abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62797096
Het gaat heel goed met het wennen op het KDV, Jasja was er maandagochtend, gistermiddag en vandaag van 9 tot 4. Ze slaapt, drinkt en is vrolijk. Maar als we thuiskomen is zo zooo moe. Vandaag bij thuiskomst om 16.15 fles gegeven, daarna samen met haar dutje gaan doen. Ik kwam er om 6 uur uit maar we hebben haar om 9 uur wakker moeten maken. Fles gegeven en daarna viel ze gelijk bij mij weer in slaap. Zojuist luier verschoond en pyama aangedaan, daar werd ze wakker van en ze was helemaal vrolijk en druk. Even op haar buik gelegd in de box (dat vergeet ik telkens ) en in plaats van friemelen en wurmen wat ze normaal doet vielen haar ogen gelijk weer dicht. Maar weer op bed gelegd. Geen idee wanneer ze nu wakker gaat worden en of ze vannacht nu wel een beetje slaapt... Morgen helemaal geen afspraken dus we zien wel hoe haar ritme dan is.
Tot nu toe sliep ze overdag af en toe, lag ze 's avonds naast me op de bank een beetje te dutten en sliep ze van 11 tot 7 met meestal 1x wakker 's nachts. Flessen om 7-11-15-19-23 -soms 3. Badje deden we meestal tussen 2 flessen in als eten gezakt was en ze nog niet hongerig was. Dat ritme zal nu wel moeten wijzigen als ze vanaf volgende week echt naar het KDV gaat en ik weet niet zo goed wat nou wijsheid is qua schema met eten, slapen en badje? Over het algemeen zal ik haar rond 8 uur brengen en lief haar rond 5 uur halen, ik ben dan zelf hopelijk 6 uur thuis. Ik denk dat als ze thuis is, wakkerblijven tot 7 uur niet trekt. Maar haar om 5 uur op bed leggen en dan 2 uur later weer wakker maken is misschien ook niet zo tof....
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

[ Bericht 6% gewijzigd door Madelieve op 29-10-2008 22:49:09 ]
pi_62798580
Als Lotte op het kdv is geweest is ze ook ontzettend moe daarvan.
Wij halen haar rond half 6 op, dan is het weer bij mama drinken, knuffelen en vaak rond half 7 naar bed.
Rond 10/11 uur maken we haar dan wakker voor de laatste voeding.

Ook andere avonden ligt ze overigens rond 5/6/7 uur in bed. Vanavond was het kwart over 5 en toen heb ik haar om kwart voor 10 wakker gemaakt.

Ik weet niet veel van flesvoeding, maar kun je niet naar een fles minder? Of de fles van 19 uur vervroegen?
pi_62798961
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:16 schreef renzell het volgende:

[..]

Julius (3,5) poept sinds een paar weken op de pot, maar tot die tijd... Poep op de bank, poep op de grond, poep op het bed, op je handen, in je haar, overal en altijd poep, poep, poep. Veel succes Webkim.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_62799333
hai, ik kom weer ff gedag zeggen
ben niet meer echt online geweest, druk met ruby +O
wat is dat weer leuk zeg, maar mevrouw is met dr tandjes bezig
ik hoor dr echt nooit maar nu pff, zielig gewoon
alle mamma's van de baby's die na ruby geboren zijn.... nog gefeliciteerd , die voor ruby heb ik al gefeliciteerd als t goed is
nou dit was m weer ff
pi_62799392
kort maar krachtig donna
Saartje
pi_62799443
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:48 schreef Maneki.Neko het volgende:
kort maar krachtig donna
hey maneki!
hoe gaat t met je dochter?
en met jou ook natuurlijk
ja joh ik heb zoveel meegemaakt maar weet niet waar ik moet beginnen dus doe ik dat lekker per topic overal en nergens
pi_62799498
zelfde euvel hier..we slapen al wéken slecht door het tandemonium
Met mij gaat alles best, ik sta nog rechtop iig
Heb je ook foto`s van Ruby?
Saartje
pi_62799695
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:53 schreef Maneki.Neko het volgende:
zelfde euvel hier..we slapen al wéken slecht door het tandemonium
Met mij gaat alles best, ik sta nog rechtop iig
Heb je ook foto`s van Ruby?
ow beter, ja en er komt gewoon niets door he...bulten bobbels kwijl... maar geen tandje te zien nog
ow trouwens lache... ik moet morgenochtend ruby bij mn zoontje van 5 in de klas in bad gaan doen
ze hebben themaweek: aan en uit kleden
zal ze wel prachtig vinden al die kids die dr gaan wassen
ja ik heb wel foto van dr die zal ik ff neerzetten maar mn man heeft liever niet dat ik dr foto op internet zet, dus die haal ik ook weer weg dan
komt ie.....
ik stuur m wel ff pm
foto is trouwens al ff geleden maar heb geen andere op pc staan
staat jouw "saartje"ook ergens ?

[ Bericht 4% gewijzigd door donnahvh op 30-10-2008 00:27:10 ]
pi_62801426
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 23:18 schreef mrien het volgende:
Als Lotte op het kdv is geweest is ze ook ontzettend moe daarvan.
Wij halen haar rond half 6 op, dan is het weer bij mama drinken, knuffelen en vaak rond half 7 naar bed.
Rond 10/11 uur maken we haar dan wakker voor de laatste voeding.

Ook andere avonden ligt ze overigens rond 5/6/7 uur in bed. Vanavond was het kwart over 5 en toen heb ik haar om kwart voor 10 wakker gemaakt.

Ik weet niet veel van flesvoeding, maar kun je niet naar een fles minder? Of de fles van 19 uur vervroegen?
Ok en toen was ze dus om 2 uur wakker . Zojuist grote fles gedronken, luier verschoond en nu ligt ze te poepen want zo'n schone luier poept toch het lekkerst .

Ze drinkt nu eigenlijk te weinig om naar een fles minder te gaan. Mrien, wanneer doen Lotte dan een badje? Of doe je dat niet op die dagen? Ik meen me te herinneren dat Lotte maar 2 dagen gaat toch? Jasja gaat straks op ma-di-wo dus dan wil ik haar minimaal op di in bad doen.
pi_62801942
wat grappig, je kind in de klas in bad doen
Hier heeft madam vannacht de boel weer aardig op stelten gezet. Om 4.30 begon het schreeuwen en ik heb nog afgewacht maar toen iedereen wakker was en madam overhit, heb ik haar toch maar weer gepakt. Ze gréép me werkelijk beet en heeft nog een uur liggen nasnikken, ondertussen stevig mijn hand vasthebbend in haar handjes
Pfft wat een drama zo!
Saartje
pi_62802435
Toen ik in groep 2 zat, had de juf een baby gekregen en die kwam ze ook in de klas doen. Dat weet ik nu nog, dus het was wel een succesnummer!

Vermoeiend Maneki! Kan je overdag nog ergens bijslapen?

Leander kwam al 3 weken standaard rond 3 uur, 7 uur en 11 uur voor een voeding en dat 2x. erg handig.

Dus gisteravond 23:00 laatste. Vanmorgen om 3:00 werd ik wakker, Leander niet dus ik dacht: mazzel, nog ff pitten! 4 uur hetzelfde verhaal en om half 6 meldde hij zich pas Daarna heeft hij nog even weer lekker geslapen tot 7:00

Das 6,5 uur tussen 2 voedingen! Record! Best lekker!

Nu hangt hij heerlijk om mijn nek te pitten en ik heb geen idee wanneer hij weer wil eten. Ergens tussen nu en 10 uur vermoedelijk En ik heb dus geen idee of we nu ineens terug zijn van 6 naar 5 voedingen op een dag.
Even afwachten dus wat er gaat gebeuren vandaag en de komende dagen.
Gisteren en eergisteren was hij wel erg chagrijnig, dus misschien had dat er wat mee te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door freecell op 30-10-2008 08:41:08 ]
pi_62805659
Freecell wij hebben ook een aantal van dagen gehad, ene keer kwam ze wel om 3 uur, andere keer om 4 of 5 uur. Die 4 en 5 uur waren niet zo handig want dan is dus het schema gelijk in de war - geen probleem tijdens verlof maar nu ze naar KDV gaat is een schema toch wel handig. Ik kreeg toen ook het idee dat het niet van de honger was maar meer: ik doe mijn ogen open dus doe ik ook maar gelijk mijn mond open. Ik heb toen geprobeerd een speentje erin te doen en dat werkte prima, ze ging gewoon weer slapen. Maar ik weet niet of Leander een fopspeen heeft of dat jij dat bent . En Jasja krijgt flesvoeding, daarvan is toch geloof ik ook wel bekend dat daar meestal langere pauzes tussenkunnen dan met borstvoeding dus dat zal ook wel schelen.
pi_62805875
Hier gister ook een chagerijnig dametje, of naja niet eens echt chagerijnig. Maar ze slaapt de laatste dagen ineens een stuk minder, waar ze normaal elke keer 1,5 tot 2 uur na t flesje ging slapen, slaapt ze nu nog maar 2 keer op een dag en dan max een uurtje. En gister wou ze echt de volle aandacht, gaf je dr die was het giegelen en lol, maar draai ik me 5 seconden om was t brullen

ochja mag ook wel eens natuurlijk...iedereen heeft wel eens wat meer aandacht nodig

Dana heeft ook erg scherpe nageltjes trouwens ik moet ze echt bijhouden want anders kratst ze zichzelf behoorlijk.

ow en ze kwijlt sinds een week ofzo enorm
pi_62817919
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_62818041
Llewella, ik klikte even op je ticker om te zien of Amber vroeg/laat is met tanden en wat zie ik:
ze is 3 maanden, 3 weken en 3 dagen.
(Ik ben een sucker voor mooie getallenreeksen)
Hardloper.
IG @webkim
pi_62818224
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:43 schreef Knut het volgende:

!
Net Ambertje met dat lachje en dat koppie

Ik zat toevallig te denken gisteravond; heej; ik ben wel benieuwd hoe het met de familie Knut gaat, tijdje niets vernomen van Yade & Sil

Amber heeft vandaag een drink dagje gehad; sinds maandag leek m'n borstvoeding in te zakken (erg tijdelijke emotionele stress?); maandag al iets minder dan de laatste 2 weken met kolven; dinsdag slecht, woensdag nog slechter, vanochtend nog slechter met kolven (60ml).
Dus ik heb Ambertje bewust vaak aangelegd, wat ze niet zo heel erg vond volgens mij
Lekker een mama en amber tuttel dagje
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62818321
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:48 schreef Webkim het volgende:
Llewella, ik klikte even op je ticker om te zien of Amber vroeg/laat is met tanden en wat zie ik:
ze is 3 maanden, 3 weken en 3 dagen.
(Ik ben een sucker voor mooie getallenreeksen)

En dan is ze 3 over 3 geboren na 33 minuten persen Op 6-7-8

(Misschien dat ze nog wel iets met getallen krijgt gezien mama al beetje slim is met getallenreeksen )

Ik wil trouwens proberen foto te maken van d'r aankomende tandjes; maar kan het zelf al slecht zien omdat ze steeds haar mond dicht doet
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62818723
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:58 schreef Llewella het volgende:

[..]

En dan is ze 3 over 3 geboren na 33 minuten persen Op 6-7-8
Die is wel erg mooi!
(Ik ben ook fan van mooie getallenreeksen!)
pi_62819180
Lachende Yade
Dana klinkt ook zo als ze lacht...zo schattig!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 19:40:23 #220
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_62819505
Ooh, wat een lief filmpje Knut . Wat zijn ze toch leuk als ze zo hardop lachen .
  donderdag 30 oktober 2008 @ 19:44:31 #221
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_62819630
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 07:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
wat grappig, je kind in de klas in bad doen
Hier heeft madam vannacht de boel weer aardig op stelten gezet. Om 4.30 begon het schreeuwen en ik heb nog afgewacht maar toen iedereen wakker was en madam overhit, heb ik haar toch maar weer gepakt. Ze gréép me werkelijk beet en heeft nog een uur liggen nasnikken, ondertussen stevig mijn hand vasthebbend in haar handjes
Pfft wat een drama zo!
Wat lijkt me dat zwaar. Stella volgt aardig moeders ontwikkelingstempo, dus ik vermoed dat ze met een maand of 8 haar eerste tandje gaat krijgen . Ik hoop zo, dat ze bij die paar babies hoort die er weinig last van hebben. Maar als ik jullie verhalen lees en mijn moeder hoor over mij vroeger, dan zal het wel héél zielig allemaal worden .

Verder herkenning wat betreft die vlijmscherpe nageltjes. Gisteren met Stella wezen douchen. Resultaat, mijn hele buik vol krassen en schrammen door die klimmende pootjes de hele tijd .
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:07:24 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62820247
Alles was weer ok met Sasha en hij is vandaag dan ook gewoon naar het kdv gegaan.
En daar is hij zo hard op zijn giecheltje gevallen dat een van de kiezen in plaats van bijna nu echt definitief door is.
Bult op zijn koppie erbij.

Wat ik er nu van kan voelen is rechts boven echt goed door, die 'hoor' je ook al met poetsen. Links en rechts onder voelen we nu puntjes. Dat zal voor hem ook wel een opluchting zijn.

Hij is zo ontzettend gezellig trouwens. Ik heb hem opgehaald van de creche en tot het moment dat hij 2 uur later naar zijn bedje ging heeft hij de hele tijd zitten/lopen/liggen/staan brabbelen en babbelen.
pi_62820453
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 02:44 schreef Madelieve het volgende:

[..]

Ok en toen was ze dus om 2 uur wakker . Zojuist grote fles gedronken, luier verschoond en nu ligt ze te poepen want zo'n schone luier poept toch het lekkerst .

Ze drinkt nu eigenlijk te weinig om naar een fles minder te gaan. Mrien, wanneer doen Lotte dan een badje? Of doe je dat niet op die dagen? Ik meen me te herinneren dat Lotte maar 2 dagen gaat toch? Jasja gaat straks op ma-di-wo dus dan wil ik haar minimaal op di in bad doen.
Oeps Schone luiers zijn inderdaad het lekkerste om in te poepen, heel apart altijd

Als Lotte naar het kdv gaat doe ik d'r niet in bad. Andere dagen doe ik haar 's ochtends in bad. Eerst de voeding rond 7/8/9 uur en dan weer naar bed. Als ze dan wakker is doe ik haar in bad.
Lotte gaat inderdaad maar 2 dagen, de maandag en de donderdag. Kan me voorstellen dat het dan iets lastiger is met het in bad gaan. Kun je het niet 's avonds doen dan, voor de laatste voeding?
Hebben wij ook een tijdje gedaan (in de hoop dat ze dan beter zou slapen ) en dat beviel op zich ook wel goed. Of even douchen met haar 's avonds of 's ochtends vroeg?
Wat dat betreft is een fles soms wel makkelijker, kost denk ik 's ochtends minder tijd dan de bv
pi_62829904
Douchen met een beeb is tof!

Nou, Leandertje is voor het eerst wat zielig Als hij ligt loopt zijn neusje vol en snurkt hij heel hard. Hij kijkt er nogal moeilijk bij en lijkt niet te snappen dat hij ook door zijn mond kan ademen Hij is verder wel vrolijk en blij (érg vrolijk en blij zelfs ) maar hij kwam vannacht wel om 1 uur én om 5 uur voor eten. Nou, dat mag bést voor een keertje

Ik heb hem net maar even in de doek geknoopt, ook al was hij nog wakker en vrolijk, want hij zou bijna honger krijgen en was al te lang wakker om hem aan de borst te leggen. Hebben we al veel vaker gehad, dan issie al 2 uur wakker, krijgt honger, neemt 2 slokken en zeilt in een diepe slaap. En dan natuurlijk een uur later weer honger
Daarom knoop ik hem nu in dat soort situaties maar even een kwartiertje of een half uurtje voor hij honger krijgt. Dat werkt. En nu ook handig, want als hij in de doek slaapt loopt zijn neusje niet vol.
Maar als hij niet uit zichzelf komt voor half 10, ga ik hem wel wakker maken, hij had vanmorgen vroeg al wat verhoging en dan laat ik niet meer dan 4,5 uur tussen de voedingen zitten.
pi_62830558
Ze is maar 1 keer geweest vannacht om 4.30 en heeft toen tot 5.30 lekker naast me gelegen. Toen terug gelegd in eigen bedje waar ze sliep tot 7.30 Misschien ga ik haar gewoon tijdelijk maar wat meer bij me in bed laten slapen tot ze die periode van verlatingsangst voorbij is, want ze is echt héél zielig dan! Nog eens kijken hoe ik dat veilig kan doen

Och Sasha al met kiezen bezig, wat ga je hard jongen En gevallen, dat is zielig
Dat filmpje van Yade is echt lief
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')