abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62558229
Ewelina, ik ben nummer 28! heb je enig idee wanneer we contracten zouden kunnen gaan tekenen?
pi_62558792
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:47 schreef Anneque het volgende:
Ewelina, ik ben nummer 28! heb je enig idee wanneer we contracten zouden kunnen gaan tekenen?
Ergens deze week. Ik vind wel dat we dan elkaars woningen moeten komen bewonderen!

Waar woon jij nu?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_62559524
ik woon nu aan de stavanger.. ik zou er binnenkort toch uitmoeten.. dus ik ben er wel blij mee! totaal niet een moment voor mij om te verhuizen (te druk), had min of meer voor de grap gereageerd.. maar gelukje lijkt het op! haha ja zeker, koffie buuv?
pi_62560959
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:39 schreef Anneque het volgende:
ik woon nu aan de stavanger.. ik zou er binnenkort toch uitmoeten.. dus ik ben er wel blij mee! totaal niet een moment voor mij om te verhuizen (te druk), had min of meer voor de grap gereageerd.. maar gelukje lijkt het op! haha ja zeker, koffie buuv?
Ja, die verdwijnen toch per 31-1-09?

Ik zit nu in dat nieuwe complex bij het Science Park... op zich heel relaxed, maar dit is groter en ook daar moet ik juli 2009 uit zijn. En aangezien dit een verzameladvertentie was en ik 2 katten heb en per sé weer zelfstandig wilde wonen, komt dit heel goed uit

Daarna denk ik ook niet meer te verhuizen de rest van mijn studententijd; dit wordt mijn 6e kamer/woning
pi_62561382
ja voor mij nummer 5 nouja zo gaat het in amsterdam!
ik wacht heel erg kwijlend voor mijn computer de mail met de uitnodiging om te tekenen af!
pi_62561417
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:12 schreef Anneque het volgende:
ja voor mij nummer 5 nouja zo gaat het in amsterdam!
ik wacht heel erg kwijlend voor mijn computer de mail met de uitnodiging om te tekenen af!
Ja, ik dus ook

Ik vind die servicekosten trouwens wel achtelijk hoog meer dan 100 euro!!!

Ik zie trouwens dat ik nu op plaats 26 sta. Was eerst geëindigd op 39, dat er nog zoveel mensen afzeggen
pi_62561608
ik stond eerst op 42.. en nu..nog steeds 28. hoe bedoel je van die servicekosten?? ik ben niet wezen bezichtigen, jij wel? wat heb ik gemist?
pi_62561797
Ik ben ook niet geweest, ik heb mijn vriend gestuurd. Maar je moet nog apart je elektriciteit en water betalen, dat zit niet in de huur, evenals je internet/tv. De kale huur is 348 euro oid, en de netto huur is dus iets van 450 euro. Plus je kosten voor elektriciteit en water, en internet en TV.

Thank God voor huurtoeslag

Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik 23 ben en dus meer huurtoeslag kan krijgen. De grens ligt voor iedereen onder de 23 op 348 euro incl. servicekosten. Voor mij dus niet. Heb net berekend dat ik iets van 180 euro huurtoeslag krijg.

Ik denk dat dat ook de reden is waarom zoveel mensen afzeggen.
pi_62562474
hé wat klinkt dat als een gekke deal? er was nog een aanbieding op bos en lommerplein, een zelfde ding maar 2 m2 groter ofzo, en daarbij werd wel aangegeven dat er pas huurtoeslag aangevraagd kon worden vanaf 23.. maar bij deze niet? Kan het zijn doordat de kale huur toch lager is dan 348? (bij dat bedrag staat namelijk verwarming inbegrepen?) of is het misschien gewoon nalatigheid van stuwoweb dat ze niet vermeld hebben dat je 23 moet zijn? Hmm... nouja, ik zie het wel. ik word over 6 maanden 23, dat valt nog wel te overzien!
pi_62562535
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:55 schreef Anneque het volgende:
hé wat klinkt dat als een gekke deal? er was nog een aanbieding op bos en lommerplein, een zelfde ding maar 2 m2 groter ofzo, en daarbij werd wel aangegeven dat er pas huurtoeslag aangevraagd kon worden vanaf 23.. maar bij deze niet? Kan het zijn doordat de kale huur toch lager is dan 348? (bij dat bedrag staat namelijk verwarming inbegrepen?) of is het misschien gewoon nalatigheid van stuwoweb dat ze niet vermeld hebben dat je 23 moet zijn? Hmm... nouja, ik zie het wel. ik word over 6 maanden 23, dat valt nog wel te overzien!
Ja, óf ze hebben het niet goed aangegeven óf het is echt zo... maar het is wel raar. Overigens heb ik dus op deze advertentie gereageerd omdat ik dan meer kans maakte, en voor die 2m2 kon het me toch niet boeien

Nou ja, iig is elektra en water dus niet inbegrepen in de huur. Het zit in een gebouw met allemaal koopappartementen.
pi_62564582
nouja als ik dit had geweten had ik wél op die van 2 m2 meer gereageerd geloof ik.. maar het geeft niet écht idd.. ik ben nou wel heel benieuwd, wou dat ik was gaan bezichtigen! hoop dat het een beetje ruim is.. want het is helemaal kaal he? vloeren enzo.. we moeten er maar iets moois van maken!
pi_62564856
Als je nog geen 23 bent was je er niet uitgehaald door het systeem, dus dan had je sowieso niks gehad.

Buiten dat... iemand met een vergelijkbare inschrijvingsduur als ik eindigde daar op plaats 60 (er werden 20 woningen aangeboden) dus dan had je waarschijnlijk niks gehad.

Volgens de plattegrond zijn die 23+ woningen trouwens dezelfde grootte als die van ons, muv 2 woningen ofzo.
pi_62564921
En wat foto's:

Mijn vriend heeft nog meer foto's, maar die heb ik niet hier. Ik kan wel zeggen dat de keuken er echt heel mooi uitziet!
pi_62566221
ja die keuken daar ben ik ook erg benieuwd naar! volgens mij is hij minstens 2 keer zo groot als mijn huidige keukenblokje, en dat zou wel echt heel fijn zijn! en allemaal gesloten kastjes, lekker opgeruimd, in plaats van planken enzo. thnx voor de foto's! lijken erg op de foto's van de site ..

zullen we hier even posten als we meer weten (mail)?
fijne avond!
pi_62566338
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:46 schreef Anneque het volgende:
ja die keuken daar ben ik ook erg benieuwd naar! volgens mij is hij minstens 2 keer zo groot als mijn huidige keukenblokje, en dat zou wel echt heel fijn zijn! en allemaal gesloten kastjes, lekker opgeruimd, in plaats van planken enzo. thnx voor de foto's! lijken erg op de foto's van de site ..

zullen we hier even posten als we meer weten (mail)?
fijne avond!
Dat zijn ook foto's van de site

Fijne avond!
pi_62586363
damn wat duurt het laaaaanggg! heb jij al bericht Ewelina?
pi_62587948
Nope.
pi_62589086
ik ook nog niet. zeiden ze echt dat we deze week nog mochten tekenen?
pi_62589099
Tegen mijn vriend wel. Maar de organisatie van DUWO kennende zal het wel volgende week worden
pi_62629371
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:08 schreef Ewelina het volgende:
Als je nog geen 23 bent was je er niet uitgehaald door het systeem, dus dan had je sowieso niks gehad.

Buiten dat... iemand met een vergelijkbare inschrijvingsduur als ik eindigde daar op plaats 60 (er werden 20 woningen aangeboden) dus dan had je waarschijnlijk niks gehad.

Volgens de plattegrond zijn die 23+ woningen trouwens dezelfde grootte als die van ons, muv 2 woningen ofzo.
Dat was ik! Ik heb overigens inmiddels wel een uitnodiging ontvangen. Ben al meer dan 20 plaatsen gezakt. Maar ik weet nog niet of ik er op ga reageren. Ben een luxesnob geworden die minimaal 2 kamers wil, dus wellicht ben ik binnenkort weg uit Amsterdam.
pi_62630474
Wie gaat er zaterdag naar de open dag van Max in Utrecht?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_62637419
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 00:43 schreef bluejean het volgende:

[..]

Dat was ik! Ik heb overigens inmiddels wel een uitnodiging ontvangen. Ben al meer dan 20 plaatsen gezakt. Maar ik weet nog niet of ik er op ga reageren. Ben een luxesnob geworden die minimaal 2 kamers wil, dus wellicht ben ik binnenkort weg uit Amsterdam.
Nou, als je in Meer en Vaart wil zitten (Osdorp) daar bieden ze nu 2-kamer woningen aan van 35m2.

Ik heb nog steeds niks gehoord

Ik ben trouwens ook al bijna 20 plaatsen gezakt, van 39 naar 22.
pi_62637722
je moet even bellen! heb ik ook gedaan, ze hadden mijn naam verkeerd gespeld en de mail was blijkbaar ook niet aangekomen. maar nu mag ik dinsdag komen tekenen!
pi_62645653
Ik mag a.s. donderdag komen tekenen. Ik krijg een plekje op de 5e verdieping

En dus dit type woning, volgens mij met bergkast:
pi_62647371

[ Bericht 56% gewijzigd door Anneque op 25-10-2008 13:32:37 ]
pi_62658346
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:48 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nou, als je in Meer en Vaart wil zitten (Osdorp) daar bieden ze nu 2-kamer woningen aan van 35m2.

Ik heb nog steeds niks gehoord

Ik ben trouwens ook al bijna 20 plaatsen gezakt, van 39 naar 22.
Oh, die had ik helemaal niet gezien op studentenwoningweb.
Trouwens, is het bos- en lommerplein ver van het centrum? Ik ben er wel eens heen gefietst, maar dat was vanaf mijn oude huis. Ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee.
Nu ben ik trouwens weer aan het twijfelen of ik niet alsnog maandag moet gaan bezichtigen. Ladieda, besluiteloosheid a gogo.

Die plattegrondjes zijn trouwens ontzettend slecht te bekijken. Of ik heb duidelijk een bril nodig.
pi_62660711
bos en lommerplein is 15 min fietsen van centraal, 10 min van al het andere in het centrum. googlemaps!
pi_62661524
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 00:54 schreef bluejean het volgende:

[..]

Oh, die had ik helemaal niet gezien op studentenwoningweb.
Trouwens, is het bos- en lommerplein ver van het centrum? Ik ben er wel eens heen gefietst, maar dat was vanaf mijn oude huis. Ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee.
Nu ben ik trouwens weer aan het twijfelen of ik niet alsnog maandag moet gaan bezichtigen. Ladieda, besluiteloosheid a gogo.

Die plattegrondjes zijn trouwens ontzettend slecht te bekijken. Of ik heb duidelijk een bril nodig.
Ga gewoon kijken, je kunt altijd nog afwijzen

Die plattegrondjes zijn inderdaad wel heel slecht, want je kunt de maten niet eens lezen.

De maten:

Totale lengte: 8,6m
Totale breedte: 3,6m

Afmetingen badkamer: 2m (lengte) x 1,8m (breedte)
Berging is 0,9m2.

Afmetingen van de keuken: 3,2m lang, 1,8m breed.

Afmetingen kamer erachter: 3,6m breed, 5,4m lang.

Totale vloeroppervlak incl. dat van de keuken is 26m2.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:04:53 #79
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_62662125
Jeej mijn huisgenoot is nu aan het verhuizen hier in mijn oude huis. Zit ik straks in een leeg tweede huis.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_62663638
weer op zoek naar iets nieuws in Groningen, zal eens foto's plaatsen van mijn huidige kamer
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_62664814
dankjewel!
pi_62664837
tvp voor inspiratie.
pi_62665626
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 09:30 schreef Anneque het volgende:
bos en lommerplein is 15 min fietsen van centraal, 10 min van al het andere in het centrum. googlemaps!
Heb ik op gekeken! Maar daar gaven ze ontzettend onpraktische routes, dus werd ik er nog weinig wijs uit. En op googlemaps leek het heel ver, vond ik. Veel verder dan van de Stavangerweg bijv.
pi_62667088
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:15 schreef bluejean het volgende:

[..]

Heb ik op gekeken! Maar daar gaven ze ontzettend onpraktische routes, dus werd ik er nog weinig wijs uit. En op googlemaps leek het heel ver, vond ik. Veel verder dan van de Stavangerweg bijv.
Gewoon door de Jan van Galenstraat, dan over de Rozengracht tot aan de Dam.

Ik wil het zien! (ik heb mijn vriend naar de bezichtiging gestuurd en aan de hand van zijn bevindingen de woning geaccepteerd).

Ik vind het trouwens heel raar dat je maar 20 euro van de servicekosten mag opgeven aan de belastingdienst. ja dááág
pi_62668042
ja, maar als je onder de 23 bent krijg je wél 140 euro subsidie als je 20 euro opgeeft, met het hele bedrag niks. denk dat het daar mee te maken heeft. Denk wel dat ik het wel zou veranderen na mijn 23ste ofzo.

@bluejean; ik woon nu ook op stavanger, maar stavanger wordt ver weg als het verhuist.. daarbij zien deze woningen er veel beter uit. als dát de keuze is zou ik zeker voor bos en lommer gaan!
pi_62669508
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:09 schreef Anneque het volgende:
ja, maar als je onder de 23 bent krijg je wél 140 euro subsidie als je 20 euro opgeeft, met het hele bedrag niks. denk dat het daar mee te maken heeft. Denk wel dat ik het wel zou veranderen na mijn 23ste ofzo.

@bluejean; ik woon nu ook op stavanger, maar stavanger wordt ver weg als het verhuist.. daarbij zien deze woningen er veel beter uit. als dát de keuze is zou ik zeker voor bos en lommer gaan!
Zal het wel zijn, maar ik vraag me af of dat mag... volgens mij belazer je daarmee de boel Ik geef iig lekker die 118 euro op. Krijg ik 20 euro meer subsidie
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:27:31 #87
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62669613
Bij mijn huursubsidie heb ik ook mijn kale huur opgegeven en een klein gedeelte van de servicekosten, zo gaven ze dat bij de belasting dienst aan. Huursubsidie gaat nou eenmaal niet over gas/water/licht. (ik ben overigens boven de 23)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62669861
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:27 schreef maok het volgende:
Bij mijn huursubsidie heb ik ook mijn kale huur opgegeven en een klein gedeelte van de servicekosten, zo gaven ze dat bij de belasting dienst aan. Huursubsidie gaat nou eenmaal niet over gas/water/licht. (ik ben overigens boven de 23)
Nope, maar elektriciteit en water enzo zit niet inbegrepen bij de huur, dat moet je zelf nog aanvragen.
pi_62682917
ja maar wat maok zegt klopt wel volgens mij, niet alle kosten worden meeberekend bij huurtoeslag. Hoe dan ook krijgen we het wel, dat is fijn! nog 2 dagen!
pi_62683068
Voor mij nog 4 Maar goed, ik vraag me alleen af waarom die servicekosten zo idioot hoog staan.
pi_62692388
Heb je pas na je 23e recht op huurtoeslag?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_62692441
Nee, vanaf je 18e. Maar dan maar tot 348 euro per maand (incl. servicekosten) , vanaf je 23ste gaat die grens fors omhoog.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ewelina op 26-10-2008 16:47:49 ]
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:43:19 #93
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62692482
Nee onder 23 ook als je huur niet hoger is dan 340 euro geloof ik... inc. servicekosten.
Bernie en ik zijn tof.
pi_62699822
Hallo,

binnenkort ga ik eindexamen havo doen.
Ik heb besloten om op kamers te gaan ivm problemen thuis.
Ik woon nu in Amsterdam en wil of in Utrecht of in Den Bosch gaan studeren.
Zijn er al dingen die ik nu kan doen? Bijvoorbeeld inschrijven op bepaalde sites?
En verder ben ik opzoek naar tips, zoals wanneer moet ik beginnen met zoeken? Direct na mijn eindexamen of kan ik eerst nog even wat bijwerken voor de inrichting?

Alle interessante tips op en aanmerkingen zijn zeer welkom!
pi_62700336
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:43 schreef mordradead het volgende:
Nee onder 23 ook als je huur niet hoger is dan 340 euro geloof ik... inc. servicekosten.
De grens is 348 euro t/m 22 jaar. Pas nog nagekeken.

@ Evrolet:

Inschrijven bij de volgende sites:

Amsterdam: www.studentenwoningweb.nl
Utrecht: www.sshu.nl
pi_62700854
Bedankt!
Maar bij de sshu kan ik nergens vinden of het aantal ingeschreven jaren/maanden invloed heeft op het verkrijgen van een kamer. Werkt dit net zoals bij woningnet, langere tijd ingeschreven betekent meer kans?
En bestaan er ook dit soort sites voor Den Bosch?
pi_62700940
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:09 schreef Evolet het volgende:
Bedankt!
Maar bij de sshu kan ik nergens vinden of het aantal ingeschreven jaren/maanden invloed heeft op het verkrijgen van een kamer. Werkt dit net zoals bij woningnet, langere tijd ingeschreven betekent meer kans?
En bestaan er ook dit soort sites voor Den Bosch?
Jup, hoe langer je inschrijftijd, hoe meer kans je maakt op een kamer. Buiten dat is particulier vaak duurder.

Voor Den Bosch zou ik het niet weten, ik heb daar nooit gestudeerd.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:22:47 #98
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62701357
En voor servicekosten mocht je toch maximaal 48 euro rekenen?
Bernie en ik zijn tof.
pi_62701476
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:22 schreef mordradead het volgende:
En voor servicekosten mocht je toch maximaal 48 euro rekenen?
Geen idee, bel met de belastingdienst zou ik zeggen.
pi_62705828
Alvast een 3-D plan van hoe ik mijn kamer in ga richten:

Gemaakt met de IKEA Homeplanner, te downloaden op de site.

Oja, en die witte bedbank is een gewone slaapbank, de Exarby, maar die stond niet in het programma. De tv komt op de lage expeditkast. En er komt nog een krabpaal tot het plafond naast de grote kast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')