abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62582469
Het grote kleine babietjestopic deel 161

Babietjes

10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
20 januari 2008: Finn, zoon van SaiG
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
6 april 2008: Stella, dochter van Guuzewuus
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
***01 juli 2008: Koen Jurriaan, zoon van LovelyLady***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet
26 juli 2008: Sewdou, zoon van Janena
02 augustus 2008: Caitlin, dochter van Lionheaad
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
06 augustus 2008: Evalynn Feline Kaidy, dochter van Mibos
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
11 september 2008: Ben Maarten Lode, zoon van OooLizaooO
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
05 oktober 2008: Thijmen Jordin, zoon van Miffy1984
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
2 november 2008: Manouk, dochter van Jepali

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 50% gewijzigd door Webkim op 03-11-2008 18:53:46 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62582549
Ik sloot het topic met de vraag aan Iksje:
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:28 schreef Ticootje het volgende:
Iksje, geven jullie tot een jaar ook geen producten die gemaakt zijn van koemelk, zoals kaas?
pi_62582640
Hier ook geen suiker erin. Ook niet in z'n karnemelk terwijl ik dus verpest ben ermee omdat ik er wel suiker in moet.
Ik let er heel erg op dat ik niet mijn gewoonten naar hem overbreng. Ik vind spruiten bv onwijs goor maar Maarten zal echt wel ooit spruiten proberen.
pi_62582861
Ticootje,
Wij hebben het iets eerder gegeven dan 1 jaar, wat kaas op de boterham en een paar happen yoghurt. Dat zal met 11 maand of zo geweest zijn.
Het enige koemelkproduct dat je vanaf dag 1 mag geven is kunstvoeding

Ik ben ook van mening, wat ze niet kennen, kunnen ze niet missen. Daarom heb ik ook liever niet dat Liande te snoepen krijgt, al vinden zelfs mijn vriend en opa (die oppast) dat 'af en toe' moet kunnen. Af en toe is voor hen om de paar dagen confituur (jam), een koekje, chocomelk etc.
Terwijl ik net wil voorkomen dat ze net zo snoepgek wordt als ik.
pi_62583345
Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat Lotte nog zo klein is en dat ik me er nu nog niet in hoef te verdiepen
Weet best dat dat over een tijdje wel zal moeten, maar voorlopig krijgt ze pas met 6 maanden iets van fruit/groente hap. M'n man vond 1e kerstdag wel een mooie dag, 3 dagen later is ze een half jaar oud. Tot die tijd, alleen maar borstvoeding voor haar.

Owja, nog vergeten!
Gisteren voor de heupecho geweest en alles zag er gelukkig goed uit!

[ Bericht 17% gewijzigd door mrien op 22-10-2008 15:19:28 ]
pi_62583917

een mooi nieuw topic om me in te komen melden met de verse Sanne !!

ben hier totaal niet bijgelezen, maar dat komt vast snel genoeg
als ik hier thuis beetje de tijd krijg
pi_62584027
Sanne wat ben jij een mooi meisje Zo lief met dat handje
pi_62584432
ze heeft zelfs 2 handjes

pi_62584652
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:44 schreef Iksje het volgende:
Ik ben ook van mening, wat ze niet kennen, kunnen ze niet missen. Daarom heb ik ook liever niet dat Liande te snoepen krijgt, al vinden zelfs mijn vriend en opa (die oppast) dat 'af en toe' moet kunnen. Af en toe is voor hen om de paar dagen confituur (jam), een koekje, chocomelk etc.
Terwijl ik net wil voorkomen dat ze net zo snoepgek wordt als ik.
Ik weet echt niet of je dat op die manier nou echt kan voorkomen. Persoonlijk ben ik van mening dat je dan beter 'met mate' kunt laten snoepen dan helemaal niet. Dat is nu nog niet van toepassing maar op latere leeftijd zeker wel
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_62584675
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:39 schreef marit1978 het volgende:
ze heeft zelfs 2 handjes
en dat is maar goed ook! Wat een schatje
It's all up to you
pi_62584689
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:00 schreef mrien het volgende:
Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat Lotte nog zo klein is en dat ik me er nu nog niet in hoef te verdiepen
Weet best dat dat over een tijdje wel zal moeten, maar voorlopig krijgt ze pas met 6 maanden iets van fruit/groente hap. M'n man vond 1e kerstdag wel een mooie dag, 3 dagen later is ze een half jaar oud. Tot die tijd, alleen maar borstvoeding voor haar.

Owja, nog vergeten!
Gisteren voor de heupecho geweest en alles zag er gelukkig goed uit!
Wij hebben het er ook al over gehad om eerste kerstdag daarvoor te nemen; echter zitten we dan op Tenerife; dus weet niet of dat handig is voor het geval het niet helemaal goed bevalt.

Amber vannacht om 2 uur weer aaaaahhhhhhhhh, waaahhhhhhhh...
Ze is dol op stemoefeningen de laatste 3 dagen

Marit; gefeliciteerd nog met je mooie dochter!!!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:50:32 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62584778
Welkom Marit en Sanne!
pi_62585080
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:46 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ik weet echt niet of je dat op die manier nou echt kan voorkomen. Persoonlijk ben ik van mening dat je dan beter 'met mate' kunt laten snoepen dan helemaal niet. Dat is nu nog niet van toepassing maar op latere leeftijd zeker wel
Yep; snoepen an sich heb ikzelf ook geen problemen mee.
Ik heb zelf geschommeld van teveel snoepen, naar vrijwel niets meer eten; naar weer teveel ongezonde dingen omdat je jezelf niet meer wilt tegenhouden doordat je jezelf teveel hebt ontzien etc.

Mijn moeder heeft me ook laten meedieten al toen ik 7/8 was; heeft me ook geleerd te vasten, snoepjes netjes in trommeltje etc; vooral gezond eten; meergranenproducten; visolie etc. Van het 1 in het ander vallen in lichte extremen; omdat ze kennelijk zelf een probleem met eten had. En trala; kind met eetproblemen is geboren Achteraf gezien heb ik vanaf een jaar ok 10 toch al redelijke eetproblemen gehad; voornamelijk te weinig eten, en teveel snoepen.

Mijn eetgewoonten heb ik een paar jaar geleden behoorlijk gereguleerd; middels therapie; en ook omdat ik wel moest gezien ik zelf een darmziekte heb en heb gemerkt dat gezond eten m'n lichaam ook beter ondersteunt en meer echte energie geeft (ik beter in m'n vel zit ook).

Gewoon lekker gezond eten; afentoe een snoepje.
Als je dingen teveel aandacht geeft; middels tegenhouden of juist aanmoedigen kan het nog weleens een averechts effect hebben. Gewoon normaal doen en zelf het goede voorbeeld geven op een ongedwongen manier helpt dan beter.

Een kind voelt dondersgoed die dingen aan; al zijn ze nog zo klein; dus zal ook de spanning van mama voelen rondom eten/snoepen, en dat zou dan wellicht ook voor het kind een issue kunnen worden.

Ik ben niet zo heel erg bang voor die dingen; Amber kan net zo goed qua dat op papa lijken; die heeft ondergewicht ook al kan die nog zoveel snoepen (teveel is nooit goed; of je nou dik of dun bent overigens ).

Gezond eten is voor ieder mens belangerijk; hoe jong of oud dan ook; maar een snoepje an sich kan niet veel kwaad (tenzij allergie ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:19:52 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_62585719
Welkom Sanne

Gefeliciteerd en tot ziens Anna Sophie

Ruben werd vanochtend door Bert weggebracht, zodra hij daar zat kwamen er al meteen drie kindjes met hem spelen

(hoorde ik vanmiddag toen Bert me vroegtijdig van kantoor ophaalde omdat ik net te horen heb gekregen dat ik aan het einde van het jaar geen werk meer heb)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62586230
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:00 schreef Llewella het volgende:
Als je dingen teveel aandacht geeft; middels tegenhouden of juist aanmoedigen kan het nog weleens een averechts effect hebben. Gewoon normaal doen en zelf het goede voorbeeld geven op een ongedwongen manier helpt dan beter.
Juist
It's all up to you
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:47:28 #16
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62586576
welkom marit en sanne!!

troel, dat is rotnieuws. Maar wel een fijn gevoel dat ruben zo populair is!

enigste zuivel dat dennis krijgt is yogurt, gewoon nutraal en voor de afwisseling af en toe eens fruit erdoor.
Smeerkaas lust ie volgens mij niet zo, als dat op zijn brood zit krijg ik er niks in.

Waren net op de kermis en kabouter plop had michelle een spekje gegeven en wou dennis er ook een geven was nog net op tijd om kabouter plop te vertellen dat ie te jong was!
Hij is wel in de draaimolen geweest, hij was lekker aan het kraaien en lachen, maar of dat nou kwam door de draaimolen of het feit dat ie met mama's haren aan het spelen was?
Ook het reuzen rad was een sucses. na een uurtje begon ie toch te mopperen dat ie nu wel uit de pokkeherrie wou.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:48:58 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62586605
* Brighteyes heeft Anna Sophie uit de lijst gehaald en maar niet doorgeschoven. We zien haar mama/papa nooit meer.

Balen van je werk Troel, how come? Reorganisatie ofzo?

We hebben een kies hier! ALthans... dat denk ik. Ik mag van Sasha niet meer in zijn mondje kijken, maar met ene beetje creatief worstelen lukt het soms een beetje.
pi_62588598
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:46 schreef TearSong het volgende:

[..]

Inderdaad, met mate. Maar 'met mate' is voor mij in elk geval niet om de 2-3 dagen

Woei, Sasha, nu al kiezen!
pi_62590554
Hallo Sanne!

En balen Troel
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:59:43 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62591913
Hebben andere kindjes van ong. Sasha's leeftijd (Ruben, Maarten etc.) ook regelmatig blauwe knietjes?
Ik vind het er zo naar uit zien. En het is net of hij heel vaak op zijn knietjes valt ofzo, terwijl hij toch echt voornamelijk kruipt...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:14:42 #21
156412 hestria
erg gastvrij
pi_62592468
dennis is dan niet precies van sasha's leeftijd, maar die heeft af en toe ook wel blauwe plekken op zijn knietjes, ook zijn eczeem speelt dan wat op. Waarschijnlijk is dat van alle druk enz die er op de knietjes zit, heel de dag.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_62593647
BE, sinds Chris tijgert en kruipt(10mnd) is hij blauwig op zijn onderbeentjes.. Soms meer op zijn knietjes, maar ook wel op andere plekken op het onderbeen, afhankelijk van waar hij nou weer klem heeft gezeten
Maar ik ben ook wel eens "bang" geworden als het er weer eens veel waren. Toen heb ik met een vinger op zijn beentje gedrukt, en opgelet of daar geen blauwe plek kwam. Om te kijken of hij niet te makkelijk nieuwe plekken krijgt. erg he
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:55:59 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62593946
Dat laatste was dus ook waarom ik het vraag. Omdat ik ook zo erg ben. Heb het nog niet gedaan, maar wel aan gedacht.

Bedankt voor jullie antwoorden!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:21:46 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_62594846
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:59 schreef Brighteyes het volgende:
Hebben andere kindjes van ong. Sasha's leeftijd (Ruben, Maarten etc.) ook regelmatig blauwe knietjes?
Ik vind het er zo naar uit zien. En het is net of hij heel vaak op zijn knietjes valt ofzo, terwijl hij toch echt voornamelijk kruipt...
Nopes, geen blauwe plekken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62603906
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:59 schreef Brighteyes het volgende:
Inmiddels is ze niet meer van die leeftijd maar Ronja had (en heeft) ook altijd een hoop blauwe plekken. Blijkbaar lijkt ze op mij, ik kleur ook altijd snel als ik me ergens stoot.
Ons CB noemt het: "precies voldoende blauwe plekken voor een gezond spelend kind"
  donderdag 23 oktober 2008 @ 09:24:01 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62604105
Oh, dat heb ik ook ja. Je hoeft maar naar me te wijzen.

Ik vind de uitspraak van het CB wel een goeie.
Het is net of hij op een grindbak speelt ofzo.
pi_62604640
Ik was stiekem ook al blij dat het bij de CB afspraak van 11 maanden even wat rustiger was met plekken
pi_62604811
Maarten heeft geen blauwe plekjes op de knieen.

Vraag terug....heeft Sasha of Ruben of anderen ook een fase gehad dat ze ineens hun tong uitsteken om eten eruit te werken?
Hij vind het niet vies want hij eet het gewoon op maar ineens na een paar happen is het of het eten weigeren en/of het eten eruit werken.
Ikzelf heb het grote vermoeden dat het een fase is en ik maak mij er niet druk om.
maar ben benieuwd of anderen het ook hebben
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:09:13 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62604981
Ja, soms doet hij dat idd wel. Komt het er net zo hard weer uit als dat ik het erin schuif!
En dan het liefst nog even prrffrrrrt doen.

Het lijkt mij idd ook een fase. Ontdekken wat je allemaal kan met dat smoeltje.
pi_62606034
Ik ben niet zo'n actieve poster, maar zal toch even een update geven van Sten.

Hij heeft dinsdag zijn eerste prikken gehad. Vriend en ik hadden ons helemaal voorbereid op een schreeuwend kind, maar dat gebeurde helemaal niet. Na iedere prik gaf ie een brul en toen was het over. Wat een bikkel!
Sinds vorige week spuugt hij regelmatig nadat hij zijn fles heeft gehad. Maar hij spuugt dan geen melk maar doorzichtige vloeistof. Zou dit maagzuur kunnen zijn? Heeft iemand een idee wat ik ertegen zou kunnen doen?
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:12:19 #31
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62606217
Die doorzichtige vloeistof, zou dat ook speeksel kunnen zijn? Mijn dochter spuugt ook vrij veel. Wat ik ertegen doe: veel spuugdoekjes in huis hebben en vaak wassen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_62606507
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:12 schreef Grijs het volgende:
Die doorzichtige vloeistof, zou dat ook speeksel kunnen zijn? Mijn dochter spuugt ook vrij veel. Wat ik ertegen doe: veel spuugdoekjes in huis hebben en vaak wassen.
Het komt er met een golfje uit. Hij heeft daarvoor bijna nooit gespuugd, ook geen voeding. Misschien maak ik me zorgen om niks hoor.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_62606576
kaarr..klinkt als misschien al wat 'ontmengde' voeding ?
zolang hij er geen last van heeft in de zin van heel veel huilen bij/na het spugen zou ik me niet druk maken !!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:41:18 #34
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_62606934
Net bij het cb geweest, mijn lange grote baby is ineens geen groot kindje meer. Lengte gemiddeld (op het lijntje) en gewicht eronder . Ik heb ineens een kleine baby .
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:43:15 #35
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62606987
Ik had Lilah vanochtend op haar rug in de box gelegd omdat ik snel moest plassen. Kom ik terug, ligt ze op haar buik . . . . .

heb ik het verdorie wel mooi gemist .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_62607429
Jaaa Lilah, goed bezig ...alleen jammer dat je niet even wacht zodat je moeder het ook ziet

Hier nog steeds een snotterende Dana, maar het gaat al wel iets beter. Gister steeds de fles weigeren en heb met moeite toch iets naar binnen weten te krijgen, ze was ook een beetje zeurderig en niks was echt goed....ze is net dr moeder als ze zich niet lekker voelt

Ik denk ook dat ik dr morgen niet naar t kdv laat gaan, ff uitzieken en zorgen dat ze goed drinkt...of is dat onnozel?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:03:28 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62607533
Nee hoor, helemaal niet onnozel hoor. Als dat beter voelt voor jou gewoon doen!

Lilah, you go girl!
En nu dan nog een keertje zodat je moeder mee kan genieten!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:07:51 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_62607652
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:59 schreef Ardenlyn het volgende:
Maarten heeft geen blauwe plekjes op de knieen.

Vraag terug....heeft Sasha of Ruben of anderen ook een fase gehad dat ze ineens hun tong uitsteken om eten eruit te werken?
Hij vind het niet vies want hij eet het gewoon op maar ineens na een paar happen is het of het eten weigeren en/of het eten eruit werken.
Ikzelf heb het grote vermoeden dat het een fase is en ik maak mij er niet druk om.
maar ben benieuwd of anderen het ook hebben
Nopes, niet tijdens het eten. Hij heeft wel ineens door dat hij leuke reacties krijgt als hij zijn tong uitsteekt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:11:12 #39
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62607739
Ik denk ook dat het al ontmengde voeding is. Eva heeft dat ook af en toe namelijk met een klein golfje en hier en daar na een klein speurtje melk? Is dat bij Sten ook zo?
pi_62607885
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
Nee hoor, helemaal niet onnozel hoor. Als dat beter voelt voor jou gewoon doen!
je hebt me over de streep getrokken
pi_62608286
Sten huilt niet na het spugen. Ik zal er eens op letten of er een beetje melk in zit.
Ik ben iig al wat gerustgesteld door jullie woorden .
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_62609286
Hier heb ik ook wel doorzichtig iets met een beetje melk erin gezien bij Amber; vorige week nog toen ik d'r met iets teveel vaart op m'n schouder legde voor een boertje; het lag voornamelijk achter me op de grond, en een beetje op m'n schouder

Vannacht Amber weer stemoefeningen; dit keer was ik voorbereid, had een speen klaar gelegd.
Stemoefeningen -> Speen erin -> Verder slapen

Ze wordt steeds meer een meisje; grote handen en voeten die ze al krijgt; de buikoefeningen die ze doet; ze probeert steeds te gaan zitten; en het lallen wat ze doet; ze krijgt flink wat stem!

En gisteren had ze bijv ook weer erg veel lol; ik heb het hele alfabet weer eens met d'r doorgenomen, heel duidelijk en luid met gekke stemmetjes A.....B......C...... En bij elke letter moest ze giechelen. En toen nog Papa die gek ging doen bij badje, ook weer een hoop gegiechel

Maar toch lijken bijv 8 maanden nog zo ver weg! Dochtertje van een directe collega is nu 8 maanden; en dan hoor ik over staan, en zitten, en kruipen, en proberen te lopen, jeetje, onvoorstelbaar dat Amber dat ook nog allemaal gaat doen! Ik vind d'r nu al zo leuk! En d'r komen nog veel meer leukere dingen aan! (En natuurlijk minder leuke; maar die neem ik dan wel voor lief )

Ok; Amber is wakker; ik hoor weer aaaaahhhhh (mijn vermoeden is dat ze dit nu gewoon doet ipv huilen).
Amber Mae
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:42:53 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62610210
Hier had Sasha ook doorzichtig spul met wat vlokjes en brokjes. Ik dacht ook altijd aan al half verteerd, uitgescheiden melk ofzo.

Het is ook onvoorstelbaar Llewella!
Ik heb mijn verbazing vanmorgen nog eens uitgesproken. Een jaar geleden nog in mijn buik en vanochtend zeer wijs bij ons in bed zitten de dekbedden optillend op zoek naar het een of ander. Zo lief om te zien hoeveel hij al kan en doet.
Fijn trouwens dat ze de speen pakte bij haar nachtelijke oefeningen.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:59:42 #44
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62610691
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:42 schreef Brighteyes het volgende:
Hier had Sasha ook doorzichtig spul met wat vlokjes en brokjes. Ik dacht ook altijd aan al half verteerd, uitgescheiden melk ofzo.
Precies en het ruikt zurig.
pi_62612071
doorzichtig spul met brokjes ken ik hier ook...geeft dana soms beetje terug als ze na t drinken boert. ruikt idd beetje zurig
pi_62615880
Ik ben zojuist even naar de stad geweest met Jen, op de fiets! Ze vond het helemaal geweldig. Lachen en wiebelen..

Sinds 2 dagen heeft Jen ook door hoe je moet stappen. Dus er wordt hier wat afgestapt.

Vannacht had ik weer eens een spook. Om 4 uur zette mevrouw een keel op, om die vervolgens pas dicht te doen toen het hele huis goed wakker was. Ik heb vanmorgen gelukkig wel een uurtje extra kunnen slapen, M. was zo lief om het spook lekker uit bed te halen en te gaan ontbijten.
pi_62620106
Ik heb gisteravond spruitjes gegeten, dat was dus geen goed idee .
Hele nacht een wenende baby, ook nog vandaag overdag.
En zo weinig drinken dat ik uiteindelijke pijnlijke stuwing had.
Maar nu lijkt hij wel weer blij...
pi_62620982
Ik heb de spruitjes nog even gelaten voor wat ze zijn. Maar ik heb toch het idee dat ik een beetje in dezelfde dingen blijf hangen qua eten..
Sperziebonen, bloemkool, broccolie, bietjes, worteltjes en doperwten....

Ik vind groente zo moeilijk, elke dag sta ik nu bij de Appie te twijfelen en toch neem ik de bekende dingen weer mee.
pi_62621780
Ow is spruitjes zo slecht voor de bv dan?
Ik ben niet zo goed in bv geven
pi_62622200
Nee gewoon spruitjes als prak... Voor de bv lijkt het me niet zo'n groot probleem.

Bv gaat hier gewoon helemaal vanzelf. We hebben er natuurlijk in het begin heel hard aan gewerkt om Jen goed te laten drinken. Maar ik ben er nog elke dag blij mee. Jen kan als ze 's nachts weer eens aan het spoken is altijd bij me terecht voor een slok. Ik hoef mn bed niet uit 's nachts. Heerlijk.

Oh en Jen deed net BOEM. Ze is alleen maar bezig met staan en stappen. En het liefst los. Maar ja dat gaat gewoon niet, dus ze wurmde zich uit mijn handen en BOEM. Ja, dat zal nog wel vaker gebeuren.
pi_62623246
Ik vind het echt knap dat mensen zolang bv geven, echt respect daarvoor!
Wie weet lukt het mij ooit bij een derde nog eens te doen.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:06:01 #52
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62624583
Spruitjes is op zich niet slecht voor de bv LL, maar het is wel een koolsoort en sommige babies krijgen dus krampjes als hun moeder dat eet en het via de bv doorgeeft.

En BOEM is niet leuk. De eerste tig keren dat dat gebeurde bij Finn ging m'n adrenalinespiegel door het dak, daarna wende het...
Wel knap dat ze dat kan Ticootje

En hier ook sliertjes en brokjes melk als Isis spuugt een tijdje na een voeding. En dat gebeurde gister en vandag nogal eens, ze is lekker verkouden namelijk en als ze heel hard hoest dan gaat het soms meteen over in spugen Ze had ook een prutoogje, maar met veel schoonmaken en bv erin druppelen ziet dat er nu alweer beter uit dan gisteren.
pi_62624886
Jojo, doe een druppeltje mm in haar oogje dat werkt erg goed!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62625567
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:14 schreef Jelief het volgende:
Jojo, doe een druppeltje mm in haar oogje dat werkt erg goed!
Volgens mij doet ze dat al:
quote:
aar met veel schoonmaken en bv erin druppelen ziet dat er nu alweer beter uit dan gisteren

Het is wel een wondermiddel hoor!
It's all up to you
pi_62626275
woei. selene slaapt niet meer in haar wiegje maar in het ledikantje. dat was even eng, dus huilen. mijn tactiek was simpel: ze moest er van mij wel in blijven liggen, maar bij elk huiltje kwam ik, en ik ging pas weg als ze niet meer huilde. alleen eruit om te eten dus. ik ben hierin dan wel weer bruut (ieder zn aanpak hoor, maar ik had de "zachtjes aan"-tactiek al geprobeerd met broertje, en dat werkte niet, dus ik vond het de moeite van het proberen waard) wel haar eigen speeltje (dus nog niet het ledikantje speeltje, die hebben we haar daarstraks gegeven toen ze het eenmaal leuk vond om veel meer te kunnen zien)

het was ff belangrijk, aangezien we al over anderhalve week alvast voor het verhuizen 2 weken op een vakantiepark in drenthe gestald worden (oei! wat erg! *grinnik*) en het huisje komt ook met een ledikantje. dus het leek me beter dat ze maar vast vanuit haar eigen kamertje gewend is.

dus vanavond wilde ze niet slapen want ze was fijn aan het spelen met haar nieuwe speeltje. de pootjes van het olifantje hebben een ritselfunctie
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62626436
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:30 schreef TearSong het volgende:

[..]

Volgens mij doet ze dat al:
[..]

Het is wel een wondermiddel hoor!
gevalletje te snel lezen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62633070
Maarten is gekrabd door 1 van onze katten.
Heeft nu 3 hele mooie strepen op z'n gezicht
Goedzak Stimpy had er toch eens een keer genoeg van blijkbaar.
pi_62633196
Tja, maarten je moet ook zachtjes doen bij de poes.

Jen heeft vannacht zich redelijk gedragen. M. ligt nu nog lekker op bed, even bijkomen van de afgelopen nachten. Jen is zich heerlijk aan het vermaken "draai mij in het rond".
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:08:25 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62633380
Och jee Maarten... Wat sneu.
pi_62633807
arme maarten.

we slaan door
seleentje wil niet in de box, niet op schoot, niet in het wipstoeltje. seleentje wil fijn in haar nieuwe bedje spelen met haar nieuwe speeltje.......
is weer eens wat anderts, zo'n kindje wat in haar bedje wenst te liggen. ach, ik pak haar toch wel voor eten en bezoek, dus van mij mag ze. geeft niks

en: we hebben vanochtend de brown fles gebruikt met extra klein speentje: en woei! een klein half uurtje gedaan over 145 cc, met 2 boertjes! tis wat minder dan ze normaal drinkt, maar dat zal snel genoeg wennen. hehe, poehpoeh en nounou.
pi_62633876
Tis eerder zielige Stimpy maarja vind het heel erg rot voor Maarten die krassen maar er is een grens.
Voel mij echt een bitch van een moeder nu maarja
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:05:23 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62636103
Dan ook een dikke kus voor Stimpy hoor!
En je hebt gelijk hoor. Kijk, die kat moet Maarten niet zomaar aan gaan vliegen, maar hij mag wel een beetje 'van zich afbijten'. Hoort ook bij het leren hoor!

Ik had vanmorgen weer even een aha momentje. Heb al tijden niet meer naar 'Oei ik groei' gekeken, maar nu Sasha de laatste dagen toch niet heel erg in zijn hummetje lijkt te zijn dacht ik 'toch eens kijken' en het klopt toch weer wel hoor. Hij zit nu volgens het schema in dat boekje weer in zo'n donkere periode met donderwolkjes. Dat verklaart wel het eea hier. Maakt het voor mij trouwens ook net even makkelijker om te accepteren dat hij soms wat dwarsig is (ja, met 10 maanden kan dat prima ja! ).
Het is ook wel aandoenlijk hoor. Beetje aanstellerig piepen met opgetrokken neus 'ik ben zo ziehielig'.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:35:53 #63
4177 Jojogirl
pi_62637019
Auw Maarten. Maar wel een goede les.

Fijn hè BE, die sprongetjes

Ik zit te twijfelen of ik langs de huisarts zal gaan met Isis. Ze is zo verkouden dat vooral 's ochtends weinig drinkt omdat ze gewoon helemaal dicht zit. Ik spray wel met zoutoplossing, maar dat zet weinig zoden aan de dijk, zeker niet in het neusgat met de sonde Maarja, het is maar een verkoudheidje, dus om daar nou voor naar de huisarts te gaan.
Ik twijfel dus nog even verder.
pi_62637441
Zal Stimpy fijn vinden

Voelde mij wel onwijs rot hoor toen ik die kras zag.
Kijk

Maar nogmaals er is een grens en de beesten hier zijn geen speelgoed.
Brrr heb er zo'n hekel aan dat kinderen beesten pesten en ouders er ook nog eens bij kunnnen staan lachen "tja dan moet de kat maar weg rennen hoor"..............
Ikzelf heb blijkbaar vroeger snorharen geknipt van de katten en een kat als dweil gebruikt
Ik kan er echt niet om lachen maar me moeder wel toen ze het een tijd terug vertelde

Jojo: gewoon heen gaan als je het niet vertrouwd.
Dan maar voor Piet Snot erheen
pi_62638535
Even een vraagje tussendoor:
Wat vinden/vonden jullie een fijne fles om drinken te geven aan je kindje? Ben bezig met afbouwen BV en moet me nu verdiepen in de wereld van flesjes en spenen. Pffff, wat een keus is er...
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_62638585
Ik had flessen van de ETOS. Gewoon huismerk. En geen spenen.
pi_62638697
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:30 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik had flessen van de ETOS. Gewoon huismerk. En geen spenen.
Ik heb zelf nu die smalle van de Hema. Maar die zijn zo lastig schoon te maken. ik bedoelde trouwens geen fopspenen maar drinkspenen
pi_62639766
De flessen gingen hier gewoon de vaatwasser in.
En drinkspeentechnisch...ook ETOS huismerk.
pi_62639829
Jojo, ik zou gewoon de huisarts bellen! Isis is natuurlijk niet zomaar een beeb met een verkoudheidje, die sonde zit er ook nog. Ik weet zeker dat de huisarts het doodnormaal vind als je belt.

Ik wilde vandaag Leander in zit zetten om wat lotion in zijn haartjes te smeren, maar meneer wilde niet zitten. Hij wurmde zijn voetjes onder zich en strek!

Dit was het resultaat:

Hij deed het dus zelf en het enige wat ik hier doe is hem in evenwicht houden, zijn gewicht staat helemaal op de kleine pootjes.
En vrolijk dat hij deed

Doen alle beebs dat? Ik vind het wel een beetje raar namelijk op zijn leeftijd En het lijkt me niet erg goed voor die beentjes...
pi_62640134
Maarten was er ook heel erg vroeg mee met staan.
Is niet goed nee maar lijkt mij stug dat je hem een tijd zo laat staan .

Ja hoor!!! Eerst gekrabd door Stimpy en nu *BOEM* plat op z'n snufferd en tandje door z'n tong
Heel klein bloedplekje.
Tis niet echt z'n topdag
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:50:27 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62640959
Maarten, als je een vrouw was zou ik zeggen, met een pot thee, chocola en een goed boek op de bank en er niet meer af komen. Arm ding!

Jojo, ik zou gewoon even bellen hoor. Zoals gezegd, Isis is natuurlijk niet de standaard baby die met 4500 gram geboren werd en vanaf dag 1 blozend de wereld in gegaan is. Beter te vaak dan te weinig. Enneh... dat moedergevoel zegt ook wel wat he!

Leander, wat ben je sterk joh!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:21:53 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_62641959
Leander go go go!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62642514
Leuke foto freecell, sommige beebs zijn idd heel erg sterk in hun beentjes en kunnen zo maar even staan

Koen doet sinds gisteren buikspier oefeningen, dat ziet er stom uit zeg! Dan zit ie in zijn wipper en dan doet ie zijn sit-ups. Straks heeft ie al een wasbordje voor dat hij kan lopen (en dan in combi met zijn spekbeentjes )

ohja en hij rolt om !!!!! als je hem op zijn buik legt. Maar ja dat is ook niet zo moeilijk natuurlijk, hij laat zich gewoon (om)vallen. Wel een onwijs grappig gezicht, een verbaast koppie zo van: Uhm ik lag net toch nog op mijn buik?!
pi_62643092
Jojo, ik zou even bellen. Beter een keer te veel dan een keer te weinig.

Vandaag gaat het hier gewoon weer lekker. Jen is weer helemaal in dr hum, papa en mama hebben ook lekker geslapen.

(Alleen het klussen loopt flink uit. Jen dr kamer is nog lang niet klaar...)
pi_62646908
nog wel 1 vraagje over het speentjesgedoe: hoelang geef ik het nieuwe flesje/speentje de kans? want nu drinkt madam ineens heel weinig maar is wel helemaal tevreden hoor! ik heb zelf bedacht om iig het weekend eens lekker rustig aan te kijken, eventueel van 5 terug naar 6 voedingen. wat denken jullie?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:26:25 #76
14746 k_i_m
pi_62647416
Hier duurde het een week of twee voordat ze aan een grotere speen gewend was. De eerste twee weken verzoop ze erin en moest je voorzichtig zijn ivm verslikken en daarna had ze de juiste sterkte te pakken en gingen de flesjes goed.
In my life
Why do I smile
pi_62647424
Maarten auw
Leander al proberen te staan
Saar doet nog helemaal niks in die richting, die studeert nog steeds voor zoutzak Zitten kan ze ook absoluut nog niet, ze leunt altijd zo gek voorover of ze stort gewoon in naar opzij

Over bv in ontstoken oogjes druppelen..dat wordt tegenwoordig weer afgeraden omdat je niet weet of het een bacteriele of een virale infectie is en bij een bacteriele infectie is de melk juist weer een goede voedingsbodem.
Saartje
pi_62647834
selene doet dat beetje staan ook hoor. als ik na haar flesje haar overpak naar boertje houding maakt ze echt een klein sprongetje met haar voetjes en beentjes, en dan kan ze echt wel eventjes haar gewicht dragen. het CB zei dat dat ook ondersteund best eventjes mag, goed voor de ontwikkeling en alles.maar in hoeverre je dat CB van hier moet vertrouwen weet ik ook niet
pi_62652672
Simmu, ik las dat je een heel klein speentje hebt gehaald? Misschien kun je toch een normale 1 of 2 gaten speen halen? Nu ga je natuurlijk van het ene in het andere uiterste. Misschien dat ze ook wel leert om uit zo'n hele kleine speen te halen. Maar ik zou zelf zenuwachtig worden als het drinken zo moeilijk gaat. Dat zou ik niet een paar dagen aankijken. Misschien een paar voedingen aankijken, maar als het morgen niet beter is, toch voor zondag een andere kopen?
pi_62653317
maar je moet het wel even de tijd geven. De hele tijd van speen wisselen is ook niet lekker voor die kleine.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:53:18 #81
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62653961
Valt wel mee hoor, ik heb op een gegeven moment een stuk of drie spenen gekocht, en een paar dagen gerommeld voordat ik de juiste had. Baby had er weinig last van .

Simmu, ouderwetse tip, je kunt met een hete naald het gaatje iets groter maken, wel zorgen dat je een reserve hebt voor het geval je het gaatje per ongeluk te groot maakt .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62654118
ik heb er ook niet zo veel verstand van eigenlijk.

Ik moet eens opzoek naar een manier om jen beter te laten drinken, het is zo moeilijk om een beetje aan een normale hoeveelheid vocht te komen bij jen.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:02:22 #83
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62654233
Bij mij vonden ze met een rietje drinken al heel snel leuk . De truc is om de eerste keer een pakje te geven waar je dan zelf zachtjes in knijpt. Hebben ze zo door hoe het werkt .
pi_62654282
ja, maar ik kan jen toch nog geen pakje geven?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:06:03 #85
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62654330
Er zal toch wel wat zijn dat ze mag hebben? Even goed tussen de pakjes snuffelen?
pi_62654429
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:04 schreef Ticootje het volgende:
ja, maar ik kan jen toch nog geen pakje geven?
En een pak met rietjes halen dan?
pi_62654449
ik zal eens snuffelen morgen.

Dit weekend gaat de wintertijd in. Ik hoop niet dat jen dan om 5 uur genoeg geslapen heeft.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:14:38 #88
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62654568
pakjes roosvicee?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:18:01 #89
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62654650
Ja zoiets heb ik toen ook gedaan. Kan ook wel appelsap geweest zijn trouwens .

Freek dronk echt verschrikkelijk slecht, en op een gegeven moment woog het "onverantwoorde" van gezoet sap niet meer op tegen het gevaar van uitdroging .
Hij had het trouwens snel door, en dronk toen gewoon uit een glas met een rietje.
pi_62654692
pakjes appelsap, en de AH verkoopt zelfs pakjes water geloof ik
pi_62654806
Ik denk dat er wel meerdere kindjes last zullen hebben van de wintertijd.
Ben blij dat we af en en toe een half uurtje of een uurtje kunnen smokkelen met Koen qua voeding. Ik denk dat ik er meer last van heb dan Koen, vind het echt vreselijk terwijl het maar 1 uurtje is.
pi_62654938
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:09 schreef Ticootje het volgende:

Dit weekend gaat de wintertijd in. Ik hoop niet dat jen dan om 5 uur genoeg geslapen heeft.
Ik ben bang dat dat hier ook lastig wordt idd. Leander wil uit bed zodra het ook maar iets lichter wordt
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:31:48 #93
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62655024
Ik heb dan wel geen baby's meer, maar ik zie er ook weer als een berg tegenop.
Ze zijn al een poos rond half 6 wakker, da's dan nu half 5 .
pi_62655102
Ow Leah, das wel erg vroeg!

Leander drinkt momenteel om 7 uur, 11 uur en 3 uur en dat 2x

Voordeel: voor de 23:0 voeding moet ik hem eigenlijk altijd wakker maken, dus ik denk dat wij hier ook maximaal 2 dagen wat uit het ritme zijn Gewoon 2x een half uurtje later wakker maken en we zitten weer op schema!!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:19:43 #95
4177 Jojogirl
pi_62656428
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:31 schreef Leah het volgende:
Ik heb dan wel geen baby's meer, maar ik zie er ook weer als een berg tegenop.
Ze zijn al een poos rond half 6 wakker, da's dan nu half 5 .
Ik heb wel een baby, maar die slaapt als een blok, terwijl Finn dus ook tussen 5 en 7 wakker wordt elke ochtend. Ik verheug me dus ook nog niet op de wintertijd

Vanmiddag trouwens toch nog met Isis naar de huisarts geweest (een dag niet gedokterd is een dag niet geleefd tenslotte tegenwoordig) en goede neusspray meegekregen. Hopen dat die snel gaat helpen, want dat hoesten, snorkelen en spugen is niks.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 07:17:40 #96
223453 Guuzewuus
pi_62660189
oh ja, die wintertijd ... aiaiaiai. Ik denk dat ik hier gewoon de klok maar niet verzet .

Gisteren ben ik met Stella met een vriendin van het dansen naar een andere vriendin van het dansen geweest, die nog net haar balletles met meisjes van 8 in rose panty's aan het afronden was. Stella heeft tien minuten lang gekeken, gelachen, gekeken, gelachen èn rek- en strekoefeningen liggen doen met haar beentjes op te muziek .

Ik denk altijd dat ik er op zeer subtiele wijze wel voor ga zorgen dat mijn dochter in ieder geval geen balletdanseres gaat worden (Guuzewuus heeft zelf een kort maar krachtig dansverleden), maar o-o wat was dit leuk .

[ Bericht 0% gewijzigd door Guuzewuus op 25-10-2008 07:27:12 ]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 07:26:01 #97
223453 Guuzewuus
pi_62660200
Maar of het lukt om haar tegen te houden

pi_62660315
Hee dat had mijn Saar kunnen zijn, qua styling
Leuk is dat he, als ze ergens zo gefascineerd naar kunnen kijken?
Saartje
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:05:33 #99
223453 Guuzewuus
pi_62660530
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 08:15 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hee dat had mijn Saar kunnen zijn, qua styling
Ik heb al wel eens gezegd in het fototopic dat ik bij Saar altijd het gevoel heb dat dat er één van mij had kunnen zijn. Geen idee waarom, styling inderdaad misschien . Laatst zag ik een foto waarop ze een gebreid hemajurkje aanheeft , heeft Stella ook .
pi_62660848
Oh leuk! Doe eens showen?
Ik heb bij Saar een nieuwe policy bedacht, de overdag_tot_de_rand_gevuld_policy..misschien heeft ze dan `s nachts eens wat minder honger en komt ze niet elke 2 uur voor een mamaneut Het hakt er flink in..heb haar vannacht vanaf 4 uur dan ook maar gewoon aangekoppeld laten liggen, dan schoot ik alleen maar wakker als ze zichzelf weer aan het bedienen was.
Saartje
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:59:04 #101
223453 Guuzewuus
pi_62660977
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 09:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh leuk! Doe eens showen?
Effe dan
en weer weg

[ Bericht 8% gewijzigd door Guuzewuus op 25-10-2008 10:21:02 ]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:00:31 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_62660990
Ruben was gisteren bek af Oma heeft opgepast terwijl Bert en ik met mijn vader naar Les Miserables waren. Om half 7 lag Ruben op bed en hij was om half 9 pas weer wakker
Weten jullie zeker dat de klok niet vannacht stiekem verzet is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62661320
dan zou de klok naar voren verzet zijn neem ik aan? wat heeft oma met 'm uitgespookt?

stella
(de spagaat kan ze in elk geval al bijna guuzewuus! )
pi_62661449
Stella zou het goed doen als zus van Saar
Ruben om half negen pas wakker Kun je oma eens om dat recept vragen?
Saartje
pi_62661908
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:00 schreef Troel het volgende:
Ruben was gisteren bek af Oma heeft opgepast terwijl Bert en ik met mijn vader naar Les Miserables waren. Om half 7 lag Ruben op bed en hij was om half 9 pas weer wakker
Weten jullie zeker dat de klok niet vannacht stiekem verzet is
Wat heeft oma met hem uitgespookt? Fanatiek gespeeld?

Leander heeft het 'de hele ochtend wakker zijn' ontdekt. Vet gezellig, vooral omdat hij nu de box en wipstoel ook echt leuk vindt (wipstoel=kijken wat mama doet en box=babygym ) en ik heb dus af en toe mijn handen vrij
Het nadeel is dat hij dan bij de voeding aan het einde van de morgen te moe is om te drinken en na 2 slokken in slaap valt. Ik heb hem nu dus een half uur/ 3 kwartier voor die voeding toch maar in de doek geknupt in slaapstand en zowaar het werkt, hij is nog even lekker gaan pitten

Hij ging vandaag trouwens echt een uur of 2 na zijn voeding heel veel (en zuur) spugen met een enorme boog en het kwam ook echt uit zijn nes en mond allebei. Hij schrok er zelf ook heel erg van Gelukkig lag hij net helemaal bloot op het aankleedkussen omdat hij in bad zou, dus de schade was goed te overzien
pi_62663729
freecell; Amber spuugde ook geregeld met een behoorlijk fonteintje, maar ze gaf dan geen kick; alsof er niets aan de hand was, dus cb raadde mij aan van te voren wat af te kolven omdat het erop leek of ik gewoonweg teveel voeding had. Ik heb niet gek veel van te voren afgekolfd; maar doe het nu bijv wel bij de eerste voeding als de boel goed gespannen staat; dan zit er ook gewoon ruimschoots melk in.

Net kwam een tante van vriendlief kleertjes brengen; 2e hands van een buurvrouw van een andere tante van vriendlief. 10 vuilniszakken + 1 tasje vol maar liefst!!!
Zo maar eens even kijken wat er allemaal in zit. We hebben al eerder kleertjes gehad van een buurvrouw van weer een andere tante van vriendlief; en daar zaten echt veel leuke en mooie kleertjes in; merkkleertjes; leuke vlotte kleertjes, en alles heel mooi en netjes nog.

En de kast puilt al zo uit, want volgens mij kopen we ook al genoeg
Amber Mae
  zondag 26 oktober 2008 @ 08:55:22 #107
223453 Guuzewuus
pi_62681919
Stella kruipt . Op handen en knieën . Vooruit . En het ziet er zooo stoer uit .

[ Bericht 24% gewijzigd door Guuzewuus op 26-10-2008 09:38:23 ]
pi_62681951
Leuk zeg Llewella, al die kleertjes! Thomas heeft ook heel wat krijgertjes, maar omdat dat babyspul nagenoeg niet slijt zitten er zulke mooie dingen bij!
En Stella, je bent stoer!
Hardloper.
IG @webkim
pi_62681975
Stella! Hoppa!

Kleertjes krijgen is idd leuk!
pi_62682956
Stella wat rap! Leuk joh!

Mijn madam was een beetje in de war vannacht Ze kwam om 22.00 voor een voeding en toen pas (oude tijd) om 7.30 weer Nu ben ik helemaal gaar van het slapen
Saartje
pi_62683436
Stella wat goed

Dana was vanmorgen al om 7 uur wakker , naja 8 uur oude tijd...gelukkig was t vriendjes beurt
pi_62687403
Vraagje: Wij willen ipv potjes ook zelf koken voor onze baby als ze 6 maanden is.
Kan iemand een goede keukenmachine aanraden die je hierbij kan gebruiken (niet te groot)
pi_62688001
waarom heb je daar een keukenmachine voor nodig?
stukjes kan ook... en als je dat niet wil dan voldoet een standaard staafmixer, of een vork ook prima.
  zondag 26 oktober 2008 @ 14:37:32 #114
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_62688116
Wij gebruiken de babycook. Super handig ding vind ik dat!
pi_62688164
Wat goed Stella!!

Wat lekker Maneki!
Geloof dat Lotte en Saartje zich hebben afgewisseld..
Lotte slaapt eigenlijk al 2 maanden 's nachts door, maar vannacht om 2 uur (nieuwe tijd, 3 uur oude tijd) was het huilen, huilen en huilen. Drinken wilde ze ook niet echt, waarschijnlijk had ze last van een verstopt neusje. Uiteindelijk wat zoutoplossing erin gedaan, ging iets beter. Was ze in slaap gevallen aan de borst, Lotte naar bed gebracht, 5 min later was ze weer wakker. Weer zoutoplossing, drinken en toen weer in slaap gevallen gelukkig, want ze was doodmoe..
Maar toen was het wel 2 uur later, papa en mama waren ondertussen klaarwakker...

Om kwart over 9 was ze wakker, alleen even gedronken en toen wou ze weer heel graag slapen
Daarnet een uurtje wakker geweest en nu ligt ze alweer in diepe coma

Wel heel sneu vannacht, ze zat duidelijk niet lekker in d'r vel, gistermiddag vond ik d'r al een beetje uit d'r hum..
pi_62688880
ik prak gewoon alles voor jen. En meestal krijgt ze een stuk dat ze zelf kan vasthouden en happen.
Vanmorgen was het half 5.
pi_62688983
Stella, wat stoer!
Mrien, lekker wel dat ze vandaag dus bijslaapt! Zou voor jou ook wat zijn he?

Ik heb net uurtje geslapen, Sanne was onrustig vanmorgen en vanmiddag dus Vin is maar wakker gebleven om evt. niet-slapen van haar op te kunnen vangen. Hij vanavond maar weer vroeger naar bed.

Wie heeft met zijn kleintje ook meegemaakt dat de gehoorscreening 2x negatief was?
De eerste poging samen met hielprik was aan beide zijden 3x negatief.
Kleine week later is er weer getest, rechts was nu meteen oké..maar links weer 3x negatief.
Nu komt er binnen 2wkn iemand langs voor ander soort test, duurt langer en werkt anders dan deze eerste screening. Geen idee eigenlijk hoe!?
pi_62689321
Het valt mee Marit, ben niet zo moe als gedacht..
Grappig eigenlijk, dat als je maanden achter elkaar 's nachts wakker wordt je er goed tegen kunt.
Ben je er inmiddels aangewend dat je 's nachts door kan slapen, wordt je een keer wakker, valt het je zo erg tegen
Terwijl we al heel blij mogen zijn dat ze zo goed doorslaapt

Ik heb het niet meegemaakt m.b.t. de gehoorscreening...lijkt me wel heel moeilijk dat je niet weet of het nu wel/niet goed is.
Heb je het op het CB ook nog nooit meegemaakt?
Hopelijk komt die persoon snel en weet je snel of die goed is!
pi_62689446
marit er is hier wel iemand met een kindje met gehoorproblemen. Ik dacht yara van soepstengel. Pm haar anders even.
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:16:31 #120
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62689566
Mrien, gek genoeg staat me dit verloop van bij Sanne niet zo bij van iemand op het werk !
Ticootje, ik ga er vooralsnog vanuit dat er geen gehoorprobleem is
in ieder geval weten we al dat één oortje gewoon goed is, dus al zou het andere oortje alsnog niet goed blijken..valt het allemaal nog reuze mee. Gek genoeg heb ik dus geen twijfel, hoop alleen ook snel voor het andere oortje een 'oké' te krijgen.

gekke is wel dat ik momenteel soll.procedure heb lopen voor functie als ouderbegeleider van ouders met slechthorende/dove kindjes
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:22:35 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_62701352
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:08 schreef Utrecht het volgende:
Vraagje: Wij willen ipv potjes ook zelf koken voor onze baby als ze 6 maanden is.
Kan iemand een goede keukenmachine aanraden die je hierbij kan gebruiken (niet te groot)
Als eerste: super dat je niet een nieuw topic geopend hebt

Ten tweede: als je al wat koopt zou ik gewoon een goede staafmixer kopen. Zo'n hele keukenmachine is alleen maar een sta in de weg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62702555
mijn staafmixer heeft al duizenden prakjes gepureerd, dat ding is z`n gewicht in goud waard

Ik heb de verklaring gevonden voor alle geradbraakte nachten van afgelopen week..tand 3 is gezien
Saartje
pi_62711929
Dana heeft ontdekt dat ze heel veel verschillende geluiden kan maken, en ook op verschillende volumes...en dan oefent ze die het liefst s'nachts
pi_62712567
Jen zegt papa als ze blij is en mama als ze boos is.... Leuk is dat.
pi_62712837
aaahw ticootje
pi_62712968
Oh en vanmorgen hebben we heel verantwoord een boterham gegeten voor de tv. Bomba (?) stond aan en ze vond het prachtig. Helemaal lachen en vergat soms om te eten.
pi_62714704
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:15 schreef Ticootje het volgende:
Oh en vanmorgen hebben we heel verantwoord een boterham gegeten voor de tv. Bomba (?) stond aan en ze vond het prachtig. Helemaal lachen en vergat soms om te eten.
Bumba, irritant clowntje leuk voor kleintjes
pi_62714908
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:17 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Bumba, irritant clowntje leuk voor kleintjes
Ja het is inderdaad niveau teletubbies... Maar Jen vond het echt helemaal leuk. Ze zat echt helemaal te kijken en te lachen.

Daarna kwam de biebaboerdertij met de titatomaat.... Echt heel suf, maar Jen vindt het blijkbaar erg leuk.

Normaal eten wij trouwens aan de eettafel, maaar die ligt vol zooi van Jen. Aankleedkussen, luiers en kleertjes... Ik wil echt dat het kamertje snel klaar is...
pi_62715099
Ik heb echt een hekel aan Bumba
Wij zitten elke ochtend heerlijk op de bank voor de tv terwijl Maarten z'n fles krijgt en 1 broodje.
Of we kijken Bibaboerderij (iemand heeft alle afleveringen opgenomen op DVD ) of Het molletje of Pingu oid en soms gewoon een programma wat ik wil zien.

De rest van de dag eten we bv brood tussen de middag en avondeten netjes aan tafel.
Later wil ik ook 's ochtends aan tafel maar voor nu vind ik het heerlijk om knus op de bank te zitten hem de fles te geven
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:07:20 #131
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62716184
Wat knap van Stella!
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:03 schreef marit1978 het volgende:
Wie heeft met zijn kleintje ook meegemaakt dat de gehoorscreening 2x negatief was?
De eerste poging samen met hielprik was aan beide zijden 3x negatief.
Kleine week later is er weer getest, rechts was nu meteen oké..maar links weer 3x negatief.
Nu komt er binnen 2wkn iemand langs voor ander soort test, duurt langer en werkt anders dan deze eerste screening. Geen idee eigenlijk hoe!?
Wij hebben geen negatieve testen gehad, maar wel een extra test voor Marlien. Ik ben namelijk zelf slechthorend (erfelijk) op een manier die niet door de standaard-test gemeten wordt (de gehoorzenuw geeft de geluiden niet goed door). Vandaar dat Marlien een uitgebreidere test kreeg.
Deze werd ook slapend afgenomen, waarbij ze allemaal plakkertjes op haar voorhoofd en bij haar nek kreeg. Door al die draadjes ziet het er wel wat zielig uit, maar het stelt niet zo heel veel voor. Marlien was voor deze test glansrijk geslaagd, dus de test duurde maar heel eventjes.
pi_62717016
Grijs, dank voor je uitleg!
gewoon slapend dus, en als het mee zit gewoon snel weer klaar... ik ben benieuwd !
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:42:42 #133
14746 k_i_m
pi_62717171
Heeft ze niet gewoon heel veel oorsmeer, dat het in die dopjes gaat zitten waardoor de test niet lukt?
In my life
Why do I smile
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:46:30 #134
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62717278
Marit, Saskia heeft heel uitgebreide testen gehad voor d'r gehoor. Zij kreeg nog de 'oude' gehoortest en die was 3x negatief en toen heeft ze in het Sophia Kinderziekenhuis een heel uitgebreide gehoorscreening gehad.

Werkte ongeveer hetzelfde als de 'nieuwe' gehoortest, alleen dan langduriger en uitgebreider. Ze moest 3 kwartier ontspannen liggen bijv. (probeer dat maar eens met een dreumes )en dan zo'n dopje in d'r oor.. Nog meer testen met dopje om diverse zenuwen etc te meten. En daarna de KNO-arts nog een keer kijken.

Conclusie was hier: ze vond gewoon alles interessanter dan de geluidjes van de gehoortest

aanvulling: deze test was dat: http://www.hoorzaken.nl/BERA.htm
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62720556
Zo, vandaag een grote dag voor Jasja, ze ging vanmorgen wennen op het KDV. Ik ben heel lang stoer geweest maar hield het bij het afscheid toch niet helemaal droog maar dat waren ze inderdaad wel gewend daar. Daarna lekker even wezen shoppen, goede afleiding. Voor de fans van Hema-omslagdoeken: ze hebben een nieuwe in het assortiment, aan een kant roze en andere kant rood met witte stipjes en roze randje. Erg zoet !

Toen we haar om 12 uur weer gingen ophalen troffen we een zeer tevreden kindje aan die ons trakteerde op een stralende lach. Ze had de hele ochtend geen kik gegeven, was superlief gewend - eigenlijk zoals we het van haar gewend zijn . Dat was een pak van mijn hart.
Ze had daar maar een kort dutje gedaan en moet nu duidelijk bijkomen van alle nieuwe indrukken, ze ligt al 3 uur te slapen en te soezen .
pi_62720584
-dubbel-

[ Bericht 54% gewijzigd door Madelieve op 27-10-2008 16:41:18 ]
pi_62720670
En toch is het eigenlijk belachelijk om je kindje met 3 maanden achter te moeten laten bij een kdv. Tegen al je moedergevoelens in moet je toch weer aan hetw erk. Gedoe met kolven omdat je toch het beste wilt voor je kleine. Op verzoek voeden is er niet meer bij. En zeker nu wordt ik er steeds nijdiger om. Jen die niet (NIET) wilt slapen, maar wel goed slaapt als ze thuis is. En geef haar eens ongelijk. Dan denk ik gewoon, moeders moeten de moglijkheid hebben om het eerste jaar gewoon betaald thuis te kunnen blijven bij hun baby.

En helaas hebben wij echt de mogelijkheid niet dat ik alsnog stop met werken. Echt ik vind mijn baan heel leuk, maar mijn kindje gaat voor en ik zie gewoon dat het niet goed gaat zo.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:50:57 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_62721003
Ik vond het heerlijk om weer te gaan werken Sorry
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62721084
Ja ik vond het ook heerlijk. Maar nu ik dus een weekje thuis ben geweest met Jen merk ik dat ik eigenlijk veel liever bij haar ben. Omdat ik echt het idee heb dat ik veel beter voor haar zorg dan een kinderdagverblijf.
pi_62721202
Ik zie er ook tegenop om straks in januari weer te gaan werken. Wel heb ik ervoor gekozen dana nu op vrijdag al een paar uurtjes naar t kdv te brengen, gewoon om haar en mezelf te laten wennen. En hoe moeilijk ik het in t begin ook vond, en hoe hard ik ook heb getwijfeld om gewoon maar alle vrijdagen af te zeggen tot januari...nu ben ik blij dat ik t heb gedaan. Dana word steeds makkelijker volgens de dames daar en ze slaapt gelukkig goed. Alleen nog werken aan t drinken, maar ook dat komt wel goed

Maar Madelieve, de eerste keer hield ik t ook niet droog...en stiekem vind ik t nog steeds niet leuk om haar daar af te geven...maar het is wel ontzettend fijn om haar weer te mogen ophalen

ow en tico ik ben t wel een beetje met je eens hoor...ouders zouden meer tijd bij hun kleine moeten kunnen doorbrengen de eerste tijd. En dan vooral zonder zoveel gedoe. Ik heb 3 maanden ontbetaald ouderschapsverlof opgenomen, maar je wilt niet weten hoe onduidelijk en onhandig t eea is geregeld en hoeveel gedoe t me al niet heeft opgeleverd
pi_62721311
Ik bedoel er trouwens niets rots mee naar de moeders toe.

Het is meer frustratie van mijn kant dat ht dus niet lekker gaat met Jen op het kdv. Een baby van nog geen jaar oud. Die ik dus tegen al mij gevoel toch elke dag moet achterlaten.

Waarom de regering de regeling van het gastouderopvang nu perse moeten veranderen snap ik niet zo (ja tuurlijk wel, kost geld), als dat niet was gebeurd dan was ik waarschijnlijk opzoek gegaan naar een gastoudergezin. Gewoon een rustigere omgeving voor mijn kleine meisje.
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:16:21 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_62721806
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik bedoel er trouwens niets rots mee naar de moeders toe.

Het is meer frustratie van mijn kant dat ht dus niet lekker gaat met Jen op het kdv. Een baby van nog geen jaar oud. Die ik dus tegen al mij gevoel toch elke dag moet achterlaten.

Waarom de regering de regeling van het gastouderopvang nu perse moeten veranderen snap ik niet zo (ja tuurlijk wel, kost geld), als dat niet was gebeurd dan was ik waarschijnlijk opzoek gegaan naar een gastoudergezin. Gewoon een rustigere omgeving voor mijn kleine meisje.
In jouw geval snap ik het ook wel Maar Ruben die heeft het voor zover ik weet prima naar zijn zin op de opvang En ook als ik hem op een andere tijd ophaal dan normaal zonder het aangekondigd te hebben is hij leuk bezig Ik vind het heerlijk omte zien hoe hij echt met andere kindjes aan het spelen is
En ik mis zelf gewoon de routine op de dagen dat ik met Ruben thuis ben en dat heb ik wel als ik aan het werk ben.

Overigens vind ik wel dat de mogelijkheid er moet zijn om inderdaad langer betaald thuis te blijven. Maar wel dat de vrouwen zelf de keuze mogen maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:32:10 #143
14746 k_i_m
pi_62722347
Ik wilde hier een reactie neerzetten maar ik gooi hem even door naar het moeders topic, omdat het toch eigenlijk niet zoveel met babietjes te maken heeft .
In my life
Why do I smile
pi_62723078
Het voelt ook allemaal vreselijk dubbel, aan de ene kant denk ik: als ik de keus had zou ik thuisblijven. En toch weet ik bijna zeker dat dat na een paar maanden vreselijk zou gaan kriebelen. Het fulltime met Jasja bezig zijn zoals in het begin is niet meer nodig, ze kan zich prima zelf vermaken in de box en ligt ook langer achter elkaar te slapen. Van de week zat ik echt 's ochtends op de bank en dacht ik: wat ga ik nu doen? Dat was de eerste keer in al die weken dus dat zag ik ook maar als een signaal dat voor mij de tijd rijp is om weer aan de slag te gaan. En Jasja zelf is er ook volgens mij wel klaar voor. Ze is steeds meer bezig met alles om zich heen, gisteren waren we bij vrienden met 2 kleine dochters en daar lag ze de hele tijd naar de lachen en stralen.
Maar het blijft moeilijk. En ik kan me heel goed voorstellen Tico dat het bij jou echt niet goed voelt omdat het niet lekker gaat met Jen en je toch het allerbeste wilt voor je kind.
pi_62726147
En als je werkt kun je nog weleens eerste dingetjes missen

Gelukkig werk ik maar 2 dagen.

Maar Ambertje is vandaag dus 3 maanden + 3 weken precies, mooie dag voor een nieuw truukje dus

Zo lag ze op d'r rug, en zo ineens op d'r buik! Op de grond bij overgrootoma, knappe meid!!!!
Amber Mae
pi_62730021
zo, nieuws van het speentjesfront: we hadden brown's nr 1 & nr 2 voor dat antiboertje systeem. ik begon met nr 1, dat ging wel erg traag (45 minuten op een flesje van 165), alhoewel ze soms wel goed doortrok ineens. daar had ik wantrouwend van moeten worden achteraf gezien. enfin: na 1 keertje die nr 1 probeerden we nr 2, en toen deed ze keurig 20 minuten over een flesje waarbij ze 160 ofzo dronk. dat leek me keurig, dus die houden we erin dacht ik. dat feest duurde een hele dag, en nu lurkt ze als vanouds een flesje van 165 in 10 minuten leeg (en ja: ze gaat steeds sneller......). ze doet niet meer zo wild als het op is.
nja, vanaf nu dus speentje nr 1, en da's zo ongeveer het kleinste wat er is. als ze dan nog zo snel drinkt geef ik het op. ze is tenslotte tevreden, blij en zonder krampjes. wat ik nu wel doe trouwens is dat ik steeds 200 cc aanbied, ook al drinkt ze zelden meer dan 165.
pi_62731066
Klinkt wel beter Simmu!

Ik ben heel blij dat ik thuisblijf als gastouder! Wel werken/verdienen en dergelijke, maar toch altijd Leander bij de hand en lekker voeden op verzoek.
Sowieso blij aangezien hij alleen slaapt in een draagdoek. Doen ze vast niet op een opvang

Vandaag nog zitten voeden in de HEMA onder het genot van een cappuccino en een muffin, gezellig met TARA (en verstopt onder een draagdoek, anders durf ik niet zo goed in het openbaar ).

Ik krijg trouwens veel commentaar op die doeken
- Leg hem toch gewoon in bed (not, paniek!)
- Laat hem toch gewoon huilen, hij gaat vanzelf slapen! (not, paniek! en hij huilt rustig door tot de volgende voeding!)
- Je verwent hem zo! (verwen ik een baby als ik hem geef wat hij blijkbaar nodig heeft?)
- Het is je eigen schuld als je begint met in slaap dragen (uhm.... HIJ begon met paniek, toen vonden wij de doeken hier uit)

Maar samengevat krijg ik wél het gevoel dat wij iets fout doen dat hij niet alleen in een bedje wil slapen
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:58:09 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62731514
Heb je er ooit aan gedacht om eens bij een haptonoom langs te gaan met Leander?
(Was het nou haptonoom? Of chiropractor? Ik ben het kwijt. )

Niet omdat dat wat jullie nu doen slecht zou zijn hoor, maar ik heb hier al zo veel positieve verhalen gelezen daarover. Oa. ook bij kindjes die niet lekker sliepen enzo.
pi_62731561
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:58 schreef Brighteyes het volgende:
(Was het nou haptonoom? Of chiropractor? Ik ben het kwijt. )
Of bedoel je een osteopaat?
pi_62731610
osteopaat?
pi_62731646
freecell, zo' n kleintje kan je nog niet verwennen hoor. En met je draagdoek zal je voorlopig nog wel wat reacties krijgen. Dat is zielig, koop toch een bb, neem toch een buggy, laat je gordijn thuis. Ach je moet wat stevig in je schoenen staan. Iedereen bemoeit zich opeens met je vanaf het moment dat je zwanger bent.
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:02:41 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62731662
Dussss.

Die ja.

pi_62731756
Maar hij slaapt prima Alleen niet in een bedje. Hij heeft verder niet ergens last van, hij heeft gewoon mama-honger.

Als hij moe is, gaat hij huilen, maar hij is alweer gelukkig als hij mij de doek ziet knopen en slaapt dan binnen een minuut!
Kan een Osteopaat dan nog wel wat voor me doen? Hij heeft écht geen pijn oid!
pi_62731761
oh ik heb inderdaad goede verhalen over een osteopaat gehoord. En ook al eens resultaat bij een te vroeg geboren kereltje. Het was een wereld van verschil.
pi_62731839
freecell, misschien heeft ie wel pijn als je m neerlegt. Maar als je m bij de draagt dat hij net in een goede houding ligt. Je kan het een kans geven.
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:10:39 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62731898
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:05 schreef freecell het volgende:
Maar hij slaapt prima Alleen niet in een bedje. Hij heeft verder niet ergens last van, hij heeft gewoon mama-honger.

Als hij moe is, gaat hij huilen, maar hij is alweer gelukkig als hij mij de doek ziet knopen en slaapt dan binnen een minuut!
Kan een Osteopaat dan nog wel wat voor me doen? Hij heeft écht geen pijn oid!
Het heeft ook niet altijd iets met pijn te maken. Soms ook met 'lekker in zijn vel zitten'.
Het was alleen een suggestie hoor. Als jullie hier blij mee zijn is het toch ok?
pi_62731945
De jongste van m'n beste vriendin loopt bij een osteopaat.
Hij is 2,5 en 'vertikt' het te praten. Nu blijkt z'n hoofdje aan 1 zijde wat afgevlakt te zijn; precies op het spraakgebied?
Dus hij wordt nu behandeld; en binnen enkele weken al verschil; ineens probeert hij allemaal woordjes en namen bij te leren (oa Amber). Heel pienter jochie; alleen het praten lukte nog niet zo.

En ik draag ook geregeld; de wandelwagen staat zelfs nu al een week of wat buiten gebruik (banden moeten opgepompt worden); maar Amber is een vlot meisje die graag bij mama is; maar ook al heel wijs de wereld in kijkt en zich ook bij anderen thuisvoelt; en ook gewoon lekker in d'r bedje kan slapen. Mits ze maar in haar behoeften voldaan is.
Amber Mae
pi_62732000
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:07 schreef Ticootje het volgende:
freecell, misschien heeft ie wel pijn als je m neerlegt. Maar als je m bij de draagt dat hij net in een goede houding ligt. Je kan het een kans geven.
Mja, 's nachts ligt hij natuurlijk
Maar ik moet toch nog naar mijn chiropractor/osteopaat voor nacontrole van mijn bekken, dus dan neem ik hem wel mee. Hij is heel goed en doet ook beebs
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:14:18 #159
14746 k_i_m
pi_62732007
Bij Lilah was behalve haar enorme voorkeurshouding ook niks te merken. Toen we bij de chiropractor kwamen bleek dat ze de ene kant helemaal niet goed op kon draaien en de "goede" kant eigenlijk ook helemaal niet zo goed ging. En ze heeft nooit gehuild, dus dat zegt niks. Je kan hem altijd een keer na laten kijken op "verborgen gebreken" .
In my life
Why do I smile
pi_62732147
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het heeft ook niet altijd iets met pijn te maken. Soms ook met 'lekker in zijn vel zitten'.
Het was alleen een suggestie hoor. Als jullie hier blij mee zijn is het toch ok?
Nou, we vinden de situatie echt niet ideaal, daarom ben ik ook blij met jullie suggestie
Maar hij lijkt gewoon wel erg gelukkig? Als hij wakker is, is het lachen, spelen, ontwikkelen, blij doen en hard op zoek zijn naar zijn duimpje En slapen gaat ook lekker, alleen dan in de doek of bij ons....
Het enige moment waarop hij wat ongelukkig is, is 's avonds een half uurtje rond etenstijd, maar dat schijnt meer voor te komen...
pi_62732246
Ik ben overtuigd, Leander gaat mee de komende keer
Ik meld wel ff hoe het ging!
pi_62733212
Je weet maar nooit wat hij voor je kan betekenen freecell. En voor het zelfde geldt is er helemaal niets aan het handje en heeft Leander gewoon een "huil-uurtje"

Hier is Koen de vrolijkheid zelve, als ik kijk met 2 maanden terug en nu. Jeutje wat een verschil is dat.
Ontzettend gekke geluidjes aan het maken, hard en zacht. Lachen lachen en nog eens lachen. En heel af en toe zint het hem niet en dan brult ie effies.

Zijn er hier babietjes die berg hebben (of hebben gehad) Ik kan op internet geen foto vinden waarop ik het evt zou kunnen vergelijken. Anders bel ik vd week even de HA maar ik wil altijd eerst zelf kijken of ik er achter kan komen wat het is.
pi_62733569
hier wel berg gehad, maar geen foto voor je vrees ik

zag er uit als soort korstjes op haar hoofdhuid, maar dan niet echt droog...maar soort plaque.
pi_62733771
Freecell,ook hier veel baat bij bezoek aan chiropractor.toen lotte net 4 weken was ben ik volgens mij voor het eerst gegaan.ze huilde ook niet,maar toen ik later hoorde wat er allemaal vast zat,vond ik dat echt heel zielig.
Het gaat nu echt een heel stuk beter,pas een kleine terugval gehad maar gaat nu weer heel goed!
Morgen weer ''controle''
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:08:45 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62734223
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:18 schreef freecell het volgende:

[..]

Nou, we vinden de situatie echt niet ideaal, daarom ben ik ook blij met jullie suggestie
Maar hij lijkt gewoon wel erg gelukkig? Als hij wakker is, is het lachen, spelen, ontwikkelen, blij doen en hard op zoek zijn naar zijn duimpje En slapen gaat ook lekker, alleen dan in de doek of bij ons....
Het enige moment waarop hij wat ongelukkig is, is 's avonds een half uurtje rond etenstijd, maar dat schijnt meer voor te komen...
Nog ff dan, ondanks dat je al overtuigd bent. Maar natuurlijk is hij erg gelukkig, hij hangt de hele dag lekker tegen jouw warme buik of die van papa aan, duh! Daar zou ik elke baby gelukkig van worden.
Maar ik bedacht ook al dat het toch wel steeds zwaarder zal worden naar mate hij groter wordt en een keer moeten jullie toch over zeg maar.
Dan denk ik dat je dat beter nu kan proberen, nu hij nog klein is dan dat hij later echt helemaal andere dingen moet aan aanwennen enzo.

En als je zelf toch al bij eentje loopt is de drempel natuurlijk helemaal laag. Ik ben benieuwd!
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:09:51 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62734286
Berg laat zich volgens mij het beste omschrijven als een beetje vettige, gelige of wittige schilfers en/of korstjes.
pi_62734482
ik heb het er net afgehaald bij Jen. Gele vettige korstjes.
pi_62734596
je kunt het vaak goed verwijderen (tijdelijk...die huid blijft vaak toch onrustig) door het eerst met neutrale olie of vaseline in te vetten. Nachtje 'weken' en dan met borsteltje of tandenborstel (of nagels ) voorzichtig loskrabbelen.
Het proberen weg te halen heeft trouwens weinig 'nut' hoor ! Herstelt er niet sneller van .. ik deed het meer omdat ik er gewoon niet meer van af kon blijven!
Hier was het pas weg toen ik na een opmerking van mijn vader toch eens een haarlotion gekocht heb die zeepresten na badje zou neutraliseren. Ik dacht dat het niet zou werken, maar mooi dat het al heel snel erna over was !
pi_62734720
Berg check! Soort vervellen, begint mild, maar wordt erger. Soort vettige gele korstjes.
Mijn optie om er af te komen: olie er op, even laten intrekken, met iets zachtjes over het hoofdjes schrapen (Leander vindt het leuk, haha) en dan in bad en haartjes wassen. Weg berg
pi_62734735
het gaat vaak vanzelf weg. En ik kon er ook niet afblijven. Ik ben een peuteraar.
pi_62737721
Hooi, nieuwe mama zegt even hallo
ik ben de mama van een lieve meid geboren in mei

En om terug te komen op de osteopaat, bij mijn dochter heeft het wonderen gedaan
pi_62738356
freecell, heerlijk dat de draagdoek zo'n uitkomst biedt. wat ik nog wilde toevoegen, zonder bemoeierig te willen overkomen: het kan volgens mij in ieder geval geen kwaad om 't wel af en toe te blijven proberen (Leander in z'n bed leggen als hij moe is). Piet en Anna konden de eerste paar maanden ook niet goed uit zichzelf in slaap vallen alleen in hun bedje. maar daarna hebben ze het (met wat 'oefenen') uiteindelijk toch geleerd. (net als dat hij zich eerst nog niet in de box of het wipstoeltje kon vermaken, maar nu wel). bij dat oefenen is 't voor de ouders vooral de kunst om zijn moeheidssignalen tijdig als zodanig te herkennen en 'm dan meteen naar bed te brengen. dus wrijven in de oogjes, duim zoeken, etc. > hopsakee, even in bed. aan die tip heb ik destijds in ieder geval veel gehad, dus wellicht is 't ook iets voor jullie. succes!
pi_62740634
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:58 schreef bixister het volgende:
freecell, heerlijk dat de draagdoek zo'n uitkomst biedt. wat ik nog wilde toevoegen, zonder bemoeierig te willen overkomen: het kan volgens mij in ieder geval geen kwaad om 't wel af en toe te blijven proberen (Leander in z'n bed leggen als hij moe is). Piet en Anna konden de eerste paar maanden ook niet goed uit zichzelf in slaap vallen alleen in hun bedje. maar daarna hebben ze het (met wat 'oefenen') uiteindelijk toch geleerd. (net als dat hij zich eerst nog niet in de box of het wipstoeltje kon vermaken, maar nu wel). bij dat oefenen is 't voor de ouders vooral de kunst om zijn moeheidssignalen tijdig als zodanig te herkennen en 'm dan meteen naar bed te brengen. dus wrijven in de oogjes, duim zoeken, etc. > hopsakee, even in bed. aan die tip heb ik destijds in ieder geval veel gehad, dus wellicht is 't ook iets voor jullie. succes!
Hier werkte dat dus juist helemaal niet:N
Ik kreeg als tip dat ik Maarten pas naar bed moest doen als hij echt moe was en niet al bij de eerste gaapjes oid.
Dat werkte bij Maarten veel beter en binnen een week sliep al redelijk rustig in zijn eigen bed overdag.
pi_62741628
Hier ook hele plakaten met berg. Ik smeer het in met baby olie even laten intrekken en dan met een kartonnetje eraf schrapen (mijn oude visistekaartjes komen eindelijk van pas)
pi_62741873
selene had ook wat berg. we hebben shampoo afgeschaft en sindsdien is de berg ook grotendeels weg gewoon lekker in badje met lekkere bubbelbad is zat voor zo'n jong velletje.
pi_62742288
Bep heeft ook berg, best wat maar haar haar zit er voor dus het valt niet zo op

Wat ik zo grappig vind, ze helpt sinds 2 weken met aankleden. Eerst was het nog altijd zo`n gewurm om met m`n hand zo`n mouw in te gaan om het handje te pakken en er door te voeren, nu hoef ik alleen nog maar haar hand voor het gat te doen dan doet ze zelf haar arm recht Ze probeert het ook al zelf maar maait dan altijd net de verkeerde kant op
Ik vind haar best vlot daarmee, of haar broers waren zo lekker lui
Saartje
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:27:07 #177
14746 k_i_m
pi_62742338
Ik doe dat omgekeerd met uitkleden. Dan zeg ik tegen Lilah "TREKKENNN!!" en dan trekt ze zo haar arm uit de mouw .
In my life
Why do I smile
pi_62742465
Ah hier is het "armen onhoog!".

Jen geeft echte kusjes. Of te wel ze likt je wang.
pi_62742579
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:32 schreef Ticootje het volgende:
Ah hier is het "armen onhoog!".

Jen geeft echte kusjes. Of te wel ze likt je wang.
It's the thought that counts toch?!

Oke na al die verhalen over berg denk ik dat Koen het niet zo erg heeft, het zit echt alleen bij zijn fontanelletje en heeft dit al sinds zijn geboorte, het wordt niet erger dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.
pi_62743498
Ik heb het ook gewoon laten zitten hoor. Ik heb het een week of 2 geleden pas lekker ingesmeerd en uitgekamd.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:48:14 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62757622

Zit ik in Italie, blijkt dat mijn gevoel vanmorgen toch juist was. Ik vond Sasha wat warm en idd is F. halverwege de dag naar huis gegaan om hem op te halen.
Was nog wel een gedoe. Ik ben contact nr 1, maar ik nam uiteraard niet op want ik hing in de lucht. F. zat in een vergadering en kon ook niet opnemen en toen hebben ze mijn ouders gebeld, en die zitten nog op Terschelling. Die hebben toen heel lief een vriendin gebeld en gevraagd of zij hem kon halen en F. is hem toen weer bij haar op gaan halen.
Ik belde net en hoorde een hoop gehuil op de achtergrond, hij wil absoluut niet op de grond of in de box, alleen maar hangen, hangen en nog meer hangen.

Wrsch zijn het tandjes, hij heeft 2 hele nare, paarsige bulten op zijn kaakje zitten, kiezen dus. Arm ding. En een beetje arme F. ook wel, want ik ben pas morgenavond weer thuis.
pi_62758747
Ahgos, arme Sasha. En arme jij, dat je niet bij hem bent nu.

Ik denk dat ik een exorcist moet bellen; Thomas lijkt wel bezeten joh
Hij is vreselijk hardhandig: grijpt met die kleine nageltjes stukken vel vast, bij voorkeur in je gezicht, zet zijn nagels erin en trekt dan heel hard. Hij slaat en petst dat het een lieve lust is, hij duwt zich met zijn benen af als je hem vast wil houden.
En het allerlastigst: meneer verdomt het op zijn rug te liggen. Erg handig als hij een poepluier heeft. Hem terugrollen op zijn rug wordt d r a m a: hij gaat gillen en huilen en blijft naar zijn buik draaien, terwijl hij zijn hele lijf in een S-bocht gooit. Pffff.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62759718
ze gaan wat dat betreft wel weer lekker gelijk op webkim Die kleine nageltjes zijn scherp als scheermessen!
Als bep écht aan het draaikonten is en niet mee wil werken met luier verschonen ga ik op de grond zitten met haar tussen m`n benen liggend, waarna ik haar zachtjes vastklem met m`n onderbenen. Dan kan ze in ieder geval een paar kanten minder op. Mijn ene hand doet het nog steeds niet waardoor ik haar benen niet vast kan houden, en als ze dan ook nog gaat draaien is het helemaal niet te doen!
Saartje
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:46:14 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_62769448
Oew, arme Sasha

Thomas klinkt lekker beweeglijk, ik herken gelukkig alleen dat vastgrijpen aan mijn vel, dat ellendig draaien doet hij eigenlijk niet vaak.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62769658
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:36 schreef Webkim het volgende:
Ik denk dat ik een exorcist moet bellen; Thomas lijkt wel bezeten joh
Nee joh dat moet pas als er bergen groen spuug uitkomt en ze hele vervelende dingen over je gaan roepen in een onnatuurlijke stem

Ik herken het wel hoor Hier grijpt Yara ook hardhandig naar vel en het maakt echt weinig uit of je nou net de nagels geknipt hebt of niet, het blijft vervelend. Ook leuk: mama's neus vastgrijpen en even met je nagels in het tussenschotje knijpen.
Op de rug liggen? Nee hoor! Dat is gewoon drama...mevrouw begint te gillen en laat duidelijk weten dat ze het er niet mee eens is Eigenlijk begint ze hard te gillen bij zo'n beetje alles waar ze het niet mee eens is.
Gelukkig zijn er ook zat dingen die ze wel leuk vindt. 1 ervan is eten. Ze kan dus gerust een uur lang in een kinderstoel zitten om te eten. Zelf eten, het gaat misschien niet snel maar het gaat er allemaal goed in
It's all up to you
pi_62773157
Wat een kleine monstertjes zijn het toch ook, Sander gaf altijd kopstoten en niet alleen tegen de deur maar ook tegen mij (2 keer nieuwe bril moeten aanschaffen) En ook draaien als ie een poepluier had.

Koen is jengelig, misschien een griepje/ziekjes/tandjes? Niks is goed en hij heeft behoorlijke rooie wangetjes. Maar geen verhoging/koorts.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 09:30:03 #187
56471 pinquit
oh my lama!
pi_62773893
oh god dat draaien ja
ik weet nog toen het bij max begon, ik wanhopig op fok! vroeg wanneer dat overging, waarop renzell antwoorde met 'julius is een jaar ouder dan max en die doet het nogsteeds'
en, verrassing: max is nu 2.5 en doet het nogsteeds
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_62774233
Neeeeeeee!
Dat is niet wat ik wil horen pinq.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62776384
Amber was gisteren lekker van de rel; maar een kwartiertje overdag geslapen bij oma; eertgisteren maar 3 kwartier bij oma. Dus m'n stiefmoeder had gisteren haar handen vol aan Amber; op een end zijn ze maar een stukje gaan rijden en een kopje koffie gaan drinken ergens; daarmee was Ambertje afgeleid.

Ik kreeg meteen de vraag wat ik de avond te voor had gegeten, en ze had voor de zekerheid tandjes-doorkom-spul gesmeerd.

Tandjes lijken er wel heen hard aan te komen nu; ze steken net niet door het tandvlees heen nu; onder 2 voortandjes iig.

Maar of dat het was weet ik niet; ik denk dat ze mama gewoon heel erg miste; gisteravond de tijd genomen om haar lekker onbeperkt te laten tutten aan de borst; en ze leefde weer helemaal op; lachen; en ze heeft weer goed geslapen (Naja; wel vroeg wakker geworden vanochtend).
Nu is ze weer een happy meisje; geen drama.

Maar ze was gisteren echt even heel erg boos; ook maar kort in badje geweest; vriendlief ging d'r een kusje op d'r buik geven om op te vrolijken; maar ze ging dus boos aan z'n haar trekken; echt met die vuistjes zo helemaal spannen en van ik ben boos!!!!!-uitdrukking. Was echt een klein drama met badje en pyama aan.

Jammergenoeg raakt m'n stiefmoeder over bezorgd; die belde gisteravond ook om te zien hoe het nu was; en maar even aankijken dan; maar ik denk dat ze te overbezorgd is en dat werkt dan niet bij ambertje op m'n gevoel; gewoon heel intuitief met d'r omgaan en lekker relaxed zijn en zorgen dat ze al haar behoeftes heeft gehad werkt het beste.
Maar het is wel zo dat vanaf het begin ambertje niet zo goed bij opa en oma slaapt als thuis; ze is daar een stuk alerter; terwijl ze daar praktisch dezelfde wieg heeft staan (die van hun is 10 cm groter, maar zelfde model; de kroonwieg; dus dat is bekend ook al slaapt ze thuis inmiddels in d'r ledikantje).
Drinken doet ze goed; maar ik denk dat ze dan gewoon de veiligheid van papa en mama mist; opa en oma zijn leuk om leuk te doen; maar toch anders dan papa en mama.
Amber Mae
pi_62776482
Inmiddels slaapt Jen nu wel net zo goed bij mijn ouders als bij ons thuis. Soms zelfs beter.

Maar dat heeft ook wel even geduurd.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:59:30 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_62776525
Ruben heeft nooit last van dat soort dingen gehad *afklopt*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62777941
Nee Jen doet ook gewoon blijven liggen. Verder luierbroekjes! Ideaal, gewoon laten staan, luier omhoog en klaar. Kind blij mama blij.

Krabben -> nagels knippen als ze net in bad is geweest, dan kun je ze lekker kort knippen. Meestal wacht ik tot ze me weer openkrabt dan is het tijd om de boel weer te knippen.

Ik heb gister even gekeken of ik al een elastiekje in dr haartjes kon doen, maar helaas het is echt nog te kort. Gister was ze trouwens echt heel moe van het kdv. Ze wilde helemaal niets meer, ook geen eten. We hadden zelfs bietjes voor haar, die vindt ze helemaal super, maar het was huilen, huilen en huilen. Fruithapje ging nog wel voor de helft (anders heeft ze een lege maag voor de nacht, dat is ook zo sneu). Maar het badje hebben we gister echt even overgeslagen. Zodra ze dr bedje raakte sliep ze al. Vandaag mag ze de middag weer lekker thuis slaap inhalen. Dan alleen morgen nog en vrijdag is mama weer thuis.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:09:17 #193
4177 Jojogirl
pi_62778694
Isis heeft ook al van die vlijmscherpe nagels. Helaas zijn ze echt nog te klein om goed kort te kunnen knippen, dus ik heb ook al krasjes in m'n nek en decollete staan.
Inmiddels is ze weer iets minder verkouden en hebben we sterkere medicijnen tegen de spruw, want die was nog steeds niet weg. Tot nu toe helaas nog zonder resultaat, het drinken gaat nog steeds slecht en het lijkt eerder de verkeerde kant dan de goede kant op te gaan. Zelfs als ze wel goed wakker is weigert ze nu af en toe te drinken Vrijdag voor het eerst naar de kinderarts van de Down poli, hopelijk heeft die goede ideeën over het drinken.
pi_62778755
Jojo, wat vervelend! Wachten jullie met een flesje tot ze aangeeft of ze honger heeft (of doet ze dat helemaal niet?) of voeden jullie echt volgens een schema. Misschien heeft ze gewoon geen honger op het moment dat jij met de fles komt? Kan dat?

Vrijdag is nog maar 2 daagjes, hou het wel goed in de gaten, babies drogen veel sneller uit dan volwassenen.
pi_62779214
Wat moeilijk Jojo!
Krijgt ze nog steeds de voeding via de sonde?
Hopelijk weet de arts vrijdag nog wat tips voor je
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:30:18 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_62779276
He Jojo, dat is niet leuk. Maar ik denk dat ze vrijdag wel wat voor je weten hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:46:02 #197
4177 Jojogirl
pi_62779707
Ze krijgt nog steeds dat wat ze niet zelf opdrinkt via de sonde, dus uitdrogingsgevaar is er gelukkig niet. En voeden op verzoek doen we niet, want ze geeft zelf amper wat aan. Af en toe komt ze eerder dan na 3 uur om d'r voeding en dan geven we ook gewoon meteen, maar dat is dus zeldzaam en zelfs dan drinkt ze hem niet helemaal op. En geen honger op de schemamomenten, ja misschien, maar wanneer dan wel? Ik heb echt het idee dat ze als we d'r niet wakker zouden maken voor een voeding 's nachts en 's ochtends, ze gewoon rustig 10-12 uur zou slapen zonder om eten te vragen en dat is natuurlijk veel te lang voor zo'n ukkie
Ik heb zelfs al zitten denken of het zin heeft om een dag gewoon alleen te geven als ze er zelf om vraagt, maar dat durf ik niet zonder te overleggen met de arts, want ik denk dat we dan lang niet aan het minimum van 500 mL gaan komen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:16:27 #198
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62783723
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 09:30 schreef pinquit het volgende:
oh god dat draaien ja
ik weet nog toen het bij max begon, ik wanhopig op fok! vroeg wanneer dat overging, waarop renzell antwoorde met 'julius is een jaar ouder dan max en die doet het nogsteeds'
en, verrassing: max is nu 2.5 en doet het nogsteeds

Julius (3,5) poept sinds een paar weken op de pot, maar tot die tijd... Poep op de bank, poep op de grond, poep op het bed, op je handen, in je haar, overal en altijd poep, poep, poep. Veel succes Webkim.
pi_62784118
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:16 schreef renzell het volgende:

[..]

Julius (3,5) poept sinds een paar weken op de pot, maar tot die tijd... Poep op de bank, poep op de grond, poep op het bed, op je handen, in je haar, overal en altijd poep, poep, poep. Veel succes Webkim.
Bedankt voor deze opbeurende post
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:32:52 #200
223453 Guuzewuus
pi_62787658
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 09:42 schreef Webkim het volgende:
Neeeeeeee!
Dat is niet wat ik wil horen pinq.
Je moet jezelf aanleren om hem gewoon op zijn buik te verschonen, gaat best . Ik kan Stella nu ook al op handen en knietjes verschonen. En omdat we daarmee het gevecht dus overslaan, gaat dat stukken sneller.
pi_62797096
Het gaat heel goed met het wennen op het KDV, Jasja was er maandagochtend, gistermiddag en vandaag van 9 tot 4. Ze slaapt, drinkt en is vrolijk. Maar als we thuiskomen is zo zooo moe. Vandaag bij thuiskomst om 16.15 fles gegeven, daarna samen met haar dutje gaan doen. Ik kwam er om 6 uur uit maar we hebben haar om 9 uur wakker moeten maken. Fles gegeven en daarna viel ze gelijk bij mij weer in slaap. Zojuist luier verschoond en pyama aangedaan, daar werd ze wakker van en ze was helemaal vrolijk en druk. Even op haar buik gelegd in de box (dat vergeet ik telkens ) en in plaats van friemelen en wurmen wat ze normaal doet vielen haar ogen gelijk weer dicht. Maar weer op bed gelegd. Geen idee wanneer ze nu wakker gaat worden en of ze vannacht nu wel een beetje slaapt... Morgen helemaal geen afspraken dus we zien wel hoe haar ritme dan is.
Tot nu toe sliep ze overdag af en toe, lag ze 's avonds naast me op de bank een beetje te dutten en sliep ze van 11 tot 7 met meestal 1x wakker 's nachts. Flessen om 7-11-15-19-23 -soms 3. Badje deden we meestal tussen 2 flessen in als eten gezakt was en ze nog niet hongerig was. Dat ritme zal nu wel moeten wijzigen als ze vanaf volgende week echt naar het KDV gaat en ik weet niet zo goed wat nou wijsheid is qua schema met eten, slapen en badje? Over het algemeen zal ik haar rond 8 uur brengen en lief haar rond 5 uur halen, ik ben dan zelf hopelijk 6 uur thuis. Ik denk dat als ze thuis is, wakkerblijven tot 7 uur niet trekt. Maar haar om 5 uur op bed leggen en dan 2 uur later weer wakker maken is misschien ook niet zo tof....
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

[ Bericht 6% gewijzigd door Madelieve op 29-10-2008 22:49:09 ]
pi_62798580
Als Lotte op het kdv is geweest is ze ook ontzettend moe daarvan.
Wij halen haar rond half 6 op, dan is het weer bij mama drinken, knuffelen en vaak rond half 7 naar bed.
Rond 10/11 uur maken we haar dan wakker voor de laatste voeding.

Ook andere avonden ligt ze overigens rond 5/6/7 uur in bed. Vanavond was het kwart over 5 en toen heb ik haar om kwart voor 10 wakker gemaakt.

Ik weet niet veel van flesvoeding, maar kun je niet naar een fles minder? Of de fles van 19 uur vervroegen?
pi_62798961
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:16 schreef renzell het volgende:

[..]

It's all up to you
pi_62799333
hai, ik kom weer ff gedag zeggen
ben niet meer echt online geweest, druk met ruby +O
wat is dat weer leuk zeg, maar mevrouw is met dr tandjes bezig
ik hoor dr echt nooit maar nu pff, zielig gewoon
alle mamma's van de baby's die na ruby geboren zijn.... nog gefeliciteerd , die voor ruby heb ik al gefeliciteerd als t goed is
nou dit was m weer ff
pi_62799392
kort maar krachtig donna
Saartje
pi_62799443
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:48 schreef Maneki.Neko het volgende:
kort maar krachtig donna
hey maneki!
hoe gaat t met je dochter?
en met jou ook natuurlijk
ja joh ik heb zoveel meegemaakt maar weet niet waar ik moet beginnen dus doe ik dat lekker per topic overal en nergens
pi_62799498
zelfde euvel hier..we slapen al wéken slecht door het tandemonium
Met mij gaat alles best, ik sta nog rechtop iig
Heb je ook foto`s van Ruby?
Saartje
pi_62799695
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:53 schreef Maneki.Neko het volgende:
zelfde euvel hier..we slapen al wéken slecht door het tandemonium
Met mij gaat alles best, ik sta nog rechtop iig
Heb je ook foto`s van Ruby?
ow beter, ja en er komt gewoon niets door he...bulten bobbels kwijl... maar geen tandje te zien nog
ow trouwens lache... ik moet morgenochtend ruby bij mn zoontje van 5 in de klas in bad gaan doen
ze hebben themaweek: aan en uit kleden
zal ze wel prachtig vinden al die kids die dr gaan wassen
ja ik heb wel foto van dr die zal ik ff neerzetten maar mn man heeft liever niet dat ik dr foto op internet zet, dus die haal ik ook weer weg dan
komt ie.....
ik stuur m wel ff pm
foto is trouwens al ff geleden maar heb geen andere op pc staan
staat jouw "saartje"ook ergens ?

[ Bericht 4% gewijzigd door donnahvh op 30-10-2008 00:27:10 ]
pi_62801426
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:18 schreef mrien het volgende:
Als Lotte op het kdv is geweest is ze ook ontzettend moe daarvan.
Wij halen haar rond half 6 op, dan is het weer bij mama drinken, knuffelen en vaak rond half 7 naar bed.
Rond 10/11 uur maken we haar dan wakker voor de laatste voeding.

Ook andere avonden ligt ze overigens rond 5/6/7 uur in bed. Vanavond was het kwart over 5 en toen heb ik haar om kwart voor 10 wakker gemaakt.

Ik weet niet veel van flesvoeding, maar kun je niet naar een fles minder? Of de fles van 19 uur vervroegen?
Ok en toen was ze dus om 2 uur wakker . Zojuist grote fles gedronken, luier verschoond en nu ligt ze te poepen want zo'n schone luier poept toch het lekkerst .

Ze drinkt nu eigenlijk te weinig om naar een fles minder te gaan. Mrien, wanneer doen Lotte dan een badje? Of doe je dat niet op die dagen? Ik meen me te herinneren dat Lotte maar 2 dagen gaat toch? Jasja gaat straks op ma-di-wo dus dan wil ik haar minimaal op di in bad doen.
pi_62801942
wat grappig, je kind in de klas in bad doen
Hier heeft madam vannacht de boel weer aardig op stelten gezet. Om 4.30 begon het schreeuwen en ik heb nog afgewacht maar toen iedereen wakker was en madam overhit, heb ik haar toch maar weer gepakt. Ze gréép me werkelijk beet en heeft nog een uur liggen nasnikken, ondertussen stevig mijn hand vasthebbend in haar handjes
Pfft wat een drama zo!
Saartje
pi_62802435
Toen ik in groep 2 zat, had de juf een baby gekregen en die kwam ze ook in de klas doen. Dat weet ik nu nog, dus het was wel een succesnummer!

Vermoeiend Maneki! Kan je overdag nog ergens bijslapen?

Leander kwam al 3 weken standaard rond 3 uur, 7 uur en 11 uur voor een voeding en dat 2x. erg handig.

Dus gisteravond 23:00 laatste. Vanmorgen om 3:00 werd ik wakker, Leander niet dus ik dacht: mazzel, nog ff pitten! 4 uur hetzelfde verhaal en om half 6 meldde hij zich pas Daarna heeft hij nog even weer lekker geslapen tot 7:00

Das 6,5 uur tussen 2 voedingen! Record! Best lekker!

Nu hangt hij heerlijk om mijn nek te pitten en ik heb geen idee wanneer hij weer wil eten. Ergens tussen nu en 10 uur vermoedelijk En ik heb dus geen idee of we nu ineens terug zijn van 6 naar 5 voedingen op een dag.
Even afwachten dus wat er gaat gebeuren vandaag en de komende dagen.
Gisteren en eergisteren was hij wel erg chagrijnig, dus misschien had dat er wat mee te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door freecell op 30-10-2008 08:41:08 ]
pi_62805659
Freecell wij hebben ook een aantal van dagen gehad, ene keer kwam ze wel om 3 uur, andere keer om 4 of 5 uur. Die 4 en 5 uur waren niet zo handig want dan is dus het schema gelijk in de war - geen probleem tijdens verlof maar nu ze naar KDV gaat is een schema toch wel handig. Ik kreeg toen ook het idee dat het niet van de honger was maar meer: ik doe mijn ogen open dus doe ik ook maar gelijk mijn mond open. Ik heb toen geprobeerd een speentje erin te doen en dat werkte prima, ze ging gewoon weer slapen. Maar ik weet niet of Leander een fopspeen heeft of dat jij dat bent . En Jasja krijgt flesvoeding, daarvan is toch geloof ik ook wel bekend dat daar meestal langere pauzes tussenkunnen dan met borstvoeding dus dat zal ook wel schelen.
pi_62805875
Hier gister ook een chagerijnig dametje, of naja niet eens echt chagerijnig. Maar ze slaapt de laatste dagen ineens een stuk minder, waar ze normaal elke keer 1,5 tot 2 uur na t flesje ging slapen, slaapt ze nu nog maar 2 keer op een dag en dan max een uurtje. En gister wou ze echt de volle aandacht, gaf je dr die was het giegelen en lol, maar draai ik me 5 seconden om was t brullen

ochja mag ook wel eens natuurlijk...iedereen heeft wel eens wat meer aandacht nodig

Dana heeft ook erg scherpe nageltjes trouwens ik moet ze echt bijhouden want anders kratst ze zichzelf behoorlijk.

ow en ze kwijlt sinds een week ofzo enorm
pi_62817919
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_62818041
Llewella, ik klikte even op je ticker om te zien of Amber vroeg/laat is met tanden en wat zie ik:
ze is 3 maanden, 3 weken en 3 dagen.
(Ik ben een sucker voor mooie getallenreeksen)
Hardloper.
IG @webkim
pi_62818224
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:43 schreef Knut het volgende:

!
Net Ambertje met dat lachje en dat koppie

Ik zat toevallig te denken gisteravond; heej; ik ben wel benieuwd hoe het met de familie Knut gaat, tijdje niets vernomen van Yade & Sil

Amber heeft vandaag een drink dagje gehad; sinds maandag leek m'n borstvoeding in te zakken (erg tijdelijke emotionele stress?); maandag al iets minder dan de laatste 2 weken met kolven; dinsdag slecht, woensdag nog slechter, vanochtend nog slechter met kolven (60ml).
Dus ik heb Ambertje bewust vaak aangelegd, wat ze niet zo heel erg vond volgens mij
Lekker een mama en amber tuttel dagje
Amber Mae
pi_62818321
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:48 schreef Webkim het volgende:
Llewella, ik klikte even op je ticker om te zien of Amber vroeg/laat is met tanden en wat zie ik:
ze is 3 maanden, 3 weken en 3 dagen.
(Ik ben een sucker voor mooie getallenreeksen)

En dan is ze 3 over 3 geboren na 33 minuten persen Op 6-7-8

(Misschien dat ze nog wel iets met getallen krijgt gezien mama al beetje slim is met getallenreeksen )

Ik wil trouwens proberen foto te maken van d'r aankomende tandjes; maar kan het zelf al slecht zien omdat ze steeds haar mond dicht doet
Amber Mae
pi_62818723
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:58 schreef Llewella het volgende:

[..]

En dan is ze 3 over 3 geboren na 33 minuten persen Op 6-7-8
Die is wel erg mooi!
(Ik ben ook fan van mooie getallenreeksen!)
pi_62819180
Lachende Yade
Dana klinkt ook zo als ze lacht...zo schattig!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 19:40:23 #220
223453 Guuzewuus
pi_62819505
Ooh, wat een lief filmpje Knut . Wat zijn ze toch leuk als ze zo hardop lachen .
  donderdag 30 oktober 2008 @ 19:44:31 #221
223453 Guuzewuus
pi_62819630
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 07:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
wat grappig, je kind in de klas in bad doen
Hier heeft madam vannacht de boel weer aardig op stelten gezet. Om 4.30 begon het schreeuwen en ik heb nog afgewacht maar toen iedereen wakker was en madam overhit, heb ik haar toch maar weer gepakt. Ze gréép me werkelijk beet en heeft nog een uur liggen nasnikken, ondertussen stevig mijn hand vasthebbend in haar handjes
Pfft wat een drama zo!
Wat lijkt me dat zwaar. Stella volgt aardig moeders ontwikkelingstempo, dus ik vermoed dat ze met een maand of 8 haar eerste tandje gaat krijgen . Ik hoop zo, dat ze bij die paar babies hoort die er weinig last van hebben. Maar als ik jullie verhalen lees en mijn moeder hoor over mij vroeger, dan zal het wel héél zielig allemaal worden .

Verder herkenning wat betreft die vlijmscherpe nageltjes. Gisteren met Stella wezen douchen. Resultaat, mijn hele buik vol krassen en schrammen door die klimmende pootjes de hele tijd .
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:07:24 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62820247
Alles was weer ok met Sasha en hij is vandaag dan ook gewoon naar het kdv gegaan.
En daar is hij zo hard op zijn giecheltje gevallen dat een van de kiezen in plaats van bijna nu echt definitief door is.
Bult op zijn koppie erbij.

Wat ik er nu van kan voelen is rechts boven echt goed door, die 'hoor' je ook al met poetsen. Links en rechts onder voelen we nu puntjes. Dat zal voor hem ook wel een opluchting zijn.

Hij is zo ontzettend gezellig trouwens. Ik heb hem opgehaald van de creche en tot het moment dat hij 2 uur later naar zijn bedje ging heeft hij de hele tijd zitten/lopen/liggen/staan brabbelen en babbelen.
pi_62820453
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 02:44 schreef Madelieve het volgende:

[..]

Ok en toen was ze dus om 2 uur wakker . Zojuist grote fles gedronken, luier verschoond en nu ligt ze te poepen want zo'n schone luier poept toch het lekkerst .

Ze drinkt nu eigenlijk te weinig om naar een fles minder te gaan. Mrien, wanneer doen Lotte dan een badje? Of doe je dat niet op die dagen? Ik meen me te herinneren dat Lotte maar 2 dagen gaat toch? Jasja gaat straks op ma-di-wo dus dan wil ik haar minimaal op di in bad doen.
Oeps Schone luiers zijn inderdaad het lekkerste om in te poepen, heel apart altijd

Als Lotte naar het kdv gaat doe ik d'r niet in bad. Andere dagen doe ik haar 's ochtends in bad. Eerst de voeding rond 7/8/9 uur en dan weer naar bed. Als ze dan wakker is doe ik haar in bad.
Lotte gaat inderdaad maar 2 dagen, de maandag en de donderdag. Kan me voorstellen dat het dan iets lastiger is met het in bad gaan. Kun je het niet 's avonds doen dan, voor de laatste voeding?
Hebben wij ook een tijdje gedaan (in de hoop dat ze dan beter zou slapen ) en dat beviel op zich ook wel goed. Of even douchen met haar 's avonds of 's ochtends vroeg?
Wat dat betreft is een fles soms wel makkelijker, kost denk ik 's ochtends minder tijd dan de bv
pi_62829904
Douchen met een beeb is tof!

Nou, Leandertje is voor het eerst wat zielig Als hij ligt loopt zijn neusje vol en snurkt hij heel hard. Hij kijkt er nogal moeilijk bij en lijkt niet te snappen dat hij ook door zijn mond kan ademen Hij is verder wel vrolijk en blij (érg vrolijk en blij zelfs ) maar hij kwam vannacht wel om 1 uur én om 5 uur voor eten. Nou, dat mag bést voor een keertje

Ik heb hem net maar even in de doek geknoopt, ook al was hij nog wakker en vrolijk, want hij zou bijna honger krijgen en was al te lang wakker om hem aan de borst te leggen. Hebben we al veel vaker gehad, dan issie al 2 uur wakker, krijgt honger, neemt 2 slokken en zeilt in een diepe slaap. En dan natuurlijk een uur later weer honger
Daarom knoop ik hem nu in dat soort situaties maar even een kwartiertje of een half uurtje voor hij honger krijgt. Dat werkt. En nu ook handig, want als hij in de doek slaapt loopt zijn neusje niet vol.
Maar als hij niet uit zichzelf komt voor half 10, ga ik hem wel wakker maken, hij had vanmorgen vroeg al wat verhoging en dan laat ik niet meer dan 4,5 uur tussen de voedingen zitten.
pi_62830558
Ze is maar 1 keer geweest vannacht om 4.30 en heeft toen tot 5.30 lekker naast me gelegen. Toen terug gelegd in eigen bedje waar ze sliep tot 7.30 Misschien ga ik haar gewoon tijdelijk maar wat meer bij me in bed laten slapen tot ze die periode van verlatingsangst voorbij is, want ze is echt héél zielig dan! Nog eens kijken hoe ik dat veilig kan doen

Och Sasha al met kiezen bezig, wat ga je hard jongen En gevallen, dat is zielig
Dat filmpje van Yade is echt lief
Saartje
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:51:23 #226
3011 E.T.
pi_62830717
Sasha wat fijn dat je weer beter bent

Saartje verlatingsangst? vervelend is dat altijd

Nadat Nienke vorige weer d'r hele maag binnenstebuiten had gespuugd heb ik een paar dagen geen bijvoeding gegeven.. Sinds dinsdag weer begonnen maar ze vind het echt helemaal vreselijk Ze loopt echt te 'rillen' en walgen en kokhalzen .. zo vreselijk vindt ze het. Dingen waarbij ze vorige week nog net zo'n spreeuw was op zoek naar het lepeltje daar walgt ze nu van
Ging er vorige week nog een hele peer of banaan in, nu met moeite een paar hapjes. Zal vast wel beter gaan uiteindelijk, maar nu is het wel ff lastig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62830843
Douchen met Amber durf ik nog steeds niet aan; veelste bang dat ik zo'n klein rond glibberig babietje uit m'n handen laat glippen; met opvangen uit bad gaat dat al met veel beleid

Ik heb ambertje trouwens opgegeven voor het reik- en grijponderzoek; maar of ambertje dat gaat lukken allemaal
Het kick&play stoeltje had ze dus al heel snel door; hard trappelen op de zitting; dan komen er geluidjes en lichtjes; dat begon al met een week of 4.
En dan krijg je dit soort dingen

En hier ambertje die manamana leuk vind (dat begon met een duet tussen papa en mama tijdens de afwas; en ambertje had zo'n lol! Dus die blijft erin; ook opa en oma zijn nu aan de manamana ).

Amber Mae
pi_62831381
Hey lieve mensen,

ik heb een dringende vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen. ik heb in het programma hoe wordt ik mamma in amsterdamzuid een Speen gezien afgezet met kristallen van Swarovski. nou is er iemand zwanger en die wil ik het graag kado doen!

Weet iemand waar je dit kan kopen en wat het kost?

Thnxs!
pi_62831436
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:20 schreef tigermickey het volgende:
Hey lieve mensen,

ik heb een dringende vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen. ik heb in het programma hoe wordt ik mamma in amsterdamzuid een Speen gezien afgezet met kristallen van Swarovski. nou is er iemand zwanger en die wil ik het graag kado doen!

Weet iemand waar je dit kan kopen en wat het kost?

Thnxs!
Misschien even mailen met de programmaredactie? Ik pm je even een mailadres.
Edit: je pm-box is niet geactiveerd.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62831923
zo, de laatste keer hier het CB, alles prima in orde. selene blijft een keruig lijntje volgen van 1 standaarddeviatie onder het gemiddelde wat met een mama van 1.60 (ik haal het echt!) prima is ze weegt nu 4.95 kilo. ik heb het gedoe met de 1-2-3 speen ook gemeld. ik wilde net melden dat ze prima bezig is met dingen pakken toen ze haar speentje uit haar mondje trok en die wisselde met haar duim
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:49:23 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62832103
Gaat het nu goed met drinken dan? Heb je een goeie speen gevonden?
pi_62832995
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
Gaat het nu goed met drinken dan? Heb je een goeie speen gevonden?
mwah. we hebben nu die dr brown's anti-boertje flesjes met een speentje maat 2 erin. dat is volgens hunnie de juiste maat voor haar leeftijd enzo. de eerste twee dagen deed ze een half uur over haar flesje, en toen had ze het in de smiezen hoe het werkt (harder zuigen = meer drinken) dus nu zijn we weer terug bij de turboflesjes van 10 minuten op 180 cc. ze kan deze flesjes echter niet vacuum trekken, ze is niet meer boos als het op is en ze spuugt niet of nauwelijks, dus vinden we het wel goed zo het ging mij er voornamelijk om dat selene heel boos werd omdat het flesje op was en dat is niet meer een probleem. ze kan inmiddels ook zelf haar speentje eruit pakken en haar duimpje erin doen dus qua zuigbehoefte gaan dingen ook prima.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:45:07 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62835159
Nou ja, dan heb je dat iig wel gewonnen, dat ze niet meer zo boos is.
pi_62835171
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:22 schreef Webkim het volgende:

[..]

Misschien even mailen met de programmaredactie? Ik pm je even een mailadres.
Edit: je pm-box is niet geactiveerd.

ik heb geen PM box hoe moet ik dit activeren? ---- ik heb hem geactiveerd thnxs alvast!

[ Bericht 11% gewijzigd door tigermickey op 31-10-2008 12:51:47 ]
pi_62838384
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:34 schreef Madelieve het volgende:
Het gaat heel goed met het wennen op het KDV, Jasja was er maandagochtend, gistermiddag en vandaag van 9 tot 4. Ze slaapt, drinkt en is vrolijk. Maar als we thuiskomen is zo zooo moe. Vandaag bij thuiskomst om 16.15 fles gegeven, daarna samen met haar dutje gaan doen. Ik kwam er om 6 uur uit maar we hebben haar om 9 uur wakker moeten maken. Fles gegeven en daarna viel ze gelijk bij mij weer in slaap. Zojuist luier verschoond en pyama aangedaan, daar werd ze wakker van en ze was helemaal vrolijk en druk. Even op haar buik gelegd in de box (dat vergeet ik telkens ) en in plaats van friemelen en wurmen wat ze normaal doet vielen haar ogen gelijk weer dicht. Maar weer op bed gelegd. Geen idee wanneer ze nu wakker gaat worden en of ze vannacht nu wel een beetje slaapt... Morgen helemaal geen afspraken dus we zien wel hoe haar ritme dan is.
Tot nu toe sliep ze overdag af en toe, lag ze 's avonds naast me op de bank een beetje te dutten en sliep ze van 11 tot 7 met meestal 1x wakker 's nachts. Flessen om 7-11-15-19-23 -soms 3. Badje deden we meestal tussen 2 flessen in als eten gezakt was en ze nog niet hongerig was. Dat ritme zal nu wel moeten wijzigen als ze vanaf volgende week echt naar het KDV gaat en ik weet niet zo goed wat nou wijsheid is qua schema met eten, slapen en badje? Over het algemeen zal ik haar rond 8 uur brengen en lief haar rond 5 uur halen, ik ben dan zelf hopelijk 6 uur thuis. Ik denk dat als ze thuis is, wakkerblijven tot 7 uur niet trekt. Maar haar om 5 uur op bed leggen en dan 2 uur later weer wakker maken is misschien ook niet zo tof....
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!
misschien heb ik het gemist maar hoe oud is je kleintje?
die van ons is 12 weken en slaapt ook echt heel veel. (gaat niet naar het KDV trouwens) ligt volgens mij ook aan de tijd van het jaar. ik weet niet hoe oud je kleintje is maar mag die niet naar 4 voedingen?
pi_62838812
jasja was geloof ik net zo oud als selene, en die doet ook nog 5 voedingen hoor. ik heb het net vandaag besproken op het cb, en dat was prima zo.
pi_62839580
Vanmorgen op het cb geweest. Jen loopt iets voor met haar moteriek. (grof en fijn) Ik kreeg een compliment dat het zo'n lief meisje is. Ze is goed gegroeid, maar wat minder goed was haar gewicht. Ze heeft een beetje een dipje in haar lijntje. Maar ze is ook zo vreselijk druk bezig met van alles. Stappen, staan... Niet heel raar dus. Ik ga over een maandje nog wel even wegen. Het kan natuurlijk ook een foutje zijn.

Ze is nu 70 cm bij 8140 gram.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:31:40 #238
223453 Guuzewuus
pi_62839869
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:22 schreef Ticootje het volgende:
Vanmorgen op het cb geweest. Jen loopt iets voor met haar moteriek. (grof en fijn) Ik kreeg een compliment dat het zo'n lief meisje is. Ze is goed gegroeid, maar wat minder goed was haar gewicht. Ze heeft een beetje een dipje in haar lijntje. Maar ze is ook zo vreselijk druk bezig met van alles. Stappen, staan... Niet heel raar dus. Ik ga over een maandje nog wel even wegen. Het kan natuurlijk ook een foutje zijn.

Ze is nu 70 cm bij 8140 gram.
Nou te dun is ze dan toch zeker niet. Stella is 68.8cm en 7000 gram (wel aan de lichte kant). En die was ook niet te dun . Scheelt ruim een kilo!
pi_62842226
Oh nee, dr zit echt genoeg babyspek op hoor. En er is ook niets aan de hand, de arts stelde me echt helemaal gerust dat het echt niet erg was.

Maneki, Jen slaapt nog elke ochtend naast me. Ik leg haar of in het midden tussen de kussens (dan schuif ik de kussens opzij bed = 1.80) of aan mijn kant, daar kan ze ook niet eruit vallen, daar staat het bedje tegenaan.

Ik ga gewoon tussendoor even wegen, meer om mezelf op mn gemak te stellen. Ik hoef pas op 24 december weer.
pi_62843552
Ticootje: tussendoor wegen is dan toch prima voor je eigen geruststelling? Ik zou het ook doen hoor!

Domme Freecell hier net

Net Leandertje wakker -> huilen. Dus ik denk
- laatste voeding: 3 uur geleden en meestal huilt hij na 4 uur nog niet en leg ik hem maar gewoon aan, geen honger.
- Vieze luier, nope,
- moe? Nope, net heel lang geslapen.
- verveeld? nee, ik probeerde hem heus te vermaken...

....Maar hij bleef heel boos huilen.
Toch maar aangelegd. Sabbel, sabbel, DRINKDRINKDRINK leeg

Nope to self: hij kán natuurlijk best honger hebben na 3 uur en nu is hij erg tevreden aan het zijn.
pi_62843731
Tussen ons in slaapt bep niet zo lekker meer omdat we 2 losse matrassen hebben en dus een geul in het midden. Naast me durf ik niet want dan rolt ze uit bed. Misschien iets van een plankje tussen m`n matras en bedrand zetten, als uitvalbeveiliging
Saartje
pi_62844471
ja, crosstopic nodig hier eigenlijk *snif*. selene en ik zijn nu allebei ingeent. mijn arm doet zeer en haar beentjes. we zijn hier heel kleinzerig: boehoe, doet zeer! zij heeft de betere deal, want ze slaapt en drinkt gulzig, net als vorige keer
pi_62845610
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Tussen ons in slaapt bep niet zo lekker meer omdat we 2 losse matrassen hebben en dus een geul in het midden. Naast me durf ik niet want dan rolt ze uit bed. Misschien iets van een plankje tussen m`n matras en bedrand zetten, als uitvalbeveiliging
Je kan bij ikea toch van die hekjes kopen, volgens mij kan je die ook op een "grote mensen" bed klikken
zoek... link.... en... KLIK
pi_62846227
ik hou Jen haar curve ook bij op bv.com, op die curve zit ze gewoon prima op de lijn.
pi_62846890
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:12 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Je kan bij ikea toch van die hekjes kopen, volgens mij kan je die ook op een "grote mensen" bed klikken
zoek... link.... en... KLIK
Handig! Hebben!
Leander ligt nu uit voorzorg zo ongeveer halverwege ons bed, dus er blijft wat weinig ruimte voor ons over
pi_62847170
het wordt pas vervelend als Jen wakker is. Dan gaat ze je haar eruit trekken.
pi_62847302
Oh ja..goede reden om binnenkort maar weer eens naar Ikea te gaan
Saartje
  zaterdag 1 november 2008 @ 21:56:21 #248
14746 k_i_m
pi_62870545
Net het kind in bad gedaan, zodat ze lekker schoon d'r bed in kon. Kind al lekker moe, dus nog een flesje d'rin. Maar het kind was misschien toch wel een beetje te moe, want ze verslikte zich en kotste alles weer uit. Over zichzelf, over mij, over het bed .

En toen had ik even zin om te huilen .
In my life
Why do I smile
pi_62871196
oh dat is niet leuk!

Ik doe bep sinds 3 dagen nog een keer extra op een dag in bed, en dan slaapt ze een klein half uurtje en wil ze `s avonds íets later naar bed..maar tot nu toe komt ze `s nachts zo rond middernacht en dan pas tegen 5 uur weer. Dat is al heel wat beter dan 22.00 1.30 4.00 en 7.00
Saartje
  zaterdag 1 november 2008 @ 22:33:07 #250
14746 k_i_m
pi_62871443
Beter Maneki! Voel je je al meer uitgerust? .
In my life
Why do I smile
pi_62871500
Ik ben nu helemaal gaar van het slapen
Saartje
  zondag 2 november 2008 @ 11:57:07 #252
223453 Guuzewuus
pi_62878674
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 22:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ben nu helemaal gaar van het slapen
Ik ben gaar van het niet-slapen .
En ik doe iets helemaal verkeerd, maar heb de puf niet om het anders aan te pakken. Ik geef Stella eigenlijk altijd een klein flesje 's nachts als ze wakker wordt, maar nu wordt ze da laatste tijd regelmatig twee keer wakker en krijgt ze dus echt teveel binnen volgens mij .

6.00uur: 180ml opvolgmelk 2 met bambix.
9.30uur: fruit (hele appel bijvoorbeeld, helemaal fijn gemalen). Soms een rijstewafel of een soepstengel.
11.00uur: 180 ml opvolgmelk 2.
13.00uur: boterham (in stukjes zonder korstjes, met margarine of stroop).
15.00uur: 180 ml opvolgmelk 2.
17.20uur: avondeten (véél! Ze eet echt een grote portie verse groente, ook helemaal fijngemalen).
1845uur: 180 ml opvolgmelk 2.

En dan nog 's nachts één à twee keer op dit moment 120 ml opvolgmelk plus bambix. En ze heeft echt overvolle luiers 's nachts. Volgens mij krijgt ze gewoon teveel? Zou dat kunnen? Maar het lijkt alsof ze het nodig heeft. Het gaat er zonder problemen in, ze geeft zelf ook aan te willen eten. En als ze niet meer wil, stop ik altijd (ik prop er niet nog wat bij). Ze is nu 68.8cm en 7070 gram.

Volgens mij zijn die nachtflesjes echt niet nodig en moet ik haar op een andere manier gaan troosten, maar ik vind er gewoon de moed niet voor. Of denken jullie misschien dat ze wel echt dorst heeft dan?
Pfffff....
  zondag 2 november 2008 @ 12:06:23 #253
3011 E.T.
pi_62878872
jee, wat eet Stella al veel

Nienke is een week of 2 ouder en die eet 3 happen fruit en 2 happen groente (meer krijg ik er echt niet in) en heeft gister voor het eerst een broodkorst gehad om te kluiven. Ik moet hard aan het werk als ik het zo lees
  zondag 2 november 2008 @ 12:08:15 #254
223453 Guuzewuus
pi_62878904
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:06 schreef E.T. het volgende:
jee, wat eet Stella al veel

Nienke is een week of 2 ouder en die eet 3 happen fruit en 2 happen groente (meer krijg ik er echt niet in) en heeft gister voor het eerst een broodkorst gehad om te kluiven. Ik moet hard aan het werk als ik het zo lees
Ja, ik weet het. Ik snap het ook echt niet . Ze vindt het heerlijk, vooral de groente .
En dat krijgt ze ook pas drie weken hoor. Brood sabbelt ze nu ook een week of drie aan, en sinds gisteren echt in stukjes. Feest .
pi_62880900
Die hekjes! Goed idee! *Ikea op to-do-lijstje zet*
Ik heb een kladblok naast mijn bed gelegd, waarop ik schrijf hoe laat Thomas zich meldt en wanneer hij weer verder slaapt. Want vaak weet ik 's morgens niet meer of hij nou 2, 3 of 4 keer is geweest en of hij 30 min. naast me gelegen heeft of 3 uur. Nou, na drie dagen wil ik er het volgende over kwijt:

Verder hier ook een grote eter hoor. Thomas krijgt naast zijn 4 tot 6 volledige borstvoedingen twee hele boterhammen, een stuk fruit, een rijstwafeltje en een avondhap van groente op zjin Rapleys of groente/aardappels of groente/rijst van een lepel.

En verder stond hij gisteren meerdere malen zowat! Op zijn voeten! Zijn box en bed zijn omlaag, hij kruipt als een bezetene het hele huis door, hij gaat zo snel!

Gisteren waren we op een verjaardag waar een >1-jarig meisje was dat net zo lang was als Thomas en maatje 80 draagt, wat Thomas ook al zo goed als past qua bovenkleding.

Hij wordt zo snel groot.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62883689
Dana rolde gister voor t eerst zelf om
ze lag boven bij ons op bed op dr buik en ineens draait ze zich gewoon op dr rug, ik zat echt zo te kijken whehe
pi_62883762
webkim, ik doe maar niet opschrijven hoevaak Jen zich snachts meldt. Ik hou gewoon op met tellen bij 2. Soms is het echt van de zotte. Ach het is gewoon zo.
  zondag 2 november 2008 @ 17:11:30 #258
3011 E.T.
pi_62885581
Thomas is wel weer een hele maand ouder dan Nienke

Wel goed, staan!

IK geloof dat hier de box niet zo lang blijft staan als bij Tijn Mevrouw vindt het maar niks en brult gewoon net zo lang tot ze d'r zin krijgt en op de grond d'r gang kan gaan Ze wil kruipen en ontdekken.. niet in die stomme box vanachter tralies toekijken hoe je broer door de hele kamer loopt
pi_62886382
bep wil ook niet in de box maar samen met de knullen met lego spelen en de kat molesteren, die dat gewoon best vindt
Saartje
pi_62901060
Ik heb vandaag een beetje een feestgevoel; klik maar op mijn babybanner!
pi_62901096
Onze katten accepteren ook alles, echt wonderbaarlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62901279
Hier wordt er ook flink aan de oren van de poes getrokken. Maar ik probeer wel steeds te corrigeren. "Nee, zachtjes bij de poes".... niet dat het helpt, maar toch.
pi_62901575
Ik ga zo een half stukje taart eten en de halve kamer versieren en ballonnen half op blazen

Verder wordt de kat hier ook wel eens gepest; maar dan vooral door mij
pi_62901926
half gefeliciteerd dan maar, flowerbox

bep kwam gisteravond om 22.00 uur, toen om 2 uur en toen pas om 7 uur weer ik wist niet wat me overkwam
En ik heb haar aan het drinken hoor..gewoon uit een bekertje en dat gaat als een speer
Saartje
pi_62902124
Hier gaat de sap ook redelijk nu. Het heeft me wel wat moeite gekost om haar van mama naar sap te krijgen. Maar ik krijg nu zo'n 150cc sap per dag naar binnen.

Gister waren we even bij mn ouders, maar ik was haar flesje vergeten. Gelukkig heeft mijn mam ook een flesje, welliswaar met een hele andere speen dan dat ze gewent is. Maar ze had m heel snel door en dronk zowaar op de middag en bij het avondeten de fles helemaal leeg. Zou het aan de speen liggen? Of misschien net even een ander sapje? ---> ik ga dus even kijken voor een difraxflesje... Misschien dat ze dan nog iets beter gaat drinken.
pi_62902183
Oh en Jen was weer een nachtspook, haar neusje zat vol. Dus met speen slapen kon niet. Mopperen dus. Wel aan de borst in slaap vallen, voorzichtig naast me neergelegd en ik heb zeker een half uur heerlijk naar haar liggen kijken. Ze lag heerlijk te snurken (waar haar vader ook aan mee deed, maar die kreeg wel een por) en ze was toch wel tevreden. Ze moest lachen in haar slaap.... En af en toe werd ze even wakker omdat ademen door de neus wat moeilijk ging, maar dan aaide ik even over haar rug en zakte ze weer weg..

Ik heb echt zo'n lief kind!
pi_62903095
Hoppa Bep!
Ticootje: lekker is dat hè? Zien dat uk wakker wordt, één voorzichtig aaitje en ze zeilen weer weg

Ik schaam me bijna om het hier en nu te zeggen, maar Leandertje slaapt door
Al 3 nachten rond 23:00 en dan rond 5:30/6:00 weer Ik vind dat doorslapen, haha. Wel word ik nog steeds heel wakker tussen 3 en 4, maar dat gaat vast vanzelf over. En hij ritselt het zelf zo dat hij toch 6 voedingen krijgt door óf 's morgens dan om 8:00 al weer te melden, óf 's avonds 2x vlak achter elkaar te willen drinken. Ook best prima dus.
pi_62903123
Jennifer heeft ook een periode doorgeslapen.
  maandag 3 november 2008 @ 11:33:19 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_62903573
Ruben heeft dan toch echt eindelijk zijn eerste tand
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62903664
Ah eindelijk Troel. Goed poetsen he?

Ik poets Jen haar tand elke dag, maar volgens het cb hoefde dat nog niet. Nou ik vind van wel! Ze weet precies als ik haar in de badkamer neerzet wat er gaat gebeuren. Ze doet netjes haar mondje open en dan poets ik haar hele mondje. (Misschien lok ik zo nog wel een tandje tevoorschijn)
pi_62903671
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:17 schreef Ticootje het volgende:
Jennifer heeft ook een periode doorgeslapen.

Ik moest hardop lachen
Altijd hoop houden dus
  maandag 3 november 2008 @ 12:56:34 #272
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62905446
Flowerbox, gefeli!
Freecell, wat fijn! Hopelijk blijft dat zo (dat kan wel, hoor!). Maar bij ons zijn het periodes. Momenteel slaapt ze vaker wel dan niet door .

Gelukkig heeft Marlien het meestal wel naar haar zin in de box. Judith had er altijd een hekel aan en dat vond ik best lastig. Daan vond het ook altijd fijn in de box, het was echt een plekje waar hij zich veilig voelde, ook toen hij al wat groter was (en wij baalden dat die sta-in-de-weg nog steeds de kamer niet uitkon).
  maandag 3 november 2008 @ 13:03:04 #273
35189 Troel
scherp en bot
pi_62905612
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:36 schreef Ticootje het volgende:
Ah eindelijk Troel. Goed poetsen he?

Ik poets Jen haar tand elke dag, maar volgens het cb hoefde dat nog niet. Nou ik vind van wel! Ze weet precies als ik haar in de badkamer neerzet wat er gaat gebeuren. Ze doet netjes haar mondje open en dan poets ik haar hele mondje. (Misschien lok ik zo nog wel een tandje tevoorschijn)
Op dit moment is het vooral kauwen op de tandenborstel

[ Bericht 0% gewijzigd door Troel op 03-11-2008 13:29:51 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62905870
gefeliciteerd ruben, met je eerste tand. (bij piet is onlangs de eerste melktand eruit , dat was ook de tand die destijds als eerste doorkwam. zou dat altijd zo zijn?)
pi_62906427
Een halve felicitatie voor flowerbox... (zo heb je altijd wat te vieren he)
Ruben een tandje gefeliciteerd
Freecell een doorslaper, wat fijn zeg!

Vanmiddag moet ons manneke weer naar het CB, Weer prikkies Ben benieuwd hoe lang hij is. Tot nu toe heeft hij vandaag echt een brul-dag dus dat kan er ook nog wel bij.
pi_62908749
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:34 schreef LovelyLady het volgende:
Een halve felicitatie voor flowerbox... (zo heb je altijd wat te vieren he)

Ruben een tandje gefeliciteerd
Freecell een doorslaper, wat fijn zeg!

Vanmiddag moet ons manneke weer naar het CB, Weer prikkies Ben benieuwd hoe lang hij is. Tot nu toe heeft hij vandaag echt een brul-dag dus dat kan er ook nog wel bij.
Ik ben gek op feestjes en anders moeten we zo lang w8888.
En ik vind het ook wel een mijlpaal, dat eerste half jaar.
pi_62911955
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:10 schreef flowerbox het volgende:
Ik ben gek op feestjes en anders moeten we zo lang w8888.
En ik vind het ook wel een mijlpaal, dat eerste half jaar.
Dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik heb dat niet zo, en het is pas dat ik hier kom sinds de geboorte van mijn 2e, dus zal het wel een nieuwe generatie zijn dat het zo "in" is.

Ons beer Koen is met 4 maanden weer goedgekeurd. Met zijn7340! gram en 66.5cm heeft hij net zijn 2 prikkies weer gehad. Uiteraard weer brullen maar nu mag ie lekker drinken
  maandag 3 november 2008 @ 17:11:44 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62912111
Ja, er zit natuurlijk ook echt een enooooorme kloof tussen jou eerste en deze kindje. Compleet nieuwe generatie!

Vraagje, Sasha wilde tussen de middag zijn melk niet, nu heb ik de fles op tafel laten staan en nu drink hij hem alsnog zelf met tussenpozen leeg. Dat is toch verder niet erg lijkt me?
  maandag 3 november 2008 @ 17:18:35 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62912265
Kunnen die van jullie ook zo vreselijk poepen trouwens?
Ik ruik nu ook weer wat en de moed zakt me echt in mijn schoenen dan!
Van de week had ik hem weer tot aan zijn oksels onder zitten, met romper en al in bad gezet en daar uitgepeld. Vieze zooi!
pi_62912654
Ow yeah!!
Z'n poeperd heeft nu een rust moment al een paar dagen. Sodeju wat kwam er ineens een hoop zooi uit dat lijfje

Als je z'n melk uit blik bedoeld dan zou ik die na 1 uur weggooien.

Maarten maakt steeds tuitmondjes en dat ziet er zo lief uit
pi_62912669
BE, voor een keer kan zo'n flesje niet kwaad. Maar voor de tanden is het beter om de eet-momenten te beperken tot zo'n 6a7 keer per dag. Dus eigenlijk de maaltijden&tussendoortjes. Anders worden de tanden continu belast met suikeraanvallen. Dat veroorzaakt weer zuigcaries. En dan tussendoor alleen water/thee.

En sommige luiers kunnen inderdaad zijn.. Die geur, en de drap overal
  maandag 3 november 2008 @ 17:33:48 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62912731
Het is idd poedermelk Ardenlyn.

En over de eetmomenten, dat klinkt idd wel zinnig. Hij heeft in principe de hele dag een flesje met diksap ter beschikking.
pi_62912802
Goeie tip! Maar mijn probleem is dat Maarten geen water en thee lust. Is er dan nog een andere optie?
  maandag 3 november 2008 @ 17:43:09 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_62912939
Ja, diksap, maar niet de hele dag door

Ruben krijgt hier gewoon zeeeer sterk verdunde diksap (waar mama het ongeveer andersom zou drinken ) en dat krijgt hij dan ergens bij. Na een kwartiertje is het afgelopen met de pret en is het weg met de fles/beker/waarieookmaaruitdrinktopdatmomentafhankelijkvanofdevaatwasserisuitgepakt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62918811
Hier ging het ook zo. Chris wilde ook niks anders dan zoete drankjes, dus we gaven hem gewoon op vaste momenten zijn sapjes (1 op 15-20 verdund ofzo), en tussendoor regelmatig water laten proeven. Toen we dat een weekje heel actief deden wilde hij opeens het water wel..
pi_62919074
Oe, als ik dat zou doen bij Jen dan zou ik er nog minder in krijgen. Ik probeer gewoon iedere keer of ze iets wilt.
  maandag 3 november 2008 @ 22:23:12 #287
15869 gr8w8
Better by design.
pi_62920817
Roos ( Volgende week 1 jaar ) drinkt gewoon slokjes water. Geen diksap, niets zoets verder. Soms een rijstwafeltje of een Nijntje koekje, maar zélden dat ze die opeet. Haar gewone maaltijden echter verslindt ze in razend tempo. Grote pot Olvarit ('s avonds), Soms twee boterhammen om 12 uur, ze laat het héél goed merken als het niet genoeg is. Ook als ik bij de Olvarit 's avonds of pap 's ochtends niet snel genoeg de volgende hap aanbied: hebbuh!!!!!!

Overigens zit ze praktisch 100% op de groeicurve qua alles, dus blijkbaar heeft ze het wel nodig, die twee boterhammen enzo, maar is het dus ook niet teveel.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_62924833
Luca slaapt sinds 2 weken ook elke nacht door. van 0:00 tot 08:00, dus ben zalig uitgeslapen haha
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
  dinsdag 4 november 2008 @ 08:20:13 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62926863
We waren gisteren weer met de pufclub bij elkaar en die meiden zeiden dat ze Sasha bijna niet herkenden. Hij is echt zijn enorme bolle toet (en lijf) kwijt.
Hij eet ook echt niet zo veel als ik hier van sommigen lees.
Zo'n potje voeding (of dezelfde hoeveelheid vers) krijg hij meestal op een paar happen na op, dan nog wat yoghurt en tussen de middag 1 boterham.
Geen idee of hij er 2 op zou kunnen, maar hij protesteert ook niet na eentje. Dus daar hou ik het meestal maar gewoon bij.
pi_62927165
Maarten eet 's morgens 1 fles 180+3 en 1 boterham (die eet hij voor iets meer dan de helft op en soms helemaal)
Om ongeveer 9uur een koekje/cracker oid met sap.
Om 11uur/11:30 broodje met sap of meestal karnemelk
Half 3 in de middag poging om fruit te eten maar dat gaat ineens heel erg slecht dus dan maar in zijn avond eten fruit doen soms.
Half 6/6 uur avondeten en dan een behoorlijk bordje vol eet hij helemaal leeg en sap erbij.
Als laatste om 20:00 fles van 180+3.

het eten van maarten is iets slechter door zijn rare gewoonte om er vaak wat uit te werken met z'n tong maar opzich eet hij nog steeds goed.
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:02:46 #291
35189 Troel
scherp en bot
pi_62928655
RUben heeft vanochtend Bert een blauw oog gemept met de afstandsbediening
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62928933
Ben heeft vannacht van 22u30 tot 6u geslapen .
En het heeft hem precies deugd gedaan, want hij lijkt een veel blijere baby dan voorheen! En hij kan sinds deze ochtend ook in buiklig zijn hoofdje volledig opheffen en alle kanten uitkijken .
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:17:00 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62928973
Goed gedaan Ben!

Wat een geweld allemaal! Sasha timmerde papa op zijn neus vanmorgen, de tranen sprongen in zijn ogen!
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 08:42 schreef Ardenlyn het volgende:
Maarten eet 's morgens 1 fles 180+3 en 1 boterham (die eet hij voor iets meer dan de helft op en soms helemaal)
Om ongeveer 9uur een koekje/cracker oid met sap.
Om 11uur/11:30 broodje met sap of meestal karnemelk
Half 3 in de middag poging om fruit te eten maar dat gaat ineens heel erg slecht dus dan maar in zijn avond eten fruit doen soms.
Half 6/6 uur avondeten en dan een behoorlijk bordje vol eet hij helemaal leeg en sap erbij.
Als laatste om 20:00 fles van 180+3.

het eten van maarten is iets slechter door zijn rare gewoonte om er vaak wat uit te werken met z'n tong maar opzich eet hij nog steeds goed.
Sasha werkt er de laatste tijd ook steeds vaker wat uit.

Hier is het als volgt:

07.00 papfles 180cc
09.30 fruit
11.30/12.00 fles 180cc en 1 boterham (fles gaat niet altijd leeg)
uurtje of 14/15 koekje met sap
17.30 avondeten (vers of potje) met flink wat kwark met yoghurt (en soms wat vanillevla)
23.00 fles 180cc
pi_62929003
Ik had gister pasta gemaakt voor Jen, met spinazie en geitenkaas. Nou ze vond het heeeeeeel vies, huilen huilen! dus na een paar happen vond ik het echt zielig. Dus ik denk ik trek even snel een potje worteltjes open van de olvarit. Ik neem een hapje, smerig!!! Jen laten proeven, NEEEEE ik wil geen worteltjes. (Ik gaf dr geen ongelijk). Dus werd het een boterham met appelstroop, die was wel lekker.
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:30:23 #295
3011 E.T.
pi_62929323
Nienke zwaait
Als ze naar bed gaat en papa zwaait haar nog even na, dan gaat ze ook haar handje bewegen ..

Echt té schattig
pi_62929626
Wat een gemep

Leander sliep vanmorgen tot 6:45 En daarna nog tot 9 uur
Ik ben er dus om half 9 maar uitgestapt om te gaan douchen
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:43:56 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62929628
Oh wat lief zeg!
pi_62934857
Lieve nienke!

Ik kijk uit naar het moment dat Ben zijn armpjes naar mij gaat uitsteken.
Hij is trouwens net op m'n arm in slaap gevallen. Eigenlijk zou ik hem moeten wegleggen en verder gaan uitpakken, maar naaaaaaaaaah lekker even niet .
pi_62935241
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik had gister pasta gemaakt voor Jen, met spinazie en geitenkaas. Nou ze vond het heeeeeeel vies, huilen huilen! dus na een paar happen vond ik het echt zielig. Dus ik denk ik trek even snel een potje worteltjes open van de olvarit. Ik neem een hapje, smerig!!! Jen laten proeven, NEEEEE ik wil geen worteltjes. (Ik gaf dr geen ongelijk). Dus werd het een boterham met appelstroop, die was wel lekker.
kinderen en geitenkaas is nou ook niet echt een goede combinatie ±P
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:03:41 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_62936285
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:20 schreef Dakota het volgende:

[..]

kinderen en geitenkaas is nou ook niet echt een goede combinatie ±P
Dan heb je Pepijn van P-iglet nog nooit geitenkaas zien eten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62936519
Het is maar net wat je ze leert. Soms moet iets wel 10x aanbieden voordat ze het waarderen. Dus volgende keer krijgt ze het gewoon weer hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')