abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62647424
Maarten auw
Leander al proberen te staan
Saar doet nog helemaal niks in die richting, die studeert nog steeds voor zoutzak Zitten kan ze ook absoluut nog niet, ze leunt altijd zo gek voorover of ze stort gewoon in naar opzij

Over bv in ontstoken oogjes druppelen..dat wordt tegenwoordig weer afgeraden omdat je niet weet of het een bacteriele of een virale infectie is en bij een bacteriele infectie is de melk juist weer een goede voedingsbodem.
Saartje
pi_62647834
selene doet dat beetje staan ook hoor. als ik na haar flesje haar overpak naar boertje houding maakt ze echt een klein sprongetje met haar voetjes en beentjes, en dan kan ze echt wel eventjes haar gewicht dragen. het CB zei dat dat ook ondersteund best eventjes mag, goed voor de ontwikkeling en alles.maar in hoeverre je dat CB van hier moet vertrouwen weet ik ook niet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62652672
Simmu, ik las dat je een heel klein speentje hebt gehaald? Misschien kun je toch een normale 1 of 2 gaten speen halen? Nu ga je natuurlijk van het ene in het andere uiterste. Misschien dat ze ook wel leert om uit zo'n hele kleine speen te halen. Maar ik zou zelf zenuwachtig worden als het drinken zo moeilijk gaat. Dat zou ik niet een paar dagen aankijken. Misschien een paar voedingen aankijken, maar als het morgen niet beter is, toch voor zondag een andere kopen?
pi_62653317
maar je moet het wel even de tijd geven. De hele tijd van speen wisselen is ook niet lekker voor die kleine.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:53:18 #81
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62653961
Valt wel mee hoor, ik heb op een gegeven moment een stuk of drie spenen gekocht, en een paar dagen gerommeld voordat ik de juiste had. Baby had er weinig last van .

Simmu, ouderwetse tip, je kunt met een hete naald het gaatje iets groter maken, wel zorgen dat je een reserve hebt voor het geval je het gaatje per ongeluk te groot maakt .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62654118
ik heb er ook niet zo veel verstand van eigenlijk.

Ik moet eens opzoek naar een manier om jen beter te laten drinken, het is zo moeilijk om een beetje aan een normale hoeveelheid vocht te komen bij jen.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:02:22 #83
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62654233
Bij mij vonden ze met een rietje drinken al heel snel leuk . De truc is om de eerste keer een pakje te geven waar je dan zelf zachtjes in knijpt. Hebben ze zo door hoe het werkt .
pi_62654282
ja, maar ik kan jen toch nog geen pakje geven?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:06:03 #85
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62654330
Er zal toch wel wat zijn dat ze mag hebben? Even goed tussen de pakjes snuffelen?
pi_62654429
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:04 schreef Ticootje het volgende:
ja, maar ik kan jen toch nog geen pakje geven?
En een pak met rietjes halen dan?
pi_62654449
ik zal eens snuffelen morgen.

Dit weekend gaat de wintertijd in. Ik hoop niet dat jen dan om 5 uur genoeg geslapen heeft.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:14:38 #88
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62654568
pakjes roosvicee?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:18:01 #89
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62654650
Ja zoiets heb ik toen ook gedaan. Kan ook wel appelsap geweest zijn trouwens .

Freek dronk echt verschrikkelijk slecht, en op een gegeven moment woog het "onverantwoorde" van gezoet sap niet meer op tegen het gevaar van uitdroging .
Hij had het trouwens snel door, en dronk toen gewoon uit een glas met een rietje.
pi_62654692
pakjes appelsap, en de AH verkoopt zelfs pakjes water geloof ik
pi_62654806
Ik denk dat er wel meerdere kindjes last zullen hebben van de wintertijd.
Ben blij dat we af en en toe een half uurtje of een uurtje kunnen smokkelen met Koen qua voeding. Ik denk dat ik er meer last van heb dan Koen, vind het echt vreselijk terwijl het maar 1 uurtje is.
pi_62654938
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:09 schreef Ticootje het volgende:

Dit weekend gaat de wintertijd in. Ik hoop niet dat jen dan om 5 uur genoeg geslapen heeft.
Ik ben bang dat dat hier ook lastig wordt idd. Leander wil uit bed zodra het ook maar iets lichter wordt
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:31:48 #93
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62655024
Ik heb dan wel geen baby's meer, maar ik zie er ook weer als een berg tegenop.
Ze zijn al een poos rond half 6 wakker, da's dan nu half 5 .
pi_62655102
Ow Leah, das wel erg vroeg!

Leander drinkt momenteel om 7 uur, 11 uur en 3 uur en dat 2x

Voordeel: voor de 23:0 voeding moet ik hem eigenlijk altijd wakker maken, dus ik denk dat wij hier ook maximaal 2 dagen wat uit het ritme zijn Gewoon 2x een half uurtje later wakker maken en we zitten weer op schema!!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:19:43 #95
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62656428
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:31 schreef Leah het volgende:
Ik heb dan wel geen baby's meer, maar ik zie er ook weer als een berg tegenop.
Ze zijn al een poos rond half 6 wakker, da's dan nu half 5 .
Ik heb wel een baby, maar die slaapt als een blok, terwijl Finn dus ook tussen 5 en 7 wakker wordt elke ochtend. Ik verheug me dus ook nog niet op de wintertijd

Vanmiddag trouwens toch nog met Isis naar de huisarts geweest (een dag niet gedokterd is een dag niet geleefd tenslotte tegenwoordig) en goede neusspray meegekregen. Hopen dat die snel gaat helpen, want dat hoesten, snorkelen en spugen is niks.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 07:17:40 #96
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_62660189
oh ja, die wintertijd ... aiaiaiai. Ik denk dat ik hier gewoon de klok maar niet verzet .

Gisteren ben ik met Stella met een vriendin van het dansen naar een andere vriendin van het dansen geweest, die nog net haar balletles met meisjes van 8 in rose panty's aan het afronden was. Stella heeft tien minuten lang gekeken, gelachen, gekeken, gelachen èn rek- en strekoefeningen liggen doen met haar beentjes op te muziek .

Ik denk altijd dat ik er op zeer subtiele wijze wel voor ga zorgen dat mijn dochter in ieder geval geen balletdanseres gaat worden (Guuzewuus heeft zelf een kort maar krachtig dansverleden), maar o-o wat was dit leuk .

[ Bericht 0% gewijzigd door Guuzewuus op 25-10-2008 07:27:12 ]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 07:26:01 #97
223453 Guuzewuus
pi_62660200
Maar of het lukt om haar tegen te houden

pi_62660315
Hee dat had mijn Saar kunnen zijn, qua styling
Leuk is dat he, als ze ergens zo gefascineerd naar kunnen kijken?
Saartje
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:05:33 #99
223453 Guuzewuus
pi_62660530
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 08:15 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hee dat had mijn Saar kunnen zijn, qua styling
Ik heb al wel eens gezegd in het fototopic dat ik bij Saar altijd het gevoel heb dat dat er één van mij had kunnen zijn. Geen idee waarom, styling inderdaad misschien . Laatst zag ik een foto waarop ze een gebreid hemajurkje aanheeft , heeft Stella ook .
pi_62660848
Oh leuk! Doe eens showen?
Ik heb bij Saar een nieuwe policy bedacht, de overdag_tot_de_rand_gevuld_policy..misschien heeft ze dan `s nachts eens wat minder honger en komt ze niet elke 2 uur voor een mamaneut Het hakt er flink in..heb haar vannacht vanaf 4 uur dan ook maar gewoon aangekoppeld laten liggen, dan schoot ik alleen maar wakker als ze zichzelf weer aan het bedienen was.
Saartje
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:59:04 #101
223453 Guuzewuus
pi_62660977
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 09:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh leuk! Doe eens showen?
Effe dan
en weer weg

[ Bericht 8% gewijzigd door Guuzewuus op 25-10-2008 10:21:02 ]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:00:31 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_62660990
Ruben was gisteren bek af Oma heeft opgepast terwijl Bert en ik met mijn vader naar Les Miserables waren. Om half 7 lag Ruben op bed en hij was om half 9 pas weer wakker
Weten jullie zeker dat de klok niet vannacht stiekem verzet is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62661320
dan zou de klok naar voren verzet zijn neem ik aan? wat heeft oma met 'm uitgespookt?

stella
(de spagaat kan ze in elk geval al bijna guuzewuus! )
pi_62661449
Stella zou het goed doen als zus van Saar
Ruben om half negen pas wakker Kun je oma eens om dat recept vragen?
Saartje
pi_62661908
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:00 schreef Troel het volgende:
Ruben was gisteren bek af Oma heeft opgepast terwijl Bert en ik met mijn vader naar Les Miserables waren. Om half 7 lag Ruben op bed en hij was om half 9 pas weer wakker
Weten jullie zeker dat de klok niet vannacht stiekem verzet is
Wat heeft oma met hem uitgespookt? Fanatiek gespeeld?

Leander heeft het 'de hele ochtend wakker zijn' ontdekt. Vet gezellig, vooral omdat hij nu de box en wipstoel ook echt leuk vindt (wipstoel=kijken wat mama doet en box=babygym ) en ik heb dus af en toe mijn handen vrij
Het nadeel is dat hij dan bij de voeding aan het einde van de morgen te moe is om te drinken en na 2 slokken in slaap valt. Ik heb hem nu dus een half uur/ 3 kwartier voor die voeding toch maar in de doek geknupt in slaapstand en zowaar het werkt, hij is nog even lekker gaan pitten

Hij ging vandaag trouwens echt een uur of 2 na zijn voeding heel veel (en zuur) spugen met een enorme boog en het kwam ook echt uit zijn nes en mond allebei. Hij schrok er zelf ook heel erg van Gelukkig lag hij net helemaal bloot op het aankleedkussen omdat hij in bad zou, dus de schade was goed te overzien
pi_62663729
freecell; Amber spuugde ook geregeld met een behoorlijk fonteintje, maar ze gaf dan geen kick; alsof er niets aan de hand was, dus cb raadde mij aan van te voren wat af te kolven omdat het erop leek of ik gewoonweg teveel voeding had. Ik heb niet gek veel van te voren afgekolfd; maar doe het nu bijv wel bij de eerste voeding als de boel goed gespannen staat; dan zit er ook gewoon ruimschoots melk in.

Net kwam een tante van vriendlief kleertjes brengen; 2e hands van een buurvrouw van een andere tante van vriendlief. 10 vuilniszakken + 1 tasje vol maar liefst!!!
Zo maar eens even kijken wat er allemaal in zit. We hebben al eerder kleertjes gehad van een buurvrouw van weer een andere tante van vriendlief; en daar zaten echt veel leuke en mooie kleertjes in; merkkleertjes; leuke vlotte kleertjes, en alles heel mooi en netjes nog.

En de kast puilt al zo uit, want volgens mij kopen we ook al genoeg
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 26 oktober 2008 @ 08:55:22 #107
223453 Guuzewuus
pi_62681919
Stella kruipt . Op handen en knieën . Vooruit . En het ziet er zooo stoer uit .

[ Bericht 24% gewijzigd door Guuzewuus op 26-10-2008 09:38:23 ]
pi_62681951
Leuk zeg Llewella, al die kleertjes! Thomas heeft ook heel wat krijgertjes, maar omdat dat babyspul nagenoeg niet slijt zitten er zulke mooie dingen bij!
En Stella, je bent stoer!
Hardloper.
IG @webkim
pi_62681975
Stella! Hoppa!

Kleertjes krijgen is idd leuk!
pi_62682956
Stella wat rap! Leuk joh!

Mijn madam was een beetje in de war vannacht Ze kwam om 22.00 voor een voeding en toen pas (oude tijd) om 7.30 weer Nu ben ik helemaal gaar van het slapen
Saartje
pi_62683436
Stella wat goed

Dana was vanmorgen al om 7 uur wakker , naja 8 uur oude tijd...gelukkig was t vriendjes beurt
pi_62687403
Vraagje: Wij willen ipv potjes ook zelf koken voor onze baby als ze 6 maanden is.
Kan iemand een goede keukenmachine aanraden die je hierbij kan gebruiken (niet te groot)
pi_62688001
waarom heb je daar een keukenmachine voor nodig?
stukjes kan ook... en als je dat niet wil dan voldoet een standaard staafmixer, of een vork ook prima.
  zondag 26 oktober 2008 @ 14:37:32 #114
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_62688116
Wij gebruiken de babycook. Super handig ding vind ik dat!
pi_62688164
Wat goed Stella!!

Wat lekker Maneki!
Geloof dat Lotte en Saartje zich hebben afgewisseld..
Lotte slaapt eigenlijk al 2 maanden 's nachts door, maar vannacht om 2 uur (nieuwe tijd, 3 uur oude tijd) was het huilen, huilen en huilen. Drinken wilde ze ook niet echt, waarschijnlijk had ze last van een verstopt neusje. Uiteindelijk wat zoutoplossing erin gedaan, ging iets beter. Was ze in slaap gevallen aan de borst, Lotte naar bed gebracht, 5 min later was ze weer wakker. Weer zoutoplossing, drinken en toen weer in slaap gevallen gelukkig, want ze was doodmoe..
Maar toen was het wel 2 uur later, papa en mama waren ondertussen klaarwakker...

Om kwart over 9 was ze wakker, alleen even gedronken en toen wou ze weer heel graag slapen
Daarnet een uurtje wakker geweest en nu ligt ze alweer in diepe coma

Wel heel sneu vannacht, ze zat duidelijk niet lekker in d'r vel, gistermiddag vond ik d'r al een beetje uit d'r hum..
pi_62688880
ik prak gewoon alles voor jen. En meestal krijgt ze een stuk dat ze zelf kan vasthouden en happen.
Vanmorgen was het half 5.
pi_62688983
Stella, wat stoer!
Mrien, lekker wel dat ze vandaag dus bijslaapt! Zou voor jou ook wat zijn he?

Ik heb net uurtje geslapen, Sanne was onrustig vanmorgen en vanmiddag dus Vin is maar wakker gebleven om evt. niet-slapen van haar op te kunnen vangen. Hij vanavond maar weer vroeger naar bed.

Wie heeft met zijn kleintje ook meegemaakt dat de gehoorscreening 2x negatief was?
De eerste poging samen met hielprik was aan beide zijden 3x negatief.
Kleine week later is er weer getest, rechts was nu meteen oké..maar links weer 3x negatief.
Nu komt er binnen 2wkn iemand langs voor ander soort test, duurt langer en werkt anders dan deze eerste screening. Geen idee eigenlijk hoe!?
pi_62689321
Het valt mee Marit, ben niet zo moe als gedacht..
Grappig eigenlijk, dat als je maanden achter elkaar 's nachts wakker wordt je er goed tegen kunt.
Ben je er inmiddels aangewend dat je 's nachts door kan slapen, wordt je een keer wakker, valt het je zo erg tegen
Terwijl we al heel blij mogen zijn dat ze zo goed doorslaapt

Ik heb het niet meegemaakt m.b.t. de gehoorscreening...lijkt me wel heel moeilijk dat je niet weet of het nu wel/niet goed is.
Heb je het op het CB ook nog nooit meegemaakt?
Hopelijk komt die persoon snel en weet je snel of die goed is!
pi_62689446
marit er is hier wel iemand met een kindje met gehoorproblemen. Ik dacht yara van soepstengel. Pm haar anders even.
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:16:31 #120
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62689566
Mrien, gek genoeg staat me dit verloop van bij Sanne niet zo bij van iemand op het werk !
Ticootje, ik ga er vooralsnog vanuit dat er geen gehoorprobleem is
in ieder geval weten we al dat één oortje gewoon goed is, dus al zou het andere oortje alsnog niet goed blijken..valt het allemaal nog reuze mee. Gek genoeg heb ik dus geen twijfel, hoop alleen ook snel voor het andere oortje een 'oké' te krijgen.

gekke is wel dat ik momenteel soll.procedure heb lopen voor functie als ouderbegeleider van ouders met slechthorende/dove kindjes
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:22:35 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_62701352
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:08 schreef Utrecht het volgende:
Vraagje: Wij willen ipv potjes ook zelf koken voor onze baby als ze 6 maanden is.
Kan iemand een goede keukenmachine aanraden die je hierbij kan gebruiken (niet te groot)
Als eerste: super dat je niet een nieuw topic geopend hebt

Ten tweede: als je al wat koopt zou ik gewoon een goede staafmixer kopen. Zo'n hele keukenmachine is alleen maar een sta in de weg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62702555
mijn staafmixer heeft al duizenden prakjes gepureerd, dat ding is z`n gewicht in goud waard

Ik heb de verklaring gevonden voor alle geradbraakte nachten van afgelopen week..tand 3 is gezien
Saartje
pi_62711929
Dana heeft ontdekt dat ze heel veel verschillende geluiden kan maken, en ook op verschillende volumes...en dan oefent ze die het liefst s'nachts
pi_62712567
Jen zegt papa als ze blij is en mama als ze boos is.... Leuk is dat.
pi_62712837
aaahw ticootje
pi_62712968
Oh en vanmorgen hebben we heel verantwoord een boterham gegeten voor de tv. Bomba (?) stond aan en ze vond het prachtig. Helemaal lachen en vergat soms om te eten.
pi_62714704
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:15 schreef Ticootje het volgende:
Oh en vanmorgen hebben we heel verantwoord een boterham gegeten voor de tv. Bomba (?) stond aan en ze vond het prachtig. Helemaal lachen en vergat soms om te eten.
Bumba, irritant clowntje leuk voor kleintjes
pi_62714908
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:17 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Bumba, irritant clowntje leuk voor kleintjes
Ja het is inderdaad niveau teletubbies... Maar Jen vond het echt helemaal leuk. Ze zat echt helemaal te kijken en te lachen.

Daarna kwam de biebaboerdertij met de titatomaat.... Echt heel suf, maar Jen vindt het blijkbaar erg leuk.

Normaal eten wij trouwens aan de eettafel, maaar die ligt vol zooi van Jen. Aankleedkussen, luiers en kleertjes... Ik wil echt dat het kamertje snel klaar is...
pi_62715099
Ik heb echt een hekel aan Bumba
Wij zitten elke ochtend heerlijk op de bank voor de tv terwijl Maarten z'n fles krijgt en 1 broodje.
Of we kijken Bibaboerderij (iemand heeft alle afleveringen opgenomen op DVD ) of Het molletje of Pingu oid en soms gewoon een programma wat ik wil zien.

De rest van de dag eten we bv brood tussen de middag en avondeten netjes aan tafel.
Later wil ik ook 's ochtends aan tafel maar voor nu vind ik het heerlijk om knus op de bank te zitten hem de fles te geven
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:07:20 #131
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62716184
Wat knap van Stella!
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:03 schreef marit1978 het volgende:
Wie heeft met zijn kleintje ook meegemaakt dat de gehoorscreening 2x negatief was?
De eerste poging samen met hielprik was aan beide zijden 3x negatief.
Kleine week later is er weer getest, rechts was nu meteen oké..maar links weer 3x negatief.
Nu komt er binnen 2wkn iemand langs voor ander soort test, duurt langer en werkt anders dan deze eerste screening. Geen idee eigenlijk hoe!?
Wij hebben geen negatieve testen gehad, maar wel een extra test voor Marlien. Ik ben namelijk zelf slechthorend (erfelijk) op een manier die niet door de standaard-test gemeten wordt (de gehoorzenuw geeft de geluiden niet goed door). Vandaar dat Marlien een uitgebreidere test kreeg.
Deze werd ook slapend afgenomen, waarbij ze allemaal plakkertjes op haar voorhoofd en bij haar nek kreeg. Door al die draadjes ziet het er wel wat zielig uit, maar het stelt niet zo heel veel voor. Marlien was voor deze test glansrijk geslaagd, dus de test duurde maar heel eventjes.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_62717016
Grijs, dank voor je uitleg!
gewoon slapend dus, en als het mee zit gewoon snel weer klaar... ik ben benieuwd !
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:42:42 #133
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62717171
Heeft ze niet gewoon heel veel oorsmeer, dat het in die dopjes gaat zitten waardoor de test niet lukt?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 27 oktober 2008 @ 13:46:30 #134
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62717278
Marit, Saskia heeft heel uitgebreide testen gehad voor d'r gehoor. Zij kreeg nog de 'oude' gehoortest en die was 3x negatief en toen heeft ze in het Sophia Kinderziekenhuis een heel uitgebreide gehoorscreening gehad.

Werkte ongeveer hetzelfde als de 'nieuwe' gehoortest, alleen dan langduriger en uitgebreider. Ze moest 3 kwartier ontspannen liggen bijv. (probeer dat maar eens met een dreumes )en dan zo'n dopje in d'r oor.. Nog meer testen met dopje om diverse zenuwen etc te meten. En daarna de KNO-arts nog een keer kijken.

Conclusie was hier: ze vond gewoon alles interessanter dan de geluidjes van de gehoortest

aanvulling: deze test was dat: http://www.hoorzaken.nl/BERA.htm
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62720556
Zo, vandaag een grote dag voor Jasja, ze ging vanmorgen wennen op het KDV. Ik ben heel lang stoer geweest maar hield het bij het afscheid toch niet helemaal droog maar dat waren ze inderdaad wel gewend daar. Daarna lekker even wezen shoppen, goede afleiding. Voor de fans van Hema-omslagdoeken: ze hebben een nieuwe in het assortiment, aan een kant roze en andere kant rood met witte stipjes en roze randje. Erg zoet !

Toen we haar om 12 uur weer gingen ophalen troffen we een zeer tevreden kindje aan die ons trakteerde op een stralende lach. Ze had de hele ochtend geen kik gegeven, was superlief gewend - eigenlijk zoals we het van haar gewend zijn . Dat was een pak van mijn hart.
Ze had daar maar een kort dutje gedaan en moet nu duidelijk bijkomen van alle nieuwe indrukken, ze ligt al 3 uur te slapen en te soezen .
pi_62720584
-dubbel-

[ Bericht 54% gewijzigd door Madelieve op 27-10-2008 16:41:18 ]
pi_62720670
En toch is het eigenlijk belachelijk om je kindje met 3 maanden achter te moeten laten bij een kdv. Tegen al je moedergevoelens in moet je toch weer aan hetw erk. Gedoe met kolven omdat je toch het beste wilt voor je kleine. Op verzoek voeden is er niet meer bij. En zeker nu wordt ik er steeds nijdiger om. Jen die niet (NIET) wilt slapen, maar wel goed slaapt als ze thuis is. En geef haar eens ongelijk. Dan denk ik gewoon, moeders moeten de moglijkheid hebben om het eerste jaar gewoon betaald thuis te kunnen blijven bij hun baby.

En helaas hebben wij echt de mogelijkheid niet dat ik alsnog stop met werken. Echt ik vind mijn baan heel leuk, maar mijn kindje gaat voor en ik zie gewoon dat het niet goed gaat zo.
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:50:57 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_62721003
Ik vond het heerlijk om weer te gaan werken Sorry
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62721084
Ja ik vond het ook heerlijk. Maar nu ik dus een weekje thuis ben geweest met Jen merk ik dat ik eigenlijk veel liever bij haar ben. Omdat ik echt het idee heb dat ik veel beter voor haar zorg dan een kinderdagverblijf.
pi_62721202
Ik zie er ook tegenop om straks in januari weer te gaan werken. Wel heb ik ervoor gekozen dana nu op vrijdag al een paar uurtjes naar t kdv te brengen, gewoon om haar en mezelf te laten wennen. En hoe moeilijk ik het in t begin ook vond, en hoe hard ik ook heb getwijfeld om gewoon maar alle vrijdagen af te zeggen tot januari...nu ben ik blij dat ik t heb gedaan. Dana word steeds makkelijker volgens de dames daar en ze slaapt gelukkig goed. Alleen nog werken aan t drinken, maar ook dat komt wel goed

Maar Madelieve, de eerste keer hield ik t ook niet droog...en stiekem vind ik t nog steeds niet leuk om haar daar af te geven...maar het is wel ontzettend fijn om haar weer te mogen ophalen

ow en tico ik ben t wel een beetje met je eens hoor...ouders zouden meer tijd bij hun kleine moeten kunnen doorbrengen de eerste tijd. En dan vooral zonder zoveel gedoe. Ik heb 3 maanden ontbetaald ouderschapsverlof opgenomen, maar je wilt niet weten hoe onduidelijk en onhandig t eea is geregeld en hoeveel gedoe t me al niet heeft opgeleverd
pi_62721311
Ik bedoel er trouwens niets rots mee naar de moeders toe.

Het is meer frustratie van mijn kant dat ht dus niet lekker gaat met Jen op het kdv. Een baby van nog geen jaar oud. Die ik dus tegen al mij gevoel toch elke dag moet achterlaten.

Waarom de regering de regeling van het gastouderopvang nu perse moeten veranderen snap ik niet zo (ja tuurlijk wel, kost geld), als dat niet was gebeurd dan was ik waarschijnlijk opzoek gegaan naar een gastoudergezin. Gewoon een rustigere omgeving voor mijn kleine meisje.
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:16:21 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_62721806
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik bedoel er trouwens niets rots mee naar de moeders toe.

Het is meer frustratie van mijn kant dat ht dus niet lekker gaat met Jen op het kdv. Een baby van nog geen jaar oud. Die ik dus tegen al mij gevoel toch elke dag moet achterlaten.

Waarom de regering de regeling van het gastouderopvang nu perse moeten veranderen snap ik niet zo (ja tuurlijk wel, kost geld), als dat niet was gebeurd dan was ik waarschijnlijk opzoek gegaan naar een gastoudergezin. Gewoon een rustigere omgeving voor mijn kleine meisje.
In jouw geval snap ik het ook wel Maar Ruben die heeft het voor zover ik weet prima naar zijn zin op de opvang En ook als ik hem op een andere tijd ophaal dan normaal zonder het aangekondigd te hebben is hij leuk bezig Ik vind het heerlijk omte zien hoe hij echt met andere kindjes aan het spelen is
En ik mis zelf gewoon de routine op de dagen dat ik met Ruben thuis ben en dat heb ik wel als ik aan het werk ben.

Overigens vind ik wel dat de mogelijkheid er moet zijn om inderdaad langer betaald thuis te blijven. Maar wel dat de vrouwen zelf de keuze mogen maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:32:10 #143
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62722347
Ik wilde hier een reactie neerzetten maar ik gooi hem even door naar het moeders topic, omdat het toch eigenlijk niet zoveel met babietjes te maken heeft .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_62723078
Het voelt ook allemaal vreselijk dubbel, aan de ene kant denk ik: als ik de keus had zou ik thuisblijven. En toch weet ik bijna zeker dat dat na een paar maanden vreselijk zou gaan kriebelen. Het fulltime met Jasja bezig zijn zoals in het begin is niet meer nodig, ze kan zich prima zelf vermaken in de box en ligt ook langer achter elkaar te slapen. Van de week zat ik echt 's ochtends op de bank en dacht ik: wat ga ik nu doen? Dat was de eerste keer in al die weken dus dat zag ik ook maar als een signaal dat voor mij de tijd rijp is om weer aan de slag te gaan. En Jasja zelf is er ook volgens mij wel klaar voor. Ze is steeds meer bezig met alles om zich heen, gisteren waren we bij vrienden met 2 kleine dochters en daar lag ze de hele tijd naar de lachen en stralen.
Maar het blijft moeilijk. En ik kan me heel goed voorstellen Tico dat het bij jou echt niet goed voelt omdat het niet lekker gaat met Jen en je toch het allerbeste wilt voor je kind.
pi_62726147
En als je werkt kun je nog weleens eerste dingetjes missen

Gelukkig werk ik maar 2 dagen.

Maar Ambertje is vandaag dus 3 maanden + 3 weken precies, mooie dag voor een nieuw truukje dus

Zo lag ze op d'r rug, en zo ineens op d'r buik! Op de grond bij overgrootoma, knappe meid!!!!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62730021
zo, nieuws van het speentjesfront: we hadden brown's nr 1 & nr 2 voor dat antiboertje systeem. ik begon met nr 1, dat ging wel erg traag (45 minuten op een flesje van 165), alhoewel ze soms wel goed doortrok ineens. daar had ik wantrouwend van moeten worden achteraf gezien. enfin: na 1 keertje die nr 1 probeerden we nr 2, en toen deed ze keurig 20 minuten over een flesje waarbij ze 160 ofzo dronk. dat leek me keurig, dus die houden we erin dacht ik. dat feest duurde een hele dag, en nu lurkt ze als vanouds een flesje van 165 in 10 minuten leeg (en ja: ze gaat steeds sneller......). ze doet niet meer zo wild als het op is.
nja, vanaf nu dus speentje nr 1, en da's zo ongeveer het kleinste wat er is. als ze dan nog zo snel drinkt geef ik het op. ze is tenslotte tevreden, blij en zonder krampjes. wat ik nu wel doe trouwens is dat ik steeds 200 cc aanbied, ook al drinkt ze zelden meer dan 165.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62731066
Klinkt wel beter Simmu!

Ik ben heel blij dat ik thuisblijf als gastouder! Wel werken/verdienen en dergelijke, maar toch altijd Leander bij de hand en lekker voeden op verzoek.
Sowieso blij aangezien hij alleen slaapt in een draagdoek. Doen ze vast niet op een opvang

Vandaag nog zitten voeden in de HEMA onder het genot van een cappuccino en een muffin, gezellig met TARA (en verstopt onder een draagdoek, anders durf ik niet zo goed in het openbaar ).

Ik krijg trouwens veel commentaar op die doeken
- Leg hem toch gewoon in bed (not, paniek!)
- Laat hem toch gewoon huilen, hij gaat vanzelf slapen! (not, paniek! en hij huilt rustig door tot de volgende voeding!)
- Je verwent hem zo! (verwen ik een baby als ik hem geef wat hij blijkbaar nodig heeft?)
- Het is je eigen schuld als je begint met in slaap dragen (uhm.... HIJ begon met paniek, toen vonden wij de doeken hier uit)

Maar samengevat krijg ik wél het gevoel dat wij iets fout doen dat hij niet alleen in een bedje wil slapen
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:58:09 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62731514
Heb je er ooit aan gedacht om eens bij een haptonoom langs te gaan met Leander?
(Was het nou haptonoom? Of chiropractor? Ik ben het kwijt. )

Niet omdat dat wat jullie nu doen slecht zou zijn hoor, maar ik heb hier al zo veel positieve verhalen gelezen daarover. Oa. ook bij kindjes die niet lekker sliepen enzo.
pi_62731561
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:58 schreef Brighteyes het volgende:
(Was het nou haptonoom? Of chiropractor? Ik ben het kwijt. )
Of bedoel je een osteopaat?
pi_62731610
osteopaat?
pi_62731646
freecell, zo' n kleintje kan je nog niet verwennen hoor. En met je draagdoek zal je voorlopig nog wel wat reacties krijgen. Dat is zielig, koop toch een bb, neem toch een buggy, laat je gordijn thuis. Ach je moet wat stevig in je schoenen staan. Iedereen bemoeit zich opeens met je vanaf het moment dat je zwanger bent.
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:02:41 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62731662
Dussss.

Die ja.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')