Peterselieman | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:10 |
Hier alweer deel 126 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans-Leer NMBS: Roosendaal-Antwerpen DB Regio: Enschede-Münster, Haarlen-Aachen en Venlo-Hamm PEG: Enschede-Dortmund Overig Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel) Zevenaar-Emmerich: ICE Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:16 |
En nog even vanuit de blessuretijd van het vorige topic: Ik weet niet of en zo ja, hoe lang dit al bekend is, maar ik kwam een interessant verhaaltje tegen. quote:Vrij vertaald: Het bedrijf Rhenus Keolis heeft de concessie voor o.a. de lijn Venlo - Hamm gewonnen en gaat daar vanaf 2009 voor 16 jaar met 4 vierdelige en 15 vijfdelige FLIRTs rijden. ![]() Ik denk dat er wel december 2009 bedoeld wordt, anders wordt het wat erg kort dag. Maar 16 jaar, dat is nogeens een concessie. Dan wil je wel investeren ![]() ![]() Laat de toelatingsritten maar komen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:16 |
En een Flirt is dus iets anders dan een GTW ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:21 |
quote:Bananen zijn er voor iedereen ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:22 |
Vette OP ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:22 |
quote:In ieder geval al sinds april 2007. ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:22 |
quote:Maar wel van hetzelfde bedrijf. | |
RiotNiece | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:24 |
De ploatjes in de OP zitten deels over de text heen... | |
Peterselieman | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:25 |
quote:Jep. Van Zwitserse makelij | |
Peterselieman | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:26 |
quote:Bij mij niet hoor | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:31 |
quote:Daar staat anders niks over FLIRTs bij heur ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:37 |
Ik hou van Treinen van Zwitserse makerlij ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:39 |
quote:Dat was echter al wel bekend hoor. Een beetje Gründlichkeit hebben ze wel in Duitsland. Een aanbesteding gaat daar echt niet op z'n Limburgs. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:41 |
quote:Nou kan je natuurlijk wat makkelijker met de buidel rammelen als je weet dat je 16 jaar lang je gang mag gaan, dan wanneer je over 3-5 jaar weer moet gaan schooien om die lijntjes. | |
Peterselieman | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:45 |
Zeker en daarom is de treinconcessie van Arriva in Noord-Nederland ook 15 jaar en het gecombineerde trein en busvervoer in Dordrecht, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden ook. Hierdoor loont het voor de vervoerder om in nieuw materieel te investeren. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:50 |
Toch is dat naar Nederlandse maatstaven ongebruikelijk lang dacht ik, toch? ![]() Er heeft ooit eens een documentje rondgeslingerd met voor elke concessie hoe lang hij duurde en tot wanneer hij liep geloof ik... | |
Duvel | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:59 |
Je kunt moeilijk een treinenconcessie korter dan 15 jaar laten lopen, dat zou echt debiel zijn. Zeker als er om nieuw materieel wordt gevraagd. Wat gebeurt er na 15 jaar trouwens met al dat nieuwe materieel? Wordt dat weer afgedankt? Ik kan me toch niet voorstellen dat een EGTW of zo na 15 jaar al compleet op is. De diesels: die motoren zijn gewoon op straks. | |
Peterselieman | vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:59 |
Zoiets? http://nl.wikipedia.org/w(...)dse_openbaar_vervoer | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:01 |
quote:Machtig interessant voorstel tegen precies deze problematiek Lezen! quote:Precies, dat ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:01 |
quote:Mja, ik kan me voorstellen dat de nieuwe vervoerder materieel overneemt. En bij de diesels kun je er gewoon een nieuwe motor inlepelen, zeker als het treintype dat je hebt nog geproduceerd wordt, dan moet het met hier en daar een aanpassing wel kunnen. | |
Duvel | vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:28 |
quote:Dè belangrijkste zin in het stuk is: "Het is dus van belang dat de regionale overheid voldoende kennis heeft om met de materieelpartner over inhoud en vorm van de te sluiten contracten te kunnen praten." En weg betoog. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:30 |
Kom kom, niet zo negatief ![]() ![]() Maar ja, dat is met het communisme ook ![]() | |
Duvel | vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:41 |
Ach, als je verstand hebt van materieel, kun je jezelf verhuren aan provincies en zo, en dik knaken binnenhalen. | |
De_Hertog | vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:44 |
quote:Dibs on Brabant. | |
Duvel | vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:52 |
Wat? | |
dennistd | vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:23 |
Iemand de nieuwe teksten in de OP al opgevallen? ![]() | |
Geerd | vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:27 |
tvp | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:37 |
quote:Wel het nog steeds aanwezig zijn van de Veoloper ![]() En waar ligt Haarlen? ![]() | |
Duvel | vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:26 |
quote:In de buurt van Maastrocht, Kurkrade en Sattard. | |
Socios | vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:37 |
quote:Lol, eindelijk iemand die het ook ziet. Had me er al bij neergelegd. Bij mij is dat al 50 topics ofzo. ![]() | |
Duvel | vrijdag 3 oktober 2008 @ 18:13 |
Bij mij gaat het soms mis, soms niet, heel raar... | |
Nightshadow | vrijdag 3 oktober 2008 @ 18:14 |
Is alleen met Internet Explorer.. Bij Mozilla Firefox of Google Chrome heb je daar geen last van.. | |
Vloris | vrijdag 3 oktober 2008 @ 18:18 |
Is niet alleen met Internet Exploder, ook Opera, die zich meestal vrij netjes aan de webstandaard houdt, gaat het mis met die plaatjes ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 oktober 2008 @ 18:41 |
Jaja. Een goed begin van het weekend! arthurtje zit in de 9552 :-D | |
dennistd | vrijdag 3 oktober 2008 @ 18:50 |
quote:ik heb geen foto van de veolia gtw quote:tussen heerlen en haarlem ![]() | |
ReisT | vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:28 |
Opzich aardig bedacht, zo'n lichtkrant op het bestemmingsdisplay van een VIRM, maar nu alleen nog de juiste plaatsnaam kiezen. Vanmiddag was er te lezen "Dit treindeel gaat na Den Helder verder als stoptrein". | |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:45 |
Na Den helder is er niks.. | |
Duvel | vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:47 |
quote:"Het volgende station is Het Horntje." | |
von_Preussen | vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:56 |
quote:Bah, ik vind de BR111 met Silberlinge veel leuker, dat zijn tenminste nog echte treinen en niet opgewaardeerde metro's. ![]() | |
Socios | vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:58 |
Eens... Net als DM ´90 vs. Spurt. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:11 |
quote:Mwoa, leuk voor een keertje ja. Het heeft zeker wat. Maar een Flirt vergelijken met een opgewaardeerde metro? Nou nou, dat is nogal wat. Dit is toch gewoon een BEhoorlijk stoere trein als je t mij vraagt. ![]() | |
Duvel | vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:42 |
quote:Flirts zijn een heel stuk heftiger dan die GTW dingen ja, dat moge duidelijk zijn! | |
Guppy | vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:54 |
Mooie OP trouwens ! | |
ghizzer | vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:57 |
tvp | |
James1988 | vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:57 |
Zo, vandaag weer getreind, wel wat minder nu. Breda -> Eindhoven (eindhalte Venlo) werd gedaan door VIRM, en de andere kant op, Eindhoven -> Breda (eindhalte Den Haag) had ik ook VIRM. Ik dacht dat dat door ICK/ICL werd gedaan? | |
Peterselieman | vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:58 |
Vanmiddag in de trein behoorlijk moeten lachen om een leuke actie in Buitenpost. Nadat de passagiers waren ingestapt en de machinist wilde fluiten voor vertrek spotte hij een tas op het perron aldaar. Hij riep gelijk om dat er iemand ingestapt was en die zijn tas had laten liggen. Gelijk daarna stappen 3 jongens uit en slepen de tas de trein in, daarbij roepend tegen iemand dat hij zijn tas vergeten was. 15 tellen later komt diegene de coupé binnengelopen om zijn tas op te halen. Dit alles natuurlijk temidden van gniffelende passagiers. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:59 |
quote:Wordt gedaan door VIRM, ICK en ICRm | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:03 |
quote:sjeems ik heb je gePBd en je ava gewijzigd ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:13 |
quote:Handig zetje wel ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:17 |
ehm, zo vol was die trein niet en degene die de tas op het perron had laten liggen, was in een andere coupé van de trein ingestapt ![]() En het waren zijn klasgenoten die het deden geloof ik ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:17 |
quote:Dat wou ik zeggen. De definitieve uitvoering zoals die in Venlo gaat verschijnen is overigens al gespot op Innotrans ![]() | |
James1988 | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:21 |
quote:Thanks, en thanks ![]() Geinig geluidje | |
von_Preussen | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:25 |
quote:Nee, ik vind het echt niets. ![]() Sowieso vind ik de meeste treinstellen maar köt, een echte trein behoort uit een locomotief + rijtuigen te bestaan (al dan niet getrokkend/geduwd), uitzonderingen als de Thalys / ICE en de oude treinstellen als Mat'54, Plan V, Plan U etc.). Het is gewoon die nieuwe light-formule die ik niet serieus kan nemen. ![]() | |
Socios | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:37 |
Overal Spurtmeuk straks. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:38 |
quote:Dus jij vindt een plan V beter dan een FLIRT? okee, dat mag ![]() | |
James1988 | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:41 |
Ik heb nog nooit met FLIRT, Spurt, GTW, enz gereisd... is dat erg? ![]() | |
Socios | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:43 |
ZOLANG MOGELIJK VOLHOUDEN IMO | |
Tonio-mcdo | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:46 |
Als ik me niet vergis waren er vandaag toch proefritten met het nieuwe traject? Tussen Amsterdam en Rotterdam? | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:48 |
quote:Welnee, ZO spannend is het ook weer niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:48 |
quote:WIL het dan gewoon niet snappen he ![]() | |
Socios | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:52 |
Nou ja, het is toch bagger dat er straks overal van die lightrailtreintjes rijden? Die boel valt na een paar jaar al uit elkaar en is lang niet zo sterk als de traditionele TREINEN. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:59 |
quote:Lees je nog maar eens in. Flirt is geen lightrail of wat dan ook. | |
Peterselieman | vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:00 |
Vanaf dinsdag zijn ze er weer, de Kruidvatkaartjes. Geldig op een zaterdag of een zondag tot eind januari. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:20 |
quote:Vet. Ik las al over een kruidvat-actie in België, maar dat bleek niet interessant. | |
Peterselieman | vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:18 |
Nog een leuk filmpje | |
James1988 | vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:31 |
Schattig ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:46 |
quote:Beetje een tongzoen van die meisjes was minimaal passend geweest: ![]() | |
Duvel | zaterdag 4 oktober 2008 @ 00:40 |
quote:Behave! | |
Geerd | zaterdag 4 oktober 2008 @ 02:39 |
quote:Was dus een trein zonder conducteur als in Syntus? | |
Zug-Chef | zaterdag 4 oktober 2008 @ 09:22 |
quote:Je mag tijdelijk wel deze gebruiken voor de op, als jij m ff verkleind en ergens online zet enzo. Eind van deze maand hoop ik met mooi weer (26okt) tussen Nm en Vl te gaan staan vanwege omleidingen, dus dan pak ik ook de GTWtjes mee daar. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 oktober 2008 @ 10:55 |
Landelijke kaartjesautomaat pinstoring. Zou er zijn opgeroepen dat de conducteurs coulant moeten zijn? Ik waag het er op. Bij het loket kan je wel pinnen. Maar dat heeft dit station niet. Het betreft dus alleen de automaten. | |
Geerd | zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:05 |
quote:Als je eerst even naar de hc toe loopt en niet gewoon gaat zitten. | |
De_Hertog | zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:26 |
quote:Is die uitvoering dermate speciaal dat toelating alleen daarvoor geldt, of mogen alle FLIRTs in Nederland rijden zodra deze toelating er is? | |
dennistd | zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:47 |
ik denk dat alles dan mag rijden, maar alleen op grenstrajecten (denk aan atb, bovenleidingsspanning) | |
Dr_Flash | zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:20 |
quote:Dat idd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:21 |
quote: quote:Ja dus ![]() | |
sander89 | zaterdag 4 oktober 2008 @ 15:15 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:16 |
Ik had voor morgen een aardig rondje gepland door Nederland (voor de verandering). Maar er is dusdanig pokkeweer afgekondigd dat ik dat maar een week opschuif ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:49 |
Ja vandaag was het weer nog wel aardig, maar morgen is het lekker binnen blijven en niks doen =) Vandaag te Utrecht Centraal: ![]() Enkele maanden geleden heeft Veolia Rail4Chem ingelijfd. Voor ons cargoliefhebbers is dat vooral te zien aan het gebruik van elkaars locomotieven. Veolia's 189 095 is met Rail4Chem-trein 49500 onderweg van Kijfhoek naar Bad Bentheim en passeert hier het centraal station van Utrecht. De trein heeft (knik)ketels met Kalkslurry bij zich en is op weg naar het Oost-Duitse Schwedt(Oder). Foto is voor vergroting aanklikbaar. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 oktober 2008 @ 19:34 |
quote:Ra ra, wat klopt hier niet? | |
Zug-Chef | zaterdag 4 oktober 2008 @ 19:47 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 4 oktober 2008 @ 20:09 |
quote:Dat klopt | |
dennistd | zondag 5 oktober 2008 @ 13:20 |
Vanaf deze week weer kruidvatkaartjes: http://www.kruidvat.nl/do(...)2008-41-nsactie.aspx | |
Dr_Flash | zondag 5 oktober 2008 @ 13:32 |
Ah, mooi. Dinsdag weer even een setje halen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 oktober 2008 @ 14:03 |
Ik hoor net dat ook de NS over een sproei / onkruidverdelgtrein beschikt. Ik heb daar nog nooit van gehoord of foto's van gezien. Weet iemand hier meer over misschien? ![]() | |
dennistd | zondag 5 oktober 2008 @ 14:17 |
quote:dat was de bisschop toch vroeger (de 2530)? ![]() edit: http://www.nicospilt.com/planten.htm | |
Darkwing_Duck | zondag 5 oktober 2008 @ 14:18 |
laatmaar | |
Dr_Flash | zondag 5 oktober 2008 @ 14:28 |
quote:Blijkbaar ja. Maar tot 1989. Nu toch allang niet meer? | |
Ou-Tannu | zondag 5 oktober 2008 @ 14:50 |
quote:setje? :p een hele voorraad ![]() | |
dennistd | zondag 5 oktober 2008 @ 15:21 |
quote:lijkt me sowieso sterk dat NS ze nog zou hebben, aangezien het spoor van de vingerverfers is. Maar die hebben ook geen sproeitreinen bij mijn weten | |
Dr_Flash | zondag 5 oktober 2008 @ 16:14 |
quote:Nou dat zal wel meevallen ![]() ![]() | |
SpeedyRich | zondag 5 oktober 2008 @ 20:20 |
quote:Netjes Heb jij die gemaakt ? | |
Peterselieman | zondag 5 oktober 2008 @ 20:44 |
Nope | |
Geerd | zondag 5 oktober 2008 @ 20:53 |
Hoe maken bv veolia of syntus eigenlijk winst omdat der gewoon een kaartje van NS daarin geldig is. Concurrentie komt er niet bij kijken, omdat je geen keuze hebt, van zutphen naar lochem zul je wel met syntus moeten. Waarom gewoon niet alles NS, en werknemers daar van even in ander uniform hijsen. Lijkt me ook wel zeer saai als machinist 3/4 x per dag de zelfde ritjes. | |
Wadloper | zondag 5 oktober 2008 @ 20:55 |
Er is een verdeelsleutel dacht ik, waardoor iedereen zijn deel gewoon krijgt. Maar het fijne weet ik er ook niet van ![]() | |
Zug-Chef | zondag 5 oktober 2008 @ 21:37 |
Zeg Wadloper, hoor of zie jij nog wel eens wat van ACTS en de DBM-treinen op zondag en maandag van/naar Veendam? | |
GoodGawd | zondag 5 oktober 2008 @ 22:57 |
Vraag: 1) Waar zijn trein sporen op gebouwd? 2 ) Waar zijn al die stenen voor? | |
Brembo | zondag 5 oktober 2008 @ 23:00 |
quote:Er zijn twee mogelijkheden: Bij het eerste punt zou betekenen dat een reisadvies (Zutphen - Enschede) over Goor Syntus geld oplevert. Dit zou de meest eerlijke en reële constructie zijn. De tweede constructie zou eerder werken bij verkoop van strippenkaarten. Het kan omgerekend worden naar een deel van de verkoop van dit product naar regio en reis behoefte. | |
Darkwing_Duck | zondag 5 oktober 2008 @ 23:09 |
quote:Afwatering | |
Brembo | zondag 5 oktober 2008 @ 23:31 |
quote:Op zand / aarde, daarop een bedding van steen (puin/grind ![]() | |
Wadloper | maandag 6 oktober 2008 @ 06:15 |
quote:De laatste tijd niet meer. Ik weet wel, sinds ACTS deze treinen over heeft genomen, ze pas erg laat aankomen (laatst pas om half 6 in Zuidbroek ![]() Met RTB als vervoerder was het een stuk beter, deze waren er gewoon op tijd. | |
Dichterbijer | maandag 6 oktober 2008 @ 10:25 |
Wat een HEL vandaag tussen Eindhoven en Den Bosch... Door uitgelopen werkzaamheden was er geen trein verkeer mogelijk tussen deze twee steden. Dus iedereen uit Eindhoven werd via Tilburg naar Den Bosch gebracht. Alleen: Gelukkig werd de vingerverf brigade wakker en besloten ze de IC tussen Eindhoven en Schiphol te laten lopen via Tilburg. Daar kon je tenminste gewoon plaats in nemen. | |
Ou-Tannu | maandag 6 oktober 2008 @ 10:58 |
de Flirt / GTW zijn toch redelijk aan elkaar verwant? alleen bij de flirt liggen de motoren toch gewoon onder t treinstel? ipv in een apart wagentje? | |
Betse | maandag 6 oktober 2008 @ 11:22 |
quote:Toen ik las dat er werkzaamheden zouden zijn afgelopen weekend was ik hier al bang voor. Ik skip de reis naar Eindhoven vandaag dus maar weer een keer... | |
Peterselieman | maandag 6 oktober 2008 @ 11:23 |
quote:Dat is idd het grootste verschil. Verder heb je bij de FLIRT nog jacobsdraaistellen, kan iets langer zijn dan de GTW, heeft meer motorvermogen en trekt sneller op. | |
Ou-Tannu | maandag 6 oktober 2008 @ 11:48 |
quote:meende ik al ![]() ben benieuwd als de Flirt hip gaat zijn ![]() GTW is ook niet alles ![]() | |
ReisT | maandag 6 oktober 2008 @ 12:28 |
Fotoraadseltje: in welk treinstel vinden we deze werkcoupé?![]() | |
Nightshadow | maandag 6 oktober 2008 @ 12:29 |
Hondekop? | |
Peterselieman | maandag 6 oktober 2008 @ 12:34 |
quote:Gelukkig maar dat ze ABS hebben, anders waren de wielen van mijn trein vanochtend wel toe aan een bezoekje aan de KWB. Je hoorde het systeem vanochtend namelijk bij enkele stations behoorlijk werken. | |
Dr_Flash | maandag 6 oktober 2008 @ 12:38 |
quote:Lijkt me een plan T. Welk stel precies, geen idee ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 oktober 2008 @ 12:52 |
quote:ik vraag het me af. De Flirts die ik gezien heb en die hip waren, waren over het algemeen de wat bredere varianten. Geen idee in hoeverre het Nederlandse PVR daar ruimte voor biedt. Maar goed, dat boeit natuurlijk niet op het moment dat ze toch niet voorbij Venlo komen. Overigens komen er in Bad Bentheim ook geregeld Flirts langs van de Westfalenbahn. Dat vind ik echt knetterstoere dingen ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 6 oktober 2008 @ 13:04 |
quote:nog steeds beter dan een GTW met ingebouwde broodjes oven.. ( iig voor diesel variant ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 6 oktober 2008 @ 13:05 |
quote:boeiend tis toch van Arriva.. goedkope trollen ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 oktober 2008 @ 13:13 |
quote:Ik lees net dat de FLIRT geen dieselvariant heeft. | |
Ou-Tannu | maandag 6 oktober 2008 @ 13:19 |
quote:o? | |
ReisT | maandag 6 oktober 2008 @ 13:34 |
quote:Je zit in de buurt. Plan T heeft normaal gesproken geen achtpersoons-coupés, uitgezonderd dit ene stelletje. quote:De FLIRT bestaat maar in één breedte: 2880 mm. Een GTW is iets breder, dus FLIRT moet best passen hier. | |
Ou-Tannu | maandag 6 oktober 2008 @ 13:38 |
quote:Plan U dan? ![]() | |
Nightshadow | maandag 6 oktober 2008 @ 13:48 |
quote:Treinstel 766? | |
Dr_Flash | maandag 6 oktober 2008 @ 13:49 |
quote:Hee wat raar. Het is dus de GTW die je in verschillende breedtes kan krijgen, en niet de FLIRT. Hmmkee. EN toch vind ik de FLIRT stoerder ![]() ![]() Is het de 516? | |
Peterselieman | maandag 6 oktober 2008 @ 13:50 |
Ik hou het op Plan T 528, die nog een kopbak van V'tje 424 heeft. | |
De_Hertog | maandag 6 oktober 2008 @ 13:51 |
quote:Hondekop + uitzondering = Treinstel 1970? (De voorloper van de 4444, voor de jongeren onder u. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 6 oktober 2008 @ 13:51 |
quote:zullen de de lightrailers van de NS inruilen voor flirters? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 oktober 2008 @ 13:52 |
quote:Volgens mij hadden de FLIRTS hier allang kunnen zijn, en hebben we veel tijd verloren door met de SLT het wiel opnieuw te gaan uitvinden. Eigenlijk. | |
leolinedance | maandag 6 oktober 2008 @ 13:54 |
quote:Gisteren was het nog erger. Mijn route van Best - Ede-Wageningen (normaalgesproken Best - Utrecht - Ede-Wageningen: Best - Tilburg In Tilburg bleek ook geen treinverkeer meer naar Den Bosch / Utrecht mogelijk door een defecte trein. Toen werd mij aangeraden om naar Venlo ( ![]() Tilburg - Venlo Venlo - Nijmegen Nijmegen - Ede-Wageningen Ede-Wageningen - Wageningen (bus) Ik heb er 4,5 uur over gedaan, normaalgesproken max 2,5 uur. | |
De_Hertog | maandag 6 oktober 2008 @ 14:00 |
quote:Opnieuw is ook weer niet helemaal waar, het is een doorontwikkeling van de DB-serie 425, die S-Bahn stellen dus. IRM is wat dat betreft een stuk meer 'nieuw ontwerp'. | |
Ou-Tannu | maandag 6 oktober 2008 @ 14:06 |
quote:daarom :w | |
bork | maandag 6 oktober 2008 @ 14:15 |
Ik had een paar vraagjes, dit weekend en vandaag een paar keer een VIRM Overvecht zien passeren, is er een dienst gewijzigd? Wanneer is de 'nieuwe' internationale dienstregeling bekend/openbaar bekend?, op [url=]www.db.de[/url] kun je niet na 13.12.08 iets opzoeken/cq bekijken. Is er in Wuppertal iets van een dagkaart? en daarmee beodel ik niet Schönes-Wochenende-Ticket of Schönes-Tages Ticket NRW? Voor wie het (nog) niet wisten. promo maastricht-belgie -> http://www.nshispeed.nl/n(...)lgie-slechts-15-euro | |
Nightshadow | maandag 6 oktober 2008 @ 15:45 |
quote:Allemaal leuk en aardig, maar dan moeten ze natuurlijk wel rijden ![]() | |
Socios | maandag 6 oktober 2008 @ 15:55 |
Echt staken hoor. Eén keer met die trein van Maastricht naar Brussel gegaan. Wel goede intercity. Hij rijdt in ieder geval snel. ![]() | |
ReisT | maandag 6 oktober 2008 @ 16:37 |
quote:Die is het inderdaad. Het blijft toch een aparte combinatie vinden, zeker als je nietsvermoedend door een bakovergang loopt en ineens in een compleet ander interieur terechtkomt. ![]() | |
TommyGun | maandag 6 oktober 2008 @ 17:27 |
quote:Joy ![]() | |
leolinedance | maandag 6 oktober 2008 @ 17:35 |
quote:Ik zat niet in die trein maar was wél duidelijk gedupeerd door deze storing ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 oktober 2008 @ 17:37 |
quote:Oh ik wist niet dat daar een V-bak op gezet was ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 oktober 2008 @ 17:38 |
quote:Dus ze staan er nog steeds? ![]() ![]() | |
von_Preussen | maandag 6 oktober 2008 @ 18:33 |
quote:Wat ik niet snap is dat mensen dan niet de noodknop deurbediening zoeken, en vervolgens (bij geschikte plaats) rechtstreeks de spoordijk naar een aangrenzende weg aflopen. Ik zou echt niet meer dan 2.5 uur in z'on defecte trein blijven wachten. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 oktober 2008 @ 20:15 |
quote:Mja, dat weet je niet. Zelfs als je al sinds het begin om de tien minuten gehoord hebt dat het over tien minuten opgelost is. | |
en_door_slecht | maandag 6 oktober 2008 @ 20:41 |
Wat deed die AnsaldoBreda troep (1 bak, 1 kop/stuurstand) in Berlijn, afgelopen donderdag? | |
dennistd | maandag 6 oktober 2008 @ 20:43 |
quote:die was op Innotrans ( http://de.wikipedia.org/wiki/InnoTrans ) | |
en_door_slecht | maandag 6 oktober 2008 @ 20:47 |
quote:Thanks! Doe ik weer hoor, 'n week te laat komen. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 oktober 2008 @ 21:15 |
quote:Tukker zeker? Hmmm ![]() | |
Fred2 | maandag 6 oktober 2008 @ 21:17 |
ik kwam bij het doorbladeren van Spoorwegen 1997 (Richard Latten) de volgende tekst tegen:quote:Anno 2008 vragen we ons af of er voor 2010 überhaupt wel een trein overheen gaat rijden. | |
Dr_Flash | maandag 6 oktober 2008 @ 21:20 |
Je kunt je ook afvragen of het op ELK moment een slim plan is om 8 jaar vooruit te kijken ![]() | |
dennistd | maandag 6 oktober 2008 @ 21:22 |
quote:Heb je daar wat tegen dan? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 oktober 2008 @ 21:39 |
quote:Neuh, ik hoop er zelf eentje te worden binnenkort ![]() | |
dennistd | maandag 6 oktober 2008 @ 21:41 |
quote:ah ![]() waar ga je wonen? | |
Charango | maandag 6 oktober 2008 @ 22:00 |
quote:Móói, proficiat ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 oktober 2008 @ 22:22 |
Goed idee, Fles, dan kun je vaker de pimpelexpress nemen ![]() | |
dennistd | maandag 6 oktober 2008 @ 22:24 |
quote: ![]() ik neem de trein naar enschede aansluitend op de pimpel van 16.58u als ik geluk heb.... oftewel: bus op tijd (of iets te vroeg), trein 1 of 2 min te laat ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door dennistd op 06-10-2008 22:32:46 ] | |
en_door_slecht | maandag 6 oktober 2008 @ 23:02 |
quote:Kun je daar nog pimpelen? De laatste 4 keer dat ik in een CNL, ICE of EC zat, was de bordbistro kaputt, het personeel gevlogen of de de bak gewoon niet mee. | |
dennistd | maandag 6 oktober 2008 @ 23:11 |
quote:in de pimpel zit ie er altijd gewoon in volgens mij | |
knars | maandag 6 oktober 2008 @ 23:21 |
heerlijk ook, als de IC van Amsterdam richting Heerlen / Maastricht in de avondspits met 1x VIRM wordt gereden. ja, die vierbaks ja. Omroeper vroeg de reizigers om begrip, en om omstebeurt adem te halen. | |
Gutz | maandag 6 oktober 2008 @ 23:28 |
Vandaag m'n kont eens kunnen plaatsen in de nieuwe V-IRM. Kan er best mee leven. Qua rem-geluiden moet ik zeggen dat ik het zeer mee vind vallen. | |
knars | maandag 6 oktober 2008 @ 23:51 |
Ohja, die nieuwe VIRMs (heten ze nog wel VIRMs? hoe kan iets nou verlengd zijn als ze al origineel in deze lengte wordt opgeleverd?) zitten wel goed. Het in en uitstappen ging een stuk soepeler dan in een gewone VIRM, maar toch jammer dat de dagen van de railtender voorgoed voorbij zijn in den dubbeldekker. | |
Fred2 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:22 |
quote:De hele naam IRM slaat nergens op, aangezien de treinsoort nooit is ingevoerd. Sterker nog, de hele naamgeving van NS-materieel slaat nergens op SGM tussen Alkmaar en Rhenen is niet bepaald stadsgewestelijk te noemen bijvoorbeeld. Alleen ICM, ICR, ICK en ICL hebben nog een naam waaraan af te leiden is waar het materieel voor bedoeld is. Om terug te komen op de naam VIRM, ondanks dat het nieuwe stellen zijn, zijn ze niet gelijk aan een IRM-4, maar vertonen ze wel gelijkenis met een VIRM-4. Overigens zijn ook bij het verlengen al een aantal nieuwe stellen geleverd. | |
Peterselieman | dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:31 |
ehm, de nieuwe stellen zijn VIRM-4, wat jij bedoelt zijn de VIRM-IV, die bestaan uit de deelseries VIRM-2 en VIRM-3. De oude stellen vallen onder de (V)IRM-1 Subtiel verschilletje ![]() | |
Fred2 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:34 |
Peterselieman heeft helemaal gelijk: (tis al laat ![]() quote: | |
Nightshadow | dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:33 |
Dus aangeduid met nummers geeft aan welk "versie" hij is en aangeduid in Romeinse cijfers geeft het aantal bakken weer? Vandaag ook weer zo'n rare situatie.. De Intercity naar Zwolle (07:34) en de stoptrein naar Oldenzaal (07:37) moesten allebei linkerspoor rijden.. Terwijl er helemaal geen andere trein o.i.d. aankwam en de laatste trein in die richting al eventjes weg was.. | |
en_door_slecht | dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:11 |
quote:Waar rijden intercities naar Zwolle en stoptreinen naar Oldenzaal? | |
Nightshadow | dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:17 |
quote:Sorry, vergeten erbij te zetten.. In Zutphen | |
Peterselieman | dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:17 |
zo, de kruidvatkaartjes zijn binnen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:22 |
quote:Ja, hier ook ![]() Rij voor de deur vanochtend hier ![]() ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 7 oktober 2008 @ 09:57 |
quote:Elke Maandagochtend zit ik erin, lekker Currywurst voor ontbijt. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:20 |
quote:Ben aan t zoeken in Dv en Hgl ![]() quote:Oh? ![]() | |
Charango | dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:27 |
Dv en Hgl? In elk geval een goede keuze, Hgl steekt als stad met kop en schouders boven Es en vooral Aml uit. Dv is altijd een veilige keuze. | |
en_door_slecht | dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:36 |
Over kaartjes gesproken. De Chinees hier op de afdeling maakt er in de weekenden een sport van om zo veel mogelijk te zien en zo goedkoop mogelijk te treinen. Wat zouden jullie kwijt zijn voor Enschede - Nijmegen - Enschede (zaterdag) en Enschede - Maastricht - Enschede (zondag) met een kortingskaart, zonder Kruidvatkaartjes? Hij 25 euro. Door een weekendretour Enschede - Glanerburg via Maastricht te kopen. ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:40 |
Probeer jij maar eens een kaartje duurder dan 25 euro uit automaat te trekken als je met 40% korting mag reizen... Middelburg - Groningen : 25 euro Maastricht - Groningen: 25 euro... | |
en_door_slecht | dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:46 |
quote:Dat snap ik ook wel, maar hij is maar 1x 25 euro kwijt in een weekend. Ik had dat nog nooit verzonnen. | |
Peterselieman | dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:49 |
Hij is illegaal bezig, omdat hij meerdere keren hetzelfde traject aflegt en dat is niet de bedoeling van het retour. Dat is namelijk een keer heen en terug en niet twee keer heen en twee keer terug, dus bekeuren die rijstvreter. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:53 |
Creatief gedaan. Kan je nog wat van leren ![]() | |
en_door_slecht | dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:53 |
quote:Waar staat dat dat niet mag? Het gaat om een VIA kaartje, daar betaal je gewoon voor. | |
en_door_slecht | dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:56 |
quote:Je moet wel twee dagen in het weekend reizen, geen jaarkaart hebben, in ongeveer dezelfde richting en een enkel retourtje moet meer dan 12,50 zijn, anders kan het niet uit. Veel zal dat wel niet voorkomen, maar wel leuk verzonnen. | |
Peterselieman | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:15 |
quote:Niet als je 2 keer bijvoorbeeld Enschede - Nijmegen er voor moet afleggen, dan kan er wel via opstaan, maar mijns inziens in dat misbruik maken van het kaartje. | |
ReisT | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:19 |
Heen = Enschede-Maastricht-(Enschede-)Glanerbrug Terug = Glanerbrug-(Enschede-)Maastricht-Enschede Dat kan toch echt alleen als je twee keer Enschede-Maastricht en twee keer Maastricht-Enschede doet. En probeer dat maar eens op één dag te doen! (enkele reis duurt al ruim 8 uur). | |
dennistd | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:20 |
maar stel dat je een weekend-retour enschede-arnhem over amersfoort hebt, dan mag dat toch ook gewoon? | |
en_door_slecht | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:25 |
Zo zijn er her en der vaker kromme kaartje te koop. Zo is een kaartje Baflo - Sauwerd goedkoper dan een kaartje Baflo - Gnn, maar je moet toch echt over Gnn om vanuit Baflo in Sauwerd te komen. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:26 |
quote:Precies, en anders ben je al gauw 2 keer een dagkaart (of een retourtje maximumprijs) kwijt. Dit is zeker het onderzoeken waard voor een volgende keer ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:26 |
Het is een goeie truc, maar toch misbruik maken van het kaartje ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:28 |
quote:Zulke situaties zijn er meer. Veenendaal de Klomp - Veenendaal Centrum is bijvoorbeeld 3 km te voet, 29 km per spoor en 69 km per trein omdat je niet anders kunt dan over Utrecht Centraal gaan (al zou Klp - Ed - Db - Vndc ook mogen, maar wie verzint dat? ![]() Ddr - Ut mag je ook via Hvs doen omdat het alleen dan zonder overstap kan. En het is goedkoper dan Ddr - Hvs. Maar strikt genomen is dat dus onbedoeld gebruik. | |
en_door_slecht | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:29 |
quote:Ik denk dat ze dit bij de NS al lang hebben bedacht, maar omdat het om zulke kleine aantallen gaat (en je dan nog steeds 55 euro p/j + 25 euro p/weekend bij ze langs komt brengen ze er helemaal geen moeite mee hebben. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:30 |
quote:Nou, onbedoeld gebruik dus ![]() ![]() | |
ReisT | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:33 |
quote:Of je dan op zaterdag Es-Amf-Ah-Amf-Es mag doen en zondag nog een keer? Nee dat mag niet. Ja je kan geluk hebben dat je zaterdag geen controle krijgt dan kan je dat kaartje de volgende dag nog een keer gebruiken. Maar de truc van onze chinees, is juist zo mooi omdag het helemaal volgens de regels is. | |
en_door_slecht | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:35 |
Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken. En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders. | |
ReisT | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:38 |
quote:Strikt genomen is het dan ook niet toegestaan die reis te onderbreken (dat mag alleen bij de kortste/snelste reisroute). Als je met een kaartje Ddr-Ut in die 'rechtstreekse' stoptrein zit mag je dus niet in Hvs uitstappen. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:44 |
quote:Dat is correct ![]() ![]() Eigenlijk zou dat wel "misbruik" zijn dus. | |
De_Hertog | dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:25 |
quote:Ik denk dat het van de plek afhangt. Bijvoorbeeld langs de Rijn, met name de linkeroever, zit inderdaad best wel vol. Daar komt ook enorm veel langs, lokaal spul, flinke goederentreinen, ICs en in ieder geval een paar jaar geleden ook de ICE. Dat soort verbindingsassen kunnen best eens tegen de maximum capaciteit aan zitten ja. | |
von_Preussen | dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:46 |
[quote]Op dinsdag 7 oktober 2008 11:35 schreef en_door_slecht het volgende: Afgelopen weekend nog een vrij uitgebreid artikel in de Welt am Sonntag over het gebrek aan capaciteit op het Duitse net, m.n. door de groei van vracht vanuit de havens. Iemand nog interesse om te lezen? Dan kan ik daar vanavond wel ff een scan van maken. En ik dacht dat het Duitse net helemaal niet zo vol zat, blijkbaar ligt dat anders. [/quote Hiero is belangstelling! ![]() | |
en_door_slecht | dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:55 |
quote:Prima, ga ik dat vanavond even doen. ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:31 |
quote:Ohja, ik had het er niet bij gemeld, maar ik wilde het ook graag zien ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:19 |
Enniewee, ik doe weleens aan Bluejacking in een Trein, Mijn ID name is : NS En het berichtje wat ik dan altijd stuur is dan "Deze trein stopt ook op Rotterdam Stadion" Nu zat ik vandaag in een ICE achter de machinist, ik kijk even of er bluetooth telefoons zijn, zie er een , druk op zend en.... De Machinist grijpt naar zijn telefoon ![]() Ik heb nog nooit iemand zo lang en verbaasd naar een schermpje zien staren ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:56 |
Foei Darkwing, niet meer doen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:59 |
Mijn lokale Kruidvat was net om 5 uur alweer finaal door de kaartjes heen trouwens ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:33 |
Kut, vergeten ![]() | |
thats-me | dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:34 |
Hier in wierden hadden ze vanochtend nog een paar kaartjes (hooguit 150)... Dit was net voor de middag... Ze hadden er in totaal 1100 gehad ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:43 |
quote: ![]() Pwnalisatie ![]() | |
Wadloper | dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:24 |
Heb je ze alsnog kunnen krijgen Fles? | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:29 |
quote:Ik was vanochtend al de eerste bij het betreffende filiaal, dus ik heb er 4. Maar ik had er nog graag 2 bij willen halen. Maar ja. Pech ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:40 |
quote:Gelderlander Nou kan je natuurlijk wat makkelijker met de buidel rammelen als je weet dat je 16 jaar lang je gang mag gaan, dan wanneer je over 3-5 jaar weer moet gaan schooien om die lijntjes. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:50 |
quote:Da's mijn tekst duderino ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:53 |
Overigens boeit het verschuiven van dat beslissingsmoment niet zo denk ik. Volgens mij kan je gewoon iedere dag beslissen om naar Bussnang te bellen en een zooi treinstellen te bestellen. Al zal de prijs dan misschien wat hoger worden ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:58 |
Ze gaan natuurlijk niet de capaciteit van de fabrieken even verhogen. Aangezien er wellicht wel weer massaal besteld gaat worden (China?) is plek in de fabriek schaars, en dus gewoon voor wie het meeste neertelt | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:17 |
quote:Bleed, whore, bleed. | |
Guppy | dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:21 |
ja, dat stond op nu.nl. bizar! | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:25 |
quote:En ik maar denken dat jij de enige vrouw was die ooit met de trein reisde ![]() | |
Guppy | dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:30 |
quote: ![]() ik kom toch heul niet uit Breda!! weetjetoch | |
Tecnix | dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:36 |
Vrijdag eens richting Antwerpen met de trein ![]() | |
en_door_slecht | dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:47 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:52 |
quote:Vrouw + trein = Altijd lastig ![]() | |
James1988 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:21 |
quote:Heel mooi station, als je wat (amateur)foto's wilt zien, kijk dan eens even op http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/v/antwerpen20080708/ :-) En verder: Vanochtend nog een leuke foto kunnen maken op Breda: ![]() En op 's-Hertogenbosch nog wat leuks gespot: ![]() En 7 bakken later: ![]() Dit was trouwens een lege trein, hij ging in de richting die mijn trein naar Eindhoven ook ging. De foto's zijn (jammergenoeg) gemaakt met een mobiele telefoon (HTC Touch Dual), ik had bij die TRAXX graag mijn digicam bij me gehad... maar ik had 'm niet verwacht, was toeval dat ik 'm zag. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:32 |
quote:Dat is precies de plek waar in augustus 1991 mijn Eerste Spoorleven begon ![]() Toen durfde ik nog te vragen "ja, er staat wel Gilze-Rijen op het bord, maar STOPT de trein daar ook?? ![]() | |
James1988 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:46 |
quote:Jij stond ook op een platformpje boven een opgebroken spoor 3? ![]() quote: ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:48 |
quote:Wel onder precies diezelfde CTA ja | |
Ofyles2 | dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:13 |
quote:HSL? | |
Gutz | dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:32 |
quote:Aan het tempo te zien waarmee ze daar met die sporen bezig zijn ligt het wel in de lijn met de aanleg van de HSL. Nee, HSL in Breda komt aan op spoor 8 toch? Ze zijn daar alle speuren aan 't renoveuren. | |
Guppy | woensdag 8 oktober 2008 @ 06:12 |
quote:Een hoop verwarring ja ![]() Nee, Guppy is dagelijks te spotten op de lijn Doetinchem - Houten en vice versa ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 oktober 2008 @ 11:32 |
quote:Als je even je doorkomststijden meld op SOMDA dan komen er ook wat spotters.. | |
Dr_Flash | woensdag 8 oktober 2008 @ 13:21 |
quote:Ik zie het helemaal voor me ![]() ![]() | |
knars | woensdag 8 oktober 2008 @ 13:29 |
Over FLIRT gesproken ![]() | |
De_Hertog | woensdag 8 oktober 2008 @ 13:36 |
En je maar afvragen waarom er zo weinig vrouwelijke spotters zijn.. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 oktober 2008 @ 14:44 |
quote:Het is gewoon eigenlijk heel simpel. Het is een kwestie van spotten en gespot worden. En de mannen doen het spotten. Dus. ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 8 oktober 2008 @ 15:03 |
quote:En de gemiddelde Nederlandse vrouw heeft inmiddels ook de omvang van een trein, dus ook daar is een link. | |
Dr_Flash | woensdag 8 oktober 2008 @ 15:09 |
quote:Moet ik nog wel in Tukkertania komen wonen dan? ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 8 oktober 2008 @ 15:11 |
quote:Ik had het over vrouwen. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 oktober 2008 @ 15:46 |
Leningrad? Ik kijk eerst even in Moskou ![]() ![]() | |
Geerd | woensdag 8 oktober 2008 @ 16:55 |
Ik neem aan dat hier niet alleen geïnteresseerden van het spoor zitten maar ook werknemers?? | |
Guppy | woensdag 8 oktober 2008 @ 18:31 |
quote:Ieks, dan durf ik niet meer hoor! Ga ik incognito en zo ![]() | |
Wadloper | woensdag 8 oktober 2008 @ 19:00 |
quote:Dat is dat postperron in Zwolle? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 oktober 2008 @ 19:13 |
quote:Deventer, voor de verbouwing (het is nu gesloopt) ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 oktober 2008 @ 19:13 |
quote:Dan fluit ik wel naar die bivakmuts in de trein ![]() | |
Tecnix | woensdag 8 oktober 2008 @ 19:24 |
Deze kwam ik vandaag tegen toen ik van me werk kwam.![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 oktober 2008 @ 19:26 |
En al die mensen onderin ook braaf lezen idd ![]() | |
James1988 | woensdag 8 oktober 2008 @ 19:43 |
quote:Nee, ze zijn een tunnel onder de bestaande sporen door aan het graven ![]() | |
Tecnix | woensdag 8 oktober 2008 @ 19:49 |
quote:idd ![]() | |
Guppy | woensdag 8 oktober 2008 @ 19:55 |
quote:oh nee, dat ben ik dan niet... ik vind bivakmutsen eng ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 8 oktober 2008 @ 22:27 |
Ik zat vandaag ik een rode stoeltjes dubbeldekker met 2 soorten 2e klas stoeltjes rode bankjes, de ander echt stoeltjes zoals we die tegekomen in de oude sprinter , maar dan niet van stof maar van dat rode nepleer... | |
Ofyles2 | woensdag 8 oktober 2008 @ 22:38 |
quote:Sommige rijtuigen zijn verlegen om een grote onderhoudsbeurt. Je voelt je heel wat minder zeker als sommige ramen niet eens dicht kunnen en door het afbladderen van het verf ineens het oxidatieproces gratis kunt meemaken. | |
dennistd | donderdag 9 oktober 2008 @ 09:30 |
Geit meenemen in de trein ![]() | |
Fred2 | donderdag 9 oktober 2008 @ 10:26 |
quote:Dat is een ABv die gedegradeerd is naar Bv. Ofwel de oorspronkelijke eerste klas is een tweede klas geworden. Overigens zou die degradatie in 2007 al te niet zijn gedaan volgens deze wiki. | |
Dr_Flash | donderdag 9 oktober 2008 @ 10:31 |
quote:Verdiep je eens in het oeuvre van de TS ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 9 oktober 2008 @ 11:12 |
quote:het comfort in de trein degradeerd toch alleen maar! | |
Nightshadow | donderdag 9 oktober 2008 @ 11:22 |
Ik vond de gedegradeerde afdeling van treinstel 4444 anders best wel handig toen de accu van mijn laptop leeg was.. | |
Dichterbijer | donderdag 9 oktober 2008 @ 15:15 |
Pfff, geld verspilling...quote:http://www.omroepbrabant.(...)p+station+Breda.aspx | |
Dr_Flash | donderdag 9 oktober 2008 @ 16:20 |
Utrecht ook eentje ja? ![]() ![]() | |
Gutz | donderdag 9 oktober 2008 @ 16:50 |
nou. Die HiSpeed lounge in rotterdam stelt niet veel voor. | |
Dr_Flash | donderdag 9 oktober 2008 @ 16:53 |
quote:Er is gratis bier hoor ik. En wifi. Daar wil ik best even een uurtje doorbrengen hoor ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 oktober 2008 @ 17:09 |
Op http://hsb.zstore.de kun je de Jaarkalender 2009 van de Harzer Schmalspurbahnen bestellen (alleen shippen ze niet naar NL ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 oktober 2008 @ 17:27 |
quote:We zouden toch nog een keer een meeting houding van de mensen in dit topic in zo'n lounge? | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 oktober 2008 @ 17:28 |
quote:Ja, als we dat nou meteen doen in een rondje brabants nachtnet ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 oktober 2008 @ 17:31 |
Dan mogen ze wel een uitloper maken naar het noorden en oosten, want anders kunnen we pas erg laat ons nest opzoeken ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 oktober 2008 @ 17:47 |
quote:Je wou toch wachten in een NS Higspeed Lounge? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 oktober 2008 @ 17:49 |
Daar ga je niet een hele nacht in zitten ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 oktober 2008 @ 18:01 |
Een keertje een eersteklas retourtje Asd - Bad Bentheim boeken, en dan net de vorige pimpel missen. Dan kan je er bijna 4 uur in zitten ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 oktober 2008 @ 18:03 |
quote:Ik zeg wachtmeeting/Pimpelmeeting met 1e klas/Kasteelmeeeting ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 oktober 2008 @ 18:04 |
Gewoon lekker straalbezopen die trein in stuiteren, en dan begint het pas ![]() | |
dennistd | donderdag 9 oktober 2008 @ 20:16 |
opvallend trouwens: bij een aantal buffels is het NS-logo dat in de kop verwerkt zit geel geverd, waardoor het veel meer opvalt | |
James1988 | donderdag 9 oktober 2008 @ 20:18 |
Gewoon een nachtmeeting ervan maken. Eerst ergens wat afspreken, daarna in de nachttrein stappen en rondjes maken, en dan met de eerste treinen richting huis. En wat is een pimpel? | |
Zug-Chef | donderdag 9 oktober 2008 @ 20:19 |
http://www.rtvoost.nl/media/?uitz=86624&id=48 Vanaf minuut 11:25 -De treinenspotter: Roland Korving (Rolandrail) -Rail-Euroterminal Coevorden: overslag van goederen -Treindienstleiding (ProRail Zwolle) -RailCargo Nederland -Geluidsdemping treinen | |
Dr_Flash | donderdag 9 oktober 2008 @ 20:20 |
Die belgen moeten we maar gewoon losknippen en de zee op douwen. WAT een faalhazen daar. Ik kan tegenwoordig niet eens meer voor een reisadvies een tarief opvragen maar ik kan WEL zien of de dienstregeling geldig is in Henegouwen op de dag dat ik van Luik naar Waremme wil reizen ![]() WIL IK DAT WETEN DAN???? Nee natuurlijk niet. Sterf toch stelletje zuurstofverkwisters ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 oktober 2008 @ 20:22 |
quote:Serie 140 IC Amsterdam / Schiphol - Berlijn enige toeslagvrije trein in NL met barrijtuig ![]() | |
James1988 | donderdag 9 oktober 2008 @ 20:25 |
quote:Ik zeg: splitsen, en beide delen bij NL en FR voegen. NS en ProRail ipv NMBS en InfraBel, SNCF en de Franse ProRail ipv SNCB/InfraBel. En NMBS gewoon helemaal laten verdwijnen. | |
Dr_Flash | donderdag 9 oktober 2008 @ 20:28 |
ik zeg, bommen erop en de zee op douwen, totaal verloren kloteland ![]() | |
James1988 | donderdag 9 oktober 2008 @ 20:30 |
quote:Wij Nederlanders kunnen nog wel wat aan Vlaanderen hebben. Haven van Antwerpen, Zaventem... Wallonië is kut ja ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 oktober 2008 @ 20:40 |
quote:Dat viel mij laatst ook op ja ![]() | |
dennistd | donderdag 9 oktober 2008 @ 20:45 |
Heeft iemand trouwens enig idee of de heimwee-expres van het spoorwegmuseum in Den Dolder op het middenspoor blijft staan, of aan het perron komt? | |
ReisT | donderdag 9 oktober 2008 @ 21:00 |
Wat heeft die trein in Den Dolder te zoeken dan? Kopmaken gebeurt normaal gesproken op dat middenspoor (dat ligt daar niet voor niets), dat is ook de enige reden dat die trein Bilthoven voorbij rijdt. | |
Zug-Chef | donderdag 9 oktober 2008 @ 21:11 |
Vanmorgen even een kort bezoek gebracht aan de omgeving bij Steenwijk, foto's zijn klikbaar voor een vergroting. ![]() Wie dacht dat Nederland boven Zwolle zo plat is als een dubbeltje, heeft het mis. Net ten noorden van Steenwijk bevindt zich de 26 meter hoge Woldberg, welke grotendeels bebost is. Dwars daar doorheen loopt de spoorlijn Leeuwarden - Zwolle. Vanuit Leeuwarden zijn ICM 4235 en een ander ICM-IV'tje onderweg als IC 12732 naar Rotterdam Centraal en passeren hier het buurtschap Tuk nabij Steenwijk. ![]() ACTS 1254 en 6705 passeren met vol beladen containertrein 60263 (Leeuwarden - Maasvlakte West) hier ter hoogte van het buurtschap Tuk nabij Steenwijk. | |
Dr_Flash | donderdag 9 oktober 2008 @ 21:15 |
quote:Het is niet de bedoeling dat je er uitstapt of zo ![]() Ik zou eens kunnen kijken op filmpjes van toen, maar waarom zou je dat willen? Oh ja hij komt heul niet in Den Dolder, hji keert vlak na Bhv | |
bork | donderdag 9 oktober 2008 @ 21:21 |
quote:In Utrecht is geen echte lounge ruimte, meer een zithoek naast de tijd heet dat ding geloof ik. Affijn de 31e ga die van Dusseldorf uittesten met Brammie ![]() | |
dennistd | donderdag 9 oktober 2008 @ 21:31 |
quote:ah, aangezien op somda een aankomst- en vertrektijd bij den dolder vermeld staan ( http://somda.nl/www/drgls/401/ ) quote:Omdat ik zondag 26-10 om 13.30u in Ut moet zijn, en ik als ik een half uur eerder wegga nog even Mat'46 273 kan spotten | |
bork | donderdag 9 oktober 2008 @ 21:46 |
Vanmiddag om 16.40 volgens mij 2 kakelverse VIRM's (de verdere exacte benaming laat ik graag aan iemand anders over). Deze waren zo aardig om voor mijn telefoon te poseren voor mijn trein van 16.44 op spoor 7 arriveerde en het beeld blokkeerde ![]() 9561 en 9562 ![]() 9561 ![]() en 9562 ![]() Ze glimden zo hard dat ze imho splinternieuw waren/zijn. | |
dennistd | donderdag 9 oktober 2008 @ 22:07 |
Klopt, ze maakten hun afleveringsproefrit | |
Charango | donderdag 9 oktober 2008 @ 23:02 |
Charango is vanaf nu de trotse eigenaar van een Nikon D80. ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 9 oktober 2008 @ 23:11 |
quote:Staak je dan gelijk even je bordjesjacht ? ![]() ![]() | |
bork | donderdag 9 oktober 2008 @ 23:17 |
quote:Ik ben geen fotograaf, wel een tip, apparaat zo vaak mogelijk meenemen, altijd balen als je iets mist ![]() | |
sander89 | vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:33 |
quote:Gaan via Gouda - Breukelen, misschien toch maar even gaan kijken langs de rails dit weekend. ![]() Alleen op het traject Breukelen - Amsterdam Bijlmer zijn volgens mij niet zo mooie spotplekken. ![]() Deze week zelf ook is een rondje gedaan en bij station Barendrecht wezen kijken, vind het een aardig mooi station ook leuk gezicht die zwanen die je kan zien zwemmen vanaf het perron. | |
Socios | vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:14 |
Echt meeten hoor. Volgens mij staat zo ene HighSpeedLounge-/ Pimpelmeeting, later nachtnetmeeting al meer dan een jaar in de planning. We moeten spijkers met koppen slaan! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:20 |
quote:Ja precies. Laten we dat eens gewoon echt een keer doen. Hoewel ik dat nachtnet niet zo zie zitten ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:00 |
Nog altijd is het mogelijk (bijna) een hele dag bijna non stop in de Pimpel te zitten: Lw - Hvs 5:00 - 7:08 Hvs - Hgl 7:19 - 8:57 (IC141) Hgl - Hvs 9:05 - 10:38 (IC146) Hvs - Hgl 11:19 - 12:57 (IC143) Hgl - Dvd 13:05 - 14:56 (IC144) Dvd - Hgl 15:04 - 16:57 (IC145) Hgl - Apd 17:05 - 17:56 (IC142) Apd - Hgl 18:07 - 18:57 (IC147) Diner in Italiaans restaurant te Hengelo Hgl - Shl 21:05 - 23:08 (IC140) Shl - Lw 23:21 - 01:57 Gekkigheid ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:04 |
quote:Hulde voor degene die het gaat doen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:07 |
Lekker nuttig ja. Als die bar toch pas om 15:15 of 15:30 open gaat ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:29 |
Zijn de prijzen in de pimpel eigenlijk duur? Ik zit er vaak in tussen hengelo en deventer, maar ik kom nooit bij de bar... | |
Peterselieman | vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:32 |
Ik meende ¤2,90 voor een flesje Becks. Eerder hadden ze nog een flesje Warsteiner voor ¤3,00, maar die worden helaas niet meer geserveerd. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:30 |
quote:3,30 tegenwoordig. En de halve liters Hefe Weizen zijn naar 4,20 gegaan (was 3,80). | |
Nightshadow | vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:15 |
Fles weet precies wat een flesje kost ![]() Niet bepaald goedkoop, koop ik liever een treinkaartje naar Breda, vanaf Utrecht ofzo 1e klas en dan lekker in de HiSpeed Lounge (gratis) bier drinken.. Of geldt dat nu nog niet, dat gratis drinken? | |
Zug-Chef | vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:57 |
quote:bullshit is dat. Ik heb vaak genoeg al mensen met bier gezien in de 143 na Deventer en heb zelf al eens in het barrijtuig bier kunnen krijgen om 13:50 in de 144. Daarnaast kan je meer dan alleen bier krijgen daar, ook bijvoorbeeld koffie en ontbijt. Waarom denk jij dat dat ding pas om 15:15/15:30 open gaat? Misschien in de IC145 ja, duh, dan issie net vertrokken van zn beginpunt.. Hoe weet je trouwens dat de prijzen omhoog gegaan zijn? | |
thats-me | vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:42 |
quote:Ja idd, dat viel mij begin vorige maand ofzo ook al op.. Dacht dat ik wat had gemist :p.. Maar blijkbaar toch nieuw, zie ook steeds meer stellen die dat hebben in vergelijking met paar weken geleden. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:56 |
quote:Tof Stukje :0 Bedankt voor het delen ![]() | |
bork | zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:02 |
quote:Utrecht heeft geen Lounge maar een corner, http://www.nshispeed.nl/nl/treinstations/ns-hispeed-lounge Je mag dus ook introducees meenemen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:08 |
quote:Dit klinkt helemaal goed ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:22 |
quote:Ik zg datum prikken voor meeting ![]() | |
Socios | zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:52 |
Ja, lekker loungen op 1 van die stations imo. ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:05 |
Ik heb net een stapeltje 1e klas overgangskaartjes in mij handen gedrukt gekregen vanwege werkzaamheden. Zou dat ook geldig zijn in combinatie met de kruidvat kaartjes? | |
knars | zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:26 |
BREAKING NEWS Thalys en koploper crashen bij station Gouda Quote machinist stoomtrein: "We zeiden nog tegen elkaar: dat past toch nooit?" (foto's komen er zo aan) | |
knars | zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:33 |
![]() | |
BLADEZZ | zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:36 |
quote:Wow, je zou er maar in hebben gezeten ![]() | |
Guppy | zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:54 |
quote: OMG ![]() dat gaat ff duren... | |
Guppy | zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:55 |
quote:http://www.nu.nl/news/178(...)otsen_bij_Gouda.html | |
dennistd | zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:04 |
knars, kan de FP jouw foto gebruiken? zo ja, dan geef ik dat ff door | |
knars | zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:07 |
ja, ik had hem al gesubmit en in een reactie geplakt. | |
dennistd | zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:10 |
quote:ok, heb het ook achter ff aangegeven | |
Christiaan | zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:12 |
quote:Oh, waar krijg je die kaartjes? | |
Christiaan | zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:14 |
Die nieuwe VIRM's zijn echt tof trouwens, ze rijden heel vaak tussen Eindhoven en Den Haag HS. |