Oh dat heb ik even gemist met lezen. Dan valt het nog wel mee.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:12 schreef loveli het volgende:
Om even te nuanceren, het ging o.a. om een voedingstabel ofzo. Met calorien en voedingswaarde kunnen ze m.i. niet zoveel fout doen.
Whehehe, ik geloofde dat al niet helemaal. De enige reden dat ik geroosterde boterhammen eet is dat ik het gewoon lekker vindquote:Op donderdag 25 september 2008 23:11 schreef SHE het volgende:
oh en nog 1 en dan houd ik erover op;
de reden dat hetvoedingscewntrum
aangeeft dat een gerossterde boterham minder kcal bevat dan een gewone, is omdat die sukkels zijn vergeten dat een geroosterde boterham minder weegt dan een verse.
De hele kcal berekening is dus FALSE.
Het enige wat er bij de tosti veranderd is de voedingswaarde, door de kaas te verhitten neemt de voedingswaarde af.
Maar vet blijft het sowieso, net zo vet als in vaste vorm.
Waarom deze mythes toch de wereld in zijn geholpen: verminderde voedingswaarde zou je kunnen doen afvallen. Keerzijde is echter, dat jezelf onthouden van de voedinswaarde weer andere negatieve gevolgen heeft.
Kun je net zo goed gaan vasten.
De geroosterde boterham echter is altijd een goed idee, je verteert 'm sneller en past dus goed in een dieet.
Hm, ik heb geloof ik vijf brochures nodig (niet gekocht, in de ene staat meer dan de ander. de een is bijv 5 euro de ander 30) en een voedingstabel.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:07 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
OMG verplichte literatuur van het Voedingscentrum.Die vind ik nou niet echt wetenschappelijk objectief...
Doet PF HBO of de Uni? Want op het HBO vergeten ze nog al eens om je kritisch te leren kijken, alles wordt gewoon in hapklare brokjes aangeleverd onder het mom van 'zo is het', met name in de eerste jaren.
Jus 'd orange gezond enzo....![]()
Nog even een uurtje leren, had ik gisteravond nog moeten doen maar toen had ik geen zin.
Fajitas is een algemene aanduiding voor dingen die op een sizzling hete plaat gebakken/gegrilld zijn. Ik eet ze idd in de gemarineerde-kipvariant, met paprika en ui op de grillpaat. Maar het kan ook met enkel groente of rundvlees ofzo.quote:
Sounds good.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
fajita's zijn wraps, in dit geval met kip, paprika en rode ui schat ik zo in, met een lekker olijfolie-badje met wat kruiden en dan afgetopt met sla en zure room![]()
Sounds good.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:53 schreef ColdFeet het volgende:
Fajitas is een algemene aanduiding voor dingen die op een sizzling hete plaat gebakken/gegrilld zijn. Ik eet ze idd in de gemarineerde-kipvariant, met paprika en ui op de grillpaat. Maar het kan ook met enkel groente of rundvlees ofzo.
Gebruik jij olijfolie?quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
fajita's zijn wraps, in dit geval met kip, paprika en rode ui schat ik zo in, met een lekker olijfolie-badje met wat kruiden en dan afgetopt met sla en zure room![]()
quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gebruik jij olijfolie?Dat gaat toch onwijs roken, als je het op een hete grillplaat gooit?
Och, de marinade is hetzelfde, denk ik: limoen, oregano en chilivlokken. Maar in het algemeen is fajitas een aanduiding voor gebakken op een loeihete plaat.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:54 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Sounds good.
[..]
Sounds good.Maar lijkt niet hetzelfde als wat MoBlo beschrijft?
Echt fajitas maken van rndergehakt is vrij lastig; dan moet je een soort worstjes rollen, denk ik. Ik maak idd weleens zo'n prutje van gehakt, komijn, koriander, wat cacao en heel veel knoflook, oofzo, om wraps mee te vullen. Lekker.quote:
teerbemindequote:Op vrijdag 26 september 2008 10:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Echt fajitas maken van rndergehakt is vrij lastig; dan moet je een soort worstjes rollen, denk ik. Ik maak idd weleens zo'n prutje van gehakt, komijn, koriander, wat cacao en heel veel knoflook, oofzo, om wraps mee te vullen. Lekker.
Mijn tederbeminde gebruikt overigens altijd zonnebloem- of arachideolie. Dat verbrandt minder snel op de grillplaat, en is neutraler van smaak
kan je niet mailen?quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:04 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Jeej, zo 3-4 uur reizen om alleen iets in te leveren
Ik denk het wel, warme rijst bakken gaat bij mij nooit goedquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:06 schreef cyclechick het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben die japanse rijst aan het maken, maar moet hij perse eerst helemaal koud zijn voordat hij in de wok kan?
Ik ben te lui om te wachten :S
Ik moet het mailen en in het postvak inleveren.quote:
Lauwwarm doettie het in ieder geval primaquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:08 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik denk het wel, warme rijst bakken gaat bij mij nooit goed
Ik vind het vies en kunstmatig klinken. Maar ik drink sowieso al die rommel 'met toegevoegde vitamines en mineralen' niet, nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:20 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Lauwwarm doettie het in ieder geval primaMjin luiheid en trek wonnen van het geduld
![]()
En kent iemand die drankjes van Adez? Met Soja? Is dat goed om te drinken? Ik vind het namelijk heel gezond klinken, maar heb eigenlijk geen idee of het dat ook is
Ik weet niet of het gezond is, maar vond het vooral viesquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:20 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Lauwwarm doettie het in ieder geval primaMjin luiheid en trek wonnen van het geduld
![]()
En kent iemand die drankjes van Adez? Met Soja? Is dat goed om te drinken? Ik vind het namelijk heel gezond klinken, maar heb eigenlijk geen idee of het dat ook is
Ik heb ook geen honger. Maar ik ben gewoon verkoudenquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:27 schreef AKnynke het volgende:
ik heb gewoon totaal geen eetlust. Of honger. Verliefd zijn is wel tof!
Thanksquote:
tenzij je het tosti ijzer insmeert met olie/boterquote:Op donderdag 25 september 2008 23:05 schreef SHE het volgende:
Het tosti verhaal is onzin, een tosti is niet vetter dan een boterham met kaas.
Duh.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
tenzij je het tosti ijzer insmeert met olie/boter
Er stond voorheen echt een ander verhaal op hun site. Incl de cal-tabel.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:39 schreef Joepie het volgende:
ja ik lees ook eens een topic uit de AT:
Je kan van het voedingscentrum veel beweren, maar over geroosterd brood staat op hun site toch echt:
Is geroosterd brood beter voor de lijn?
Nee, bij het roosteren van brood verdwijnt alleen het water uit het brood. Voor de hoeveelheid calorieën per snee maakt dit niet uit.
In calorieëntabellen wordt voor geroosterd brood vaak kant-en-klare ontbijttoast genomen en dat zijn kleinere boterhammetjes. Daardoor kan het lijken dat geroosterd brood minder calorieën levert dan gewoon brood.
Dus daar liegen ze in ieder geval niet over.
Mijn zwager bakt tosti's altijd in de koekenpanquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:50 schreef SHE het volgende:
[..]
Duh.
Ik overigens geen mensen die zoiets ranzigs doen.
Dan neem ik aan dat je wel roomboter gebruikt. (zou ook overeenkomen met wat je voorschrijft)quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:59 schreef SHE het volgende:
Oh gruwel
Maar ik heb ook een intense hekel aan boter op mijn brood. Voor mij is boter al beleg. Ik eet dus wel eens brood met boter.
Ik eet echter nooit brood met boter + beleg.
Lastig hagelslag eten danquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:59 schreef SHE het volgende:
Ik eet echter nooit brood met boter + beleg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |