abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61924228
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:12 schreef loveli het volgende:

Om even te nuanceren, het ging o.a. om een voedingstabel ofzo. Met calorien en voedingswaarde kunnen ze m.i. niet zoveel fout doen.
Oh dat heb ik even gemist met lezen. Dan valt het nog wel mee.

PF zit je nu op de uni of het HBO?
pi_61924285
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:11 schreef SHE het volgende:
oh en nog 1 en dan houd ik erover op;
de reden dat het voedingscewntrum aangeeft dat een gerossterde boterham minder kcal bevat dan een gewone, is omdat die sukkels zijn vergeten dat een geroosterde boterham minder weegt dan een verse.
De hele kcal berekening is dus FALSE.

Het enige wat er bij de tosti veranderd is de voedingswaarde, door de kaas te verhitten neemt de voedingswaarde af.
Maar vet blijft het sowieso, net zo vet als in vaste vorm.

Waarom deze mythes toch de wereld in zijn geholpen: verminderde voedingswaarde zou je kunnen doen afvallen. Keerzijde is echter, dat jezelf onthouden van de voedinswaarde weer andere negatieve gevolgen heeft.
Kun je net zo goed gaan vasten.

De geroosterde boterham echter is altijd een goed idee, je verteert 'm sneller en past dus goed in een dieet.
Whehehe, ik geloofde dat al niet helemaal. De enige reden dat ik geroosterde boterhammen eet is dat ik het gewoon lekker vind

O, en verder ben ik gister inderdaad gaan duiken! Verassing nog voor mijn verjaardag van een vriend Het was echt zo gaaf

Alleen nu wil ik de cursus doen, maar die kost 358 euro en ik heb nog een berg rekeningen die ik moet betalen, incl. de gemeente die me gister even afvalstoffenheffing stuurde en waar ik vast weer geen vrijstelling voor krijg omdat ik een te hoog inkomen zou hebben. Ze tellen de IBG lening namelijk mee als inkomen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61924480
Eindelijk mijn vakantiewerk salaris binnen
Kan ik mooi gaan shoppen vandaag
pi_61924761
Zo, even een dodelijk saaie post: mijn eetlijst van vandaag. En dan ga ik hard aan het werk.

O: 2 kiwi's
T: smoothie yoghurt-bosvruchten
L: bakje courgettesoep
T: 2 ikea-knackebrotjes met pindakaas, denk ik
T: amandelen
D: fajitas

T: wijn en polentacrostini en wat chips met wasabidip, denk ik
pi_61924780
Coldfeet, wat zijn fajitas?
pi_61924804
fajitas

ik wil ook!!! maar heb al voor 10 man gehakt enzo ingeslagen: ga zelf hamburgers maken en bakken

fajita's zijn wraps, in dit geval met kip, paprika en rode ui schat ik zo in, met een lekker olijfolie-badje met wat kruiden en dan afgetopt met sla en zure room
Ja doei.
pi_61924806
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:07 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

OMG verplichte literatuur van het Voedingscentrum. Die vind ik nou niet echt wetenschappelijk objectief...
Doet PF HBO of de Uni? Want op het HBO vergeten ze nog al eens om je kritisch te leren kijken, alles wordt gewoon in hapklare brokjes aangeleverd onder het mom van 'zo is het', met name in de eerste jaren.

Jus 'd orange gezond enzo....

Nog even een uurtje leren, had ik gisteravond nog moeten doen maar toen had ik geen zin.
Hm, ik heb geloof ik vijf brochures nodig (niet gekocht, in de ene staat meer dan de ander. de een is bijv 5 euro de ander 30) en een voedingstabel.
pi_61924886
o en ik doe HBO!
pi_61924912
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:48 schreef Plukie86 het volgende:
Coldfeet, wat zijn fajitas?
Fajitas is een algemene aanduiding voor dingen die op een sizzling hete plaat gebakken/gegrilld zijn. Ik eet ze idd in de gemarineerde-kipvariant, met paprika en ui op de grillpaat. Maar het kan ook met enkel groente of rundvlees ofzo.
pi_61924926
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:49 schreef motorbloempje het volgende:

fajita's zijn wraps, in dit geval met kip, paprika en rode ui schat ik zo in, met een lekker olijfolie-badje met wat kruiden en dan afgetopt met sla en zure room
Sounds good.
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:53 schreef ColdFeet het volgende:

Fajitas is een algemene aanduiding voor dingen die op een sizzling hete plaat gebakken/gegrilld zijn. Ik eet ze idd in de gemarineerde-kipvariant, met paprika en ui op de grillpaat. Maar het kan ook met enkel groente of rundvlees ofzo.
Sounds good. Maar lijkt niet hetzelfde als wat MoBlo beschrijft?
pi_61924935
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
Gebruik jij olijfolie? Dat gaat toch onwijs roken, als je het op een hete grillplaat gooit?
pi_61924943
met rundergehakt is ook naais
Ja doei.
pi_61924969
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:54 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Gebruik jij olijfolie? Dat gaat toch onwijs roken, als je het op een hete grillplaat gooit?
het gaat hier meestal in een soort van hapjespan, deksel erop en lekker zacht laten worden
En marineren doe ik met olijfolie, citroensap en rasp en wat oregano, volgens het recept hoor?

maar! Ik heb nu dus sindskort een grilpan, dus moet het ook maar eens daarmee proberen.
Ja doei.
pi_61925008
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:54 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Sounds good.
[..]

Sounds good. Maar lijkt niet hetzelfde als wat MoBlo beschrijft?
Och, de marinade is hetzelfde, denk ik: limoen, oregano en chilivlokken. Maar in het algemeen is fajitas een aanduiding voor gebakken op een loeihete plaat.
pi_61925072
kip in lange repen
rode en gele paprika in lage repen
rode ui (2) in partjes
limoen rasp
limoen sap
beetje olie
oregano
chilivlokken
peper
zout

kreeg ik van jouw lief door

dus doe het altijd met een scheut olijfolie, de rest limoen of citroen en oregano enz
Ja doei.
pi_61925076
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
met rundergehakt is ook naais
Echt fajitas maken van rndergehakt is vrij lastig; dan moet je een soort worstjes rollen, denk ik. Ik maak idd weleens zo'n prutje van gehakt, komijn, koriander, wat cacao en heel veel knoflook, oofzo, om wraps mee te vullen. Lekker.

Mijn tederbeminde gebruikt overigens altijd zonnebloem- of arachideolie. Dat verbrandt minder snel op de grillplaat, en is neutraler van smaak
pi_61925109
Ik krijg honger van dit culinaire gebabbel; even thee halen en mijn ontbijt nuttigen
pi_61925124
Jeej, zo 3-4 uur reizen om alleen iets in te leveren
pi_61925133
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:01 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Echt fajitas maken van rndergehakt is vrij lastig; dan moet je een soort worstjes rollen, denk ik. Ik maak idd weleens zo'n prutje van gehakt, komijn, koriander, wat cacao en heel veel knoflook, oofzo, om wraps mee te vullen. Lekker.

Mijn tederbeminde gebruikt overigens altijd zonnebloem- of arachideolie. Dat verbrandt minder snel op de grillplaat, en is neutraler van smaak
teerbeminde

ga ik het volgende keer eens met zonnebloemolie proberen, dat staat hier toch nagenoeg werkeloos in de kast
Ja doei.
pi_61925137
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:04 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Jeej, zo 3-4 uur reizen om alleen iets in te leveren
kan je niet mailen?
Ja doei.
pi_61925166
Goedemorgen!

Ik ben die japanse rijst aan het maken, maar moet hij perse eerst helemaal koud zijn voordat hij in de wok kan?
Ik ben te lui om te wachten :S
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_61925183
Mijn ontbijt:
twee volkoren boterhammen met becel dieet en pure hagelslag
twee sesam crackers met pindakaas
twee glazen halfvolle melk

Ik heb echt een uur voor de koelkast gestaan, stond op het punt kip-kerrie salade te nemen,
maar toen stond op de verpakking dat er gember in zat
Mijn salade, wat doe je
pi_61925195
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:06 schreef cyclechick het volgende:
Goedemorgen!

Ik ben die japanse rijst aan het maken, maar moet hij perse eerst helemaal koud zijn voordat hij in de wok kan?
Ik ben te lui om te wachten :S
Ik denk het wel, warme rijst bakken gaat bij mij nooit goed
pi_61925200
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

kan je niet mailen?
Ik moet het mailen en in het postvak inleveren.
Ik had het natuurlijk gister kunnen doen, maar ik had dat niet gedaan zodat ik morgen wel @ schule moest blijven en moest blijven leren
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:11:17 #225
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61925241
Hoi. Ik wil me even afmelden voor de komende week. We gaan een weekje op vakantie (in NL).
Overigens val ik nog steeds af, ook nu ik er geen moeite meer voor doe. Vanmorgen woog ik 61.3 kg. Meer hoeft er van mij echt niet af. Ik begin dun te worden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_61925246
Goedemorgen
Net mijn frambozen met magere yoghurt op, zo koffie zetten
Ik ga eens kijken of ik de ongesteldheid doorkom zonder chocola, kikkers, muizen en marsepeinrepen. Gistermiddag wel enorme trek in een zak griotten , maar niets gekocht. Waarom heb je eigenlijk altijd zo'n zoete trek deze dagen? Of is dat gewoon een mythe en doe ik braaf mee aan de massahypnose?

O, en veel plezier Tinkepink! Waar ga je heen?
Toch afgevallen van de zorgen en de stress natuurlijk... Lekker ontspannen en niets doen
pi_61925304
Kun je niet even weg sneaken Tink ?
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:19:18 #228
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61925404
Ik ga naar de kust. En de computer gaat mee, maar eigelijk wil ik niet internetten. Ik wil even afstand nemen van alles, dus ook van jullie
Even een weekje man, kinderen, zee, duinen, wind, wandelen, ontspannen, naar 2e handswinkels gaan (mijn hobby En hier zijn de 2e handswinkels prut) en boeken lezen.
pi_61925416
Kan iemand mij even schoppen, heb nog steeds niets nuttigs gedaan
pi_61925437
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:08 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik denk het wel, warme rijst bakken gaat bij mij nooit goed
Lauwwarm doettie het in ieder geval prima Mjin luiheid en trek wonnen van het geduld

En kent iemand die drankjes van Adez? Met Soja? Is dat goed om te drinken? Ik vind het namelijk heel gezond klinken, maar heb eigenlijk geen idee of het dat ook is
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_61925450
Met plezier
pi_61925475
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:20 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Lauwwarm doettie het in ieder geval prima Mjin luiheid en trek wonnen van het geduld

En kent iemand die drankjes van Adez? Met Soja? Is dat goed om te drinken? Ik vind het namelijk heel gezond klinken, maar heb eigenlijk geen idee of het dat ook is
Ik vind het vies en kunstmatig klinken. Maar ik drink sowieso al die rommel 'met toegevoegde vitamines en mineralen' niet, nergens voor nodig.
pi_61925485
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:20 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik weet niet of het gezond is, maar vond het vooral vies
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:25:01 #234
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61925528
Schop.
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:27:37 #235
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_61925596
ik heb gewoon totaal geen eetlust. Of honger. Verliefd zijn is wel tof!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_61925690
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:27 schreef AKnynke het volgende:
ik heb gewoon totaal geen eetlust. Of honger. Verliefd zijn is wel tof!
Ik heb ook geen honger. Maar ik ben gewoon verkouden
pi_61925808
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
Schop.
Thanks
Een voordeel over een uur moet ik wel iets nuttigs doen want dan moet ik naar mijn werk
pi_61925829
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:05 schreef SHE het volgende:
Het tosti verhaal is onzin, een tosti is niet vetter dan een boterham met kaas.
tenzij je het tosti ijzer insmeert met olie/boter
pi_61925891
ja ik lees ook eens een topic uit de AT:
Je kan van het voedingscentrum veel beweren, maar over geroosterd brood staat op hun site toch echt:
Is geroosterd brood beter voor de lijn?
Nee, bij het roosteren van brood verdwijnt alleen het water uit het brood. Voor de hoeveelheid calorieën per snee maakt dit niet uit.

In calorieëntabellen wordt voor geroosterd brood vaak kant-en-klare ontbijttoast genomen en dat zijn kleinere boterhammetjes. Daardoor kan het lijken dat geroosterd brood minder calorieën levert dan gewoon brood.

Dus daar liegen ze in ieder geval niet over.
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:48:34 #240
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61926084
@ Vamp:

Met melk is in principe niet veel mis, behalve dat volle melk teveel dierlijke vetten bevat.
Voor kinderen kan het overdreven voeren van melk een probleem zijn; simpelweg omdat je ze de trek ontneemt.
Een kind volproppen met melk betekent dat het verder geen flikker meer kan eten. Terwijl het juist zo belangrijk is voor kinderen dat ze leren eten en een keur aan voedingsstoffen binnen krijgen.
2/3 glazen halfvolle of magere melk per dag is prima.

@ Cyclechick: Ik ben zelf geen voorstander van soja consumptie, maar met mate is het geen probleem. Ik vind het al heel wat als je het weg krijgt
Ik vind eigenlijk alle soja producten ontzettend smerig.
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:50:50 #241
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61926140
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

tenzij je het tosti ijzer insmeert met olie/boter
Duh.
Ik overigens geen mensen die zoiets ranzigs doen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:52:16 #242
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61926194
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:39 schreef Joepie het volgende:
ja ik lees ook eens een topic uit de AT:
Je kan van het voedingscentrum veel beweren, maar over geroosterd brood staat op hun site toch echt:
Is geroosterd brood beter voor de lijn?
Nee, bij het roosteren van brood verdwijnt alleen het water uit het brood. Voor de hoeveelheid calorieën per snee maakt dit niet uit.

In calorieëntabellen wordt voor geroosterd brood vaak kant-en-klare ontbijttoast genomen en dat zijn kleinere boterhammetjes. Daardoor kan het lijken dat geroosterd brood minder calorieën levert dan gewoon brood.

Dus daar liegen ze in ieder geval niet over.
Er stond voorheen echt een ander verhaal op hun site. Incl de cal-tabel.
Goed nieuws dat dat niet meer zo is.
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:52:58 #243
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61926212
Boh, het snot loopt dun mijn neus uit . Ik ben net opgestaan of ik ben er al weer klaar mee voor vandaag .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61926301
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:50 schreef SHE het volgende:

[..]

Duh.
Ik overigens geen mensen die zoiets ranzigs doen.
Mijn zwager bakt tosti's altijd in de koekenpan (wel met boter) Echt superlekker!
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:59:00 #245
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61926368
Oh gruwel
Maar ik heb ook een intense hekel aan boter op mijn brood. Voor mij is boter al beleg. Ik eet dus wel eens brood met boter.
Ik eet echter nooit brood met boter + beleg.
pi_61926381
tosti's
Ja doei.
pi_61926469
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:59 schreef SHE het volgende:
Oh gruwel
Maar ik heb ook een intense hekel aan boter op mijn brood. Voor mij is boter al beleg. Ik eet dus wel eens brood met boter.
Dan neem ik aan dat je wel roomboter gebruikt. (zou ook overeenkomen met wat je voorschrijft)

Roomboter is heerlijk, maar als je het net uit de koelkast haalt is het zo moeilijk smeerbaar. Alleen brood met boter... neuh. Vers brood of croissantjes met roomboter en jam daarentegen

Ik doe eigenlijk altijd boter op mijn brood. Handig als bindmiddel voor je beleg (zeker als je iets in de trant neemt van hagelslag). Alleen met smeerbaar beleg niet.
pi_61926496
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:59 schreef SHE het volgende:
Lastig hagelslag eten dan
Maar dat eet jij natuurlijk nooit
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:07:45 #249
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61926604
Ik bewaar boter alleen in de zomer in de koeling.
De rest van het jaar gaat het in een botervlootje met deksel en dan op een koele, donkere plek.
Blijft de smaak ook veel meer behouden

De Franse roomboter met zoutkristallen is hier favoriet en blijft ook lang goed buiten de koeling.
Op mijn verjaardag ontbijt ik dan ook liefst met geroosterd brood met een zoute roomboter. Da's hemels
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:08:21 #250
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61926624
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
tosti's
Tosti's
En die ga ik dus ook eten zo met de kinderen. Met witbrood en 45+ kaas. En mayo. Want als ik dan weer een keer tosti's eet, wil ik ook de echt ongezonde variant. Ik smeer ze alleen niet in met boter. Dat is vies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')