Ik snap je punt maar toch zeer zeker kan muziek slecht zijn. Denk hierbij voornamelijk aan bands of artiesten die gebruik maken van het succes van anderen. Is Jeroen van de boom enigzins goed, omdat hij de muziek voor zijn liedje steelt? Je bent niet alleen goed omdat je een leuke tekst kan maken, of wel? Muzikanten vind ik meer eigenlijk een benaming voor iemand die goed met intrumenten, tempo's en dergelijke op veel verschillende vlakken inzetbaar zijn. Iemand die rapper is bijvoorbeeld is niet persé een muzikant ook al staat die altijd op de eerste plek in de hitlijsten, maar dat is mijn mening.
Echter vind ik het wel zo, dat iedereen muziek die ze niet mooi vinden meteen als slecht bestempeld wat natuurlijk niet zo is. Ik zeg ten onrechte dat de top 40 uit slechte muziek bestaan, maar op een eerlijk niveau zou ik zeggen dat ik het niet weet omdat ik geen verstand heb van "dat soort muziek". Wel vraag ik me af of rap niet een catogorie naast muziek is bijvoorbeeld.
Ook is niet alle muziek commercieel. Ik ken met name veel kleine bands die spelen voor niks of voor kostendekking en ook brengen ze cds uit. Dit met het doel mensen te laten genieten van de muziek die zij maken wanneer er niet gespeeld word. Echter kosten deze cd's natuurlijk ook geen 21,99. Ook is geld vragen voor een optreden niet meteen commercieel. Ik ken zelf "instrumenten bespelers" die geld vroegen voor het optreden, om de tijd te vergoeden. Festivals bijvoorbeeld vallen op bepaalde data, als je een band bijvoorbeeld wilt hebben op die dagen zou het niet raar zijn dat deze een vergoeding vraagt omdat het hen niet zomaar uitkomt op deze data te performeren. Ze geven vrijetijd op, wouden die bepaalde avond misschien eigenlijk in privé sfeer doorbrengen maar doen ze dit niet op mensen te amuseren.
beetje rotzooi eigenlijk zo..
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.