abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63535302
Haha, ik vind het wel heel raar dat SSH ááálle bewoners van de 13e verdieping tegelijk uitnodigt voor de contractondertekening.
pi_63535408
Wel een leuke kans om je buren te ontmoeten. Ik kon die dag niet, vind ik wel jammer.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_63535784
ik heb vanochtend mn werk gebeld dat ik maandag wat later kom ivm contractondertekening dus was geen probleem, heb 22 dec ook vrij, kan ik na de sleuteloverdracht meteen naar mn werk (om inkopen te doen )
  woensdag 26 november 2008 @ 17:42:41 #208
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_63541613
Hmm ik snap er niks van, krijg net een mailtje van SWW dat ik mag komen tekenen voor een kamer aan de H Cleyndertweg, maar ik stond daarvoor 20e ofzo. Had hem ook niet bekeken omdat ik verhinderd was, maar op de bonnefoi maar op accepteren gedrukt. Maarja, ben benieuwd, duur is 't in ieder geval niet, ik heb een eigen wc en douche (keuken deel ik met 13 mensen ofzo, stond er ) en t is beter dan een teringeind reizen.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_63677102
tvp
pi_63805966
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:42 schreef PimpofPersia het volgende:
ik heb een eigen wc en douche (keuken deel ik met 13 mensen ofzo, stond er ) en t is beter dan een teringeind reizen.
Dit pand denk ik?

Ik ken iemand die daar zit, niet heel slecht, voor weinig heb je een grotendeels zelfstandige kamer met een leuk badkamertje. Je bent snel in het centrum en in het (grote) winkelcentrum zit je zo. Busverbinding is ook prima. Diegene gebruikt de keuken trouwens niet, als je hem met 13 mensen deelt kan ik me dat voorstellen.
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:40 schreef WishingWell het volgende:
270
Leuk deurpaneel hebben jullie trouwens beneden bij de voordeur, camera en al Wij moeten het met een ouderwetsche deurbel doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drommelsch85 op 06-12-2008 16:15:08 ]
url
pi_63811431
Haha, voor een basishuur van meer dan 400 euro mag er wel camerainstallatie zijn
pi_63880742
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:42 schreef PimpofPersia het volgende:
Hmm ik snap er niks van, krijg net een mailtje van SWW dat ik mag komen tekenen voor een kamer aan de H Cleyndertweg, maar ik stond daarvoor 20e ofzo. Had hem ook niet bekeken omdat ik verhinderd was, maar op de bonnefoi maar op accepteren gedrukt. Maarja, ben benieuwd, duur is 't in ieder geval niet, ik heb een eigen wc en douche (keuken deel ik met 13 mensen ofzo, stond er ) en t is beter dan een teringeind reizen.
Heel veel mensen accepteren een woning van studentenwoningweb niet, ik was ook nog 20 plaatsen gezakt voor mijn nieuwe studio. Ik ben inmiddels verhuisd, dus hier wat foto's. Wie de rest wil zien, moet maar in mijn eigen topic kijken.

Doorkijk:

Zithoek, met kerstversiering (takken met lichtjes)

Rest van de foto's vind je hier:
Ewelina's nieuwe studio

[ Bericht 28% gewijzigd door Ewelina op 11-12-2008 11:51:22 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63994489
Hallo allemaal,

Ik ga in februari weer studeren, aan de HES in Amsterdam. Nu wil ik ook op kamers gaan en heb me ook ingeschreven bij studentenwoningweb. Ik sta daar al een tijdje ingeschreven dus was een beetje aan het oriënteren wat er allemaal mogelijk is.

Nu zag ik dit op studentenwoningweb staan (bij een willekeurige kamer):

Bruto huur ¤ 354,13 (inclusief stookkosten)
Rekenhuur ¤ 266,67

Mijn vraag is wat betaal je nou precies aan huur? En wat zit er nu allemaal bij, en vooral wat komt er nog allemaal bij (is dit inclusief gas/water/licht)?? En komen er ook nog andere kosten bij zoals internet/tv kosten enz. enz.

Alle tips waar ik rekening mee moet houden zijn welkom!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ruud_Kawasaki op 14-12-2008 18:11:40 ]
pi_63995650
Het hoogste bedrag betaal je, dat andere bedrag is voor het berekenen van je huursubsidie
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_63996177
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:49 schreef PeuRac het volgende:
Het hoogste bedrag betaal je, dat andere bedrag is voor het berekenen van je huursubsidie
Is de brutohuur dan inclusief servicekosten. Ben een leek op dit gebied dus moet nog een hoop leren
  zaterdag 13 december 2008 @ 23:31:29 #216
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63996697
Er zijn geen vaste regels voor wat waar bij zit. Waar ik eerst woonde zat er geen electra en internet bij in.
Waar ik nu woon geen electra, water en internet. En dat is van dezelfde verhuurder. Maar ik weet dat er hier in de stad ook kamers zijn inclusief internet en stroom. Bij mij zit tv er ook bij in maar dit is ook niet standaard maar wel gebruikelijk bij kamers dacht ik.

Rekenhuur is ongeveer de kale huurprijs (niet exact het zelfde) die je inderdaad gebruikt voor je huurtoeslag. (kalehuur is zonder service kosten)

Maar omdat er staat inclusief stookkosten denk ik eigenlijk dat electra, internet en water er nog niet bij zitten maar omdat je bij een kamer dacht ik gemiddeld ongeveer ¤100,- aan service kosten (gas, water en licht en algemen kosten zoals schoonmaak portieken) betaald kan er best nog meer bij in zitten bij jou voorbeeld.

Er is dus weinig over te zeggen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_64614147
tvp morgen even hier mijn kamer posten
pi_64629460

veel zooi

nog meer zooi

wasmachien

keuken

zithoekje

bed

bureau en bed

stoel en zooi , de planning is dat die kledingkast vervangen wordt zsm en de eerste keus was dat er een bartafel kwam daar waar nu dus zooi staat en 2 onbehandelde krukken maar moet nog even kijken of dat gaat werken want zo te zien gaat dat zo niet passen
pi_64631000
Goede smaak heb je memento. Leuk al die kleine details (en badeendjes )
pi_64631257
je bent een van de weinigen die die mening deelt ben ik bang, ik houd wel van n beetje "rommelig"
pi_64631483
Oh ja trouwens.. Ik ben sinds 1 maand geleden begonnen met het reageren op woningen nadat ik m'n inschrijfgegevens van a'dam teruggevonden heb. Maar zie voorbeeld hieronder:

Ik sta dus sinds 2003 op de wachtlijst (6jaar) en die andere persoon heeft een 'indicatie van 2004' . Dat is toch gewoon dat die persoon sinds 2004 wacht? Dus dan wacht ik toch langer. Hoe kan dat?

En bij bijvoorbeeld deze:

"Woningnummer030826135

Reacties tot nu toe254

Type woning1k Portiekwoning 2e etage

EnergielabelOnbekend

Leeg per07-01-2009 (o.v.)

Bruto huur¤ 211,50

Bouwjaar1905

Totaal aantal kamers1

Totale oppervlakte29 m²

Woonkamer29 m²"

Daar staat helemaal niets over badkamer/keuken etc. Zit het er dan standaard gewoon bij?
pi_64631567
Dat had ik laatst ook, je moet zelf blijkbaar in de gaten houden of je tot diegenen behoort die mag komen kijken aan het eind van de reactietermijn ik had overignes een beetje voor de grap gereageerd gewoon om te zien hoeveel kans ik zou hebben, heb nu een harstikke leuke studentenwoning en ondertussen spaar ik lekker door bij woningnet.
en staat er 1 kamerwoning of kamer? bij 1 kamerWONING lijkt me dat keuken etc er standaard bij zit, lijkt me sowieso wel bij woningnet trouwens die verhuren geen kamers afaik
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:53:37 #223
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64631805
Dat eerste weet ik niet hoe dat zit, is indicatie soms het zelfde als urgentie oid? Of misschien wat Memento-Mori zegt (al lijkt me dat ook onwaarschijnlijk aangezien er wel een positie achter staat met een hoog getal).

Dat 2e lijkt me inclusief keuken en badkamer (of losse douche, niet heel ongebruikelijk in een woning uit 1905 aangzien er toen nog nouwelijks badkamers in huizen zaten en een keuken blokje) aangezien er staat: Type woning1k Portiekwoning
Een woning is altijd iets zelfstandig. Het lijkt me dus een studio apartement
pi_64632027
Ah heb 't al gevonden: Indicatie is bijvoorbeeld iemand die in een beschermde omgeving moet wonen. maar ook medische indicaties. Die krijgen dus voorrang en dan maakt wachttijd niet uit!

Maok/Memento: merci!
pi_64632067
Hmm nu je het zegt er staat inderdaad indicatie geen wachttijd
  zondag 4 januari 2009 @ 00:03:38 #226
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64632168
indicatie is dus net zoiets als urgentie.
  zondag 4 januari 2009 @ 00:14:11 #227
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64632557
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 23:30 schreef jmac het volgende:
Goede smaak heb je memento. Leuk al die kleine details (en badeendjes )
Ik vond het juist veeeeel te druk. Al die kussentjes en prullen overal, ik zou er gek van worden .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64632859
quote:
Op zondag 4 januari 2009 00:14 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik vond het juist veeeeel te druk. Al die kussentjes en prullen overal, ik zou er gek van worden .
dat zei ik al dat het een van de weinigen zou zijn maar hey ik moet erin leven en ik vind het tof
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:30:12 #229
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_64772476
Ook na lange tijd maar weer eens een update van mijn kant.

Wat is er gebeurd:

Terrarium in de woonkamer geplaatst met daarin een Wateragaam:

Vaatwasser geplaatst :

Dit was nog een hele zoektocht omdat in mijn appartement keukenkastjes van 50 cm zitten, ipv kastjes die 60 cm breed zijn. Na lang zoeken een 45 CM brede vaatwasser gevonden.

Eerst moest er een keukenkastje gesloopt worden, deze heb ik van boven naar beneden ertussenuit gezaagd

Omdat ik dan een besteklade moest missen heb ik de rails in een ander kastje als "blinde la" gezet zodat ik toch nog 2 besteklades heb

Slaapkamer
Omdat de televisie op de slaapkamer het begeven had heb ik een 19" LCD TV gekocht en met een plafondbeugel bevestigd. Hieraan ook gelijk een nieuw audiosysteem (2x sattelites en een subwoofer) gekoppeld zodat films kijken in bed met een degelijk geluid mogelijk is (Let niet op die achterwand die moet ik nog dichtmaken )

Gisteren ook nog een nieuwe thermostaat geplaatst, die je per dag kunt programmeren, hij warmt nu automatisch het huis op als je wakker wordt, en 's nachts schakeld hij automatisch naar 16 graden zodat je in de nachttemperaturen minder energie verbruikt.

ipv
pi_64782413
Hoi
Na de zomervakantie ga ik waarschijnlijk ook op kamers/appartement/studio. Maar heb geen idee wat ik kan verkochten qua kosten. Huur spreekt natuurlijk voor zich, maar inrichting, boodschappen, elecitriciteit e.d.
Ik zal sowieso een lening voor mn studie moeten aanvragen, dus daarom wil ik graag weten of ik die uberhaupt kan gaan betalen
pi_64808095
Wow Memento-Mori, jij hebt dezelfde woning als ik met precies dezelfde indeling. Echt raar, alsof ik naar m'n eigen woning zit te kijken maar dan anders ingericht.
Wel leuk, al die kleurtjes! Zie ik daar nou een kat op de foto?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mini_rulez op 08-01-2009 14:48:45 ]
pi_64808347
ja je ziet een kat, heb er zelfs 2
pi_64811525
Wat ligt die daar prinsheerlijk op je bed. Heel leuk beddengoed trouwens.

* Mini_rulez gaat toch ook maar eens foto's maken, maar eerst tijd vinden om op te ruimen...
pi_64811710
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Wat ligt die daar prinsheerlijk op je bed. Heel leuk beddengoed trouwens.

* Mini_rulez gaat toch ook maar eens foto's maken, maar eerst tijd vinden om op te ruimen...
beddengoed van 8,95 van de action leuk hoeft niet duur te zijn
pi_64817076
Mijn kamertje is dan nu echt bijna af, alleen nog fotolijstjes en schilderijtjes
Het halletje:

Vanuit het halletje richting de kamer:

Vanuit de kamer richting hal:

En nog even mijn kerstboompje (had ik net voor de foto's opgeruimd):

Sorry voor de wazige telefoonfoto's!
pi_64827841
Hoi, tvp
Ik sta nu 4e voor een advertentie met 3 kamers op studentenwoningweb, en de reactie termijn was t/m vandaag. Wanneer hoor ik ongeveer of ik het wel of niet ben geworden?

Spannend
pi_64828758
Leuk Merel! zit je in een studentenhuis?
pi_64829608
Ik zou toch niet echt blij worden als een van mn huisgenoten een reptiel als huisdier had (ik kom bijv nooit bij een vriend van me over de vloer die een paar van die dieren heeft).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_64830342
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:37 schreef P.F het volgende:
Hoi, tvp
Ik sta nu 4e voor een advertentie met 3 kamers op studentenwoningweb, en de reactie termijn was t/m vandaag. Wanneer hoor ik ongeveer of ik het wel of niet ben geworden?

Spannend
Kijken hoeveelste je nu staat.
pi_64830473
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Kijken hoeveelste je nu staat.
Nog steeds 4e ?!!
pi_64830627
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:53 schreef Rekkof het volgende:
Leuk Merel! zit je in een studentenhuis?
Een flat van de woningstichting, heb mn eigen badkamer en deel de keuken met 4 andere ganggenootjes
pi_64844503
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:24 schreef Ewelina het volgende:
Nou ja, ik moet eerst nog verven en de vloer erin leggen. Mijn oude studio heb ik opgezegd per 3 december, dus voor die tijd

In je postvakje zit een aanmeldingsformulier voor zowel tv/internet als stroom.

Nieuwe foto's:

De zojuist afgeleverde vloer, afgeleverd voor de deur want naar boven laten bezorgen zou 70,- meer kosten (terwijl er een lift is )
[ afbeelding ]

De vloer:
[ afbeelding ]

En dat moet natuurlijk naar boven versjouwd worden! Dus men neme een AH winkelwagentje en erin stouwen maar!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Eenmaal boven:
[ afbeelding ]

Berging:
[ afbeelding ]

Gang:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Uitzicht vanaf de gang:
[ afbeelding ]

Gebouw vanaf de andere kant:
[ afbeelding ]

M'n uitzicht:
[ afbeelding ]

Nieuw kruidenrekje
[ afbeelding ]

Doorkijkje van de woning:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
hey, daar zie ik tram 12 rijden
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:12:04 #243
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_64866578
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:08 schreef PeuRac het volgende:
Ik zou toch niet echt blij worden als een van mn huisgenoten een reptiel als huisdier had (ik kom bijv nooit bij een vriend van me over de vloer die een paar van die dieren heeft).
Ik woon dan ook niet in een studentenhuis, en heb geen huisgenoten. gewoon een eigen appartement
pi_64936223
Fijn dat ik niet de enige ben met een klein kookplaatje Memento-Mori, ik voelde me al een beetje pauper.

pi_64936708
mja deze voor 30 euro of een 4 pits voor 200> dan weet ik t wel, en maak voor mezelf vaak pasta/rijstgerechten dan heb ik genoeg aan 2 pitjes, een voor de pasta of rijst de ander voor de pasta/rijstsaus met groente en vlees erdoor.
pi_64943671
Oeh als ik alle foto's zie kan ik niet wachten tot ik ga studeren over anderhalf jaartje . Ik ga naar Leiden, is het aan te raden dat ik me nu al inschrijf bij kamersites e.d.? Want laatst vertelde een Utrechtse student tegen mij dat ik dat eigenlijk nu al zou moeten doen.
pi_64943951
Voor Utrecht zou ik dat inderdaad wel doen, maar ik weet niet hoe het zit met de woningnood in Leiden.
pi_64952976
mijn nieuwe kamertje in utrecht. :]

[die vierkanten wil ik nog weg hebben, was al zo]

pi_64959482
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:37 schreef P.F het volgende:
Hoi, tvp

Spannend
Ik mag het huurcontract komen tekenen
  maandag 12 januari 2009 @ 18:53:54 #250
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64959644
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:49 schreef P.F het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2009 @ 19:18:25 #251
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_64960505
Memento-mori ik ben trots op je Lush badkamer
Waar heb je die stickers voor je wasmachine vandaan? Ik vind ze tof .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_64967315
Ik weet niet wat ik moet zeggen van je inrichting Memento-Mori, aan de ene kant vind ik het wel kleurrijk, aan de andere kant vind ik het werkelijk afgrijselijk.

Mijn kamer is nogal strak en kil ingericht, maar ik heb geen cameraaaaaa.
pi_64970877
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:18 schreef Skaai het volgende:
Memento-mori ik ben trots op je Lush badkamer
Waar heb je die stickers voor je wasmachine vandaan? Ik vind ze tof .
BCC

en WishingWell het is meer dat ik veel meubels/dingen al had en niet zoveel geld heb omdat te vervangen allemaal maar ik houd wel van kleur, de muren zijn overigens gewoon wit de vloer is esdoorn dus an sich valt t best mee imho. En strak en kil *brrr* dat past dan weer totaal niet bij mij
pi_64991451
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:49 schreef P.F het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
pi_64997467
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:59 schreef Merel1808 het volgende:
Mijn kamertje is dan nu echt bijna af, alleen nog fotolijstjes en schilderijtjes
Het halletje:
[ afbeelding ]
Vanuit het halletje richting de kamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanuit de kamer richting hal:
[ afbeelding ]
En nog even mijn kerstboompje (had ik net voor de foto's opgeruimd):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Sorry voor de wazige telefoonfoto's!
Leuke kleur muur! (heb ik ook) Met bijpassende kerstballen! (die wil ik ook nog kopen, maar die kon ik niet vinden).

Ziet er gewoon leuk uit! Mijn 1e kamer was gewoon een ranzig hok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')