50 euro per dag, dus 24 dagen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Je kunt ook gaan zitten geloof ik.
Hoelang weet ik niet..
Nee boetes opgelegd door justitie, spoorweg, of OV boetes gaan standaard niet mee in je saneringquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:27 schreef mschol het volgende:
ik zou zo denken dat dit onderdeel van schuldsanering wordt?
Hè ja. TS laat zich in met (kennelijk) verkeerde mensen, maakt zich schuldig aan delinquent gedrag, zit in de schuldsanering en Justitie zal 'm nog aan alle kanten tegemoet komen? Ik denk het niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:20 schreef wyccie het volgende:
Als het echt niet lukt, moet je misschien overwegen om toch maar een taakstraf of gevangenisstraf uit te zitten. Als je dat goed overlegt kan het misschien zo gepland worden dat jij niet uit je stabiele ritme gehaald wordt.
Succes ermee.
TS zit in de schuldsanering, dus extra werken levert wel een snellere aflossing van de schulden op, maar de boete zal hij er (waarschijnlijk) niet van kunnen betalen. Tenzij TS inderdaad het voorval doorgeeft aan de bewindvoerder.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 00:20 schreef wyccie het volgende:
Als je een paar maandjes wat extra bij gaat werken en veel opzij legt, moet 1200 euro te doen zijn. Afhankelijk van je uurloon/leeftijd natuurlijk. Als je een 16-jarige vakkenvuller bent zal het wat langer gaan duren.
Ik hoop voor je dat het in termijnen kan, heb er verder geen verstand van.
Als het echt niet lukt, moet je misschien overwegen om toch maar een taakstraf of gevangenisstraf uit te zitten. Als je dat goed overlegt kan het misschien zo gepland worden dat jij niet uit je stabiele ritme gehaald wordt.
Succes ermee.
Ohhhh dan is het goed.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:58 schreef Fight_for_love het volgende:
Deze fietsen komen overigens nie van particulieren maar uit de Koga Myata fabriek, voor de duidelijkheid, ik heb ze niet gestolenen niet gekocht, alleen voorhanden gehad/ overgedragen.
Oh, maar dan is het niet erg hoor!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:58 schreef Fight_for_love het volgende:
Deze fietsen komen overigens nie van particulieren maar uit de Koga Myata fabriek, voor de duidelijkheid, ik heb ze niet gestolenen niet gekocht, alleen voorhanden gehad/ overgedragen.
De waarheid doet pijn he?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:16 schreef Fight_for_love het volgende:
Bedankt voor alle reacties mensen.
Zitten ook hele rare reacties tussen, maar ja deze mensen waren waarschijnlijk degenen die bij mij een fiets hebben gekocht destijds en deze zo snel mogelijk mee naar huis wilden nemen terwijl ze wisten dat het niet klopte.
Ze willen hun eigen fouten niet zien, er is niemand zonder fouten, en de mensen die dergelijke reacties over zelfmoord geven en nekschoten etc zijn dat zeker niet.
Gij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
Niemand is zonder fouten, dat blijkt maar al te duidelijk weer uit bepaalde reacties.
Topic mag gesloten worden
Mwoah, misschien zijn dat de mensen wel die hun verzekeringspremie zo hard zien stijgen door stelende, helende figuren zoals jij. Oh, en wie denk je dat die gestolen fietsen die jij geheeld hebt gaat betalen? Die worden gewoon doorgerekend in de prijs van de volgende fietsen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:16 schreef Fight_for_love het volgende:
Zitten ook hele rare reacties tussen, maar ja deze mensen waren waarschijnlijk degenen die bij mij een fiets hebben gekocht destijds en deze zo snel mogelijk mee naar huis wilden nemen terwijl ze wisten dat het niet klopte.
Ze willen hun eigen fouten niet zien, er is niemand zonder fouten, en de mensen die dergelijke reacties over zelfmoord geven en nekschoten etc zijn dat zeker niet.
Niemand is zonder fouten, dat blijkt maar al te duidelijk weer uit bepaalde reacties.
Ik heb zeker geen fiets bij je gekocht, nog zal ik dat ooit doen. Ik hou me namelijk ver van gestolen waar en koop mijn spullen liever in een normale eerlijke winkel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:16 schreef Fight_for_love het volgende:
zn leven op orde proberen te brengen nadat hij gepakt is ( okt 2007-okt 2008) wegens heling terwijl hij al in de wsnp zit?? en normale vragen?? Ik weet niet wat jij normaal vind hoor, maar in mijn omgeving is het niet normaal dat je fietsen heelt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:19 schreef Errrwin het volgende:
Sjezus. TS heeft wat (relatief) vrij normale vragen en ik zie serieus iemand over een nekschot beginnen? Hoop dat jullie erg trots op jezelf zijn. Een beetje constructief meedenken met iemand die fouten heeft begaan en nu z'n leven op orde probeert te krijgen, is vast te veel gevraagd.![]()
@TS: ik heb helaas geen antwoord op je vragen, maar succes met het op de rit krijgen van je leven.
Ooooh! Ik las 2006!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:47 schreef duivelin1 het volgende:
[..]
zn leven op orde proberen te brengen nadat hij gepakt is ( okt 2007-okt 2008) wegens heling terwijl hij al in de wsnp zit?? en normale vragen?? Ik weet niet wat jij normaal vind hoor, maar in mijn omgeving is het niet normaal dat je fietsen heelt.
Flikker toch een eind op man. Ik ben gelukkig nooit met jouw soort kruimeldiefjes omgegaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:16 schreef Fight_for_love het volgende:
Niet zonder zonde, maar ik liep dan ook niet te janken als het een keer fout ging. Zum kotzen!quote:Gij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
Toch knap dat hij in 1 dag heel zijn leven op orde heeft.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:47 schreef duivelin1 het volgende:
[..]
zn leven op orde proberen te brengen nadat hij gepakt is ( okt 2007-okt 2008) wegens heling terwijl hij al in de wsnp zit?? en normale vragen?? Ik weet niet wat jij normaal vind hoor, maar in mijn omgeving is het niet normaal dat je fietsen heelt.
Die 1200 is niet de straf die TS krijgt. Die 1200 is alleen het bedrag dat het OM becijferd heeft als winst die TS gemaakt heeft door zijn handeltje. Door de "pluk ze" wetgeving kan het OM dit bedrag vorderen van TS en doen toekomen aan de staat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 01:32 schreef
santax het volgende:
Gelukkig voor jezelf zijn we een beschaafd land en kun je gewoon een betalingsregeling treffen. Waarbij ook gekeken zal worden naar je uitstaande schuld... Maar dan nog... Voor mensen die bewust geld verdienen aan gestolen spullen waar een ander voor gewerkt heeft... Nekschot... Je draagt niets bij aan de samenleving. Echt, je straf is veels te laag... 1200 euro... lol, lachtertje.
Daar zou ik niet vanuit gaan. De meeste reacties zijn denk ik toch van mensen die heling of meewerking aan diefstal en verkoop van gestolen fietsen verwerpelijk vinden en zich er nu aan verlekkeren dat het OM optreedt tegen dat soort misdrijven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:16 schreef Fight_for_love het volgende:
Je hebt een punt dat iedereen wel eens dingen doet die niet door de beugel kunnen. De meeste mensen zijn echter niet christelijk en zien dus wel meer nuance dan zonde en zonder zonde. Wanneer je slechts "Gij die zonder zonde is werpe de eerste steen" als leidraad gebruikt, zou je zelfs een koelbloedige moord niet meer kunnen bestraffen. Of is dat wat je beoogt?quote:Gij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:05 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Flikker toch een eind op man. Ik ben gelukkig nooit met jouw soort kruimeldiefjes omgegaan.
[ afbeelding ]
[..]
Niet zonder zonde, maar ik liep dan ook niet te janken als het een keer fout ging. Zum kotzen!
Een jaar wachten op straf is niet uitzonderlijk. Het doet niets af van je verantwoordelijkheid. Justitie beseft zich overigens wel dat het effect van een straf minder wordt door lange wachttijden en werkt er aan om meer met snelrecht te doen, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:13 schreef Fight_for_love het volgende:
zoals jullie wel kunnen raden zijn de data en locaties fictief, het is inmiddels allemaal veel meer dan een jaar geleden en nu eindelijk heb ik de dagvaarding binnen, heb mijn opleiding bijna afgerond in de tijd dat ik op de dagvaarding wachtte.
De echte tijden en tijdstippen zijn privé gezien het sowieso gevoellige informatie is.
Evenwel lijkt het er op dat je sommige meningen liever hoort dan andere meningen..quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:27 schreef Fight_for_love het volgende:
Ik was benieuwd naar de verschillende meningen van mensen.
Dat laatste ben ik met je eens.quote:Ik ben bereid om een rechtvaardige straf te aanvaarden en te incasseren, mijn normen en waarden zijn in orde ook al denken veel daar anders over hier, mijn eigen normen en waarden zijn dat doodsverwenzingen om heling en schelden echter ver onder nivo zijn.
Ook deels mee eens. Ook door binnen de kaders van de wet te blijven kun je een negatieve invloed hebben op de maatschappij. Dat neemt echter niet weg dat er ook mensen zijn die op fatsoenlijke wijze hun mening kenbaar maken en tegelijkertijd de grens van het toelaatbare niet overschrijden. Zo kan het dus ook!quote:Ik heb meer respect voor mensen die soms de grens passeren van wat goed en slecht is dan mensen die zo treurig lopen schelden gezien deze mensen ook een negatieve invloed op de maatschappij hebben, een rimpeleffect in hun werk, omgeving, en op dit forum, ik vraag me af wie schadelijker is voor de maatschappij, dat soort mensen die hun frustraties uiten in doodsverwenzingen of mensen die fouten maken en daar van willen leren.
Desondanks is hun gedrag niet strafbaar en valt het te verwachten wanneer je gedrag vertoont dat niet algemeen geaccepteerd is. Dat je dat gedrag vertoonde ligt in de eerste plaats hoe dan ook aan jezelf, dat ben je neem ik aan toch met me eens? Natuurlijk spelen omstandigheden ook een grote rol, maar dat is anderen niet te verwijten.quote:Jullie zijn geen haar beter mensen, ook al hebben jullie nog geen snoepje gestolen, het gedrag valt ook veel op af te dingen.
Welkom op FOK!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:49 schreef Fight_for_love het volgende:
Klopt dat ik verantwoording heb voor mijn eigen gedrag, maar wat de meningen betreft, ik vind sommige uitspraken geen meningen maar meer uiting van frustraties.
Is Frans of een verwante taal toevallig je moedertaal?quote:Daarnaast mag ik ook kritiek geven op uitlatingen van andere mensen en hun hier op aan spreken, het is idd niet strafbaar wat ze doen, maar daarom mogen ze wel gecorrigeert worden, een moeder die zijn kind onvriendelijk opvoed zonder hem te mishandelen is ook niet strafbaar als het kind een massamoordenaar wordt door onverklaarbare tekortkomingen in zijn opvoeding, maar haar onvriendelijke gedrag heeft wel indirect invloed waardoor er veel strafbare feiten werden gepleegd als reactie daarop.
Sorry ben ook aan het schaken, concentreer me half, maar alle meningen zijn welkomhoe slecht ze ook zijn.
Voor zover ik begrijp zit TS in een schuldhulpverleningstraject en (nog) niet in de WSNP. Of mis ik iets?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:58 schreef klara12 het volgende:
@TS,
Het is allemaal afhankelijk van of het voor je schuldsanering is gebeurt. Het beste is deze vordering direct melden aan je bewindvoerder. Heb je op de een of andere manier nog ondersteuning van een organisatie, dan het daar ook melden en samen een brief opstellen. Afhankelijk van je boetes bij CBIJ, kan er ook afgesproken worden dat je het na je schuldsanering afbetaald. Je bewindvoerder doet niet aan hulpverlening, dus verwacht daar niks van.
Is het gebeurt tijdens je schuldsanering of overlappend dan wordt het een lastiger verhaal. Dan ook nog steeds melden bij de bewindvoerder. Zorg dat je hulp krijgt van een instantie als MEE. Die weten hoe het op een goede manier moet. In elk geval open kaart spelen, hoe later ze er achterkomen hoe lastiger het voor jezelf wordt met oplossen. CBJI doet ook niet aan hulpverlening.
Succes ermee.
Voor zover ik het tot nu toe heb begrepen geldt echter:quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:18 schreef klara12 het volgende:
@Alicey,
Je hebt gelijk. Er wordt gesproken van GBK. Voor TS betekendt wel wat mazzel. GBK is meestal wat schappelijker. Er kan wel eens een foutje gemaakt worden, afhankelijk van hoe je gedrag tot nu toe geweest is. Er dreigt nog niet gelijk uitzetting uit de schuldsanering. Wel nog steeds melden en vragen of het GKB je hiermee kan helpen. Anders opzoek naar MEE voor hulp.
De advocaat heeft het verkeerd in deze.
Zeg eens helertje, waar zeg ik dat ik met "grote criminelen" omga?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:19 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Is het stoer om met grote criminelen om te gaan dan?
Buiten het feit dat je kennelijk nog steeds geen verantwoordelijkheid voor je daden wilt nemen is denk ik het principe van een opgelegde straf je niet duidelijk: het is juist de bedoeling dat jou schade wordt berokkend, DAT heet nou "boete doen"quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:11 schreef Fight_for_love het volgende:
De 1200 euro ontnemingsvordering kan ik nooit betalen en heb ook geen famillie waar ik op terug kan vallen.
Ik vraag me af hoe het zit met uitspraken van de rechter als die de persoon daar juist mee ernstige schade berokkent.
Ik bedoel ook, eigenlijk heb ik mijn hele leven goed op de rails, haal goede cijfers op school, kom mijn verplichtingen en verantwoordingen na.
Het enige wat dit kan verstoren zijn de straffen die justitie mij kan geven.
GKB tijdens de WSNP is niet onmogelijk. Als een minnelijke regeling wordt afgewezen en een WSNP-traject wordt gestart mag je het GKB verlaten en alles zelf doen, het moet niet. Het GKB heeft vaker met een dergelijk blijltje gehakt en kan in deze waarschijnlijk een 'mooiere' regeling voor TS bewerkstelligen dan dat hij zelf zou kunnen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:25 schreef Alicey het volgende:
Dat bij het GKB makkelijker iets te bereiken is dan binnen een WSNP-traject geloof ik graag.. Maar het lijkt me desondanks niet heel erg gemakkelijk om tot een situatie te komen waar schuldeisers geen bezwaar tegen maken en waar ook het CJIB aan mee wil werken?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:57 schreef robber57 het volgende:
[..]
Buiten het feit dat je kennelijk nog steeds geen verantwoordelijkheid voor je daden wilt nemen is denk ik het principe van een opgelegde straf je niet duidelijk: het is juist de bedoeling dat jou schade wordt berokkend, DAT heet nou "boete doen"
Als het je geen schade zou toebrengen zou het niet echt een straf zijn he?!
Je hebt jezelf verrijkt ten koste van een ander en nu zit je op rozen?, dat zou miz juist een reden zijn om je te straffen....
Blijkbaar niet he, anders hadden ze je nooit een boete opgelegd. Je zegt dat je de kleinste rol gespeeld hebt in het geheel, maar misschien zeggen de bewijzen wel iets heel anders.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:18 schreef Fight_for_love het volgende:
ben ik al niet genoeg gestraft?
Waarom heb je niet gewoon open gedaan als je thuis was?quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:18 schreef Fight_for_love het volgende:
met 8 man hebben ze mijn deur geforceerd na hard en stevig mijn deur gebeld te hebben,
Ik lag op bed, en omdat ik mij van geen kwaad bewust was dacht ik nooit dat het de politie was, een enige andere optie was dat het mensen waren die mij wel heel graag wilde hebben om de een of andere reden, dus ik ging naar mijn achterste balkon en belde de politie en vertelde dat er mensen met grof geweld mijn huis probeerde in te dringen, toen ik achter op het balkon stond zag ik iemand staan (agent zonder uniform), mijn huis was omsingelt, toen ik vroeg of hij zich kon indentificeren zag aan zijn indentificatie dat het de politie zelf was, ik riep toen onmiddelijk: ik doe open!!! maar ze hadden er blijkbaar iets te veel pelzier in om cowboytje te spelen en met grof geweld mijn huis binnen te komen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom heb je niet gewoon open gedaan als je thuis was?
Onzin, al sinds augustus vorig jaar is er een convenant waarin wsnp mogelijk is als de CJIB schuldeiser is, de vordering vervalt alleen niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:25 schreef Alicey het volgende:
- Het CJIB heeft maling aan een schuldsaneringstraject en eist dat een boete binnen een bepaalde tijd voldaan is
Hier heb ik niet eerder van gehoord. Gaat het CJIB dan langer dan 3 jaar wachten op hun geld, krijgt het CJIB een voorkeurspositie of ligt het anders?quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:34 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Onzin, al sinds augustus vorig jaar is er een convenant waarin wsnp mogelijk is als de CJIB schuldeiser is, de vordering vervalt alleen niet.
Voorheen was het zo dat wsnp niet mogelijk was als het CJIB een vordering had.quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hier heb ik niet eerder van gehoord. Gaat het CJIB dan langer dan 3 jaar wachten op hun geld, krijgt het CJIB een voorkeurspositie of ligt het anders?
Interessant.quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:43 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Voorheen was het zo dat wsnp niet mogelijk was als het CJIB een vordering had.
Nu is het zo dat voor de andere schulden een schuldsanering opgezet kan worden en het CJIB hier in wordt meegenomen. Na het verlenen van de schone lei, wordt de restschuld van het CJIB niet kwijtgescholden en is deze na de WSNP invorderbaar.
Zij zijn schuldeisers die niet gehouden zijn aan de slotuidelingslijst waarna finale kwijting wordt verleend.quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Interessant.Het CJIB krijgt dan een gelijk percentage als reguliere schuldeisers of preferente schuldeisers? Waarbij er na de WSNP een nieuwe regeling moet komen voor het restant? Geldt dit overigens voor alle CJIB schulden of zijn er voorwaarden aan verbonden?
Het is denk ik wel beter voor iedereen inderdaad. Ook voor schuldeisers overigens, want bij een faillissement zal een schuldeiser niet snel meer krijgen en na een faillissement is er vaak alsnog erg weinig te halen. Ook is het inderdaad wel prettig dat het iets menselijker is, al zou ik in het geval het CJIB vordert ten gevolge van ernstige misdrijven als mishandeling of verkrachting zoiets weer minder noodzakelijk vinden..quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:58 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Zij zijn schuldeisers die niet gehouden zijn aan de slotuidelingslijst waarna finale kwijting wordt verleend.
Het CJIB zal onder de preferente schuldeisers vallen, maar de restschuld is na de schone lei invorderbaar.
In de oude situatie, zoals jij weet, was een wsnp gewoon niet mogelijk bij een CJIB vordering. Dat was voor iedereen niet redelijk, voor zowel de schuldeiser als de schuldenaar. Hij/zij kon geen kant op, met de beste wil is er dan geen oplossing te vinden.
Nu kan iemand in drie jaar (of meer) sparen van zijn leefgeld om de restant van de CJIB vordering te betalen. Goede oplossing voor de schuldenaar. Klote voor de schuldeisers, die moeten de reservering nu delen met een partij die 200% pakt van het perccentage en vervolgens ook nog het restant kan vorderen.
Maar aan de andere kant is het wel menselijker voor de schuldenaar. (al haat ik dat diep van binnen)
Het enige wat ik heb gedaan is dat toen ik net 18 was geworden met een paar jongens mee was gegaan joyriden. Daarvoor had ik toen werkstraf gekregen maar ik had nooit problemen van dit odervonden bij solicitaties voor het werken met mensen, ik kreeg altijd een verklaring van goed gedrag.quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:37 schreef Alicey het volgende:
Als je verder geen andere dingen op je kerfstok hebt staan vind ik de aanpak van de politie inderdaad wel getuigen van overkill. Twee politieagenten was genoeg geweest. Is dit echt het enige waarvoor je ooit in aanraking met de politie bent gekomen?
Dat je meewerkt met het onderzoek leidt uiteindelijk niet tot een lichtere strafeis. Andersom is het dan weer wel zo dat tegenwerken leidt tot een hogere strafeis. De manier waarop de politie ondervraagt is erg vervelend, maar ze zullen daar wel zo hun redenen voor hebben..
En dat vind ik weer een goede vraag. Waar stopt het?quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is denk ik wel beter voor iedereen inderdaad. Ook voor schuldeisers overigens, want bij een faillissement zal een schuldeiser niet snel meer krijgen en na een faillissement is er vaak alsnog erg weinig te halen. Ook is het inderdaad wel prettig dat het iets menselijker is, al zou ik in het geval het CJIB vordert ten gevolge van ernstige misdrijven als mishandeling of verkrachting zoiets weer minder noodzakelijk vinden..
Bedankt voor de achtergrondinformatie.
Best vreemd dan. Ik dacht toch altijd dat er niet snel grover geschut wordt gebruikt dan nodig is om risico's af te dekken..quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:07 schreef Fight_for_love het volgende:
Het enige wat ik heb gedaan is dat toen ik net 18 was geworden met een paar jongens mee was gegaan joyriden. Daarvoor had ik toen werkstraf gekregen maar ik had nooit problemen van dit odervonden bij solicitaties voor het werken met mensen, ik kreeg altijd een verklaring van goed gedrag.
Een advocaat hoeven ze pas mee op de proppen te komen wanneer je wordt voorgeleid. Er wordt natuurlijk ook door de politie ingespeeld op de situatie. Het beste kun je denk ik helemaal niets zeggen tenzij je weet dat je voldoende gegeten, gedronken en geslapen hebt.quote:Of je nu de waarheid spreekt of niet, als je van je bed wordt gelicht en de hele dag uitgehoord wordt in je pyamapakje in de cel waar je alleen nog maar wat koffie hebt mogen drinken dan weet je op het laatst door al die vragen bijna niet meer wat je tekent en wat je nu zegt, ik heb in de eerste 6 uur ook geen advocaat gehad, deze kwam pas na 18 uur en vertelde mij toen nog even doodleuk toen ik er al helemaal doorheen zat: u moet niets tekenen waar u niet achter staat...............
Dude, kap eens met dat gelul. Je hebt het gedaan of niet. We hebben het hier niet over de Puttense Moordzaak.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:07 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Het enige wat ik heb gedaan is dat toen ik net 18 was geworden met een paar jongens mee was gegaan joyriden. Daarvoor had ik toen werkstraf gekregen maar ik had nooit problemen van dit odervonden bij solicitaties voor het werken met mensen, ik kreeg altijd een verklaring van goed gedrag.
Misschien wilde ze 8 mensen meenemen omdat die fietsen moesten tillen, maar ik ben wel door 5 man uitgehoord en murw gepraat.
Of je nu de waarheid spreekt of niet, als je van je bed wordt gelicht en de hele dag uitgehoord wordt in je pyamapakje in de cel waar je alleen nog maar wat koffie hebt mogen drinken dan weet je op het laatst door al die vragen bijna niet meer wat je tekent en wat je nu zegt, ik heb in de eerste 6 uur ook geen advocaat gehad, deze kwam pas na 18 uur en vertelde mij toen nog even doodleuk toen ik er al helemaal doorheen zat: u moet niets tekenen waar u niet achter staat...............
Ik gaf toch ook toe dat ik in mijn jeugdjaren medeplichtig was aan joyriding?quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:14 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dude, kap eens met dat gelul. Je hebt het gedaan of niet. We hebben het hier niet over de Puttense Moordzaak.
Wees op zijn minst zo redelijk om jouw jeugdzonden te erkennen op het moment dat je er niet meer onder uit kan.
Ik word zo moe van dit soort opmerkingen hè... wat een BS zeg, je probeert jezelf nog steeds het gevoel te geven dat het "minder erg" is omdat er geen gezin getroffen is door een actie waar jij bij betrokken was, maar "slechts" een bedrijf.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:58 schreef Fight_for_love het volgende:
quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik word zo moe van dit soort opmerkingen hè... wat een BS zeg, je probeert jezelf nog steeds het gevoel te geven dat het "minder erg" is omdat er geen gezin getroffen is door een actie waar jij bij betrokken was, maar "slechts" een bedrijf.
Dat soort hypocriete onzin is nou juist waarom sommige dingen zo duur zijn, of denk je nou echt dat een fabriek, een supermarkt of een groothandel het verlies door diefstal niet doorberekent in de prijs?
Ja, de prijs, de prijs die diezelfde gezinnen die door jou zo braaf "ontzien" zijn betalen voor dat product.
We zijn nou eenmaal niet allemaal van het type dat watertandend reageert als ons iets aangeboden wordt wat "van de vrachtwagen gevallen" is
Met even snel zoeken kan ik hier ook niet echt iets over vinden. Het enige onderscheid dat ik kan vinden is tussen boetes en schadevergoedingen voor benadeelden. Bij boetes wordt altijd 100% geïncasseerd, terwijl bij schadevergoedingen voor benadeelden er van kan worden afgeweken als de benadeelde daarmee akkoord gaat..quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:11 schreef Dirkh het volgende:
En dat vind ik weer een goede vraag. Waar stopt het?
Er wordt naar ik weet geen onderscheid gemaakt in van wat de oorzaak is van de vordering.
Aan de andere kant is elk strafbaar feit verwijtbaar. Als een strafbaar feit niet verwijtbaar is, wordt je vrijgesproken of krijg je geen straf opgelegd.quote:Heling is duidelijk verwijtbaar en zou moeten leiden tot het weigeren van schuldsanering zou je zeggen
Die indruk heb ik ook.quote:, maar voor zover ik weet is dat niet het geval. Een CJIB vordering is een CJIV vordering, ongeacht wat de reden daar van is.
Gaat dit veranderen hoe je tegenover debiteuren met het CJIB als schuldeiser staat?quote:Iets wat ik wel exact wil weten overigens. Ik ga er in mijn naïviteit altijd uit van een schikking voor bijvoorbeeld een flinke snelheidsovertreding o.i.d. Maar als ik de voorbereiding van dit voorstel destijds eens doorlees, wordt er inderdaad geen onderscheid gemaakt: http://www.cjib.nl/Actuee(...)_schuldregeling.aspx
Voor TS is het wel positief. Ik hoop alleen voor TS dat hij dit feit niet verzwegen heeft voor de GKB en/of de bewindvoerder..quote:Ook voor TS zou dit interessant kunnen zijn en hierdoor gebruik kunnen maken van het "systeem" hoe verachtelijk we dat ook met z'n allen vinden.
Is de vordering van het CJIB het gevolg van iets wat voor de schuldsanering heeft plaatsgevonden, dan heeft TS de tijd om dit netjes op te lossen door de vordering ten tijde en na de wsnp te voldoen;
En dat kan pas weer nadat je bent voorgeleid.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:21 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heb je recht op een advocaat wanneer je in verzekering wordt gesteld.
Onzin. De rechter neemt de gevolgen voor het slachtoffer mee, maar maakt ook onderscheid tussen het stelen van 1 fiets of 20 fietsen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:28 schreef Fight_for_love het volgende:
De overheid denkt er anders over en bestraft zaken juist zwaarder die betrekking hebben op bedrijven etc.
Het bedrijf waar ze van gepikt zijn, om maar een partij te noemen die er bij betrokken is.quote:Ik wil het absoluut niet goed praten wat hier gebeurt is, maar wie is hier nu minder van geworden?
??quote:wie kan me dat uitleggen? de enige die hier minder van zijn geworden zijn de mensen die deze fietsen konden overnemen van personeel uit de frabriek, en doorverkochten.
Wat hebben fietsen met belasting te maken? De fietsenfabriek zal fietsen echter wel duurder moeten maken om deze schade er uit te halen. Aangezien je niet de enige bent die meewerkt aan dit soort briljante daden, kun je er vanuit gaan dat het bedrag dat er bovenop komt nog best significant te noemen is.quote:20 fietsen gaat het hier om, daarvoor gaat de belasting niet opeens fors omhoog voor alle burgers, ook de prijzen van de fietsen stijgen niet.
Misschien is dat ook zo. Dat neemt niet weg dat je een strafbaar feit hebt begaan en er terecht voor gestraft wordt. Op de kleuterschool wees je zeker altijd naar een ander en riep dan "Ja maar juf, hij deed dat en dat is veel ergert!"?quote:Mijn mening is dat diefstal van een particulier wel erger is wat emotionele schade betreft wanneer er 1 zo'n fiets van hun gestolen zou worden.
Waarom heb niet de waarheid verteld? Dit gaat nu tegen je werken. 20 fietsen of 1 fiets is een heel verschil. Met de bedragen is dan ook geen rekening gehouden, want er is uitgegaan van 1 fiets.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:36 schreef Fight_for_love het volgende:
Ik zat al voordat dit alles gebeurde in de schulsarnering, dus die 1200 euro is er later bij gekomen.
Ik heb echter wel mijn contcatpersoon geinformeerd en gezegd dat er nog een bedrag van justitie aan zit te komen, ik heb niet gezegd dat het om 20 fietsen ging, heb gezegd 1 fiets.......
Ze zei wel, ik weet er nu van en als er een boete komt of iets dergelijks dan heb je het vooraf gemeld.
Waarvan wil je dat zelf aflossen? Ik ga er in ieder geval van uit dat al je inkomsten in de boedel vallen. Het VTLB is niet dusdanig hoog dat je daarmee een reëel aflossingsvoorstel kunt doen, lijkt me?quote:Echter staat in mijn contract dat wanneer ik nieuwe schulden maak ik eruit word gegooid, dus kan deze niet indienen.
Daarom mag ik deze wel zelf aflossen als ik dit wil.
Die 1200 is geen straf, maar is puur het onttrekken van voordeel dat je hebt gehad ten gevolge van die handel. Je zou hooguit nog kunnen proberen om aan te tonen dat het bedrag geen 1200 euro was maar minder, maar die 1200 komt vast niet zomaar uit de lucht vallen. Omdat het geen straf is, kan het dus ook niet worden omgezet in iets anders.quote:Ik denk dat ik een bezwaarschrift in ga dienen tegen de 1200 euro en dit onderbouw, ik vraag of dit omgezet kan worden in een werkstraf ten gunste van de maatschappij.
Wat denk je zelf? Je geeft zelf al aan dat de fietsen een waarde vertegenwoordigen van 2000 euro.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:28 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Ik vind dat dit soort acties wel bestraft moeten worden, want wanneer dit collectief op grote schaal zou gebeuren zou dit de economie schaden en houd je het criminele systeem in stad, echter heb ik minder moeite er mee wanneer incidenteel dergelijke misdrijven gepleegd worden bij miljoenenbedrijven dan bij particulieren minima die echt aangetast door dergelijke inbreuk in hun financiele situatie.
De overheid denkt er anders over en bestraft zaken juist zwaarder die betrekking hebben op bedrijven etc.
Ik wil het absoluut niet goed praten wat hier gebeurt is, maar wie is hier nu minder van geworden? wie kan me dat uitleggen? de enige die hier minder van zijn geworden zijn de mensen die deze fietsen konden overnemen van personeel uit de frabriek, en doorverkochten.
20 fietsen gaat het hier om, daarvoor gaat de belasting niet opeens fors omhoog voor alle burgers, ook de prijzen van de fietsen stijgen niet.
Mijn mening is dat diefstal van een particulier wel erger is wat emotionele schade betreft wanneer er 1 zo'n fiets van hun gestolen zou worden.
Ah, jij gaat dus nat, reken daar maar op. Het GKB gaat zich zeerzeker terugtrekken en de schuldhulpverlening stopzetten, als er echt sprake is van schuldsanering, dan lig je daar op korte termijn uit.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:36 schreef Fight_for_love het volgende:
Ik zat al voordat dit alles gebeurde in de schulsarnering, dus die 1200 euro is er later bij gekomen.
Ik heb echter wel mijn contcatpersoon geinformeerd en gezegd dat er nog een bedrag van justitie aan zit te komen, ik heb niet gezegd dat het om 20 fietsen ging, heb gezegd 1 fiets.......
Ze zei wel, ik weet er nu van en als er een boete komt of iets dergelijks dan heb je het vooraf gemeld.
Echter staat in mijn contract dat wanneer ik nieuwe schulden maak ik eruit word gegooid, dus kan deze niet indienen.
Daarom mag ik deze wel zelf aflossen als ik dit wil.
Ik denk dat ik een bezwaarschrift in ga dienen tegen de 1200 euro en dit onderbouw, ik vraag of dit omgezet kan worden in een werkstraf ten gunste van de maatschappij.
quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Onzin. De rechter neemt de gevolgen voor het slachtoffer mee, maar maakt ook onderscheid tussen het stelen van 1 fiets of 20 fietsen.
De rechterlijke macht is ook een partij die opkomt voor de belangen van de overheid in de eerste plaats, ook al hebebn we in Nederland een onafhankelijke rechtelijke macht. Kijk maar eens naar de statistieken en de verhoudingen van straffen van privaatrecht en publiekrecht.
[..]
Het bedrijf waar ze van gepikt zijn, om maar een partij te noemen die er bij betrokken is.
ja wellicht dat ze 20.000 euro winst missen van een totaal van 3 miljoen, het bedrijf zelf is niet echt een partij, ze zijn niet ingekrompen kwa personeelsbestand en zijn niet in loon achteruit gegaan, de chef-teamleider-manager etc zijn er ook niet minder an geworden. wellicht dat 1 persoon ipv 4.456.000 nu 4.436.000 op zijn rekening heeft staan, maar we gaan ervanuit dat dit persoon gewoon tegen dit soort zaken verzekerd is dus nog steeds 4.456.000 op zijn rkeening heeft staan.
[..]
??
[..]
Wat hebben fietsen met belasting te maken? De fietsenfabriek zal fietsen echter wel duurder moeten maken om deze schade er uit te halen. Aangezien je niet de enige bent die meewerkt aan dit soort briljante daden, kun je er vanuit gaan dat het bedrag dat er bovenop komt nog best significant te noemen is.
Gezien het geen overheidsinstantie is die schade heeft geleden heeft het idd niet met belasting te maken, daarnaast waren er een aantal mensen die in hun reacties beweerde dat hun belasting omhoog zou gaan door dit alles.
Het ging in mijn voorbeeld om een icindentele daad, ik ben niet verantwoordelijk voor daden van anderen, dus mijn betrekking op het geheel heeft geen invloed op de prijstijging. daarnaast zullen de prijzen eerder dalen dan stijgen en in het volgende productiejaar wellicht eventuele derving doorberekenen. Er is immer een aantal fietsen goedkoper op de markt gezet en rouleert daar voor een lagere waarde. hier zal op ingespeeld moeten worden door de prijzen te drukken.
[..]
Misschien is dat ook zo. Dat neemt niet weg dat je een strafbaar feit hebt begaan en er terecht voor gestraft wordt. Op de kleuterschool wees je zeker altijd naar een ander en riep dan "Ja maar juf, hij deed dat en dat is veel ergert!"?
Ik moet dit even quoten, damn.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:48 schreef Fight_for_love het volgende:Gezien het geen overheidsinstantie is die schade heeft geleden heeft het idd niet met belasting te maken, daarnaast waren er een aantal mensen die in hun reacties beweerde dat hun belasting omhoog zou gaan door dit alles.
Het ging in mijn voorbeeld om een icindentele daad, ik ben niet verantwoordelijk voor daden van anderen, dus mijn betrekking op het geheel heeft geen invloed op de prijstijging. daarnaast zullen de prijzen eerder dalen dan stijgen en in het volgende productiejaar wellicht eventuele derving doorberekenen. Er is immer een aantal fietsen goedkoper op de markt gezet en rouleert daar voor een lagere waarde. hier zal op ingespeeld moeten worden door de prijzen te drukken.
Leer eens fatsoenlijk quoten want dit is klote om te lezenquote:
Ik ben niet de hoofdverantwoorderlijke, de vordering is voor degeen die ze uit de fabriek weggenomen heeft, jullie beginnen de boel nu een beetje op te blazen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:42 schreef Alicey het volgende:
Heeft TS overigens al iets gehoord over een vordering van de eigenaar van de fietsen? Wanneer TS daadwerkelijk fietsen verkocht heeft die niet meer te traceren zijn voor de politie, kan TS ook nog een vordering van de eigenaar van de fietsen verwachten.
De rechterlijke macht is onafhankelijk. In jouw geval heeft het niets met de overheid te maken, maar met de samenleving. Het OM komt op voor de samenleving en de rechter is er om de juiste balans te vinden tussen de belangen van de samenleving en jouw belangen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:48 schreef Fight_for_love het volgende:
De rechterlijke macht is ook een partij die opkomt voor de belangen van de overheid in de eerste plaats, ook al hebebn we in Nederland een onafhankelijke rechtelijke macht. Kijk maar eens naar de statistieken en de verhoudingen van straffen van privaatrecht en publiekrecht.
Natuurlijk wordt dat gemist. Maar zelfs als het niet gemist wordt, blijft het diefstal. Het is niet jouw eigendom, dus je hebt er simpelweg met je poten van af te blijven.quote:ja wellicht dat ze 20.000 euro winst missen van een totaal van 3 miljoen
Zeer zeker wel. Het bedrijf is de benadeelde en kan ook haar rechten als dusdanig doen gelden.quote:, het bedrijf zelf is niet echt een partij
Dat heeft er allemaal niets mee te maken. Het bedrijf, de rechtspersoon, is benadeeld.quote:, ze zijn niet ingekrompen kwa personeelsbestand en zijn niet in loon achteruit gegaan, de chef-teamleider-manager etc zijn er ook niet minder an geworden.
Je hebt een nogal vertekend beeld van ondernemen. Ondernemers zijn mensen die hard werken op een eerlijke manier. Vaak maken ondernemers lange dagen en lopen zij een groot risico. Daarbij komen ze dan ook nog mensen als jij tegen die uit afgunst menen dat zij zich zonder er voor te werken zich iets mogen toeëigenen dat niet van hen is.quote:wellicht dat 1 persoon ipv 4.456.000 nu 4.436.000 op zijn rekening heeft staan, maar we gaan ervanuit dat dit persoon gewoon tegen dit soort zaken verzekerd is dus nog steeds 4.456.000 op zijn rkeening heeft staan
Natuurlijk wel. Zonder helers geen dieven.quote:Het ging in mijn voorbeeld om een icindentele daad, ik ben niet verantwoordelijk voor daden van anderen, dus mijn betrekking op het geheel heeft geen invloed op de prijstijging.
quote:Er is immer een aantal fietsen goedkoper op de markt gezet en rouleert daar voor een lagere waarde. hier zal op ingespeeld moeten worden door de prijzen te drukken.
Nee ik had aanvullend erbij gezet dat ze derving wellicht in het volgende productiejaar doorbereken.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:51 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik moet dit even quoten, damn.
Dus hoe meer je steelt, hoe beter het is voor de markt. Je breng namelijk produkten op de markt onder de prijs waardoor de concurrentiepositie van de fabrikant wordt aangetast.
Hulde voor deze denkwijze.
Zoals gezegd, zonder helers geen dieven.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:53 schreef Fight_for_love het volgende:
Ik ben niet de hoofdverantwoorderlijke, de vordering is voor degeen die ze uit de fabriek weggenomen heeft, jullie beginnen de boel nu een beetje op te blazen.
De minst belangrijke rol? Jij faciliteerde de handel nota bene! Jij zorgde er voor dat die dingen verkocht konden worden! Vind je ook dat Albert Heijn de minst belangrijke rol speelt in het leveren van brood?quote:Ik zal het in het kort uitleggen, een chef die in die fabriek werkte nam ze daar weg, verkocht ze aan mensen in zijn omgeving, 1 van die mensen die ze ook van hem kocht vroeg of ik mensne wist die zo'n fiets wilde hebben, uiteindelijk kun je het dan zien als een lijntje waarin ik de minst belangrijke rol had.
De prijs die die fietsen hadden deed je ook niet vermoeden dat ze van de vrachtwagen waren gevallen?quote:ik wist in het begin niet waar die fietsen wegkwamen, degeen die ze naar mij toe bracht zat zo dicht op het vuur die heeft een iets zwaardere rol in het geheel en degeen die ze daar weghaalde en tevens een leidinggevende functie daar had is hoofdverantwoordelijk voor deze daad.
Dus de fietsen duurder worden, de loonkosten stijgen maar de lonen dalen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:56 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Nee ik had aanvullend erbij gezet dat ze derving wellicht in het volgende productiejaar doorbereken.
quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
De rechterlijke macht is onafhankelijk. In jouw geval heeft het niets met de overheid te maken, maar met de samenleving. Het OM komt op voor de samenleving en de rechter is er om de juiste balans te vinden tussen de belangen van de samenleving en jouw belangen.
[..]
Natuurlijk wordt dat gemist. Maar zelfs als het niet gemist wordt, blijft het diefstal. Het is niet jouw eigendom, dus je hebt er simpelweg met je poten van af te blijven.
[..]
Zeer zeker wel. Het bedrijf is de benadeelde en kan ook haar rechten als dusdanig doen gelden.
[..]
Dat heeft er allemaal niets mee te maken. Het bedrijf, de rechtspersoon, is benadeeld.
[..]
Je hebt een nogal vertekend beeld van ondernemen. Ondernemers zijn mensen die hard werken op een eerlijke manier. Vaak maken ondernemers lange dagen en lopen zij een groot risico. Daarbij komen ze dan ook nog mensen als jij tegen die uit afgunst menen dat zij zich zonder er voor te werken zich iets mogen toeëigenen dat niet van hen is.
[..]
Natuurlijk wel. Zonder helers geen dieven.
[..]
Bah, wat heb ik er een hekel aan om me als een moraalridder op te stellen. Maar wat moet je anders met dit soort mensen?
Klopt, ik was fout, ik geef het toequote:Op zondag 12 oktober 2008 18:58 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dus de fietsen duurder worden, de loonkosten stijgen maar de lonen dalen.
Wie ben jij om je als rechter op te stellen? als alle betrokkenen en mijn advocaat en zelfs de politie beweerd dat ik de minst belangrijke rol heb, wie ben jij dan om hun tegen te spreken?quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zoals gezegd, zonder helers geen dieven.
[..]
De minst belangrijke rol? Jij faciliteerde de handel nota bene! Jij zorgde er voor dat die dingen verkocht konden worden! Vind je ook dat Albert Heijn de minst belangrijke rol speelt in het leveren van brood?
[..]
De prijs die die fietsen hadden deed je ook niet vermoeden dat ze van de vrachtwagen waren gevallen?
Benoem die dingen eens? Ik beschouw mezelf toch wel als vrij genuanceerd. Deze posts ben ik inderdaad vrij stellig in, maar dat komt ook omdat ik er slecht tegen kan dat je naar anderen wijst in plaats van zelf verantwoordelijkheid te nemen voor je daden. Sterker nog, dat is hetgene wat me stoort. Iedereen doet wel eens iets strafbaars (al beperkt dat zich bij de meeste mensen tot verkeersovertredingen), maar in dat geval ben je zelf verantwoordelijk en heb je ook die verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:01 schreef Fight_for_love het volgende:
Maar je bent wel heel stellig op bepaalde punten waarin heel veel ruimte voor discussie is, maar voor jou staan bepaalde dingen kennelijk al helemaal vast.
Dat klopt. De rechterlijke macht past de wet toe, maar bepaalt binnen de kaders van de wet geheel zelfstandig hoe er recht wordt gesproken.quote:Ook heeft een onafhankelijke rechtelijke macht direct invloed op de wijze waarop wordt recht gesproken voor de burger.
Kennelijk ziet de rechter danwel het OM jouw rol toch als iets groter. Dat is een visie die ik ook wel kan begrijpen, zoals ik in mijn posts ook heb uitgelegd. Verder stel ik me niet op als rechter, maar laak ik dat je verantwoordelijkheid afschuift op anderen terwijl je zelf die daad hebt begaan.quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:04 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Wie ben jij om je als rechter op te stellen? als alle betrokkenen en mijn advocaat en zelfs de politie beweerd dat ik de minst belangrijke rol heb, wie ben jij dan om hun tegen te spreken?
Hahaha mijn profiel is al doorgelicht.quote:Ik vond bepaalde opmerkingen wel aardig van je, in de zin van redelijk inzicht.
Maar dit getuigt van buitenproportionele arrogantie, mag ik vragen of je echt uit 1993 komt? Dan begrijp ik dat je nog veel moet leren.
quote:Verzachtende omstandigheden
quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kennelijk ziet de rechter danwel het OM jouw rol toch als iets groter. Dat is een visie die ik ook wel kan begrijpen, zoals ik in mijn posts ook heb uitgelegd. Verder stel ik me niet op als rechter, maar laak ik dat je verantwoordelijkheid afschuift op anderen terwijl je zelf die daad hebt begaan.
Zullen we dat nu eerst eens asljeblieft even afwachten en van de rechter zelf horen? Ik heb hier niet alles verteld, ook al ben ik heel open over deze zaak bepaalde dingen maken het toch dat ik geen zware rol hierin had en wel de lichtste.
Als de uitspraak er is ben je de eerste die het hoort hoe zwaar de straffen voor elk waren.
[..]
Hahaha mijn profiel is al doorgelicht.Ik laat in het midden of ik echt uit 1993 kom. Ik denk dat ik voldoende geleerd heb van de fouten die ik zelf begaan heb. Wat dat betreft ben ik zeker geen engel, ook al doet een van mijn avatars anders vermoeden. De gevolgen daarvan heb ik echter nooit op anderen proberen af te wentelen.
[..]
Dit zou ik heel goed met je advocaat doorspreken. Je advocaat zou dan aan kunnen sturen op een werkstraf of alternatieve straf.quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:24 schreef Fight_for_love het volgende:
Mensen, wat ik wil zeggen, ik heb mijn leven dusdanig op de rails dat alleen een uitspraak van de rechter mij daaruit kan halen, zoals het er nu uitziet kan ik mijn opleiding afronden en wat voor de maatschappi gaan betekenen op de korte termijn.
Alleen als ik straffen krijg die dusdanig mijn ontwikkeling in de weg staan kan het oordeel wel eens heel anders voor mij aflopen.
Kwestie van heel goed met je advocaat doorspreken wat je belangen zijn en tegen je advocaat wel het hele verhaal vertellen met alle details er bij.quote:Ik moet gewoon alles op alles zetten om mij te verdedigen, ik kan dit niet laten gebeuren allemaal.
Een straf is niet per sé constructief voor de maatschappij, maar het is wel zo dat een straf niet alleen bedoeld is om de dader te benadelen. Er worden ook andere belangen beoogd, zoals preventie. Het is denk ik wel verstandig om in de rechtszaal niet te gaan wijzen naar anderen, maar dat zal je advocaat ook wel duidelijk maken.quote:Een straf zou constructief voor de maatschappij moeten zijn maar kan je ook om zeep helpen, de laatste keer dat ik wat gedaan had was 10 jaar geleden, sindien nooit meer wat gedaan, en wel in die fietsenzaak terecht gekomen wat ik eigenlijk niet had gewild.
Ik vind dat je hiervoor terecht hard aangepakt wordt. De gevolgen heb je wat mij betreft ook puur aan jezelf te danken. Er mag wat mij betreft echter ook rekening mee gehouden worden dat je je leven op de rails probeert te krijgen. Straf is niet in de eerste plaats bedoeld om jou goed te doen, maar het is aan de andere kant ook niet bedoeld om je leven helemaal te ontwrichten. Met een beetje geluk en een advocaat die het goede woordje doet zie ik het echter wel gebeuren dat je een straf krijgt opgelegd waarmee je voor de rest aan de weg kunt blijven timmeren.quote:Jullie mogen vinden dat ik hard aangepakt moet worden maar ik vind juist dat dat niet moet gebeuren, ik doe meer voor de maatschappij ook op dit moment en zelfs in mijn beperkte financiele situatie heb ik meer goeds gedaan dan slecht voor de maatschappij, daarom moet ik hier zoveel mogelijk ongeschonden uit zien te komen zodat ik mij kan ontwikkelen en verder kan gaan met mijn leven. Straf zou mij geen goed doen.
Klopt, ik weet dat.quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:26 schreef Alicey het volgende:
Prima, Fight_for_love. Dat je een kleinere rol hebt gehad, betekent echter nog niet dat je geheel vrij te pleiten bent. Maar laat maar weten als je meer weet. Je bent inderdaad erg open geweest, misschien is zelfs dat al niet erg verstandig. Je weet tenslotte niet of er gebruik gemaakt wordt van informatie die je hier post.
Ook weer waar.quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:37 schreef Fight_for_love het volgende:
Klopt, ik weet dat.
Maar niet vaak worden er dergelijke topics openlijk besproken, vandaar dat ik dit doe.
Tijdens een strafzaak is het evenwel niet altijd verstandig om de (volledige) waarheid te vertellen. Je hebt inmiddels een verklaring afgelegd bij de politie. Je advocaat heeft het hele dossier en hopelijk heb je je advocaat ook de volledige waarheid verteld. Je advocaat kan echter besluiten om bepaalde dingen die de politie nog niet weet niet te vertellen of er een andere draai aan te geven in de rechtszaak.quote:Daarnaast houd ik mij alleen met de waarheid bezig in deze zaak dus als mensen mij schade willen berokkenen hierdoor ga ik ervanuit dat de waarheid overwint.
Alles er afhalen is iets dat waarschijnlijk sowieso niet meer lukt (Posts zijn maar tot beperkte tijd te editen en FOK! verwijdert zelden posts of topics op verzoek). Het is inderdaad interessant voor andere perspectieven en een beetje weten waar je aan toe bent. Hoewel je aan de andere kant weer niet elk perspectief even goed lijkt te waarderen.quote:Misschien is het idd beter dat alles eraf gehaald wordt, maar voor mij is dit ook een manier om andere perspectieven op deze zaak te krijgen door info uit te wisselen.
Hoe verzin je het. Je draait de hele boel om en zou er bijna zelfs als slachtoffer van diefstal uitkomen. Not!quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:24 schreef Fight_for_love het volgende:
Mensen, wat ik wil zeggen, ik heb mijn leven dusdanig op de rails dat alleen een uitspraak van de rechter mij daaruit kan halen, zoals het er nu uitziet kan ik mijn opleiding afronden en wat voor de maatschappi gaan betekenen op de korte termijn.
Alleen als ik straffen krijg die dusdanig mijn ontwikkeling in de weg staan kan het oordeel wel eens heel anders voor mij aflopen.
Ik moet gewoon alles op alles zetten om mij te verdedigen, ik kan dit niet laten gebeuren allemaal.
Een straf zou constructief voor de maatschappij moeten zijn maar kan je ook om zeep helpen, de laatste keer dat ik wat gedaan had was 10 jaar geleden, sindien nooit meer wat gedaan, en wel in die fietsenzaak terecht gekomen wat ik eigenlijk niet had gewild.
Jullie mogen vinden dat ik hard aangepakt moet worden maar ik vind juist dat dat niet moet gebeuren, ik doe meer voor de maatschappij ook op dit moment en zelfs in mijn beperkte financiele situatie heb ik meer goeds gedaan dan slecht voor de maatschappij, daarom moet ik hier zoveel mogelijk ongeschonden uit zien te komen zodat ik mij kan ontwikkelen en verder kan gaan met mijn leven. Straf zou mij geen goed doen.
Wel heel erg kort door de bocht allemaal hé?quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:49 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Hoe verzin je het. Je draait de hele boel om en zou er bijna zelfs als slachtoffer van diefstal uitkomen. Not!
Wat als ik jouw hele huis leeg zou roven maar intussen een studie doe en probeer mijn leven op de rails te zetten? Zou jij er begrip voor hebben als je hoort dat ik al bezig ben met dingen financieel op een rijtje te zetten en daar ook gebruik maak van de facaliteiten die dit ultra sociale stelsel bied en intussen (tja, ik kan het niet weten en ook niet laten) jouw huis leegtrek en je bankpasjes jat en lekker het geld opneem?
Nou ik dacht het niet! Je zou me het lieftst dood willen knuppelen, en terecht.
Maar nee, ookal doe je alles fout en ook nog eens bewust vind je dat anderen jou moeten helpen.
Fuck you! En daar heb je niemand voor nodig, want je naait jezelf ookal weet je dat nu nog niet.
Dat je zo nu en dan eens wat doet wat het daglicht niet verdragen kan, so be it, maar als je al een kans hebt om de problemen op te lossen (schuldhulp/sanering) en dit keihard verneukt, dan ben je niet alleen de lul, maar ben je ook gewoon een lul.
Ik was die lul van het nekschot. Toegegeven, wellicht te grof voor een ordinaire fietsendief. Maar na het lezen van je reacties daarna... Waarin: jij als ordinaire dief gaat stellen dat mensen die gerechtigheid willen en deze straf (straf, laat me niet lachen, 1 fiets minimaal 1200 euro in de winkel en jij had er tenminste 20, waarschijnlijk nieteens de basisversie) te laag vinden op jouw niveau gaat zetten...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:27 schreef Fight_for_love het volgende:
Maar goed, de reden dat ik dit topic heb geplaatst is om te kijken of mensen hier en daar nog tips hebben, ook wist ik dat dergelijke reacties zouden komen over belastingcentjes en dergelijke cliché opmerkingen.
Ik wist dat allemaal van te voren, desondanks zitten er nog wel redelijke reacties tussen.
Ik was benieuwd naar de verschillende meningen van mensen.
Ik ben bereid om een rechtvaardige straf te aanvaarden en te incasseren, mijn normen en waarden zijn in orde ook al denken veel daar anders over hier, mijn eigen normen en waarden zijn dat doodsverwenzingen om heling en schelden echter ver onder nivo zijn.
Ik heb meer respect voor mensen die soms de grens passeren van wat goed en slecht is dan mensen die zo treurig lopen schelden gezien deze mensen ook een negatieve invloed op de maatschappij hebben, een rimpeleffect in hun werk, omgeving, en op dit forum, ik vraag me af wie schadelijker is voor de maatschappij, dat soort mensen die hun frustraties uiten in doodsverwenzingen of mensen die fouten maken en daar van willen leren.
Jullie zijn geen haar beter mensen, ook al hebben jullie nog geen snoepje gestolen, het gedrag valt ook veel op af te dingen.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:18 schreef santax het volgende:
[..]
Ik was die lul van het nekschot. Toegegeven, wellicht te grof voor een ordinaire fietsendief. Maar na het lezen van je reacties daarna... Waarin: jij als ordinaire dief gaat stellen dat mensen die gerechtigheid willen en deze straf (straf, laat me niet lachen, 1 fiets minimaal 1200 euro in de winkel en jij had er tenminste 20, waarschijnlijk nieteens de basisversie) te laag vinden op jouw niveau gaat zetten...
Dan ben je niet alleen een ordinaire dief, maar een hele enge ook. Die niet ziet dat hij degene is die fout is. Dus ik neem mijn eerste opmerking graag terug. Je hoeft geen nekschot vanwege je ordinaire diefstallen en verkoop van gestolen spullen. Je moet een nekschot krijgen omdat je mensen die je daar over aanspreken ervan beschuldigt net zo een grote dieven te zijn als jij bent. Je moet een nekschot krijgen omdat je niet leert van je fouten. Geen berouw toont. Achter 10 jaar, zit jij namelijk nog steeds in de gestolen spullen. Want: hij die geen zonde heeft....
Nekschot voor jou
Probeer je je ordinaire doosbedreigingen nu te rechtvaardigen door het op een weegschaal te leggen met een incidenteel misdrijf waar ik in betrokken was?
Je doodsbedreiging is en blijft ordinair en naar mijn inziens is jouw soort schadelijker en negatiever voor de goede orde en vrede van de maatschappij dan mensen die dergelijke misstappen hebben begaan als ik deed.
Daarnaast heb ik nooit wat gestolen, misschien is begrijpend lezen iets waar je aan moet werken.
daarnaast zit je vol vooroordelen, gefeliciteerd je spant de kroon, ik ben net tot de conclussie gekomen dat jij het meest walgelijke persoon bent die hier heeft gepost. Waarschijnlijk ben je ook de crimineelste met je openbare doodsverwenzingen.
Grote klasse kerel!
Incidenteel misdrijf waar je in betrokken was? je vind jezelf nog steeds het slachtoffer volgens mij, je hebt er niets van geleerd.quote:Probeer je je ordinaire doosbedreigingen nu te rechtvaardigen door het op een weegschaal te leggen met een incidenteel misdrijf waar ik in betrokken was?
Ik denk dat het bedrijf Koga Miyata het niet met je eens is. Je hebt ze door deze fietsen te helen veel geld gekost waar je maar een fractie van hoeft op te hoesten als straf.quote:Je doodsbedreiging is en blijft ordinair en naar mijn inziens is jouw soort schadelijker en negatiever voor de goede orde en vrede van de maatschappij dan mensen die dergelijke misstappen hebben begaan als ik deed.
Heling is net zo erg, zonder helers, geen stelers.quote:Daarnaast heb ik nooit wat gestolen, misschien is begrijpend lezen iets waar je aan moet werken.
Ik walg iets meer van mensen die fietsen helen, in schuldsanering zitten, en dan op een openbaar forum gaan vragen hoe ze van de straf van het helen af kunnen komen. Ik ga liever met Santax om dan met jou, dan heb ik aan het eind van de dag mijn fiets tenminste nog.quote:daarnaast zit je vol vooroordelen, gefeliciteerd je spant de kroon, ik ben net tot de conclussie gekomen dat jij het meest walgelijke persoon bent die hier heeft gepost. Waarschijnlijk ben je ook de crimineelste met je openbare doodsverwenzingen.
Misschien ben ik wel het slachtoffer, misschien ben ik wel zwakbegaafd en er in geluist, zou allemaal kunnen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:32 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Incidenteel misdrijf waar je in betrokken was? je vind jezelf nog steeds het slachtoffer volgens mij, je hebt er niets van geleerd.
[..]
Ik denk dat het bedrijf Koga Miyata het niet met je eens is. Je hebt ze door deze fietsen te helen veel geld gekost waar je maar een fractie van hoeft op te hoesten als straf.
[..]
Heling is net zo erg, zonder helers, geen stelers.
[..]
Ik walg iets meer van mensen die fietsen helen, in schuldsanering zitten, en dan op een openbaar forum gaan vragen hoe ze van de straf van het helen af kunnen komen. Ik ga liever met Santax om dan met jou, dan heb ik aan het eind van de dag mijn fiets tenminste nog.
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:11 schreef Fight_for_love het volgende:
Ik heb een ontnemingsvordering op de deurmat gekregen van 1200 euro van justitie, dit geld moet ik terug betalen aan de staat omdat:
Hij in de periode van 1 April 2007 tot en met 1 april 2008 te Venlo, in elk geval in Nederland, op verschillende tijdstippen, in elk geval eenmaal, (telkens) 20 althans een aantal, fietsen heeft verworven, voorhanden heeft gehad en of heeft overgedragen, terwijl hij ten tijde van het verwerven of het voorhanden krijgen van die fietsen (telkens) wist, althans redelijkerwijs had moeten vermoeden , dat het (een) door misdrijf verkregen goed(eren) betrof; (Art 416 jo. art 417b is wetboek van strafrecht)
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:11 schreef Fight_for_love het volgende:
Ik heb een ontnemingsvordering op de deurmat gekregen van 1200 euro van justitie, dit geld moet ik terug betalen aan de staat omdat:
Hij in de periode van 1 April 2007 tot en met 1 April 2008 te Assen, in elk geval in Nederland, op verschillende tijdstippen, in elk geval eenmaal, (telkens) 20 althans een aantal, fietsen heeft verworven, voorhanden heeft gehad en of heeft overgedragen, terwijl hij ten tijde van het verwerven of het voorhanden krijgen van die fietsen (telkens) wist, althans redelijkerwijs had moeten vermoeden , dat het (een) door misdrijf verkregen goed(eren) betrof; (Art 416 jo. art 417b is wetboek van strafrecht)
Zekers, wederom heb je geen enkele schuld eraan waarom ik je een virtueel nekschot toewens. Je ziet het nieteens. Je ziet oprecht niet in waarom ik vind dat iemand die tenminste 20 fietsen verhandelde met een een minimale waarde van 1200 euro per stuk, waarschijnlijk hoger, en waarschijnlijk veel meer fietsen in totaal verhandelde, daar geen aansprakelijkheid voor wenst te nemen en er met een bedragje van 1200 vanaf komt. Je hebt veel meer verdiend met de verkoop ervan...quote:
Natuurlijk ben je een slachtoffer.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:35 schreef Fight_for_love het volgende:
Misschien ben ik wel het slachtoffer, misschien ben ik wel zwakbegaafd en er in geluist, zou allemaal kunnen.
Moeten we blij zijn dat je in de schuldsanering terecht bent gekomen?quote:Waarom walg je van mensen die in de schuldsarnering zitten?
quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:39 schreef santax het volgende:
[..]
Zekers, wederom heb je geen enkele schuld eraan waarom ik je een virtueel nekschot toewens. Je ziet het nieteens. Je ziet oprecht niet in waarom ik vind dat iemand die tenminste 20 fietsen verhandelde met een een minimale waarde van 1200 euro per stuk, waarschijnlijk hoger, en waarschijnlijk veel meer fietsen in totaal verhandelde, daar geen aansprakelijkheid voor wenst te nemen en er met een bedragje van 1200 vanaf komt. Je hebt veel meer verdiend met de verkoop ervan...
En alleen dat stukje, dat je het zelf niet ziet, dat je dus echt slecht bent van binnen (want: geen enkel besef dat het fout is) maakt het dat ik voorstel dat je die 1200 euro mag houden. Bovenop de de 100 a 200 euro die jezelf per fiets (minstens x 20 dus) al in je zak hebt gestoken. In ruil daarvoor sponsor ik zelf ook nog de kogel die men jou door je harsens zou moeten jagen. Sterker nog, ik vuur hem zelf wel af![]()
Niet omdat je een dief bent.
Maar omdat je een dief bent en het goed praat
Omdat je een dief bent die mensen die je erop aanspreken gaat aanspreken op een manier alsof deze mensen, die de wet niet overtreden, slechter zouden zijn dan jij bent...
Nee, jij moet snel uit de samenleving.
Godzijdank acht ik je kansen sowieso al erg klein. Schuldsanering, meerdere veroordelingen. Het probleem is alleen dat men je nog geen TBS heeft gegeven. Daardoor worden eerlijke mensen als ik keer op keer de dupe van klootzakjes als jou.
Natuurlijk hoef je niet echt dood.
Maar levenslange opsluiting, of in elk geval TBS lijkt me voor veelplegers zoals jij meer dan normaal. Zeker als ze zoals jij dus hebt, geen enkel besef hebben van wat goed en slecht is. Nu zijn het nog fietsen, volgende week kun je misschien wat verdienen aan een vriendje die in de vrouwenhandel zit. De week erna kun je wat verdienen met kinderprostitutie, en jij... jij zou dat meteen doen. Daarom vind iedereen hier dat je er belachelijk mild vanaf komt. 1200... de prijs van 1 fiets.
Ik ga het niet allemaal lezen, is allemaal verbale diaree....![]()
Waarom niet blij zijn? is juist goed en ook voor de maatschappij, beetje kortichtig allemaal.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:39 schreef The_End het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je een slachtoffer.
[..]
Moeten we blij zijn dat je in de schuldsanering terecht bent gekomen?
Iedereen mag inderdaad vinden wat ze willen, jij uiteraard ook. Maar een oordeel vellen doet justitie, en daar is die 1200 euro uit voortgekomen. Het siert je dat je leven probeert te verbeteren, maar dat wil niet zeggen dat je verleden er ineens niet meer toe doet. Zo te horen doen diverse instellingen je al een handreiking dmv de schuldsanering etc, en zijn er allerlei mensen en instanties bij betrokken die door belasting/overheidsgeld gefinancierd worden, dus dan zou het m.i. netjes zijn om ook je éigen verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:24 schreef Fight_for_love het volgende:
Ik moet gewoon alles op alles zetten om mij te verdedigen, ik kan dit niet laten gebeuren allemaal.
Een straf zou constructief voor de maatschappij moeten zijn maar kan je ook om zeep helpen, de laatste keer dat ik wat gedaan had was 10 jaar geleden, sindien nooit meer wat gedaan, en wel in die fietsenzaak terecht gekomen wat ik eigenlijk niet had gewild.
Jullie mogen vinden dat ik hard aangepakt moet worden maar ik vind juist dat dat niet moet gebeuren, ik doe meer voor de maatschappij ook op dit moment en zelfs in mijn beperkte financiele situatie heb ik meer goeds gedaan dan slecht voor de maatschappij, daarom moet ik hier zoveel mogelijk ongeschonden uit zien te komen zodat ik mij kan ontwikkelen en verder kan gaan met mijn leven. Straf zou mij geen goed doen.
Yeps: jij bent een dief, ik spreek je er op aan en ben ik het schuld.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:35 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel het slachtoffer, misschien ben ik wel zwakbegaafd en er in geluist, zou allemaal kunnen.
Waarom walg je van mensen die in de schuldsarnering zitten?
daarnaast als je met Santax omgaat is de kans groter dat je aan het eind van de dag je fiets kwijt bent als wanneer je met mij omgaat, ik haal ze alleen uit de fabriek, aan santax impulsieve gedrag te zien zou hij ze wel eens van vriendjes kunnen jatten.
Je had er uberhaupt niet in moeten komen kneus. (O, dat was natuurlijk ook niet jouw schuld...)quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:41 schreef Fight_for_love het volgende:
Waarom niet blij zijn? is juist goed en ook voor de maatschappij, beetje kortichtig allemaal.
Het verbaasde me dat je al zou kunnen lezen. Begrijpend lezen is in elk geval niet aan je besteed. Tegenargumenten heb je ook niet. Dan noem je het toch verbale diarree. Neemt niet weg dat ik aan de goede kant van de samenleving sta en jij niet. En jij dus fout zit, en ik niet... En jij dus een nekschot moet krijgen en ik niet. Doeiiiiiiii sukkeltjequote:
Owja, natuurlijk, alle mensen die een uitkering hebben, in de schuldsarnering zitten, dakloos zijn, zijn allemaal kneuzen die misschien een nekschot moeten zoals santax dat wil?quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:43 schreef The_End het volgende:
[..]
Je had er uberhaupt niet in moeten komen kneus. (O, dat was natuurlijk ook niet jouw schuld...)
Eeuh, die "maatschappij" waar jij nu op terugvalt (lees schuldsanering en andere gemeentelijke instellingen) wordt grotendeels betaald door belastingbetalers, mensen die zeg een koga miyata fiets kopen bij een rijwielhandel en dus BTW betalen. En ja, daar ben ik er ook één van, het zijn overigens heerlijke fietsen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:41 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Waarom niet blij zijn? is juist goed en ook voor de maatschappij, beetje kortichtig allemaal.
Nee integendeel. Alleen de dieven. De mensen die van anderen stelen. Die moeten wel uit de maatschappij. Zeker als ze niet hun verantwoordelijkheid nemen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:45 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Owja, natuurlijk, alle mensen die een uitkering hebben, in de schuldsarnering zitten, dakloos zijn, zijn allemaal kneuzen die misschien een nekschot moeten zoals santax dat wil?
Begrijp ik dat goed?
Aan de goede kant van de samenleving maar zonder vrienden?quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:44 schreef santax het volgende:
[..]
Het verbaasde me dat je al zou kunnen lezen. Begrijpend lezen is in elk geval niet aan je besteed. Tegenargumenten heb je ook niet. Dan noem je het toch verbale diarree. Neemt niet weg dat ik aan de goede kant van de samenleving sta en jij niet. En jij dus fout zit, en ik niet... En jij dus een nekschot moet krijgen en ik niet. Doeiiiiiiii sukkeltje
Hmmz ik heb er toch wel een paar hoor. Maar dat heeft verband als in??????quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:46 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Aan de goede kant van de samenleving maar zonder vrienden?
Ah. Venlo.quote:
Nee, je begrijpt dat niet goed.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:45 schreef Fight_for_love het volgende:
Owja, natuurlijk, alle mensen die een uitkering hebben, in de schuldsarnering zitten, dakloos zijn, zijn allemaal kneuzen die misschien een nekschot moeten zoals santax dat wil?
Begrijp ik dat goed?
Waar zeg ik dat ik dat doe? Ik wijs mensen af die hun eigen verantwoordelijk niet willen nemen. Mensen zoals jij dus.quote:Je zal veel vrienden maken als je iedereen afwijst die wat externe hulp nodig heeft....
ow nou gelukkig dat ik daar niet bij hoor want ik ben er keihard ingeluist en wist niet dat het goederen verkregen uit een misdrijf betrof.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:46 schreef santax het volgende:
[..]
Nee integendeel. Alleen de dieven. De mensen die van anderen stelen. Die moeten wel uit de maatschappij. Zeker als ze niet hun verantwoordelijkheid nemen.
wie zegt datik mijn verantwoordelijkheid wil afwijzen, dat is een sprookje verzonnen die negatieve mannetjes hier die weinig educatie hebben gehad en het leuk vinden om te rellen op dit forum.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:49 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt dat niet goed.
[..]
Waar zeg ik dat ik dat doe? Ik wijs mensen af die hun eigen verantwoordelijk niet willen nemen. Mensen zoals jij dus.
20 spiksplinternieuwe fietsen... Hahaha... Nadat je al een veroordeling op je naam had staan? Hahaha.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:49 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
ow nou gelukkig dat ik daar niet bij hoor want ik ben er keihard ingeluist en wist niet dat het goederen verkregen uit een misdrijf betrof.
Bullshit, and you know it. Ga nou niet het slachtoffer uithangen, je bent gewoon fout geweest. Van mijn part mogen ze je hard straffen en halen ze elke cent bij je terug.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:49 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
ow nou gelukkig dat ik daar niet bij hoor want ik ben er keihard ingeluist en wist niet dat het goederen verkregen uit een misdrijf betrof.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:48 schreef santax het volgende:
[..]
Hmmz ik heb er toch wel een paar hoor. Maar dat heeft verband als in??????
Ik denk dat jij hier degene bent met de minste educatie hoor.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:51 schreef Fight_for_love het volgende:
wie zegt datik mijn verantwoordelijkheid wil afwijzen, dat is een sprookje verzonnen die negatieve mannetjes hier die weinig educatie hebben gehad en het leuk vinden om te rellen op dit forum.
Die neem je niet. Je hebt nooit iets gedaan; je bent er ingeluist en de schuldsanering is ook zo maar aan komen waaien.quote:Ik neem mijn verantwoording en verdedig mij, is er wat mis mee?
quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bullshit, and you know it. Ga nou niet het slachtoffer uithangen, je bent gewoon fout geweest. Van mijn part mogen ze je hard straffen en halen ze elke cent bij je terug.
Mag je denken, als ik mijn HBO opleiding over enkele maanden heb afgerond mag ik jou dan ook uitnodigigen en alle ongediplomeerde jongelui die hier zo lopen schelden?quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:53 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik denk dat jij hier degene bent met de minste educatie hoor.
[..]
Die neem je niet. Je hebt nooit iets gedaan; je bent er ingeluist en de schuldsanering is ook zo maar aan komen waaien.
Ja joh, en dat is de harde waarheid, je kent mij al, je zou psychiater moeten worden, jij kan de mens in 1 oogopslag doorgrondenquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:53 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik denk dat jij hier degene bent met de minste educatie hoor.
[..]
Die neem je niet. Je hebt nooit iets gedaan; je bent er ingeluist en de schuldsanering is ook zo maar aan komen waaien.
In je openingspost schrijf je "Ik vraag me af hoe het zit met uitspraken van de rechter als die de persoon daar juist mee ernstige schade berokkent." Maar gek genoeg heb je het nergens aver de schade die door jouw handelen is ontstaan, en wat de reden is waarvoor je die boete überhaupt hebt gekregen. Dat is een beetje je de kern van de zaak, jij hebt blijkbaar het, zo te lezen in veel ogen misplaatste, idee dat het simpele feit dat je probeert te leven binnen de grenzen van de wet & algemene fatsoensnormen, je van alle verantwoordelijkheid van je voorgaande daden ontslaat. Daar ben je ook wat mij betreft abuis in, veel mensen en instanties doen moeite om je te helpen, en alleen al daarom zou het je m.i. sieren als je es wat eigen verantwoordelijkheidsbesef zou tonen..quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:46 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Aan de goede kant van de samenleving maar zonder vrienden?
De enige reden dat jij uberhaupt enige vorm van opleiding kan doen is omdat al die 'ongediplomeerde jongelui' wel werken en belasting betalen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:55 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Mag je denken, als ik mijn HBO opleiding over enkele maanden heb afgerond mag ik jou dan ook uitnodigigen en alle ongediplomeerde jongelui die hier zo lopen schelden?
Ik wens louter mensen zeer doelbewust dood. Met redenen. Bijvoorbeeld:quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:52 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
jouw gedrag
Een paar is ook wel wat magertjes, misschien zou je er meerdere kunnen krijgen door je gedrag wat aan te passen en niet in het wildeweg mensen dood te wensen.
Even afhankelijk van welke HBO opleiding je volgt kan jij vast wel een baan krijgen waarmee je die 1200 euro op tafel kan krijgen...quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:55 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Mag je denken, als ik mijn HBO opleiding over enkele maanden heb afgerond mag ik jou dan ook uitnodigigen en alle ongediplomeerde jongelui die hier zo lopen schelden?
Schuldsarnering is iets om trots op te zijn, daarom negeer ik het, mensen die zichzelf in de sores werken door schulden te maken of te trots zijn hulp te vragen halen het meestal niet en belanden in de goot.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:57 schreef The_End het volgende:
[..]
De enige reden dat jij uberhaupt enige vorm van opleiding kan doen is omdat al die 'ongediplomeerde jongelui' wel werken en belasting betalen.
Wel grappig dat je de opmerkingen over schuldsanering steeds negeert...
Ik walg van mensen die 20 gloednieuwe fietsen helen, daarna gaan roepen dat ze erin geluisd zijn en NOOIT hadden kunnen weten dat die fietsen gestolen waren en daarnaast ook nog eens in de schuldsanering zitten. Het wijst op een bepaald patroon.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:35 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Waarom walg je van mensen die in de schuldsarnering zitten?
Je hebt ze dus WEL uit de fabriek gestolen?quote:daarnaast als je met Santax omgaat is de kans groter dat je aan het eind van de dag je fiets kwijt bent als wanneer je met mij omgaat, ik haal ze alleen uit de fabriek, aan santax impulsieve gedrag te zien zou hij ze wel eens van vriendjes kunnen jatten.
das waar, maar eerst werk zoeken dan...en daar heb ik geen zin in als ik de mensen moet geloven op dit forumquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:58 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Even afhankelijk van welke HBO opleiding je volgt kan jij vast wel een baan krijgen waarmee je die 1200 euro op tafel kan krijgen...
Ja echt iets om trots op te zijn. Dat je schulden bent aangegaan die je niet kon afbetalen. Wat je heb met dat krediet gedaan? NIeuwe pc gekocht? Nieuwe TV? Was het het waard?quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:58 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Schuldsarnering is iets om trots op te zijn, daarom negeer ik het, mensen die zichzelf in de sores werken door schulden te maken of te trots zijn hulp te vragen halen het meestal niet en belanden in de goot.
ik ben heel erg tevreden met de schuldsarneringen er ook trots op overigens
was het maar waar dat ik ze uit de fabriek had gestolen, als ik ze elf had gestolen zou ik er niet een enkele per keer meenemen maar gelijk 5 vrachtwagens volladen en ze aan polen verpatsen ofzoquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:59 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik walg van mensen die 20 gloednieuwe fietsen helen, daarna gaan roepen dat ze erin geluisd zijn en NOOIT hadden kunnen weten dat die fietsen gestolen waren en daarnaast ook nog eens in de schuldsanering zitten. Het wijst op een bepaald patroon.
[..]
Je hebt ze dus WEL uit de fabriek gestolen?
Jezus wat ben jij triest. Schuldsanering is een laatste redmiddel voor mensen die zichzelf verzopen hebben in de schulden. Als je er trots op bent dat je jezelf op het randje van Faillissement hebt gebracht, dan ben je nog kanslozer dan ik in eerste instantie dacht.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:58 schreef Fight_for_love het volgende:
Schuldsarnering is iets om trots op te zijn, daarom negeer ik het, mensen die zichzelf in de sores werken door schulden te maken of te trots zijn hulp te vragen halen het meestal niet en belanden in de goot.
Joh, stel je niet zo aan, en blijf jezelf niet steeds in de slachtofferrol manoeuvreren..quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:59 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
das waar, maar eerst werk zoeken dan...en daar heb ik geen zin in als ik de mensen moet geloven op dit forum
Misschien studieschulden die ik niet af kon betalen? en daarbij geen werk gehad destijds?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:00 schreef santax het volgende:
[..]
Ja echt iets om trots op te zijn. Dat je schulden bent aangegaan die je niet kon afbetalen. Wat je heb met dat krediet gedaan? NIeuwe pc gekocht? Nieuwe TV? Was het het waard?
Ja, het klinkt echt alsof je je leven aan het beteren bent.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:01 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
was het maar waar dat ik ze uit de fabriek had gestolen, als ik ze elf had gestolen zou ik er niet een enkele per keer meenemen maar gelijk 5 vrachtwagens volladen en ze aan polen verpatsen ofzo
Ja dat zeg ik de hele tijd.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:01 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
was het maar waar dat ik ze uit de fabriek had gestolen, als ik ze elf had gestolen zou ik er niet een enkele per keer meenemen maar gelijk 5 vrachtwagens volladen en ze aan polen verpatsen ofzo
Alleen door een studieschuld kom je niet in de schuldsanering. Daar staat een aflossingstermijn van 30 jaar voor, en is nog inkomensafhankelijk ook..quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:02 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Misschien studieschulden die ik niet af kon betalen? en daarbij geen werk gehad destijds?
Ik wil wel werken hoor, lul gewoon ff mee met die apen die denken dat ze alles zo goed weten hier.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Joh, stel je niet zo aan, en blijf jezelf niet steeds in de slachtofferrol manoeuvreren..Ik weet niet waar jij wel/niet zin hebt, maar ik gok dat justitie er wel voor zorgt dat je zin maakt..
OMGquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:04 schreef Fight_for_love het volgende:
Ik wil wel werken hoor, lul gewoon ff mee met die apen die denken dat ze alles zo goed weten hier.
Owja, voor uwe informatie, ik heb nu vrij maar zomenteen ga ik naar mijn vrijwilligersbaantje mensen helpen die zorg nodig hebben, de mensen hier zouden ook eens wat nuttigs moeten gaan doen ipv een beetje lanterfanteren op fok en wellicht profiteren van een uitkering waar al mijn belastingcentjes heen gaan.
]
Tja, het zal dan wel een studie geweest zijn waar heel veel vraag naar was, als je er geen werk in kon krijgen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:02 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Misschien studieschulden die ik niet af kon betalen? en daarbij geen werk gehad destijds?
Wat een walgelijk figuur ben jij zeg.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:58 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Kan wel, ken ook wel mensen bij wie het een incasso is geworden, alleen dan wordt studiefinanciering meegnomen in de sarnering en onterecht ontvangen wordt ook meegenomen uiteraard, mensen die onterecht studiefinanciering ontvingen hadden dus eigenlijk een uitkering aan moeten vragen ipv studiefinanciering te gebruiken.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Alleen door een studieschuld kom je niet in de schuldsanering. Daar staat een aflossingstermijn van 30 jaar voor, en is nog inkomensafhankelijk ook..
Heej, ik heb ook schulden. Ik heb ook een bevel tot betaling liggen van de rechtbank.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:02 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
ja he?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:01 schreef The_End het volgende:
[..]
Jezus wat ben jij triest. Schuldsanering is een laatste redmiddel voor mensen die zichzelf verzopen hebben in de schulden. Als je er trots op bent dat je jezelf op het randje van Faillissement hebt gebracht, dan ben je nog kanslozer dan ik in eerste instantie dacht.
Ik hoop dat iemand op het idee komt het fietsenrek te controleren voordat je daar weggaat.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:04 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Owja, voor uwe informatie, ik heb nu vrij maar zomenteen ga ik naar mijn vrijwilligersbaantje mensen helpen die zorg nodig hebben, de mensen hier zouden ook eens wat nuttigs moeten gaan doen ipv een beetje lanterfanteren op fok en wellicht profiteren van een uitkering waar al mijn belastingcentjes heen gaan.
]
Nou ja, als je natuurlijk simpelweg niet betaalt en dit stug volhoudt komt er uiteindelijk wel een moment dat je jezelf in de nesten hebt gewerkt, maar voor schuldsanering moet je inderdaad behoorlijk buitensporige financiële problemen hebben.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Alleen door een studieschuld kom je niet in de schuldsanering. Daar staat een aflossingstermijn van 30 jaar voor, en is nog inkomensafhankelijk ook..
nalatigheid!!! daar kan ik echt niet tegen!! en niet je verantwoording voor je eigen gedrag nemen, je bent dus een ordinaire wanbetaler!!! bah bah bah!! en wel op andere mensen afgeven!quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:07 schreef santax het volgende:
[..]
Heej, ik heb ook schulden. Ik heb ook een bevel tot betaling liggen van de rechtbank.
Weet je wat ik heb gedaan toen ik 4 jaar geleden die veroordeling kreeg?
Ik ben begonnen met afbetalen. Wat ik nu nog steeds doe. Maar ik heb in die jaren echt niets gejat. Ik heb ervoor gekozen dan maar mijn budget zo in te delen dat er ruimte over is om van te leven en toch aan die schuld af te betalen. En dat is het verschil... En ik heb alles gedaan wat ik kon om juist niet in de schuldsannering te komen. Want dat is echt niet iets om trots op te zijn als je daar in zit. En daar kom je alleen maar in als je volstrekt oncapabel bent om voor jezelf te zorgen. En ook in dat geval zou je niet zomaar mogen loslopen. In elk geval niet zo vrij zijn dat je ruimte hebt om spullen te stelen. (ja heling is echt diefstal hoor...)
Iemand die van zijn fouten wil leren help ik graag. Maar jij wil dat niet. Jij doet het morgen weer. Voor je eigen gewin. Dus: sterf
quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:11 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
nalatigheid!!! daar kan ik echt niet tegen!! en niet je verantwoording voor je eigen gedrag nemen, je bent dus een ordinaire wanbetaler!!! bah bah bah!! en wel op andere mensen afgeven!
De rechter heeft jou niet hard genoeg aangepakt, ze zouden je levenlang op water en brood moeten zetten, parasieten als jij ontwrichten de economie en zijn alleen maar een last voor de hardwerkende burger!
Je hebt het wel ernstig ver laten komen als je wilt dat de rechter je studiefinanciering terug gaat vorderen, daarnaast heb je gewoon geprofiteerd al die tijd van het geld van de staat terwijl je geen eens studeerde en nu betaal je het waarschijnlijk terug met een uitkering dus geld van de staat betaal je af met geld van de staat!! hoe smerig!!!
En jij hebt het verder laten komen...quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:11 schreef Fight_for_love het volgende:
nalatigheid!!! daar kan ik echt niet tegen!! en niet je verantwoording voor je eigen gedrag nemen, je bent dus een ordinaire wanbetaler!!! bah bah bah!! en wel op andere mensen afgeven!
De rechter heeft jou niet hard genoeg aangepakt, ze zouden je levenlang op water en brood moeten zetten, parasieten als jij ontwrichten de economie en zijn alleen maar een last voor de hardwerkende burger!
Je hebt het wel ernstig ver laten komen als je wilt dat de rechter je studiefinanciering terug gaat vorderen, daarnaast heb je gewoon geprofiteerd al die tijd van het geld van de staat terwijl je geen eens studeerde en nu betaal je het waarschijnlijk terug met een uitkering dus geld van de staat betaal je af met geld van de staat!! hoe smerig!!!
Werk dan even wat harder, en betaal die 1200 euro gewoon.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:04 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Ik wil wel werken hoor, lul gewoon ff mee met die apen die denken dat ze alles zo goed weten hier.
]
Beetje pot ketel verhaal?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:11 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Oehws dan krijg ik eindelijk misschien korting daarquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:14 schreef Technoviking het volgende:
Kunnen we TS en Santax niet laten samenwerken bij een lokale voedselbank?
Ik denk dat jij ook wel een aantal aanmaningen gehad hebt, anders zit je niet in de schuldsanering.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:11 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Hoezo? Hij betaald terug zonder de hulp van de schuldsanering, van zijn EIGEN geld, dat is misschien een idee waar je aan moet wennen als je al die tijd van ANDERMANS geld geleefd hebt, maar sommige mensen kunnen die verantwoordelijkheid wel opbrengen.quote:De rechter heeft jou niet hard genoeg aangepakt, ze zouden je levenlang op water en brood moeten zetten, parasieten als jij ontwrichten de economie en zijn alleen maar een last voor de hardwerkende burger!
Hahaha, jij hebt een studie gevolgd waar je geeneens werk in kon vinden!! het eindsaldo is dus hetzelfde behalve dan dat Santax zijn eigen geld gebruikt om terug te betalen, en niet het geld wat hij verdiend heeft met 20 geheelde fietsen of de schuldsanering. Is een aanzienlijk verschil.quote:Je hebt het wel ernstig ver laten komen als je wilt dat de rechter je studiefinanciering terug gaat vorderen, daarnaast heb je gewoon geprofiteerd al die tijd van het geld van de staat terwijl je geen eens studeerde en nu betaal je het waarschijnlijk terug met een uitkering dus geld van de staat betaal je af met geld van de staat!! hoe smerig!!!
Ik rond tenminste met goed gevolg mijn HBO opleiding af en mijn vocabulaire beperkt zich integenstelling tot jou tot alleen het woordje nekshot......quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:13 schreef santax het volgende:
[..]
Te triest. Nekschot. Zelfs zonder de diefstallen die je normaal vind heb je geen meerwaarde.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:18 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Ik rond tenminste met goed gevolg mijn HBO opleiding af en mijn vocabulaire beperkt zich integenstelling tot jou niet alleen het woordje nekshot......
Dan had je dat vocabulaire van je moeten gebruiken om je eigen geld te verdienen. Zonder te stelen van anderen. Maar dat kun je niet. En je ziet niet dat je gedrag fout is. Ik hoop dat dit niets zegt over het niveau van HBO in Nederland, want ik ken eigenlijk genoeg mensen die zo een papiertje van HBO hebben die zich niet schuldig hoeven te maken aan broodroof, diefstal, heling... En die geen schulden hebben...quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:18 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Ik rond tenminste met goed gevolg mijn HBO opleiding af en mijn vocabulaire beperkt zich integenstelling tot jou tot alleen het woordje nekshot......
Goed dat je het bij voorbaat al kenbaar maakt dat je daar de verantwoording voor neemt, je hebt eigenlijk ook geen andere keus he? anders krijg je gevangenisstraf, en evenzien....12000 euro onterecht ontvangen studiefinanciering is toch al snel anderhalf jaartje zitten.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:17 schreef santax het volgende:
[..]
Oehws dan krijg ik eindelijk misschien korting daar![]()
Neh maar feit blijft dat ik in een verkeerd product met vreemde voorwaarden ben gestapt. Heel dom van me. Was een dure les, waar ik zelf de lasten van draag. Waar ik zelf verantwoordeljkheid voor neem. Ik beschouw het als lesgeld, waar TS denk ik schreeuwt om schadevergoeding zodat hij gesubsideerd dezelfde fouten nogeens kan maken.
En nogmaals in het geval van TS gaat het niet om een boete, het gaat in zijn geval om inkomstenderving, een stuk van de winst die hij heeft gemaakt met gestolen artikelen waar hij nu een fractie van terug moet betalen. Vreselijk, een schande!
Gaap.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:26 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Goed dat je het bij voorbaat al kenbaar maakt dat je daar de verantwoording voor neemt, je hebt eigenlijk ook geen andere keus he? anders krijg je gevangenisstraf, en evenzien....12000 euro onterecht ontvangen studiefinanciering is toch al snel anderhalf jaartje zitten.
Nee idd dan zou ik ook verantwoording voor mijn gedrag nemen, verstandige keuze, het heeft waarschijnlijk wel 2 jaar geduurt na allerlei aanmaningen en incassobureaus die erop gezet werden om jou tot betalen te dwingen.
Keurig dat je je verantwoording neemt, wel met het mes op de keel, maar goede dat neemt niemand jouw kwalijk, of dreigde ze jouw een nekshot te geven als je niet zou betalen?
Gast je begrijpt toch wel dat hij uiteindelijk WEL zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en dat jij dat NIET hebt gedaan...quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:26 schreef Fight_for_love het volgende:
Goed dat je het bij voorbaat al kenbaar maakt dat je daar de verantwoording voor neemt, je hebt eigenlijk ook geen andere keus he? anders krijg je gevangenisstraf, en evenzien....12000 euro onterecht ontvangen studiefinanciering is toch al snel anderhalf jaartje zitten.
Nee idd dan zou ik ook verantwoording voor mijn gedrag nemen, verstandige keuze, het heeft waarschijnlijk wel 2 jaar geduurt na allerlei aanmaningen en incassobureaus die erop gezet werden om jou tot betalen te dwingen.
Keurig dat je je verantwoording neemt, wel met het mes op de keel, maar goede dat neemt niemand jouw kwalijk, of dreigde ze jouw een nekshot te geven als je niet zou betalen?
Eem domme consument? zullen we er voor de duidelijkheid en het gemak er gewoon van maken een fraudeur die te lui was om te werken voor zijn geld?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:30 schreef santax het volgende:
[..]
Gaap.
Het ging in mijn geval niet om studiefinanciering en los van dat ook nog eens om een civielrechterlijke zaak. (Gevangenisstraf is dus nieteens mogelijk. Toch koos ik ervoor om mijn verantwoording te nemen, in tegenstelling tot jij.) Waarbij ik inderdaad veroordeeld ben tot betalen. Het product dat ik heb afgenomen is trouwens o.a. naar aanleiding van die rechtzaak vanuit de politiek aangepast. Waar men vroeger 20% rente mocht vragen mocht kon na oa. mijn rechtzaak door een wetswijziging nog maar de wettelijke rente van op het moment 2.9% ge-eist worden... Jouw zaak: jij bent een dief: staat dus los van mijn zaak: ik was een domme consument.
Maar wat ik al zei: blijf vooral goedpraten dat jij gejat hebt. Wrijf het mij in dat ik niet gejat heb.
Echt, dit soort gedrag van jou is dus de rede dat ik de vlag zal uithangen op de dag dat men ordinaire veelplegers weer gewoon mag executeren. Je doet niet dom, je bent dom. Je hebt geen meerwaarde voor de samenleving, geen enkel besef van goed en slecht en als icing op de cake ga je ook nog andere beschuldigen van gedrag dat als het al waar zou zijn, nog steeds niet in verhouding zou staan tot hetgeen jezelf hebt gedaan.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:34 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Eem domme consument? zullen we er voor de duidelijkheid en het gemak er gewoon van maken een fraudeur die te lui was om te werken voor zijn geld?
Het lijkt er niet echt op dat je verantwoording voor je gedrag neemt
gedaan? ik moet eerst nog veroordeeld worden door de rechter net als santax, dan kan ik zeggen als ik gevangenisstraf heb: Ja! ik neem verantwoording!! kijk maar! want ik zit in de bajes!quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Gast je begrijpt toch wel dat hij uiteindelijk WEL zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en dat jij dat NIET hebt gedaan...Ben je nou echt zo blind?
JE ZIT AL IN DE SCHULDSANERING!!!!!!!!quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:37 schreef Fight_for_love het volgende:
gedaan? ik moet eerst nog veroordeeld worden door de rechter net als santax, dan kan ik zeggen als ik gevangenisstraf heb: Ja! ik neem verantwoording!! kijk maar! want ik zit in de bajes!
Je kent nieteens het verschil tussen een civiele zaak en een strafrechterlijke zaakquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:37 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
gedaan? ik moet eerst nog veroordeeld worden door de rechter net als santax, dan kan ik zeggen als ik gevangenisstraf heb: Ja! ik neem verantwoording!! kijk maar! want ik zit in de bajes!
Ik werd misselijk en ziek en moest bijna overgeven bij de gedachte dat die fietsen uit een misdrijf verworven goed betrof wanneer ik ze aan de consument overhandigdequote:Op maandag 13 oktober 2008 16:35 schreef Buitendam het volgende:
Je hebt flink wat mensen tijd, energie en vooral geld gekost. Jij dacht slimmer te zijn dan het systeem, maar dat pakt jou nu hard terug. Je tovert bij veel mensen hier dezelfde grijns op het smoelwerk, als de grijns die jij had wanneer je samen met een koper een fiets uit de kelder tilde.
Je speelde hoog spel, maar je bent er duidelijk niet intelligent genoeg voor en dan houdt het op.
Mag ik vragen hoe je qua gezinssituatie door het leven gaat? Vriendin/vrouw en het belangrijkste: kinderen?
Ik hoop namelijk vooral dat dat laatste niet van toepassing is..
Ja en? dat heeft toch niets met deze gehele fietsenzaak te maken? of snap ik nu zelf niet meer hoe ik in de schuldsarnering ben terecht gekomen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:38 schreef The_End het volgende:
[..]
JE ZIT AL IN DE SCHULDSANERING!!!!!!!!
gelukkig voor jou dat het geen strafrechtelijke zaak is geworden omdat je net op tijd door geforceerde krachten vanuit justitie toch tot inicht wilde komen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:39 schreef santax het volgende:
[..]
Je kent nieteens het verschil tussen een civiele zaak en een strafrechterlijke zaak
quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:40 schreef Fight_for_love het volgende:
Ja en? dat heeft toch niets met deze gehele fietsenzaak te maken? of snap ik nu zelf niet meer hoe ik in de schuldsarnering ben terecht gekomen?
En wat precies had er dan strafrechterlijk kunnen worden in het civiele rechtquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:41 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
gelukkig voor jou dat het geen strafrechtelijke zaak is geworden omdat je net op tijd door geforceerde krachten vanuit justitie toch tot inicht wilde komen.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:37 schreef santax het volgende:
[..]
Echt, dit soort gedrag van jou is dus de rede dat ik de vlag zal uithangen op de dag dat men ordinaire veelplegers weer gewoon mag executeren. Je doet niet dom, je bent dom. Je hebt geen meerwaarde voor de samenleving, geen enkel besef van goed en slecht en als icing op de cake ga je ook nog andere beschuldigen van gedrag dat als het al waar zou zijn, nog steeds niet in verhouding zou staan tot hetgeen jezelf hebt gedaan.
Nekschotje... En voor de rest laat ik de andere fokkers met je afrekenen. De enige tijd die ik nog in zo een geboren crimineel als jou steek is het mezelf aanmelden als vrijwilliger om de trekker over te halen![]()
En hoef ik de munitie niet zelf te betalen deze keer?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:44 schreef santax het volgende:
[..]
En wat precies had er dan strafrechterlijk kunnen worden in het civiele recht
Echt, zelfs zonder je meervoudige veroordelingen (schrijf je zelf) en je meervoudige civielrechterlijke zaken (anders: geen schuldsannering) ben je te achterlijk om je reet af te vegen. Nekschotje blijft. Met meer munitie. Dankzij je zelf
Slagers verdienen veelal hun geld eerlijk, dus laat dat soort zinnen maar achterwege.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:44 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Grote klasse jongen, je posts getuigen van hoge intelligentie, jammer dat je je opleiding niet hebt afgerond je had zoveel meer kunnen worden, met dat diploma wat jij wilde behalen had je op zijn minst toch slager moeten kunnen worden?
lezen jonge lezen, daar had ik het niet overquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:43 schreef The_End het volgende:
[..]
Jij bent echt erg. We hadden het over Santax en over dat hij wel zijn verantwoordelijkheid heeft genomen met betrekking tot zijn schuld EN JIJ NIET!!
de zelfde dag dat de dagvaarding binnen was lag deze al bij mijn advocaat, ik heb getuigen die weten dat ik er niet bewust van was tot bijna het laatste moment toe, zij zullen dit onder ede kunnen verklaren.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Slagers verdienen veelal hun geld eerlijk, dus laat dat soort zinnen maar achterwege.
Ik zou aan mijn gameplan gaan werken als ik jou was, hier schiet je niet veel mee op.
En kunnen zij dit ook onder ede bewijzen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:49 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
de zelfde dag dat de dagvaarding binnen was lag deze al bij mijn advocaat, ik heb getuigen die weten dat ik er niet bewust van was tot bijna het laatste moment toe, zij zullen dit onder ede kunnen verklaren.
Ik heb het wel goed gelezen hoor. Misschien moet jij het even teruglezen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:47 schreef Fight_for_love het volgende:
lezen jonge lezen, daar had ik het niet over
Je zegt dus dat je HBO hebt. In schuldsannering kwam door je 30 jarig lopende lening van Stufi? En vervolgens zeg je ook nog dat een civielrechterlijker zaak makkelijk strafrechterlijk kan worden?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:44 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Grote klasse jongen, je posts getuigen van hoge intelligentie, jammer dat je je opleiding niet hebt afgerond je had zoveel meer kunnen worden, met dat diploma wat jij wilde behalen had je op zijn minst toch slager moeten kunnen worden?
geen zin in joh, allemaal oeverloos geouwhoer hier gaat allemaal nergens over, het nivo zakte drastisch toen santax zich er mee ging bemoeien.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:53 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik heb het wel goed gelezen hoor. Misschien moet jij het even teruglezen.
Het niveau zakte drastisch toen jij een nieuw topic in WGR maakte.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:57 schreef Fight_for_love het volgende:
geen zin in joh, allemaal oeverloos geouwhoer hier gaat allemaal nergens over, het nivo zakte drastisch toen santax zich er mee ging bemoeien.
Nou, da's dan ook voor het eerst.quote:Ik trek me terug, ik ga wat nuttigs doen.
Ja, doe maar net alsof de schuldsanering niet bestaat.quote:en ik ben de grote crimineel die geen verantwoording voor zijn eigen gedrag wil nemen, ik vind het allemaal dikke prima, maar alleen met vrijspraak en een excusses van de politie ben ik tevreden.
Ik hoop dat dat 'nuttigs' wat je gaat doen in zal houden dat je op een eerlijke manier niet alleen je schuld terug betaald, maar ook nogeens je boetes. En het zou je goed staan als je de fabriek waar je (ongetwijfeld meer dan) 20 fietsen van hebt doorverkocht met dikke winst ook schadeloos stelt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:57 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
geen zin in joh, allemaal oeverloos geouwhoer hier gaat allemaal nergens over, het nivo zakte drastisch toen santax zich er mee ging bemoeien.
Ik trek me terug, ik ga wat nuttigs doen.
en ik ben de grote crimineel die geen verantwoording voor zijn eigen gedrag wil nemen, ik vind het allemaal dikke prima, maar alleen met vrijspraak en een excusses van de politie ben ik tevreden.
De mazzel
nee hoor, het niveau was al bedroevend laag toen je het topic opende, maar je hebt dus blijkbaar niet het normbesef om dat in te zien. Heler=Steler=Fight_for_Love.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:57 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Ik trek me terug, ik ga wat nuttigs doen.
en ik ben de grote crimineel die geen verantwoording voor zijn eigen gedrag wil nemen, ik vind het allemaal dikke prima, maar alleen met vrijspraak en een excusses van de politie ben ik tevreden.
De mazzel
Fiscaal lichtquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:04 schreef Fight_for_love het volgende:
]
Ik vind dat TS er heel makkelijk vanaf kan komen met een boete van 1200 euro. Ik denk dat er met dat vonnis geen enkel rekening met het slachtoffer gehouden wordt, die moet de schade van die 20 fietsen van minimaal 1000 euro per stuk winkelwaarde maar ergens in de boeken weg zien te krijgen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:17 schreef santax het volgende:
Aangezien TS iets nuttigs aan het doen is, laat ik het topic dan maar kapen.
Persoonlijk vind ik dat als je tenminste 20 fietsen in je tuin hebt staan met een minimale waarde van 1200 euro per stuk, waarbij het niet onwaarschijnlijk is dat de fietsen een hogere waarde hebben en je er al veel meer hebt verkocht (justitie komt nu eenmaal niet bij de verkoop van 1 gestolen fiets)... als je het dan kunt afkopen met de minimale prijs van 1200 euro van de allergoedkoopste fiets die zo een fabrikant maakt, je kunt spreken over winst... Je mag dan toch wel blij zijn. Want feitelijk zou je gewoon de standaardprijs per fiets moeten dokken. In dit geval, uitgaande van het gunstigste geval, 24.000 euro...
Dat zo iemand dan ook nog de boel gaat omdraaien laat ik maar buiten beschouwing omdat TS zelf blijkbaar de enige hier was die dat niet niet zo begreep.
Natuurlijk kun je niet de nieuwwaarde in de winkel als boete eisen, maar ik vind het opvallend dat in dit soort gevallen waarbij er sprake is van een toch een bepaalde mate van organisatie (de vriend en 'chef' van TS in de fabriek leverde de fietsen voor zover ik uit eigen betoog van TS kan lezen en daar zat blijkbaar nog iemand tussen?) en toch een bepaalde van grootschaligheid (20+ fietsen is toch wel een grote onderneming, die kun je niet meer aan je 'eigen' vrienden snel kwijt) pleit ik voor een gevangenisstraf bovenop het vergoeden van de kosten + rente geleden door slachtoffer, in dit geval de fabrikant. Daarbij zou er dan nog een boete moeten komen. Maar 3 maanden celstraf lijkt me voor georganiseerde misdaad, of in elk geval veelplegers zoals TS, toch wel het minste...
Anders blijven dit soort figuren bezig met dit soort misdrijven. Lullig dat hij schulden heeft, maar die heeft ie zelf opgebouwd. Net zoals zovelen in dit land die toch niet gaan jatten. Iemand daar een visie over?
Wat mij betreft mogen dit soort mensen toch wel de tijd krijgen om eens goed na te denken. Een topic op FOK openen waarin men hen met argumenten duidelijk maakt dat hun gedrag fout is, lijkt in elk geval niet het be-oogde resultaat te hebben... Integendeel, ze lijken er nog dommer van te worden
quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:17 schreef santax het volgende:
Aangezien TS iets nuttigs aan het doen is, laat ik het topic dan maar kapen.
Persoonlijk vind ik dat als je tenminste 20 fietsen in je tuin hebt staan met een minimale waarde van 1200 euro per stuk, waarbij het niet onwaarschijnlijk is dat de fietsen een hogere waarde hebben en je er al veel meer hebt verkocht (justitie komt nu eenmaal niet bij de verkoop van 1 gestolen fiets)... als je het dan kunt afkopen met de minimale prijs van 1200 euro van de allergoedkoopste fiets die zo een fabrikant maakt, je kunt spreken over winst... Je mag dan toch wel blij zijn. Want feitelijk zou je gewoon de standaardprijs per fiets moeten dokken. In dit geval, uitgaande van het gunstigste geval, 24.000 euro...
Dat zo iemand dan ook nog de boel gaat omdraaien laat ik maar buiten beschouwing omdat TS zelf blijkbaar de enige hier was die dat niet niet zo begreep.
Natuurlijk kun je niet de nieuwwaarde in de winkel als boete eisen, maar ik vind het opvallend dat in dit soort gevallen waarbij er sprake is van een toch een bepaalde mate van organisatie (de vriend en 'chef' van TS in de fabriek leverde de fietsen voor zover ik uit eigen betoog van TS kan lezen en daar zat blijkbaar nog iemand tussen?) en toch een bepaalde van grootschaligheid (20+ fietsen is toch wel een grote onderneming, die kun je niet meer aan je 'eigen' vrienden snel kwijt) pleit ik voor een gevangenisstraf bovenop het vergoeden van de kosten + rente geleden door slachtoffer, in dit geval de fabrikant. Daarbij zou er dan nog een boete moeten komen. Maar 3 maanden celstraf lijkt me voor georganiseerde misdaad, of in elk geval veelplegers zoals TS, toch wel het minste...
Anders blijven dit soort figuren bezig met dit soort misdrijven. Lullig dat hij schulden heeft, maar die heeft ie zelf opgebouwd. Net zoals zovelen in dit land die toch niet gaan jatten. Iemand daar een visie over?
Wat mij betreft mogen dit soort mensen toch wel de tijd krijgen om eens goed na te denken. Een topic op FOK openen waarin men hen met argumenten duidelijk maakt dat hun gedrag fout is, lijkt in elk geval niet het be-oogde resultaat te hebben... Integendeel, ze lijken er nog dommer van te worden
quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:04 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
]
Ik denk niet dat iedereen die menig met je deelt, hoorquote:Op maandag 13 oktober 2008 19:19 schreef Alicey het volgende:
Tjeempie, TS leek gisteravond nog best redelijk. Het wordt nu tijd om de popcorn te pakken, lijkt het wel.
Neuh, vast niet, maar dat vond ik dan he.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iedereen die menig met je deelt, hoor
Ik dacht bij het lezen van de OP ook te maken te hebben met een TS die inderdaad welliswaar foute dingen heeft gedaan, maar de weg naar het rechte pad zoekt. Zoals het nu staat denk ik dat ik toen een behoorljke denkfout maakte. Dat kunnen we onszelf niet echt kwalijk nemen. TS bleek hier met de insteek te zijn 'mijn problemen oplossen want dat heeft de maatschappij me aangedaan en daar waar wil ik wederom best voor liegen en stelen... voor mijn eigen gewin....'...quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Neuh, vast niet, maar dat vond ik dan he.
Die indruk kreeg ik gaandeweg een beetje, maar daar is nu niet veel meer van over..quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:38 schreef santax het volgende:
[..]
Ik dacht bij het lezen van de OP ook te maken te hebben met een TS die inderdaad welliswaar foute dingen heeft gedaan, maar de weg naar het rechte pad zoekt.
Mee eens.quote:Want ondanks dat ik zo makkelijk over een nekschot spreek. vind ik wel dat iedereen die een fout maakt en dat inziet, een kans moet krijgen om die fout te herstellen.
.. en degenen die dat wel doen zouden wellicht beseffen dat ze hun fout erger hebben gemaakt en inzien wat hun positie is.quote:De meeste mensen zouden zo een fout dan niet herstellen met gestolen waar
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:12 schreef Fight_for_love het volgende:
allemaal onzin hier, fuck jullie, ik ben toch beter dan jullie allemaal
Veroordeeld worden voor diefstal, in de schuldsanering gaan en dan zeggen dat je de enige bent met goede normen en waarden?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:18 schreef Fight_for_love het volgende:
www.WATVOORKUDDEDIERBENJIJ.NL
Allemaal mensen die doelloos met elkaar meelullen hier, ben ik dan werkelijk de enige met een beetje goede normen en waarden hier?
Zegt de man met een ontnemingsvordering van 1200 op zijn naam, én een dagvaarding.....quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:18 schreef Fight_for_love het volgende:
Allemaal mensen die doelloos met elkaar meelullen hier, ben ik dan werkelijk de enige met een beetje goede normen en waarden hier?
Ah, je muziekkeuze maakt me veel duidelijk.. Doe je wel je capuchon af bij de rechtszaak? Daar houden rechters niet zo van volgens mij...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:19 schreef Fight_for_love het volgende:
God houdt van mij want ik ben het meest vriendelijke persoon van al de mensen die hier posten
Omdat ik een neger ben discrimineer je mij?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ah, je muziekkeuze maakt me veel duidelijk.. Doe je wel je capuchon af bij de rechtszaak? Daar houden rechters niet zo van volgens mij...
Je bent iig de persoon met de grootste plaat voor je kop.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:18 schreef Fight_for_love het volgende:
Ik denk dat hij de meneer van de schuldsanering bedoelt...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:46 schreef fruityloop het volgende:
Ik weet niet welk geloof je aanhangt, en wie/wat je onder "heer" verstaat, maar in bijna alle reguliere godsdiensten is "boetedoening" een terugkomend iets..
ja dushie, laten we ff lekker chillen en ontstressen met pocorn erbij, welke film wil je zien schatje?quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:19 schreef Alicey het volgende:
Tjeempie, TS leek gisteravond nog best redelijk. Het wordt nu tijd om de popcorn te pakken, lijkt het wel.
Ik geloof in God hij zal me redden van leugenaars als jij, ik ben een gangster!! boejakaaa!!!! wakka takka!!!!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:10 schreef The_End het volgende:
Je bent je eigen vijand. Zolang je geen verantwoordelijkheid neemt voor je eigen daden is er geen enkele hoop voor je.
Ik ben wel benieuwd waarover ik lieg?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:15 schreef Fight_for_love het volgende:
Ik geloof in God hij zal me redden van leugenaars als jij, ik ben een gangster!! boejakaaa!!!! wakka takka!!!!
Ik geloof niet in God, maar als hij bestaat hoop ik dat hij me beschermt tegen helers, stelers, joyriders en figuren die hun verantwoordelijkheid niet (willen) nemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:15 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Ik geloof in God hij zal me redden van leugenaars als jij, ik ben een gangster!! boejakaaa!!!! wakka takka!!!!
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:03 schreef Fight_for_love het volgende:
heer, luid roep ik om u hulp, luid smeek ik u om medelijden. Mijn hart stort ik bij u uit, u vertel ik al mijn zorgen. Heer, u kent de weg die ik moet gaan, maar ik dreig de moed te verliezen, want overal vind ik strikken op mijn pad, door vijanden uitgezet.
En waar ik ook kijk: niemand die zich om mij bekommert; nergens kan ik schuilen, niemand maakt zich zorgen om mij.
Heer, ik roep u om hulp, u bent mijn toevlucht, u bent alles wat ik heb in dit leven.
Luister toch naar mijn smeken, want ik ben mahcteloos; bevrijd mij van mijn achtervolgers, ze zijn sterker dan ik. Ik ben ingesloten, red me! Dan kan ik u weer danken, te midden van de rechtvaardige mensen, omdat u goed voor mij was.
Waar staat die TS eigenlijk voor? ik heet nog altijd Winstonquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:23 schreef duivelin1 het volgende:![]()
[..]
, ik hoop dat ts naast de boete ook tbs kan krijgen
Dat weet je zelf wel!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:17 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waarover ik lieg?
Ik zal tenminste wat bereiken en hang niet de doelloze huismoeder uit op een forum bij gebrek aan betere activiteitenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:22 schreef Leandra het volgende:
TS doet met z'n topic wat hij met z'n leven doet: Zelf verbaggeren.......
Opgelost, slotje [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |