Je kent nieteens het verschil tussen een civiele zaak en een strafrechterlijke zaakquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:37 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
gedaan? ik moet eerst nog veroordeeld worden door de rechter net als santax, dan kan ik zeggen als ik gevangenisstraf heb: Ja! ik neem verantwoording!! kijk maar! want ik zit in de bajes!
Ik werd misselijk en ziek en moest bijna overgeven bij de gedachte dat die fietsen uit een misdrijf verworven goed betrof wanneer ik ze aan de consument overhandigdequote:Op maandag 13 oktober 2008 16:35 schreef Buitendam het volgende:
Je hebt flink wat mensen tijd, energie en vooral geld gekost. Jij dacht slimmer te zijn dan het systeem, maar dat pakt jou nu hard terug. Je tovert bij veel mensen hier dezelfde grijns op het smoelwerk, als de grijns die jij had wanneer je samen met een koper een fiets uit de kelder tilde.
Je speelde hoog spel, maar je bent er duidelijk niet intelligent genoeg voor en dan houdt het op.
Mag ik vragen hoe je qua gezinssituatie door het leven gaat? Vriendin/vrouw en het belangrijkste: kinderen?
Ik hoop namelijk vooral dat dat laatste niet van toepassing is..
Ja en? dat heeft toch niets met deze gehele fietsenzaak te maken? of snap ik nu zelf niet meer hoe ik in de schuldsarnering ben terecht gekomen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:38 schreef The_End het volgende:
[..]
JE ZIT AL IN DE SCHULDSANERING!!!!!!!!
gelukkig voor jou dat het geen strafrechtelijke zaak is geworden omdat je net op tijd door geforceerde krachten vanuit justitie toch tot inicht wilde komen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:39 schreef santax het volgende:
[..]
Je kent nieteens het verschil tussen een civiele zaak en een strafrechterlijke zaak
quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:40 schreef Fight_for_love het volgende:
Ja en? dat heeft toch niets met deze gehele fietsenzaak te maken? of snap ik nu zelf niet meer hoe ik in de schuldsarnering ben terecht gekomen?
En wat precies had er dan strafrechterlijk kunnen worden in het civiele rechtquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:41 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
gelukkig voor jou dat het geen strafrechtelijke zaak is geworden omdat je net op tijd door geforceerde krachten vanuit justitie toch tot inicht wilde komen.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:37 schreef santax het volgende:
[..]
Echt, dit soort gedrag van jou is dus de rede dat ik de vlag zal uithangen op de dag dat men ordinaire veelplegers weer gewoon mag executeren. Je doet niet dom, je bent dom. Je hebt geen meerwaarde voor de samenleving, geen enkel besef van goed en slecht en als icing op de cake ga je ook nog andere beschuldigen van gedrag dat als het al waar zou zijn, nog steeds niet in verhouding zou staan tot hetgeen jezelf hebt gedaan.
Nekschotje... En voor de rest laat ik de andere fokkers met je afrekenen. De enige tijd die ik nog in zo een geboren crimineel als jou steek is het mezelf aanmelden als vrijwilliger om de trekker over te halen![]()
En hoef ik de munitie niet zelf te betalen deze keer?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:44 schreef santax het volgende:
[..]
En wat precies had er dan strafrechterlijk kunnen worden in het civiele recht
Echt, zelfs zonder je meervoudige veroordelingen (schrijf je zelf) en je meervoudige civielrechterlijke zaken (anders: geen schuldsannering) ben je te achterlijk om je reet af te vegen. Nekschotje blijft. Met meer munitie. Dankzij je zelf
Slagers verdienen veelal hun geld eerlijk, dus laat dat soort zinnen maar achterwege.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:44 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Grote klasse jongen, je posts getuigen van hoge intelligentie, jammer dat je je opleiding niet hebt afgerond je had zoveel meer kunnen worden, met dat diploma wat jij wilde behalen had je op zijn minst toch slager moeten kunnen worden?
lezen jonge lezen, daar had ik het niet overquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:43 schreef The_End het volgende:
[..]
Jij bent echt erg. We hadden het over Santax en over dat hij wel zijn verantwoordelijkheid heeft genomen met betrekking tot zijn schuld EN JIJ NIET!!
de zelfde dag dat de dagvaarding binnen was lag deze al bij mijn advocaat, ik heb getuigen die weten dat ik er niet bewust van was tot bijna het laatste moment toe, zij zullen dit onder ede kunnen verklaren.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Slagers verdienen veelal hun geld eerlijk, dus laat dat soort zinnen maar achterwege.
Ik zou aan mijn gameplan gaan werken als ik jou was, hier schiet je niet veel mee op.
En kunnen zij dit ook onder ede bewijzen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:49 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
de zelfde dag dat de dagvaarding binnen was lag deze al bij mijn advocaat, ik heb getuigen die weten dat ik er niet bewust van was tot bijna het laatste moment toe, zij zullen dit onder ede kunnen verklaren.
Ik heb het wel goed gelezen hoor. Misschien moet jij het even teruglezen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:47 schreef Fight_for_love het volgende:
lezen jonge lezen, daar had ik het niet over
Je zegt dus dat je HBO hebt. In schuldsannering kwam door je 30 jarig lopende lening van Stufi? En vervolgens zeg je ook nog dat een civielrechterlijker zaak makkelijk strafrechterlijk kan worden?quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:44 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Grote klasse jongen, je posts getuigen van hoge intelligentie, jammer dat je je opleiding niet hebt afgerond je had zoveel meer kunnen worden, met dat diploma wat jij wilde behalen had je op zijn minst toch slager moeten kunnen worden?
geen zin in joh, allemaal oeverloos geouwhoer hier gaat allemaal nergens over, het nivo zakte drastisch toen santax zich er mee ging bemoeien.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:53 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik heb het wel goed gelezen hoor. Misschien moet jij het even teruglezen.
Het niveau zakte drastisch toen jij een nieuw topic in WGR maakte.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:57 schreef Fight_for_love het volgende:
geen zin in joh, allemaal oeverloos geouwhoer hier gaat allemaal nergens over, het nivo zakte drastisch toen santax zich er mee ging bemoeien.
Nou, da's dan ook voor het eerst.quote:Ik trek me terug, ik ga wat nuttigs doen.
Ja, doe maar net alsof de schuldsanering niet bestaat.quote:en ik ben de grote crimineel die geen verantwoording voor zijn eigen gedrag wil nemen, ik vind het allemaal dikke prima, maar alleen met vrijspraak en een excusses van de politie ben ik tevreden.
Ik hoop dat dat 'nuttigs' wat je gaat doen in zal houden dat je op een eerlijke manier niet alleen je schuld terug betaald, maar ook nogeens je boetes. En het zou je goed staan als je de fabriek waar je (ongetwijfeld meer dan) 20 fietsen van hebt doorverkocht met dikke winst ook schadeloos stelt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:57 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
geen zin in joh, allemaal oeverloos geouwhoer hier gaat allemaal nergens over, het nivo zakte drastisch toen santax zich er mee ging bemoeien.
Ik trek me terug, ik ga wat nuttigs doen.
en ik ben de grote crimineel die geen verantwoording voor zijn eigen gedrag wil nemen, ik vind het allemaal dikke prima, maar alleen met vrijspraak en een excusses van de politie ben ik tevreden.
De mazzel
nee hoor, het niveau was al bedroevend laag toen je het topic opende, maar je hebt dus blijkbaar niet het normbesef om dat in te zien. Heler=Steler=Fight_for_Love.quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:57 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Ik trek me terug, ik ga wat nuttigs doen.
en ik ben de grote crimineel die geen verantwoording voor zijn eigen gedrag wil nemen, ik vind het allemaal dikke prima, maar alleen met vrijspraak en een excusses van de politie ben ik tevreden.
De mazzel
Fiscaal lichtquote:Op maandag 13 oktober 2008 16:04 schreef Fight_for_love het volgende:
Owja, voor uwe informatie, ik heb nu vrij maar zomenteen ga ik naar mijn vrijwilligersbaantje mensen helpen die zorg nodig hebben, de mensen hier zouden ook eens wat nuttigs moeten gaan doen ipv een beetje lanterfanteren op fok en wellicht profiteren van een uitkering waar al mijn belastingcentjes heen gaan.
]
Ik vind dat TS er heel makkelijk vanaf kan komen met een boete van 1200 euro. Ik denk dat er met dat vonnis geen enkel rekening met het slachtoffer gehouden wordt, die moet de schade van die 20 fietsen van minimaal 1000 euro per stuk winkelwaarde maar ergens in de boeken weg zien te krijgen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:17 schreef santax het volgende:
Aangezien TS iets nuttigs aan het doen is, laat ik het topic dan maar kapen.
Persoonlijk vind ik dat als je tenminste 20 fietsen in je tuin hebt staan met een minimale waarde van 1200 euro per stuk, waarbij het niet onwaarschijnlijk is dat de fietsen een hogere waarde hebben en je er al veel meer hebt verkocht (justitie komt nu eenmaal niet bij de verkoop van 1 gestolen fiets)... als je het dan kunt afkopen met de minimale prijs van 1200 euro van de allergoedkoopste fiets die zo een fabrikant maakt, je kunt spreken over winst... Je mag dan toch wel blij zijn. Want feitelijk zou je gewoon de standaardprijs per fiets moeten dokken. In dit geval, uitgaande van het gunstigste geval, 24.000 euro...
Dat zo iemand dan ook nog de boel gaat omdraaien laat ik maar buiten beschouwing omdat TS zelf blijkbaar de enige hier was die dat niet niet zo begreep.
Natuurlijk kun je niet de nieuwwaarde in de winkel als boete eisen, maar ik vind het opvallend dat in dit soort gevallen waarbij er sprake is van een toch een bepaalde mate van organisatie (de vriend en 'chef' van TS in de fabriek leverde de fietsen voor zover ik uit eigen betoog van TS kan lezen en daar zat blijkbaar nog iemand tussen?) en toch een bepaalde van grootschaligheid (20+ fietsen is toch wel een grote onderneming, die kun je niet meer aan je 'eigen' vrienden snel kwijt) pleit ik voor een gevangenisstraf bovenop het vergoeden van de kosten + rente geleden door slachtoffer, in dit geval de fabrikant. Daarbij zou er dan nog een boete moeten komen. Maar 3 maanden celstraf lijkt me voor georganiseerde misdaad, of in elk geval veelplegers zoals TS, toch wel het minste...
Anders blijven dit soort figuren bezig met dit soort misdrijven. Lullig dat hij schulden heeft, maar die heeft ie zelf opgebouwd. Net zoals zovelen in dit land die toch niet gaan jatten. Iemand daar een visie over?
Wat mij betreft mogen dit soort mensen toch wel de tijd krijgen om eens goed na te denken. Een topic op FOK openen waarin men hen met argumenten duidelijk maakt dat hun gedrag fout is, lijkt in elk geval niet het be-oogde resultaat te hebben... Integendeel, ze lijken er nog dommer van te worden
quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:17 schreef santax het volgende:
Aangezien TS iets nuttigs aan het doen is, laat ik het topic dan maar kapen.
Persoonlijk vind ik dat als je tenminste 20 fietsen in je tuin hebt staan met een minimale waarde van 1200 euro per stuk, waarbij het niet onwaarschijnlijk is dat de fietsen een hogere waarde hebben en je er al veel meer hebt verkocht (justitie komt nu eenmaal niet bij de verkoop van 1 gestolen fiets)... als je het dan kunt afkopen met de minimale prijs van 1200 euro van de allergoedkoopste fiets die zo een fabrikant maakt, je kunt spreken over winst... Je mag dan toch wel blij zijn. Want feitelijk zou je gewoon de standaardprijs per fiets moeten dokken. In dit geval, uitgaande van het gunstigste geval, 24.000 euro...
Dat zo iemand dan ook nog de boel gaat omdraaien laat ik maar buiten beschouwing omdat TS zelf blijkbaar de enige hier was die dat niet niet zo begreep.
Natuurlijk kun je niet de nieuwwaarde in de winkel als boete eisen, maar ik vind het opvallend dat in dit soort gevallen waarbij er sprake is van een toch een bepaalde mate van organisatie (de vriend en 'chef' van TS in de fabriek leverde de fietsen voor zover ik uit eigen betoog van TS kan lezen en daar zat blijkbaar nog iemand tussen?) en toch een bepaalde van grootschaligheid (20+ fietsen is toch wel een grote onderneming, die kun je niet meer aan je 'eigen' vrienden snel kwijt) pleit ik voor een gevangenisstraf bovenop het vergoeden van de kosten + rente geleden door slachtoffer, in dit geval de fabrikant. Daarbij zou er dan nog een boete moeten komen. Maar 3 maanden celstraf lijkt me voor georganiseerde misdaad, of in elk geval veelplegers zoals TS, toch wel het minste...
Anders blijven dit soort figuren bezig met dit soort misdrijven. Lullig dat hij schulden heeft, maar die heeft ie zelf opgebouwd. Net zoals zovelen in dit land die toch niet gaan jatten. Iemand daar een visie over?
Wat mij betreft mogen dit soort mensen toch wel de tijd krijgen om eens goed na te denken. Een topic op FOK openen waarin men hen met argumenten duidelijk maakt dat hun gedrag fout is, lijkt in elk geval niet het be-oogde resultaat te hebben... Integendeel, ze lijken er nog dommer van te worden
quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:04 schreef Fight_for_love het volgende:
[..]
Ik wil wel werken hoor, lul gewoon ff mee met die apen die denken dat ze alles zo goed weten hier.
Owja, voor uwe informatie, ik heb nu vrij maar zomenteen ga ik naar mijn vrijwilligersbaantje mensen helpen die zorg nodig hebben, de mensen hier zouden ook eens wat nuttigs moeten gaan doen ipv een beetje lanterfanteren op fok en wellicht profiteren van een uitkering waar al mijn belastingcentjes heen gaan.
]
Ik denk niet dat iedereen die menig met je deelt, hoorquote:Op maandag 13 oktober 2008 19:19 schreef Alicey het volgende:
Tjeempie, TS leek gisteravond nog best redelijk. Het wordt nu tijd om de popcorn te pakken, lijkt het wel.
Neuh, vast niet, maar dat vond ik dan he.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iedereen die menig met je deelt, hoor
Ik dacht bij het lezen van de OP ook te maken te hebben met een TS die inderdaad welliswaar foute dingen heeft gedaan, maar de weg naar het rechte pad zoekt. Zoals het nu staat denk ik dat ik toen een behoorljke denkfout maakte. Dat kunnen we onszelf niet echt kwalijk nemen. TS bleek hier met de insteek te zijn 'mijn problemen oplossen want dat heeft de maatschappij me aangedaan en daar waar wil ik wederom best voor liegen en stelen... voor mijn eigen gewin....'...quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Neuh, vast niet, maar dat vond ik dan he.
Die indruk kreeg ik gaandeweg een beetje, maar daar is nu niet veel meer van over..quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:38 schreef santax het volgende:
[..]
Ik dacht bij het lezen van de OP ook te maken te hebben met een TS die inderdaad welliswaar foute dingen heeft gedaan, maar de weg naar het rechte pad zoekt.
Mee eens.quote:Want ondanks dat ik zo makkelijk over een nekschot spreek. vind ik wel dat iedereen die een fout maakt en dat inziet, een kans moet krijgen om die fout te herstellen.
.. en degenen die dat wel doen zouden wellicht beseffen dat ze hun fout erger hebben gemaakt en inzien wat hun positie is.quote:De meeste mensen zouden zo een fout dan niet herstellen met gestolen waar
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:12 schreef Fight_for_love het volgende:
allemaal onzin hier, fuck jullie, ik ben toch beter dan jullie allemaal
Veroordeeld worden voor diefstal, in de schuldsanering gaan en dan zeggen dat je de enige bent met goede normen en waarden?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:18 schreef Fight_for_love het volgende:
www.WATVOORKUDDEDIERBENJIJ.NL
Allemaal mensen die doelloos met elkaar meelullen hier, ben ik dan werkelijk de enige met een beetje goede normen en waarden hier?
Zegt de man met een ontnemingsvordering van 1200 op zijn naam, én een dagvaarding.....quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:18 schreef Fight_for_love het volgende:
Allemaal mensen die doelloos met elkaar meelullen hier, ben ik dan werkelijk de enige met een beetje goede normen en waarden hier?
Ah, je muziekkeuze maakt me veel duidelijk.. Doe je wel je capuchon af bij de rechtszaak? Daar houden rechters niet zo van volgens mij...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:19 schreef Fight_for_love het volgende:
God houdt van mij want ik ben het meest vriendelijke persoon van al de mensen die hier posten
Omdat ik een neger ben discrimineer je mij?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ah, je muziekkeuze maakt me veel duidelijk.. Doe je wel je capuchon af bij de rechtszaak? Daar houden rechters niet zo van volgens mij...
Je bent iig de persoon met de grootste plaat voor je kop.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:18 schreef Fight_for_love het volgende:
Ik denk dat hij de meneer van de schuldsanering bedoelt...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:46 schreef fruityloop het volgende:
Ik weet niet welk geloof je aanhangt, en wie/wat je onder "heer" verstaat, maar in bijna alle reguliere godsdiensten is "boetedoening" een terugkomend iets..
ja dushie, laten we ff lekker chillen en ontstressen met pocorn erbij, welke film wil je zien schatje?quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:19 schreef Alicey het volgende:
Tjeempie, TS leek gisteravond nog best redelijk. Het wordt nu tijd om de popcorn te pakken, lijkt het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |