abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62331987
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:48 schreef Fight_for_love het volgende:Gezien het geen overheidsinstantie is die schade heeft geleden heeft het idd niet met belasting te maken, daarnaast waren er een aantal mensen die in hun reacties beweerde dat hun belasting omhoog zou gaan door dit alles.

Het ging in mijn voorbeeld om een icindentele daad, ik ben niet verantwoordelijk voor daden van anderen, dus mijn betrekking op het geheel heeft geen invloed op de prijstijging. daarnaast zullen de prijzen eerder dalen dan stijgen en in het volgende productiejaar wellicht eventuele derving doorberekenen. Er is immer een aantal fietsen goedkoper op de markt gezet en rouleert daar voor een lagere waarde. hier zal op ingespeeld moeten worden door de prijzen te drukken.
Ik moet dit even quoten, damn.

Dus hoe meer je steelt, hoe beter het is voor de markt. Je breng namelijk produkten op de markt onder de prijs waardoor de concurrentiepositie van de fabrikant wordt aangetast.
Hulde voor deze denkwijze.
pi_62332023
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:48 schreef Fight_for_love het volgende:

[..]
Leer eens fatsoenlijk quoten want dit is klote om te lezen

DirkH, bedankt voor je info over CJIB icm WSNP ..... was zeer interessant weer wat bijgeleerd
pi_62332025
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:42 schreef Alicey het volgende:
Heeft TS overigens al iets gehoord over een vordering van de eigenaar van de fietsen? Wanneer TS daadwerkelijk fietsen verkocht heeft die niet meer te traceren zijn voor de politie, kan TS ook nog een vordering van de eigenaar van de fietsen verwachten.
Ik ben niet de hoofdverantwoorderlijke, de vordering is voor degeen die ze uit de fabriek weggenomen heeft, jullie beginnen de boel nu een beetje op te blazen.

Ik zal het in het kort uitleggen, een chef die in die fabriek werkte nam ze daar weg, verkocht ze aan mensen in zijn omgeving, 1 van die mensen die ze ook van hem kocht vroeg of ik mensne wist die zo'n fiets wilde hebben, uiteindelijk kun je het dan zien als een lijntje waarin ik de minst belangrijke rol had. ik wist in het begin niet waar die fietsen wegkwamen, degeen die ze naar mij toe bracht zat zo dicht op het vuur die heeft een iets zwaardere rol in het geheel en degeen die ze daar weghaalde en tevens een leidinggevende functie daar had is hoofdverantwoordelijk voor deze daad.
Only God can judge me right.
  zondag 12 oktober 2008 @ 18:54:51 #104
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62332061
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:48 schreef Fight_for_love het volgende:

De rechterlijke macht is ook een partij die opkomt voor de belangen van de overheid in de eerste plaats, ook al hebebn we in Nederland een onafhankelijke rechtelijke macht. Kijk maar eens naar de statistieken en de verhoudingen van straffen van privaatrecht en publiekrecht.
De rechterlijke macht is onafhankelijk. In jouw geval heeft het niets met de overheid te maken, maar met de samenleving. Het OM komt op voor de samenleving en de rechter is er om de juiste balans te vinden tussen de belangen van de samenleving en jouw belangen.
quote:
ja wellicht dat ze 20.000 euro winst missen van een totaal van 3 miljoen
Natuurlijk wordt dat gemist. Maar zelfs als het niet gemist wordt, blijft het diefstal. Het is niet jouw eigendom, dus je hebt er simpelweg met je poten van af te blijven.
quote:
, het bedrijf zelf is niet echt een partij
Zeer zeker wel. Het bedrijf is de benadeelde en kan ook haar rechten als dusdanig doen gelden.
quote:
, ze zijn niet ingekrompen kwa personeelsbestand en zijn niet in loon achteruit gegaan, de chef-teamleider-manager etc zijn er ook niet minder an geworden.
Dat heeft er allemaal niets mee te maken. Het bedrijf, de rechtspersoon, is benadeeld.
quote:
wellicht dat 1 persoon ipv 4.456.000 nu 4.436.000 op zijn rekening heeft staan, maar we gaan ervanuit dat dit persoon gewoon tegen dit soort zaken verzekerd is dus nog steeds 4.456.000 op zijn rkeening heeft staan
Je hebt een nogal vertekend beeld van ondernemen. Ondernemers zijn mensen die hard werken op een eerlijke manier. Vaak maken ondernemers lange dagen en lopen zij een groot risico. Daarbij komen ze dan ook nog mensen als jij tegen die uit afgunst menen dat zij zich zonder er voor te werken zich iets mogen toeëigenen dat niet van hen is.
quote:
Het ging in mijn voorbeeld om een icindentele daad, ik ben niet verantwoordelijk voor daden van anderen, dus mijn betrekking op het geheel heeft geen invloed op de prijstijging.
Natuurlijk wel. Zonder helers geen dieven.
quote:
Er is immer een aantal fietsen goedkoper op de markt gezet en rouleert daar voor een lagere waarde. hier zal op ingespeeld moeten worden door de prijzen te drukken.

Bah, wat heb ik er een hekel aan om me als een moraalridder op te stellen. Maar wat moet je anders met dit soort mensen?
pi_62332081
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:51 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ik moet dit even quoten, damn.

Dus hoe meer je steelt, hoe beter het is voor de markt. Je breng namelijk produkten op de markt onder de prijs waardoor de concurrentiepositie van de fabrikant wordt aangetast.
Hulde voor deze denkwijze.
Nee ik had aanvullend erbij gezet dat ze derving wellicht in het volgende productiejaar doorbereken.
  zondag 12 oktober 2008 @ 18:58:44 #106
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62332134
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:53 schreef Fight_for_love het volgende:

Ik ben niet de hoofdverantwoorderlijke, de vordering is voor degeen die ze uit de fabriek weggenomen heeft, jullie beginnen de boel nu een beetje op te blazen.
Zoals gezegd, zonder helers geen dieven.
quote:
Ik zal het in het kort uitleggen, een chef die in die fabriek werkte nam ze daar weg, verkocht ze aan mensen in zijn omgeving, 1 van die mensen die ze ook van hem kocht vroeg of ik mensne wist die zo'n fiets wilde hebben, uiteindelijk kun je het dan zien als een lijntje waarin ik de minst belangrijke rol had.
De minst belangrijke rol? Jij faciliteerde de handel nota bene! Jij zorgde er voor dat die dingen verkocht konden worden! Vind je ook dat Albert Heijn de minst belangrijke rol speelt in het leveren van brood?
quote:
ik wist in het begin niet waar die fietsen wegkwamen, degeen die ze naar mij toe bracht zat zo dicht op het vuur die heeft een iets zwaardere rol in het geheel en degeen die ze daar weghaalde en tevens een leidinggevende functie daar had is hoofdverantwoordelijk voor deze daad.
De prijs die die fietsen hadden deed je ook niet vermoeden dat ze van de vrachtwagen waren gevallen?
pi_62332140
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:56 schreef Fight_for_love het volgende:

[..]

Nee ik had aanvullend erbij gezet dat ze derving wellicht in het volgende productiejaar doorbereken.
Dus de fietsen duurder worden, de loonkosten stijgen maar de lonen dalen.
pi_62332217
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

De rechterlijke macht is onafhankelijk. In jouw geval heeft het niets met de overheid te maken, maar met de samenleving. Het OM komt op voor de samenleving en de rechter is er om de juiste balans te vinden tussen de belangen van de samenleving en jouw belangen.
[..]

Natuurlijk wordt dat gemist. Maar zelfs als het niet gemist wordt, blijft het diefstal. Het is niet jouw eigendom, dus je hebt er simpelweg met je poten van af te blijven.
[..]

Zeer zeker wel. Het bedrijf is de benadeelde en kan ook haar rechten als dusdanig doen gelden.
[..]

Dat heeft er allemaal niets mee te maken. Het bedrijf, de rechtspersoon, is benadeeld.
[..]

Je hebt een nogal vertekend beeld van ondernemen. Ondernemers zijn mensen die hard werken op een eerlijke manier. Vaak maken ondernemers lange dagen en lopen zij een groot risico. Daarbij komen ze dan ook nog mensen als jij tegen die uit afgunst menen dat zij zich zonder er voor te werken zich iets mogen toeëigenen dat niet van hen is.
[..]

Natuurlijk wel. Zonder helers geen dieven.
[..]

Bah, wat heb ik er een hekel aan om me als een moraalridder op te stellen. Maar wat moet je anders met dit soort mensen?

Je bent iets te stellig in bepaalde uitspraken, ik wil niet zeggen dat ik de plank misla met bepaalde uitspraken die ik doe, het is op dit moment een soort van tijdsverdrijving waarin ik in mijn antwoorder ook overdrijf.

Maar je bent wel heel stellig op bepaalde punten waarin heel veel ruimte voor discussie is, maar voor jou staan bepaalde dingen kennelijk al helemaal vast.

Ook heeft een onafhankelijke rechtelijke macht direct invloed op de wijze waarop wordt recht gesproken voor de burger.
pi_62332237
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:58 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dus de fietsen duurder worden, de loonkosten stijgen maar de lonen dalen.
Klopt, ik was fout, ik geef het toe
pi_62332291
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 18:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zoals gezegd, zonder helers geen dieven.
[..]

De minst belangrijke rol? Jij faciliteerde de handel nota bene! Jij zorgde er voor dat die dingen verkocht konden worden! Vind je ook dat Albert Heijn de minst belangrijke rol speelt in het leveren van brood?
[..]

De prijs die die fietsen hadden deed je ook niet vermoeden dat ze van de vrachtwagen waren gevallen?
Wie ben jij om je als rechter op te stellen? als alle betrokkenen en mijn advocaat en zelfs de politie beweerd dat ik de minst belangrijke rol heb, wie ben jij dan om hun tegen te spreken?

Ik vond bepaalde opmerkingen wel aardig van je, in de zin van redelijk inzicht.
Maar dit getuigt van buitenproportionele arrogantie, mag ik vragen of je echt uit 1993 komt? Dan begrijp ik dat je nog veel moet leren.

Verzachtende omstandigheden
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:06:06 #111
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62332319
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:01 schreef Fight_for_love het volgende:

Maar je bent wel heel stellig op bepaalde punten waarin heel veel ruimte voor discussie is, maar voor jou staan bepaalde dingen kennelijk al helemaal vast.
Benoem die dingen eens? Ik beschouw mezelf toch wel als vrij genuanceerd. Deze posts ben ik inderdaad vrij stellig in, maar dat komt ook omdat ik er slecht tegen kan dat je naar anderen wijst in plaats van zelf verantwoordelijkheid te nemen voor je daden. Sterker nog, dat is hetgene wat me stoort. Iedereen doet wel eens iets strafbaars (al beperkt dat zich bij de meeste mensen tot verkeersovertredingen), maar in dat geval ben je zelf verantwoordelijk en heb je ook die verantwoordelijkheid te nemen.
quote:
Ook heeft een onafhankelijke rechtelijke macht direct invloed op de wijze waarop wordt recht gesproken voor de burger.
Dat klopt. De rechterlijke macht past de wet toe, maar bepaalt binnen de kaders van de wet geheel zelfstandig hoe er recht wordt gesproken.
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:06:52 #112
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62332337
dom dom dom
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:12:09 #113
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62332445
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:04 schreef Fight_for_love het volgende:

[..]

Wie ben jij om je als rechter op te stellen? als alle betrokkenen en mijn advocaat en zelfs de politie beweerd dat ik de minst belangrijke rol heb, wie ben jij dan om hun tegen te spreken?
Kennelijk ziet de rechter danwel het OM jouw rol toch als iets groter. Dat is een visie die ik ook wel kan begrijpen, zoals ik in mijn posts ook heb uitgelegd. Verder stel ik me niet op als rechter, maar laak ik dat je verantwoordelijkheid afschuift op anderen terwijl je zelf die daad hebt begaan.
quote:
Ik vond bepaalde opmerkingen wel aardig van je, in de zin van redelijk inzicht.
Maar dit getuigt van buitenproportionele arrogantie, mag ik vragen of je echt uit 1993 komt? Dan begrijp ik dat je nog veel moet leren.
Hahaha mijn profiel is al doorgelicht. Ik laat in het midden of ik echt uit 1993 kom. Ik denk dat ik voldoende geleerd heb van de fouten die ik zelf begaan heb. Wat dat betreft ben ik zeker geen engel, ook al doet een van mijn avatars anders vermoeden. De gevolgen daarvan heb ik echter nooit op anderen proberen af te wentelen.
quote:
Verzachtende omstandigheden
pi_62332534
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kennelijk ziet de rechter danwel het OM jouw rol toch als iets groter. Dat is een visie die ik ook wel kan begrijpen, zoals ik in mijn posts ook heb uitgelegd. Verder stel ik me niet op als rechter, maar laak ik dat je verantwoordelijkheid afschuift op anderen terwijl je zelf die daad hebt begaan.

Zullen we dat nu eerst eens asljeblieft even afwachten en van de rechter zelf horen? Ik heb hier niet alles verteld, ook al ben ik heel open over deze zaak bepaalde dingen maken het toch dat ik geen zware rol hierin had en wel de lichtste.

Als de uitspraak er is ben je de eerste die het hoort hoe zwaar de straffen voor elk waren.
[..]

Hahaha mijn profiel is al doorgelicht. Ik laat in het midden of ik echt uit 1993 kom. Ik denk dat ik voldoende geleerd heb van de fouten die ik zelf begaan heb. Wat dat betreft ben ik zeker geen engel, ook al doet een van mijn avatars anders vermoeden. De gevolgen daarvan heb ik echter nooit op anderen proberen af te wentelen.
[..]

pi_62332675
Mensen, wat ik wil zeggen, ik heb mijn leven dusdanig op de rails dat alleen een uitspraak van de rechter mij daaruit kan halen, zoals het er nu uitziet kan ik mijn opleiding afronden en wat voor de maatschappi gaan betekenen op de korte termijn.

Alleen als ik straffen krijg die dusdanig mijn ontwikkeling in de weg staan kan het oordeel wel eens heel anders voor mij aflopen.

Ik moet gewoon alles op alles zetten om mij te verdedigen, ik kan dit niet laten gebeuren allemaal.

Een straf zou constructief voor de maatschappij moeten zijn maar kan je ook om zeep helpen, de laatste keer dat ik wat gedaan had was 10 jaar geleden, sindien nooit meer wat gedaan, en wel in die fietsenzaak terecht gekomen wat ik eigenlijk niet had gewild.

Jullie mogen vinden dat ik hard aangepakt moet worden maar ik vind juist dat dat niet moet gebeuren, ik doe meer voor de maatschappij ook op dit moment en zelfs in mijn beperkte financiele situatie heb ik meer goeds gedaan dan slecht voor de maatschappij, daarom moet ik hier zoveel mogelijk ongeschonden uit zien te komen zodat ik mij kan ontwikkelen en verder kan gaan met mijn leven. Straf zou mij geen goed doen.
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:26:58 #116
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62332715
Prima, Fight_for_love. Dat je een kleinere rol hebt gehad, betekent echter nog niet dat je geheel vrij te pleiten bent. Maar laat maar weten als je meer weet. Je bent inderdaad erg open geweest, misschien is zelfs dat al niet erg verstandig. Je weet tenslotte niet of er gebruik gemaakt wordt van informatie die je hier post.
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:34:04 #117
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62332874
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:24 schreef Fight_for_love het volgende:
Mensen, wat ik wil zeggen, ik heb mijn leven dusdanig op de rails dat alleen een uitspraak van de rechter mij daaruit kan halen, zoals het er nu uitziet kan ik mijn opleiding afronden en wat voor de maatschappi gaan betekenen op de korte termijn.

Alleen als ik straffen krijg die dusdanig mijn ontwikkeling in de weg staan kan het oordeel wel eens heel anders voor mij aflopen.
Dit zou ik heel goed met je advocaat doorspreken. Je advocaat zou dan aan kunnen sturen op een werkstraf of alternatieve straf.
quote:
Ik moet gewoon alles op alles zetten om mij te verdedigen, ik kan dit niet laten gebeuren allemaal.
Kwestie van heel goed met je advocaat doorspreken wat je belangen zijn en tegen je advocaat wel het hele verhaal vertellen met alle details er bij.
quote:
Een straf zou constructief voor de maatschappij moeten zijn maar kan je ook om zeep helpen, de laatste keer dat ik wat gedaan had was 10 jaar geleden, sindien nooit meer wat gedaan, en wel in die fietsenzaak terecht gekomen wat ik eigenlijk niet had gewild.
Een straf is niet per sé constructief voor de maatschappij, maar het is wel zo dat een straf niet alleen bedoeld is om de dader te benadelen. Er worden ook andere belangen beoogd, zoals preventie. Het is denk ik wel verstandig om in de rechtszaal niet te gaan wijzen naar anderen, maar dat zal je advocaat ook wel duidelijk maken.
quote:
Jullie mogen vinden dat ik hard aangepakt moet worden maar ik vind juist dat dat niet moet gebeuren, ik doe meer voor de maatschappij ook op dit moment en zelfs in mijn beperkte financiele situatie heb ik meer goeds gedaan dan slecht voor de maatschappij, daarom moet ik hier zoveel mogelijk ongeschonden uit zien te komen zodat ik mij kan ontwikkelen en verder kan gaan met mijn leven. Straf zou mij geen goed doen.
Ik vind dat je hiervoor terecht hard aangepakt wordt. De gevolgen heb je wat mij betreft ook puur aan jezelf te danken. Er mag wat mij betreft echter ook rekening mee gehouden worden dat je je leven op de rails probeert te krijgen. Straf is niet in de eerste plaats bedoeld om jou goed te doen, maar het is aan de andere kant ook niet bedoeld om je leven helemaal te ontwrichten. Met een beetje geluk en een advocaat die het goede woordje doet zie ik het echter wel gebeuren dat je een straf krijgt opgelegd waarmee je voor de rest aan de weg kunt blijven timmeren.
pi_62332946
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:26 schreef Alicey het volgende:
Prima, Fight_for_love. Dat je een kleinere rol hebt gehad, betekent echter nog niet dat je geheel vrij te pleiten bent. Maar laat maar weten als je meer weet. Je bent inderdaad erg open geweest, misschien is zelfs dat al niet erg verstandig. Je weet tenslotte niet of er gebruik gemaakt wordt van informatie die je hier post.
Klopt, ik weet dat.

Maar niet vaak worden er dergelijke topics openlijk besproken, vandaar dat ik dit doe.

Daarnaast houd ik mij alleen met de waarheid bezig in deze zaak dus als mensen mij schade willen berokkenen hierdoor ga ik ervanuit dat de waarheid overwint.

Misschien is het idd beter dat alles eraf gehaald wordt, maar voor mij is dit ook een manier om andere perspectieven op deze zaak te krijgen door info uit te wisselen.
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:56:38 #119
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62333404
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:37 schreef Fight_for_love het volgende:

Klopt, ik weet dat.

Maar niet vaak worden er dergelijke topics openlijk besproken, vandaar dat ik dit doe.
Ook weer waar.
quote:
Daarnaast houd ik mij alleen met de waarheid bezig in deze zaak dus als mensen mij schade willen berokkenen hierdoor ga ik ervanuit dat de waarheid overwint.
Tijdens een strafzaak is het evenwel niet altijd verstandig om de (volledige) waarheid te vertellen. Je hebt inmiddels een verklaring afgelegd bij de politie. Je advocaat heeft het hele dossier en hopelijk heb je je advocaat ook de volledige waarheid verteld. Je advocaat kan echter besluiten om bepaalde dingen die de politie nog niet weet niet te vertellen of er een andere draai aan te geven in de rechtszaak.
quote:
Misschien is het idd beter dat alles eraf gehaald wordt, maar voor mij is dit ook een manier om andere perspectieven op deze zaak te krijgen door info uit te wisselen.
Alles er afhalen is iets dat waarschijnlijk sowieso niet meer lukt (Posts zijn maar tot beperkte tijd te editen en FOK! verwijdert zelden posts of topics op verzoek). Het is inderdaad interessant voor andere perspectieven en een beetje weten waar je aan toe bent. Hoewel je aan de andere kant weer niet elk perspectief even goed lijkt te waarderen.
pi_62336564
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:24 schreef Fight_for_love het volgende:

Hoe verzin je het. Je draait de hele boel om en zou er bijna zelfs als slachtoffer van diefstal uitkomen. Not!
Wat als ik jouw hele huis leeg zou roven maar intussen een studie doe en probeer mijn leven op de rails te zetten? Zou jij er begrip voor hebben als je hoort dat ik al bezig ben met dingen financieel op een rijtje te zetten en daar ook gebruik maak van de facaliteiten die dit ultra sociale stelsel bied en intussen (tja, ik kan het niet weten en ook niet laten) jouw huis leegtrek en je bankpasjes jat en lekker het geld opneem?
Nou ik dacht het niet! Je zou me het lieftst dood willen knuppelen, en terecht.
Maar nee, ookal doe je alles fout en ook nog eens bewust vind je dat anderen jou moeten helpen.
Fuck you! En daar heb je niemand voor nodig, want je naait jezelf ookal weet je dat nu nog niet.

Dat je zo nu en dan eens wat doet wat het daglicht niet verdragen kan, so be it, maar als je al een kans hebt om de problemen op te lossen (schuldhulp/sanering) en dit keihard verneukt, dan ben je niet alleen de lul, maar ben je ook gewoon een lul.
pi_62352068
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:49 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Hoe verzin je het. Je draait de hele boel om en zou er bijna zelfs als slachtoffer van diefstal uitkomen. Not!
Wat als ik jouw hele huis leeg zou roven maar intussen een studie doe en probeer mijn leven op de rails te zetten? Zou jij er begrip voor hebben als je hoort dat ik al bezig ben met dingen financieel op een rijtje te zetten en daar ook gebruik maak van de facaliteiten die dit ultra sociale stelsel bied en intussen (tja, ik kan het niet weten en ook niet laten) jouw huis leegtrek en je bankpasjes jat en lekker het geld opneem?
Nou ik dacht het niet! Je zou me het lieftst dood willen knuppelen, en terecht.
Maar nee, ookal doe je alles fout en ook nog eens bewust vind je dat anderen jou moeten helpen.
Fuck you! En daar heb je niemand voor nodig, want je naait jezelf ookal weet je dat nu nog niet.

Dat je zo nu en dan eens wat doet wat het daglicht niet verdragen kan, so be it, maar als je al een kans hebt om de problemen op te lossen (schuldhulp/sanering) en dit keihard verneukt, dan ben je niet alleen de lul, maar ben je ook gewoon een lul.
Wel heel erg kort door de bocht allemaal hé?

Nu draai jij de hele zaak om en denk je dat ik anticipeer op deze gehele situatie, de waarheid is echter heel anders, ik ben al jaren hard bezig om wat te bereiken, niet nu ik opeens wat çrimineels' gedaan zou hebben zou ik hier mijn hele leven op afstemmen om maar de brave henderik voor justitie te willen lijken.

Doe ff normaal man met je gescheld, jij bent hier de grootste lul als je dat over mij zomaar kan zeggen zonder dat je mij kent, ik weet wie ik ben wat ik die en hoe ik in het leven sta, dat kun jij niet beoordelen aan wat verhaaltjes op het fok forum, het is je eigen interpretatie, en dat je gaat schelden vind ik nog veel lager.

En trouwens, als iemand mijn bankpasje zou jatten zou ik hem nooit dood willen knuppelen, ben zeer tegen de doodstraf ook en tegen het doden van mensen in het algemeen.

zoiets los je altijd op een beschaafde manier op anders ben je nog fouter bezig dan de dader zelf, daarnaast als je de doodstraf in Amerika zou krijgen voor het doden van iemand vind je dan ook dat je niet moet lopen klagen omdat justitie nu eenmaal de rechtsprekende macht is, autoriteit die de waarheid in pacht heeft?

Wie zegt dat ik uberhaupt straf verdien, dat moet nog uitgezocht worden, ik ben nu verdachte.

Als ik jouw reactie lees ben je een stuk agressiever dan ik, ik zal nooit mensen fysiek schade aan kunnen richten om diefstal of roof van persoonlijke goederen.
pi_62352264
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 21:27 schreef Fight_for_love het volgende:
Maar goed, de reden dat ik dit topic heb geplaatst is om te kijken of mensen hier en daar nog tips hebben, ook wist ik dat dergelijke reacties zouden komen over belastingcentjes en dergelijke cliché opmerkingen.

Ik wist dat allemaal van te voren, desondanks zitten er nog wel redelijke reacties tussen.

Ik was benieuwd naar de verschillende meningen van mensen.

Ik ben bereid om een rechtvaardige straf te aanvaarden en te incasseren, mijn normen en waarden zijn in orde ook al denken veel daar anders over hier, mijn eigen normen en waarden zijn dat doodsverwenzingen om heling en schelden echter ver onder nivo zijn.

Ik heb meer respect voor mensen die soms de grens passeren van wat goed en slecht is dan mensen die zo treurig lopen schelden gezien deze mensen ook een negatieve invloed op de maatschappij hebben, een rimpeleffect in hun werk, omgeving, en op dit forum, ik vraag me af wie schadelijker is voor de maatschappij, dat soort mensen die hun frustraties uiten in doodsverwenzingen of mensen die fouten maken en daar van willen leren.

Jullie zijn geen haar beter mensen, ook al hebben jullie nog geen snoepje gestolen, het gedrag valt ook veel op af te dingen.
Ik was die lul van het nekschot. Toegegeven, wellicht te grof voor een ordinaire fietsendief. Maar na het lezen van je reacties daarna... Waarin: jij als ordinaire dief gaat stellen dat mensen die gerechtigheid willen en deze straf (straf, laat me niet lachen, 1 fiets minimaal 1200 euro in de winkel en jij had er tenminste 20, waarschijnlijk nieteens de basisversie) te laag vinden op jouw niveau gaat zetten...

Dan ben je niet alleen een ordinaire dief, maar een hele enge ook. Die niet ziet dat hij degene is die fout is. Dus ik neem mijn eerste opmerking graag terug. Je hoeft geen nekschot vanwege je ordinaire diefstallen en verkoop van gestolen spullen. Je moet een nekschot krijgen omdat je mensen die je daar over aanspreken ervan beschuldigt net zo een grote dieven te zijn als jij bent. Je moet een nekschot krijgen omdat je niet leert van je fouten. Geen berouw toont. Achter 10 jaar, zit jij namelijk nog steeds in de gestolen spullen. Want: hij die geen zonde heeft....

Nekschot voor jou
pi_62352425
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:18 schreef santax het volgende:

[..]

Ik was die lul van het nekschot. Toegegeven, wellicht te grof voor een ordinaire fietsendief. Maar na het lezen van je reacties daarna... Waarin: jij als ordinaire dief gaat stellen dat mensen die gerechtigheid willen en deze straf (straf, laat me niet lachen, 1 fiets minimaal 1200 euro in de winkel en jij had er tenminste 20, waarschijnlijk nieteens de basisversie) te laag vinden op jouw niveau gaat zetten...

Dan ben je niet alleen een ordinaire dief, maar een hele enge ook. Die niet ziet dat hij degene is die fout is. Dus ik neem mijn eerste opmerking graag terug. Je hoeft geen nekschot vanwege je ordinaire diefstallen en verkoop van gestolen spullen. Je moet een nekschot krijgen omdat je mensen die je daar over aanspreken ervan beschuldigt net zo een grote dieven te zijn als jij bent. Je moet een nekschot krijgen omdat je niet leert van je fouten. Geen berouw toont. Achter 10 jaar, zit jij namelijk nog steeds in de gestolen spullen. Want: hij die geen zonde heeft....

Nekschot voor jou

Probeer je je ordinaire doosbedreigingen nu te rechtvaardigen door het op een weegschaal te leggen met een incidenteel misdrijf waar ik in betrokken was?

Je doodsbedreiging is en blijft ordinair en naar mijn inziens is jouw soort schadelijker en negatiever voor de goede orde en vrede van de maatschappij dan mensen die dergelijke misstappen hebben begaan als ik deed.

Daarnaast heb ik nooit wat gestolen, misschien is begrijpend lezen iets waar je aan moet werken.

daarnaast zit je vol vooroordelen, gefeliciteerd je spant de kroon, ik ben net tot de conclussie gekomen dat jij het meest walgelijke persoon bent die hier heeft gepost. Waarschijnlijk ben je ook de crimineelste met je openbare doodsverwenzingen.

Grote klasse kerel!

pi_62352507
Gast; je bent niet goed bij je hoofd. Je zit in de schuldsanering; je bent veroordeelt voor joyriding en nu ook voor heling. Allemaal natuurlijk niet jouw schuld

Tot nu toe ben jij het meest walgelijke persoon wat hier gepost heeft. Neem eens verantwoordlijkheid voor je eigen daden.
pi_62352610
quote:
Probeer je je ordinaire doosbedreigingen nu te rechtvaardigen door het op een weegschaal te leggen met een incidenteel misdrijf waar ik in betrokken was?
Incidenteel misdrijf waar je in betrokken was? je vind jezelf nog steeds het slachtoffer volgens mij, je hebt er niets van geleerd.
quote:
Je doodsbedreiging is en blijft ordinair en naar mijn inziens is jouw soort schadelijker en negatiever voor de goede orde en vrede van de maatschappij dan mensen die dergelijke misstappen hebben begaan als ik deed.
Ik denk dat het bedrijf Koga Miyata het niet met je eens is. Je hebt ze door deze fietsen te helen veel geld gekost waar je maar een fractie van hoeft op te hoesten als straf.
quote:
Daarnaast heb ik nooit wat gestolen, misschien is begrijpend lezen iets waar je aan moet werken.
Heling is net zo erg, zonder helers, geen stelers.
quote:
daarnaast zit je vol vooroordelen, gefeliciteerd je spant de kroon, ik ben net tot de conclussie gekomen dat jij het meest walgelijke persoon bent die hier heeft gepost. Waarschijnlijk ben je ook de crimineelste met je openbare doodsverwenzingen.
Ik walg iets meer van mensen die fietsen helen, in schuldsanering zitten, en dan op een openbaar forum gaan vragen hoe ze van de straf van het helen af kunnen komen. Ik ga liever met Santax om dan met jou, dan heb ik aan het eind van de dag mijn fiets tenminste nog.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')