abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61914534

Het vorige deel: Slank de herfst in #238: waar het alleen over afvallen gaat!

Voor wie is "Slank de herst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Ook niet onbelangrijk: MEET op 11 oktober. Het meetingtopic vind je hier
  donderdag 25 september 2008 @ 20:57:06 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61914579
Spreek voor jezelf (TT)
Brede billen zijn trouwens mooi
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_61914597
Ja en wie bedoel je dan met die TT? Huh? Huh!!!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_61914630
quote:
Op donderdag 25 september 2008 20:20 schreef SHE het volgende:

[..]

Zeker niet. hence; 'weightcare'
Smaak is net als candybar, maar de inhoud is dieet-technisch a-ok.
Weightcare maakt sowieso hele smaakvolle producten. Uit die lijn is het verstandig om sos-voedsel te kopen.
Makkelijk mee te nemen en absoluut een goede vervanger voor een maaltijd. Ook alle noodzakelijke vitaminen en mineralen.
Ja, maar ho even, mááltijd? Dat gaat niet werken. Tenminste niet als dat betekent dat ik na het rijden plus vijftien km fietsen niet nog gewoon mag avondeten. Ik moet óf van tevoren een echte maaltijd eten òf een tussendoor-iets eten en dan bij thuiskomst nog gewoon avondeten.
pi_61914643
Not me, ik heb een geweldige kont

maar wel een vet buikje
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 25 september 2008 @ 21:00:18 #6
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61914685
Ah, die heb ik, brede billen. Helaas ook dikke dijen!

En mini_rulez, 80 gram allbran en melk is best een flinke portie om even op te leven, hoor. Maar mij n lijstje klopt niet qua tijden, 1 ei en 1 vitalinea horen als tussendoortje ná de lunch. Ik had geen zin in splitsen bij het invullen.
En ja, taebo gedaan vanavond. Daarna avondeten genomen.

Ik ben het wel met jullie eens dat fruit echt meer zou moeten, vergeet ik vaak als optie! Maar ik heb geen honger gehad, hoor!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61914694
Wat balen Cinnamon .

Zo, gaat iedereen zich weer, zeer vrouwelijk, aangesproken voelen door de TT
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_61914715
Morgen is het avondeten ook niet dieettechnisch verantwoord trouwens, want dan ga ik pizza eten met een ex-collega, bij Angelo Betti, de oudste pizzeria in R'dam. En zaterdag neemt mijn me mee uit eten (maar dan zal ik iets heel verantwoords kiezen).
pi_61914732
Ik doelde op helemaal niemand met de TT, ik wilde gewoon iets allitererends dat met afvallen te maken had.
pi_61914753
Dank jullie wel, jullie zijn lief.
Ik ben idd bereid om te beginnen als juridisch secretaresse, als ik maar een poot in die wereld krijg (ben nu in de avonduren rechtenstudie aan het afmaken en wil de advocatuur in). Heb daarvoor al een assesment gedaan (talen, typen) en gehaald met grootste gemak. En toch lukt het niet zo snel als ik wil! Maar ook ik moet geduld hebben....toch speel ik met de gedachte om ontslag te nemen.
Maar goed, da's niet handig want dan heb ik geen recht op WW.
pi_61914810
TVP
pi_61914826
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:00 schreef Sugar het volgende:
Ah, die heb ik, brede billen. Helaas ook dikke dijen!

En mini_rulez, 80 gram allbran en melk is best een flinke portie om even op te leven, hoor. Maar mij n lijstje klopt niet qua tijden, 1 ei en 1 vitalinea horen als tussendoortje ná de lunch. Ik had geen zin in splitsen bij het invullen.
En ja, taebo gedaan vanavond. Daarna avondeten genomen.

Ik ben het wel met jullie eens dat fruit echt meer zou moeten, vergeet ik vaak als optie! Maar ik heb geen honger gehad, hoor!
Ah, dat verklaart het. Dan nog vind ik het weinig om op te sporten (dan kom je netto op zo'n 900kcal uit!), maar als jij je er goed bij voelt... Wil je dit lang doen, of alleen even snel een paar kilo's kwijt?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_61914884
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Dank jullie wel, jullie zijn lief.
Ik ben idd bereid om te beginnen als juridisch secretaresse, als ik maar een poot in die wereld krijg (ben nu in de avonduren rechtenstudie aan het afmaken en wil de advocatuur in). Heb daarvoor al een assesment gedaan (talen, typen) en gehaald met grootste gemak. En toch lukt het niet zo snel als ik wil! Maar ook ik moet geduld hebben....toch speel ik met de gedachte om ontslag te nemen.
Maar goed, da's niet handig want dan heb ik geen recht op WW.
Waar in het land woon je ergens? Je zou zeggen dat de arbeidsmarkt nu krap genoeg is om snel iets te kunnen vinden. Ik weet niet wat voor werk je zoekt, maar het werk wat ik doe (VvE-beheer) heeft best veel juridische raakvlakken en er is vrij veel werk in momenteel. Maar zo te horen wil je echt iets op een advocatenkantoor.
pi_61914915
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:02 schreef Isegrim het volgende:
Ik doelde op helemaal niemand met de TT, ik wilde gewoon iets allitererends dat met afvallen te maken had.
Ik voelde me anders best aangesproken door de titel.

Mag ik hier trouwens een ode doen aan Brinta... Mijn enige sprankje gezondheid in een veel te slechte leefstijl.
  donderdag 25 september 2008 @ 21:10:39 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61914951
Brinta ftw!
pi_61914966
Is Brinta gezond dan?
pi_61914975
Pas geleden stond er ergens in het topic een sportles op van 45 minuten.
Zijn er / hebben jullie nog meer van die soort lessen?
#35.
pi_61915028
Mijn moeder is gek. Mijn twee katten zijn vandaag 1 jaar geworden en ik zei gekscherend dat ze een kaartje verwachtten. Lagen er vandaag twee kaartjes in de bus. Voor ieder eentje
The way you rock'n'roll
pi_61915050
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn moeder is gek. Mijn twee katten zijn vandaag 1 jaar geworden en ik zei gekscherend dat ze een kaartje verwachtten. Lagen er vandaag twee kaartjes in de bus. Voor ieder eentje
Lief.
pi_61915104
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:11 schreef Isegrim het volgende:
Is Brinta gezond dan?
Als je mijn darmen hebt in elk geval wel.
Maar goed, er zit in elk geval vrij weinig suiker en vet in, en wel veel vezels en allerlei vitamines/mineralen. Op het eerste gezicht lijkt het me niet slecht, of heb ik het mis?
pi_61915128
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Aww... moeders.
  donderdag 25 september 2008 @ 21:16:46 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61915137
Ik reageer ook heel goed op Brinta (oid: ik koop meestal huismerk). Zeker in de yoghurt. Met melk is het een iets minder groot succes.
pi_61915142
Goeie moeder DML!
Prrrrr
pi_61915153
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:15 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Als je mijn darmen hebt in elk geval wel.
Maar goed, er zit in elk geval vrij weinig suiker en vet in, en wel veel vezels en allerlei vitamines/mineralen. Op het eerste gezicht lijkt het me niet slecht, of heb ik het mis?
Ik heb geen idee, hoor, maar ik ben in elk geval zelf géén voorstander van melk.
pi_61915197
Ik maak het altijd met sojamelk (Alpro light). Weet niet of dat beter is dan gewone melk, ik vind het gewoon lekkerder.
pi_61915198
Rode vodka Red Bull nouja ik heb al weekend
pi_61915200
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:00 schreef Chicolate het volgende:
Wat balen Cinnamon .

Zo, gaat iedereen zich weer, zeer vrouwelijk, aangesproken voelen door de TT
Tnx.
Ik voel me aangesproken! Ik ben 6 kilo kwijt maar die reet en bovenbenen zijn verhoudingsgewijs nog even dik.
  donderdag 25 september 2008 @ 21:19:35 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61915228
quote:
Op donderdag 25 september 2008 20:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, maar ho even, mááltijd? Dat gaat niet werken. Tenminste niet als dat betekent dat ik na het rijden plus vijftien km fietsen niet nog gewoon mag avondeten. Ik moet óf van tevoren een echte maaltijd eten òf een tussendoor-iets eten en dan bij thuiskomst nog gewoon avondeten.
De repen zijn bedoeld als snacks, 12 uurtjes etc.
Niet janken, kopen.
  donderdag 25 september 2008 @ 21:21:22 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61915284
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:11 schreef Isegrim het volgende:
Is Brinta gezond dan?
Fantastisch spul zelfs.
Beter dan die bal , die pizza en die chocola
pi_61915315
Brinta. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_61915351
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:19 schreef SHE het volgende:

[..]

De repen zijn bedoeld als snacks, 12 uurtjes etc.
Niet janken, kopen.
Okee dan is het goed.

En lief zijn tegen mij!
pi_61915378
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:21 schreef SHE het volgende:

[..]

Fantastisch spul zelfs.
Beter dan die bal , die pizza en die chocola
Ja duhhh.
  donderdag 25 september 2008 @ 21:24:41 #33
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61915395
Ik doe altijd lief tegen jou!!!

Maar serieus, Brinta. WOWOWWOWOOWWOW.
pi_61915433
Ik vind het wel lekker, Brinta.
pi_61915526
Is het erg als ik zeg dat ik nog nooit Brinta op heb?
pi_61915563
Niet erg, hooguit verbazingwekkend.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2008 @ 21:31:58 #37
163650 Greys
pi_61915606
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:18 schreef Miss_S het volgende:
Rode vodka Red Bull nouja ik heb al weekend
Hier had ik het laatst (lees: een topic of 131 geleden ) nog over met SHE.
Als je Red Bull Light door de rode wodka mikt, dan is het een prrrrrrrrrima drankje!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 25 september 2008 @ 21:32:51 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61915631
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:29 schreef Miss_S het volgende:
No wai!

Doen! Dieet-technisch een superslim item

Weinig kcal, zeker als je het met magere melk eet.
Veel vezels en mineralen
Dat spult zet uit in je buik, dus honger is een utopie.

Vroegah, toen ik nog modellenwerk deed en het een streven was om de skinniest bitch te zijn zaten al die trutten aan de bakjes brinta.
Met datverschil dat ze dus de hele dag alleen brinta aten en verder niets
pi_61915647
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:29 schreef Miss_S het volgende:
Me neither
The way you rock'n'roll
  donderdag 25 september 2008 @ 21:34:22 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61915680
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Hier had ik het laatst (lees: een topic of 131 geleden ) nog over met SHE.
Als je Red Bull Light door de rode wodka mikt, dan is het een prrrrrrrrrima drankje!
Nee, red bull ligt door de witte wodka is een prima drankje.
In rode wodka zit een shitload suiker, rode wodka is ook meer een wodka likeur dan dat je het echt wodka kan noemen.
  donderdag 25 september 2008 @ 21:34:27 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61915684
Heel soms, als ik een "hongerige" dag heb, eet ik brinta met magere melk en eiwitpoeder. Dan heb ik zeker tot 11 uur géén trek.
pi_61915687
Ik lust brinta alleen met een grote schep suiker erdoor. Dan is het al een stuk minder gezond.

SHE, hoe zit dat precies, met ongezond eten en fitnessen en spieren en vet?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2008 @ 21:36:27 #43
163650 Greys
pi_61915746
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:34 schreef SHE het volgende:

[..]

In rode wodka zit een shitload suiker, rode wodka is ook meer een wodka likeur dan dat je het echt wodka kan noemen.
Oh fuck
Dan maar eens met witte proberen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61915780
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:34 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat weet ik inderdaad
Suiker

Ooit ga ik nog leren gewone wodka te drinken
pi_61915826
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:34 schreef Plukie86 het volgende:
Ik lust brinta alleen met een grote schep suiker erdoor. Dan is het al een stuk minder gezond.

Sojamelk is van zichzelf al wat zoeter dus daar hoeft geen suiker meer bij. Zal ook wel weer slechter zijn dan helemaal niet gezoet, maar met de kcal valt het nog reuze mee.

-edit- Zoetstof is natuurlijk wel een optie.
pi_61916077
Ik voel me niet aangesproken. Mijn kont is awesome en mijn dijen zijn ook wel prima
  donderdag 25 september 2008 @ 21:46:53 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61916132
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:34 schreef Plukie86 het volgende:

Daar heb ik uren voor nodig om dat goed uit te leggen, maar onthoud dit:

veel eiwitten + veel (goede vetten ) en anaerobe training = groter worden ( niet perse in vet, wel in massa )
veel kh's + weinig vet en aerobe training = kleiner worden
veel eiwitten + weinig vetten en anaerobe training = kleiner worden

Kortom; afhankelijk van wat je sport is, kun je met eten 'spelen'.
Dit luistert echt er zo nauw, dat het onzin is om alleen bovenstaande aan te houden.

Mensen die fietsen of zwemmen zou ik zelf op een high carb/low fat schema zetten om ze het voordeel van de beweging te geven.
Mensen die fitnessen of pilatessen zou ik op high protein/low carb zetten om de voordelen eruit te laten halen.

Ben je gewoon een normale sporter, houd de richtlijnen van SHE/wasbord-dieet en dergelijken aan en je komt al een heel eind.
pi_61916200
Ik Hou Van Wodka
Al helemaal met lipton clear green
pi_61916208
Oh, dus ik mag best wat meer KH eten i.p.v. eiwitten? Ik loop de hele tijd KH te vermijden, maar dat hoeft dus niet? Alleen voel ik me er wel beter bij...
  donderdag 25 september 2008 @ 21:51:17 #50
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_61916298
even snel hoi hier. Rare dag. Gister vanaf 4 uur leuke dingen met de Duitser gedaan. Vanmorgen heerlijk in het zonnetje in de stad aan de rivier ontbeten met verse koffie en croissantjes. Even daar zitten studeren. Daarna maar eens naar m'n oma gebeld, en die had vandaag te horen gekregen dat ze blaaskanker heeft. Maar kort gesproken, maar wel heel vreemd. En dag met heeel veel emoties. Zo raar.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_61916302
Oh en ik heb nu wel weer genoeg chocla op voor een heel jaar (twee pinda rotsjes )
en genoeg speculaas achtige rommel (1 klein gevuld vierkantje)

Ik hou helemaal niet van die witmeligekoekachtige dingen Eigenlijk vind ik ze heel vies maar ze nemen zo makkelijk mee Maar nu heb ik dus die dieet dingen die ik mee kan nemen
  donderdag 25 september 2008 @ 21:53:08 #52
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61916359
Gewone wodka met Red Bull .

SHE, ik heb hier nog een kilo muesli. Kan dat ook een keer?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 25 september 2008 @ 21:53:08 #53
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61916360
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:48 schreef Isegrim het volgende:
Oh, dus ik mag best wat meer KH eten i.p.v. eiwitten? Ik loop de hele tijd KH te vermijden, maar dat hoeft dus niet? Alleen voel ik me er wel beter bij...
Als je krankzinnig veel fietst wel.
Let op: keerzijde is wel dat je dan absoluut vet moet gaan vermijden.
Je beperkt je dan tot de natuurlijke vetten in je voeding en hooguit een keer een lepel olijfolie voor dressing.
Hoog in je KH's zitten en toch vetten eten ( zoals noten ) is zinloos en maakt je vet.
pi_61916371
Nynke, wat naar van je oma! En ook voor de rest, wat leuk, je dag!
  donderdag 25 september 2008 @ 21:53:47 #55
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61916387
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:53 schreef k_i_m het volgende:
Gewone wodka met Red Bull .

SHE, ik heb hier nog een kilo muesli. Kan dat ook een keer?
Door je yoghurt flikkeren. Geen muesli meer na 18.00
  donderdag 25 september 2008 @ 21:54:20 #56
14746 k_i_m
pi_61916410
Hip!
In my life
Why do I smile
pi_61916423
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:53 schreef SHE het volgende:

[..]

Als je krankzinnig veel fietst wel.
Let op: keerzijde is wel dat je dan absoluut vet moet gaan vermijden.
Je beperkt je dan tot de natuurlijke vetten in je voeding en hooguit een keer een lepel olijfolie voor dressing.
Hoog in je KH's zitten en toch vetten eten ( zoals noten ) is zinloos en maakt je vet.
Dan ga ik maar lekker op de huidide voet verder want eiwitten en vetten geven mij een veel verzadigder gevoel dan KH en bovendien vind ik eiwitrijke dingen doorgaans lekkerder. En uiteindelijk eet ik nog altijd ook voor de lol.
pi_61916495
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:11 schreef Clayton1 het volgende:
Pas geleden stond er ergens in het topic een sportles op van 45 minuten.
Zijn er / hebben jullie nog meer van die soort lessen?
geen enkele reactie
#35.
pi_61916519
Mijn dag was raar, ik ben elke dag zo moe
Maar gewooon veel slapen en zo jeweets
Iets meer groenten zouden ook wel helpen En fruit En sport

M'n ouders hebben net al boodschappen gedaan, dus moet even kijken of ze 30 blikjes red bull willen halen (als ik er maar 8 neem of zo dan zijn ze tegen de tijd dat ik ooit red bull wil drinken al opgedronken door broertje)
en repen
en allemaal gezonde shizzle

maar goed Het is toch wel fijn een normaal eetpatroon, en ik kom steeds een stapje dichter bij Al helpt het om nooit thuis te zijn + geen geld voor elke dag eten te kopen niet echt
pi_61916550
Anders chill je hem even of zo
niemand weet het blijkbaar
pi_61916597
Zal ik morgen gaan hardlopen of het SHE thuis sport schema doen
  donderdag 25 september 2008 @ 22:00:05 #62
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61916672
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:56 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

geen enkele reactie
Sorry, missed ya.

Die les staat hier:
http://docs.google.com/Doc?id=df4v6rdm_6ckg6w5gt
Ik kan er meer maken, maar daar heb ik nu geen zin in
Misschien dat ik volgende maand een nieuwe cycle maak.
pi_61916682
Beide

Oh ook helpt het niet dat ik elke dag naast van die dikek chiks zit,
die dan zeggen dat ze elke dag maar 2 boterhammen eten of zo
En noooit ongezonde dingen De eerste week heb ik steeds demonstratief een zak snoep leeg gegeten in de les

Want ik ben anders. Ik ben goed. Ik ben speciaal. Of zo
pi_61916824
Nou weet ik helemaal niet meer wat ik moet eten. Ik sport van alles wat eigenlijk, zowel kracht als cardio en pilates enzo.

Gosh. Ik vind gezond eten zo moeilijk. En dan bedoel ik niet het vermijden van de ongezonden dingen, maar meer het samenstellen van een dagmenu waarin ik van alles een beetje genoeg binnen krijg en geen erge tekorten oploop, maar tóch afval.

Pfffff
pi_61916861
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:00 schreef SHE het volgende:

[..]

Sorry, missed ya.

Die les staat hier:
http://docs.google.com/Doc?id=df4v6rdm_6ckg6w5gt
Ik kan er meer maken, maar daar heb ik nu geen zin in
Misschien dat ik volgende maand een nieuwe cycle maak.
Ok thx.
ik hou het wel een beetje in de gaten of er een nieuwe komt.alhoewel jullie soms wel heel snel gaan hier.
#35.
  donderdag 25 september 2008 @ 22:05:29 #66
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61916872
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:04 schreef Plukie86 het volgende:
Nou weet ik helemaal niet meer wat ik moet eten. Ik sport van alles wat eigenlijk, zowel kracht als cardio en pilates enzo.

Gosh. Ik vind gezond eten zo moeilijk. En dan bedoel ik niet het vermijden van de ongezonden dingen, maar meer het samenstellen van een dagmenu waarin ik van alles een beetje genoeg binnen krijg en geen erge tekorten oploop, maar tóch afval.

Pfffff
Kan niet. Er slingeren tig schema's rond in dit topic, allemaal van ontbijt tot late night snack.
pi_61916875
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Beide

En noooit ongezonde dingen De eerste week heb ik steeds demonstratief een zak snoep leeg gegeten in de les

Ik heb nu al spierpijn moet volgens mij wel beetje rustig aan doen
Ik heb al de hele dag zin om te snoepen maar doe het niet (oke niet kijken naar wat ik wel gedronken heb)
pi_61916923
Het is ook moeilijk

Whehe. Ik zit m'n project de hele tijd te vermijden (over overgewicht en calorie rijke drankjes)
hang ik hier wel de hele avond rond (Alsof dit niet met eten etc heeft te maken )
pi_61916977
Mijn dagen draaien echt om eten (praten over eten) bedenk ik me nu @ schule, @ hier
nu nog wat praktijk gerichter worden of zo
pi_61917010
Behalve een grindvloer en de renovatie van de badkamer, kunnen we waarschijnlijk ook nog HR++ glas in het hele huis zetten voor het bedrag dat we gaan lenen.
pi_61917027
Ik sport ook vanalles wat En ik eet ook vanalles wat En ik heb een kont waar een afrikaanse mama trots op zou zijn
pi_61917082
Ik heb ook een behoorlijke kont, maar dat is niet erg. Die hoeft niet weg. Ik wil alleen nog wat van mijn bovenbenen af, maar die zijn al wel echt dunner geworden.
pi_61917091
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:05 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik heb nu al spierpijn moet volgens mij wel beetje rustig aan doen
Ik heb al de hele dag zin om te snoepen maar doe het niet (oke niet kijken naar wat ik wel gedronken heb)
Nieuwe ava . Ik dacht al, hey een nieuwe. Ik zou trouwens het thuissportschema doen . Maar das meer omdat ik nieuwe dingen proberen leuk vind.

Dit zal wel de laatste leesbare post van mij vandaag zijn. Ben suffig, verveeld en moe, maar wil niet slapen. En heb zin in morgen (dietiste, snowboarddingen regelen) maar ook weer niet (hele ochtend moeilijke wiskunde, dietiste). Dus ja, ik kraam nu eigenlijk onzin uit. Dit is poging 2 tot iets leesbaars. En ik heb tegen de honger maar weer brood gegeten. Nu ben ik boos op mezelf, want zo kom ik natuurlijk nooit aan een normaal eetpatroon . Morgen wordt alles beter. Voor iedereen hier .
pi_61917097
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

O, jij eet ook uit protest! Dat is zo herkenbaar, ik had ook zo'n kennis, best dikke oudere vrouw. Die zei dan altijd met zo'n blik op mij: "Wacht maar, na je 30e komt er elk jaar minstens een kilo bij!" Dan nam ik meteen nog 2 kroketten

De TT riep me
pi_61917140
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:09 schreef ColdFeet het volgende:
Ik sport ook vanalles wat En ik eet ook vanalles wat En ik heb een kont waar een afrikaanse mama trots op zou zijn
Ik wou dat ik zo'n kont had, die van mij is te plat
Ik eet en sport ook vanalles wat en pik afentoe wat tips op uit dit topic, maar echt luisteren doe ik normaal niet
pi_61917192
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:11 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nieuwe ava . Ik dacht al, hey een nieuwe. Ik zou trouwens het thuissportschema doen . Maar das meer omdat ik nieuwe dingen proberen leuk vind.

mijn buikdans ava
En ja iets nieuws is altijd leuk....
pi_61917197
Ja, zo'n bol kontje wil ik ook wel. Ik heb ook zo'n platte Hollandse kont. Niet echt je van het.
pi_61917450
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:11 schreef Laureline het volgende:

[..]

O, jij eet ook uit protest! Dat is zo herkenbaar, ik had ook zo'n kennis, best dikke oudere vrouw. Die zei dan altijd met zo'n blik op mij: "Wacht maar, na je 30e komt er elk jaar minstens een kilo bij!" Dan nam ik meteen nog 2 kroketten

De TT riep me
Ja En als er geen protest is dan eet ik niks want dan heb ik daar geen zin in Dan protesteer ik weer tegen het 's ochtends moeten eten. Totdat verstandigheid weer de overhand krijgt.
pi_61917502
Nee, ik heb echt een ronde bips. Feest met broeken passen
pi_61917538
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Kan niet. Er slingeren tig schema's rond in dit topic, allemaal van ontbijt tot late night snack.
Kan wel. Want die schema's zijn nogal prive geloof ik en ik heb deze week 6x de vraag hoe ik eraan kon komen gepost maar iedereen slowchat eroverheen. Ik weet dat Kim er één heeft maar die was niet voor iedereen toch?

Ik ga het wasbord boek wel lezen.

Trusten
pi_61917585
Mijn kont is normaal. Mag dat ook. Ik was mij er nooit zo bewust van, dat ik een kont had. Totdat ik vriendinnetjes kreeg waarvan een een negerinnen bil had (echt enorm) en een een platte brede bil. En samen uren konden klagen. En ik zat er maar een beetje bij Ja mijne is wel eh.. eh...
Sindsdien let ik ook op konten. Heb je ooit een politie agente gezien met een normale kont?
  donderdag 25 september 2008 @ 22:22:48 #82
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61917624
Echt?

Da's kut.

Weet je wat, ik ga ze sharen via google docs en knal ze in de OP.

Moet Kim ze alleen even opsturen want ik kan ze tussen de duizend docs niet meer vinden
pi_61917669
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:21 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mijn kont is normaal. Mag dat ook. Ik was mij er nooit zo bewust van, dat ik een kont had. Totdat ik vriendinnetjes kreeg waarvan een een negerinnen bil had (echt enorm) en een een platte brede bil. En samen uren konden klagen. En ik zat er maar een beetje bij Ja mijne is wel eh.. eh...
Sindsdien let ik ook op konten. Heb je ooit een politie agente gezien met een normale kont?
Maar volgens mij mag jij sowieso niet klagen over je lichaam
pi_61917672
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:20 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Kan wel. Want die schema's zijn nogal prive geloof ik en ik heb deze week 6x de vraag hoe ik eraan kon komen gepost maar iedereen slowchat eroverheen. Ik weet dat Kim er één heeft maar die was niet voor iedereen toch?

Trusten
Dan had je vast ok gelezen dat je een PM naar Kim moet sturen met je email adres

Mr PF vond vorige week die red wings nog wel leuk, vandaag kwam hij me vertellen dat ze passé zijn en dat iedereen er mee loopt en dat ik ze dus niet meer moet kopen
pi_61917719
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:22 schreef SHE het volgende:
Echt?

Da's kut.

Weet je wat, ik ga ze sharen via google docs en knal ze in de OP.

Moet Kim ze alleen even opsturen want ik kan ze tussen de duizend docs niet meer vinden

SHE=lief

@PF nee dat had ik niet gezien want ik lees niet alles hier, dit topic gaat echt in een moordend tempo.

En nou ga ik echt slapen.
Morgen tentamen....
pi_61917738
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:20 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Trusten
Staat ook 1 schema in de OP . Moet je op de link bij het SHE-dieet klikken, dan krijg je de 'standaard-versie'. Die van Kim was een aangepaste versie. Als ik het goed begrepen heb . Ik ga slapen. Serieus gewoonlijk pas over anderhalf uur, maar dit schiet ook niet op.
pi_61917794
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:25 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

SHE=lief

@PF nee dat had ik niet gezien want ik lees niet alles hier, dit topic gaat echt in een moordend tempo.

En nou ga ik echt slapen.
Morgen tentamen....
Slaap lekker en succes met je tentamen morgen
pi_61917800
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:24 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar volgens mij mag jij sowieso niet klagen over je lichaam
Jawel hoor. Iedereen heeft evenveel recht op klagen
Mijn probleem is meer om gezond te eten en regelmatig.
Het ene moment overleef ik op twee boterhammen en een fles wijn,
het volgende moment eet ik ontzettend veel yoghurt, brood, fruit, zakken snoep, koekjes etc.
Dan bedenk ik me opeens dat veganistisch zijn ook een goed idee is. En dan heb ik daar heel lang over na bedacht en doe ik het 1 dag
Sonja Bakker heb ik wel vijf weken gedaan! Maar dat was omdat ik dat honger gevoel ergens ook wel fijn vond. Maar ik ben dan ook machochistisch.

Plan B: Normaal worden!
pi_61917838
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:21 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

Zou dat niet te maken hebben met de nogal onflatteuze broeken die ze dragen?
pi_61917843
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Jawel hoor. Iedereen heeft evenveel recht op klagen
Mijn probleem is meer om gezond te eten en regelmatig.
Het ene moment overleef ik op twee boterhammen en een fles wijn,
het volgende moment eet ik ontzettend veel yoghurt, brood, fruit, zakken snoep, koekjes etc.
Dan bedenk ik me opeens dat veganistisch zijn ook een goed idee is. En dan heb ik daar heel lang over na bedacht en doe ik het 1 dag
Sonja Bakker heb ik wel vijf weken gedaan! Maar dat was omdat ik dat honger gevoel ergens ook wel fijn vond. Maar ik ben dan ook machochistisch.

Plan B: Normaal worden!
Dat klinkt inderdaad niet erg gezond.....
En inderdaad iedereen mag klagen
pi_61917850
Sterkte morgen chico! En met je enkel! Vervelend
  donderdag 25 september 2008 @ 22:31:21 #92
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61917929
ik ben ook moe... en ik heb geen drol gedaan op mn vrije rommel avond dus morgen ligt nog steeds mn enorme afwas er.

ew ik kijk nu een enge shockdoc over een man met heeeeele enge wratten...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61917930
Mijn kont is op zich prima, als ik 15 centimeter langer was geweest...

Ronde konten zijn helemaal niet handig met broeken passen inderdaad. Staan altijd open aan de achterkant.
Ik denk trouwens dat er bijna niemand van zichzelf een perfecte kont heeft, politieagentes hebben gewoon de pech dat ze geen broek aan kunnen trekken die de boel in model duwt.
pi_61917952
Kut zeg, heb ik alweer honger.

Ik ga maar naar bed, dat helpt.
pi_61917956
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad niet erg gezond.....
En inderdaad iedereen mag klagen
Nou ja het is meer dat ik schema's gebruik om te kijken wat ik kan eten. Ik kom over het algemeen niet verder dan crackers met hagelslag. En na een paar weken elke dag alleen maar crackers met hagelslag gaat dat ook vervelen Maar ik vind dan alles vies of het stinkt of ik heb er geen zin in, en als het zwart op wit staat dan moet ik het wel eten!

Maar goed, beetje offtopic
pi_61918143
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:31 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Nou ja het is meer dat ik schema's gebruik om te kijken wat ik kan eten. Ik kom over het algemeen niet verder dan crackers met hagelslag. En na een paar weken elke dag alleen maar crackers met hagelslag gaat dat ook vervelen Maar ik vind dan alles vies of het stinkt of ik heb er geen zin in, en als het zwart op wit staat dan moet ik het wel eten!

Ja maar alleen crackers met hagelslag of die rare dingen en zeker ook veel afwisselen kan toch nooit goed voor je zijn?

En je doet niet mee met het SHE dieet?
pi_61918178
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:31 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Nee, DIT is nu juist ontopic . Het gaat over eten, eetpatroon etc. Het hoort hier niet over vriendjes etc te gaan .

En dankje . Mijn enkel doet het eigenlijk best goed nu. Tape zit erg strak, maar ik zou bijna willen gaan springen . Alleen al omdat de fysio zei "tape is geen gips, als je gaat springen bestaat de kans dat je er alsnog een keer doorheen gaat". Nu wil ik dat proberen .

Oh ja, ik ging slapen. Maar de badkamer is bezet. Blijf ik nog wel even hier ...
pi_61918317
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ja maar alleen crackers met hagelslag of die rare dingen en zeker ook veel afwisselen kan toch nooit goed voor je zijn?

En je doet niet mee met het SHE dieet?
Nee denk het ook niet. En volgens mij hoor ik echt 95 kilo te wegen maar heb ik stiekem een snelle schildklier of zo.

Nee ik doe niet mee, ik ga heel veel eten daarvan. Omdat je moet eten tot je genoeg hebt. Oid. Ik kan zo wel een halve kilo amandelen op Of misschien moest je eten tot je geen honger meer hebt? Maar dan ben ik de hele tijd bezig met o ik moet zo eten!! En dan ga ik meer eten.
Als ik normaal avond eet dan eet ik gewoon tot ik geen honger meer heb, tenzij het echt heel lekker is. Maar anders vind ik het teveel moeite.
pi_61918365
Je huid gaat heel naar worden van tape Heeeeeeel droog! Dus koop maar vast een pot crème
pi_61918391
Ben ik de enige die op dagen met weinig eetlust (zoals vandaag) juist ongezond eet? Dan vind ik helemaal niks lekker en is pizza/snacks/chips het enige waar ik nog enigszins zin in heb. Zucht.
pi_61918432
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Nee denk het ook niet. En volgens mij hoor ik echt 95 kilo te wegen maar heb ik stiekem een snelle schildklier of zo.

Nee ik doe niet mee, ik ga heel veel eten daarvan. Omdat je moet eten tot je genoeg hebt. Oid. Ik kan zo wel een halve kilo amandelen op Of misschien moest je eten tot je geen honger meer hebt? Maar dan ben ik de hele tijd bezig met o ik moet zo eten!! En dan ga ik meer eten.
Als ik normaal avond eet dan eet ik gewoon tot ik geen honger meer heb, tenzij het echt heel lekker is. Maar anders vind ik het teveel moeite.
Ja maar dat je het van buiten niet ziet wil niet zeggen dat het van binnen goed met je gaat he

En kan SHE (als ze tijd heeft) niet iets anders voor je verzinnen?
pi_61918474
Ja. Ik eet dan koekjes (bah) want daarvan merk je niet dat je ze hebt gegeten (geen vol gevoel)
pi_61918516
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:41 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ja maar dat je het van buiten niet ziet wil niet zeggen dat het van binnen goed met je gaat he

En kan SHE (als ze tijd heeft) niet iets anders voor je verzinnen?
SHE heeft het al druk genoeg
Ik denk dat ik zelf maar gewoon me moet force feeden met boterhammen pindakaas
pi_61918587
Oh TIP:
Eet je brood oud
en je gebakken aardappels koud

dan kan je lichaam de voedingsstoffen slechter opnemen Ofwel je wordt er minder dik van dan dan vers brood en warme aardappels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_61918600
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:40 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Je huid gaat heel naar worden van tape Heeeeeeel droog! Dus koop maar vast een pot crème
Hoeft niet...
Nog altijd spijt dat ik geen foto's heb gemaakt

Mini, ja, super-irritant. Ik koop maar gewoon altijd dezelfde spijkerbroeken enzo, en ik heb ontdekt dat ze van MAC goede nette broeken hebben voor allerlei figuren. Lange benen, korte benen, dikke dijen en/of een ferme bips... Allemaal verschillende modellen voor. Wel prijzig vind ik, euro of 90, 100 voor een broek.
pi_61918685
Je hebt wel een foto gemaakt in een jurkje op je balkon. at je het liefst naakt rondliep tegen de jeuk. Of ik ben gewoon heel visueel ingesteld en zie alles voor me
pi_61918707
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh TIP:
Eet je brood oud
en je gebakken aardappels koud

dan kan je lichaam de voedingsstoffen slechter opnemen Ofwel je wordt er minder dik van dan dan vers brood en warme aardappels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het leek mij ook altijd BS dat er in geroosterd brood minder kcal zitten dan in gewoon brood, en dat er in een tosti meer zitten dan een gewone boterham met kaas, maar dat schijnt ook waar te zijn.
pi_61918775
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:45 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hoeft niet...
Nog altijd spijt dat ik geen foto's heb gemaakt

Mini, ja, super-irritant. Ik koop maar gewoon altijd dezelfde spijkerbroeken enzo, en ik heb ontdekt dat ze van MAC goede nette broeken hebben voor allerlei figuren. Lange benen, korte benen, dikke dijen en/of een ferme bips... Allemaal verschillende modellen voor. Wel prijzig vind ik, euro of 90, 100 voor een broek.
Hm, dat heb ik vaker gehoord. Toch eens naar kijken. Bij Esprit heb ik ook weleens geluk, hoewel het heel erg verschilt per model.
Vroeger had ik de perfecte broek van G-star, maar die maken ze niet meer.
pi_61918821
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:47 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Je hebt wel een foto gemaakt in een jurkje op je balkon. at je het liefst naakt rondliep tegen de jeuk. Of ik ben gewoon heel visueel ingesteld en zie alles voor me
??
Nee, dat tape-incident was jaaaaren geleden, toen ik 13 was ofzo. Maar ik heb na de kijkoperatie afgelopen jaar een heul vieze foto geplaatst
pi_61918863
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

??
Nee, dat tape-incident was jaaaaren geleden, toen ik 13 was ofzo. Maar ik heb na de kijkoperatie afgelopen jaar een heul vieze foto geplaatst
Nou mijn been lijkt niet allergisch te zijn . Of merk je dat pas na een paar dagen?
pi_61918979
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:52 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nou mijn been lijkt niet allergisch te zijn . Of merk je dat pas na een paar dagen?
Ik had afgelopen april na een dag Elastoplast al gierende jeuk. Maar toen het de eerste keer gebeurde, dacht ik dat dat gewoon irritatie was, van het ingepakt zitten zeg maar.
pi_61919093
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

??
Oh dan had er iemand anders vorige/deze zomer last van tape!!
  donderdag 25 september 2008 @ 23:01:46 #113
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61919175
En toch is het echt waar, van de aardappels en brood.
Sterker nog, je eten koud eten en brood roosteren is een techniek die echt kan helpen bij afvallen. Of zondigen..gewoon alles koud laten worden

Bhoedisten kennen deze truuk al. Warm eten wordt toegepast bij ziekte, evenwichtsstoornissen en depressie, terwijl je bij overzadiging juist geadviseerd zult worden koud te eten.
Alleen gooien zij het op je chakra's oid

Overigens proef je je eten beter als het kouder is en eet je bewuster.
Ik laat altijd alles afkoelen, niet omdat ik dat toepas om af te vallen, maar omdat ik mijn eten lauw altijd lekkerder vind. Ik heb een schurfthekel aan heet eten of hete dranken
pi_61919244
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:01 schreef SHE het volgende:
En toch is het echt waar, van de aardappels en brood.
Sterker nog, je eten koud eten en brood roosteren is een techniek die echt kan helpen bij afvallen. Of zondigen..gewoon alles koud laten worden

Bhoedisten kennen deze truuk al. Warm eten wordt toegepast bij ziekte, evenwichtsstoornissen en depressie, terwijl je bij overzadiging juist geadviseerd zult worden koud te eten.
Alleen gooien zij het op je chakra's oid

Overigens proef je je eten beter als het kouder is en eet je bewuster.
Ik laat altijd alles afkoelen, niet omdat ik dat toepas om af te vallen, maar omdat ik mijn eten lauw altijd lekkerder vind. Ik heb een schurfthekel aan heet eten of hete dranken
Maar geroosterd brood met hagelslag helpt zeker weer niet?
Mijn avondeten was wel koud vandaag
  donderdag 25 september 2008 @ 23:05:39 #115
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61919294
Oh en voor we misverstanden krijgen: het is dus NIET zo dat koude aardappels of geroosterd brood minder kcal bevatten.
HEt enige wat eraan ontrokken wordt is water; en aardappels bevatten zetmeel.
Daarbij is het beter verteerbaar.

Het tosti verhaal is onzin, een tosti is niet vetter dan een boterham met kaas.
pi_61919305
Ik vind koude of lauwe thee ook lekker
en lauwe koffie

Eten eigenlijk ook Ik kan er een uur over doen.. Neem ik een hapje.. Half uur later nog een beetje. Uur later eet ik de rest op

Ik dacht juist dat bij warm eten je sneller vol raakt
en je het beter ruikt
pi_61919307
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Oh dan had er iemand anders vorige/deze zomer last van tape!!
Ik weet niet; ik geloof dat ik er hier niet over gepost heb, alleen in de CUL-SC.
Het komt trouwens best veel voor, geloof ik.
pi_61919339
Het is mij uitgelegd dat ze minder kcal bevatten doordat het lichaam ze slechter op kan nemen. (De vezels.. en dat vezels in principe ook energie leveren)

Maar ik vond het nog een beetje een vaag verhaal
  donderdag 25 september 2008 @ 23:09:08 #119
331 Merel
Be here now.
pi_61919406
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:01 schreef Isegrim het volgende:
Morgen is het avondeten ook niet dieettechnisch verantwoord trouwens, want dan ga ik pizza eten met een ex-collega, bij Angelo Betti, de oudste pizzeria in R'dam.
Dan komen we elkaar misschien nog wel tegen! Ik verwacht daar in ieder geval vlak voor sluitingstijd nog even snel binnen te vallen om een pizza naar binnen te werken

Zaterdag ga ik boodschappen doen voor komende week en ga ik beginnen met het SHE-plan om Merel 2.0 te creëren. Dus ik geniet nu en morgen nog even van m'n laatste smokkelwaar En vanaf volgende week wordt ik dus slank en strak

En ik las dat het voor een hoop van jullie vandaag een rotdag was Wat een vervelende berichten allemaal! Ik hoop echt dat alles voor iedereen weer goed komt!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61919446
Ik ga slapen (als dat nog gaat na 3 blikjes red bull)
  donderdag 25 september 2008 @ 23:11:01 #121
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61919475
oh en nog 1 en dan houd ik erover op;
de reden dat het voedingscewntrum aangeeft dat een gerossterde boterham minder kcal bevat dan een gewone, is omdat die sukkels zijn vergeten dat een geroosterde boterham minder weegt dan een verse.
De hele kcal berekening is dus FALSE.

Het enige wat er bij de tosti veranderd is de voedingswaarde, door de kaas te verhitten neemt de voedingswaarde af.
Maar vet blijft het sowieso, net zo vet als in vaste vorm.

Waarom deze mythes toch de wereld in zijn geholpen: verminderde voedingswaarde zou je kunnen doen afvallen. Keerzijde is echter, dat jezelf onthouden van de voedinswaarde weer andere negatieve gevolgen heeft.
Kun je net zo goed gaan vasten.

De geroosterde boterham echter is altijd een goed idee, je verteert 'm sneller en past dus goed in een dieet.
  donderdag 25 september 2008 @ 23:13:02 #122
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61919536
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Het is mij uitgelegd dat ze minder kcal bevatten doordat het lichaam ze slechter op kan nemen. (De vezels.. en dat vezels in principe ook energie leveren)

Maar ik vond het nog een beetje een vaag verhaal
Het zou wat zijn dat een product in kcal afneemt omdat je het roostert

Hell, dan zou ik alles in een broodrooster proppen.

Vergeet je morgen je school niet om een wetenschappelijke onderbouwing van deze bewering te vragen?
  donderdag 25 september 2008 @ 23:13:19 #123
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_61919545
Ik houd veel meer van warm eten... broodjes rooster ik vaak, iets anders warm bij m'n brood... bouillon of gekookt ei ofzo en 's avonds ook gewoon warm.
Maar niet te warm he, je moet je bek niet branden... dat is met koffie altijd zo, niet relaxed
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 25 september 2008 @ 23:14:54 #124
14746 k_i_m
pi_61919596
Ik heb zin in een stukje cervelaatworst. Mag zeker niet he? .
In my life
Why do I smile
  donderdag 25 september 2008 @ 23:16:13 #125
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61919633
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:14 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb zin in een stukje cervelaatworst. Mag zeker niet he? .
Ik heb liever dat je kipgrilworst in huis haalt.,

Mini stukje mag je wel, snijd maar plakje af van 4 cm dik.
pi_61919645
Ik heb nergens zin in!! Mis alleen "het iets in mn mond stoppen"
Heb net dan ook gewoon de kast dicht gedaan, toen ik op zoek was naar iets!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61919662
Oeh SHE, ik had trouwens mijn polenta even snel onder de grill gedaan met wat parmezaan...

Morgen een paar polentacrostini met gerrookte mozzarella maken
pi_61919690
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:13 schreef SHE het volgende:

[..]

Het zou wat zijn dat een product in kcal afneemt omdat je het roostert

Hell, dan zou ik alles in een broodrooster proppen.

Vergeet je morgen je school niet om een wetenschappelijke onderbouwing van deze bewering te vragen?
Nee het had niets met roosteren te maken.
Ik moet wel boeken kopen van het voedingscentrum en zo
  donderdag 25 september 2008 @ 23:18:04 #129
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61919691
Hier nog wel interessant leesvoor inzake geroosterd brood:

http://www.ergogenics.org/voeding74.html
pi_61919711
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:16 schreef vamperotica het volgende:
Ik heb nergens zin in!! Mis alleen "het iets in mn mond stoppen"
Heb net dan ook gewoon de kast dicht gedaan, toen ik op zoek was naar iets!
Erg he Maar voor jou!
  donderdag 25 september 2008 @ 23:18:47 #131
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61919713
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:17 schreef ColdFeet het volgende:
Oeh SHE, ik had trouwens mijn polenta even snel onder de grill gedaan met wat parmezaan...

Morgen een paar polentacrostini met gerrookte mozzarella maken
Ouwe snoeperd

Alsof ik mijn mama hoor!
pi_61919746
Ik heb zin in baklava. Hoef niet te vragen of dat mag.
Maar ik ben sterk! Ben niet verzand in troost-vreten, ondanks die afwijzing en het feit dat ik een megazak mini-Daimpjes heb gekocht bij Ikea!
  donderdag 25 september 2008 @ 23:19:33 #133
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61919757
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Nee het had niets met roosteren te maken.
Ik moet wel boeken kopen van het voedingscentrum en zo
Meen je dit? verplichte literatuur?

Mijn god.......
pi_61919795
Jup! Nevo tabel en nog wat onzin.
pi_61919806
Ow ja lijstje...
O: rond 9.00 ontbijt ik trouwens pas...Best laat eik! uhm... kom yoghurt met allbrans, lijnzaad, tarwezemelen en muesli
T: 2 kiwi's
L: blikschilderij, met spitskool en 2 gekookte eitjes ( best een behoorlijke bak)
T: kiwi en nog een schaaltje met t zelfde als mn ontbijt...Opgelekekrd met een paar schuddebuikjes en 2 bokkepootjes
D: broccoli met vis en ui
  donderdag 25 september 2008 @ 23:22:10 #136
14746 k_i_m
pi_61919863
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:16 schreef SHE het volgende:

[..]

Mini stukje mag je wel, snijd maar plakje af van 4 cm dik.
Nah, één plakje is ook net niks. Dan ga ik er waarschijnlijk op zuigen van ellende .
Maar kipgrilworst is dus beter. *noteert*

ik ben enorm fan van grilworst met kaas. Die vind ik bij vlagen zó lekker
In my life
Why do I smile
pi_61919883
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:18 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Erg he Maar voor jou!
Ja erg dat het zo'n gewoonte geworden is!!
En het voelt ook errug fijn weer een beetje te voelen of ik wel of niet écht honger heb!
Vinnik zelf eik al best snel trouwens..
  donderdag 25 september 2008 @ 23:23:05 #138
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61919896
Ik ga je niet ontmoedigen, maar wil je wel aanraden je studie zo academisch mogelijk aan te pakken.
Filteren, zelf nadenken, zelf onderzoeken.

Ik ken het Voedingscentrum heel goed en voor mij vallen die in de categorie bio-terroristen, net als greenpeace
Als mijn school mij zou dwingen die crap te lezen dan had ik mezelf uit protest in de aula vastgeketend, butt naked, met een kroket in mijn aars !
pi_61919936
Oeh, ik ben dol op uien. Langzaam gesmoord/gecarameliseerd in wat olie en met een flinke scheut azijn en veel zwarte peper Geweldig, zo zoet
pi_61919975
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:23 schreef SHE het volgende:
Als mijn school mij zou dwingen die crap te lezen dan had ik mezelf uit protest in de aula vastgeketend, butt naked, met een kroket in mijn aars !
Au
pi_61920004
quote:

god woman, je bent een freak echt waar

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_61920024
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:24 schreef ColdFeet het volgende:
Oeh, ik ben dol op uien. Langzaam gesmoord/gecarameliseerd in wat olie en met een flinke scheut azijn en veel zwarte peper Geweldig, zo zoet
Jaaaaaaaaa jammie!!
Nu alleen ff snel als "opvulling" beetje opgebakken en door de rest heen gegooid. ( Da hak nog over van gister) Was trouwens ook al zoiets...."Normaal" zou ik gewoon dooreten tot alles op was!
pi_61920068
Ik ben gestopt met het Voedingscentrum serieus te nemen toen ik las dat ze adviseren om niet meer dan 3 eieren per week te eten.
En ze vinden kaas en melk gezonde produkten.
pi_61920081
Die tosti is dus wel onzin? Mooi.
Daarbij zou ik me trouwens hooguit kunnen voorstellen dat de samenstelling van het vet in de kaas verandert en dat het daardoor ongezonder wordt, maar zelfs dan is het vast geen groot verschil.

Dat van geroosterd brood is fijn om te weten, ik hou helemaal niet van boterhammen maar geroosterd is het al een stuk beter. Is het trouwens ook ok om af en toe 's avonds geroosterd (bruin) brood ipv aardappels te eten?
pi_61920099
Beetje melk moet toch ook wel?
(Vampje zet dr kids nog steeds braaf 3 x per dag een glaasje melk voor dr neus)
pi_61920148
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:16 schreef SHE het volgende:

[..]

Oeh, zo heb ik laatst ontdekt dat kipknakworst stukken magerder is dan andere knakworst. Iets van 85kcal per 100 gram in plaats van 180. Dat loont de moeite.
Zo kun je nog beter knakworst op brood eten dan kaas...
pi_61920168
Haha Ja ik moet soms denken aan dit topic niet dat wij (jullie) alles weten.. Maar soms denk ik wel van.. Beetje onzinnig allemaal Dat ik bijv. beter kan uitleggen waarom sommige basis dingen in scheikunde zo zijn

En dat als ik een vraag stel die niet precies aansluit op de stof, zijn er geen antwoorden En ik roep heel vaak weetjes de klas in en weet ook van een paar dingen gewoon (waar gaat heel veel graan heen > voer voor koeien, waar zit gluten in > tarwe rogge gerst haver) en dan krijg ik al ontzag van medeleerlingen Dus dat valt me wel tegen. En sommige mensen zijn echt heel dom! En die zien het niet, die willen alleen maar gelijk hebben. Ik ben ook niet geniaal, maar ik sta wel open voor suggesties.

Maaaar goed. Verder is het heel leuk.Niet te moeilijk, gewoon chillend. Alleen moet ik nu nog even snel een opdracht maken (SOG)
pi_61920226
Nou ja, stiekem ben ik wel geniaal. Maar heel lui. En ik kan niet plannen. Anders was ik nu al afgestudeerd en was ik bezig met de eerste maand van mijn baan voor de komende 45 jaar!
  donderdag 25 september 2008 @ 23:32:58 #149
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61920242
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:29 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Oeh, zo heb ik laatst ontdekt dat kipknakworst stukken magerder is dan andere knakworst. Iets van 85kcal per 100 gram in plaats van 180. Dat loont de moeite.
Bingo
  donderdag 25 september 2008 @ 23:34:42 #150
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61920300
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou ja, stiekem ben ik wel geniaal.
Mijn narcistische inborst vind dat ook van mijzelf.
pi_61920336
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:29 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

En runderknakworst? Dat zijn de enige die ik binnen te houden vind. Die van Unox, dan
  donderdag 25 september 2008 @ 23:36:31 #152
14746 k_i_m
pi_61920381
Ooooh, broodje knakworst met mayo, ketchup, mosterd en gebakken uitjes .
In my life
Why do I smile
pi_61920403
Ik bouw altijd figuurtjes van knakworst en sateprikkers. En dan op een broodje en plakken kaas er over en dan in de oven. En dan wordt het een soort slagveld
  donderdag 25 september 2008 @ 23:38:41 #154
14746 k_i_m
pi_61920465
In Denemarken zijn ze pas goed met broodjes worst .
In my life
Why do I smile
pi_61920494
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:36 schreef k_i_m het volgende:
Ooooh, broodje knakworst met mayo, ketchup, mosterd en gebakken uitjes .
Rauwe ui en gebakken uitjes, zelfs. En mosterdmayo
  donderdag 25 september 2008 @ 23:44:30 #156
14746 k_i_m
pi_61920656

Pølse
In my life
Why do I smile
  donderdag 25 september 2008 @ 23:48:15 #157
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61920768
Ik heb maar 1 liefde:

Chili dogs
  donderdag 25 september 2008 @ 23:49:13 #158
14746 k_i_m
pi_61920787
Waar kan je die halen? Nog nooit van gehoord .
In my life
Why do I smile
pi_61920886
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:34 schreef SHE het volgende:

[..]

Mijn narcistische inborst vind dat ook van mijzelf.
Hey, er is niks zo erg als valse bescheidenheid... Het heeft geen zin om de waarheid te ontkennen.
  donderdag 25 september 2008 @ 23:53:47 #160
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61920908
In Amsterdam stond vroeger een kraam, bij het Leidsche plein s'nachts. Weet niet of die nog bestaat.

Ik maak ze thuis, als HE een avondje vrienden + bier heeft.

1 grote pan chili
2 zakken hotdog broodjes ( niet die slappe, maar die lange stevige ) van de Makro
1 pak rookworst-achtige knakworsten american style , ook van de Makro
Amerikaanse mosterd
Pickles
Ketchup
Cheddar voor de liefhebbers

*rrrrrrrrrrrroaaaaaaaaaaaarrrrr*
pi_61920917
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:35 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

En runderknakworst? Dat zijn de enige die ik binnen te houden vind. Die van Unox, dan
Dat weet ik niet precies, maar de kip-variant was in elk geval ruimschoots beter dan alle andere.

Ik doe het trouwens al voor ketchup en mosterd, minder ongezond dan mayo. Hoewel ik toch ook een keer zo'n chili dog moet proberen. Twee liefdes combineren.
pi_61921033
Over rookworst-achtige knakworsten gesproken, die hotdogs van de Hema vind ik ook best lekker.

Maar goed, dit is helemaal geen goed onderwerp voor een dieettopic.
  Vis een optie? vrijdag 26 september 2008 @ 00:06:46 #163
70532 loveli
N
pi_61921165
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:35 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Weet niet of het die van Unox waren, maar toevallig heb ik gisteren een rondje bijsluiters gedaan. In alle knakworsten die ik zag zat kip- of kalkoenseperatorvlees. Je weet wel, wat er nog aan flinters van een karkas kan worden afgekookt. Wel mager.
crap in = crap out
pi_61921680
Opdracht is saai
pi_61922339
ik heb echt teveel gedronken is maar goed dat ik thuisgebracht ben

@Miss_S: de DE cafe ontmaagding heb je dus al overleefd, nu mij nog
Ja doei.
pi_61922868
Mogguh....
Pfff.....Van mij mag het wel weer zomer worden!
  vrijdag 26 september 2008 @ 07:15:25 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61922908
TVP.
Ik ben door m'n rug gegaan gisteravond . Kon amper meer overeind komen. Nu gaat het wel weer, maar ik moet wel een beetje rustig aan doen vandaag... Vanavond ws even rondje zwemmen in het hotel, dat helpt vast .
Nu moet ik opschieten, want ik moet zo naar het werk. Lees later wel bij.

Edit: oh ja, nog even een voor iedereen die het nodig heeft . Dat met dat beschermengeltje heb ik ook, Tink. Uiteindelijk komt alles goed. En ik ben een die hard-atheïst, maar stiekem denk ik ook altijd: "Als iets zus of zo gaat, dan heeft dat een bedoeling" . Dat is mijn manier om de realiteit te handlen .
Niet meer actief op Fok!
pi_61922929
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:11 schreef SHE het volgende:
de reden dat het voedingscewntrum aangeeft dat een gerossterde boterham minder kcal bevat dan een gewone, is omdat die sukkels zijn vergeten dat een geroosterde boterham minder weegt dan een verse.

Het enige wat er bij de tosti veranderd is de voedingswaarde, door de kaas te verhitten neemt de voedingswaarde af.

Waarom deze mythes toch de wereld in zijn geholpen: verminderde voedingswaarde zou je kunnen doen afvallen. Keerzijde is echter, dat jezelf onthouden van de voedinswaarde weer andere negatieve gevolgen heeft.

De geroosterde boterham echter is altijd een goed idee, je verteert 'm sneller en past dus goed in een dieet.
Het Voedingscentrum is een kutclub die zwaar gesponsord wordt door Unilever en consorten. "Eerlijk over eten", yeah, righ, m'n reet.
pi_61922947
Viking....AU!
Da's nie fijn door je rug gaan!
pi_61922973
Zal ik vertrouwen op het beschermengetje en mijn baan vast opzeggen? Iets zegt me dat ik vast per 1 november wel een nieuwe baan zal vinden. Ik heb eigenlijk nog nooit zonder werk gezeten...
Aan de andere kant vind ik het risico groot. Isegrim, ik hoef niet per se bij een advocatenkantoor te werken, maar voor het afstuderen is dat wel handig!
pi_61922988
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:15 schreef Viking84 het volgende:
TVP.
Ik ben door m'n rug gegaan gisteravond . Kon amper meer overeind komen. Nu gaat het wel weer, maar ik moet wel een beetje rustig aan doen vandaag... Vanavond ws even rondje zwemmen in het hotel, dat helpt vast .
Nu moet ik opschieten, want ik moet zo naar het werk. Lees later wel bij.

Edit: oh ja, nog even een voor iedereen die het nodig heeft . Dat met dat beschermengeltje heb ik ook, Tink. Uiteindelijk komt alles goed. En ik ben een die hard-atheïst, maar stiekem denk ik ook altijd: "Als iets zus of zo gaat, dan heeft dat een bedoeling" . Dat is mijn manier om de realiteit te handlen .
Uhm Viking, pas je wel op met je rug en het werk dat je nu doet? Als je bij gordijnhaken vouwen oid de hele dag moet staan, kan dat nog behoorlijk zwaar voor je rug worden. Doe voorzichtig .

Ik had geroosterd brood vanochtend . Geweldig idee. Voor de rest ben ik nog steeds mijn verveelde, ik heb nergens zin in, zelf. En verse sinaasappelsap . Te vroeg opstaan heeft zo zijn voordelen.
pi_61923007
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Zal ik vertrouwen op het beschermengetje en mijn baan vast opzeggen? Iets zegt me dat ik vast per 1 november wel een nieuwe baan zal vinden. Ik heb eigenlijk nog nooit zonder werk gezeten...
Aan de andere kant vind ik het risico groot. Isegrim, ik hoef niet per se bij een advocatenkantoor te werken, maar voor het afstuderen is dat wel handig!
Als je je huidige baan echt kut vindt, kun je ook nog altijd besluiten om gewoon tijdelijk iets aan te pakken en van daaruit verder te zoeken... Maar ik zou het vel niet verkopen voor de beer geschoten is... Maar goed, ik heb een gruwelijke hekel aan financiële onzekerheid.
pi_61923035
mogge!

ik hoop dat heel veel koffie helpt
en voor Viking
Ja doei.
  vrijdag 26 september 2008 @ 07:43:49 #174
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61923056
Cinnamongirl, ik zou het misschien wel doen, dat wat jij zegt. En dan gewoon de lat even erg laag wat betreft een vervangende tijdelijke baan. Alles beter dan waar je nu zit, zo klinkt het.
Succes!

En goedemorgen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61923060
Brrrr. rugklachten lijken me erg naar. Sterkte Viking.
Jeetje, het gaat niemand deze week voor de wind...
pi_61923068
Eigenlijk ha dik besloten dat ik best een (witte) boterham met XL hagelslag mocht....Kind is jarig en dus feest enzo...Maar de kids hebben al gegeten dus ik ga gewoon aan mn yoghurtje met zooi! Ga vast vanmiddag en vanavond ( en de rest van t weekeind ) al wel genoeg zondigen!
pi_61923071
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het Voedingscentrum is een kutclub die zwaar gesponsord wordt door Unilever en consorten. "Eerlijk over eten", yeah, righ, m'n reet.
Dank u. Dat roep ik ook al een paar topics lang. Blij dat ik niet de enige ben die dit vind.

Mogguh!

Sterkte met je rug Viking
The way you rock'n'roll
pi_61923080
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dank u. Dat roep ik ook al een paar topics lang. Blij dat ik niet de enige ben die dit vind.
Het ergste is dat de meeste mensen dat niet doorhebben en dus blind vertrouwen op wat die toko ze aansmeert,
  vrijdag 26 september 2008 @ 07:47:43 #179
331 Merel
Be here now.
pi_61923091
quote:
Ik heb het anderhalf jaar geleden gedaan, m'n baan opgezegd voordat ik een nieuwe had. Maar ik had een opzegtermijn van 3 maanden, dus dat is nog een iets veiligere termijn. Voor mij was het nodig om het zo te doen omdat ik anders niet écht hard naar een andere baan op zoek zou gaan. Ik zal al tijden te klagen over m'n werk, maar ik dééd er niks aan. En nu moest ik opeens wel. En toen ik mezelf eenmaal die schop onder m'n kont en die stok achter de deur gegeven had, was die nieuwe baan ook binnen no time geregeld.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  vrijdag 26 september 2008 @ 07:47:53 #180
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61923092
Hee, gefeliciteerd, vamp! Wie van de 5?
pi_61923101
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:47 schreef Sugar het volgende:
Hee, gefeliciteerd, vamp! Wie van de 5?
Tnx...Nr 3 wordt 5...
En is superblij met de slingers en ballonnen en geen woord over ontbrekende kadootjes (Krijgt ie pas vanmiddag als iedereen thuis is)
pi_61923104
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:45 schreef vamperotica het volgende:
Eigenlijk ha dik besloten dat ik best een (witte) boterham met XL hagelslag mocht....Kind is jarig en dus feest enzo...Maar de kids hebben al gegeten dus ik ga gewoon aan mn yoghurtje met zooi! Ga vast vanmiddag en vanavond ( en de rest van t weekeind ) al wel genoeg zondigen!
doe ik met je mee
pi_61923107
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het ergste is dat de meeste mensen dat niet doorhebben en dus blind vertrouwen op wat die toko ze aansmeert,
Ja maar dat komt omdat ze gefinancierd worden door het ministerie en prediken een onafhankelijke organisatie te zijn. Het blijft me verbazen dat de overheid mee werkt hieraan want Unilever en co hebben de grootste vinger in de pap.
The way you rock'n'roll
pi_61923117
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:51 schreef draculettetje het volgende:

[..]

doe ik met je mee
Kom je dan ook wat vaker hier mee schrijven? Werkt errug stimulerend ( behalve als het over knakworste, hemaworsten en ander lekekr s gaat...)
pi_61923123
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En daaraan verbonden zit ook het 'Kies bewust' logo. Zit voornamelijk op produkten van Unilever.
Daarom vind je het logo op mayo, en yogonaise, en Festini ijsjes, maar niet op pure, biologische appelsap
pi_61923152
Maar wat is er dan allemaal wél waar?
Hoe zit het bijvoorbeeld met die melk die ons jarenlang door de neus is geboord?

Willekeurig lijstje van de kids....
O: tussen 7.00 en 8.00..... 2 (polder) boterhammetjes met kaas of worst ( momenteel is kaas met komkommer favoriet) manneke van 2 krijgt wel wit....Weet niet wat ik anders moet doen... van alles wat maar iets vezelerigs eruit ziet schijt ie meteen heel zn broek vol!)
T: op school fruit
L: 2 tot 4 boterhammetjes de ene keer met zoet ( hagelslag, maar ook fruit enzo)
T: of fruit, of een koekje, of een heul fout snoepje ( of soms zelfs wel eenpaar)
D: voornamelijk gewoon groente, aardappels en vlees, of pasta of rijst enzo....

Toetje...Iets yoghurterigs of vla of fruittaartjes ofzo

En dan braaf nog steeds die 3 glazen melk
pi_61923159
Het is een fabeltje dat melk goed voor je zou zijn. Of in ieder geval zo goed als het voedingscentrum beweerd.

Melk is niet goed voor elk
The way you rock'n'roll
pi_61923278
Ghehehe... Dat het overschat werd dat wist ik wel...
Ow en drinken tussendoor...Of gewoon wat water (da's dochterlief) of wat diksap en soms lekker foute yoghi enzo...
Ow ja en die roosviceebud met Shrek op de voorkant is ook zwaar populair!
pi_61923391
ik heb dan het goede voornemen na het weekend weer echt te beginnen
gister ook weer ontzettend gezondigd
  Vis een optie? vrijdag 26 september 2008 @ 08:33:04 #190
70532 loveli
N
pi_61923472
quote:
Volgens mij zit er iets in de lucht. Een vriend van me vond het nodig om me vanmorgen wakker te bellen met de mededeling dat 'ie gisteren z'n baan heeft opgezegd. Leuk, als ik avonddienst heb gedraaid (en dat weet 'ie).
Anyway, als je je baan opzegt en niets nieuws vindt, moet je tegen die tijd mij ff PM-en. Bij mijn bedrijf zoeken ze mensen voor fysiek kutwerk. Dan hoef jij niet meer naar de sportschool en als ik een nieuwe collega binnenhaal, krijg ik een bonus.
crap in = crap out
pi_61923510
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:54 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb echt teveel gedronken is maar goed dat ik thuisgebracht ben

@Miss_S: de DE cafe ontmaagding heb je dus al overleefd, nu mij nog
Nou overleefd........mijn tong is verbrand

goedemorgen trouwens, kan ik uitslapen blijk ik mijn wekker niet uitgezet te hebben
pi_61923548
argh! Je hebt een andere avatar!!

ik herken mensen altijd aan hun avatar
Ja doei.
pi_61923614
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 08:38 schreef motorbloempje het volgende:
argh! Je hebt een andere avatar!!

ik herken mensen altijd aan hun avatar
Sorry

Ik heb geen zin om uit bed te komen.....
pi_61923623
ja nee, dat had ik ook niet toen de wekker ging

maar zit alweer op mn werk
Ja doei.
pi_61923714
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
ja nee, dat had ik ook niet toen de wekker ging

maar zit alweer op mn werk
Ik hoef alleen maar van 12 tot 1 te werken gelukkig, maar moet wel aan een opdracht beginnen en tentamen leren

Dus ik ga me maar eens aankleden en iets te eten maken...........
pi_61923769
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 08:26 schreef draculettetje het volgende:
ik heb dan het goede voornemen na het weekend weer echt te beginnen
gister ook weer ontzettend gezondigd
Maar da's ook wel een beetje logisch, toch?
pi_61923959
quote:
Ik ga je niet ontmoedigen, maar wil je wel aanraden je studie zo academisch mogelijk aan te pakken.
Filteren, zelf nadenken, zelf onderzoeken.
OMG verplichte literatuur van het Voedingscentrum. Die vind ik nou niet echt wetenschappelijk objectief...
Doet PF HBO of de Uni? Want op het HBO vergeten ze nog al eens om je kritisch te leren kijken, alles wordt gewoon in hapklare brokjes aangeleverd onder het mom van 'zo is het', met name in de eerste jaren.

Jus 'd orange gezond enzo....

Nog even een uurtje leren, had ik gisteravond nog moeten doen maar toen had ik geen zin.
  Vis een optie? vrijdag 26 september 2008 @ 09:12:40 #198
70532 loveli
N
pi_61924063
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:07 schreef Plukie86 het volgende:
OMG verplichte literatuur van het Voedingscentrum. Die vind ik nou niet echt wetenschappelijk objectief...
Om even te nuanceren, het ging o.a. om een voedingstabel ofzo. Met calorien en voedingswaarde kunnen ze m.i. niet zoveel fout doen.
crap in = crap out
pi_61924094
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 08:55 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Maar da's ook wel een beetje logisch, toch?
in dat opzicht vraag ik me ook af of het slim is nu weer te beginnen
maar ja opletten kan natuurlijk altijd
pi_61924152
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:14 schreef draculettetje het volgende:

[..]

in dat opzicht vraag ik me ook af of het slim is nu weer te beginnen
maar ja opletten kan natuurlijk altijd
Pcies!
Zegt zij die net tóch 2 witte boterhammen met vet veel XL hagelslag en een glas cola naar binnen heeft gegooid...
pi_61924228
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:12 schreef loveli het volgende:

Om even te nuanceren, het ging o.a. om een voedingstabel ofzo. Met calorien en voedingswaarde kunnen ze m.i. niet zoveel fout doen.
Oh dat heb ik even gemist met lezen. Dan valt het nog wel mee.

PF zit je nu op de uni of het HBO?
pi_61924285
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:11 schreef SHE het volgende:

Whehehe, ik geloofde dat al niet helemaal. De enige reden dat ik geroosterde boterhammen eet is dat ik het gewoon lekker vind

O, en verder ben ik gister inderdaad gaan duiken! Verassing nog voor mijn verjaardag van een vriend Het was echt zo gaaf

Alleen nu wil ik de cursus doen, maar die kost 358 euro en ik heb nog een berg rekeningen die ik moet betalen, incl. de gemeente die me gister even afvalstoffenheffing stuurde en waar ik vast weer geen vrijstelling voor krijg omdat ik een te hoog inkomen zou hebben. Ze tellen de IBG lening namelijk mee als inkomen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61924480
Eindelijk mijn vakantiewerk salaris binnen
Kan ik mooi gaan shoppen vandaag
pi_61924761
Zo, even een dodelijk saaie post: mijn eetlijst van vandaag. En dan ga ik hard aan het werk.

O: 2 kiwi's
T: smoothie yoghurt-bosvruchten
L: bakje courgettesoep
T: 2 ikea-knackebrotjes met pindakaas, denk ik
T: amandelen
D: fajitas

T: wijn en polentacrostini en wat chips met wasabidip, denk ik
pi_61924780
Coldfeet, wat zijn fajitas?
pi_61924804
fajitas

ik wil ook!!! maar heb al voor 10 man gehakt enzo ingeslagen: ga zelf hamburgers maken en bakken

fajita's zijn wraps, in dit geval met kip, paprika en rode ui schat ik zo in, met een lekker olijfolie-badje met wat kruiden en dan afgetopt met sla en zure room
Ja doei.
pi_61924806
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:07 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Doet PF HBO of de Uni? Want op het HBO vergeten ze nog al eens om je kritisch te leren kijken, alles wordt gewoon in hapklare brokjes aangeleverd onder het mom van 'zo is het', met name in de eerste jaren.

Jus 'd orange gezond enzo....

Nog even een uurtje leren, had ik gisteravond nog moeten doen maar toen had ik geen zin.
Hm, ik heb geloof ik vijf brochures nodig (niet gekocht, in de ene staat meer dan de ander. de een is bijv 5 euro de ander 30) en een voedingstabel.
pi_61924886
o en ik doe HBO!
pi_61924912
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:48 schreef Plukie86 het volgende:
Coldfeet, wat zijn fajitas?
Fajitas is een algemene aanduiding voor dingen die op een sizzling hete plaat gebakken/gegrilld zijn. Ik eet ze idd in de gemarineerde-kipvariant, met paprika en ui op de grillpaat. Maar het kan ook met enkel groente of rundvlees ofzo.
pi_61924926
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:49 schreef motorbloempje het volgende:

fajita's zijn wraps, in dit geval met kip, paprika en rode ui schat ik zo in, met een lekker olijfolie-badje met wat kruiden en dan afgetopt met sla en zure room
Sounds good.
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:53 schreef ColdFeet het volgende:

Fajitas is een algemene aanduiding voor dingen die op een sizzling hete plaat gebakken/gegrilld zijn. Ik eet ze idd in de gemarineerde-kipvariant, met paprika en ui op de grillpaat. Maar het kan ook met enkel groente of rundvlees ofzo.
Sounds good. Maar lijkt niet hetzelfde als wat MoBlo beschrijft?
pi_61924935
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
Gebruik jij olijfolie? Dat gaat toch onwijs roken, als je het op een hete grillplaat gooit?
pi_61924943
met rundergehakt is ook naais
Ja doei.
pi_61924969
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:54 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Gebruik jij olijfolie? Dat gaat toch onwijs roken, als je het op een hete grillplaat gooit?
het gaat hier meestal in een soort van hapjespan, deksel erop en lekker zacht laten worden
En marineren doe ik met olijfolie, citroensap en rasp en wat oregano, volgens het recept hoor?

maar! Ik heb nu dus sindskort een grilpan, dus moet het ook maar eens daarmee proberen.
Ja doei.
pi_61925008
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:54 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Sounds good.
[..]

Sounds good. Maar lijkt niet hetzelfde als wat MoBlo beschrijft?
Och, de marinade is hetzelfde, denk ik: limoen, oregano en chilivlokken. Maar in het algemeen is fajitas een aanduiding voor gebakken op een loeihete plaat.
pi_61925072
kip in lange repen
rode en gele paprika in lage repen
rode ui (2) in partjes
limoen rasp
limoen sap
beetje olie
oregano
chilivlokken
peper
zout

kreeg ik van jouw lief door

dus doe het altijd met een scheut olijfolie, de rest limoen of citroen en oregano enz
Ja doei.
pi_61925076
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
met rundergehakt is ook naais
Echt fajitas maken van rndergehakt is vrij lastig; dan moet je een soort worstjes rollen, denk ik. Ik maak idd weleens zo'n prutje van gehakt, komijn, koriander, wat cacao en heel veel knoflook, oofzo, om wraps mee te vullen. Lekker.

Mijn tederbeminde gebruikt overigens altijd zonnebloem- of arachideolie. Dat verbrandt minder snel op de grillplaat, en is neutraler van smaak
pi_61925109
Ik krijg honger van dit culinaire gebabbel; even thee halen en mijn ontbijt nuttigen
pi_61925124
Jeej, zo 3-4 uur reizen om alleen iets in te leveren
pi_61925133
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:01 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Echt fajitas maken van rndergehakt is vrij lastig; dan moet je een soort worstjes rollen, denk ik. Ik maak idd weleens zo'n prutje van gehakt, komijn, koriander, wat cacao en heel veel knoflook, oofzo, om wraps mee te vullen. Lekker.

Mijn tederbeminde gebruikt overigens altijd zonnebloem- of arachideolie. Dat verbrandt minder snel op de grillplaat, en is neutraler van smaak
teerbeminde

ga ik het volgende keer eens met zonnebloemolie proberen, dat staat hier toch nagenoeg werkeloos in de kast
Ja doei.
pi_61925137
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:04 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Jeej, zo 3-4 uur reizen om alleen iets in te leveren
kan je niet mailen?
Ja doei.
pi_61925166
Goedemorgen!

Ik ben die japanse rijst aan het maken, maar moet hij perse eerst helemaal koud zijn voordat hij in de wok kan?
Ik ben te lui om te wachten :S
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_61925183
Mijn ontbijt:
twee volkoren boterhammen met becel dieet en pure hagelslag
twee sesam crackers met pindakaas
twee glazen halfvolle melk

Ik heb echt een uur voor de koelkast gestaan, stond op het punt kip-kerrie salade te nemen,
maar toen stond op de verpakking dat er gember in zat
Mijn salade, wat doe je
pi_61925195
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:06 schreef cyclechick het volgende:
Goedemorgen!

Ik ben die japanse rijst aan het maken, maar moet hij perse eerst helemaal koud zijn voordat hij in de wok kan?
Ik ben te lui om te wachten :S
Ik denk het wel, warme rijst bakken gaat bij mij nooit goed
pi_61925200
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

kan je niet mailen?
Ik moet het mailen en in het postvak inleveren.
Ik had het natuurlijk gister kunnen doen, maar ik had dat niet gedaan zodat ik morgen wel @ schule moest blijven en moest blijven leren
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:11:17 #225
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61925241
Hoi. Ik wil me even afmelden voor de komende week. We gaan een weekje op vakantie (in NL).
Overigens val ik nog steeds af, ook nu ik er geen moeite meer voor doe. Vanmorgen woog ik 61.3 kg. Meer hoeft er van mij echt niet af. Ik begin dun te worden.
pi_61925246
Goedemorgen
Net mijn frambozen met magere yoghurt op, zo koffie zetten
Ik ga eens kijken of ik de ongesteldheid doorkom zonder chocola, kikkers, muizen en marsepeinrepen. Gistermiddag wel enorme trek in een zak griotten , maar niets gekocht. Waarom heb je eigenlijk altijd zo'n zoete trek deze dagen? Of is dat gewoon een mythe en doe ik braaf mee aan de massahypnose?

O, en veel plezier Tinkepink! Waar ga je heen?
Toch afgevallen van de zorgen en de stress natuurlijk... Lekker ontspannen en niets doen
pi_61925304
Kun je niet even weg sneaken Tink ?
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:19:18 #228
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61925404
Ik ga naar de kust. En de computer gaat mee, maar eigelijk wil ik niet internetten. Ik wil even afstand nemen van alles, dus ook van jullie
Even een weekje man, kinderen, zee, duinen, wind, wandelen, ontspannen, naar 2e handswinkels gaan (mijn hobby En hier zijn de 2e handswinkels prut) en boeken lezen.
pi_61925416
Kan iemand mij even schoppen, heb nog steeds niets nuttigs gedaan
pi_61925437
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:08 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik denk het wel, warme rijst bakken gaat bij mij nooit goed
Lauwwarm doettie het in ieder geval prima Mjin luiheid en trek wonnen van het geduld

En kent iemand die drankjes van Adez? Met Soja? Is dat goed om te drinken? Ik vind het namelijk heel gezond klinken, maar heb eigenlijk geen idee of het dat ook is
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_61925450
Met plezier
pi_61925475
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:20 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Lauwwarm doettie het in ieder geval prima Mjin luiheid en trek wonnen van het geduld

En kent iemand die drankjes van Adez? Met Soja? Is dat goed om te drinken? Ik vind het namelijk heel gezond klinken, maar heb eigenlijk geen idee of het dat ook is
Ik vind het vies en kunstmatig klinken. Maar ik drink sowieso al die rommel 'met toegevoegde vitamines en mineralen' niet, nergens voor nodig.
pi_61925485
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:20 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik weet niet of het gezond is, maar vond het vooral vies
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:25:01 #234
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61925528
Schop.
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:27:37 #235
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_61925596
ik heb gewoon totaal geen eetlust. Of honger. Verliefd zijn is wel tof!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_61925690
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:27 schreef AKnynke het volgende:
ik heb gewoon totaal geen eetlust. Of honger. Verliefd zijn is wel tof!
Ik heb ook geen honger. Maar ik ben gewoon verkouden
pi_61925808
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
Schop.
Thanks
Een voordeel over een uur moet ik wel iets nuttigs doen want dan moet ik naar mijn werk
pi_61925829
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:05 schreef SHE het volgende:
Het tosti verhaal is onzin, een tosti is niet vetter dan een boterham met kaas.
tenzij je het tosti ijzer insmeert met olie/boter
pi_61925891
ja ik lees ook eens een topic uit de AT:
Je kan van het voedingscentrum veel beweren, maar over geroosterd brood staat op hun site toch echt:
Is geroosterd brood beter voor de lijn?
Nee, bij het roosteren van brood verdwijnt alleen het water uit het brood. Voor de hoeveelheid calorieën per snee maakt dit niet uit.

In calorieëntabellen wordt voor geroosterd brood vaak kant-en-klare ontbijttoast genomen en dat zijn kleinere boterhammetjes. Daardoor kan het lijken dat geroosterd brood minder calorieën levert dan gewoon brood.

Dus daar liegen ze in ieder geval niet over.
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:48:34 #240
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61926084
@ Vamp:

Met melk is in principe niet veel mis, behalve dat volle melk teveel dierlijke vetten bevat.
Voor kinderen kan het overdreven voeren van melk een probleem zijn; simpelweg omdat je ze de trek ontneemt.
Een kind volproppen met melk betekent dat het verder geen flikker meer kan eten. Terwijl het juist zo belangrijk is voor kinderen dat ze leren eten en een keur aan voedingsstoffen binnen krijgen.
2/3 glazen halfvolle of magere melk per dag is prima.

@ Cyclechick: Ik ben zelf geen voorstander van soja consumptie, maar met mate is het geen probleem. Ik vind het al heel wat als je het weg krijgt
Ik vind eigenlijk alle soja producten ontzettend smerig.
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:50:50 #241
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61926140
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

tenzij je het tosti ijzer insmeert met olie/boter
Duh.
Ik overigens geen mensen die zoiets ranzigs doen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:52:16 #242
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61926194
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:39 schreef Joepie het volgende:
ja ik lees ook eens een topic uit de AT:
Je kan van het voedingscentrum veel beweren, maar over geroosterd brood staat op hun site toch echt:
Is geroosterd brood beter voor de lijn?
Nee, bij het roosteren van brood verdwijnt alleen het water uit het brood. Voor de hoeveelheid calorieën per snee maakt dit niet uit.

In calorieëntabellen wordt voor geroosterd brood vaak kant-en-klare ontbijttoast genomen en dat zijn kleinere boterhammetjes. Daardoor kan het lijken dat geroosterd brood minder calorieën levert dan gewoon brood.

Dus daar liegen ze in ieder geval niet over.
Er stond voorheen echt een ander verhaal op hun site. Incl de cal-tabel.
Goed nieuws dat dat niet meer zo is.
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:52:58 #243
14746 k_i_m
pi_61926212
Boh, het snot loopt dun mijn neus uit . Ik ben net opgestaan of ik ben er al weer klaar mee voor vandaag .
In my life
Why do I smile
pi_61926301
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:50 schreef SHE het volgende:

[..]

Duh.
Ik overigens geen mensen die zoiets ranzigs doen.
Mijn zwager bakt tosti's altijd in de koekenpan (wel met boter) Echt superlekker!
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:59:00 #245
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61926368
Oh gruwel
Maar ik heb ook een intense hekel aan boter op mijn brood. Voor mij is boter al beleg. Ik eet dus wel eens brood met boter.
Ik eet echter nooit brood met boter + beleg.
pi_61926381
tosti's
Ja doei.
pi_61926469
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:59 schreef SHE het volgende:
Oh gruwel
Maar ik heb ook een intense hekel aan boter op mijn brood. Voor mij is boter al beleg. Ik eet dus wel eens brood met boter.
Dan neem ik aan dat je wel roomboter gebruikt. (zou ook overeenkomen met wat je voorschrijft)

Roomboter is heerlijk, maar als je het net uit de koelkast haalt is het zo moeilijk smeerbaar. Alleen brood met boter... neuh. Vers brood of croissantjes met roomboter en jam daarentegen

Ik doe eigenlijk altijd boter op mijn brood. Handig als bindmiddel voor je beleg (zeker als je iets in de trant neemt van hagelslag). Alleen met smeerbaar beleg niet.
pi_61926496
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:59 schreef SHE het volgende:
Lastig hagelslag eten dan
Maar dat eet jij natuurlijk nooit
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:07:45 #249
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61926604
Ik bewaar boter alleen in de zomer in de koeling.
De rest van het jaar gaat het in een botervlootje met deksel en dan op een koele, donkere plek.
Blijft de smaak ook veel meer behouden

De Franse roomboter met zoutkristallen is hier favoriet en blijft ook lang goed buiten de koeling.
Op mijn verjaardag ontbijt ik dan ook liefst met geroosterd brood met een zoute roomboter. Da's hemels
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:08:21 #250
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61926624
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
tosti's
Tosti's
En die ga ik dus ook eten zo met de kinderen. Met witbrood en 45+ kaas. En mayo. Want als ik dan weer een keer tosti's eet, wil ik ook de echt ongezonde variant. Ik smeer ze alleen niet in met boter. Dat is vies.
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:11:23 #251
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61926707
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

Lastig hagelslag eten dan
Maar dat eet jij natuurlijk nooit
Nope.
Sowieso een onzin product. Nergens goed voor.
Maar ik eet sowieso weinig beleg. Als ik al brood eet, dan het liefst met zoute roomboter.
En heel soms verse, knapperige pistoletjes die ik vul met een berg rauwkost. Ook heerlijk. Verder alleen ei.
Ik vind het beleg los altijd veel lekkerder. Dus ik zal sneller een plak rauwe ham zo eten, dan dat ik het op een broodje doe.
pi_61926799
Ik vind brood zonder beleg meestal niet lekker. Maar ik wil nog steeds het recept van een geniaal vegetarisch broodje wat ik ooit op heb op de Overtoom: was met gegrilde groenten, oa champignons en courgette en kruiden en dat was zo lekker!

(wel zonder de geitenkaas, dat lust ik niet)
pi_61927974
dames, fijn weekend allemaal

ik ga naar de Ardennen!!!

Ja doei.
pi_61927991
Veel plezier

Ik ga zo een Franse film kijken (nadat ik mijn college geskipt heb )
pi_61928044
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:59 schreef Ewelina het volgende:
Veel plezier

Ik ga zo een Franse film kijken (nadat ik mijn college geskipt heb )
Gewoon zonder subs kijken
Ik heb een heul erg toffe franse film op DVD die in NL niet eens is uitgekomen. Dus heb ik een DVD zonder subs
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:01:47 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61928060
Welke film ga je zien, Ewelina?

Veel plezier, Moblo!
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:14:51 #257
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61928399
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:32 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Uhm Viking, pas je wel op met je rug en het werk dat je nu doet? Als je bij gordijnhaken vouwen oid de hele dag moet staan, kan dat nog behoorlijk zwaar voor je rug worden. Doe voorzichtig .

Ik hoef geen gordijnhaken te maken, hoor . Het idee is: je werkt daar aan werk, door naar vacatures te zoeken, brieven te schrijven en alles wat met werk zoeken te maken heeft en als je even niks om handen hebt kun je aan de productietafel gaan zitten om gordijnhaken te maken. Er heeft nog niemand gezeten, want iedereen is actief bezig met werk zoeken. Ik zie het als een kans om eens rustig na te denken over m'n loopbaan. Wat wil ik nu eigenlijk? Waar ben ik goed in? Omdat ik misschien naar Amersfoort ga, word ik nog even niet achter de broek gezeten door de werkconsulent, dus ik probeer die tijd nuttig te besteden.

Dank voor de kusjekroels iedereen! . Jullie zijn lief . Gelukkig heb ik niet meer last van m'n rug, maar ik heb wel het gevoel dat er een griepje zit aan te komen. Spierpijn, rillerig, hoofdpijn... Hopelijk valt het mee .

Nu even bijlezen en evt reageren en dan ga ik even lekker onder de douche staan .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:15:14 #258
14746 k_i_m
pi_61928408
Ik heb een mooi liedje gevonden wat ik even moet plakken .

Jammer dat ze nog geen hele cd gemaakt hebben, ik zou hem zo kopen .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:10:56 #259
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61929808
meh.... ga ik vroeg naar huis om op de postbode te wachten, issie al geweest!

beuh. stomme stommie.

ik ga maar een seen driedubbele was draaien en 10 kilo afwas doen. latorz
pi_61930320
Is het bij jullie ook zo'n heerlijk weer? Hier in Utrecht in elk geval wel.
Echt een middag om lekker de stad in te gaan, beetje slenteren, shoppen...

Ik vond Adez trouwens niet lekker, het smaakt naar Fruittella. Bij de eerste slok is het nog lekker, maar na een paar slokken lijkt het echt alsof je vloeibare Fruittella zit te drinken, veel te sterk.
Vers brood met roomboter daarentegen...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 26 september 2008 @ 13:39:40 #261
862 Arcee
Look closer
pi_61930484
Oe, die TT.

Dikke dijen en brede billen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_61930729
Hoi

Ik kom me hier ook heel voorzichtig melden nadat ik genadeloos geschoffeerd ben door een website.
Maar die vorm van confrontationele communicatie heeft me wel over de postdrempel heen geworpen.

Ik wilde alleen maar weten hoeveel calorien ik verbruik met 1 uur strijken en toen kreeg ik echt totaal ongevraagd de mededeling PAS OP! U neigt naar overgewicht. How rude!

Ohja, mijn lijstje voor vandaag:

O: banaan + minikrentenbol
T: Vitalinea
L: 2 uberbruine bammetjes met 30+kaas en tomaat en een kopje bouillon
T: appel + een kiwi
D: restaurant di mama (ws gewoon groentjes en vlees)
Fok!bejaarde
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:53:13 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61930771
Welkom Anosmie! .

Over een tijdje ben je die website misschien wel dankbaar . Kom je ook in het lijstje? .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:56:32 #264
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61930838
Ik ben bijna benieuwd welke website deze ongevraagde berichten de wereld in wil zenden.

Welkom!

Ik heb van mijn moeder een stuk van het mooiste kalfsvlees ever gekregen. Geen vliesje of vetje te bekennen en zo mooi roze-rood
Ik moest er bijna van huilen, maar toen vermande ik me en heb ik mijn mama bevolen snel een schnitzel ervan te maken
En die heb ik net gegeten en nu ben ik intens gelukkig.

Wat we vanavond eten weet ik niet, want ik kan niks. Ik denk een kant en klare salade van Appie, met een bak kipshoarma ofzo. Of ik bestel thais.
Ik kan niet wachten tot ik weer normaal de keuken in kan want dit is niks. En ik zie ook steeds stof en dingen slingeren en iedereen irriteert me
pi_61930869
Kan Ollie niet koken dan SHE? Of zeg ik nu iets heel geks?
The way you rock'n'roll
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:59:38 #266
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61930916
In een volgend leven misschien. Hij is nog te lame om een ei te bakken.
Nee, hij heeft 1 keer macaroni gemaakt en daar heb ik nog nachtmerries van.
Ik heb liever dat hij met zijn poten van alles afblijft.
pi_61931091
@ Viking: ik heb me aangemeld, wacht nu geduldig op de registratiemail.

@SHE: Als je dat echt wil weten dan moet ik even voor je googlen. Ik heb mn internet in blinde woede uitgeklikt en ik ben met een kop nespresso op de bank gaan briesen en mompelen. En het ergste is.. ik weet nu dus nog steeds niet of het calorieverbruik groot genoeg is om me over mn gigantische tegenzin heen te zetten.

en.. Schnitzel
Fok!bejaarde
pi_61931102
Vlees....ik ga morgen op zoek naar lamsmedaillons! Ga een tajinegerecht maken voor 8 man zondag. Ben bang dat ik er failliet aan ga...MAAR dan heb ik in ieder geval wél indruk gemaakt op mijn gasten!
pi_61931117
Kan ie geen fajitas voor je maken, SHE?
Dat is echt dood- en doodeenvoudig. En lekker en heel erg gezohond.

Waar is Webkim trouwens? En Marz, die heb ik ook al even niet gezien? Zijn die nu slank en perfect?
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:09:37 #270
14746 k_i_m
pi_61931123
Jahoor, daar is ze! .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:11:33 #271
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61931164
Heb net fruit op!
pi_61931167
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:59 schreef SHE het volgende:
In een volgend leven misschien. Hij is nog te lame om een ei te bakken.
Nee, hij heeft 1 keer macaroni gemaakt en daar heb ik nog nachtmerries van.
Ik heb liever dat hij met zijn poten van alles afblijft.
Hoe herkenbaar... Een halve eeuw vrouwenemancipatie en where did it get us...

Ik had het er gisteren nog met vriendje over dat ik hoop dat ik nooit een arm breek ofzo. Ik heb niet genoeg servies voor 6 weken niet afwassen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:12:22 #273
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61931190
Nee, dat is zo'n gerecht waar ik over ga zeuren.
Fajitas maken is kunst. En ik lust alleen de mijne.
En hij maakt ze toch niet zo.
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:13:32 #274
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61931215
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:11 schreef Sugar het volgende:
Heb net fruit op!
Kijk, dat vrolijkt me wel op.
pi_61931236
Erg hè, mini. En het stomste is: mijn vent kan best koken. Niet zo goed als ik maar toch... Hij doet het misschien eens in de twee weken, en dan in zeker 80% van de gevallen hetzelfde

Voor straf moet hij ALTIJD de afwas doen. Behalve vanavond, dan kookt hij. En dan was ik wel af.
pi_61931247
Oh, schnitzels... altijd één van mijn grote liefdes geweest.
* Mini_rulez krijgt gelijk allerlei ideeën die helemaal niet thuishoren in een dieettopic maar dit weekend wel uitgevoerd gaan worden.
pi_61931250
Fok!bejaarde
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:14:56 #278
331 Merel
Be here now.
pi_61931251
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:09 schreef ColdFeet het volgende:

Waar is Webkim trouwens? En Marz, die heb ik ook al even niet gezien? Zijn die nu slank en perfect?
Ja dat vroeg ik me ook laatst af!

Ik ben soms een beetje bang dat we mensen ook afschrikken of wegjagen met al het geslowchat..
pi_61931255
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:12 schreef SHE het volgende:
Nee, dat is zo'n gerecht waar ik over ga zeuren.
Fajitas maken is kunst. En ik lust alleen de mijne.
En hij maakt ze toch niet zo.
Vertel s, waarmee maak jij ze?
pi_61931285
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:14 schreef Mini_rulez het volgende:
Oh, schnitzels... altijd één van mijn grote liefdes geweest.
* Mini_rulez krijgt gelijk allerlei ideeën die helemaal niet thuishoren in een dieettopic maar dit weekend wel uitgevoerd gaan worden.
Ik ga weer 's een taart maken en versieren, dit weekend
pi_61931293
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:14 schreef Merel het volgende:

[..]

Ja dat vroeg ik me ook laatst af!

Ik ben soms een beetje bang dat we mensen ook afschrikken of wegjagen met al het geslowchat..
Marz en Kim doen daar altijd vrolijk aan mee, dus dat valt vast wel mee.

Bovendien gaat het best vaak over dieetgerelateerde onderwerpen (of alles wat je juist niet mag hebben).
pi_61931319
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ga weer 's een taart maken en versieren, dit weekend
Voor een speciale gelegenheid, of moet je hem ook nog helemaal zelf opeten?
pi_61931356
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:17 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Marz en Kim doen daar altijd vrolijk aan mee, dus dat valt vast wel mee.

Bovendien gaat het best vaak over dieetgerelateerde onderwerpen (of alles wat je juist niet mag hebben).
Ik bedoel niet K_I_M, die behoort hier tot het meubilair
Ik bedoel Webkim.
pi_61931381
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Voor een speciale gelegenheid, of moet je hem ook nog helemaal zelf opeten?
Practice. Ik wil volgende week een mooie taart maken voor een vriendin. Maar gezien de ongelooflijke schoonheid van mijn laatste baksel wou ik nog even oefenen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:22:37 #285
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61931408
Chicken fajita:

pico de gallo maken

kip snijden ( reepjes )
Marinade maken van:

- bier
- 1 bol knof
- koriander
- komijn
- olijfolie
- bruine suiker
- limoensap

Nachtje laten staan.
Affikken op hete plaat.
Gele en rode paprika en ui bakken, daarna laten carameliseren in de oven ( zo heet mogelijk )

Bloemtortilla warmen, kip erop smijten, dan de parika-ui zooi, dan pico de gallo erover.
Basta.

Enj als het niet precies zo gemaakt wordt, dan hoef ik het niet
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:25:05 #286
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61931456
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:14 schreef Anosmie het volgende:
Bastards
Mijn bericht op verzoek van cal gebruik van een half uur strijken was:

U heeft bruto 83 Calorieen verbruikt tijdens 30 minuten strijken
Netto heeft u 50 Calorieen verbruikt.
Dit staat gelijk aan bijvoorbeeld: 9 gram chips.
Of met 10 gram lightchips.
Of met 10 gram Nuts reep.
Of met 25 ml frisdrank.

U heeft een gezondgewicht. Houd dit vast!

Het is persoonlijk darling, het is fucking persoonlijk ! Pak ze!
  Vis een optie? vrijdag 26 september 2008 @ 14:26:12 #287
70532 loveli
N
pi_61931477
Kut. Ik denk even rustig in m'n ondergoed door m'n huis te kunnen lopen, klimt de glazenwasser net bij de buren het dak op op een meter van m'n raam.
crap in = crap out
pi_61931522
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:19 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik bedoel niet K_I_M, die behoort hier tot het meubilair
Ik bedoel Webkim.
Oh, dan heb ik niks gezegd.
Note to self: beter nicknames uit elkaar houden...
pi_61931557
Mijn kookt juist ALTIJD. En hij kookt goddelijk. Hij heeft mij ook echt verleid met zijn kookkunsten!
Maar hey, ik betaal alle rekeningen, dus dan vind ik dat ik ook het verdiend heb iedere avond als een prinses geserveerd te worden
pi_61931650
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:09 schreef k_i_m het volgende:
Jahoor, daar is ze! .
Jeej!
Fok!bejaarde
pi_61931652
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:29 schreef Laureline het volgende:
Mijn kookt juist ALTIJD. En hij kookt goddelijk. Hij heeft mij ook echt verleid met zijn kookkunsten!
Maar hey, ik betaal alle rekeningen, dus dan vind ik dat ik ook het verdiend heb iedere avond als een prinses geserveerd te worden
Met een appeltje in je mond?
pi_61931663
Of aan het spit!
pi_61931690
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:25 schreef SHE het volgende:

Bedoelen ze daar mee dat je in dat half uur ook 33 cal verbrand had met niks doen?
pi_61931720
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:25 schreef SHE het volgende:

[..]

Mijn bericht op verzoek van cal gebruik van een half uur strijken was:

Dit staat gelijk aan bijvoorbeeld: 9 gram chips.
Of met 10 gram lightchips.
Of met 10 gram Nuts reep.
Of met 25 ml frisdrank.

U heeft een gezondgewicht. Houd dit vast!

Het is persoonlijk darling, het is fucking persoonlijk ! Pak ze!
Bij deze wil ik je namens mijn collega's niet bedanken voor het opheujen van mijn kuthumeur.
Daarentegen ben ik je dankbaar dat ik mijn negatieve energie op mijn nietsvermoedende medemens kan ontladen.
*grom*
Fok!bejaarde
pi_61931730
Toen ik mijn echtgenoot leerde kennen, woonde hij in een uber-ranzig studentenhuis en at hij macaroni met saus uit een zakje, of kip-kerrie, of gehakt met een potje chicken tonight
'k Vond het toen wel lekker Hij heeft het later nog weleens voor me gemaakt, om het sentiment, zeg maar Maar toen vond ik het eigenlijk best vies
pi_61931739
Ja, dat bruto en netto begreep ik ook niet.

Iets anders: ik heb al een halve week geleden Troel een PM gestuurd omdat ik in het lijstje wou ( lijstjes! ) maar nog niets gehoord. Hoe lang duurt dat normaal?
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:36:53 #297
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61931742
U heeft bruto 90 Calorieen verbruikt tijdens 30 minuten strijken
Netto heeft u 56 Calorieen verbruikt.
Dit staat gelijk aan bijvoorbeeld: 10 gram chips.
Of met 11 gram lightchips.
Of met 11 gram Nuts reep.
Of met 28 ml frisdrank.

U heeft een zwaar overgewicht en u zou minimaal 18 kg moeten afvallen om op een gezond gewicht van 63 kg uit te komen.

Als u niets aan beweging zou doen, dan heeft u 1612 Calorieen per dag nodig om op gewicht te blijven.
Dit is uw Basal Metabolic Rate (BMR).

een BMR van 1612 gelukkig doe ik niet de héle dag niks...
fijn dat ze voor me uitrekenen hoe veel ik nog moet
pi_61931826
Wat een vreselijke site...

Dat BMR is wel erg weinig, is dat als je de hele dag alleen maar zou slapen ofzo?
pi_61931908
Het is wel een erg standaard berekening, me dunkt dat er wel wat meer factoren in het spel zijn...
pi_61931988
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat BMR is wel erg weinig, is dat als je de hele dag alleen maar zou slapen ofzo?
volgens mij wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')