Wat een onzin, voordat mijn gitaargeluid uit mijn versterker komt, is dat ook eerst door een halve computer (effectenprocessor) gegaan... Is ook gewoon te programmeren via de computer. Computers zorgen ervoor dat er juist meer mogelijkheden ontstaan voor het maken van muziek, dat jij die niet allemaal mooi vindt, dat kan. Ik zelf kan bijvoorbeeld hardcore ook absoluut niet aanhoren, maar ach, als iemand er blij van wordt, zolang ik er dan geen last van heb, vind ik het prima.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:35 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Muziek wordt gemaakt met instrumenten en de stem. Een computer is geen muziekinstrument.
Dat ik een metalluisteraar dit eindelijk eens zie zeggenquote:Op donderdag 25 september 2008 10:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat een onzin, voordat mijn gitaargeluid uit mijn versterker komt, is dat ook eerst door een halve computer (effectenprocessor) gegaan... Is ook gewoon te programmeren via de computer. Computers zorgen ervoor dat er juist meer mogelijkheden ontstaan voor het maken van muziek, dat jij die niet allemaal mooi vindt, dat kan. Ik zelf kan bijvoorbeeld hardcore ook absoluut niet aanhoren, maar ach, als iemand er blij van wordt, zolang ik er dan geen last van heb, vind ik het prima.
Nice, en dat van een metal-fan.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat een onzin, voordat mijn gitaargeluid uit mijn versterker komt, is dat ook eerst door een halve computer (effectenprocessor) gegaan... Is ook gewoon te programmeren via de computer. Computers zorgen ervoor dat er juist meer mogelijkheden ontstaan voor het maken van muziek, dat jij die niet allemaal mooi vindt, dat kan. Ik zelf kan bijvoorbeeld hardcore ook absoluut niet aanhoren, maar ach, als iemand er blij van wordt, zolang ik er dan geen last van heb, vind ik het prima.
Ik ben van zelf een echte trance liefhebben, maar heb ook CD's van AC/DC, Iron Maiden etc. Maar 9 van de 10 keer zal ik zelf een lekkere (hard)trance CD opzetten. Hoe deze muziek tot stand komt, doet daar niets aan af. En of het mooi is, voor mij wel, voor een ander niet.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
In het 'echte leven' zijn het bij mij 40-plussers vooral die zo praten. Op FOK! zie je ook 20'ers en 30'ers, dat viel me hier op.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:57 schreef RSie het volgende:
Zeer terechte klacht!!
een onderwerp waar ik me al jaren aan stoor op de diverse fora! (en in het "echte" leven ook)
Net zon groots schilder als mijn nichtje van 4quote:Op woensdag 24 september 2008 20:51 schreef Laton het volgende:
[..]
wat een haat wat een haat.je hebt overigens volstrekt ongelijkt maar dat maakt niet uit, als jij graag een gigantisch deel van de muzikale wereld voor jezelf wilt afsluiten moet je dat vooral doen.
Jij vind jackson pollock vast ook geen schilder ?
Ik ben het dan wel niet geheel eens met servus_universitas, maar ik snap wel waar zijn 'computers zijn geen instrumenten' vandaan komt. Jouw doortrekken naar rock en muziekinstrumenten vind ik dan ook krom.quote:
tja ik heb er wel genoeg over gezegd. ben het geheel met je oneens.. en ach, je hebt alleen jezelf ermee met je starre kijk.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:47 schreef Elfy het volgende:
[..]
Net zon groots schilder als mijn nichtje van 4
[..]
Ik ben het dan wel niet geheel eens met servus_universitas, maar ik snap wel waar zijn 'computers zijn geen instrumenten' vandaan komt. Jouw doortrekken naar rock en muziekinstrumenten vind ik dan ook krom.
Bovenstaande quote #1 van jou is precies waarom ik hem begrijp. Ja, geklieder neemt nauwelijks tijd, moeite en energie en wordt toch als kunst beschouwd. Pollock. Kom op, er zit geen idee vooraf, niks in.
Ja, muziek met de pc gegenereerd telt ook als muziek, maar het is toch niet gelijkwaardig aan muziek die met muziekinstrumenten wordt voortgebracht.
overtuigingen zijn gevangenissen. geldt ook voor jouquote:Op donderdag 25 september 2008 15:16 schreef Laton het volgende:
[..]
tja ik heb er wel genoeg over gezegd. ben het geheel met je oneens.. en ach, je hebt alleen jezelf ermee met je starre kijk.
Hehe, thnxquote:Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef Maurari het volgende:
[..]
Dat ik een metalluisteraar dit eindelijk eens zie zeggendat soothe m'n hart
Ehm, dat was het hele idee van Pollock. Actionpainting: het kunstwerk was net zoveel de beweging van het schilderen als het uiteindelijke werk. Zie t als een dansvoorstelling met verfquote:Op donderdag 25 september 2008 12:47 schreef Elfy het volgende:
Pollock. Kom op, er zit geen idee vooraf, niks in.
Dat was mn punt juist.quote:Op donderdag 25 september 2008 18:13 schreef siface het volgende:
[..]
Ehm, dat was het hele idee van Pollock. Actionpainting: het kunstwerk was net zoveel de beweging van het schilderen als het uiteindelijke werk. Zie t als een dansvoorstelling met verf(maar dan met verfkwasten en zonder de roze pompom's).
ot: zeer terechte klacht komt in alle muziekgenres voor. Ik heb het zelf veel meegemaakt bij opera's en dat soort voorstellingen. Dan zit je daar zo in een zaal met 50'ers (ik ben 28) en dan krijg je van die blikken. Zo van 'wat doen jullie hier, jullie zijn veel te jong'. Gaan ze ook nog aan je vragen "of je je gsm wel op stil hebt gezet omdat types als jullie wel niet zouden weten hoe het er aan toe gaat in een concertgebouw." (echt gebeurd bij Laus Polyphoniae een maand geleden).![]()
Een ex collega van me (en zeer verbitterde 50-er) liep altijd steevast te gillen dat alles wat niet Jazz was, herrie was, tot ik vroeg "en Haendel is dat ook herrie", toe stond ie ff met z'n bek vol tanden.![]()
Laat ieder lekker in z'n waarde. Muziek is een opeenvolging van noten, de rest is een kwestie van smaak!
En nu met muziek erbij:quote:Op donderdag 25 september 2008 11:35 schreef IkMepJeTenen het volgende:
Like the radio songs that make us sing along
'Cause the beat is real heavy and the hook is real catchy
Make you nod your head steady, and you don't feel sketchy
'Til you're all by yourself, and you ridin' around
And realize to yourself how stupid it sounds
Mainstream or Underground, away team, home town
It boils down to the facts: Wack is wack
Effe vlug een misverstand rechtzetten: Tiesto hoort m.i. - ondanks commercieel succes en hoog mooiboy gehalte - wel degelijk tot de betere (dance)muziek, check ditquote:Op donderdag 25 september 2008 02:44 schreef seatsniffer het volgende:
Daarbij komt ook nog gewoon smaak; klassieke muziek en metal zijn van een ongekend muzikaal niveau in vergelijking met bijvoorbeeld jeroen van der boom of tiesto...
Mursquote:
mens ga op een zeepkist staanquote:Op donderdag 25 september 2008 15:22 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
overtuigingen zijn gevangenissen. geldt ook voor jou
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |