abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61898210
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:35 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Muziek wordt gemaakt met instrumenten en de stem. Een computer is geen muziekinstrument.
Wat een onzin, voordat mijn gitaargeluid uit mijn versterker komt, is dat ook eerst door een halve computer (effectenprocessor) gegaan... Is ook gewoon te programmeren via de computer. Computers zorgen ervoor dat er juist meer mogelijkheden ontstaan voor het maken van muziek, dat jij die niet allemaal mooi vindt, dat kan. Ik zelf kan bijvoorbeeld hardcore ook absoluut niet aanhoren, maar ach, als iemand er blij van wordt, zolang ik er dan geen last van heb, vind ik het prima.
Don't let my username fool you...
pi_61899836
Like the radio songs that make us sing along
'Cause the beat is real heavy and the hook is real catchy
Make you nod your head steady, and you don't feel sketchy
'Til you're all by yourself, and you ridin' around
And realize to yourself how stupid it sounds
Mainstream or Underground, away team, home town
It boils down to the facts: Wack is wack

donderdag 25 september 2008 @ 11:49:06 #153
177219 Maurari
out of our depth
pi_61900091
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat een onzin, voordat mijn gitaargeluid uit mijn versterker komt, is dat ook eerst door een halve computer (effectenprocessor) gegaan... Is ook gewoon te programmeren via de computer. Computers zorgen ervoor dat er juist meer mogelijkheden ontstaan voor het maken van muziek, dat jij die niet allemaal mooi vindt, dat kan. Ik zelf kan bijvoorbeeld hardcore ook absoluut niet aanhoren, maar ach, als iemand er blij van wordt, zolang ik er dan geen last van heb, vind ik het prima.
Dat ik een metalluisteraar dit eindelijk eens zie zeggen dat soothe m'n hart
  donderdag 25 september 2008 @ 11:51:02 #154
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61900131
quote:

[..]

Nice, en dat van een metal-fan.
pi_61900156
terrechte klacht
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  donderdag 25 september 2008 @ 11:57:42 #156
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_61900267
Zeer terechte klacht!!

een onderwerp waar ik me al jaren aan stoor op de diverse fora! (en in het "echte" leven ook)
pi_61900471
Van die mensen die muziek alleen vet vinden als er <5 mensen naar luisteren en dan afhaken als het populair wordt, waarom luister je het dan in godsnaam?

Op last.fm heb je die sneue lui ook die het nog onder een artiest durven te posten! "I liked them better when nobody knew them", HOE ZIELIG.
pi_61900683
quote:

[..]

Ik ben van zelf een echte trance liefhebben, maar heb ook CD's van AC/DC, Iron Maiden etc. Maar 9 van de 10 keer zal ik zelf een lekkere (hard)trance CD opzetten. Hoe deze muziek tot stand komt, doet daar niets aan af. En of het mooi is, voor mij wel, voor een ander niet.

Neem bijv. Arabische muziek. Voor mij niet meer dan kattengejank, maar sinds ik op vakantie geweest ben in o.a. Marokko, heb ik er veel meer mee. Roept iig herinneringen op aan een leuke vakantie.
  donderdag 25 september 2008 @ 12:14:07 #159
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61900736
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:57 schreef RSie het volgende:
Zeer terechte klacht!!

een onderwerp waar ik me al jaren aan stoor op de diverse fora! (en in het "echte" leven ook)
In het 'echte leven' zijn het bij mij 40-plussers vooral die zo praten. Op FOK! zie je ook 20'ers en 30'ers, dat viel me hier op.
  donderdag 25 september 2008 @ 12:22:29 #160
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_61900926
Trance is zeker wel muziek, de synthesizer is toch ook geaccepteerd als muziekinstrument?

't Is alleen wel simpele muziek die nooit zo populair zal worden als conventionele muziek.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 25 september 2008 @ 12:47:28 #161
203229 Elfy
Care for a cup of cloud?
pi_61901542
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:51 schreef Laton het volgende:

[..]

wat een haat wat een haat. je hebt overigens volstrekt ongelijkt maar dat maakt niet uit, als jij graag een gigantisch deel van de muzikale wereld voor jezelf wilt afsluiten moet je dat vooral doen.
Jij vind jackson pollock vast ook geen schilder ?
Net zon groots schilder als mijn nichtje van 4
quote:
Op woensdag 24 september 2008 21:19 schreef Laton het volgende:

[..]

Ik ben het dan wel niet geheel eens met servus_universitas, maar ik snap wel waar zijn 'computers zijn geen instrumenten' vandaan komt. Jouw doortrekken naar rock en muziekinstrumenten vind ik dan ook krom.
Bovenstaande quote #1 van jou is precies waarom ik hem begrijp. Ja, geklieder neemt nauwelijks tijd, moeite en energie en wordt toch als kunst beschouwd. Pollock. Kom op, er zit geen idee vooraf, niks in.
Ja, muziek met de pc gegenereerd telt ook als muziek, maar het is toch niet gelijkwaardig aan muziek die met muziekinstrumenten wordt voortgebracht.

[ Bericht 35% gewijzigd door Elfy op 25-09-2008 13:42:47 ]
~I tried to be diplomatic, but mostly I just lied a lot.~
pi_61903141
muziek proberen in een hokje te stoppen
so how's your evening so far?
pi_61906005
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:47 schreef Elfy het volgende:

[..]

Net zon groots schilder als mijn nichtje van 4
[..]

Ik ben het dan wel niet geheel eens met servus_universitas, maar ik snap wel waar zijn 'computers zijn geen instrumenten' vandaan komt. Jouw doortrekken naar rock en muziekinstrumenten vind ik dan ook krom.
Bovenstaande quote #1 van jou is precies waarom ik hem begrijp. Ja, geklieder neemt nauwelijks tijd, moeite en energie en wordt toch als kunst beschouwd. Pollock. Kom op, er zit geen idee vooraf, niks in.
Ja, muziek met de pc gegenereerd telt ook als muziek, maar het is toch niet gelijkwaardig aan muziek die met muziekinstrumenten wordt voortgebracht.
tja ik heb er wel genoeg over gezegd. ben het geheel met je oneens.. en ach, je hebt alleen jezelf ermee met je starre kijk.
underground forever baby
pi_61906190
quote:
Op donderdag 25 september 2008 15:16 schreef Laton het volgende:

[..]

tja ik heb er wel genoeg over gezegd. ben het geheel met je oneens.. en ach, je hebt alleen jezelf ermee met je starre kijk.
overtuigingen zijn gevangenissen. geldt ook voor jou
Denk erover na.
pi_61908048
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef Maurari het volgende:

[..]

Dat ik een metalluisteraar dit eindelijk eens zie zeggen dat soothe m'n hart
Hehe, thnx Ja, ach, verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen Ik luister nu ook naar veel meer dan alleen metal, ook electronische muziek, het ligt net aan m'n bui wat ik wil horen. Ik ga zowel naar een concert van Metallica als naar een dancefestival als Extrema Outdoor, sommige mensen vinden dan dat je geen persoonlijkheid hebt, ik kan van beide genieten... Vind het persoonlijk ook altijd mooi als muzikanten eens gaan experimenteren richting andere stijlen, of gaan samenwerken met muzikanten uit andere stijlen, dat kan soms hele verrassende resultaten opleveren.
Don't let my username fool you...
  donderdag 25 september 2008 @ 16:37:21 #166
229433 Xaick
for friends and fun
pi_61908227
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:47 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Smoken.
moraalridder
&lt;signature&gt;
pi_61908266
Goeie joints
pi_61909186

Nou, gewoon naar Hank luisteren en mond dicht houden.
  donderdag 25 september 2008 @ 18:13:13 #169
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_61910535
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:47 schreef Elfy het volgende:
Pollock. Kom op, er zit geen idee vooraf, niks in.
Ehm, dat was het hele idee van Pollock. Actionpainting: het kunstwerk was net zoveel de beweging van het schilderen als het uiteindelijke werk. Zie t als een dansvoorstelling met verf (maar dan met verfkwasten en zonder de roze pompom's).

ot: zeer terechte klacht komt in alle muziekgenres voor. Ik heb het zelf veel meegemaakt bij opera's en dat soort voorstellingen. Dan zit je daar zo in een zaal met 50'ers (ik ben 28) en dan krijg je van die blikken. Zo van 'wat doen jullie hier, jullie zijn veel te jong'. Gaan ze ook nog aan je vragen "of je je gsm wel op stil hebt gezet omdat types als jullie wel niet zouden weten hoe het er aan toe gaat in een concertgebouw." (echt gebeurd bij Laus Polyphoniae een maand geleden).

Een ex collega van me (en zeer verbitterde 50-er) liep altijd steevast te gillen dat alles wat niet Jazz was, herrie was, tot ik vroeg "en Haendel is dat ook herrie", toe stond ie ff met z'n bek vol tanden.

Laat ieder lekker in z'n waarde. Muziek is een opeenvolging van noten, de rest is een kwestie van smaak!
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  donderdag 25 september 2008 @ 18:21:53 #170
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_61910697
Is er íemand te vinden die Daft Punk bijvoorbeeld geen muziek noemt?
  donderdag 25 september 2008 @ 18:50:42 #171
203229 Elfy
Care for a cup of cloud?
pi_61911360
quote:
Op donderdag 25 september 2008 18:13 schreef siface het volgende:

[..]

Ehm, dat was het hele idee van Pollock. Actionpainting: het kunstwerk was net zoveel de beweging van het schilderen als het uiteindelijke werk. Zie t als een dansvoorstelling met verf (maar dan met verfkwasten en zonder de roze pompom's).

ot: zeer terechte klacht komt in alle muziekgenres voor. Ik heb het zelf veel meegemaakt bij opera's en dat soort voorstellingen. Dan zit je daar zo in een zaal met 50'ers (ik ben 28) en dan krijg je van die blikken. Zo van 'wat doen jullie hier, jullie zijn veel te jong'. Gaan ze ook nog aan je vragen "of je je gsm wel op stil hebt gezet omdat types als jullie wel niet zouden weten hoe het er aan toe gaat in een concertgebouw." (echt gebeurd bij Laus Polyphoniae een maand geleden).

Een ex collega van me (en zeer verbitterde 50-er) liep altijd steevast te gillen dat alles wat niet Jazz was, herrie was, tot ik vroeg "en Haendel is dat ook herrie", toe stond ie ff met z'n bek vol tanden.

Laat ieder lekker in z'n waarde. Muziek is een opeenvolging van noten, de rest is een kwestie van smaak!
Dat was mn punt juist.
Als iets je bedoeling is maakt dat het niet méér.
Kunst: op een sokkel geplaatste werken (letterlijk en figuurlijk). Verheven eigenlijk?
Dan vind ik dingen waar nauwelijks energie in zitten en die een ander ook kan maken, maar toch als kunst worden bestempelt- ..vals spelen.
~I tried to be diplomatic, but mostly I just lied a lot.~
pi_61911529
Eens met TS. Ik luister voornamelijk hiphop en volgens een vriend van me is alles slecht ook al heeft ie het nog niet gehoord. Als het niet uit de jaren 70 komt is het slecht volgens hem.. Zwaar irritant.
pi_61913035
Tool
Tool-fans
Indie rock
Indie rock-fans
Radiohead
Radiohead-fans
pi_61913161
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:35 schreef IkMepJeTenen het volgende:
Like the radio songs that make us sing along
'Cause the beat is real heavy and the hook is real catchy
Make you nod your head steady, and you don't feel sketchy
'Til you're all by yourself, and you ridin' around
And realize to yourself how stupid it sounds
Mainstream or Underground, away team, home town
It boils down to the facts: Wack is wack

En nu met muziek erbij:
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  donderdag 25 september 2008 @ 20:41:35 #175
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_61914178
quote:
Op donderdag 25 september 2008 02:44 schreef seatsniffer het volgende:
Daarbij komt ook nog gewoon smaak; klassieke muziek en metal zijn van een ongekend muzikaal niveau in vergelijking met bijvoorbeeld jeroen van der boom of tiesto...
Effe vlug een misverstand rechtzetten: Tiesto hoort m.i. - ondanks commercieel succes en hoog mooiboy gehalte - wel degelijk tot de betere (dance)muziek, check dit Zo
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')