Bed kwartslag draaien en midden in zetten, zodat je er aan beide kanten in kan stappen, dit vergroot gevoelsmatig meteen je kamer. Ookal zet je nu de kast van de woonmaker voor die deur.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:56 schreef Ladylane het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is mijn kamer. WIl hem binnenkort even opnieuw inrichten, maar weet nog niet echt wat. Nadeel is dat die kast en wasbak bij mijn bed vaststaan, en natuurlijk die muurtjes tot halverwege de kamer. Zat te denken om die andere deur (waar nu die witte boekenkast voor staat) te gaan gebruiken, maar moet nog even denken. Jullie nog ideeen?
Naar welke kant heb je uitzicht? Toch niet het van Unnik he .. :-)quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:04 schreef Memento-Mori het volgende:
ja ik ben er weer en weet inmiddels iets meer! ik kom opm de 13e verdieping van casa confetti, dit betekent dat de oplevering pas in week 52 is
ja maar ik was ook maar rang 213 dus ben al lang blij. lang leve gordijnenquote:Op zondag 5 oktober 2008 08:27 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Naar welke kant heb je uitzicht? Toch niet het van Unnik he .. :-)
ik woon ook in de spaceboxen en daarvoor de warande en ik studeer ook in de binnenstadquote:Op maandag 6 oktober 2008 14:18 schreef WishingWell het volgende:
Ik heb een kamer toegewezen gekregen in een 4-kamereenheid in Casa Confetti, 9e verdieping, maar ik moet er nog wel even over nadenken. Heb wel gereageerd op een zelfstandige eenheid, maar ik stond daar lang niet lang genoeg voor ingeschreven. Ik woon nu in een spacebox maar een beetje eenzaam is dat soms welen daarvoor woonde ik op warande in Zeist, doods oord.
Ik vind de Uithof gezellig noch leuk en het is zeker niet mijn eerste keuze qua wijk en ik heb er weinig te zoeken omdat ik in de binnenstad van Utrecht studeer, maar aangezien hospiteren bij mij een groot drama is moet ik deze kamer misschien toch maar accepteren.
Haha, dat schept een band.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:38 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik woon ook in de spaceboxen en daarvoor de warande en ik studeer ook in de binnenstadmaar blijf hier op de uithof ook alleen maar vanwege de zelfstandigheid
mn eigen appartementje
alles voor mij alleen
ene echte wijk is veel gezelliger
Heb jij toevallig de Expedit boekenkast van IKEA?quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:37 schreef WishingWell het volgende:
[ afbeelding ]
de rechterhoek klopt niet, de wastafel (die verkeerd om staat) zit in een soort nis.
Nou, ik ook (ook al studeer ik niet in Utrecht. Hebben ze een verzameladvertentie voor 35 studio's, eindig ik op plaats 39quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:56 schreef WishingWell het volgende:
Een beetje jaloers ben ik wel op Memento-Mori, ik eindigde als 347e voor een zelfstandige woning! Nadeel is wel dat je zelf een wasmachine moet kopen enzo.
Waarom niet, hoeveel keer heb je gehospiteerd? Ik had ook de illusie dat de populaire ballo meer kans zou maken dan een wat rustiger jongen zoals ik zelf ben. Bleek dus niet zo te zijn, ik zit nu ook in een huis dat bij me pastquote:Op maandag 6 oktober 2008 23:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Mja ik zou ook heel graag ergens in de stad wonen maar hopsiteren werkt neit bij mij, niemand wil me
De reden dat ik nu op de uithof zit, komt er een heel erg aantrekkelijk aanbod voorbij (met een stel vrienden via studionet iets regelen) dan doe ik dat op iets langere termijn. Was voor mij nu zaak om zo snel mogelijk thuis weg te zijnquote:
Ziet er al goed uit, nu nog een overzichtsfotoquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:57 schreef zwahiel het volgende:
Wiehoe!
Eindelijk de rommel wat opgeruimd (nou ja) en deze week de hele week hier dus eindelijk tijd om dingen te doen. Maar op dit moment ziet 't er zo uit.
Bij gebrek aan kabeltv (ze komen 't donderdag morgen aansluiten) heb ik maar uitzendinggemist op mijn lapdoos en beamer (die ik nog op moet hangen in mijn nieuwe casa)leve V&A van fok!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En mijn 'plee projectje'
[ afbeelding ]
Binnenkort ff alles netjes maken en ophangen enzo. Dan zal 't een stuk lekkerder voelen hier. Zeker als ik dan ook een keukentafel d'rbij heb zodat ik ook daadwerkelijk kan werken aan mijn studie.
foto's zijn behalve een snelle automatische witbalans onbewerkt
Wow, mooie vloer!quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:57 schreef zwahiel het volgende:
Wiehoe!
Eindelijk de rommel wat opgeruimd (nou ja) en deze week de hele week hier dus eindelijk tijd om dingen te doen. Maar op dit moment ziet 't er zo uit.
Bij gebrek aan kabeltv (ze komen 't donderdag morgen aansluiten) heb ik maar uitzendinggemist op mijn lapdoos en beamer (die ik nog op moet hangen in mijn nieuwe casa)leve V&A van fok!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En mijn 'plee projectje'
[ afbeelding ]
Binnenkort ff alles netjes maken en ophangen enzo. Dan zal 't een stuk lekkerder voelen hier. Zeker als ik dan ook een keukentafel d'rbij heb zodat ik ook daadwerkelijk kan werken aan mijn studie.
foto's zijn behalve een snelle automatische witbalans onbewerkt
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:12 schreef zwahiel het volgende:
@ChRoNiC
* zwahiel woont in Antwerpen, vlak bij 't Astridplein nog net in 't centrum (pc: 2060)
Tof, hopen dat het allemaal klopt enzo.quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:12 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb net gezien dat ik gezakt ben van positie 39 naar positie 27. Aangezien ze 35 woningen aanbieden, zou dat betekenen dat ik een nieuwe woning heb!
[ afbeelding ]
(niet per sé dat nummer)
En in dat geval mag ik ergens een nieuwe wasmachine vandaan toveren (er is daar geen washok) en nieuwe gordijnen gaan bestellen. Want met mijn nieuwe (enorme) ramen van 3 meter breed en iets van 2 meter hoog passen mijn gordijnen net niet (ze zijn te kort)
En het wordt spannend of mijn kledingkast erin past. Die is 2.36m hoog en de studio is 2.40m hoog
Ik wil er wel weer dezelfde sfeer creeëren als in mijn huidige studio (zie foto's een paar posts hierboven)
Amsterdam dus, woningoppervlak is 30m2. Incl. klein opberghok.
[ afbeelding ]
Ramen:
[ afbeelding ]
Bedankt voor je idee, maar met deze gordijnen gaat dat niet werken vrees ik (speciaal stofje).quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:25 schreef maok het volgende:
[..]
Tof, hopen dat het allemaal klopt enzo.
Idee om geld te besparen voor je gordijnen (als ze wel breed genoeg zijn tenminste). Als je zelf een beetje handig bent met de naaimachine of iemand kent die dat is.
Je zou ze horizontaal door kunnen knippen en dan een baan in een andere stof tussen kunnen zetten. Als je het leuk vind kun je er een transparante baan in zetten maar een dichte baan kan natuurlijk ook. Voordeel is dat je de bestaande zoom kunt houden dus heel moeilijk is het niet.
Zoiets zeg maar:
[ afbeelding ]
Leuke indeling, zo met een douchecabine midden in je kamer!quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:38 schreef JAY-T het volgende:
Mijn crib in Groningen dan ook maar weer een keer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ondertussen wel weer wat nieuwe spullen en wat dingen veranderd, maar in grote lijnen nog hetzelfde..
Hoop binnenkort wel een keer een wat grotere woning te kunnen krijgen (23, dus meer mogelijkheden door huurtoeslag) na bijna 2,5 jaar heb ik wel wat meer behoefte aan iets groters![]()
Ik heet Ewelinaquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:13 schreef zwahiel het volgende:
Ikea![]()
Heb daar voor 35 euro een paar gordijnen gehaald die 3 meter nog iets lang zijn en een snelzoom (zo'n strijkzoom) hebben voor als je ramen korter zijn. Die dingen laten praktisch geen licht door
In elk geval succes Ewina!
Ergens deze week. Ik vind wel dat we dan elkaars woningen moeten komen bewonderen!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:47 schreef Anneque het volgende:
Ewelina, ik ben nummer 28!heb je enig idee wanneer we contracten zouden kunnen gaan tekenen?
Ja, die verdwijnen toch per 31-1-09?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:39 schreef Anneque het volgende:
ik woon nu aan de stavanger.. ik zou er binnenkort toch uitmoeten.. dus ik ben er wel blij mee!totaal niet een moment voor mij om te verhuizen (te druk), had min of meer voor de grap gereageerd.. maar gelukje lijkt het op! haha ja zeker, koffie buuv?
Ja, ik dus ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:12 schreef Anneque het volgende:
ja voor mij nummer 5nouja zo gaat het in amsterdam!
ik wacht heel erg kwijlend voor mijn computer de mail met de uitnodiging om te tekenen af!
Ja, óf ze hebben het niet goed aangegeven óf het is echt zo... maar het is wel raar. Overigens heb ik dus op deze advertentie gereageerd omdat ik dan meer kans maakte, en voor die 2m2 kon het me toch niet boeienquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:55 schreef Anneque het volgende:
hé wat klinkt dat als een gekke deal? er was nog een aanbieding op bos en lommerplein, een zelfde ding maar 2 m2 groter ofzo, en daarbij werd wel aangegeven dat er pas huurtoeslag aangevraagd kon worden vanaf 23.. maar bij deze niet? Kan het zijn doordat de kale huur toch lager is dan 348? (bij dat bedrag staat namelijk verwarming inbegrepen?) of is het misschien gewoon nalatigheid van stuwoweb dat ze niet vermeld hebben dat je 23 moet zijn? Hmm... nouja, ik zie het wel. ik word over 6 maanden 23, dat valt nog wel te overzien!
Dat zijn ook foto's van de sitequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:46 schreef Anneque het volgende:
ja die keuken daar ben ik ook erg benieuwd naar! volgens mij is hij minstens 2 keer zo groot als mijn huidige keukenblokje, en dat zou wel echt heel fijn zijn! en allemaal gesloten kastjes, lekker opgeruimd, in plaats van planken enzo. thnx voor de foto's! lijken erg op de foto's van de site..
zullen we hier even posten als we meer weten (mail)?fijne avond!
Dat was ik! Ik heb overigens inmiddels wel een uitnodiging ontvangen. Ben al meer dan 20 plaatsen gezakt. Maar ik weet nog niet of ik er op ga reageren. Ben een luxesnob geworden die minimaal 2 kamers wil, dus wellicht ben ik binnenkort weg uit Amsterdam.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:08 schreef Ewelina het volgende:
Als je nog geen 23 bent was je er niet uitgehaald door het systeem, dus dan had je sowieso niks gehad.
Buiten dat... iemand met een vergelijkbare inschrijvingsduur als ik eindigde daar op plaats 60 (er werden 20 woningen aangeboden) dus dan had je waarschijnlijk niks gehad.
Volgens de plattegrond zijn die 23+ woningen trouwens dezelfde grootte als die van ons, muv 2 woningen ofzo.
Nou, als je in Meer en Vaart wil zitten (Osdorp) daar bieden ze nu 2-kamer woningen aan van 35m2.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:43 schreef bluejean het volgende:
[..]
Dat was ik! Ik heb overigens inmiddels wel een uitnodiging ontvangen. Ben al meer dan 20 plaatsen gezakt. Maar ik weet nog niet of ik er op ga reageren. Ben een luxesnob geworden die minimaal 2 kamers wil, dus wellicht ben ik binnenkort weg uit Amsterdam.![]()
Oh, die had ik helemaal niet gezien op studentenwoningweb.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:48 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nou, als je in Meer en Vaart wil zitten (Osdorp) daar bieden ze nu 2-kamer woningen aan van 35m2.
Ik heb nog steeds niks gehoord
Ik ben trouwens ook al bijna 20 plaatsen gezakt, van 39 naar 22.
Ga gewoon kijken, je kunt altijd nog afwijzenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:54 schreef bluejean het volgende:
[..]
Oh, die had ik helemaal niet gezien op studentenwoningweb.
Trouwens, is het bos- en lommerplein ver van het centrum? Ik ben er wel eens heen gefietst, maar dat was vanaf mijn oude huis. Ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee.
Nu ben ik trouwens weer aan het twijfelen of ik niet alsnog maandag moet gaan bezichtigen. Ladieda, besluiteloosheid a gogo.![]()
Die plattegrondjes zijn trouwens ontzettend slecht te bekijken. Of ik heb duidelijk een bril nodig.
Heb ik op gekeken! Maar daar gaven ze ontzettend onpraktische routes, dus werd ik er nog weinig wijs uit. En op googlemaps leek het heel ver, vond ik. Veel verder dan van de Stavangerweg bijv.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:30 schreef Anneque het volgende:
bos en lommerplein is 15 min fietsen van centraal, 10 min van al het andere in het centrum. googlemaps!
Gewoon door de Jan van Galenstraat, dan over de Rozengracht tot aan de Dam.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:15 schreef bluejean het volgende:
[..]
Heb ik op gekeken! Maar daar gaven ze ontzettend onpraktische routes, dus werd ik er nog weinig wijs uit. En op googlemaps leek het heel ver, vond ik. Veel verder dan van de Stavangerweg bijv.
Zal het wel zijn, maar ik vraag me af of dat mag... volgens mij belazer je daarmee de boelquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:09 schreef Anneque het volgende:
ja, maar als je onder de 23 bent krijg je wél 140 euro subsidie als je 20 euro opgeeft, met het hele bedrag niks. denk dat het daar mee te maken heeft. Denk wel dat ik het wel zou veranderen na mijn 23ste ofzo.
@bluejean; ik woon nu ook op stavanger, maar stavanger wordt ver weg als het verhuist.. daarbij zien deze woningen er veel beter uit. als dát de keuze is zou ik zeker voor bos en lommer gaan!
Nope, maar elektriciteit en water enzo zit niet inbegrepen bij de huur, dat moet je zelf nog aanvragen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:27 schreef maok het volgende:
Bij mijn huursubsidie heb ik ook mijn kale huur opgegeven en een klein gedeelte van de servicekosten, zo gaven ze dat bij de belasting dienst aan. Huursubsidie gaat nou eenmaal niet over gas/water/licht. (ik ben overigens boven de 23)
De grens is 348 euro t/m 22 jaar. Pas nog nagekeken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:43 schreef mordradead het volgende:
Nee onder 23 ook als je huur niet hoger is dan 340 euro geloof ik... inc. servicekosten.
Jup, hoe langer je inschrijftijd, hoe meer kans je maakt op een kamer. Buiten dat is particulier vaak duurder.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:09 schreef Evolet het volgende:
Bedankt!
Maar bij de sshu kan ik nergens vinden of het aantal ingeschreven jaren/maanden invloed heeft op het verkrijgen van een kamer. Werkt dit net zoals bij woningnet, langere tijd ingeschreven betekent meer kans?
En bestaan er ook dit soort sites voor Den Bosch?
Geen idee, bel met de belastingdienst zou ik zeggen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:22 schreef mordradead het volgende:
En voor servicekosten mocht je toch maximaal 48 euro rekenen?
Dat gaat helaas niet want daar zit een telefoon vast aan de wand. Anders had ik dat ook gedaan.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Leuk, zeker met die afscheidingswand wat eigenlijk een kast is. Ik zou alleen persoonlijk de twee kasten rechts van je keuken omdraaien, is wat rustiger in deze ruimte.
Was het maar zo, in ons huidige appartement is het meer dan 200 euro. Misschien is er een max. voor woningbouwhuisjes, maar in de vrije sector/koop in ieder geval niet.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:22 schreef mordradead het volgende:
En voor servicekosten mocht je toch maximaal 48 euro rekenen?
Ah da's jammer inderdaad. Maar dat zijn de praktische zaken die soms voorrang hebben op je indeling he... of het moet mogelijk zijn de telefoon wat om te leggen, maar da's vaak weer zo'n gedoe.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:23 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat gaat helaas niet want daar zit een telefoon vast aan de wand. Anders had ik dat ook gedaan.
Ik ga ook nog een klamboe kopen, die hang ik boven mijn bedTurqoise
Wij moeten altijd bijbetalen. Buren hebben een rechtszaak lopen omdat er geen reet van klopt allemaal. Wij hebben daar geen zin in, hadden toch al zin in een groter stekkie en hebben dus gewoon een huis gekochtquote:Op zondag 26 oktober 2008 23:25 schreef Ewelina het volgende:
Nou, bij mij is het ook 118 euro. Moet wel zeggen dat ze het teveel betaalde altijd netjes terugstorten, vorig jaar kreeg ik 400 euro terug en het jaar daarvoor 500.
Ik heb nooit huurtoeslag gekregen dus geen idee hoe dat werkt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:30 schreef mordradead het volgende:
Ik bedoel bij het invullen van de huurtoeslagberekening, dat de servicekosten daadwerkelijk hoger zijn dat kan dan weer wel.
De servicekosten moeten trouwens wel helemaal verantwoord worden door de verhuurder, als ze dus niet de gehele servicekosten hebben gebruikt voor onderhoud en dergelijke dan zul je net als Ewaline een gedeelte terugkrijgen.
Ik woon niet meer op de Stavangerweg. Zit nu in een appartement in Amsterdam Noord (jawel), maar daar moet ik binnenkort uit. Misschien dat ik de komende maanden in mijn ouders woonplaats ga wonen (30 min van A'dam), want daar heb ik grote kans op een woning die groot is én goedkoop. Hatsiekiedee.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:09 schreef Anneque het volgende:
ja, maar als je onder de 23 bent krijg je wél 140 euro subsidie als je 20 euro opgeeft, met het hele bedrag niks. denk dat het daar mee te maken heeft. Denk wel dat ik het wel zou veranderen na mijn 23ste ofzo.
@bluejean; ik woon nu ook op stavanger, maar stavanger wordt ver weg als het verhuist.. daarbij zien deze woningen er veel beter uit. als dát de keuze is zou ik zeker voor bos en lommer gaan!
Ja, 't is een studentenstudio van in totaal 30m2 en als student zijnde in Amsterdam mag ik zeker niet klagenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:24 schreef BBQ-kip het volgende:
Ziet er goed uit zeg! Lekker ruim en licht met overal lekker nieuw spul
Eigenlijk wel een bizar luxe "studentenkamer" he?
Ja, verf en een vloer....quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:37 schreef Hoenoen het volgende:
Hey,
Cool die foto's!
Ik heb vanmiddag ook mn contract getekend. Zit het in mn hoofd ook allemaal al in te richten![]()
Eerst moet er trouwens nog wel een flinke lik verf over...
Hebben jullie al over internet nagedacht (provider, abonnement, etc)?
Ah, dank voor de tip.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:03 schreef Deskjet het volgende:
Aansluitingen.nl heb je wrs niet nodig. Liggen de kabels en meters er al? Dan kan kan je beter op gaslicht.com een leverancier uitzoeken.
Eengezinswoning in Zwolle, ±100m2. Lekker ruim dus =)quote:Op zondag 2 november 2008 18:15 schreef Ewelina het volgende:
Lekker ruim! Waar is het, en hoe groot?
Woningnet hoef je volgens mij niet elk jaar te vernieuwen hoor. Gewoon 1 x inschrijven, althans, ik heb me 1 x ingeschreven, 1 x betaald en sta gewoon ingeschreven.quote:Op maandag 3 november 2008 18:12 schreef MaxC het volgende:
Als je het op woningnet hebt gedaan, heb je pech. Daar moet je elk jaar vernieuwen.
Heb je 't bij woningbouwvereniging gedaan heb je mazzelDan heb je zoveel punten dat je bijna alles kan krijgen wat je wilt
Je krijgt elk jaar een acceptgiro (of Automatische incasso) van 12 euro ofso.quote:Op maandag 3 november 2008 18:14 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Woningnet hoef je volgens mij niet elk jaar te vernieuwen hoor. Gewoon 1 x inschrijven, althans, ik heb me 1 x ingeschreven, 1 x betaald en sta gewoon ingeschreven.
Nooit gehad, en ik sta nog steeds ingeschreven.quote:Op maandag 3 november 2008 22:00 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je krijgt elk jaar een acceptgiro (of Automatische incasso) van 12 euro ofso.
Oh kijk dat herken ik, das in Bos en Lommer tov het B&L pleinquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:36 schreef Ewelina het volgende:
Verdomme, nu heb ik nog geen sleutels. Maar inmiddels wel getekend en alles gezien, met dank aan een aardige bouwopzichter die wel even een woning voor ons wilde openen
Foto's:
Het gebouw
[ afbeelding ]
Sleutels krijg ik 3 november.
Heb je nog geluk, ik word geeneens uitgenodigd.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:07 schreef Memento-Mori het volgende:
Mja ik zou ook heel graag ergens in de stad wonen maar hopsiteren werkt neit bij mij, niemand wil me
Even wat tips:quote:Op maandag 10 november 2008 16:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Heb je nog geluk, ik word geeneens uitgenodigd.Heb nu al een stuk of vijftien reacties via Kamernet.nl verstuurd maar nul komma kul uitnodigingen. En dat terwijl Eindhoven zo 'makkelijk' schijnt te zijn.
Met zo'n reactie zou je er bij mij niet in komen..quote:Op maandag 10 november 2008 17:35 schreef MaxC het volgende:
[..]
Even wat tips:
-Maak een grappige reactie die er echt uit springt, iedereen stuurt: Ik ben 18 jaar, houd van <insert hobby> ben wel gezellig en netjes etc. Wees origineel en met veel humor!
-Zet een foto in je profiel, bij ons in het huis gooien we eerst alle reacties zonder foto's weg.
-Hospiteren moet je gewoon jezelf zijn maar probeer niet in een hoekje helemaal stil te zijn maar ook niet al teveel schreeuwen.
Ik kreeg ook nooit uitnodigingen omdat ik zo'n standaard reactie had, toen had ik even wat veranderd en kreeg ik veel meer.
Bovenaan elke reactie had ik dit:
DRAAGMOEDER VOOR MIJN KIND GEZOCHT
niet? dan heb ik tenminste jullie aandacht voor mijn reactie.
Werkte echt goed
Wtf, ik heb helemaal geen zin om zo geforceerd grappig te gaan doen om puur een kamer te krijgen. Een foto krijgen ze wel als ze erom vragen en op een hospiteeravond ben ik het liefst normaal ipv. een halve mongool.quote:Op maandag 10 november 2008 17:35 schreef MaxC het volgende:
[..]
Even wat tips:
-Maak een grappige reactie die er echt uit springt, iedereen stuurt: Ik ben 18 jaar, houd van <insert hobby> ben wel gezellig en netjes etc. Wees origineel en met veel humor!
-Zet een foto in je profiel, bij ons in het huis gooien we eerst alle reacties zonder foto's weg.
-Hospiteren moet je gewoon jezelf zijn maar probeer niet in een hoekje helemaal stil te zijn maar ook niet al teveel schreeuwen.
Ik kreeg ook nooit uitnodigingen omdat ik zo'n standaard reactie had, toen had ik even wat veranderd en kreeg ik veel meer.
Bovenaan elke reactie had ik dit:
DRAAGMOEDER VOOR MIJN KIND GEZOCHT
niet? dan heb ik tenminste jullie aandacht voor mijn reactie.
Werkte echt goed
Hou jij ervan om jezelf te commercialiseren?quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:29 schreef Nad-ja het volgende:
Ik ken iemand die een reactie stuurde in de vorm van '10 redenen waarom ik een leuke huisgenoot ben'. Daar kun je dan bijvoorbeeld op een leuke/functionele manier je hobby's in verwerken. Ik kan me voorstellen dat zo'n opsomming fijner leest dan een lap tekst. Misschien is dat een idee?
Kamer in Eindhoven van minimaal 12 vierkante meter. Liefst onder de driehonderd euro. Al ga ik wat losjes om met die 'eis' als ik bijvoorbeeld zie dat de kamer midden in het centrum is.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:08 schreef Nad-ja het volgende:
Ik snap je wel, maar je geeft aan dat je geen reacties krijgt. Dus is het misschien een idee om iets anders te proberen. Hoop voor je dat het lukt!
Waar ben je eigenlijk naar opzoek?
Wtf! Wat is er zo raar aan om filosofie te studeren?quote:Op woensdag 12 november 2008 01:44 schreef ROG het volgende:
Ik denk dat je je studie ook niet mee hebt in een eerste (mail)kennismaking?
Als men abstract denken gelijkstelt aan zweverig, dan kunnen we de hele wiskunde (net name algebra) ook zweverig noemen. Maar op één of andere manier doen doet men dat dan weer niet.quote:Op woensdag 12 november 2008 02:04 schreef arneaux het volgende:
Hoogstens een beetje zweverig?
We hebben het wel over Eindhoven hequote:Op woensdag 12 november 2008 02:25 schreef arneaux het volgende:
Ik denk niet dat veel beta studenten de vleeskeuring winnen.
Ik kom gewoon wel bij jou wonen.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Friek moet gewoon als vrouw gaan hospiteren, dat gaat beter. De verhouding mannelijke versus vrouwelijke studenten in Eindhoven is namelijk uit balans
Leuk! Wat zijn de afmetingen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:21 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik kom hier ook maar eens buurten...
Aanstaande donderdag krijg ik net zo'n appartementje als dat van Memento-Mori in de OP.
Plaatje van de indeling:[ afbeelding ]
Grappig dat zoveel studenten dezelfde meubels hebben, allemaal Ikea, het lijkt af en toe net alsof ik mijn eigen kamer terugzie.Vooral bij Forum_Gek, dezelfde kast met bijna dezelfde tv én een kleerkast die ik ook heb!
De woning als geheel is zo'n 30 vierkante meter, net zoiets als de jouwe denk ik, maar dan met iets andere verhoudingen. Het woon/slaapgedeelte is bijna 18, de keuken bijna 8 en de badkamer ruim 4. Doordat de woonkamer zo vierkant is gaat er best veel ruimte verloren in het midden waar je niet echt iets neer kunt zetten zonder dat de kamer ontzettend vol oogt. Veel kleiner had het dus niet moeten worden. Ik heb nu al moeten passen en meten om alles er een beetje handig in te krijgen en dan heb ik nog steeds geen plaats voor een fatsoenlijke kleerkast.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:04 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Leuk! Wat zijn de afmetingen?
En wbt meubels: ja dat klopt, ik zag gister bij iemand in hetzelfde gebouw ook al weer dezelfde expedit staan (al had zij 'm in het wit, ik in zwartbruin)
Ik? Waarom dat?quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:32 schreef maok het volgende:
Misschien kun je een hoogslaper nemen, dan kun je je tafel er onder zetten oid.
Je heb de kraan in je keuken trouwens wel op een onhandige plek zitten
In dit geval is het 'appartement' een veredelde studentenkamer, in elk geval qua formaat, dus het had wel gekund. Maar goed, het is wel erg studentikoos inderdaad.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:18 schreef WishingWell het volgende:
Een hoogslaper in een appartement vind ik instinctief nogal out of place
Ik ga ook op de 13e etage wonen! Helaas wel in een 4-eenheid, voor de rest was mijn wachttijd te kort. Heb er zin in!quote:Op woensdag 19 november 2008 21:29 schreef Memento-Mori het volgende:
* Memento-Mori zwaait naar mini_rulez. Hoi aankomende buuf
ik krijg 22 dec mn sleutel pas,. 13e etage, oh en het dakterras is
Stadspandkamers komen vooral mensen in wie al iemand kennen die daar woont. De kamer wordt dus gewoon weggegeven.quote:Op woensdag 26 november 2008 05:04 schreef The6thgate het volgende:
Ik snap de SSH ook niet zo goed meer. Ik ben een beetje op zoek naar stadspandkamers, maar ondanks elke keer ruim boven de eerste 15 op de wachtlijst te staan (als in >60) word ik nog wel een aantal keer uitgenodigd om te hospiteren
Ja, blijkbaar! Maar goed, ik ben er blij mee - de badkamer is echtquote:Op woensdag 26 november 2008 09:51 schreef Mini_rulez het volgende:
Wordt druk op de 13e verdieping...
Blijkbaar is er iemand toch afgehaakt en stond je bovenaan de wachtlijst?
Dit pand denk ik?quote:Op woensdag 26 november 2008 17:42 schreef PimpofPersia het volgende:
ik heb een eigen wc en douche (keuken deel ik met 13 mensen ofzo, stond er) en t is beter dan een teringeind reizen.
Leuk deurpaneel hebben jullie trouwens beneden bij de voordeur, camera en alquote:
Heel veel mensen accepteren een woning van studentenwoningweb niet, ik was ook nog 20 plaatsen gezakt voor mijn nieuwe studio. Ik ben inmiddels verhuisd, dus hier wat foto's. Wie de rest wil zien, moet maar in mijn eigen topic kijken.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:42 schreef PimpofPersia het volgende:
Hmm ik snap er niks van, krijg net een mailtje van SWW dat ik mag komen tekenen voor een kamer aan de H Cleyndertweg, maar ik stond daarvoor 20e ofzo. Had hem ook niet bekeken omdat ik verhinderd was, maar op de bonnefoi maar op accepteren gedrukt. Maarja, ben benieuwd, duur is 't in ieder geval niet, ik heb een eigen wc en douche (keuken deel ik met 13 mensen ofzo, stond er) en t is beter dan een teringeind reizen.
Is de brutohuur dan inclusief servicekosten. Ben een leek op dit gebied dus moet nog een hoop lerenquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:49 schreef PeuRac het volgende:
Het hoogste bedrag betaal je, dat andere bedrag is voor het berekenen van je huursubsidie
Ik vond het juist veeeeel te druk. Al die kussentjes en prullen overal, ik zou er gek van wordenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:30 schreef jmac het volgende:
Goede smaak heb je memento. Leuk al die kleine details (en badeendjes)
dat zei ik al dat het een van de weinigen zou zijn maar hey ik moet erin levenquote:Op zondag 4 januari 2009 00:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vond het juist veeeeel te druk. Al die kussentjes en prullen overal, ik zou er gek van worden.
beddengoed van 8,95 van de actionquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat ligt die daar prinsheerlijk op je bed. Heel leuk beddengoed trouwens.
* Mini_rulez gaat toch ook maar eens foto's maken, maar eerst tijd vinden om op te ruimen...
Kijken hoeveelste je nu staat.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:37 schreef P.F het volgende:
Hoi, tvp
Ik sta nu 4e voor een advertentie met 3 kamers op studentenwoningweb, en de reactie termijn was t/m vandaag. Wanneer hoor ik ongeveer of ik het wel of niet ben geworden?
Spannend
Een flat van de woningstichting, heb mn eigen badkamer en deel de keuken met 4 andere ganggenootjesquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:53 schreef Rekkof het volgende:
Leuk Merel! zit je in een studentenhuis?
hey, daar zie ik tram 12 rijdenquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:24 schreef Ewelina het volgende:
Nou ja, ik moet eerst nog verven en de vloer erin leggen. Mijn oude studio heb ik opgezegd per 3 december, dus voor die tijd
In je postvakje zit een aanmeldingsformulier voor zowel tv/internet als stroom.
Nieuwe foto's:
De zojuist afgeleverde vloer, afgeleverd voor de deur want naar boven laten bezorgen zou 70,- meer kosten (terwijl er een lift is)
[ afbeelding ]
De vloer:
[ afbeelding ]
En dat moet natuurlijk naar boven versjouwd worden! Dus men neme een AH winkelwagentje en erin stouwen maar!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eenmaal boven:
[ afbeelding ]
Berging:
[ afbeelding ]
Gang:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf de gang:
[ afbeelding ]
Gebouw vanaf de andere kant:
[ afbeelding ]
M'n uitzicht:
[ afbeelding ]
Nieuw kruidenrekje
[ afbeelding ]
Doorkijkje van de woning:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik woon dan ook niet in een studentenhuis, en heb geen huisgenoten. gewoon een eigen appartementquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:08 schreef PeuRac het volgende:
Ik zou toch niet echt blij worden als een van mn huisgenoten een reptiel als huisdier had (ik kom bijv nooit bij een vriend van me over de vloer die een paar van die dieren heeft).
Ik mag het huurcontract komen tekenenquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:37 schreef P.F het volgende:
Hoi, tvp
Ik sta nu 4e voor een advertentie met 3 kamers op studentenwoningweb, en de reactie termijn was t/m vandaag. Wanneer hoor ik ongeveer of ik het wel of niet ben geworden?
Spannend
BCCquote:Op maandag 12 januari 2009 19:18 schreef Skaai het volgende:
Memento-mori ik ben trots op je Lush badkamer
Waar heb je die stickers voor je wasmachine vandaan? Ik vind ze tof.
Gefeliciteerd!quote:
Leuke kleur muur! (heb ik ook) Met bijpassende kerstballen! (die wil ik ook nog kopen, maar die kon ik niet vinden).quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:59 schreef Merel1808 het volgende:
Mijn kamertje is dan nu echt bijna af, alleen nog fotolijstjes en schilderijtjes
Het halletje:
[ afbeelding ]
Vanuit het halletje richting de kamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanuit de kamer richting hal:
[ afbeelding ]
En nog even mijn kerstboompje (had ik net voor de foto's opgeruimd):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry voor de wazige telefoonfoto's!
Dankje!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:30 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Leuke kleur muur! (heb ik ook) Met bijpassende kerstballen! (die wil ik ook nog kopen, maar die kon ik niet vinden).
Ziet er gewoon leuk uit!Mijn 1e kamer was gewoon een ranzig hok
Ja, ik had ze gezien, precies de goede kleur maar niet groot genoeg (ik heb een kerstboom van 1.80m hoog) helaasquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:49 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Dankje!![]()
Deze kerstballen waren van de Hema trouwens
bcc en speciale wasmachinestickers jaquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:21 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
Waar kun je die stickers kopen?
Zijn dat "speciale" stickers ofzo?
Vind het super leuk
Nee in westquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef Ewelina het volgende:
PF, waar kom je te zitten? Uilenstede?
IKEA-showroom.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:49 schreef Memento-Mori het volgende:
[ afbeelding ]
veel zooi
[ afbeelding ]
nog meer zooi
[ afbeelding ]
wasmachien
[ afbeelding ]
keuken
[ afbeelding ]
zithoekje
[ afbeelding ]
bed
[ afbeelding ]
bureau en bed
[ afbeelding ]
stoel en zooi, de planning is dat die kledingkast vervangen wordt zsm en de eerste keus was dat er een bartafel kwam daar waar nu dus zooi staat en 2 onbehandelde krukken maar moet nog even kijken of dat gaat werken want zo te zien gaat dat zo niet passen
*hap* ik weet niet of t je opgevallen is maar dat is zo'n beetje iedere studentenkamerquote:
Misschien een idee om je bank, bed en TV zo plaatsen dat je vanaf beide TV kan kijken? Handig als er veel vrienden langskomenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:09 schreef P.F het volgende:
Oeh, maandag tekenen, maandag tekenen!
Ik heb nog helemaal geen inboedel, heb ik er ingezet voor het idee![]()
[ afbeelding ]
*hapt ook* Da's mijn kamer ook, nou en?quote:
Ik heb ook wat Ikea-meuk (bed, Billy, en zo'n kledingkast), maar een kamer waar werkelijk niks unieks aan is omdat het allemaal uit één enkele winkel komt is echt het meest zielloze wat er is. Ik word er tenminste altijd een beetje naar van. En geld mag nooit een probleem zijn. Bij de Arm of iedere willekeurige andere kringloop heb je voor geen geld al een degelijke bank. Kwestie van nieuw stofje erover en klaar. Zelfde voor accesoires.quote:
Nou, ik zie genoeg dingen op die foto's die NIET van IKEA komen. Overdrijven is ook een kunstquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:42 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik heb ook wat Ikea-meuk (bed, Billy, en zo'n kledingkast), maar een kamer waar werkelijk niks unieks aan is omdat het allemaal uit één enkele winkel komt is echt het meest zielloze wat er is. Ik word er tenminste altijd een beetje naar van. En geld mag nooit een probleem zijn. Bij de Arm of iedere willekeurige andere kringloop heb je voor geen geld al een degelijke bank. Kwestie van nieuw stofje erover en klaar. Zelfde voor accesoires.
Je hoeft echt niet meteen een spierwitte Zen-tuin als kamer, maar een beetje eigen creativiteit mag toch wel?
Zielloos? Ik zou mijn kamer niet zielloos noemen hoor, iedereen vindt het er leuk uitzien en alle meubels komen van IKEA (alhoewel ik mijn slaapbank weg wil doen). Zielloze kamers vind ik vooral kamers die 'kaal' zijn, waar de bewoner echt 0,0 moeite heeft gedaan om het er een beetje leuk uit te laten zien.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:42 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik heb ook wat Ikea-meuk (bed, Billy, en zo'n kledingkast), maar een kamer waar werkelijk niks unieks aan is omdat het allemaal uit één enkele winkel komt is echt het meest zielloze wat er is. Ik word er tenminste altijd een beetje naar van. En geld mag nooit een probleem zijn. Bij de Arm of iedere willekeurige andere kringloop heb je voor geen geld al een degelijke bank. Kwestie van nieuw stofje erover en klaar. Zelfde voor accesoires.
Je hoeft echt niet meteen een spierwitte Zen-tuin als kamer, maar een beetje eigen creativiteit mag toch wel?
Ja misschien wel, moet even kijken wat m'n budget is (of ik wel een bank KAN kopenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:01 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Misschien een idee om je bank, bed en TV zo plaatsen dat je vanaf beide TV kan kijken? Handig als er veel vrienden langskomen
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:00 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja misschien wel, moet even kijken wat m'n budget is (of ik wel een bank KAN kopen)
Ik heb getekend!!
*hapt nog een keer*quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:42 schreef Nosh het volgende:
[..]
Vind het naar de stad reuze meevallen, en zelfs naar CS denk ik dat je sneller fietst als dat je de 11/12 pakt in de spits? Met vervelend weer alleen niet zo leuk.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:28 schreef The6thgate het volgende:
15 minuten tov 3 minuten vind ik nog wel een verschil
maar 30m2 alles nieuw en schoon, jij bent de enige die op je wc schijt over t algemeen af en toe heb je vast bezoek, vloerverwarming in de badkamer, 100mb internet en dat voor nog geen 300 euro per maand, ik weet t wel, woon liever hier dan in die verlepte kamers op t ibb/twcquote:Op woensdag 21 januari 2009 11:28 schreef The6thgate het volgende:
15 minuten tov 3 minuten vind ik nog wel een verschil
ok fair enough, het was gewoon een onwillekeurige reflex op het begrip ikea. niet op z'n plaats hier.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:33 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
*hapt nog een keer*
ik vind dit netter en mooier staan dan de meuk die bij de plaatselijke kringloop te vinden is, van die triesteloze zooi, en ik hoef niet uniek ze zijn door mn meubelsen ik heb ook best veel non ikea spul.
Mijn bureau, stoel, gordijnen, kledingkast zijn bijv allemaal geen ikea, de mandjes met bloemen stof: geen ikea. mijn plafondlampen ook geen ikea, beddengoed is ook geen ikea, dus dat ik alleen naar 1 winkel ga mn hele inrichting koop en niet creatief ben slaat nergens op
*uitgehapt*
He jammer, ik verwachtte op zijn minst een flinke tirade terugquote:Op woensdag 21 januari 2009 17:36 schreef Nosh het volgende:
[..]
ok fair enough, het was gewoon een onwillekeurige reflex op het begrip ikea. niet op z'n plaats hier.
ja nee joh, over iets als een kamer moet je eigenlijk niet zeiken. ik woon hier bij mensen die letterlijk alleen een bed in een kamer met volgespoten muren hebben staan, maar als dat hun ding is: goed voor hun.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:38 schreef Ewelina het volgende:
[..]
He jammer, ik verwachtte op zijn minst een flinke tirade terug
Ik zou die mensen vooral als lui betitelenquote:Op woensdag 21 januari 2009 17:51 schreef Nosh het volgende:
[..]
ja nee joh, over iets als een kamer moet je eigenlijk niet zeiken. ik woon hier bij mensen die letterlijk alleen een bed in een kamer met volgespoten muren hebben staan, maar als dat hun ding is: goed voor hun.
ik erger me alleen een beetje aan die Ikea-studentenkamercultuur. De ikea is niet per definitie kut ofzo, maar ik ken mensen die letterlijk álles daar hebben gehaald, tot de schilderijlijstjes en onderzetters voor de ikea-kandelaars aan toe. word echt hypernerveus van zoveel gemaaktheid.
maar ja.
Mja, vanaf de Uithof is het nog geen tien minuten fietsen naar het wilhelminapark en je kunt altijd nog amelisweerd in! En alsof er zoveel mensen in de zomer op IBB blijven!quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:35 schreef Nosh het volgende:
in de zomer wil je niet dood gevonden worden op de uithof though. Dan is het IBB veel gezelliger, met het wilhelminapark om de hoek. .
Ja.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:45 schreef WishingWell het volgende:
[..]
En alsof er zoveel mensen in de zomer op IBB blijven!
De helft van alle Uithofkamers bestaat uit zelfstandige woningen, die mensen gaan ook niet in de zomer terug naar huis hollen hoor.quote:
Ik ben het volledig met je eensquote:Op maandag 12 januari 2009 19:18 schreef Skaai het volgende:
Memento-mori ik ben trots op je Lush badkamer
Waar heb je die stickers voor je wasmachine vandaan? Ik vind ze tof.
Dat eerstequote:Op donderdag 19 februari 2009 18:47 schreef maok het volgende:
Hoofdhuurder in de zin dat zij de complete huur aan de verhuurder moet betalen en zelf maar moet zorgen dat zij de huur krijgt van de andere bewoners. Of hoofdhuurder voor de algemene kosten die niet bij de huur in zitten zoals internet en electra ed?
bronquote:Ook de onderhuurder van onzelfstandige woonruimte heeft huurbescherming. Maar als de huurovereenkomst van degene bij wie hij onderhuurt eindigt, heeft hij geen huurbescherming ten opzichte van de hoofdverhuurder. De hoofdverhuurder is niet verplicht de onderhuurovereenkomst van de kamer (of andere onzelfstandige woonruimte) over te nemen. De onderhuurder zal de woonruimte dan moeten ontruimen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |