rond de 1750,- ofzo. Ik hoop morgen een fotootje te hebben. Is van een collega die vandaag een Portugieser heeft gekocht.quote:
Hoe oud is het horloge (de Chronoswiss dan)?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
rond de 1750,- ofzo. Ik hoop morgen een fotootje te hebben. Is van een collega die vandaag een Portugieser heeft gekocht.
damn.... ik denk dat ik naar lenen.nl moetquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
rond de 1750,- ofzo. Ik hoop morgen een fotootje te hebben. Is van een collega die vandaag een Portugieser heeft gekocht.
Een jaar of 5 dacht ik, maar dat vraag ik morgen allemaal even naquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoe oud is het horloge (de Chronoswiss dan)?
die link in het vorige topic met die IWC voor 1700 nogwat is wel sweet. aquatimer?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:24 schreef Adsum het volgende:
@ reactie vorige topic: Ik las van der Klaauw, excuus
Kan gebeuren...(tvp)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:24 schreef Adsum het volgende:
@ reactie vorige topic: Ik las van der Klaauw, excuus
Geef eens een linkje naar een tissot van 5 ruggen dan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:18 schreef Silvercrest het volgende:
Tissot tot 400 euro ze zijn er ook van 5000 euro hoor!
Tissot Heritage 2008 in rose goud listprice: ¤ 4.590,-quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja... Ik heb nog steeds geen linkje gezien naar die 5K tissot. Ook een horloge dat geen weldenkend mens gaat kopen natuurlijk. De springdrive is dan nog zeer aparte techniek en daarom de moeite waard, maar een 4.5K tissot??
Okee. Welke Portugieser heeft ie gekocht? Blijft toch een van mijn droomhorloges en dan met name de 7-days (500107 geloof ik).quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee nog niet. Ik heb vandaag wel zijn Portugieser bewonderd. Mooi klok.
ergo, je betaald de gouden kast. Op geen enkele manier te vergelijken met de springdrive van Seiko.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:37 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Tissot Heritage 2008 in rose goud listprice: ¤ 4.590,-
(de stalen versie: ¤ 895,-)
Hier is iets goedkoper:
http://www.timeway.eu/popup_image.php?pID=989&osCsid=9981b03874a0aaed7a6e822354a2bd0d
ook rose: Tissot Sculpture: +/- 3k....
[ afbeelding ]
Mooie Tissots. Verder niks mis met Tissot. Ze hebben mooie en goede horloges voor een nette prijs, maar voor zo'n bedrag zou ik nooit een Tissot kopen. Voor zulke bedragen zou ik toch in de hogere klasse shoppen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:37 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Tissot Heritage 2008 in rose goud listprice: ¤ 4.590,-
(de stalen versie: ¤ 895,-)
Hier is iets goedkoper:
http://www.timeway.eu/popup_image.php?pID=989&osCsid=9981b03874a0aaed7a6e822354a2bd0d
ook rose: Tissot Sculpture: +/- 3k....
[ afbeelding ]
Ik heb precies 1 minuut gekeken. Ik zal van de week alle details eens vragen. Hij stond afgelopen week op horlogeplatform voor 3750Kquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Okee. Welke Portugieser heeft ie gekocht? Blijft toch een van mijn droomhorloges en dan met name de 7-days (500107 geloof ik).
toch trekt de naam tissot mij meer dan seiko. is dat vreemd?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ergo, je betaald de gouden kast. Op geen enkele manier te vergelijken met de springdrive van Seiko.
vandaar ook de vermelding van de prijs in staal erbij...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ergo, je betaald de gouden kast. Op geen enkele manier te vergelijken met de springdrive van Seiko.
Tissot = Zwitsersquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:36 schreef Dikke-Doei het volgende:
[..]
toch trekt de naam tissot mij meer dan seiko. is dat vreemd?
Puur gelet op techniek en innovatie wel ja.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:36 schreef Dikke-Doei het volgende:
[..]
toch trekt de naam tissot mij meer dan seiko. is dat vreemd?
Precies Seiko is echt geen slecht horloge merk, draag dagelijk een Seiko monster, en die is echt niet kapot te krijgen, echt een top horloge!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Puur gelet op techniek en innovatie wel ja.
Eh... een IWC is niet te vergelijken met tissot hoor. Dat is wel een klasse of 2 hoger.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:23 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
Precies Seiko is echt geen slecht horloge merk, draag dagelijk een Seiko monster, en die is echt niet kapot te krijgen, echt een top horloge!
Tissot voor 4500 vind ik niet gek ga eens een IWC kopen met een gouden kast, daar liggen nog dikkere winstmarges op, en swiss ach ja boeiend is ook een nietszeggend gegeven Seiko´s moeten door zwaardere test dan de swiss made klokkies!
Gefeliciteerd!!! Pracht klok! Ik moet er nog een jaartje op wachtenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:50 schreef IJsblock het volgende:
Vandaag bij de dealer gekocht: een Rolex 16610 aka Submariner!Draagt heerlijk, niet te zwaar en wat een verschil met mijn Breitling! (die overigens te koop staat!)
Gekocht bij S+C Den Haag, pics komen eraan zodra mijn batterijen zijn opgeladen.
Ahh, fucking mooi manquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:50 schreef IJsblock het volgende:
Vandaag bij de dealer gekocht: een Rolex 16610 aka Submariner!Draagt heerlijk, niet te zwaar en wat een verschil met mijn Breitling! (die overigens te koop staat!)
Gekocht bij S+C Den Haag, pics komen eraan zodra mijn batterijen zijn opgeladen.
quote:
ik denk dat toch het strakke uiterlijk. moderne look. sportieve / jonge uitstraling. toch ook wel klasse uitstraalt. beetje een mix. wat de Sub zo ultiem maakt.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:38 schreef SeLang het volgende:
Wat heeft iedereen toch altijd met die duikhorloges
De submariner of seadweller is de mooiste rolex.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:38 schreef SeLang het volgende:
Wat heeft iedereen toch altijd met die duikhorloges
Schaap en Citroen heeft bij mij geadviseerd elke 4 á 5 jaar een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren, deze beurt kost ongeveer 450 euro.quote:Op zondag 26 oktober 2008 09:25 schreef SeLang het volgende:
Hoeveel onderhoud heeft een horloge eigenlijk nodig?
Natuurlijk wil een dealer dat je vaak langskomt voor onderhoud (want ¤¤¤) maar gevoelsmatig denk ik dat je dat ding maar beter dicht kunt laten totdat ie slecht gaat lopen.
???
Inderdaad. Daarbij aangetekend... als hij continue loopt. Ligt hij regelmatig stil omdat je een ander horloge draagt zal hij eerder aan een beurt toe zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2008 09:25 schreef SeLang het volgende:
Hoeveel onderhoud heeft een horloge eigenlijk nodig?
Natuurlijk wil een dealer dat je vaak langskomt voor onderhoud (want ¤¤¤) maar gevoelsmatig denk ik dat je dat ding maar beter dicht kunt laten totdat ie slecht gaat lopen.
???
Dat zegt Rolex inderdaad (zie boekje), maar ik vertel klanten dat onderhoud pas nodig is als het horloge erg veel gaat voorlopen of achterlopen, of als de Rolex onregelmatig gaat lopen. Krijg regelmatig Rolexen voor m'n neus die veeeeeel ouder zijn dan 5 jaar en pas voor de 1e beurt binnenkomen!quote:Op zondag 26 oktober 2008 09:29 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Schaap en Citroen heeft bij mij geadviseerd elke 4 á 5 jaar een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren, deze beurt kost ongeveer 450 euro.
Ja dat is marketing, wat maakt iwc zo veel beter, bazeer je dat alleen op de prijs die hoger is, hoe duurder hoe beter?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 19:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh... een IWC is niet te vergelijken met tissot hoor. Dat is wel een klasse of 2 hoger.
Ik denk dat bij Rolex de marketing een heel grote rol heeft meegespeeld. De kwaliteit is uiteraard top te noemen, net als bij een Porsche is de afschrijving toch redelijk klein te noemen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:15 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
Ja dat is marketing, wat maakt iwc zo veel beter, bazeer je dat alleen op de prijs die hoger is, hoe duurder hoe beter?
Ik zou voor dat geld ook voor een ander merk kiezen maar dat heeft ook met marketing te maken voor 4000 zou ik een seadweller of submariner kopen, puur omdat deze waarde behouden, waarom is me een raadsel, een merk als rolex is totaal niet exclusief, maar het is wel een feit dat je aan een rolex nooit veel geld zal verliezen
Nee dat is uurwerktechniekquote:
Nee op de uurwerktechniek.quote:, wat maakt iwc zo veel beter, bazeer je dat alleen op de prijs die hoger is, hoe duurder hoe beter?
Dat is niet door marketing, maar omdat het simpelweg hele goede horloges zijn. Overigens zijn rolex, breitling, vd Gang, CvdK,etc wat mij betreft instappertjes mbt exclusieve horlogesquote:Ik zou voor dat geld ook voor een ander merk kiezen maar dat heeft ook met marketing te maken voor 4000 zou ik een seadweller of submariner kopen, puur omdat deze waarde behouden, waarom is me een raadsel, een merk als rolex is totaal niet exclusief, maar het is wel een feit dat je aan een rolex nooit veel geld zal verliezen
Jaeger is natuurlijk een wereldmerk. Ik vind vooral de gyrotourbillon mooi als techniek. De reverso als model vind ik afgrijselijk.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:51 schreef SeLang het volgende:
Hee Swets, wat vind jij van JLC ?
Die maken toch ook alles zelf en sommige modellen koop je al voor een paar k.
Oftewel, een goed alternatief voor een Rolex.
Ikzelf vind de meeste JLC mooier dan alle Rolexen.
Wat kost zoiets nou?quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooie Portugieser
[ afbeelding ]
Goed te betalen ook.
Die staat nu voor 4K op interwatch.nl. Das wel erg goedkoop voor een Portugieser in nieuwstaat.quote:
Dit zijn twee uitermate mooie klokken...(ook een mooie Tudo btw!)quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooie Portugieser
[ afbeelding ]
Goed te betalen ook.
Credit crunchquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik verbaas me er gewoon over dat hij een Gyro I heeft staan. Die krengen gaan voor 300K plus.
Die is toch een stuk leuker dan zo'n Rolex, als je voor een niet-klassieke look gaat.quote:
Bij de AD (niet de krantquote:
Dan heb ik die vriend van je gezien als ie hem daar heeft gekocht. Heeft hem afgelopen donderdag opgehaald toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb precies 1 minuut gekeken. Ik zal van de week alle details eens vragen. Hij stond afgelopen week op horlogeplatform voor 3750K
O dan hoef ik hem niet meerquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:59 schreef IJsblock het volgende:
Blijft een strakke klok zeg, zo'n IWC! Ik meen dat Humberto Tan er ook eentje draagt.
Ja inderdaad.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:09 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Dan heb ik die vriend van je gezien als ie hem daar heeft gekocht. Heeft hem afgelopen donderdag opgehaald toch?
Iemand?quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:26 schreef DrukVout het volgende:
Iemand idee waar ik dit horloge online kan kopen??
http://www.seikowatches.com/products/premier/kinetic_dd.html
Kan niet echt iets vinden. En is dit een "mooi" horloge, qua uurwerk dan, want uiterlijk valt niet te twisten ofc.
quote:
inderdaad: siebel is seiko dealerquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:48 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Geen idee waar je hem online kan krijgen. Wil je bij zo'n aankoop ook niet even kijken hoe hij op de pols staat?
Menig juwelier zal je kunnen helpen aan het model.
Tissot Le loclequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:27 schreef NoelGallagher het volgende:
Weet iemand misschien een mooi horloge tot ongeveer 500 euro? Liefst met leren band?
TW steel?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 02:07 schreef SuperAttie het volgende:
Hey mensen, ik zoek een oversized horloge (liefst 52mm diameter) van maximaal 200 euro. Zou 1 van jullie mij wat kunnen aanraden?
De tissot Le locle ga ik zelf ook zéker weten kopen. Helaas want eigenlijk had ik een STOWA Marine gewild. Het enige wat me tegenhoud is dat verzendgedoe wat ik niet 100% vertrouwquote:
Stowa kun je blind bestellen via www.stowa.de, dat zou je echt moeten weerhouden van het kopen van een Stowa! ....Le Locle is mooi, maar dan zou ik toch voor de Stowa gaan!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:55 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
De tissot Le locle ga ik zelf ook zéker weten kopen. Helaas want eigenlijk had ik een STOWA Marine gewild. Het enige wat me tegenhoud is dat verzendgedoe wat ik niet 100% vertrouw
Ja maar ik weet niet man... stel als ie kapot gaat ofzoquote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:21 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Stowa kun je blind bestellen via www.stowa.de, dat zou je echt moeten weerhouden van het kopen van een Stowa! ....Le Locle is mooi, maar dan zou ik toch voor de Stowa gaan!
Zelf (nog) geen ervaring, maar genoeg over gelezen en zelden tot geen negatieve reacties gelezen, niets dan lof over Jorg Schauer. Bij mij komt er op termijn een Stowa Flieger...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:32 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Ja maar ik weet niet man... stel als ie kapot gaat ofzo
dan moet ik hem opsturen naar Duitsland ofzo, dn ben ik hem zo lang kwijt\
Heb jij toevallig ervaring bij Stowa dan m.b.t. bestellen van een horloge?Of iemand anders ofcourse
![]()
Portugieser komt in vele smakenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:48 schreef LordLynx het volgende:
Even een vraagje over die IWC Portugieser hierboven, die klok kan toch zgan nooit 4K kosten? Deze gaan nieuw toch voor rond de 20 nieuw over de toonbank? Of heb ik een ander model in gedachten?
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:48 schreef LordLynx het volgende:
Even een vraagje over die IWC Portugieser hierboven, die klok kan toch zgan nooit 4K kosten? Deze gaan nieuw toch voor rond de 20 nieuw over de toonbank? Of heb ik een ander model in gedachten?
Neuh, voor rond 6Kquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:48 schreef LordLynx het volgende:
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:17 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Listprice 5,700.00 ¤ bron The watch quote.
[ afbeelding ]
Deze is ook écht mooi
Prijs: 8,9K
Mooie horloges, alleen begint het serieuze werk (50mm) pas vanaf 250 euro. Dit is net te veel voor mij. Nog andere suggesties?quote:
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:24 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Mooie horloges, alleen begint het serieuze werk (50mm) pas vanaf 250 euro. Dit is net te veel voor mij. Nog andere suggesties?
Ik heb 2 Stowa's... eentje in serie van 5 (special edition) laten maken door Jörg (voor DZVL) en een standaard Seatime. Bestel er maar gerust. De man is superbetrouwbaar en je kunt eventueel in het engels mailen...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:32 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Ja maar ik weet niet man... stel als ie kapot gaat ofzo
dan moet ik hem opsturen naar Duitsland ofzo, dn ben ik hem zo lang kwijt\
Heb jij toevallig ervaring bij Stowa dan m.b.t. bestellen van een horloge?Of iemand anders ofcourse
![]()
De Marine original is echt heel mooi, maaja dat duurt nog eventjes voordat ik die kan kopenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:54 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ik heb 2 Stowa's... eentje in serie van 5 (special edition) laten maken door Jörg (voor DZVL) en een standaard Seatime. Bestel er maar gerust. De man is superbetrouwbaar en je kunt eventueel in het engels mailen...
Succes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi!!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:15 schreef TheSilencer het volgende:
Of je zoekt op Ebay naar een leuke vintage
[ afbeelding ]
(van mijn vriendinnetje)
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:17 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Listprice 5,700.00 ¤ bron The watch quote.
[ afbeelding ]
Deze is ook écht mooi
Prijs: 8,9K
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:57 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Qua uiterlijk... Waarom in hemelsnaam 8,9 K?
Ík bedoel er zit geen detail in. Het is zo simpel als het maar kan....
Het kon een seiko zijn van 200 euro...
Maar waarom is nou juist die IWC zo duur? Qua uiterlijk vind ik het er zo simpel uitzien daar is jan peter balkenende niks bij... Dan mag er wel een gouden binnenwerkje inzitten... Qua designs is er iig erg weinig aandacht aan besteed.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:42 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Ieder zijn mening natuurlijk. Maar ik heb het idee, mede door je eerdere posts, dat jij persoonlijk horloges boven de 1000euro per definitie onzinnig vindt.
Dat kan natuurlijk. Maar verwacht dan begrijpelijkerwijs in dit topic niet veel medestanders.
Inhoudelijk: Seiko is zeker geen slecht merk maar net als elk merk heeft het een eigen steil. Geen enkele Seiko kan zich qua design of 'details' meten met een IWC. Het is dan ook appels met peren. Maar als je nu eenmaal geen fruit lust, is het om het even.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:01 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Maar waarom is nou juist die IWC zo duur? Qua uiterlijk vind ik het er zo simpel uitzien daar is jan peter balkenende niks bij... Dan mag er wel een gouden binnenwerkje inzitten... Qua designs is er iig erg weinig aandacht aan besteed.
bij zo een horloge gaat het niet alleen om het uiterlijk. Jij kijkt er naar mijn idee alleen maar naar het uiterlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:01 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Maar waarom is nou juist die IWC zo duur? Qua uiterlijk vind ik het er zo simpel uitzien daar is jan peter balkenende niks bij... Dan mag er wel een gouden binnenwerkje inzitten... Qua designs is er iig erg weinig aandacht aan besteed.
Daar hoeft hij geen moeite voor te doen hoor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:14 schreef Angeliquetje het volgende:
Wat zeg dan niks???
Ik vraag gewoon iets, dan hoef je me niet af te schilderen als een dom iemand...
O ik dacht juist dat Ferrari rijders een klein pikkie hebben, en dat ze er daarom in rijden, weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:06 schreef ook_gek het volgende:
[..]
bij zo een horloge gaat het niet alleen om het uiterlijk. Jij kijkt er naar mijn idee alleen maar naar het uiterlijk.
Echter een liefhebber kijkt naar het totaal plaatje.
Zie het als een Ferrari. Dat is een mooie auto om te zien. Echter waar het bij Ferrari om draaid is om de motor die je vaak niet ziet, oke bij een aantal modellen wel.
Een Ferrari rijd je niet alleen omdat hij mooi is. Maar ook om de beleving en om het geluid dat de motor maakt.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:01 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
QFTquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar hoeft hij geen moeite voor te doen hoor.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:21 schreef SuperAttie het volgende:
Wat vinden jullie van deze?
Zijn jullie een beetje te spreken over Tauchmeister?
Volgens mij zal ik op de lange termijn gek worden van dat enorme ding aan de linkerkant van het horloge.
Ben echt helemaal fan van IWC - Portugieser, staat dan ook op de wishlist !quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooie Portugieser
[ afbeelding ]
Goed te betalen ook.
Toevallig was ik afgelopen weekend ook bij S+C, eerst mezelf lekker maken in de etalage, inderdaad moet je bij dit soort juweliers puur voor de veiligheid aanbellen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:40 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Was laatst een weekend met vriendin in Den Haag, toen heb ik wel even staan lekkerbekken voor de ramen bij Schaap en Citroen.
Had graag een IWC van dichtbij willen zien maar ja om nou aan te bellen en toch niet te kopen is ook zo wat. Dat belletje werpt bij mij wel een beetje en drempel op.
Daarbij, zien ze je aankomen als broekie, ondanks dat ik een mooie omega heb...![]()
Volgens mij kwam je binnen als een prototype horlogekoperquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:54 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Toevallig was ik afgelopen weekend ook bij S+C, eerst mezelf lekker maken in de etalage, inderdaad moet je bij dit soort juweliers puur voor de veiligheid aanbellen.
Ze zijn behulpzaam en vaardig, ik zie geen reden waarom jij niet als broekie naar binnen zou gaan, ze behandelen je met alle egards zoals ze iemand anders ook behandelen.
Ik ging naar binnen met een versleten Levi's 501, een hooded sweater van HIM en een bomberjekkie, maar de verkoper liet me wel een Rolex zien die ik later (even een half uurtje winkelen en nadenken) toch heb gekocht en cash heb betaald.
Ze weten donders goed dat je in elke hoedanigheid een klant kan zijn, zeker als je verstand hebt van zaken en je hebt serieus interesse in een bepaald produkt.
Juist. Zijn volgens mij ook ontelbare verhalen van autodealer die een oud-ijzerhandelaar/aannemer/glazenwasser (oidquote:Op zaterdag 1 november 2008 00:16 schreef Dikke-Doei het volgende:
ik ga altijd ongeschoren enz. naar horloges kijken. lijk wel een tramp als ik sommige zaken binnen kom. maargoed mijn portemonnee is gewoon gevuld. daarmee wil ik niet pochen maar ik ga pas kijken als ik echt interesse heb en de mogelijkheid er is of er van zal komen dat ik een horloge kan kopen.
beetje raar om je zuurverdiende centjes alleen representatief uit te mogen geven...
Exclusieve massaproducten danwelquote:Op zaterdag 1 november 2008 01:26 schreef Rutgerr het volgende:
Sowieso het meest lucratief inderdaad, omdat Rolex horloges massaproducten zijn.
Mag ik zeggen dat ik de Breitling (links), o.a. vanwege de combi analoog/digitaal, niet zo mooi vind?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:29 schreef IJsblock het volgende:
Even een decadent plaatje van mijn 2 horloges!![]()
Had ik al gezegd dat de Aero te koop is?
[ afbeelding ]
verkapt-pats-hier-even-met-ongeveer-7K-op-de-foto
Dat mag, ik vind het ook één van de lelijkste breitings.quote:Op zaterdag 1 november 2008 01:58 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik de Breitling (links), o.a. vanwege de combi analoog/digitaal, niet zo mooi vind?
* Cynix ® is wel een Breitling-fan op zich.
Daarom staat hij ook te koop!quote:Op zaterdag 1 november 2008 07:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat mag, ik vind het ook één van de lelijkste breitings.
Er zijn toch nog steeds juweliers die dat niet doorhebben, bij 1 juwelier dachten ze dat ik niet eerlijk aan mijn geld/spullen kom...quote:Op zaterdag 1 november 2008 00:11 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Volgens mij kwam je binnen als een prototype horlogekoper
Hoezo had je een bivakmuts opquote:Op zaterdag 1 november 2008 10:25 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Er zijn toch nog steeds juweliers die dat niet doorhebben, bij 1 juwelier dachten ze dat ik niet eerlijk aan mijn geld/spullen kom...
Haha, hoe `slecht is dat als ze zo'n vermoeden laten merken. Het valt me op dat dergelijke taferelen helaas steeds vaker voorkomen bij juweliers en kledingzaken. Als ik ook maar iets merk dat duidt op een onjuiste bejegening dan ben ik voorgoed weg bij die winkel.quote:Op zaterdag 1 november 2008 10:25 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Er zijn toch nog steeds juweliers die dat niet doorhebben, bij 1 juwelier dachten ze dat ik niet eerlijk aan mijn geld/spullen kom...
quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:15 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
Hoezo had je een bivakmuts op
`quote:Op zaterdag 1 november 2008 09:10 schreef Cynix ® het volgende:
[ afbeelding ]
Deze wil ik!!!![]()
Ik heb er nu de Turkije-variant van, om vast te wennen aan de gigantische klok.
Al eens aan een mid-size Omega Seamaster gedacht?quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:58 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
`
[ afbeelding ]
Houd meer van ingetogen horloges die niet zo groot zijn i.v.m. mijn babypolsjes.
Een vriend van me heeft zo'n Navitimer en naast het feit dat ik het wat overdreven vind voor een 18-jarige is dat ook nog eens een iel mannetje.
Patek Philippe zeker, dat is nou echt een fucking geil merk...quote:Op zaterdag 1 november 2008 07:41 schreef vipergts het volgende:
S&C den haag is heel vriendelijk hoor ik was er laat om te kijken voor een horloge. Maar toen ik er naar vroeg vertelde ze dat ze alleen in de vestiging in Rotterdam verkocht werden. Vervolgens sturde ze me naar de buren omdat die juwelier dat merk wel verkocht.
Had je de foto niet scherp kunnen stellen op de spiegel??quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:05 schreef Adsum het volgende:
[..]
Patek Philippe zeker, dat is nou echt een fucking geil merk...
Mijn ultieme droomklok moet toch wel de 5970 zijn, zeker nadat ik hem op Baselworld irl heb gezien, wát een pracht![]()
![]()
[ afbeelding ]
Naar een juwelier en laten polijsten op haar kosten!quote:Op maandag 3 november 2008 15:59 schreef Robbb het volgende:
Weet iemand wat ik kan doen tegen een aantal krasjes/putje in het glas van mijn horloge. Het gaat om een TW steel. Veroorzaakt door mijn zus dus ze mag het oplossen, maar om daarvoor nu een nieuwe te laten kopen gaat me net te ver.
is het glas/saffier of kuststof?quote:Op maandag 3 november 2008 15:59 schreef Robbb het volgende:
Weet iemand wat ik kan doen tegen een aantal krasjes/putje in het glas van mijn horloge. Het gaat om een TW steel. Veroorzaakt door mijn zus dus ze mag het oplossen, maar om daarvoor nu een nieuwe te laten kopen gaat me net te ver.
Het zal wel helemaal aan de verkoper liggen dan, want toen ik voor mijn Omega bij S&C ging kijken had ik ongeveer de ervaring zoals jij hieronder beschrijft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:54 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Toevallig was ik afgelopen weekend ook bij S+C, eerst mezelf lekker maken in de etalage, inderdaad moet je bij dit soort juweliers puur voor de veiligheid aanbellen.
Ze zijn behulpzaam en vaardig, ik zie geen reden waarom jij niet als broekie naar binnen zou gaan, ze behandelen je met alle egards zoals ze iemand anders ook behandelen.
Ik ging naar binnen met een versleten Levi's 501, een hooded sweater van HIM en een bomberjekkie, maar de verkoper liet me wel een Rolex zien die ik later (even een half uurtje winkelen en nadenken) toch heb gekocht en cash heb betaald.
Ze weten donders goed dat je in elke hoedanigheid een klant kan zijn, zeker als je verstand hebt van zaken en je hebt serieus interesse in een bepaald produkt.
Helaas sloeg een juwelier die een paar straten verderop zat diezelfde dag de plank behoorlijk mis, door mij letterlijk uit de zaak te kijken en totaal ongeinteresseerd wat horloges liet zien.
Pas toen ik liet zien wat voor Breitling ik droeg werd hij wakker (dure klok=potentiele klant) en wilde hij me al te graag helpen, hierop ben ik de zaak uitgelopen en bij S+C mijn centen uitgegeven.
hoe oud is je moeder?quote:Op maandag 3 november 2008 20:25 schreef Maxxieh het volgende:
Ik wil een horloge voor mijn moeder kopen, en ben dus op zoek naar een mooi elegant klokje. Mijn budget is 500 euro, hoeft dus geen mooie uurwerken te zijn maar wel gewoon een goede kwaliteit van de klok zelf. Weet iemand een paar aanraders qua merk? Ze heeft nu 2 horloges van Roger Rodin gehad, waarvan 1 het bandje het heeft begeven en de ander is gestolen...
http://www.lucardi.nl/ass(...)t-stay-elegant-gold/Bling met echt stukjes glasquote:Op maandag 3 november 2008 20:30 schreef Maxxieh het volgende:
Maakt niet veel uit lijkt me.. Maar er moet iig geelgoud inzitten, want al haar overige sieraden zijn ook geelgoud namelijk.
Gehard mineraalglas.quote:
Lijkt me lastig om afgebroken stukjes weg te polijsten...geen iedee wat dit kost.quote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef Robbb het volgende:
[..]
Gehard mineraalglas.
Maar er zijn aan de rand zeg maar stukjes afgebroken. Maar wat kost het polijsten ongeveer? Anders wacht ik er liever eventjes mee.
Gewoon nieuw glaasje in laten zettenquote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef Robbb het volgende:
[..]
Gehard mineraalglas.
Maar er zijn aan de rand zeg maar stukjes afgebroken. Maar wat kost het polijsten ongeveer? Anders wacht ik er liever eventjes mee.
Beetje jammer dat er zo'n klein uurwerk inzit in vergelijking met de kastquote:Op woensdag 5 november 2008 21:20 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Iemand hier ervaring met het merk Vestal? Ik ben namelijk opzoek naar een nieuw horloge. Ik heb 3 verschillende Oozoo's, maar een beetje afwisseling kan mijn inziens geen kwaad. Vandaar... Onderstaande vind ik erg mooi, kost 390 euro.
[ afbeelding ]
Vestal Watch Plexi PLE001 Sabbath
Specificaties:
Case: Stainless Steel 48mm wide
Band: Stainless Steel linked between leather 30mm wide
Crystal: Solid mineral
Movement: Chronograph
Water resistance: 5ATM / 50 meters
Wrist: Thick
Zeer mooie set. Wel jammer van dat ene horloge met die grote dinges. Die rechts daarvan is wel super! Vraag me af hoeveel je daar voor hebt betaalt.quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:52 schreef Zuivere_Koffie het volgende:
Dit is mijn kleine verzameling, streef ernaar ieder jaar een horloge erbij te kopen.
[ link | afbeelding ]
Welke dinges bedoel je precies?quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:52 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Zeer mooie set. Wel jammer van dat ene horloge met die grote dinges. Die rechts daarvan is wel super! Vraag me af hoeveel je daar voor hebt betaalt.
Van de markt?quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:56 schreef StateOfMind het volgende:
Nou doen ze het wel! Wat voor horloges zijn het?
Zie het als een investering die ik heb gekregen van iemand die opeens veel centjes had te besteden.quote:
Die linker als die echt is kost hij een kapitaal, maar met zo´n ding durf je toch niet te lopenquote:Op maandag 10 november 2008 18:07 schreef Zuivere_Koffie het volgende:
[..]
Zie het als een investering die ik heb gekregen van iemand die opeens veel centjes had te besteden.
De andere horloge's zijn niet bijzonder, Perigaum, Aeromatic en Cronotech.
Ik denk ook niet dat hij echt is eigenlijkquote:Op maandag 10 november 2008 18:49 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
Die linker als die echt is kost hij een kapitaal, maar met zo´n ding durf je toch niet te lopen
Jep. Ik heb tamelijk dikke polsen en wil niks onder de 50mm diameterquote:Op woensdag 12 november 2008 16:46 schreef eriksd het volgende:
Ze zijn zo groot. Past ie wel bij je pols?
Thenk joewquote:Op woensdag 12 november 2008 17:27 schreef Angeliquetje het volgende:
Ik maakte maar een grapje. Wel mooi ding hoor
Gaaf!! Mooie verkleuring ook!quote:Op donderdag 13 november 2008 10:00 schreef TheSilencer het volgende:
Heden.... De Bulova Accutron Astronaut... (info over dit horloge)
[ afbeelding ]
Het is een vintage. Na verloop van tijd verkleuren de wijzerplaat, de wijzers en de indexen.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:09 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Gaaf!! Mooie verkleuring ook!
Veel plezier ervan!
idd een van de weinige horloges met batterij die ik nog wel zou willen hebben...evenals een Omega Seamaster Megasonicquote:Op donderdag 13 november 2008 20:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik moet toch echt nog een keer een stemvork kopen
quote:Op donderdag 13 november 2008 20:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik moet toch echt nog een keer een stemvork kopen
Christiaan van der Klaauw is een Nederlandse horlogemaker, gevestigd in Joure. Maakt bijzonder mooie horloges.quote:
Niks. Ik wist niet dat-ie in Friesland zat.quote:
Er zit relatief veel 'uurwerk industrie' in Jourequote:Op zaterdag 15 november 2008 15:36 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Niks. Ik wist niet dat-ie in Friesland zat.
Chronograaf. Stopwatch dusquote:Op zaterdag 15 november 2008 20:27 schreef SuperAttie het volgende:
[ afbeelding ]
Zou iemand mij precies kunnen vertellen wat elk van deze rondjes op dit horloge doet? Als het niet nodig blijkt, kan ik misschien beter voor de TW-22 gaan. Welke vinden jullie mooier?
Alle drie dienen ze als stopwatch? Wat is dat tachymeter aan de zijkanten trouwens?quote:
Mooi horloge inderdaad. Ik ben helaas van het ronde en niet van het vierkante. Maak jij regelmatig gebruik van de chronograaf functie van je horloge?quote:Op zondag 16 november 2008 00:12 schreef Wouser het volgende:
Ik heb zelf deze horloge van TW Steel...
[ afbeelding ]
Schitterende horloge al zeg ik het zelf. Mijn doel was toen ik hem kocht om een leuk moderne uitziende horloge te kopen die niet al te veel bling bling opriep. Toen kwam ik bij deze uit vanwege twee dingen. Hij paste het beste om mijn pols en ondanks dat hij best groot is (want groot is in kwam ik toen achter) lijkt hij wel gewoon van 'normale' grootte om mijn pols.
Whehehe zo dacht me moeder ook wel en eerst eigenlijk ikzelf ook, dat ik hem dus toch niet zou gaan gebruiken en dat het meer was om de horloge wat sportiever te laten uitzien. Maar ik gebruik hem toch wel met regelmaat. Met name in de keuken voor als ik iets aan het bakken ben (aangezien ik geen kookwekker heb) en dat is iedere avond dus...quote:Op zondag 16 november 2008 00:35 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Alle drie dienen ze als stopwatch? Wat is dat tachymeter aan de zijkanten trouwens?
[..]
Mooi horloge inderdaad. Ik ben helaas van het ronde en niet van het vierkante. Maak jij regelmatig gebruik van de chronograaf functie van je horloge?
Cool, ik zal er ook wel gebruik van maken denk ik. Bovendien straalt het ook luxe uit vind ik, zo een stopwatch verdeeld over 3 schermpjes.quote:Op zondag 16 november 2008 00:42 schreef Wouser het volgende:
[..]
Whehehe zo dacht me moeder ook wel en eerst eigenlijk ikzelf ook, dat ik hem dus toch niet zou gaan gebruiken en dat het meer was om de horloge wat sportiever te laten uitzien. Maar ik gebruik hem toch wel met regelmaat. Met name in de keuken voor als ik iets aan het bakken ben (aangezien ik geen kookwekker heb) en dat is iedere avond dus...![]()
Nee, 1 is waarschijnlijk seconden van de normale tijd. De centrale wijzer is seconden van de chrono en dan nog chrono minuten en (halve) uren.quote:Op zondag 16 november 2008 00:35 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Alle drie dienen ze als stopwatch?
Zodra je start met rijden druk je je chrono in. Je legt exact 1km af en drukt weer op je chrono. Waar de wijzer het getal dat de wijzer aanwijst is de snelheid waarmee de kilometer is afgelegd.quote:Wat is dat tachymeter aan de zijkanten trouwens?
Die is inderdaad erg mooiquote:Op woensdag 19 november 2008 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga deze er denk ik maar een keer bijkopen
[ afbeelding ]
Vind ik echt een heel mooi horloge.
Mooi ding inderdaad. Wat moet ie kosten?quote:Op woensdag 19 november 2008 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
595,-quote:Op donderdag 20 november 2008 00:15 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Mooi ding inderdaad. Wat moet ie kosten?
Mooi ding idd. Die hele seiko serie ziet er sowieso erg strak uit.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
Holycrap... Wat maakt dat dingetje zo duur dan? Safierglas? Of inwendig is die mechanisch i.p.v. elektronisch?quote:
waar heb je het over kijk effe naar de prijzen van de Seiko sprindrive, deze zijn gewoon goed betaalbaar.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:25 schreef Wouser het volgende:
[..]
Holycrap... Wat maakt dat dingetje zo duur dan? Safierglas? Of inwendig is die mechanisch i.p.v. elektronisch?
Duurquote:Op donderdag 20 november 2008 11:25 schreef Wouser het volgende:
[..]
Holycrap... Wat maakt dat dingetje zo duur dan? Safierglas? Of inwendig is die mechanisch i.p.v. elektronisch?
Ik heb die TW-22, mooi horloge. Wou eerst ook voor die TW-4 gaan, maar zo een chronograaf gebruik ik toch niet, en het ziet er ook een beetje druk uit met al die schermpjes, maarja dat is persoonlijk.quote:Op zondag 16 november 2008 01:09 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Cool, ik zal er ook wel gebruik van maken denk ik. Bovendien straalt het ook luxe uit vind ik, zo een stopwatch verdeeld over 3 schermpjes.
Ik denk dat ik een dezer dagen de TW-4 ga bestellen. Tenzij een fokker mij van gedachte weet te veranderen met een ander horloge.
Mooi horloge!quote:Op woensdag 19 november 2008 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
neequote:Op donderdag 20 november 2008 20:41 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Mooi horloge!
Alleen vind ik de datum aanduiding wat te prominent aanwezig. Zouden witte cijfers op een grijze achtergrond niet mooier zijn?
Mooi hoor! Ik ben alleen geen fan van rubber bandjes, ik heb altijd het idee dat het kan gaan scheuren na verloop van tijd.quote:
Rubbertjes kunnen scheuren jaquote:Op zaterdag 22 november 2008 09:50 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Mooi hoor! Ik ben alleen geen fan van rubber bandjes, ik heb altijd het idee dat het kan gaan scheuren na verloop van tijd.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
En dan heb je opeens 3 kinderen
En dan heb je geen geld meer om een nieuwe horloge te kopen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
En dan heb je opeens 3 kinderen
Mijn van der klaauw kocht ik toen m'n oudste al geboren was en mijn vrouw zwanger van de 2e.quote:Op zaterdag 22 november 2008 23:24 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
En dan heb je geen geld meer om een nieuwe horloge te kopen.
Wat een ramp!
Welnee,quote:Op zaterdag 22 november 2008 23:24 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
En dan heb je geen geld meer om een nieuwe horloge te kopen.
Wat een ramp!
Op DZVL is er iemand die die PP heeft. Hij heeft er 5 in totaal. Bijzonder mooie collectie!quote:Op zondag 23 november 2008 12:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welnee,
You never actually own a watch.
You merely look after it for the next generation
[ afbeelding ]
Dat is iets wat ik nooit begrijp, horloges verzamelen.quote:Op zondag 23 november 2008 13:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op DZVL is er iemand die die PP heeft. Hij heeft er 5 in totaal. Bijzonder mooie collectie!
Moah met horloges kan je tenminste nog wat, ik bedoel. die kan je nog aventoe omdoen. Stel dat je postzegels verzamelt. Wat kan je daarmee dan?quote:Op zondag 23 november 2008 13:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is iets wat ik nooit begrijp, horloges verzamelen.
Als ik een halve ton voor een horloge betaal dan zou ik het ook elke dag willen dragen.
Ik zou het echt zonde vinden om een doos met mooie horloges in de kast te hebben liggen.
Goeie keuzequote:Op zondag 23 november 2008 22:13 schreef Gimmick het volgende:
Momenteel draag ik geen horloge, maar ik zit er steeds meer aan te denken om er een te kopen. Ik geef weinig om horloges of de techniek er achter. Ik wil een mooi, strak en functioneel horloge dat niet pretendeert meer te zijn dan het is. Omdat ik ook niet bij elk outfit een apart horloge wil, moet het dus overal bij passen. Daarnaast heb ik dunne polsjes, dus de kast moet ook niet groot zijn.
Momenteel neig ik naar deze (kast van 35,5 mm):
[ afbeelding ]
Meningen of andere suggesties?
Mooi horloge, mooi uurwerkquote:Op zondag 23 november 2008 22:13 schreef Gimmick het volgende:
Momenteel draag ik geen horloge, maar ik zit er steeds meer aan te denken om er een te kopen. Ik geef weinig om horloges of de techniek er achter. Ik wil een mooi, strak en functioneel horloge dat niet pretendeert meer te zijn dan het is. Omdat ik ook niet bij elk outfit een apart horloge wil, moet het dus overal bij passen. Daarnaast heb ik dunne polsjes, dus de kast moet ook niet groot zijn.
Momenteel neig ik naar deze (kast van 35,5 mm):
[ afbeelding ]
Meningen of andere suggesties?
Nee. Chinese meuk met een Duitse naam. Maken vooral horloges van 'bekende' merken na. Bovenstaand voorbeeld doet mij meteen aan U-Boat denken...quote:Op maandag 24 november 2008 20:41 schreef SuperAttie het volgende:
Zijn jullie een beetje te spreken over de horloges van het merk Ingersoll?
quote:Op maandag 24 november 2008 21:11 schreef 925 het volgende:
die dingen zijn het toch niet mee? de uboat kloons? de rolex sub's kloons zijn het nu toch hellemaal?
leuk! even lekker voor de recessie inslaanquote:Op maandag 24 november 2008 21:43 schreef Mr.G het volgende:
[..]
![]()
8-12 komt mijn kroontje als het goed is.
Daar ga je toch geen 230 euro aan uitgevenquote:Op maandag 24 november 2008 20:41 schreef SuperAttie het volgende:
Zijn jullie een beetje te spreken over de horloges van het merk Ingersoll?
Ik weet haast zeker dat ik deze binnenkort ga aanschaffen, aangezien het horloge veel indruk op me heeft gemaakt.
[ afbeelding ]
Ervaringen, anyone?
met dat kettinkje doet het me denken aan Tauchmeister...quote:Op maandag 24 november 2008 21:04 schreef RWN. het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand een idee welk horloge dit is?
Wat voor nadelen kan dat met zich meebrengen dan? Ik vind persoonlijk de U-Boat horloges behoorlijk lelijk. Ze zien er veel te "cheap" uit als je het mij vraagt.quote:Op maandag 24 november 2008 20:59 schreef Adsum het volgende:
[..]
Nee. Chinese meuk met een Duitse naam. Maken vooral horloges van 'bekende' merken na. Bovenstaand voorbeeld doet mij meteen aan U-Boat denken...
Definieer rotzooi a.u.b.quote:Op maandag 24 november 2008 21:08 schreef TheSilencer het volgende:
Uboat-kloon.... Tauchmeister, TW Steel, Ingersoll, OOZOO, Danish Design (helaas!), you name it... Overeenkomst: Allemaal rotzooi!
230 euro vind ik voor een 18-jarige meer dan genoeg om uit te geven aan een horloge. Welke horloge stel jij dan voor?quote:Op dinsdag 25 november 2008 05:59 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Daar ga je toch geen 230 euro aan uitgeven![]()
Spaar dan wat verder
quote:Wat voor nadelen kan dat met zich meebrengen dan? Ik vind persoonlijk de U-Boat horloges behoorlijk lelijk. Ze zien er veel te "cheap" uit als je het mij vraagt.
De Ingersoll daarentegen is beter afgewerkt èn is ook nog eens automatic. Straalt juist wel wat duurzaamheid uit.
Als jij het mooi vindt: gewoon doen!quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:39 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Deze quote neem ik bij deze terugIk zie het al
![]()
U-Boat is heel mooi en fijn, maar simpelweg "out of my league" voor nu. Ik moet het voor nu dus doen met iets dat kwalitatief goed is voor zijn prijs. Ik neem aan dat een TW Steel, Tauchmeister of Ingersoll niet op een dag zomaar uit elkaar valt. Waarom zou ik deze merken dan niet overwegen?
Nee, ik wil eerst goede tegenargumenten horen anders dan: "het is allemaal rotzooi" of "het zijn klonen van u-boat"quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:55 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Als jij het mooi vindt: gewoon doen!
Tja wat verwacht je te horen dan?quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:01 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Nee, ik wil eerst goede tegenargumenten horen anders dan: "het is allemaal rotzooi" of "het zijn klonen van u-boat"
Ik verwacht dat jullie als professionele horloge-kenners mij wat meer kunnen vertellen over een horloge dan: "Rotzooi" of "U-Boat kloon, dus niet kopen". Ik wil wat onderbouwing. Waar een horloge is gemaakt boeit mij niet echt. Zolang de horloge er maar degelijk, duurzaam uitziet en ik er jaren plezier aan kan beleven. Dat moet denk ik ook lukken zonder meteen een rug neer te leggen ervoor. Ik ben nog steeds een 18-jarig studentje.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja wat verwacht je te horen dan?
Je bent nu iemand die een opel wil kopen en vraagt advies aan ferrari liefhebbers.
Deze moet je me even uitleggen...quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:54 schreef SeLang het volgende:
Ach, wat is er mis met een Chinees horloge? Waarom zou dat slecht zijn?
Alleen vind ik het wel verontrustend als mensen ¤ 230 voor een Chinees horloge gaan neertellen.
Ik zou dolgraag een Swatch willen kopen. Helaas ben ik er nog geen tegenkomen die aan mijn enige echte eis voldoet: Diameter van de kast moet minimaal 50mm zijn.quote:Als dat een trend wordt dan gaat de Zwitserse horloge industrie het nog moeilijk krijgen. Ik dacht dat het opschrift 'Swiss made' toch wel een voorwaarde zou blijven voor mensen die meer dan een paar tientjes neertellen, maar kennelijk dus niet...
* SeLang overweegt om Swatch Group AG dan maar van zijn aandelen kooplijstje te schrappen
Tauchmeister had ik ook enigszins wat twijfels bij. Dat ik geen Tauchmeister ga nemen is inmiddels duidelijk. Ik ben al een tijdje op zoek naar een fatsoenlijk horloge. Heb ik eindelijk 2 horloges gevonden die mijn interesse hebben gewekt, worden ze hier afgekraakt omdat het "kloons" blijken te zijn, terwijl beide horloges toch wel hun eigen kenmerken hebben.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:54 schreef jovink het volgende:
heb/had zelf een tauchmeister leek mij ook een prima ding, na 2 week vielen de 'bescherm' beugeltejs er af na 2 maand was het badndje kapot en na anderhalf jaar doet het horloge helemaal niks meer. en met niks bedoel ik ook echt niks.
weg 180 eu
geen tauchmeister meer voor mij
Wow...quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:54 schreef jovink het volgende:
heb/had zelf een tauchmeister leek mij ook een prima ding, na 2 week vielen de 'bescherm' beugeltejs er af na 2 maand was het badndje kapot en na anderhalf jaar doet het horloge helemaal niks meer. en met niks bedoel ik ook echt niks.
weg 180 eu
geen tauchmeister meer voor mij
De uitleg stond eronderquote:Op dinsdag 25 november 2008 20:17 schreef SuperAttie het volgende:
Deze moet je me even uitleggen...
De Swatch Group AG maakt niet alleen 'Swatch' horloges maar ook Breguet, Blancpain, Glashutte Original, Omega, Longines, Rado, Tissot, CK, Hamilton, Mido, etc, en daarnaast nog het binnenwerk (caliber) van heel veel anderen (eigenlijk zo'n beetje alle Zwitserse horloges behalve Rolex, JLC en nog een klein aantal).quote:Ik zou dolgraag een Swatch willen kopen. Helaas ben ik er nog geen tegenkomen die aan mijn enige echte eis voldoet: Diameter van de kast moet minimaal 50mm zijn.
Welke onderbouwing moet je meer hebben dan 'rotzooi'.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:17 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Ik verwacht dat jullie als professionele horloge-kenners mij wat meer kunnen vertellen over een horloge dan: "Rotzooi" of "U-Boat kloon, dus niet kopen". Ik wil wat onderbouwing.
Mjah definieer 'plezier' de kans is groot dat je kast na een jaartje onderinvloed van huidzuren kaal wordt en je het goedkope materiaal onder het wat strakkere laagje erdoor gaat zien. Doet je het horloge het dan nog. Ja hoor, maar of je er nog plezier aan beleefd is een tweede.quote:Waar een horloge is gemaakt boeit mij niet echt. Zolang de horloge er maar degelijk, duurzaam uitziet en ik er jaren plezier aan kan beleven.
Ja hoor, een Seiko 5 automaat is een heel erg degelijk kwalitatief horloge welke jaren meekan. Je stelt alleen 1 hele specifieke 'trend' eis. En trendy horloge's zijn gemaakt met 1 doel... trendy zijn en niet zo zeer met kwaliteit in het achterhoofd.quote:Dat moet denk ik ook lukken zonder meteen een rug neer te leggen ervoor.
Ja... wat heeft dat er mee te maken?quote:Ik ben nog steeds een 18-jarig studentje.
Dat je het jammer vindt dat mensen 230 euro neerleggen voor een Chinees horloge en "Swiss made" horloges beter zijn, is geen antwoord op je vraag.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:24 schreef SeLang het volgende:
De uitleg stond eronder
quote:De Swatch Group AG maakt niet alleen 'Swatch' horloges maar ook Breguet, Blancpain, Glashutte Original, Omega, Longines, Rado, Tissot, CK, Hamilton, Mido, etc, en daarnaast nog het binnenwerk (caliber) van heel veel anderen (eigenlijk zo'n beetje alle Zwitserse horloges behalve Rolex, JLC en nog een klein aantal).
Echt? Dat is het beste waar je mee kan komen? Dan heb ik je "skills" misschien een beetje overschat.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Welke onderbouwing moet je meer hebben dan 'rotzooi'.
Ach joh, ik heb jarenlang horloges mindere horloges van merken als Casio en Fossil gedragen. Deze hebben allemaal geen "onderinvloed door huidzuren" ondervonden. Waarom zou een TW-Steel horloge van 200 euro dat wel krijgen?quote:Mjah definieer 'plezier' de kans is groot dat je kast na een jaartje onderinvloed van huidzuren kaal wordt en je het goedkope materiaal onder het wat strakkere laagje erdoor gaat zien. Doet je het horloge het dan nog. Ja hoor, maar of je er nog plezier aan beleefd is een tweede.
Wat is er zo trendy aan een TW-Steel horloge? Ik vind ze er anders best zakelijk/serieus uit zien hoor..quote:Ja hoor, een Seiko 5 automaat is een heel erg degelijk kwalitatief horloge welke jaren meekan. Je stelt alleen 1 hele specifieke 'trend' eis. En trendy horloge's zijn gemaakt met 1 doel... trendy zijn en niet zo zeer met kwaliteit in het achterhoofd.
De meeste studerende 18-jarigen in Nederland maken niet zoveel geld als jullie momenteel doen. Dat bedoel ik.quote:Ja... wat heeft dat er mee te maken?
Bovenstaande merken sluiten niet aan op je wens qua uiterlijk...misschien dat een Tissot qua prijs (bijna) te doen is, maar die hebben geen 50mm kasten.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:31 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Dat je het jammer vindt dat mensen 230 euro neerleggen voor een Chinees horloge en "Swiss made" horloges beter zijn, is geen antwoord op je vraag.
[..]
Enkele van deze merken komen mij heel bekend voor. Weet je waarom? Omdat horloges van deze merken meestal de aandachttrekkers zijn in de showrooms van Juwelierszaken. Dit komt mede door het mooie prijskaartje dat erbij hangt. Voor een fatsoenlijk horloge van bovenstaande merken, komen we denk ik (ver) boven mijn budget.
Nee, hierom: "Als dat een trend wordt dan gaat de Zwitserse horloge industrie het nog moeilijk krijgen."quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:31 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Dat je het jammer vindt dat mensen 230 euro neerleggen voor een Chinees horloge en "Swiss made" horloges beter zijn, is geen antwoord op je vraag.
¤ 230 is inderdaad wat aan de krappe kant. Maar ik zei al: koop gewoon wat je mooi vind en trek je niks aan van snobs/ liefhebbers die meer te besteden hebben. Voor jou is alleen relevant of dat ding niet stuk is na een jaar.quote:Enkele van deze merken komen mij heel bekend voor. Weet je waarom? Omdat horloges van deze merken meestal de aandachttrekkers zijn in de showrooms van Juwelierszaken. Dit komt mede door het mooie prijskaartje dat erbij hangt. Voor een fatsoenlijk horloge van bovenstaande merken, komen we denk ik (ver) boven mijn budget.
Je maakt echt vrienden hier.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:42 schreef SuperAttie het volgende:
[..]
Echt? Dat is het beste waar je mee kan komen? Dan heb ik je "skills" misschien een beetje overschat.
Nogmaals, wat wil je nou horen? Koop hem danquote:Ach joh, ik heb jarenlang horloges mindere horloges van merken als Casio en Fossil gedragen. Deze hebben allemaal geen "onderinvloed door huidzuren" ondervonden. Waarom zou een TW-Steel horloge van 200 euro dat wel krijgen?
De oversized kast. Daar is het hele merk op gebaseerd.quote:Wat is er zo trendy aan een TW-Steel horloge? Ik vind ze er anders best zakelijk/serieus uit zien hoor..
Dan ga je werken.quote:De meeste studerende 18-jarigen in Nederland maken niet zoveel geld als jullie momenteel doen. Dat bedoel ik.
quote:[..]
Echt? Dat is het beste waar je mee kan komen? Dan heb ik je "skills" misschien een beetje overschat.
gebeurt net zo min als bij een Fossil oid...is in deze prijsklasse ook niet relevant denk ik...quote:[..]
Ach joh, ik heb jarenlang horloges mindere horloges van merken als Casio en Fossil gedragen. Deze hebben allemaal geen "onderinvloed door huidzuren" ondervonden. Waarom zou een TW-Steel horloge van 200 euro dat wel krijgen?
[..]
met 50mm en een kroon van hier tot Tokio en met koeienletters TW Steel erop?quote:Wat is er zo trendy aan een TW-Steel horloge? Ik vind ze er anders best zakelijk/serieus uit zien hoor..
[..]
zie mijn post hier bovenquote:De meeste studerende 18-jarigen in Nederland maken niet zoveel geld als jullie momenteel doen. Dat bedoel ik.
sorry, geen 50mmquote:Op dinsdag 25 november 2008 21:13 schreef Adsum het volgende:
Hier een echte superklok voor een zacht prijsje:
[TK] Rolex Datejust 16030 uit 1982
He! Die lijkt me wel wat!quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:13 schreef Adsum het volgende:
Hier een echte superklok voor een zacht prijsje:
[TK] Rolex Datejust 16030 uit 1982
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja... echt!
Ik weet het Jeroen, het is niet anders he...quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:37 schreef TheSilencer het volgende:
Steef, ik krijg het niet langs 'het management' in verband met de aankomende verbouwingen, keuken en vloeren en het feit dat ik vanaf vrijdag 2 woningen (lees: hypotheken) bezit, waarvan slechts één met mijn partner. Anders was ik natuurlijk de éérste om een obsceen laag bod op je Rolex uit te brengen
kwaliteit zit wel snor voor de prijs denk ik..quote:Op woensdag 26 november 2008 12:18 schreef LordLynx het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een horloge met een zwart/brons kleurschema, nu kom je dan voornamelijk bij modemerken uit als Boss en Guess (of in het echte topsegment bij Bvlgari en IWC, maar da's nog niet financieel mogelijk), zijn deze merken kwalitatief wel een beetje redelijk (niveau Citizen, Seiko)?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was die al verkocht btw?? Anders is misschien wel wat voor een mooi prijsje....Steef???quote:Op woensdag 26 november 2008 14:21 schreef TheSilencer het volgende:
Swatch heeft een rose goud / zwarte chrono... ook een beetje dit kleurenschema!
165 bij de swatch-winkel. Mooi dingetje.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:36 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Was die al verkocht btw?? Anders is misschien wel wat voor een mooi prijsje....Steef???
begin van de maand verkocht...
maar deze was het:
[ afbeelding ]
Omdat je volgend jaar de brillen niet meer kan aftrekken van de belasting natuurlijkquote:Op woensdag 26 november 2008 18:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
165 bij de swatch-winkel. Mooi dingetje.
Over TW Steel; het is nu helemaal in, maar een echt stijlvol en ingetogen horloge is het niet. Het argument dat je dan geen ingetogen horloge wil is dan niet helemaal te rijmen met 230 eu m.i.
En een objectieve vraag; waarom wil iedereen van die enorme horloges?
Hij is inderdaad mooi verkocht! Retrograde Serious Affair is de naam.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:36 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Was die al verkocht btw?? Anders is misschien wel wat voor een mooi prijsje....Steef???
begin van de maand verkocht...
maar deze was het:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 november 2008 18:40 schreef Adsum het volgende:
Jaja, de Speedmaster Professional is terug! Heb echt spijt gehad van de verkoop van mijn oude in 2006, en steeds als ik er een zag, wist ik gewoon dat hij weer een keer terug zou komen!
Blijft voor mij gewoon een van de meest legendarische horloges. Sowieso dé chronograaf (samen met de Daytona en Patek 5970). Ik denk dat ik er verder weinig over hoef te zeggen, iedereen kent het horloge wel...
Vanmiddag dus deze hele mooie opgehaald:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik wou wel een andere variant dan mijn oude. Dat was wel de historisch meest verantwoorde (hesalit en stalen achterdeksel), maar praktisch nut speelt een rol, en het oog wil ook wat.
Daarom deze keer gekozen voor de Sapphire Sandwich. Iets zwaarder maar een lust voor het oog =P~
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De ene black beauty is helaas de deur uit, maar die komt er wel weer een keer als ik richting de 50 ga.
Gelukkig nog steeds een mooi setje black beauties:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan je niet uitleggen of weet je het ook niet?quote:Op donderdag 27 november 2008 19:43 schreef 925 het volgende:
hmz een vrouw uitleg geven. Ik ga me er in ieder geval niet aan wagen. Succes
je moet het bandje dus door het lusje halen. zodat hij altijd in elkaar gevouwen zit. Doordat je de beide knopjes dus indrukt van de sluiting kan je het horloge om je pols doen. en kan je hem dicht klikken en het lusje van je bandje weer door de 2 lusjes heen halenquote:Op donderdag 27 november 2008 20:03 schreef Jewel het volgende:
[..]
Kan je niet uitleggen of weet je het ook niet?
Ok zal me niet verder mengen in zaken waar ik niks vanaf weet. Moet wel zeggen dat ik die Omega horloges altijd heel mooi vind. Vooral de Constellation lijn. Maar ik het het geld er niet voor (over). Zat een beetje deze topics door te scrollen en vind die Christiaan van der Klaauw van Swets erg mooi. Even op de site gekeken en als ik een vent was met vel centen zou die Pallas om mijn pols hangen.![]()
quote:Op donderdag 27 november 2008 18:40 schreef Adsum het volgende:
Jaja, de Speedmaster Professional is terug! Heb echt spijt gehad van de verkoop van mijn oude in 2006, en steeds als ik er een zag, wist ik gewoon dat hij weer een keer terug zou komen!
[ afbeelding ]
glass bottomquote:Op donderdag 27 november 2008 20:36 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Hoe noem je zo'n doorzichtige achterkant, in het engels ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |