"Moeder, ik lust een frikandel"quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:29 schreef DoctorB het volgende:
ik ga op Sjef Hoelenpapers stemmen.
+1quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:43 schreef Rens_Wilders het volgende:
Handig dit topic, weet je meteen wie je niet meer serieus hoeft te nemen hier.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:58 schreef Han_som_reiste het volgende:
Mijn stem krijgt één van de twee.
God, ik hoop dat dit sarcastisch was...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:58 schreef Han_som_reiste het volgende:
Mijn stem krijgt één van de twee.
ik volkert van der graaff.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:25 schreef Picchia het volgende:
Ik ga Pim Fortuyn stemmen.
Wat heeft de slagvaardigheid van links te maken met de keuze op Wilders? Als je op Wilders wil stemmen, dan heb je sowieso al niks met links.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef zoalshetis het volgende:
ik zit er wel hard over te denken om op wilders te stemmen. of ik het doe hangt af van de slagvaardigheid van links en het cda de komende periodes.
wat een onzin. de one issue van wilders kan zo zwaar wegen dat het de multiple issues van links (die ik soms best wel waardeer) overstijgt. gewoon even een verkiezingsrondje tegen de kribbe schoppen uit onvrede.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:32 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Wat heeft de slagvaardigheid van links te maken met de keuze op Wilders? Als je op Wilders wil stemmen, dan heb je sowieso al niks met links.
nee. als je wilders stemt heb je je ziel al verkocht aan de duivel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat een onzin. de one issue van wilders kan zo zwaar wegen dat het de multiple issues van links (die ik soms best wel waardeer) overstijgt. gewoon even een verkiezingsrondje tegen de kribbe schoppen uit onvrede.
Ik was behoorlijk verbaasd om te lezen dat je D66 hebt gestemd. Je komt veel rechtser over. D66 is zeker geen verkeerde partij, maar wel eentje die alles alleen maar wil sussen en net doet alsof er geen problemen zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef zoalshetis het volgende:
ik zit er wel hard over te denken om op wilders te stemmen. of ik het doe hangt af van de slagvaardigheid van links en het cda de komende periodes.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:42 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
nee. als je wilders stemt heb je je ziel al verkocht aan de duivel.
Wilders.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Welk van de 2 naar het Eurovisiesongfestival mag om te gaan zingen en dansen.
die is al verkleed...quote:
Ach, dit heb ik nu al een paar jaar van de linksdenkenden met hun 'bord voor mijn kopmentaliteit'.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:43 schreef Rens_Wilders het volgende:
Handig dit topic, weet je meteen wie je niet meer serieus hoeft te nemen hier.
Mensen die denken dat alles wat niet Wilders is, links is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:01 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ach, dit heb ik nu al een paar jaar van de linksdenkenden met hun 'bord voor mijn kopmentaliteit'.
Wilders is zelf ook links, maar tevens nationalistisch, hetgeen hem een unicum maakt in de Nederlandse politiek.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:21 schreef Dodecahedron het volgende:
Mensen die denken dat alles wat niet Wilders is, links is.
Zeg ik dat dan ergens?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:21 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Mensen die denken dat alles wat niet Wilders is, links is.
Mensen die op Wilders stemmen en zich bij alles en nog wat aangesproken voelenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:55 schreef cheqy het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan ergens?
Mensen die op een kinderachtige manier gaan reageren omdat ze reacties precies zo interpeteren zoals het hun uitkomt.!!!!
Maar acht je de man echt capabel genoeg afgezien van de zaken waar hij bekend om staat? Ik vind zijn plannen altijd zo moeilijk serieus te nemen, het is zelfs alsof hij het als een soort grap bedoeld om de discussie maar in ieder geval aan te zwengelen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:24 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Wilders is zelf ook links, maar tevens nationalistisch, hetgeen hem een unicum maakt in de Nederlandse politiek.
hij is links noch rechts, al zal dat door 'linksen' zoals van dam en veel allochtone klootusers en dhimmi's niet gelooft worden. hij is gewoon het enige antwoord op de vraag of nederland, nederland nog blijft zoals het was en prima was.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:01 schreef ehqo het volgende:
[..]
Maar acht je de man echt capabel genoeg afgezien van de zaken waar hij bekend om staat? Ik vind zijn plannen altijd zo moeilijk serieus te nemen, het is zelfs alsof hij het als een soort grap bedoeld om de discussie maar in ieder geval aan te zwengelen.
'dhimmi's'quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij is links noch rechts, al zal dat door 'linksen' zoals van dam en veel allochtone klootusers en dhimmi's niet gelooft worden. hij is gewoon het enige antwoord op de vraag of nederland, nederland nog blijft zoals het was en prima was.
wat jij wilt. multicultureel levert meer punten op.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'dhimmi's'![]()
Het meest populaire scrabble-woordje voor de Wilders-aanhang.
Mijn soort? Je bedoelt genuanceerd, realistisch, sociaal, empathisch, en met een IQ van 140+?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat jij wilt. multicultureel levert meer punten op.
ik ben geen wilders aanhanger, maar hij lonkt wel vanwege jouw soort.
nee ik bedoel een domme. irritante en vooral angstige kloothommel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mijn soort? Je bedoelt genuanceerd, realistisch, sociaal, empathisch, en met een IQ van 140+?
Ik maak me er helemaal niet zo heel druk om, maar schijnbaar genoeg anderen wel, daarom zou ik het niet willen bagatelliseren. Ik ben het er alleen niet mee eens dat dit hét nummer 1 punt van aandacht moet zijn, zeker niet van de onverdeelde aandacht.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij is links noch rechts, al zal dat door 'linksen' zoals van dam en veel allochtone klootusers en dhimmi's niet gelooft worden. hij is gewoon het enige antwoord op de vraag of nederland, nederland nog blijft zoals het was en prima was.
one issue? prima, het is namelijk wel een belangrijk issue.
voor europa en de samenstelling is dít nummer één.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:14 schreef ehqo het volgende:
[..]
Ik maak me er helemaal niet zo heel druk om, maar schijnbaar genoeg anderen wel, daarom zou ik het niet willen bagatelliseren. Ik ben het er alleen niet mee eens dat dit hét nummer 1 punt van aandacht moet zijn, zeker niet van de onverdeelde aandacht.
Dus je doelde op onzekere idioten als Wilders, die de hele boel willen ophitsen door zaken erger voor te stellen dan ze zijn!?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik bedoel een domme. irritante en vooral angstige kloothommel.
Grenzen dicht voor kans armen, deporteren van criminelen, afschaffen van ontwikkelingshulp, de overheid en regelgeving verkleinen, en onzinnige uitgaven schrappen zodat de belasting omlaag kan. Al met al heeft Wilders een prima programma. Ik ben het niet met alles eens, maar alles bij elkaar zet de kieswijzer mij terecht bij de PVV neer en heeft de partij een duidelijke nationalistische en economisch rechtse koers met veel gezwabber tussen conservatisme, liberalisme, en sociaal linkse denkbeelden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:01 schreef ehqo het volgende:
Maar acht je de man echt capabel genoeg afgezien van de zaken waar hij bekend om staat? Ik vind zijn plannen altijd zo moeilijk serieus te nemen, het is zelfs alsof hij het als een soort grap bedoeld om de discussie maar in ieder geval aan te zwengelen.
Mooie opsomming van relatieve en verwijfde kenmerken, en aan een IQ van 140 heb je niets als je het alleen maar gebruikt om in alsmaar grotere cirkels te redeneren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:12 schreef Yi-Long het volgende:
Mijn soort? Je bedoelt genuanceerd, realistisch, sociaal, empathisch, en met een IQ van 140+?
alsof je dat ooit hebt gedaan. linkse weggevers doen net alsof ze ineens inzien dat wilders one issue is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:25 schreef du_ke het volgende:
Ik bedank even geloof ik.
En ik moet eerlijk bekennen dat ik PVV of TON stemmers ook niet al te serieus kan nemen.
Je hebt gelijk ik heb Wilders en Verdonk aanhangers nog nooit serieus kunnen nemen, dat klopt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alsof je dat ooit hebt gedaan. linkse weggevers doen net alsof ze ineens inzien dat wilders one issue is.
weet ik, jij bent meer van het electoraal weggeven van wat mensen verdiend hebben en domme linkse praatjes die dat zouden kunnen goedkeuren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ik heb Wilders en Verdonk aanhangers nog nooit serieus kunnen nemen, dat klopt.
Met reden ook.
Waarom zou dat sarcastisch zijn, ik mag mijn mening toch hebben?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
God, ik hoop dat dit sarcastisch was...
ehh de vvd is ook links volgens jouw?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:24 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Wilders is zelf ook links, maar tevens nationalistisch, hetgeen hem een unicum maakt in de Nederlandse politiek.
Excuses. Ik dacht dat je het met opzet zo grammatisch waardeloos formuleerde, als parodie op de gemiddelde SBS6/Telegraaf/Wilders-tokkie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:15 schreef Han_som_reiste het volgende:
[..]
Waarom zou dat sarcastisch zijn, ik mag mijn mening toch hebben?
Zo links ben ik niet hoor, maar gelukkig niet zo populistischquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:01 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ach, dit heb ik nu al een paar jaar van de linksdenkenden met hun 'bord voor mijn kopmentaliteit'.
Grappig altijd, dat je een nazi bent volgen de progressievelingen als je het ook maar enigzinsquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 02:43 schreef gelly het volgende:
Grappig altijd, dat je links bent volgens de intellectuele Wilders aanhang als je geen algemene hekel hebt aan Marokkanen of moslims in het algemeen. Grappig ook dat dat soort figuren net zo goed onderdeel van het probleem zijn.
Waar zeg ik iets over nazi's ?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 02:51 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Grappig altijd, dat je een nazi bent volgen de progressievelingen als je het ook maar enigzins
met Wilders eens bent. Grappig ook dat dat soort figuren net zo goed onderdeel van het probleem zijn.
Het is een linkse gedachte dat een geloof het probleem is, in plaats van de belijders.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 00:49 schreef arjan1212 het volgende:
ehh de vvd is ook links volgens jouw?
Hoe heet dat mokkeltje ook alweer, van de PVV? Een hitsig ding is dat, botergeil. Ik denk dat dat hem wordt voor mij. Een soort kruising de twee bovenstaanden.quote:
Fleur Agemaquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 06:40 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Hoe heet dat mokkeltje ook alweer, van de PVV? Een hitsig ding is dat, botergeil. Ik denk dat dat hem wordt voor mij. Een soort kruising de twee bovenstaanden.
Als je het niet erg vindt maar ik geloof je niet met je zogenaamde hoge IQ. Simpele reden: Je schildert Wilders af als idioot terwijl Wilders jou feilloos bespeelt en jij met je klompvoet erin trapt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus je doelde op onzekere idioten als Wilders, die de hele boel willen ophitsen door zaken erger voor te stellen dan ze zijn!?
Wilders heeft zeer goede ideeën maar een nog groter aantal zijn extremistisch. Hij moet eerst bedaren voordat ik overweeg op hem te stemmen.quote:
Lullig die miskenning, voor zo'n rechtse hond als jij hè.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 02:43 schreef gelly het volgende:
Grappig altijd, dat je links bent volgens de intellectuele Wilders aanhang als je geen algemene hekel hebt aan Marokkanen of moslims in het algemeen. Grappig ook dat dat soort figuren net zo goed onderdeel van het probleem zijn.
Daar wil ik hem wel naar binnen schuivenquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 06:51 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Die ja.![]()
[ afbeelding ]
Lekker heur!!!
Een Poolse vrouw?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:08 schreef Han_som_reiste het volgende:
[..]
Daar wil ik hem wel naar binnen schuiven
En er blind van uit gaan dat ik een Wilders stemmer ben.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:58 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Mensen die op Wilders stemmen en zich bij alles en nog wat aangesproken voelen
Ik vind jou een eng mannetje als ik eerlijk ben.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 06:34 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Het is een linkse gedachte dat een geloof het probleem is, in plaats van de belijders.
Het is een linkse gedachte dat armoede mensen crimineel maakt.
Het is een linkse gedachte dat scholing mensen slimmer maakt.
Het is een linkse gedachte dat straat terroristjes het resultaat zijn van discriminatie.
Het is een linkse gedachte dat straat terroristjes het resultaat zijn van slap links beleid.
Het is een linkse gedachte dat straat terroristjes het resultaat zijn van harde rechtse kritiek (die werkelijk links is) op het slappe linkse beleid.
Het geloof in de maakbaarheid van het individu is zeer diep geworteld in de Nederlander, en zoals in mijn voorbeeld naar voren komt kan links tot het oneindige op haar eigen gedachtegoed parasiteren. Het antwoord op falende linkse politiek is meer linkse politiek, want een rechtse werkelijkheid staat gelijk aan de holocaust - en dat is ondenkbaar.
Wees dan wijs en stem niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:32 schreef Steeven het volgende:
Het wordt Wilders of blanco. Ik neig naar het laatste.
Dat laatste lijkt me van die 2 ook de beste optie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:32 schreef Steeven het volgende:
Het wordt Wilders of blanco. Ik neig naar het laatste.
Een marginaal lagere opkomst zal minder indruk maken dan relatief veel blanco stemmenquote:
Dat vind ik een beetje een stomme reactie.. hoe meer blanco stemmen, hoe duidelijker het failliet van de politiek. In mijn optiek hoeft het alleen niet duidelijker meer dan die twee zetels voor de pvdd... wat een afgang is datquote:
Ik bepaal zelf wel wat wijs is.quote:
Wilders is een extremist. Verdonk is gewoon een dom wijf. Ik weet niet wat erger is... Ik weet wel dat ik een veel grotere afkeer heb van Verdonk, omdat ze zó dom overkomt. Afgezien van het gebrek aan inhoud erger ik mij aan haar abominabel slechte beheersing van de Nederlandse taal, haar ontstellende zwakte in één-tegen-één debatten en, boven al, het imago van recht-door-zee en daadkrachtig dat zij zich probeert aan te meten door die twee dingen steeds maar te herhalen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:35 schreef Asanovic het volgende:
Wilders heeft zowieso veel meer in zijn mars dan Verdonk, dat mag duidelijk zijn. Ik ben zelf lid van een andere poitieke partij, maar ik zou het voor de parlementaire cultuur heel goed vinden als de pvv met een stuk of 10 zetels zou kunnen blijven zitten.
Schandelijk zal wel Limburgs of een Katholiscisme zijn. Op zich kan ik het provinciale aan Wilders ook wel waarderen, alleen jammer dat ie uit Heerlen komt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:46 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
... (afgezien van 'schandelijk'; wat is er mis met schandalig? klinkt een stuk beter iig).
Mijn strekking is hartstikke duidelijk en iedereen met hersens zal inzien dat met betrekking tot de maakbaarheid van het individu de VVD en de PVV linkse partijen zijn. En pretendeert iedereen niet dat zijn of haar denkbeelden de waarheid zijn?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind jou een eng mannetje als ik eerlijk ben.
En al helemaal om de VVD als een linkse partij te betitelen.
'De rechtse werkelijkheid' my ass. Jij pretendeert jouw denkbeelden als de waarheid, dictatortje.
Da's ook mijn dilemma.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:29 schreef Armageddon het volgende:
Kan ik ook ergens anders op stemmen?
Tegen de files heeft-ie nou net weer wel veel goeds gedaan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 03:05 schreef Ringo het volgende:
Ik stem op Hitler, al ben ik het niet eens met zijn "oplossing" van het fileprobleem.
quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:11 schreef SCH het volgende:
Een leuk verkeersongelukje kan ook een oplossing zijn.
Bovendien heeft ze een snorretje, ruikt naar rotte vis in dur slip, tis gewoon een kutwijfquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:28 schreef woef126 het volgende:
Verdonk is een multiculturalist, nooit dat ik daar op ga stemmen.
quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:02 schreef SCH het volgende:
Je moet er toch niet aan denken dat deze lieden serieuze macht zouden hebben in bijvoorbeeld een periode als deze, met de kredietcrisis *bibber*
denk je? ik gok eerder. maar waar jij altijd op gestemd hebt is wel goed tijdens een kredietcrisis?quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet het niet, de verkiezingen zijn pas over 3 jaar.
Ik zou in ieder geval nooit zoals ij mijn stem als proteststem uitbrengen, daar vind ik het iets te belangrijk voor allemaal.quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denk je? ik gok eerder. maar waar jij altijd op gestemd hebt is wel goed tijdens een kredietcrisis?
Groenlinks is een protest stem, of neem jij die partij echt serieus?quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval nooit zoals ij mijn stem als proteststem uitbrengen, daar vind ik het iets te belangrijk voor allemaal.
quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:02 schreef Sargon het volgende:
[..]
Groenlinks is een protest stem, of neem jij die partij echt serieus?
Euhm, de verkiezingen zijn over twee jaar. Het huidige kabinet zit er sinds 2006.quote:Op zondag 12 oktober 2008 02:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Hoezo denk je nu weer dat het kabinet gaat vallen?
Februari 2007quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euhm, de verkiezingen zijn over twee jaar. Het huidige kabinet zit er sinds 2006.
Een paar procent minder mensen is daar inderdaad de perfecte oplossing voorquote:Op zondag 12 oktober 2008 01:09 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tegen de files heeft-ie nou net weer wel veel goeds gedaan.
En jij denkt dat je met dit soort taal wel serieus genomen wordt?quote:
Leefbaar Nederland?quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:30 schreef liefhart het volgende:
Ik hoop dat er voor de komende verkiezingen nog een rechtste macht opstaat die ik wel serieus kan nemen.
Ben het met Wilders eens wat betreft onze Noord Afrikaanse medemens maar verder kan ik hem niet op enige inhoud betrappen.
Misschien dat Leefbaar de kicks weer aanbindt?
Dat WAS inderdaad een goede partij , totdat het overging in LPF en de bestuursleden onderling relletjes publiekelijk uitvochten toen werd het lachwekkendquote:Op maandag 13 oktober 2008 03:36 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Leefbaar Nederland?
Dat was me toch een goeie partij.
Dat was geen goede partij, en het is ook niet overgegaan in de LPF.quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:40 schreef liefhart het volgende:
[..]
Dat WAS inderdaad een goede partij , totdat het overging in LPF en de bestuursleden onderling relletjes publiekelijk uitvochten toen werd het lachwekkend
Pim is toch destijds van Leefbaar overgestapt naar zijn eigen partij (LPF) waardoor geen hond meer op Leefbaar stemde omdat Pim alle aandacht opeiste?quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:43 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dat was geen goede partij, en het is ook niet overgegaan in de LPF.
Wilders zit wat mij betreft goed aan de rechterkant. Laat hem rond de 10 zetels behouden.
En je hebt een mooi evenwicht in de kamer.
Toen Fortuyn de LPF begon was LN nog steeds een partij, die later dood was.quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:49 schreef liefhart het volgende:
[..]
Pim is toch destijds van Leefbaar overgestapt naar zijn eigen partij (LPF) waardoor geen hond meer op Leefbaar stemde omdat Pim alle aandacht opeiste?
Wilders heeft een probleem , zijn film Fitna was zelfs lachwekkend en het is puur sang een one issue partij.
Niet alleen de "incidenten". Ook de standaard en uiterst debiele reacties van onder andere Cohen en korpschef Stikhorst verstevigen Wilders zijn positie.quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:54 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Toen Fortuyn de LPF begon was LN nog steeds een partij, die later dood was.
Wilders gaat denk ik de volgende verkiezingen vrij hoog scoren, misschien wel een
verdubbeling van het huidige aantal zetels. Ik zou er niet raar van opkijken.
Die 'incidenten' van de laatste tijd versterken alleen maar zijn positie.
Het ergste is dat dergelijke uitspraken terecht zijn en dat er wel degelijk een probleem is.quote:Op maandag 13 oktober 2008 04:03 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Niet alleen de "incidenten". Ook de standaard en uiterst debiele reacties van onder andere Cohen en korpschef Stikhorst verstevigen Wilders zijn positie.
Zachte heelmeesters zoals Cohen en Stikhorst hadden allang ontslagen moeten worden.quote:Op maandag 13 oktober 2008 04:03 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Niet alleen de "incidenten". Ook de standaard en uiterst debiele reacties van onder andere Cohen en korpschef Stikhorst verstevigen Wilders zijn positie.
Wilders heeft zijn zaken veel beter voor elkaar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:14 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik vind Verdonk de laatste tijd een belediging voor Wilders worden en een belediging voor iedereen die ooit op haar stemde. Beetje theatraal een aangifte aankondigen en indruk proberen te maken door een artikel van het Wetboek van Strafrecht te kennen.
Met Wilders ben ik het per mee oneens, maar kan er wel iets van bewondering voor opbrengen hoe hij het doet.
Dit hoor ik de gehele tijd, maar hij heeft toch echt een volledig verkiezingsprogramma op zijn site staan. Het probleem is misschien een one issue media die het alleen maar over allochtonen wil hebben met Wilders.quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:49 schreef liefhart het volgende:
Wilders heeft een probleem , zijn film Fitna was zelfs lachwekkend en het is puur sang een one issue partij.
Natuurlijk heeft Wilders een probleem. Niet alleen was Fitna van bedenkelijk niveau (en heb ik het puur over de vorm, niet de inhoud), hij onderkent niet voldoende dat de islam op zich in Nederland niet *het* probleem is. Het werkelijke probleem van Nederland is zijn de progressieve ideeën die ervoor zorgen dat moslims alles gedaan krijgen. Zolang Wilders dat niet erkent voert hij een verloren achterhoedegevecht.quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:49 schreef liefhart het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 06:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft Wilders een probleem. Niet alleen was Fitna van bedenkelijk niveau (en heb ik het puur over de vorm, niet de inhoud), hij onderkent niet voldoende dat de islam op zich in Nederland niet *het* probleem is. Het werkelijke probleem van Nederland is zijn de progressieve ideeën die ervoor zorgen dat moslims alles gedaan krijgen. Zolang Wilders dat niet erkent voert hij een verloren achterhoedegevecht.
Wilders heeft progressieve ideeen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 06:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft Wilders een probleem. Niet alleen was Fitna van bedenkelijk niveau (en heb ik het puur over de vorm, niet de inhoud), hij onderkent niet voldoende dat de islam op zich in Nederland niet *het* probleem is. Het werkelijke probleem van Nederland is zijn de progressieve ideeën die ervoor zorgen dat moslims alles gedaan krijgen. Zolang Wilders dat niet erkent voert hij een verloren achterhoedegevecht.
Hij geeft zelf ook aan dat de Islam zijn belangrijkste thema is en dat hun profilatie op andere beleidsterreinen gewoon nog tekort schiet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 05:43 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Dit hoor ik de gehele tijd, maar hij heeft toch echt een volledig verkiezingsprogramma op zijn site staan. Het probleem is misschien een one issue media die het alleen maar over allochtonen wil hebben met Wilders.
Arresteren en deporteren puur omdat ze Marokkaan zijn helpt wel?quote:Op maandag 13 oktober 2008 23:12 schreef detlevico het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters zoals Cohen en Stikhorst hadden allang ontslagen moeten worden.
Totaal niet te begrijpen die gasten,zijn ze aan de drugs???????????????
Wilders is een debiel, maar volgens mij heeft zelfs hij dat nooit gezegd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Arresteren en deporteren puur omdat ze Marokkaan zijn helpt wel?
Is nooit geprobeerd maar wie weet helpt het wel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Arresteren en deporteren puur omdat ze Marokkaan zijn helpt wel?
de nazi's zeiden het toch al: het werkelijke probleem is links en die cultuurvreemde godsdienstigen...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 06:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
. Het werkelijke probleem van Nederland is zijn de progressieve ideeën die ervoor zorgen dat moslims alles gedaan krijgen.
Wilders zegt: Als een Marokkaan de wet overtreedt, dan moet hij gelijk het land uit. Terwijl wanneer een autochtone Nederlander iets uithaalt, wordt hij relatief gezien beloond met een gevangenis en een vooruitzicht om opnieuw te mogen beginnen in de NLse samenleving. Hieruit kun je concluderen dat het niet er om gaat wat je doet, maar wie je bent.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wilders is een debiel, maar volgens mij heeft zelfs hij dat nooit gezegd.
Hij heeft nooit gezegd dat een autochtoon bescherming krijgt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:48 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Wilders zegt: Als een Marokkaan de wet overtreedt, dan moet hij gelijk het land uit. Terwijl wanneer een autochtone Nederlander iets uithaalt, wordt hij relatief gezien beloond met een gevangenis en een vooruitzicht om opnieuw te mogen beginnen in de NLse samenleving. Hieruit kun je concluderen dat het niet er om gaat wat je doet, maar wie je bent.
Onbewust doet hij dat als hij Marokkanen en autochtonen verschillend straft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij heeft nooit gezegd dat een autochtoon bescherming krijgt.
Zolang iedere "Marokkaan" van de X-ste generatie nog een Marokkaans paspoort krijgt (en dus ongevraagd dubbel loyaal mag zijn), blijft dat ook wel zo.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:48 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Wilders zegt: Als een Marokkaan de wet overtreedt, dan moet hij gelijk het land uit. Terwijl wanneer een autochtone Nederlander iets uithaalt, wordt hij relatief gezien beloond met een gevangenis en een vooruitzicht om opnieuw te mogen beginnen in de NLse samenleving. Hieruit kun je concluderen dat het niet er om gaat wat je doet, maar wie je bent.
Ik zie in de persberichten, naast gejank over zielige diertjes en wat incidenteels over bejaarden, toch voornamelijk gelul over buitenlanders, "verkiezingspamflet" of niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 05:43 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Dit hoor ik de gehele tijd, maar hij heeft toch echt een volledig verkiezingsprogramma op zijn site staan. Het probleem is misschien een one issue media die het alleen maar over allochtonen wil hebben met Wilders.
Overigens gaat geen gerechtshof het goedkeuren. Als je namelijk een nationaliteit (niet per se een paspoort!) opgedrongen krijgt, een soort volmacht om op te vragen wanneer je wil, waardoor je Nederlandse nationaliteit een soort secundaire nationaliteit wordt, zul je Joodse criminelen óók rechtsongelijk moeten behandelen, omdat die een Israelische nationaliteit opgedrongen krijgen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:53 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Onbewust doet hij dat als hij Marokkanen en autochtonen verschillend straft.
Jij woont toch niet in Nederland? Waarom wil je dan in Nederland stemmen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:30 schreef CANARIS het volgende:
Canaris stemt op Wilders.
Uit overtuiging en niet uit wrok .
Canaris was vroeger een rechste VVDer, maar van die partei is geen reet meer over.
Verdonk is een intellektuele platwortelaarster zonder programma.
Iquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij woont toch niet in Nederland? Waarom wil je dan in Nederland stemmen?
Oprechte vraag.
Beetje offtopic, maar is het niet mogelijk je Nederlandse paspoort in te ruilen voor een Oostenrijkse?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:08 schreef CANARIS het volgende:
[..]
I
Oprechte vraag
eerrlijk antwoord
Ik worstel met mijzelf.
Eigenlijk zou ik liever hier willen deelnemen aan het demokratisch proces, maar daar dat nog steeds niet kan blijft alleen maar mijn geboorterecht over.
Ik heb de laatste jaren niet gestemd omdat ik het te flauw voor woorden vond om mijn stem uit te brengen op een parlament wat mij niet meer betreft.
Ik denk dat het nu ook weer zo zal zijn , maar ..... als ik toch ga stemmen dan...............
Dit is echt onzin.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:02 schreef Floripas het volgende:
Joodse criminelen óók rechtsongelijk moeten behandelen, omdat die een Israelische nationaliteit opgedrongen krijgen.
Waarom eigenlijk? Juridisch is er geen verschil:quote:
Een Jood kan heel gemakkelijk een Israëlische nationaliteit verkrijgen, vanwege de Wet Terugkeer (of ene titel van gelijke strekking), maar het is niet zo dat deze bij geboorte in een ander land wordt aangemeten en het is ook niet zo, dat er onder geen beding afstand kan worden gedaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Juridisch is er geen verschil:
* Geboren in Nederland
* Niet kunnen kiezen voor een zekere tweede nationaliteit, of er afstand van kunnen doen
* In feite dus twee nationaliteiten hebben, waarvan één slapend.
We hebben het hier al eerder over gehad, maar toen was het topic niet zo passend
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar is het niet mogelijk je Nederlandse paspoort in te ruilen voor een Oostenrijkse?
Oh, da's waar ook! Dat was ik vergeten, dat is niet heel gemakkelijk daar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:45 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maar.... dat is de laatste stap. En die is nog heel duur ook.
Ha, alleen al om je práchtige germanismen. Ik spaar ze in een bestand!quote:Je wilt me kwijt merk ik.![]()
En dat terwijl ik dacht dat er iets moois tussen ons bloeide
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, da's waar ook! Dat was ik vergeten, dat is niet heel gemakkelijk daar.
[..]
Ha, alleen al om je práchtige germanismen. Ik spaar ze in een bestand!
Dion Graus met een bomgordel?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:08 schreef arjan1212 het volgende:
een aanslag door moslim terroristen 2 weken voor de verkiezingen en huppakee pvv 60 zetels wilders premier
Sinds een paar jaar mag je als je trouwt en de nationaliteit van je echtgenoot aanneemt de Nederlandse nationaliteit behouden.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:50 schreef desiredbard het volgende:
Mag er wel gesteld worden dat een Nederlander (geboren en getogen ) geen recht heeft op een Nederlands paspoort danwel dubbele nationaliteit. Waar uit de bekende marrokanen knuffelhoek een paspoort voor crimineel tuig niet ontzegt mag worden.
In zekere zin hadden ze volkomen gelijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
de nazi's zeiden het toch al: het werkelijke probleem is links en die cultuurvreemde godsdienstigen...
Een verbetering welke kant op? Richting Albanie ofzo?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:07 schreef detlevico het volgende:
[..]
In zekere zin hadden ze volkomen gelijk.
Dit land,Nederland is te klein om zoveel verschillende rassen/godsdiensten te herbergen.
En niet te vergeten dat we met teveel inwoners ( 16.000.000 ) op een klein gebied wonen.
De helft weg zou een héle verbetering zijn.
Als je met een langharig woordenboek trouwt ja......quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:57 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Sinds een paar jaar mag je als je trouwt en de nationaliteit van je echtgenoot aanneemt de Nederlandse nationaliteit behouden.
Nationaal SOCIALISME tegen de Kapitalistische joden?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
de nazi's zeiden het toch al: het werkelijke probleem is links en die cultuurvreemde godsdienstigen...
Een grote concentratie van hoog opgeleide mensen is vaak juist een prima opmaat naar grote welvaartquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:07 schreef detlevico het volgende:
[..]
In zekere zin hadden ze volkomen gelijk.
Dit land,Nederland is te klein om zoveel verschillende rassen/godsdiensten te herbergen.
En niet te vergeten dat we met teveel inwoners ( 16.000.000 ) op een klein gebied wonen.
De helft weg zou een héle verbetering zijn.
Hoog opgeleid jaquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een grote concentratie van hoog opgeleide mensen is vaak juist een prima opmaat naar grote welvaart.
wel klote voor jou dat die hoge concentratie steeds vaker eens is met wilders.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een grote concentratie van hoog opgeleide mensen is vaak juist een prima opmaat naar grote welvaart.
Ook bij die mensen is elke generatie hoger opgeleid dan de vorige. De derde generatie zit nu voor de overgrote meerderheid nog op de basisschool dus daar heb ik wel vertrouwen inquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:46 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Hoog opgeleid ja
3e generatie strontscheppers/uitkeingstrekkers...nope
de derde generatie is nog extremer dan de eerste twee. waar baseer jij je op? de gl/pvdaverhaaltjes en de buurtwerkers die te bang zijn om te handelen omdat ze anders zelf slachtoffer worden van de derde genratie? wereldvreed ben je.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook bij die mensen is elke generatie hoger opgeleid dan de vorige. De derde generatie zit nu voor de overgrote meerderheid nog op de basisschool dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Overigens waar zet je zelf op in? Weer een ban binnen een week?
"de eerste twee"?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de derde generatie is nog extremer dan de eerste twee. waar baseer jij je op? de gl/pvdaverhaaltjes en de buurtwerkers die te bang zijn om te handelen omdat ze anders zelf slachtoffer worden van de derde genratie? wereldvreed ben je.
zelfs iets intelligentere berbermarokkanen nemen afstand van de door inteeltvrouuwen gebaarde en opgevoedde 3e generatie.
sukkel.
uitkeringtrekken is niet extreem? mensen hierheen halen is niet extreem? de zielige getormenteerde gastarbeider spelen, terwijl je een nieuw huis in je geboortedorp kan laten bouwen, is niet extreem?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:55 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
"de eerste twee"?
wat was er zo extreem aan de eerste generatie?
De derde generatie zijn de kinderen van de kinderen van de immigranten. Daarvan zijn er echt nog niet zo heel veel. De 'kutmarokkanen' waar nu veel problemen mee zijn zijn bijna allemaal van de 2e generatie.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de derde generatie is nog extremer dan de eerste twee. waar baseer jij je op? de gl/pvdaverhaaltjes en de buurtwerkers die te bang zijn om te handelen omdat ze anders zelf slachtoffer worden van de derde genratie? wereldvreed ben je.
zelfs iets intelligentere berbermarokkanen nemen afstand van de door inteeltvrouuwen gebaarde en opgevoedde 3e generatie.
sukkel.
ik denk dat je door je roze bril niet zoveel gaat en wilt aannemen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
De derde generatie zijn de kinderen van de kinderen van de immigranten. Daarvan zijn er echt nog niet zo heel veel. De 'kutmarokkanen' waar nu veel problemen mee zijn zijn bijna allemaal van de 2e generatie.
Bedenkt dat de meeste gastarbeiders hier in de jaren '70 als 20-40 jarigen hier heen kwamen. De jongeren onder hen hebben hier kinderen gekregen de ouderen in hun vaderland. Stel dat na de gezinshereniging begin jaren '80 die hun eerste kinderen in Nederland kregen in 1983. Dan zijn die kinderen nu 25 jaar oud, de kans dat die al kinderen hebben (de derde generatie) die wijken terroriseren lijkt me vrij klein.
Maar goed kom maar op met de bronnen.
Kom verdomme eens met de feiten en cijfers in plaats van op internet de domme huiloor uit te hangen. Je kan zoveel beter, of zit je in een wat zware periode de laatste tijd?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat je door je roze bril niet zoveel gaat en wilt aannemen.
geeft niet, maar val normale mensen, die wel geld verdienen en belasting betalen, niet lastig, met je linkse onzin.
anders ga je wat meer verdiepen en wat meer internet bekijken, domoor.
ik zeg cbs en het feit dat surinamers het met elke generatie beter doen en marokkanen het met elke generatie minder doen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kom verdomme eens met de feiten en cijfers in plaats van op internet de domme huiloor uit te hangen. Je kan zoveel beter, of zit je in een wat zware periode de laatste tijd?
Hoe meet je of surinamers het beter doen? Het zou leuk zijn als je een grafiekje hebt met werkeloosheid, misdaad, opleidings niveau, en het gemiddelde aantal kinderen van de afgelope 20 jaar van alle grote bevolkingsgroepen, maar zover ik weet houdt het CBS zich hier niet mee bezig.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:12 schreef zoalshetis het volgende:
ik zeg cbs en het feit dat surinamers het met elke generatie beter doen en marokkanen het met elke generatie minder doen.
Lever die cijfers danquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zeg cbs en het feit dat surinamers het met elke generatie beter doen en marokkanen het met elke generatie minder doen.
wat wil je nou? de domoor spelen en mij als een achterlijke debiel wegzetten? mag hoor. maar het zal je geen goed doen. de cijfers spreken je tegen.
Het eerste klopt (hoogopgeleide Surinamers doen het zelfs "beter" da hoogopgeleide autochtonen, alhoewel niet significant), het tweede niet; Marokkanen kennen weliswaar de langzaamste vooruitgang van iedereen, de jongere generaties zijn toch maatschappelijk beter geintegreerd dan de oudere generaties.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Hoogopgeleid...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook bij die mensen is elke generatie hoger opgeleid dan de vorige. De derde generatie zit nu voor de overgrote meerderheid nog op de basisschool dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Overigens waar zet je zelf op in? Weer een ban binnen een week?
Tenzij hij er genoeg binnenhaalt om ieder ander kabinet onmogenlijk te maken..... of het gewoon op zichzselft te kunnenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:55 schreef PDOA het volgende:
Grappig om te zien dat Wilders toch wel de onderbuikgevoelens van veel mensen heeft geraakt met zijn moslimgebash. Na ja, die vent kan nog zoveel stemmen binnenhalen; niemand in de kamer zal een partij met die opruier willen vormen. Kabinetscrisis dus.
Ik stem doorgaans SP.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:29 schreef zoalshetis het volgende:
florispas...
ik heb je zelden zo dom zien schrijven... geez.
kijk, van links had ik niet anders verwacht dan vreemde woorden, maar van een vvd-stemmer!?
klik voor de positieve trend.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 03:52 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Hoe meet je of surinamers het beter doen? Het zou leuk zijn als je een grafiekje hebt met werkeloosheid, misdaad, opleidings niveau, en het gemiddelde aantal kinderen van de afgelope 20 jaar van alle grote bevolkingsgroepen, maar zover ik weet houdt het CBS zich hier niet mee bezig.
Mischien moeten we El Al maar weer eens vragen een vleugeltje af te leveren...quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:11 schreef SCH het volgende:
Een leuk verkeersongelukje kan ook een oplossing zijn.
Een echte Wilders stemmer...ik zie even alleen het verschil nu niet tussen een moslim extremist die op een aanslag hoopt en jou, op het doelwit na dan, natuurlijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:06 schreef desiredbard het volgende:
Mischien moeten we El Al maar weer eens vragen een vleugeltje af te leveren...
Bepaaldde wijken in Gouda , Amsterdam Rotterdam Denhaag .....
Dat zou ook een boel oplossen
Wat is het verschil dan met hopen dat iemand een verkeersongevalletje krijgt?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een echte Wilders stemmer...ik zie even alleen het verschil nu niet tussen een moslim extremist die op een aanslag hoopt en jou, op het doelwit na dan, natuurlijk.
Niet erg groot, dat geeft ook geen pas. Omdat persoon X dat fatsoen niet op kan brengen hoef jij toch niet zijn gedrag te kopieren?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:20 schreef desiredbard het volgende:
Wat is het verschil dan met hopen dat iemand een verkeersongevalletje krijgt?
Verdonk stemmen...Tja...quote:Bovendien..Verdonk stemmer...wilders alleen als verdonk niet verkiesbaar is...daar niet stemmen toch maar voordeel voor PvdA CDA en VVD is.
Dat dedain komt voort uit jouw uitspraken, de enige die je dat kan verwijtten ben je zelf.quote:Maar het soort uitspraken als SCH en de disdain van de jouwen....Je krijgt wat hier bekend staat als het Ian P effect
Niettegenstaande dat de orginele reactie waarop ik reageerde als enkelle uren oud is zonder dat iemand uit jouw "politieke hoek" zich geroepen voelde terug te fluiten.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet erg groot, dat geeft ook geen pas. Omdat persoon X dat fatsoen niet op kan brengen hoef jij toch niet zijn gedrag te kopieren?
Voorbijgaan dat er een gebrek is aan een gulden middenwegquote:Verdonk stemmen...Tja...
Oh je bedoeld dat we hier een tit for tat flame gaande krijgen.quote:Dat dedain komt voort uit jouw uitspraken, de enige die je dat kan verwijtten ben je zelf.
Over de vraag of de derde generatie Marokkanen in Nederland crimineler is dan de 1 e en 2e. Naar mijn idee is de derde generatie (waarvan de ouders dus in Nederland geboren zijn) nog heel klein en jong maar volgens Zoalshetis zijn het de grootste criminelen die er bestaan.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:46 schreef CANARIS het volgende:
ik begrijp hier geen fuck meer van. Waar hebben jullie het in Godsnaam over?
Zie mijn stukje daarover.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Over de vraag of de derde generatie Marokkanen in Nederland crimineler is dan de 1 e en 2e. Naar mijn idee is de derde generatie (waarvan de ouders dus in Nederland geboren zijn) nog heel klein en jong maar volgens Zoalshetis zijn het de grootste criminelen die er bestaan.
Daarover verschillen we van mening en daarom vroeg ik hem om een onderbouwing.
Klein & jong. Klopt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Over de vraag of de derde generatie Marokkanen in Nederland crimineler is dan de 1 e en 2e. Naar mijn idee is de derde generatie (waarvan de ouders dus in Nederland geboren zijn) nog heel klein en jong maar volgens Zoalshetis zijn het de grootste criminelen die er bestaan.
Dat heeft me nog niet echt kunnen overtuigen helaas.quote:
mijn reactie:quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat dus.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Klein & jong. Klopt.
Grote criminelen. Klopt ook.
Het zijn die achtjarige ventjes waar we het hier over hebben, dat onvolgroeide tuig in de binnen- en buitensteedse getto's. Inderdaad de grootste druktemakertjes, hoe klein ze ook zijn. Binnen een paar jaar allemaal gewapende no future kids.
Dat is dan toch echt jouw probleem.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat heeft me nog niet echt kunnen overtuigen helaas.
duke heeft wel meer problemen. zijn kortzichtige electorale gelul over links zal hem steeds blijven dwarszitten. oh nee wacht: "we hebben er toch allemaal voor gestemd!". verder komt deze linkse boei niet. hij wast zijn handen in een deken der liefde en die gaat niet stinken, maar rotten.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is dan toch echt jouw probleem.
Neuh dat is vooral een probleem van ontbrekende statistieken waardoor je verhaaltje helaas niet kan overtuigenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is dan toch echt jouw probleem.
statistieken zijn verkrijgbaar bij het cbs en als je zelfs die bagetelliseert, ben je niet alleen dom maar ook zielig en sch vals.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh dat is vooral een probleem van ontbrekende statistieken waardoor je verhaaltje helaas niet kan overtuigen.
Regel die dan even voor onsquote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
statistieken zijn verkrijgbaar bij het cbs en als je zelfs die bagetelliseerd ben je niet alleen dom, maar ook vals.
lol. cbs is iets wat je inzicht gaat geven. al zijn zelfs die cijfers niet helemaal eerlijk omdat sommigen onder ons een persoon met een nederlands paspoort zien als nederlander.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Regel die dan even voor ons.
Dat is namelijk een stuk nuttiger dan wat je nu doet. Dom huilen en schelden is toch echt onder je niveau.
Je bedoelt die statistieken die zogenaamd niet bijgehouden worden waarom er een Kamerdebat moet plaatsvinden om de allochtone afkomst te registreren terwijl dit allang gebeurt. Of toch niet. Of jawel.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh dat is vooral een probleem van ontbrekende statistieken waardoor je verhaaltje helaas niet kan overtuigen.
Ik zie geen duidelijke positieve trend - zelfs een daling in sommige jaren voor een aantal groepen. Wel is duidelijk uit de cijfers dat we in Nederland te maken hebben met een zogenaamde brain drain als je naar het aantal oudere hoog opgeleiden kijkt uit Suriname en de Antillen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:06 schreef Floripas het volgende:
klik voor de positieve trend.
Maar het zal wel indruisen tegen je rassentheorie.
Van het CBS, 2e generatie Marokkanen die de mogelijkheid hebben gehad qua leeftijd om nu te zorgen voor kinderen in de etterleeftijd vanaf 10 jaar, daarvan zijn er in Nederland 29113 (leeftijdsgroep van 20-40), dat is minder dan 10% van het totaal aantal mensen van Marokkaanse komaf in Nederland en slechts 6000 van hen zijn 30+. Stel die zijn netjes jongetje meisje verdeeld en ze zijn vlot begonnen met kinderen krijgen zodat elk koppel er 2 heeft gehad in die periode. Dan zit je dus op maximaal 30.000 derde generatie kinderen waarvan er maar heel weinig ouder dan 10 zullen zijn omdat hun ouders dan ook al snel 30+ zullen zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. cbs is iets wat je inzicht gaat geven. al zijn zelfs die cijfers niet helemaal eerlijk omdat sommigen onder ons een persoon met een nederlands paspoort zien als nederlander.
De statistieken over 1e en 2e generatie Marokkanen worden wel degelijk bijgehouden door het CBS en daaruit kan je heel veel gegevens halen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bedoelt die statistieken die zogenaamd niet bijgehouden worden waarom er een Kamerdebat moet plaatsvinden om de allochtone afkomst te registreren terwijl dit allang gebeurt. Of toch niet. Of jawel.
Je weet zelf net zo goed als ik dat statistieken hierover niet beschikbaar zijn. Niet in de laatste plaats omdat het irritante kutgedrag van de 8-12 jarige Marokkaanse straatschoffies dan wel niet als criminaliteit geregistreerd wordt (omdat die ratjes zo verdomd lastig te pakken te krijgen zijn), dan wel valt onder de brede noemer "jeugdcriminaliteit" ("opgelost" met een uurtje schoffelen in het park vanaf 12 jaar, daaronder kunnen kinderen volgens mij niet eens veroordeeld worden).
Je loopt dus te zuigen en te zieken om je eigen (linkse, met dank aan zoalshetis) weghonende, weglachende, wegkijkende, gaat-u-maar-lekker-slapen-en-leest-u-alstublief-de-Telegraaf-niet-want-dat-is-een-rechtse-krant-en-heeft-dus-per-definitie-ongelijk houding maar te kunnen etaleren.
Nou google die CBS statistieken even zelf nutteloze .quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
De statistieken over 1e en 2e generatie Marokkanen worden wel degelijk bijgehouden door het CBS en daaruit kan je heel veel gegevens halen.
En sorry dat ik je paranoia praat niet zomaar geloof maar liever gewoon cijfers zie. Dat is namelijk wel controleerbaar in tegenstelling tot je borrelpraat.
Daar wil ik wel eens een bron voor zien.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:52 schreef SeventhWave het volgende:
37% van de Surinaamse bevolking is Hindostaans van afkomst en dat verklaart waarom Surinamers het een stuk beter doen dan Antillianen.
Whatever, gedoogde troll.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
De statistieken over 1e en 2e generatie Marokkanen worden wel degelijk bijgehouden door het CBS en daaruit kan je heel veel gegevens halen.
En sorry dat ik je paranoia praat niet zomaar geloof maar liever gewoon cijfers zie. Dat is namelijk wel controleerbaar in tegenstelling tot je borrelpraat.
CIA factbook.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:27 schreef Floripas het volgende:
Daar wil ik wel eens een bron voor zien.
Blijkbaar wil jij liever een vis dan leren vissen. Ik leef met je mee.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:01 schreef Floripas het volgende:
Oh, pardon, door deze tweewoordige bronvermelding zonder link ben ik nu echt overtuigd
Ze stemt SP, wat denk je zelf?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:12 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Blijkbaar wil jij liever een vis dan leren vissen. Ik leef met je mee.
Het graqppige is, ik ben op dit5 forum wel eens door iemand anders overtuigd - iemand anders die overigens slimmer, erudieter was dan jij en ook daadwerkelijk mee wilde discussieren, iemand die daadwerkelijk iets afwist van methode en bronnenkritiek, dat er een erfelijke component zit aan intelligentie. Ik was op een lezing geweest van Gould, de onderzoeker die dat betwijfelde, en aangezien ik toen nog niet gek veel wist van dat onderwerp, dacht ik dat het consensus was. Die iemand (hij weet wel wie hij isquote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:12 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Blijkbaar wil jij liever een vis dan leren vissen. Ik leef met je mee.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het graqppige is, ik ben op dit5 forum wel eens door iemand anders overtuigd - iemand anders die overigens slimmer, erudieter was dan jij en ook daadwerkelijk mee wilde discussieren, iemand die daadwerkelijk iets afwist van methode en bronnenkritiek, dat er een erfelijke component zit aan intelligentie. Ik was op een lezing geweest van Gould, de onderzoeker die dat betwijfelde, en aangezien ik toen nog niet gek veel wist van dat onderwerp, dacht ik dat het consensus was. Die iemand (hij weet wel wie hij is) is zeker bepaald rechts te noemen, en ik dacht dan ook in eerste instantie dat hij zijn eigen maatschappelijke opvatting zat te pushen. Maar hij kwam met goede bronnen, pareerde mijn argumenten, had meer kennis en legde gewoon uit wat hij bedoelde, gebruikmakend van logica en solide bewijsvoering. Toen heb ik hem aan het einde gewoon gelijk gegeven.
Gouldquote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:38 schreef Floripas het volgende:
Ik vrees dat jij noch de intelligentie, noch de eruditie bezit om daadwerkelijk een open debat aqan te gaan op grond van argumenten.
Oh, Stephen Jay Gould is slechts hoogleraar aan Harvard, waarom zou ik die nou geloven boven mijn onderbuikgevoel?quote:
Gould is al 6 jaar dood.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:09 schreef Floripas het volgende:
Oh, Stephen Jay Gould is slechts hoogleraar aan Harvard, waarom zou ik die nou geloven boven mijn onderbuikgevoel?![]()
Wat ben jij een triest figuurtje.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:09 schreef Floripas het volgende:
Geeft niks, dat krijg je volgend jaar waarschijnlijk pas.
Oh nee, dan geldt mijn punt natuurlijk niet meerquote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:23 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Gould is al 6 jaar dood.![]()
[..]
Nou, het zou eens een idee zijn als je er gewoon eens met een paar bevriend raakt, in academische setting bijvoorbeeld.quote:Wat ben jij een triest figuurtje.
Maar het mag duidelijk zijn dat we in Nederland niet echt weten hoe het nu met de Surinamers gaat - as a matter of fact - Nederlanders (of in iedergeval de alwetende linkse muts hier boven) weten niet eens wie de Surinamers zijn.
Einstein en Darwin ook. Je punt?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:23 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Gould is al 6 jaar dood.![]()
[..]
Ja, maar die zijn niet hoogleraar aan Harvard, vanuit het graf. Valt het kwartje?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:52 schreef One_of_the_few het volgende:
Einstein en Darwin ook. Je punt?
Als je jezelf zulke restricties oplegt, blijft er inderdaad weinig keuze over.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:26 schreef Gia het volgende:
Heb eigenlijk altijd VVD gestemd, maar ja, dat kan nu niet meer.
Naar links kan ook niet. Dus zit er niks anders op. Ik beken!!
In principe Rita Verdonk. Als dat niet kan zal ik wel nog rechtser moeten. Ik heb geen keuze.
Erg jammer dit, ik lever wel controleerbare cijfers aan over dit onderwerp en dan ben ik de trollquote:
Dat heb ik een paar posts hiervoor gedaan en die bewijzen gewoon mijn gelijk. Wat is je puntquote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:21 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nou google die CBS statistieken even zelf nutteloze .
En neem dan even mee waar de politie geen arrestties verich om de boel niet te laten escaleren
Nee hoor, de NVU bijvoorbeeld is zoweel extreem-rechts als extreem-links. Twee hele goede redenen om nooit op dat soort clubjes te stemmen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:24 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Omdat Henk Kamp weg is?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:26 schreef Gia het volgende:
In principe Rita Verdonk. Als dat niet kan zal ik wel nog rechtser moeten. Ik heb geen keuze.
Nederland zoals het was? Waar ligt dat ijkpunt dan wel? De gouden eeuw, 1920, 1960? Kom, leg het 'ons soort' nu eens uit want ik neem aan dat 'het enige antwoord' die vraag toch wel eenduiding heeft beantwoord.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:06 schreef zoalshetis het volgende:
one issue? prima, het is namelijk wel een belangrijk issue.
Waarmee mijn eerdere standpunt dus bevestigd wordt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:26 schreef Gia het volgende:
Heeft de VVD eigenlijk kamervragen gesteld over het vertrek van Kamp? Ze vonden het vertrek van Aboutaleb namelijk wel een reden om die te stellen "omdat hij de klus niet afmaakte".quote:
Kamp was Kamerlid, Aboutaleb staatssecretaris. Een verschilletje.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heeft de VVD eigenlijk kamervragen gesteld over het vertrek van Kamp? Ze vonden het vertrek van Aboutaleb namelijk wel een reden om die te stellen "omdat hij de klus niet afmaakte".
Kamp was een reden voor veel kiezers om te stemmen op de VVD, ik kan mij herinneren dat de VVD zelf in het verleden over het tussentijds verlaten van de Kamer dingen riep als "kiezersbedrog". De hypocrisie ten top weer.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:26 schreef El_Matador het volgende:
Kamp was Kamerlid, Aboutaleb staatssecretaris. Een verschilletje.
Jammer dat Kamp gaat. Was een goeie vent.
Klopt. Kamerleden worden gekozen en krijgen een mandaat van de kiezer die ervan uit zouden moeten mogen gaan dat een kamerlid voor 4 jaar hun belangen dient.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kamp was Kamerlid, Aboutaleb staatssecretaris. Een verschilletje.
het enige dat zielig is, is dat de niet-blanke en vaak werkloze of criminele niet-blanke denkt dat het allemaal maar kan doorgaan zoals het gaat. en van de hardwerkende en op zich graag belastingbetalende blanke man verwacht wordt dat deze het kritiekloos aan zich voorbij laat gaan dat er een tijd is waar er keihard geprofiteerd wordt zonder enige vorm van inzet van de ontvanger.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
Zielig eigenlijk, die bange blanke mensen die zo krampachting willen vasthouden aan iets wat allang niet meer bestaat.
En of je daar blij mee moet zijn, een nationalistische socialistquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:24 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
idd hitler was ook links, nationaal en socialist, soort pvda dus. of wilde je die vergelijking zelf niet trekken?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En of je daar blij mee moet zijn, een nationalistische socialist
Ja, want zes miljoen Joden vergassen staat echt gelijk aan het kwartje van Kok. Totaal vergelijkbaar!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
idd hitler was ook links, nationaal en socialist, soort pvda dus. of wilde je die vergelijking zelf niet trekken?
Oh, nu is mijn hele argument weg.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 01:55 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Ja, maar die zijn niet hoogleraar aan Harvard, vanuit het graf. Valt het kwartje?
Doe je nou alsof het een kwestie van kleur is?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het enige dat zielig is, is dat de niet-blanke en vaak werkloze of criminele niet-blanke denkt dat het allemaal maar kan doorgaan zoals het gaat. en van de hardwerkende en op zich graag belastingbetalende blanke man verwacht wordt dat deze het kritiekloos aan zich voorbij laat gaan dat er een tijd is waar er keihard geprofiteerd wordt zonder enige vorm van inzet van de ontvanger.
deksel en neus. geloof me. je blanke geldverstrekkende paradijs is over.
nee, dat deed de persoon waar ik op reageer. hij noemde het blank, dus daar ga ik graag op in. wel leren lezen, al heb je een boekensite.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe je nou alsof het een kwestie van kleur is?
Hey, dat is niet voor het eerst vandaag, dat iemand zegt: maar hij zei het ook en dus zeg ik het ook maar. Ik lees jouw posts en dus reken ik het jou aan. Zoals het er nu staat is het zelfs 'zoalshetis-onwaardig'.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, dat deed de persoon waar ik op reageer. hij noemde het blank, dus daar ga ik graag op in. wel leren lezen, al heb je een boekensite.
f&f wat wil je weten dan?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Hey, dat is niet voor het eerst vandaag, dat iemand zegt: maar hij zei het ook en dus zeg ik het ook maar. Ik lees jouw posts en dus reken ik het jou aan. Zoals het er nu staat is het zelfs 'zoalshetis-onwaardig'.
En kijk even in F&F. Ik heb je nodig dezer dagen.
Leuke klaagzang maar waarom beantwoord je de vraag niet die ik stelde? Oh btw, ik ben blank, ik betaal belasting en ik ontvang geen enkele vorm van overheids uitkering, kritiek hebben is iets anders als een man steunen die de Nederlandse grondwet en zo'n beetje alles waar Nederland voor staat wil afbreken om zich als een staat Israel op een eilandje te midden van vijandige staten te isoleren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:00 schreef zoalshetis het volgende:
het enige dat zielig is, is dat de niet-blanke en vaak werkloze of criminele niet-blanke denkt dat het allemaal maar kan doorgaan zoals het gaat. en van de hardwerkende en op zich graag belastingbetalende blanke man verwacht wordt dat deze het kritiekloos aan zich voorbij laat gaan dat er een tijd is waar er keihard geprofiteerd wordt zonder enige vorm van inzet van de ontvanger.
deksel en neus. geloof me. je blanke geldverstrekkende paradijs is over.
PvdA is economisch links, niet nationalistisch, en sociaal links.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:27 schreef zoalshetis het volgende:
idd hitler was ook links, nationaal en socialist, soort pvda dus. of wilde je die vergelijking zelf niet trekken?
wilders is gewoon een protest voor mensen die denken hier het luilekkerland voor eeuwig te hebben gevonden.
Hoe simplistisch en nog steeds onjuist kan een mens denken?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:46 schreef SeventhWave het volgende:
PvdA is economisch links, niet nationalistisch, en sociaal links.
Wilders is economisch rechts, nationalistisch, en sociaal links.
Hitler was economisch links, nationalistisch, en sociaal rechts.
Gut, waar zit ik fout?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hoe simplistisch en nog steeds onjuist kan een mens denken?
Behalve door zowel sociaal als economie in te delen in enkel een links-rechts tegenstelling? En zelfs dan Wilders sociaal links te noemen?quote:
Als je er toch een drie-assige abstractie van maakt: waar zit jij eigenlijk?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:46 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
PvdA is economisch links, niet nationalistisch, en sociaal links.
Wilders is economisch rechts, nationalistisch, en sociaal links.
Hitler was economisch links, nationalistisch, en sociaal rechts.
Jij bent nu net zo simplistisch bezig als een Amerikaan die de PvdA een communistische partij noemt. Tussen socialisme en communisme zit een wereld van verschil. Maar er is zeker een gebrek aan terminologie om de sociale visies van Wilders en Hitler duidelijk te beschrijven, maar in alle opzichten is Wilders sociaal links.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Behalve door zowel sociaal als economie in te delen in enkel een links-rechts tegenstelling? En zelfs dan Wilders sociaal links te noemen?
Het klinkt misschien vreemd, maar ik sta hier grotendeels boven. Ik zie de voor en nadelen van zowel socialisme als kapitalisme. Nationalisme en anti-nationalisme zijn beide in essentie irrationeel en veel te wazige begrippen. En het verschil tussen sociaal links en rechts is een wetenschappelijk en niet een politiek vraagstuk - daar ben jij het toch wel mee eens?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:04 schreef Floripas het volgende:
Als je er toch een drie-assige abstractie van maakt: waar zit jij eigenlijk?
Ik hanteer dus ook geen 2-dimensionale links-rechts-as, dat doe jijquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:34 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Jij bent nu net zo simplistisch bezig als een Amerikaan die de PvdA een communistische partij noemt. Tussen socialisme en communisme zit een wereld van verschil.
Als er iets is wat Wilders duidelijk als 'rechts' typeert is het wel zijn sociale visie, dat is een doorgedraaide versie van de overige rechtse partijen. Nationaal en internationaal.quote:Maar er is zeker een gebrek aan terminologie om de sociale visies van Wilders en Hitler duidelijk te beschrijven, maar in alle opzichten is Wilders sociaal links.
Ik hou me verre van de term nationalitisch. Omdat ik het een bullshit term vind en het vaak niets anders is dan een ontkenning van xenofobie in de moderne europese politiek.quote:Het gebruik van de definitie nationalistisch is bedenkelijk echter, maar dit gaat waarschijnlijk jouw pet te boven, en zoals ik zei, de terminologie houdt te wensen over.
Je staat er niet boven, het gaat je boven je pet.quote:Het klinkt misschien vreemd, maar ik sta hier grotendeels boven. Ik zie de voor en nadelen van zowel socialisme als kapitalisme. Nationalisme en anti-nationalisme zijn beide in essentie irrationeel en veel te wazige begrippen. En het verschil tussen sociaal links en rechts is een wetenschappelijk en niet een politiek vraagstuk - daar ben jij het toch wel mee eens?
Is dat zo?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Als er iets is wat Wilders duidelijk als 'rechts' typeert is het wel zijn sociale visie, dat is een doorgedraaide versie van de overige rechtse partijen.
Goede comebackquote:
Maar je zult keuzes moeten maken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:34 schreef SeventhWave het volgende:
Het klinkt misschien vreemd, maar ik sta hier grotendeels boven. Ik zie de voor en nadelen van zowel socialisme als kapitalisme. Nationalisme en anti-nationalisme zijn beide in essentie irrationeel en veel te wazige begrippen. En het verschil tussen sociaal links en rechts is een wetenschappelijk en niet een politiek vraagstuk - daar ben jij het toch wel mee eens?
Ik vraag me toch af wat Wilders van jouw analyse zou vinden. Hè, wordt-ie toch weer met Hitller vergeleken, wat-ie al vervelend vindt. Maar ook nog is niet alleen Hitler links, maar hijzelf ook.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:34 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
, maar in alle opzichten is Wilders sociaal links.
Ik denk niet dat Wilders zich schaamt omdat hij de Nederlandse cultuur beter vind dat de Islamitische cultuur. Of dat de PvdA zich schaamt omdat de Nazis toevallig ook voorstanders van het socialisme waren op economisch vlak.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vraag me toch af wat Wilders van jouw analyse zou vinden. Hè, wordt-ie toch weer met Hitller vergeleken, wat-ie al vervelend vindt. Maar ook nog is niet alleen Hitler links, maar hijzelf ook.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar een kleine koers wijziging over een breed front kan een overheid op de lange termijn veel bereiken. Gratis abortus, het legaliseren en sponsoren van embryo selectie, een limiet aan de kinderbijslag, hogere gevangenis straffen voor geweldsmisdrijven, etc.quote:
Dat wilt Wilders toch ookquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:42 schreef SeventhWave het volgende:
Als Wilders rechts was op sociaal gebied zou hij pleiten tot het afpakken van de Nederlandse identiteit van criminelen met een dubbele nationaliteit en deze uitzetten. Juist het willen afschaffen van de dubbele nationaliteit is een zeer sociaal linkse doelstelling.
[..]
Zover ik weet niet, wat ik ervan vernomen heb geloofd Wilders dat de dubbele nationaliteit de integratie tegenwerkt en zodoende afgeschaft moet worden. Zonder een tweede nationaliteit kan deportatie zeer moeilijk zijn.quote:
Omdat alles beter is dan het huidige pappen en nathouden beleid.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat Henk Kamp weg is?
En leg eens uit waarom je niet op Verdonk zou kunnen stemmen? En waarom zou je nu al op een beweging stemmen zonder dat ze ook maar enigszins haar plannen heeft toegelicht?
6xquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:49 schreef SCH het volgende:
Hoe vaak heb je het laatste jaar in een connexxion bus gezeten desiredbard?
Ach man ga lekker de qu'ran lezen...jouw normen en waarden zijn allang bekend hier,quote:
Qualiteitspost Kloontjequote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij is hij alleen verkracht!
Mij valt gewoon op dat de fanatiekste Marokkanenbashers en relnichten op FOK! users zijn die in het buitenland wonen en ons wel even zullen vertellen hoe erg het allemaal is. Er is nog zo'n StefanP en jij, jullie zijn de meeste hysterische over de situatie hier. Dat is op zijn zachts gezegd merkwaardig.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:58 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ach man ga lekker de qu'ran lezen...jouw normen en waarden zijn allang bekend hier,
Mohammed is wel wat voor jou.
Ik heb al eerder verteld wat onze ervaringen in het openbaar vervoer zijn.
Maar blijf lekker ontkennen dat al die berichtgeving onjuist is.
Dat er helegaar niets aan de hand is
Daar help je echt iemand mee![]()
Om je gerust te stellen...ik heb mijn blauwe shirtje al.
Je hebt zelf meerdere malen op het forum laten ziet soms erg hysterisch te kunnen zijn, een ban komt niet uit de lucht vallen, das een.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Mij valt gewoon op dat de fanatiekste Marokkanenbashers en relnichten op FOK! users zijn die in het buitenland wonen en ons wel even zullen vertellen hoe erg het allemaal is. Er is nog zo'n StefanP en jij, jullie zijn de meeste hysterische over de situatie hier. Dat is op zijn zachts gezegd merkwaardig.
Voor de rest hoor je mij niet zeggen dat er niks aan de hand is en denk ik zeker te weten een beter beeld te hebben van de situatie. En dat is niet dat er niks aan de hand is maar ook niet dat het land in brand staat.
Wat mij opvalt in het buitenland zittend.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Mij valt gewoon op dat de fanatiekste Marokkanenbashers en relnichten op FOK! users zijn die in het buitenland wonen en ons wel even zullen vertellen hoe erg het allemaal is. Er is nog zo'n StefanP en jij, jullie zijn de meeste hysterische over de situatie hier. Dat is op zijn zachts gezegd merkwaardig.
Voor de rest hoor je mij niet zeggen dat er niks aan de hand is en denk ik zeker te weten een beter beeld te hebben van de situatie. En dat is niet dat er niks aan de hand is maar ook niet dat het land in brand staat.
Oh zeker, ik ben een gezellige relnicht maar ik ben niet hysterisch in de zin dat ik alle problemen van Nederland aan een groep Marokkaanse jongens wijt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:12 schreef huhggh het volgende:
Je hebt zelf meerdere malen op het forum laten ziet soms erg hysterisch te kunnen zijn, een ban komt niet uit de lucht vallen, das een.
Noem het arrogant. Ik weet zeker dat het zo is, ik denk dat de meesten hier een beter inzicht in de situatie heb dan iemand die in het buitenland woont en af en toe even naar Nederland komt. Zo arrogant is het dus niet.quote:Twee, met je laatste alinea laat je weer zien hoe arrogant je eigenlijk wel niet bent.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh zeker, ik ben een gezellige relnicht maar ik ben niet hysterisch in de zin dat ik alle problemen van Nederland aan een groep Marokkaanse jongens wijt.
Noem het arrogant. Ik weet zeker dat het zo is, ik denk dat de meesten hier een beter inzicht in de situatie heb dan iemand die in het buitenland woont en af en toe even naar Nederland komt. Zo arrogant is het dus niet.
Dat je een alwetende gezelligerd bent ...quote:
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Niet alleen op dit forum zijn degenen die het hardste schreeuwen degenen die in het buitenland wonen of op het platteland, maar wat mij opvalt is dat Wilders of Verdonk stemmers in het algemeen vaak nauwelijks ervaring hebben met allochtonen.
Als je vaak op de man af vraagt of men dan zelf ervaring heeft met straattuig en overlast dan draaien ze er een beetje omheen, maar ze (de Wilders en Verdonk stemmers) hebben wel de grootste bek over dit onderwerp.
Ik wil niet ontkennen dat er Marokkaans straattuig bestaat maar het doet een beetje zielig aan als mensen er hun mond van vol hebben maar dan moeten bekennen dat ze eigenlijk meelopen in de hype en nog nooit in de grote stad zijn geweest of in een probleemwijk.![]()
Natuurlijk kun je wel een mening vormen over bepaalde maatschappelijke problemen als je er zelf geen ervaring mee hebt, maar bescheidenheid is dan wel op z'n plaats naar mijn mening, en bescheidenheid is niet iets wat ik vaak zie bij Wilders of Verdonk-aanhangers.
Vaak worden allerlei vergezochte argumenten er met de haren bijgesleept om de angst voor Marokkanen te legitimeren, en niet zo zeer om echt tot oplossingen te komen.
Disclaimer; Natuurlijk zullen er ook genoeg Wilders en Verdonk aanhangers zijn die wél uit ervaring kunnen spreken maar ik geloof dat die in de minderheid zijn.
Een beetje een pot-ketel verhaal inderdaad.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 11:12 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je hebt zelf meerdere malen op het forum laten ziet soms erg hysterisch te kunnen zijn, een ban komt niet uit de lucht vallen, das een.
Twee, met je laatste alinea laat je weer zien hoe arrogant je eigenlijk wel niet bent.
Aangezien veel domme rechtse fok users over het algemeen te lui zijn om te zoeken maar alleen maar schreeuwen of vreemde insinuaties maken heb ik het maar even voor je opgezocht.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 15:22 schreef desiredbard het volgende:
Gut hoe verbasend.....
heb je ook een kaartje Marrokanen/turken dichtheid bij de hand
Zou die op dezelfde plaatsen donker kleuren?
Er zijn er wel meer, zoals bijvoorbeeld Almere.quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Aangezien veel domme rechtse fok users over het algemeen te lui zijn om te zoeken maar alleen maar schreeuwen of vreemde insinuaties maken heb ik het maar even voor je opgezocht.
Percentage niet-westerse allochtonen onder de bevolking per COROP-gebied,1 januari 2003
[ afbeelding ]
Alleen rotterdam lijkt op het eerste gezicht een correlatie te hebben.
Maar limburg kunnen we toch echt niet verklaren. Kom jij soms uit limburg.
Nou dan heb je ook de enige andere correlatie gevond chaupau.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn er wel meer, zoals bijvoorbeeld Almere.
Amsterdam is altijd al rood geweest. Fortuyn scoorde daar destijds ook niet best.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou dan heb je ook de enige andere correlatie gevond chaupau.![]()
Hoe verklaren jullie het dat er uit amsterdam en omgeving dan bijna geen wilders stemmen komen terwijl dat ook donkerblauw is.
Misschien is dat wel een bewuste keuze van Amsterdammers.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Amsterdam is altijd al rood geweest. Fortuyn scoorde daar destijds ook niet best.
Klopt, er deugt wel meer niet. Je moet ook altijd naar de variantie kijken met dit soort dingen.quote:Een COROP-gebied is wat anders dan een gemeente, dus lastig te vergelijken.
Ook op het Limburgse platteland wordt er veel op Wilders gestemd.quote:Heel Limburg wordt bijvoorbeeld op een hoop gegooid (op zich prima en graag een hek eromheen), maar is wat anders dan in dat andere kaartje waar alles per gemeente is aangegeven.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:17 schreef Gewas het volgende:
Ik stem op geen van beide. Verdonk vind ik te links en Wilders te veel geconcentreerd op 1 probleem.
Enne.. over die plaatjes. Toch zie ik wel degelijk een verband met het aantal allochtonen en Wilders stemmers. Dat Wilders in Limburg zoveel stemmen haalt komt natuurlijk omdat hij zelf uit Limburg komt. Hebben we ook kaartjes met andere rechtse partijen, om een beter beeld te krijgen?
quote:In 2007 telt Nederland 1,7 miljoen niet-westerse allochtonen. Dat is 10,6% van de totale bevolking. De grootste groep niet-westerse allochtonen wordt gevormd door Turken, op de voet gevolgd door Surinamers en Marokkanen. Na de Nederlandse Antillen/Aruba neemt de omvang van de andere herkomstlanden snel af.
Nederland telt in 2007 ongeveer 329.000 allochtonen van Marokkaanse afkomst. Dat is 2,0% van de totale bevolking. Gouda en Amsterdam hebben met 8,9% de meeste Marokkanen. Utrecht volgt Gouda en Amsterdam op de voet met 8,8%. Meer dan de helft van de gemeenten (282 gemeenten) heeft minder dan een half procent allochtonen van Marokkaanse afkomst.
quote:In 2007 telt Nederland 1,7 miljoen niet-westerse allochtonen. Dat is 10,6% van de totale bevolking. De grootste groep niet-westerse allochtonen wordt gevormd door Turken, op de voet gevolgd door Surinamers en Marokkanen. Na de Nederlandse Antillen/Aruba neemt de omvang van de andere herkomstlanden snel af.
Nederland telt in 2007 ongeveer 367.000 allochtonen van Turkse afkomst. Dat is 2,3% van de totale bevolking. Gemeente Schiedam heeft met 9,5% het hoogste percentage. Gevolgd door Leerdam en Almelo, respectievelijk 8,9 en 8,2%. Meer dan de helft van de gemeenten (274 gemeenten) heeft minder dan een half procent allochtonen van Turkse afkomst.
Wat zoveel in de Polder .... in flevoland....quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Aangezien veel domme rechtse fok users over het algemeen te lui zijn om te zoeken maar alleen maar schreeuwen of vreemde insinuaties maken heb ik het maar even voor je opgezocht.
Percentage niet-westerse allochtonen onder de bevolking per COROP-gebied,1 januari 2003
[ afbeelding ]
Alleen rotterdam lijkt op het eerste gezicht een correlatie te hebben.
Maar limburg kunnen we toch echt niet verklaren. Kom jij soms uit limburg.
En jij zelf? stemt op.... ?quote:
Nee, een misdaad is het niet: je mag in dit land net zo dom stemmen als je zelf wilt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 08:30 schreef sgeitgeit het volgende:
Blijkbaar is het haast een misdaad als je op Wilders of Verdonk stemt.
Links verwijt rechts dat deze achterlijk zijn maar ik heb het idee dat het precies andersom is.
ohja, ik stem op Wilders, mijn goed recht.
Dat is zeker waar, of beter gezegd: Limburg is het meest chauvinistische stukje Nederland, en daardoor voelen ze zich ook constant miskent en tekortgedaan.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:20 schreef Halcon het volgende:
Hij komt natuurlijk ook uit Limburg. Limburgers hebben toch een soort van minderwaardigheidscomplex t.o.v. Hollanders, dus dat is te verwachten.
De dorpsidioot maakt een andere meninghouder voor domstemmer uit. Wie is er dom nu?quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, een misdaad is het niet: je mag in dit land net zo dom stemmen als je zelf wilt.
Gradaties van overdrijven zijn in vele varianten maar veel onzin zie ik voorbij gaan van de huidige regering waar jij zo geil van bent dat je het niet eens ziet.quote:Wilders is misschien niet dom, maar overdrijft zo erg, dat hij onzin vertelt.
Mijn god zeg, dat je niet eens ziet dat practisch elke politicus vaak liegt of het gedrukt staat als het in hun straatje past.quote:En Verdonk weet op ferme toon de grootste leugens uit te kramen.
Nee, slim ben je zeker niet als je blind gelooft in je linkse gedachtegoed en wat vele politici uitkramen.quote:Beide stellingen zijn eenvoudig te onderbouwen door hun teksten te analyseren, daar hoef je helemaal niet rechts of links voor te zijn en eigenlijk ook niet zo heel slim.
Hou toch op je hautaine geblaat . Je gooit met stenen terwijl je in een glazen huise zit.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, een misdaad is het niet: je mag in dit land net zo dom stemmen als je zelf wilt.
Wilders is misschien niet dom, maar overdrijft zo erg, dat hij onzin vertelt.
En Verdonk weet op ferme toon de grootste leugens uit te kramen.
Beide stellingen zijn eenvoudig te onderbouwen door hun teksten te analyseren, daar hoef je helemaal niet rechts of links voor te zijn en eigenlijk ook niet zo heel slim.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:52 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, of beter gezegd: Limburg is het meest chauvinistische stukje Nederland, en daardoor voelen ze zich ook constant miskent en tekortgedaan.
Dat chauvinisme is ook de grootste reden dat er nergens zoveel Wilders-stemmers zitten als in Venlo, waar hij zelf vandaan komt.
Natuurlijk, het is geen partij, het is een beweging!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:44 schreef Adelante het volgende:
Haalt Rita met haar partij de verkiezingen dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |