaar

,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
      Forum Admin vrijdag 24 oktober 2008 @ 03:38:43 #86
    35723 crew  GGMM
    pi_62631342
    quote:

[..]

Stekelenburg;
    Heitinga, De Zeeuw;
    Huntelaar

Jezus
    Alweer zo'n prachtige post van mij.
    Nicki Minaj en ik
    Mijn vissen in actie.
    pi_62631394
    quote:

[..]

Onzin, het zijn stuk voor stuk fantastische voetballers. Alleen komt het er (nog) niet uit.

Wat ik vooral mis, is de vreugde in het spelletje en de echte wil om te winnen. Als ze dat weer op orde hebben, is er nog best wel hoop voor dit seizoen.

Ook mist Ajax op dit moment een bepalende speler áchter de spitsen. De man van de assist zeg maar. Ik had mijn hoop op Aisatti en Sulejmani gezet, maar tja... die zijn beide geblesseerd. Nu moet Huntelaar zich steeds een linie laten zakken om de bal op te halen, en dat is nou niet bepaald zijn sterkste punt. Ik ben een fan van Huntelaar, maar ben realistisch genoeg om te zien dat het een zeer beperkte voetballer is.

De verdediging is trouwens al jaren een probleem. Maar dat werd meestal gecamoufleerd door een goede aanvalslinie. De aanval is immers de beste verdediging
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 06:56:16 #88
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_62632245
    Jammer.
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:04:02 #89
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_62632283

Hij zat er wel lekker in hoor Thomas !
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:55:53 #90
    30220 Barca
    pi_62632573
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 03:48 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Onzin, het zijn stuk voor stuk fantastische voetballers. Alleen komt het er (nog) niet uit.

Wat ik vooral mis, is de vreugde in het spelletje en de echte wil om te winnen. Als ze dat weer op orde hebben, is er nog best wel hoop voor dit seizoen.

Ook mist Ajax op dit moment een bepalende speler áchter de spitsen. De man van de assist zeg maar. Ik had mijn hoop op Aisatti en Sulejmani gezet, maar tja... die zijn beide geblesseerd. Nu moet Huntelaar zich steeds een linie laten zakken om de bal op te halen, en dat is nou niet bepaald zijn sterkste punt. Ik ben een fan van Huntelaar, maar ben realistisch genoeg om te zien dat het een zeer beperkte voetballer is.

De verdediging is trouwens al jaren een probleem. Maar dat werd meestal gecamoufleerd door een goede aanvalslinie. De aanval is immers de beste verdediging
    Met Bassie gaat het nietl ukken. Italianen: De aanval begint bij de verdediging.
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:02:46 #91
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_62632606
    quote:

Als PSV fan ben ik hier erg bang voor
    Ik weet wel zeker dat Guus het beste uit het elftal naar boven kan halen.
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
      vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:13:22 #92
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_62632673
    quote:

[..]

Stekelenburg;
    Heitinga, De Zeeuw;
    Huntelaar

Levchenko
    Ik ben inmiddels overleden
    pi_62632823
    Ik was blijkbaar een van de weinigen die niet ontevreden was... De verwachtingen zijn echt te hoog. Deze spelersgroep is amper een paar maanden bij elkaar en men verwacht meteen dat ze Aston Villa even uitschakelen.

Kijk als Ajax met 5-1 zou verliezen, dan zou de lijn van afgelopen jaren voortgezet worden. Ten eerste is 2-1 verliezen uit, in het hol van de leeuw bij een club als Aston Villa niet slecht. Ten tweede pakten we de draad goed op nadat we zeer snel met 1-0 achter kwamen te staan en ten derde heb ik een aangenaam Ajax gezien gedurende de eerste helft dat helemaal niet minder speelde (op de eerste tien minuten na).

Aston Villa heeft een miljonair en dus ook een flink budget. Daarnaast staan ze 6e in de competitie en voetballen ze wekelijks op een veel hoger niveau dan Ajax, hetgeen duidelijk te zien was in het snellere spel en de druk die continu aanwezig was.

Nu al roepen dat Marco de laan uit gestuurd zou moeten worden getuigd van weinig verstand. Ik ben het echter wel eens dat hij Suarez niet had moeten wisselen. Zoals ik in het vorig topic al zei, het was jammer dat we Enoh niet hadden. Het grote verschil gisteren tussen Aston Villa en Ajax was, is dat Aston Villa veel agressiever op het middenveld aanwezig was en Ajax niet verder liet komen, dit in tegenstelling tot het middenveld van Ajax.

Ben het er verder ook mee eens dat er in de winterstop verdedigers bij moeten. Misschien die Doulgas maar halen en zo'n Portugese rots.
    pi_62632830
    En serieus NEGEER die Barca gast nou gewoon eens. Die heeft echt te weinig aandacht in zijn kindertijd gehad.
    pi_62632939
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 00:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Aissati kan idd van grote waarde zijn voor dit team.
    Sarpong komt echt te kort, dit heeft niets met slechte vorm te maken. Hij komt echt te kort.
    Gewoon blijven roepen dat die jongen er wel komt, en gewoon tegen HSV opstellen
    Arme jongen verzuipt dan helemaal.
    pi_62632951
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 08:28 schreef Dvm86 het volgende:
    Ik was blijkbaar een van de weinigen die niet ontevreden was... De verwachtingen zijn echt te hoog. Deze spelersgroep is amper een paar maanden bij elkaar en men verwacht meteen dat ze Aston Villa even uitschakelen.
    Paar maanden oud Er zijn een paar schakels verandert maar echt een nieuwe ploeg is het niet.
    quote:
    Aston Villa heeft een miljonair en dus ook een flink budget. Daarnaast staan ze 6e in de competitie en voetballen ze wekelijks op een veel hoger niveau dan Ajax, hetgeen duidelijk te zien was in het snellere spel en de druk die continu aanwezig was.
    En weer het gelul over een miljonair bij de club. Vergeleken bij een Willem II en Heerenveen zijn we ook veel rijker maar verlies je ook kansloos.
    Kunnen we blijkbaar het niveau van deze clubs ook niet aan. Dus wat is het nou?

Ik kan het niet bevatten dat zo een ploeg/club als Ajax wat altijd bekend stond om zijn veldbezetting en balsnelheid het nu niet meer kan.
    Wat doen ze op een training? Ga maar een potje spelen, schiet maar een paar keer op doel ga douchen en lekker naar huis?

MOKUM XXX RATED
    pi_62633078
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 08:29 schreef Dvm86 het volgende:
    En serieus NEGEER die Barca gast nou gewoon eens. Die heeft echt te weinig aandacht in zijn kindertijd gehad.
    jij snapt het.
    pi_62633082
    Geen man overboord door uit te verliezen. Beide thuis wedstrijden winnen en misschien een puntje afsnoepen van Hsv. Zijn we er nog !

Vond t voetbal overigens niet best
    A.F.C.A.
    Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
    knuffelnegertje van de SC! ^O^
    pi_62633303
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 02:37 schreef Sethje het volgende:
    Dat vond ik nog het meest grappige. Op een gegeven moment gaf Urby de bal voor (2e helft) en toen begon Leo Driessen te mekkeren dat hoge ballen geen enkele zin zouden hebben met Laursen bij Villa in de verdediging.

Beste Leo,
    Op welke manier is er gister door Ajax gescoord?
    Juist, pannekoek.
    pi_62633367
    quote:
    Op vrijdag 24 oktober 2008 08:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gewoon blijven roepen dat die jongen er wel komt, en gewoon tegen HSV opstellen
    Arme jongen verzuipt dan helemaal.
    Precies. Ik zie serieus veel liever Cvitanich of Leonardo op zijn plek. Ja, Leonardo.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')