quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:17 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Listprice 5,700.00 ¤ bron The watch quote.
[ afbeelding ]
Deze is ook écht mooi
Prijs: 8,9K

quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:57 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Qua uiterlijk... Waarom in hemelsnaam 8,9 K?
Ík bedoel er zit geen detail in. Het is zo simpel als het maar kan....
Het kon een seiko zijn van 200 euro...

Maar waarom is nou juist die IWC zo duur? Qua uiterlijk vind ik het er zo simpel uitzien daar is jan peter balkenende niks bij... Dan mag er wel een gouden binnenwerkje inzitten... Qua designs is er iig erg weinig aandacht aan besteed.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:42 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Ieder zijn mening natuurlijk. Maar ik heb het idee, mede door je eerdere posts, dat jij persoonlijk horloges boven de 1000euro per definitie onzinnig vindt.
Dat kan natuurlijk. Maar verwacht dan begrijpelijkerwijs in dit topic niet veel medestanders.
Inhoudelijk: Seiko is zeker geen slecht merk maar net als elk merk heeft het een eigen steil. Geen enkele Seiko kan zich qua design of 'details' meten met een IWC. Het is dan ook appels met peren. Maar als je nu eenmaal geen fruit lust, is het om het even.

quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:01 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Maar waarom is nou juist die IWC zo duur? Qua uiterlijk vind ik het er zo simpel uitzien daar is jan peter balkenende niks bij... Dan mag er wel een gouden binnenwerkje inzitten... Qua designs is er iig erg weinig aandacht aan besteed.

bij zo een horloge gaat het niet alleen om het uiterlijk. Jij kijkt er naar mijn idee alleen maar naar het uiterlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:01 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Maar waarom is nou juist die IWC zo duur? Qua uiterlijk vind ik het er zo simpel uitzien daar is jan peter balkenende niks bij... Dan mag er wel een gouden binnenwerkje inzitten... Qua designs is er iig erg weinig aandacht aan besteed.

Daar hoeft hij geen moeite voor te doen hoor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:14 schreef Angeliquetje het volgende:
Wat zeg dan niks???
Ik vraag gewoon iets, dan hoef je me niet af te schilderen als een dom iemand...

O ik dacht juist dat Ferrari rijders een klein pikkie hebben, en dat ze er daarom in rijden, weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:06 schreef ook_gek het volgende:
[..]
bij zo een horloge gaat het niet alleen om het uiterlijk. Jij kijkt er naar mijn idee alleen maar naar het uiterlijk.
Echter een liefhebber kijkt naar het totaal plaatje.
Zie het als een Ferrari. Dat is een mooie auto om te zien. Echter waar het bij Ferrari om draaid is om de motor die je vaak niet ziet, oke bij een aantal modellen wel.
Een Ferrari rijd je niet alleen omdat hij mooi is. Maar ook om de beleving en om het geluid dat de motor maakt.

quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:01 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]

QFTquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar hoeft hij geen moeite voor te doen hoor.

quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:21 schreef SuperAttie het volgende:
Wat vinden jullie van deze?
Zijn jullie een beetje te spreken over Tauchmeister?
Volgens mij zal ik op de lange termijn gek worden van dat enorme ding aan de linkerkant van het horloge.

Ben echt helemaal fan van IWC - Portugieser, staat dan ook op de wishlist !quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooie Portugieser
[ afbeelding ]
Goed te betalen ook.

Toevallig was ik afgelopen weekend ook bij S+C, eerst mezelf lekker maken in de etalage, inderdaad moet je bij dit soort juweliers puur voor de veiligheid aanbellen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:40 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Was laatst een weekend met vriendin in Den Haag, toen heb ik wel even staan lekkerbekken voor de ramen bij Schaap en Citroen.
Had graag een IWC van dichtbij willen zien maar ja om nou aan te bellen en toch niet te kopen is ook zo wat. Dat belletje werpt bij mij wel een beetje en drempel op.
Daarbij, zien ze je aankomen als broekie, ondanks dat ik een mooie omega heb...![]()

Volgens mij kwam je binnen als een prototype horlogekoperquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:54 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Toevallig was ik afgelopen weekend ook bij S+C, eerst mezelf lekker maken in de etalage, inderdaad moet je bij dit soort juweliers puur voor de veiligheid aanbellen.
Ze zijn behulpzaam en vaardig, ik zie geen reden waarom jij niet als broekie naar binnen zou gaan, ze behandelen je met alle egards zoals ze iemand anders ook behandelen.
Ik ging naar binnen met een versleten Levi's 501, een hooded sweater van HIM en een bomberjekkie, maar de verkoper liet me wel een Rolex zien die ik later (even een half uurtje winkelen en nadenken) toch heb gekocht en cash heb betaald.
Ze weten donders goed dat je in elke hoedanigheid een klant kan zijn, zeker als je verstand hebt van zaken en je hebt serieus interesse in een bepaald produkt.

Juist. Zijn volgens mij ook ontelbare verhalen van autodealer die een oud-ijzerhandelaar/aannemer/glazenwasser (oidquote:Op zaterdag 1 november 2008 00:16 schreef Dikke-Doei het volgende:
ik ga altijd ongeschoren enz. naar horloges kijken. lijk wel een tramp als ik sommige zaken binnen kom. maargoed mijn portemonnee is gewoon gevuld. daarmee wil ik niet pochen maar ik ga pas kijken als ik echt interesse heb en de mogelijkheid er is of er van zal komen dat ik een horloge kan kopen.
beetje raar om je zuurverdiende centjes alleen representatief uit te mogen geven...

Exclusieve massaproducten danwelquote:Op zaterdag 1 november 2008 01:26 schreef Rutgerr het volgende:
Sowieso het meest lucratief inderdaad, omdat Rolex horloges massaproducten zijn.

Mag ik zeggen dat ik de Breitling (links), o.a. vanwege de combi analoog/digitaal, niet zo mooi vind?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:29 schreef IJsblock het volgende:
Even een decadent plaatje van mijn 2 horloges!![]()
Had ik al gezegd dat de Aero te koop is?
[ afbeelding ]
verkapt-pats-hier-even-met-ongeveer-7K-op-de-foto

Dat mag, ik vind het ook één van de lelijkste breitings.quote:Op zaterdag 1 november 2008 01:58 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Mag ik zeggen dat ik de Breitling (links), o.a. vanwege de combi analoog/digitaal, niet zo mooi vind?
* Cynix ® is wel een Breitling-fan op zich.

Daarom staat hij ook te koop!quote:Op zaterdag 1 november 2008 07:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat mag, ik vind het ook één van de lelijkste breitings.

Er zijn toch nog steeds juweliers die dat niet doorhebben, bij 1 juwelier dachten ze dat ik niet eerlijk aan mijn geld/spullen kom...quote:Op zaterdag 1 november 2008 00:11 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Volgens mij kwam je binnen als een prototype horlogekoper

Hoezo had je een bivakmuts opquote:Op zaterdag 1 november 2008 10:25 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Er zijn toch nog steeds juweliers die dat niet doorhebben, bij 1 juwelier dachten ze dat ik niet eerlijk aan mijn geld/spullen kom...

Haha, hoe `slecht is dat als ze zo'n vermoeden laten merken. Het valt me op dat dergelijke taferelen helaas steeds vaker voorkomen bij juweliers en kledingzaken. Als ik ook maar iets merk dat duidt op een onjuiste bejegening dan ben ik voorgoed weg bij die winkel.quote:Op zaterdag 1 november 2008 10:25 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Er zijn toch nog steeds juweliers die dat niet doorhebben, bij 1 juwelier dachten ze dat ik niet eerlijk aan mijn geld/spullen kom...

quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:15 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
Hoezo had je een bivakmuts op

`quote:Op zaterdag 1 november 2008 09:10 schreef Cynix ® het volgende:
[ afbeelding ]
Deze wil ik!!!![]()
Ik heb er nu de Turkije-variant van, om vast te wennen aan de gigantische klok.

Al eens aan een mid-size Omega Seamaster gedacht?quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:58 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
`
[ afbeelding ]
Houd meer van ingetogen horloges die niet zo groot zijn i.v.m. mijn babypolsjes.
Een vriend van me heeft zo'n Navitimer en naast het feit dat ik het wat overdreven vind voor een 18-jarige is dat ook nog eens een iel mannetje.

Patek Philippe zeker, dat is nou echt een fucking geil merk...quote:Op zaterdag 1 november 2008 07:41 schreef vipergts het volgende:
S&C den haag is heel vriendelijk hoor ik was er laat om te kijken voor een horloge. Maar toen ik er naar vroeg vertelde ze dat ze alleen in de vestiging in Rotterdam verkocht werden. Vervolgens sturde ze me naar de buren omdat die juwelier dat merk wel verkocht.

Had je de foto niet scherp kunnen stellen op de spiegel??quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:05 schreef Adsum het volgende:
[..]
Patek Philippe zeker, dat is nou echt een fucking geil merk...
Mijn ultieme droomklok moet toch wel de 5970 zijn, zeker nadat ik hem op Baselworld irl heb gezien, wát een pracht![]()
![]()
[ afbeelding ]

Naar een juwelier en laten polijsten op haar kosten!quote:Op maandag 3 november 2008 15:59 schreef Robbb het volgende:
Weet iemand wat ik kan doen tegen een aantal krasjes/putje in het glas van mijn horloge. Het gaat om een TW steel. Veroorzaakt door mijn zus dus ze mag het oplossen, maar om daarvoor nu een nieuwe te laten kopen gaat me net te ver.

is het glas/saffier of kuststof?quote:Op maandag 3 november 2008 15:59 schreef Robbb het volgende:
Weet iemand wat ik kan doen tegen een aantal krasjes/putje in het glas van mijn horloge. Het gaat om een TW steel. Veroorzaakt door mijn zus dus ze mag het oplossen, maar om daarvoor nu een nieuwe te laten kopen gaat me net te ver.

Het zal wel helemaal aan de verkoper liggen dan, want toen ik voor mijn Omega bij S&C ging kijken had ik ongeveer de ervaring zoals jij hieronder beschrijft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:54 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Toevallig was ik afgelopen weekend ook bij S+C, eerst mezelf lekker maken in de etalage, inderdaad moet je bij dit soort juweliers puur voor de veiligheid aanbellen.
Ze zijn behulpzaam en vaardig, ik zie geen reden waarom jij niet als broekie naar binnen zou gaan, ze behandelen je met alle egards zoals ze iemand anders ook behandelen.
Ik ging naar binnen met een versleten Levi's 501, een hooded sweater van HIM en een bomberjekkie, maar de verkoper liet me wel een Rolex zien die ik later (even een half uurtje winkelen en nadenken) toch heb gekocht en cash heb betaald.
Ze weten donders goed dat je in elke hoedanigheid een klant kan zijn, zeker als je verstand hebt van zaken en je hebt serieus interesse in een bepaald produkt.
Helaas sloeg een juwelier die een paar straten verderop zat diezelfde dag de plank behoorlijk mis, door mij letterlijk uit de zaak te kijken en totaal ongeinteresseerd wat horloges liet zien.
Pas toen ik liet zien wat voor Breitling ik droeg werd hij wakker (dure klok=potentiele klant) en wilde hij me al te graag helpen, hierop ben ik de zaak uitgelopen en bij S+C mijn centen uitgegeven.

hoe oud is je moeder?quote:Op maandag 3 november 2008 20:25 schreef Maxxieh het volgende:
Ik wil een horloge voor mijn moeder kopen, en ben dus op zoek naar een mooi elegant klokje. Mijn budget is 500 euro, hoeft dus geen mooie uurwerken te zijn maar wel gewoon een goede kwaliteit van de klok zelf. Weet iemand een paar aanraders qua merk? Ze heeft nu 2 horloges van Roger Rodin gehad, waarvan 1 het bandje het heeft begeven en de ander is gestolen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |