quote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
quote:Oke misschien een domme vraag... maar hoe kan het nu precies zo zijn, dat een beurs bij de opening meteen in de min (of plus) begint? Want nog voordat de handel is begonnen, geeft de AEX al een waarde aan.
Dit vraag ik me eigenlijk ook al af, net zoals de DOW nog even bleef doordalen gisteren toen hij al gesloten was.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:52 schreef appelsientje het volgende:
En hier weer verder..
Ik had nog een vraag
[..]
Grappig he, een vertaling met een typfout erinquote:Op dinsdag 30 september 2008 08:56 schreef Five_Horizons het volgende:
TT aangepast i.v.m. herkenbaarheid
Nog even en dan gaat het weer beginnen... openen op 318....langzaam naar de 300 tot een herstel naar de 320.
Ja en begrijp ik dus niet.... de handel is nog niet eens begonnen en het zit al in de min...quote:
Verkooporders die meteen vanaf de opening verwerkt worden.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:03 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja en begrijp ik dus niet.... de handel is nog niet eens begonnen en het zit al in de min...
Ja, dat weet ik, maar ik haal het er niet uitquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:00 schreef Cith het volgende:
ha! In de OP staat nog steeds dat dit een WRG WGR-reeks is!!1!!!
Klopt, notering Dexia is dan ook geschorst. F*uckersquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:13 schreef simmu het volgende:
ik geloof dat de belgen vandaag (tot nu toe dan) het hardst *het zaadje* zijn. dexia *en* fortis die hulp nodig hebben is wellicht wat veel....
Als de beurs sluit, gaan de beleggers natuurlijk niet ineens allemaal aan de koffie. (of het bier)quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:52 schreef appelsientje het volgende:
En hier weer verder..
Ik had nog een vraag
[..]
bronquote:OK, we are a banana republic
House votes no. Rex Nutting has the best line: House to Wall Street: Drop Dead. He also correctly places the blame and/or credit with House Republicans. For reasons I’ve already explained, I don’t think the Dem leadership was in a position to craft a bill that would have achieved overwhelming Democratic support, so make or break was whether enough GOPers would sign on. They didn’t.
I assume Pelosi calls a new vote; but if it fails, then what? I guess write a bill that is actually, you know, a good plan, and try to pass it — though politically it might not make sense to try until after the election.
For now, I’m just going to quote myself:
So what we now have is non-functional government in the face of a major crisis, because Congress includes a quorum of crazies and nobody trusts the White House an inch.
As a friend said last night, we’ve become a banana republic with nukes.
gisteren werd nog dit filmpje van hem genoemd wat echt de moeite waard is om te kijken.quote:
ja maar dat kan ook in een keer weer naar beneden knallen....quote:
Dat deden ze toch al nietquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:27 schreef downthedrain het volgende:
wow, spyker cars -31%
hebben we straks een automerk minder.....(de zakenmannetjes kunnen vast geen leuke bolides meer bestellen ....)
http://finance.google.com/finance?q=INDEXDJX%3A.DJIquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:35 schreef vaarsuvius het volgende:
Gister linkte iemand hier beurskoersen (bv DJ) via google news (denk ik) maar ik kan die nergens meer vinden. Ik vond die grafiekjes erg prettig.
weet iemand welke ik bedoel? De bewuste pagina had de actuele koers flink groot in beeld in de LinkerBovenhoek.
Dat is hem.. Thanks ik heb nu een map 'Financieel' aan mijn Bladwijzers toegevoegd.....quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
http://finance.google.com/finance?q=INDEXDJX%3A.DJI
quote:As a friend said last night, we’ve become a banana republic with nukes.
Of slagveldquote:
quote:UPDATE: Ping An ziet mogelijk af van belang in Fortis - bron
Dinsdag 30 September 2008 10:20 (Update van eerder gepubliceerd bericht 'Ping An ziet mogelijk af van belangneming in Fortis' om reactie Fortis toe te voegen.)
AMSTERDAM (Dow Jones)--Ping An Insurance Group Co. ziet mogelijk af van zijn plan om een 50%-belang te nemen in Fortis' vermogensbeheeractiviteiten voor EUR2,15 miljard, aldus een persoon bekend met de situatie tegen Dow Jones Nieuwsdienst dinsdag.
Een woordvoerder van Ping An wilde niet op de geruchten ingaan. 'De situatie verandert zo snel, dat we het plan nauwkeurig bestuderen', aldus de woordvoerder.
Een woordvoerder van Fortis onthoudt zich van elk commentaar.
De Chinese verzekeraar Ping An sloot in maart 2008 een overeenkomst met Fortis over een 50%-belang in de vermogensbeheerdivisie.
Ook de Financial Times meldt dinsdag op basis van anonieme bronnen dat Ping An mogelijk afziet van de voorgestelde joint-venture.
Rond 10.00 uur noteert het aandeel Fortis 2,5% hoger EUR4,05, terwijl de AEX +0,3% stijgt.
Door Harm Luttikhedde; Dow Jones Nieuwsdienst +31-20-571-52-01; harm.luttikhedde@dowjones.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |