Smoken.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:45 schreef Han_som_reiste het volgende:
veel muziek met een goede joint erbij is lekker
quote:Op woensdag 24 september 2008 18:38 schreef Sjibble het volgende:
Je moet toegeven, Opera e.d. is toch alleen voor de kankersnobs, of je bent ziek in je hoofd.
* Sjibble luistert rock
quote:
Dat zou ik ook zeggen als ik Rihanna zou luisteren.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:47 schreef bondgirl007 het volgende:
Dr. Crane, hier heb je een geweldig punt.
Je klacht is perfect verwoord en ik ben het helemaal met je eens.
Helemaal waar, dance is iq-loos, niet de mensen die er naar luisteren.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:54 schreef Laton het volgende:
ik word vooral altijd moe van dance is voor iq-lozen vs gitaar/metal is voor ongewassen harige hippies cliches
quote:Op woensdag 24 september 2008 18:56 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Helemaal waar, dance is iq-loos, niet de mensen die er naar luisteren.
Tuurlijk...er komt ongetwijfeld één of andere pillenslikker de kop afzagen van een metaller en dan wordt de vrede gedwongen bewaard door een wereldmuziekgeitenwollensok.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:58 schreef sinadO het volgende:
Ben benieuwd of deze ook weer gierend uit de bocht vliegt
Dat heb ik ook soms, zonder joint te rokenquote:Op woensdag 24 september 2008 18:58 schreef sinadO het volgende:
Ben benieuwd of deze ook weer gierend uit de bocht vliegt.
*popcorn pakt
Overigens heb ik hier ook een uitgesproken mening over maar ik ben gewoonweg te gaar nu om die op een begrijpelijke manier te kunnen verwoorden.
is je uitgesproken mening niet gewoon dat iedereen die vooroordelen heeft over jouw muziek en daar dom over doet zijn fucking muil moet houden en zijn kortzichte oordeel in zijn reet kan steken ?quote:Op woensdag 24 september 2008 18:58 schreef sinadO het volgende:
*popcorn pakt
Overigens heb ik hier ook een uitgesproken mening over maar ik ben gewoonweg te gaar nu om die op een begrijpelijke manier te kunnen verwoorden.
Dat dus ja. Dat eeuwige "geef een aap een computer en je hebt in 10 minuten een danceplaat". Ik zou zeggen, probeer het eens als het zo makkelijk isquote:Op woensdag 24 september 2008 18:56 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Helemaal waar, dance is iq-loos, niet de mensen die er naar luisteren.
Nou ja, niet zomaar een aap, he. Het moet wel een redelijk intelligente aap zijn die een computer kan bedienen. Dan is het mogelijk.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat dus ja. Dat eeuwige "geef een aap een computer en je hebt in 10 minuten een danceplaat".
Onder andere, maar dat spreekt voor zich toch? Verder is deze problematiek veel te complex om op in te gaan als je hoofd bijna uit elkaar barst en je nauwelijks een coherente gedachte kan vormen.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:00 schreef Laton het volgende:
[..]
is je uitgesproken mening niet gewoon dat iedereen die vooroordelen heeft over jouw muziek en daar dom over doet zijn fucking muil moet houden en zijn kortzichte oordeel in zijn reet kan steken ?
het zal me gewoon aan mijn reet roesten als mensen er een andere mening over mijn muziek op nahouden. ik ben het toch niet met ze eens.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:06 schreef sinadO het volgende:
[..]
Onder andere, maar dat spreekt voor zich toch? Verder is deze problematiek veel te complex om op in te gaan als je hoofd bijna uit elkaar barst en je nauwelijks een coherente gedachte kan vormen.
goed punt..quote:Op woensdag 24 september 2008 19:09 schreef Laton het volgende:
[..]
het zal me gewoon aan mijn reet roesten als mensen er een andere mening over mijn muziek op nahouden. ik ben het toch niet met ze eens.
Slaat nergens op. Ik doe WO en ben vaste bezoeker van piratenfestivalsquote:Jan Smit zal niet zo populair zijn bij hoger opgeleiden/ontwikkelde mensen
lol gaat alles goed ?quote:Op woensdag 24 september 2008 19:11 schreef sinadO het volgende:
[..]
sinadO houdt maar op met posten, hij kan er niet mee omgaan vanavond.![]()
Ik kan de havo aan en met hard studeren kan ik VWO aan maar Jan Smit is uberquote:Op woensdag 24 september 2008 19:11 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Ik doe WO en ben vaste bezoeker van piratenfestivals
niet echt nee. thanks for askingquote:
AnderLichtquote:Op woensdag 24 september 2008 19:09 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Hip hop is beter![]()
Zoek maar eens op Escalatieteam
Culturele proleetquote:Op woensdag 24 september 2008 19:13 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Ik kan de havo aan en met hard studeren kan ik VWO aan maar Jan Smit is uber
Het was dan ook een Kneiter van Wereldformaat, maar in die tijd waren alleen de Duitsers zo ver in het Algemeen Muziekbegrip dat ze dit fenomeen konden bevatten.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:03 schreef Burghardt het volgende:
Er is maar een man die hierover een uitspraak kan doen, David Hasselhoff. Zijn hit 'Looking for Freedom' wordt door de grootste denkers en filosofen unaniem genoemd alszijnde een aardverschuiving in de wereld die wij muziek noemen.
Echter kunnen we wel stellen, zoals de echt kenners hebben gedaan. Dit nummer is een klasse apart welk in onze huidige staat, ver boven onze grenzen van begrip valt waardoor we hier ook geen klasse voor hebben.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:23 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het was dan ook een Kneiter van Wereldformaat, maar in die tijd waren alleen de Duitsers zo ver in het Algemeen Muziekbegrip dat ze dit fenomeen konden bevatten.
Errrr... bullshit.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:29 schreef servus_universitas het volgende:
Maar mijn kritiek was ook specifiek gericht op trance. Dat is namelijk geen muziek.
Muziek wordt gemaakt met instrumenten en de stem. Een computer is geen muziekinstrument.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:34 schreef sinadO het volgende:
[..]
Errrr... bullshit.![]()
Definieer muziek eens, en dan niet jouw mening maar een echte sluitende definitie met bronvermelding.
Ik zeg dus, niet jouw mening maar een sluitende definitie met bronvermelding.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:35 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Muziek wordt gemaakt met instrumenten en de stem. Een computer is geen muziekinstrument.
Dat IS de definitiequote:Op woensdag 24 september 2008 19:36 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik zeg dus, niet jouw mening maar een sluitende definitie met bronvermelding.
Volgens wie? Volgens wat?quote:Op woensdag 24 september 2008 19:37 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat IS de definitie.
Volgens mij.quote:
Nee hoorquote:Op woensdag 24 september 2008 19:38 schreef sinadO het volgende:
Last van probleempjes met begrijpend lezen of zo?
Ik ga hier echt niet eens meer op in.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:39 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Volgens mij.
[..]
Nee hoor.
Ik stel voor dat je dit even doorleest voor je jezelf nog meer belachelijk maakt. Maar ja, dat moet je eigenlijk zelf weten ook.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:39 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Volgens mij.
[..]
Nee hoor.
En toch weer even een post plaatsen om het laatste woord te hebbenquote:Op woensdag 24 september 2008 19:40 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik ga hier echt niet eens meer op in.
Godsamme zeg.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op woensdag 24 september 2008 19:35 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Muziek wordt gemaakt met instrumenten en de stem. Een computer is geen muziekinstrument.
Deze stelling klopt, want je gebruikt je hersenen om de muziek zo te stemmen zodat het een geheel wordt.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:42 schreef solyaris het volgende:
Een computer of een draaitafel kan echt wel als instrument gebruikt worden hoor.
Mensen die Wikipedia als een bron gebruikenquote:Op woensdag 24 september 2008 19:43 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je dit even doorleest voor je jezelf nog meer belachelijk maakt. Maar ja, dat moet je eigenlijk zelf weten ook.
Ik vraag je LETTERLIJK om NIET je eigen mening te geven. En wat doe je? Je geeft je eigen mening!quote:Op woensdag 24 september 2008 19:45 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
En toch weer even een post plaatsen om het laatste woord te hebben.
Kijk, waar het om gaat is dit. Jij vraagt wat de definitie is van muziek met bronvermelding. Ik kan je verschillende bronnen geven die allemaal een eigen idee hebben over wat muziek is. In plaats daarvan postuleer ik mijn definitie van muziek.
Je gaat ff liggen? Ben je een beetje van slag af van deze confrontatiequote:Op woensdag 24 september 2008 19:46 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ik vraag je LETTERLIJK om NIET je eigen mening te geven. En wat doe je? Je geeft je eigen mening!
Maar goed, ge kekt moar wa ge d'r mee doet.![]()
Post nog ff wat na mij, dan heb je het laatste woord, ik ga ff liggen denk ik.
postuleerquote:Op woensdag 24 september 2008 19:45 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
En toch weer even een post plaatsen om het laatste woord te hebben.
Kijk, waar het om gaat is dit. Jij vraagt wat de definitie is van muziek met bronvermelding. Ik kan je verschillende bronnen geven die allemaal een eigen idee hebben over wat muziek is. In plaats daarvan postuleer ik mijn definitie van muziek.
Lol confrontatie.. ja dat is het, je hebt me intellectueel lamgeslagen.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:48 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Je gaat ff liggen? Ben je een beetje van slag af van deze confrontatie? Vergeet niet je pilletjes in te nemen, hè
?
Neem nog een joint zou ik zeggen.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:50 schreef sinadO het volgende:
[..]
Lol confrontatie.. ja dat is het, je hebt me intellectueel lamgeslagen.
Doe ik het toch weer he... zoals ik al eerder in deze thread zei, ik ben gaar en mijn hoofd knalt uit elkaar. Ik ben prikkelbaar en doodmoe. Dus ik ga ff liggen.
Breng me er ff een dan, collega Roermondenaar.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:51 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Neem nog een joint zou ik zeggen.
Lijkt mij een goed plan, beste sinadO. Als je straks na een dutje weer helemaal fit, fris en fruitig bent, dan zul je deze topic nogmaals lezen en inzien dat je een ietwat verkeerd beeld van muziek had gedefinieerd.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:50 schreef sinadO het volgende:
[..]
Lol confrontatie.. ja dat is het, je hebt me intellectueel lamgeslagen.
Doe ik het toch weer he... zoals ik al eerder in deze thread zei, ik ben gaar en mijn hoofd knalt uit elkaar. Ik ben prikkelbaar en doodmoe. Dus ik ga ff liggen.
Neem maar de bus die naar het station gaatquote:Op woensdag 24 september 2008 19:51 schreef sinadO het volgende:
[..]
Breng me er ff een dan, collega Roermondenaar.
Ben jij nu echt achterlijk of doe je alleen maar alsof?quote:Op woensdag 24 september 2008 19:51 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed plan, beste sinadO. Als je straks na een dutje weer helemaal fit, fris en fruitig bent, dan zul je deze topic nogmaals lezen en inzien dat je een ietwat verkeerd beeld van muziek had gedefinieerd.
Oei, is nu al gebeurd...quote:Op woensdag 24 september 2008 18:58 schreef sinadO het volgende:
Ik denk het eerstequote:Op woensdag 24 september 2008 19:53 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ben jij nu echt achterlijk of doe je alleen maar alsof?
Waarom zou ik alsof doenquote:Op woensdag 24 september 2008 19:53 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ben jij nu echt achterlijk of doe je alleen maar alsof?
Hij heeft gewoon gelijk vriend geef je maar over dit ga je niet winnen. Jij gaf gewoon je eigen mening en hij vroeg om een definitie klaar uit het spel is over.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:55 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Waarom zou ik alsof doen? Ik kan mij gewoon heel goed voorstellen dat wanneer je hoofdpijn hebt en/of je je gaar voelt, je ze even niet meer allemaal op een rijtje hebt. Dat blijkt dus ook uit je manier van redeneren hier. Dat is ook helemaal niet iets om je voor te generen. Daarom is het een goed idee van je om even te gaan liggen. Even de zaken laten bezinken.
Ik gaf mijn definitie. Uiteraard is mijn definitie in dit verband ook mijn mening, maar dat geldt voor alle definities van muziekquote:Op woensdag 24 september 2008 19:57 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk vriend geef je maar over dit ga je niet winnen. Jij gaf gewoon je eigen mening en hij vroeg om een definitie klaar uit het spel is over.
Jij gaf gewoon je eigen mening, dit is geen definitie. Pak eens een woordenboek en ga eens het woord definitie opzoeken.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:59 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik gaf mijn definitie. Uiteraard is mijn definitie in dit verband ook mijn mening, maar dat geldt voor alle definities van muziek.
Ik vind een aantal nummers van hem geweldig, maar andere vind ik he-le-maal niks. Dat zeg ik dan ook gewoon; jezelf op zo'n moment verschuilen achter de mening van één of andere 'kenner' en het dan vervolgens maar geweldig noemen omdat het 'kunst' is en niet omdat jij het persoonlijk ook oprecht kunt waarderen, noem ik een gebrek aan smaak. Dat is wel wat bijvoorbeeld Leo Blokhuis en Maarten van Rozendaal doenquote:Op woensdag 24 september 2008 19:29 schreef sinadO het volgende:
Tom Waits is dan ook wel echt een 'acquired taste' hoor. Ik heb een bizar brede muzieksmaak, van Nick Drake en Jeff Buckley via vrijwel alles tot Sadistik Exekution en Nasum zeg maar, maar Tom Waits trek ik niet.
kneusquote:Op woensdag 24 september 2008 19:29 schreef servus_universitas het volgende:
Beste Dr.Crane,
Allereerst wil ik je bedanken voor je warme woorden aan mijn adres in de eerste zin van de OP.
Ik ben het in principe wel met je eens. Over smaak valt niet te twisten en dat geldt zeer zeker ook voor muziek. Ik zelf houd van allerlei soorten muziek: rock, disco, klassiek, pop, jaren 60 en 70, noem maar op. Maar mijn kritiek was ook specifiek gericht op trance. Dat is namelijk geen muziek. Dat is een verzameling elektronische geluiden die de pretentie hebben in hun geheel muziek voort te brengen. Dat is een misvatting. Ik vind zelfs sommige trancenummers mooi, maar het is geen muziek. Als iemand dus zegt dat hij trance geen muziek vindt, dan moet je dat niet beledigend opvatten. Het is gewoon een constatering.
Dan kan je alles wel degraderen tot een verzameling geluiden. Rock is dan een verzameling van drumgeluiden, gitaargeluiden en stemgeluiden om het simpel te zeggen...quote:Op woensdag 24 september 2008 19:29 schreef servus_universitas het volgende:
Beste Dr.Crane,
Allereerst wil ik je bedanken voor je warme woorden aan mijn adres in de eerste zin van de OP.
Ik ben het in principe wel met je eens. Over smaak valt niet te twisten en dat geldt zeer zeker ook voor muziek. Ik zelf houd van allerlei soorten muziek: rock, disco, klassiek, pop, jaren 60 en 70, noem maar op. Maar mijn kritiek was ook specifiek gericht op trance. Dat is namelijk geen muziek. Dat is een verzameling elektronische geluiden die de pretentie hebben in hun geheel muziek voort te brengen. Dat is een misvatting. Ik vind zelfs sommige trancenummers mooi, maar het is geen muziek. Als iemand dus zegt dat hij trance geen muziek vindt, dan moet je dat niet beledigend opvatten. Het is gewoon een constatering.
Een computer vind ik ook een muziekinstrument, we leven niet meer in 1928.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:35 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
conservatief noemen we datquote:Op woensdag 24 september 2008 20:23 schreef Tommeke het volgende:
Een computer vind ik ook een muziekinstrument, we leven niet meer in 1928.
Je kan nu wel stoer en elitair je onzin neertypen, maar je slaat de plank compleet mis.
Meid, heerlijk, de manier waarop jij servus_universitas zijn betoog onderuit probeert te halen met je zelf geformuleerde, niet-onderuit-te-halen argumenten.quote:
Nee, dat noemen we het onderscheid kunnen maken tussen muziekinstrumenten en computers die naast zoveel andere doeleinden kunnen worden gebruikt om wat geluiden samen te stellen tot een geheel dat door de strotten van mensen wordt gedrukt als muziek.quote:
wat een haat wat een haat.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:38 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nee, dat noemen we het onderscheid kunnen maken tussen muziekinstrumenten en computers die naast zoveel andere doeleinden kunnen worden gebruikt om wat geluiden samen te stellen tot een geheel dat door de strotten van mensen wordt gedrukt als muziek.
En waar ligt de grens?quote:Op woensdag 24 september 2008 20:38 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nee, dat noemen we het onderscheid kunnen maken tussen muziekinstrumenten en computers die naast zoveel andere doeleinden kunnen worden gebruikt om wat geluiden samen te stellen tot een geheel dat door de strotten van mensen wordt gedrukt als muziek.
Zodra er nieuwe muziek wordt gemaakt zijn er mensen die het geen muziek noemen omdat het niet in hun belevingswereld past.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:46 schreef servus_universitas het volgende:
Waarom een generatiekloof? Er wordt ook nu nog voldoende echte muziek gemaakt, voor de huidige generatie wel te verstaan. Bijvoorbeeld Ilse de Lange om maar eens iemand te noemen.
Dan noemen ze het samplen!quote:Op woensdag 24 september 2008 20:53 schreef Igen het volgende:
[..]
En waar ligt de grens?
Een piano is ook volgens jou vast wel een muziekinstrument. Ook een elektrische piano kun je moeilijk géén muziekinstrument noemen. Maar een computer met een keyboard in de USB-poort is in feite hetzelfde. Maar als je dan dezelfde noten speelt is het geen muziek meer?
Het komt minder dicht bij wat iemand echt maakt. Muziek is vooral strelende communicatie. Ik denk wel dat je met computertechnieken een boel mooie nieuwe dingen kan maken maar een computer die muziek maakt door het drukken op een paar toetsen is niet echt muziek maar zijn mooie klanken.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:01 schreef Laton het volgende:
Een "echte" muziekliefhebber zou overigens nooit zo reageren op de computer als instrument, maar geinteresseerd zijn in de nieuwe mogelijkheden van een nieuw instrument, nieuwe geluiden, werkwijzen, composities en creativiteit en blij zijn met elke toevoeging aan het muzikale spectrum. zo resoluut afwijzen duidt wat mij betreft op conservatisme, kortzichtigheid en vooral geslotenheid.
als het je ding niet is, so be it, maar zo resoluut afwijzen zonder ook maar een moment oog te hebben voor nieuwe muzikale mogelijkheden maakt je wat mij betreft geen muziekliefhebber.
Het is meer dan emotie alleen.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:03 schreef IJsblock het volgende:
Ik denk gezien het feit dat het om muziek gaat, het om 1 ding gaat: emotie.
Juist, dat is wat ik bedoel. Zoals ik al zei vind ik bepaalde trancenummers heel mooi, maar het zijn geluiden die goed in mijn gehoor liggen. Net als dat ik kan genieten van het horen van de wind die huilt over het dak in een stormachtige nacht. Maar dat noemen we ook geen muziek.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:05 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Het komt minder dicht bij wat iemand echt maakt. Muziek is vooral strelende communicatie. Ik denk wel dat je met computertechnieken een boel mooie nieuwe dingen kan maken maar een computer die muziek maakt door het drukken op een paar toetsen is niet echt muziek maar zijn mooie klanken.
onzin. een componist schrijft een compleet stuk en laat het uitvoeren door een orkest. maakt dat de componist geen muziekant ? Muziek is geordend geluid; oorstrelende communicatie inderdaad.. compositie en uitvoering zijn met zijn 2en de basis van een stuk/nummer hoe je het wil noemen.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:05 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Het komt minder dicht bij wat iemand echt maakt. Muziek is vooral strelende communicatie. Ik denk wel dat je met computertechnieken een boel mooie nieuwe dingen kan maken maar een computer die muziek maakt door het drukken op een paar toetsen is niet echt muziek maar zijn mooie klanken.
Die gaan inderdaad uit hun dak van elektronische geluiden. Dat kan toch prima? Je kunt ook uit je dak gaan van drugs, maar drugs zijn ook geen muziek. Waarom moet die danceshit muziek zijn, alleen omdat mensen ervan uit hun dak gaan? Daarvoor het je geen muziek nodig.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:09 schreef Dr.Crane het volgende:
Yeah right, bijna 90 % van de 'jongeren' (tot ca. 25 bedoel ik dan) vermaakt zich wekelijks op dance, feesten als Sensation zijn extreem populair, maar volgens onze hoogopgeleide genie is het geen muziek.Toch wel raar dan, die honderdduizenden mensen die uit hun dak gaan op 'wat electronische geluiden'.
best, je bent gewoon een troll dus.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:10 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Die gaan inderdaad uit hun dak van elektronische geluiden. Dat kan toch prima? Je kunt ook uit je dak gaan van drugs, maar drugs zijn ook geen muziek. Waarom moet die danceshit muziek zijn, alleen omdat mensen ervan uit hun dak gaan? Daarvoor het je geen muziek nodig.
quote:Op woensdag 24 september 2008 21:10 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Die gaan inderdaad uit hun dak van elektronische geluiden. Dat kan toch prima? Je kunt ook uit je dak gaan van drugs, maar drugs zijn ook geen muziek. Waarom moet die danceshit muziek zijn, alleen omdat mensen ervan uit hun dak gaan? Daarvoor het je geen muziek nodig.
Oh? En waarom dat dan welquote:Op woensdag 24 september 2008 21:12 schreef Laton het volgende:
[..]
best, je bent gewoon een troll dus.
quote:Op woensdag 24 september 2008 21:12 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Ik ben er nu definitief van overtuigd dat universiteit en intelligentie absoluut niet altijd een vanzelfsprekende combinatie is.
Wel muziek, maar alleen muziek die jij niet mooi vindtquote:Op woensdag 24 september 2008 21:12 schreef Dr.Crane het volgende:
Ik vind metal ook kutmuziek. Wat gerag op een gitaar en wat gebrul dat je geen eens zingen mag noemen, geen muziek dus!
Wat doe jij dan in deze topic, lamstraal?quote:Op woensdag 24 september 2008 21:13 schreef Nikmans het volgende:
Een wijs man zei ooit: al sla je tegen potten en pannen op een bepaald ritme, als het lekker klinkt is het goeie muziek. KANKER toch godverdomme een eind op met die eindeloze discussie over wat 'echte' muziek is en wat niet, stelletje krassers.
Jammer dat je m'n reflectie richting jou niet eens inziet.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:13 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
[..]
Wel muziek, maar alleen muziek die jij niet mooi vindt.
Waarom wil je die vergelijking maken?quote:Op woensdag 24 september 2008 21:09 schreef Laton het volgende:
onzin. een componist schrijft een compleet stuk en laat het uitvoeren door een orkest. maakt dat de componist geen muziekant ? Muziek is geordend geluid; oorstrelende communicatie inderdaad.. compositie en uitvoering zijn met zijn 2en de basis van een stuk/nummer hoe je het wil noemen.
door je claim te blijven zeggen dat house en trance geen muziek zijnquote:Op woensdag 24 september 2008 21:12 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Oh? En waarom dat dan wel?
Nee, dat is dus niet waar. Ik begrijp je poging om een reflectie te plaatsen heus wel hoor, maar ik ben niet bepaald onder de indruk, hoewel ik je moeite wel kan waarderenquote:Op woensdag 24 september 2008 21:14 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Jammer dat je m'n reflectie richting jou niet eens inziet.Natuurlijk is metal muziek, maar dat geldt dus ook voor dance.
wow je beeld ervan kan niet meer verkeerd zijn. hoe denk je dat electronische muzikanten aan hun melodieen komen ? door op een knopje te drukken ? die spelen dat live in op keyboards en maken een track zoals een engineer in een opname studio ook ingespeelde stukken van een band in elkaar plakt tot een song. denk je dat die nummers uit de lucht komen vallen ofzo ?quote:Op woensdag 24 september 2008 21:16 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Waarom wil je die vergelijking maken?
Iemand die vanuit de computer iets doet kan nooit ter plekke iets neerzetten wat geïmproviseerd is. Ik geloof wel in geluiden die de computer produceert zoals een synthesizer of iets over de top daar van. Maar je gaat mij niet vertellen dat iemand ter plekke met een computer zomaar iets speelt met de computer. Die plaatjes draaiers maken alleen maar een opzetje van hoe iets zou kunnen klinken, een soort reconstructie. Dat is het.
quote:Op woensdag 24 september 2008 21:16 schreef servus_universitas het volgende:
Dance rock kan niet bestaan zonder een computer instrumenten en dat is al reden genoeg om dance rock te beschouwen als niet meer dan wat geluidjes.
3 pagina's skippen omdat ik al kon raden waar het heenging en gelijk krijgen op pagina 5.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:14 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Wat doe jij dan in deze topic, lamstraal?
Nummers van Junkie xl vind ik dan ook muziek mijn beste manquote:Op woensdag 24 september 2008 21:18 schreef Laton het volgende:
[..]
wow je beeld ervan kan niet meer verkeerd zijn. hoe denk je dat electronische muzikanten aan hun melodieen komen ? door op een knopje te drukken ? die spelen dat live in op keyboards en maken een track zoals een engineer in een opname studio ook ingespeelde stukken van een band in elkaar plakt tot een song. denk je dat die nummers uit de lucht komen vallen ofzo ?
dat denk ik ook..quote:Op woensdag 24 september 2008 21:22 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nummers van Junkie xl vind ik dan ook muziek mijn beste man
Kennelijk gaat hier iets mis met wat wij daar beiden onder verstonden.
wat valt er te verliezen ?quote:Op woensdag 24 september 2008 21:27 schreef servus_universitas het volgende:
Universitaire ubermensch? Ik waardeer je realiteitszin, beste Laton. Ik twijfel er nog over of ik die link ga aanklikken. Ik wil nog wel kunnen slapen komende nacht.
Laat ik "Alles Naar De Klote" van de Euromasters ook muziek vinden! En ik moet toegeven dat ik het nog steeds een meesterlijk en amusant nummer vind.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:22 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nummers van Junkie xl vind ik dan ook muziek mijn beste man
Mijn zielenrust op dit momentquote:
ik ook niet, daarom reageer ik ook gepikeert op jequote:Op woensdag 24 september 2008 21:30 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Mijn zielenrust op dit moment. Ik zou door de shock gepikeerd kunnen raken en niet meer kunnen slapen. Ik kan verkrachting van de muziekkunst niet goed verdragen.
quote:Op woensdag 24 september 2008 22:20 schreef ondeugend het volgende:
Offtopic geneuzel verwijderd. Verder met de discussie graag.
quote:muziek
bewuste ordening van klanken die met instrumenten of je stem worden voortgebracht
Een computer is dus gewoon een hulpmiddel (instrument dus ) om muziek (de bewuste ordening van klanken dus) te maken. Dus ook een muziekinstrument. Dus is dance, trance enz gewoon muziek.quote:instrument
1 voorwerp waarmee je muziek maakt, muziekinstrument
3 middel dat bij iets helpt, hulpmiddel, middel
DAT IS ONJUIST!!!!!quote:Op woensdag 24 september 2008 22:36 schreef ondeugend het volgende:
[..]
[..]
Een computer is dus gewoon een hulpmiddel (instrument dus ) om muziek (de bewuste ordening van klanken dus) te maken. Dus ook een muziekinstrument. Dus is dance, trance enz gewoon muziek.
Dit dekt wel enigszins de lading.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zodra er nieuwe muziek wordt gemaakt zijn er mensen die het geen muziek noemen omdat het niet in hun belevingswereld past.
Als ik jouw definitie hanteer van wat muziek is. Instrumenten en een stem zijn housenummers met een vocal erin ineens wel muziek. Muziek is een rekbaar begrip en geen vaststaand feit.
Weerleg het maar met goede tegenargumenten dan.quote:
DAT IS ONNODIG!!!!quote:Op woensdag 24 september 2008 22:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Weerleg het maar met goede tegenargumenten dan.
Hou even op met trollen.quote:
quote:Op woensdag 24 september 2008 22:57 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Ik ken dat soort types, echt zulke nerds.
Hier een echte hardcore liefhebber. Jij vindt het teringherrie, ik vind het heerlijke muziek. Zoals iemand anders al zei in het topic, muziek maakt emoties los en de emotie die het sterkst wordt losgemaakt bij jou bij muziek bepaald jouw muzieksmaak. Bij mij is dat dus hardcore, ik kan er uren naar luisteren. Ook om te ontspannen. Op feesten merk ik ook, hoe erger de herrie die uit de boxen komt hoe beter ik losga.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:07 schreef Silentalarm het volgende:
Ben het opzich wel met je eens, maar je kan je toch niet voorstellen dat iemand van die tering herrie als hardcore mooi vind. Als je dat hoor denk je toch niet welke genie of componist heeft dit geschreven, maar je denkt wel mag die stampende boormachine uit. Sommige soorten geluid kun je gewoon niet tot de muziek rekenen. Zo ook sommige rap, andere rap zit nog net op het randje. Maar Rock/indie/metal/klassiek/jazz/blues dat is muziek, gemaakt met gevoel. dat andere is gewoon herrie. Ook al hou ik niet van jazz,klassiek en metal, het is wel iets waar aan gewerkt is om het mooi te maken en wat nog ergens op lijkt.
Oftewel, ik ben het met je eens dat je alleen vanwege een verschillende smaak niet kan zeggen dat sommige MUZIEK slecht is en andere MUZIEK goed. Alleen sommige geluiden kun je dus niet tot MUZIEK rekenen, en daar kun je dus wel van zeggen dat het tering herrie is en ongelovelijk slecht.
En nu heb ik weer genoeg niet-onzin getypt voor de komende week.
Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat ik jou maar een oppervlakkige dombo vind.quote:Op woensdag 24 september 2008 22:57 schreef Dr.Crane het volgende:
[..]
Ik ken dat soort types, echt zulke nerds.
Aan dit soort mensen heb ik een hekel. Dan vraag je wat ze dan het beste stuk van beethoven/bach ofzo vinden, en dan houden ze ineens ook niet van klassiek. Dan vraag je wat ze dan een fijn stukje punk vinden, dan telt punk ineens ook niet. Daarna vraag je wat ze hèt Opera-stuk vinden, of new-age of weet ik veel wat, en dat telt dan allemaal niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:59 schreef bondgirl007 het volgende:
Ik hou eigenlijk wel van alle muziek behalve van Heavy-Metal en Rock.
Hecht jij eigenlijk veel waarde aan de term "muziek"? Het lijkt wel of het niet kan hebben dat ook elektronische muziek, en dan met name dance, ook gewoon onder muziek valt. En ook al blijkt dat dance geen muziek is, dan heeft het alsnog de zelfde waarde als muziek dat met akoestische instrumenten bespeeld wordt. Het gaat er namelijk niet om of iets wel of geen muziek is, maar of het kwaliteit heeft. Sowieso heb je bij elektronische en akoestische muziek zowel kunst als troep. Waarschijnlijk kijk jij niet verder dan die dance die op TMF gedraaid wordt, maar als je verder gaat verdiepen in elektronische muziek, kom je zoveel geweldige dingen tegen. Het is net zo als bij abstracte of non-figuratieve kunst.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:16 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet waar. Ik begrijp je poging om een reflectie te plaatsen heus wel hoor, maar ik ben niet bepaald onder de indruk, hoewel ik je moeite wel kan waarderen. Kijk, het verschil is, is dat metal wordt gemaakt met echte instrumenten en dance niet. Dance kan niet bestaan zonder een computer en dat is al reden genoeg om dance te beschouwen als niet meer dan wat geluidjes.
Dat is niet wat mensen bedoelen met commerciele muziek. Men doelt dan op muziek die juist gemaakt wordt met als hoogste prioriteit om er geld mee te verdienen. 90% van de top 40 dus.quote:Om veel reacties als "het moet niet commercieel zijn" te voorkomen, ik heb nieuws voor jullie: vrijwel elke muziek is commercieel. Alle bandjes en artiesten maken graag muziek voor de kost. Ze verdienen er geld aan, en of dat nou 1000 per avond of 50.000 per avond is: geld is geld. Als je alleen muziek voor jezelf maakte en je niets aantrok van wat je publiek er van vindt, dan bracht je het toch niet uit?
Wat een onzin, voordat mijn gitaargeluid uit mijn versterker komt, is dat ook eerst door een halve computer (effectenprocessor) gegaan... Is ook gewoon te programmeren via de computer. Computers zorgen ervoor dat er juist meer mogelijkheden ontstaan voor het maken van muziek, dat jij die niet allemaal mooi vindt, dat kan. Ik zelf kan bijvoorbeeld hardcore ook absoluut niet aanhoren, maar ach, als iemand er blij van wordt, zolang ik er dan geen last van heb, vind ik het prima.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:35 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat ik een metalluisteraar dit eindelijk eens zie zeggenquote:Op donderdag 25 september 2008 10:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat een onzin, voordat mijn gitaargeluid uit mijn versterker komt, is dat ook eerst door een halve computer (effectenprocessor) gegaan... Is ook gewoon te programmeren via de computer. Computers zorgen ervoor dat er juist meer mogelijkheden ontstaan voor het maken van muziek, dat jij die niet allemaal mooi vindt, dat kan. Ik zelf kan bijvoorbeeld hardcore ook absoluut niet aanhoren, maar ach, als iemand er blij van wordt, zolang ik er dan geen last van heb, vind ik het prima.
Nice, en dat van een metal-fan.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat een onzin, voordat mijn gitaargeluid uit mijn versterker komt, is dat ook eerst door een halve computer (effectenprocessor) gegaan... Is ook gewoon te programmeren via de computer. Computers zorgen ervoor dat er juist meer mogelijkheden ontstaan voor het maken van muziek, dat jij die niet allemaal mooi vindt, dat kan. Ik zelf kan bijvoorbeeld hardcore ook absoluut niet aanhoren, maar ach, als iemand er blij van wordt, zolang ik er dan geen last van heb, vind ik het prima.
Ik ben van zelf een echte trance liefhebben, maar heb ook CD's van AC/DC, Iron Maiden etc. Maar 9 van de 10 keer zal ik zelf een lekkere (hard)trance CD opzetten. Hoe deze muziek tot stand komt, doet daar niets aan af. En of het mooi is, voor mij wel, voor een ander niet.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
In het 'echte leven' zijn het bij mij 40-plussers vooral die zo praten. Op FOK! zie je ook 20'ers en 30'ers, dat viel me hier op.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:57 schreef RSie het volgende:
Zeer terechte klacht!!
een onderwerp waar ik me al jaren aan stoor op de diverse fora! (en in het "echte" leven ook)
Net zon groots schilder als mijn nichtje van 4quote:Op woensdag 24 september 2008 20:51 schreef Laton het volgende:
[..]
wat een haat wat een haat.je hebt overigens volstrekt ongelijkt maar dat maakt niet uit, als jij graag een gigantisch deel van de muzikale wereld voor jezelf wilt afsluiten moet je dat vooral doen.
Jij vind jackson pollock vast ook geen schilder ?
Ik ben het dan wel niet geheel eens met servus_universitas, maar ik snap wel waar zijn 'computers zijn geen instrumenten' vandaan komt. Jouw doortrekken naar rock en muziekinstrumenten vind ik dan ook krom.quote:
tja ik heb er wel genoeg over gezegd. ben het geheel met je oneens.. en ach, je hebt alleen jezelf ermee met je starre kijk.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:47 schreef Elfy het volgende:
[..]
Net zon groots schilder als mijn nichtje van 4
[..]
Ik ben het dan wel niet geheel eens met servus_universitas, maar ik snap wel waar zijn 'computers zijn geen instrumenten' vandaan komt. Jouw doortrekken naar rock en muziekinstrumenten vind ik dan ook krom.
Bovenstaande quote #1 van jou is precies waarom ik hem begrijp. Ja, geklieder neemt nauwelijks tijd, moeite en energie en wordt toch als kunst beschouwd. Pollock. Kom op, er zit geen idee vooraf, niks in.
Ja, muziek met de pc gegenereerd telt ook als muziek, maar het is toch niet gelijkwaardig aan muziek die met muziekinstrumenten wordt voortgebracht.
overtuigingen zijn gevangenissen. geldt ook voor jouquote:Op donderdag 25 september 2008 15:16 schreef Laton het volgende:
[..]
tja ik heb er wel genoeg over gezegd. ben het geheel met je oneens.. en ach, je hebt alleen jezelf ermee met je starre kijk.
Hehe, thnxquote:Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef Maurari het volgende:
[..]
Dat ik een metalluisteraar dit eindelijk eens zie zeggendat soothe m'n hart
Ehm, dat was het hele idee van Pollock. Actionpainting: het kunstwerk was net zoveel de beweging van het schilderen als het uiteindelijke werk. Zie t als een dansvoorstelling met verfquote:Op donderdag 25 september 2008 12:47 schreef Elfy het volgende:
Pollock. Kom op, er zit geen idee vooraf, niks in.
Dat was mn punt juist.quote:Op donderdag 25 september 2008 18:13 schreef siface het volgende:
[..]
Ehm, dat was het hele idee van Pollock. Actionpainting: het kunstwerk was net zoveel de beweging van het schilderen als het uiteindelijke werk. Zie t als een dansvoorstelling met verf(maar dan met verfkwasten en zonder de roze pompom's).
ot: zeer terechte klacht komt in alle muziekgenres voor. Ik heb het zelf veel meegemaakt bij opera's en dat soort voorstellingen. Dan zit je daar zo in een zaal met 50'ers (ik ben 28) en dan krijg je van die blikken. Zo van 'wat doen jullie hier, jullie zijn veel te jong'. Gaan ze ook nog aan je vragen "of je je gsm wel op stil hebt gezet omdat types als jullie wel niet zouden weten hoe het er aan toe gaat in een concertgebouw." (echt gebeurd bij Laus Polyphoniae een maand geleden).![]()
Een ex collega van me (en zeer verbitterde 50-er) liep altijd steevast te gillen dat alles wat niet Jazz was, herrie was, tot ik vroeg "en Haendel is dat ook herrie", toe stond ie ff met z'n bek vol tanden.![]()
Laat ieder lekker in z'n waarde. Muziek is een opeenvolging van noten, de rest is een kwestie van smaak!
En nu met muziek erbij:quote:Op donderdag 25 september 2008 11:35 schreef IkMepJeTenen het volgende:
Like the radio songs that make us sing along
'Cause the beat is real heavy and the hook is real catchy
Make you nod your head steady, and you don't feel sketchy
'Til you're all by yourself, and you ridin' around
And realize to yourself how stupid it sounds
Mainstream or Underground, away team, home town
It boils down to the facts: Wack is wack
Effe vlug een misverstand rechtzetten: Tiesto hoort m.i. - ondanks commercieel succes en hoog mooiboy gehalte - wel degelijk tot de betere (dance)muziek, check ditquote:Op donderdag 25 september 2008 02:44 schreef seatsniffer het volgende:
Daarbij komt ook nog gewoon smaak; klassieke muziek en metal zijn van een ongekend muzikaal niveau in vergelijking met bijvoorbeeld jeroen van der boom of tiesto...
Mursquote:
mens ga op een zeepkist staanquote:Op donderdag 25 september 2008 15:22 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
overtuigingen zijn gevangenissen. geldt ook voor jou
Volgens mij is de basis van flight 643 een sample van Speedway van the prodigy. Niet erg origineel, al is het nog geen puur jatwerk (zoals bv Traffic was)quote:Op donderdag 25 september 2008 20:41 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Effe vlug een misverstand rechtzetten: Tiesto hoort m.i. - ondanks commercieel succes en hoog mooiboy gehalte - wel degelijk tot de betere (dance)muziek, check ditZo
De muziek moet ook geproduceerd worden. Dat zijn de mensen die het equivalent zijn van de klassieke componisten van vroeger. Computers (en in het geval van een feest ook de DJ's) zijn dan de uitvoerende partijen die de muziek naar de oren van de luisteraar brengen. En die improviseren wel degelijk met de apparatuur waar ze op dat moment achter staan.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:16 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Waarom wil je die vergelijking maken?
Iemand die vanuit de computer iets doet kan nooit ter plekke iets neerzetten wat geïmproviseerd is. Ik geloof wel in geluiden die de computer produceert zoals een synthesizer of iets over de top daar van. Maar je gaat mij niet vertellen dat iemand ter plekke met een computer zomaar iets speelt met de computer. Die plaatjes draaiers maken alleen maar een opzetje van hoe iets zou kunnen klinken, een soort reconstructie. Dat is het.
Als 1 dance-stroming dichtbij de klassieke muziek komt (die toch door veel mensen als 'echte muziek' wordt gezien en vast en zeker ook door jou), dan is het wel trance (en dan vooral het uplifting/epic/anthem trance type, luister eens een paar nummers van Ace da Brain/Pervading Call en je weet wat ik bedoel).quote:Op woensdag 24 september 2008 21:07 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Juist, dat is wat ik bedoel. Zoals ik al zei vind ik bepaalde trancenummers heel mooi, maar het zijn geluiden die goed in mijn gehoor liggen. Net als dat ik kan genieten van het horen van de wind die huilt over het dak in een stormachtige nacht. Maar dat noemen we ook geen muziek.
Een synthesizer is een instrument dat in theorie een veel veelzijdigere toepassing kent dan een Stradivarius-viooltje, of een gitaar, of een trompet, etc... Zoals ik al zei, maak je daar je eigen geluid/klank mee i.p.v. dat deze al gedeeltelijk vastligt door vorm of materiaal.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:16 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet waar. Ik begrijp je poging om een reflectie te plaatsen heus wel hoor, maar ik ben niet bepaald onder de indruk, hoewel ik je moeite wel kan waarderen. Kijk, het verschil is, is dat metal wordt gemaakt met echte instrumenten en dance niet. Dance kan niet bestaan zonder een computer en dat is al reden genoeg om dance te beschouwen als niet meer dan wat geluidjes.
Zou kunnen, gebeurt wel vaker dat Tiesto stukjes van een andere song in z'n eigen muziek verwerkt. Zo is het begin van het nummer Elements of Life duidelijk afkomstig van Vaka van Sigur Ros (een band waar Thijssie behoorlijk fan van is). Maar goed, beter goed gejat dan slecht zelf gevonden. Want eerlijk is eerlijk: Flight 643 klinkt gewoon een pak lekkerder dan dat geklungel van The Prodigy (lijkt wel afkomstig van zo'n oubollig PS1 racespelletje).quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:06 schreef kipknots het volgende:
[..]
Volgens mij is de basis van flight 643 een sample van Speedway van the prodigy.
Geklungel van The Prodigyquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:50 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Zou kunnen, gebeurt wel vaker dat Tiesto stukjes van een andere song in z'n eigen muziek verwerkt. Zo is het begin van het nummer Elements of Life duidelijk afkomstig van Vaka van Sigur Ros (een band waar Thijssie behoorlijk fan van is). Maar goed, beter goed gejat dan slecht zelf gevonden. Want eerlijk is eerlijk: Flight 643 klinkt gewoon een pak lekkerder dan dat geklungel van The Prodigy (lijkt wel afkomstig van zo'n oubollig PS1 racespelletje).
O ja, de 2 andere nummers die jij postte zijn ook sterk, maar iets volledig anders dan Tiesto (appels en peren enzo...)
Wat, kun je er niet tegen dat Tiesto's nummer gewoon veel beter is?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:06 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Wat, kun je er niet tegen dat Tiesto's nummer gewoon veel beter is?Dat jij het mooier vindt wil niet zeggen dat het beter isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Prodigy geklungel noemen vind ik anders behoorlijk arrogant, vooral uit de mond van een Tiesto liefhebber...quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:31 schreef Bonzai. het volgende:Was gewoon een reactie op jouw arrogantie.
Ik vind The Prodgy ook geen geklungel, ze hebben ook goede dingen gemaakt zoals No Good. "Speedway" is gewoon klungelig. En verder kom ook ik behoorlijk arrogant over, kan ik je moeilijk ongelijk in gevenquote:Op vrijdag 26 september 2008 13:36 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Prodigy geklungel noemen vind ik anders behoorlijk arrogant, vooral uit de mond van een Tiesto liefhebber...
quote:Op donderdag 25 september 2008 18:50 schreef Elfy het volgende:
[..]
Dat was mn punt juist.
Als iets je bedoeling is maakt dat het niet méér.
Kunst: op een sokkel geplaatste werken (letterlijk en figuurlijk). Verheven eigenlijk?
Dan vind ik dingen waar nauwelijks energie in zitten en die een ander ook kan maken, maar toch als kunst worden bestempelt- ..vals spelen.
Ik luister naar alles behalve hollandse meuk en schlagerrommel, piep-knor jazz en moderne klassiek. Moet je een foto van mijn platenkast?quote:Op woensdag 24 september 2008 23:33 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Aan dit soort mensen heb ik een hekel. Dan vraag je wat ze dan het beste stuk van beethoven/bach ofzo vinden, en dan houden ze ineens ook niet van klassiek. Dan vraag je wat ze dan een fijn stukje punk vinden, dan telt punk ineens ook niet. Daarna vraag je wat ze hèt Opera-stuk vinden, of new-age of weet ik veel wat, en dat telt dan allemaal niet.
Iedereen die ik tot nog toe heb horen zeggen "ik hou eigenlijk wel van alle muziek..." bedoelt eigenlijk te zeggen: ik luister eigenlijk het liefst naar de top40 en heb geen voorkeur voor hiphop, nederlandstalig, dance of RnB.
Omdat als het populair wordt de meeste bands onder druk van de platenmaatschappij hun hele geluid aanpassen aan de smaak van de top40 luisteraar. Dan gaan ze door in de stijl van hun ene toevalstreffer, dat zonder uitzondering het meest (of zelfs het enige) commerciële nummer op de cd was.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:04 schreef Frank-NL het volgende:
Van die mensen die muziek alleen vet vinden als er <5 mensen naar luisteren en dan afhaken als het populair wordt, waarom luister je het dan in godsnaam?
Op last.fm heb je die sneue lui ook die het nog onder een artiest durven te posten! "I liked them better when nobody knew them", HOE ZIELIG.
Dan heb ik die al helemaal niet. Wat een gelul.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
...sommige mensen vinden dan dat je geen persoonlijkheid hebt...
Indie en goede muziek is al helemaal hilarisch, misschien ooit jaren geleden kon je dat claimen, nu is elke band op MTV "indie" bij een grote platenlabel.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:34 schreef Dr.Crane het volgende:
N.a.v. van goddelijke geleerde Servus_universiteit die er graag over wilde praten maar even een nieuw topic.
Ok, hier de klacht dan:
Ik word schijtziek van mensen die hun muziek als 'ubermuziek' beschouwen. Geen discussie over mogelijk, band X is "echte muziek", al het andere is crap. Met name Arrow Classic Rock en Indie rock-publiek schijnt hier nogal eens last van te hebben. Bovendien koppelen zij ook intelligentie nog eens aan muziek. In sommige gevallen kan dit waar zijn (Jan Smit zal niet zo populair zijn bij hoger opgeleiden/ontwikkelde mensen) maar in veel gevallen slaat het nergens op.
En ja, ik sta hier er zelf bekend om dat ik mensen 'aanval' op hun smaak, maar dat is met name als reactie op de grote groep mensen hier met hun arrogante gezwets. De muzieksmaak van de gemiddelde FOK'er is absoluut niet representatief voor de gemiddelde mens.
Een definitie van goede muziek bestaat niet. Wat is goede muziek? Goede muziek om te feesten? Goede muziek om op te 'relaxen'? Aan welke eisen moet het voldoen?
Om veel reacties als "het moet niet commercieel zijn" te voorkomen, ik heb nieuws voor jullie: vrijwel elke muziek is commercieel. Alle bandjes en artiesten maken graag muziek voor de kost. Ze verdienen er geld aan, en of dat nou 1000 per avond of 50.000 per avond is: geld is geld. Als je alleen muziek voor jezelf maakte en je niets aantrok van wat je publiek er van vindt, dan bracht je het toch niet uit?
Klacht: waarom kunnen veel rock-liefhebbers niet eens een beetje indammen met die arrogantie? Ik zal zelf nooit zeggen dat muziek slecht is, alleen dat ik het kut vind.
Niks mis mee.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:44 schreef J.F.Sebastian het volgende:
muziek proberen in een hokje te stoppen
Wat gewaagd. Misschien moet ik ook eens Coldplay proberen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:01 schreef Prosac het volgende:
Muziek.. moet gewoon een gevoel oproepen. Wat voor maakt niet uit.
Ik vind heel veel stijlen mooi, overal is wel wat te vinden wat je aanstaat. Als ik een avondje ga stappen, brul ik na wat bier ook keihard mee met Jan Smit (die gewoon aanstekelijke muziek maakt).
Trance/Techno/House en aanverwand zal altijd mijn voorkeur hebben, maar een cdtje van Snow Patrol, Coldplay of the best of The Police/Sting ontbreekt ook zeker niet in mijn collectie
Mensen die zeggen dat andere stijlen dan waar zij van houden geen muziek is.
Wat dus precies het verschil is tussen wat men "commerciëel" noemt en commerciëel bedoelt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:11 schreef ipanema22 het volgende:
Heerlijk, zo'n waardeloze discussie. Ik ben het oneens met TS, want er is ongeacht persoonlijke smaak/voorkeur wel degelijk een groot verschil in kwaliteit. Je kunt liedjes, albums, artiesten etc. op zoveel verschillende kwalitatieve aspecten beoordelen, die niet veel met smaak te maken hebben.
Tevens moet men gewoon realiseren dat ook muziek een kunstvorm is (hoort te zijn), met simpele, platte output (daarom niet perse minder leuk voor iedereen) en doordachte, betekenisvolle en kwalitatief betere output. En alles daartussen in.
quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:31 schreef DrPwn het volgende:
sommige muziek is wel degelijk beter dan de jumbo supermarkten official soundtrack bandjes als coldplay of red hot chili peppers of blof of de hele nerd lineup van metal bandjes of de plank-net-misgeslagen nep indie zoals daft punk of sufjan stevens
dat muziek ervoor dient om een bepaalde emotie op te roepen ben ik het wel mee eens, maar als bovengenoemde dingen dat voor je doen ben je of een heel snel ontroerde simpele ziel of heb je niet genoeg muziek geluisterd om te herkennen dat het simplistische rotzooi is
Henry Rollins.quote:
lolquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:28 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Wat gewaagd. Misschien moet ik ook eens Coldplay proberen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |