Ik heb een ontnemingsvordering op de deurmat gekregen van 1200 euro van justitie, dit geld moet ik terug betalen aan de staat omdat:
Hij in de periode van 8 Oktober 2007 tot en met 8 Oktober 2008 te Assen, in elk geval in Nederland, op verschillende tijdstippen, in elk geval eenmaal, (telkens) 20 althans een aantal, fietsen heeft verworven, voorhanden heeft gehad en of heeft overgedragen, terwijl hij ten tijde van het verwerven of het voorhanden krijgen van die fietsen (telkens) wist, althans redelijkerwijs had moeten vermoeden , dat het (een) door misdrijf verkregen goed(eren) betrof; (Art 416 jo. art 417b is wetboek van strafrecht)
dat is de dagvaarding daarnaast heb ik een ontnemingsvordering ontvangen van 1200 euro.
Inmiddels doe ik een opleiding, werk ik, volg trainingen, en zit in de schuldsarnering, alles gaat goed en op school ook.
Ik heb bij het GKB getekend dat ik geen nieuwe schulden zal maken, als de rechter mij een boete oplegt en wellicht een werkstraf of misschien erger een gevangenisstraf dan wordt ik uit mijn stabiele ritme gehaald waar ik nu in zit.
De 1200 euro ontnemingsvordering kan ik nooit betalen en heb ook geen famillie waar ik op terug kan vallen.
Ik vraag me af hoe het zit met uitspraken van de rechter als die de persoon daar juist mee ernstige schade berokkent.
Weet iemand hoe flexibel de boetes terug betaald kunnen worden? helemaal als je minimum inkomen hebt en in de schuldsarnering zit?
1200 hoeveel maand of jaar mag je over zoiets doen?
berekenen ze ook rente?
wat voor straf zou voor 20 fietsen staan?
Ik heb trouwens deze fietsen zelf niet gekocht maar voor iemand anders verkocht en daar wat geld voor gekregen.
Mijn advocaat is ook bang dat ik uit de schuldsarnering gegooid zal worden als ik deze opgeef bij het GKB.
Maar de boete is voor mij een groot probleem gezien mijn financiele situatie, maar de straf die ik zal krijgen daarnaast is nog helemaal onbekent.
Ik bedoel ook, eigenlijk heb ik mijn hele leven goed op de rails, haal goede cijfers op school, kom mijn verplichtingen en verantwoordingen na.
Het enige wat dit kan verstoren zijn de straffen die justitie mij kan geven.
Deze fietsen komen overigens niet van particulieren maar uit de Koga Myata fabriek, voor de duidelijkheid, ik heb ze niet gestolenen niet gekocht, alleen voorhanden gehad/ overgedragen.
In het begin wist ik zelf niet dat ze uit verduistering afkomstig waren, toen ik er al midden in zat en er fietsen zonder fabrieksfoutjes kwamen ter waarde van 2000 euro had ik moeten weten dat het niet klopte maar heb toch geen afstand gedaan toen.
[ Bericht 4% gewijzigd door Fight_for_love op 10-10-2008 13:05:12 ]
Only God can judge me right.