Mursquote:
mens ga op een zeepkist staanquote:Op donderdag 25 september 2008 15:22 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
overtuigingen zijn gevangenissen. geldt ook voor jou
Volgens mij is de basis van flight 643 een sample van Speedway van the prodigy. Niet erg origineel, al is het nog geen puur jatwerk (zoals bv Traffic was)quote:Op donderdag 25 september 2008 20:41 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Effe vlug een misverstand rechtzetten: Tiesto hoort m.i. - ondanks commercieel succes en hoog mooiboy gehalte - wel degelijk tot de betere (dance)muziek, check ditZo
De muziek moet ook geproduceerd worden. Dat zijn de mensen die het equivalent zijn van de klassieke componisten van vroeger. Computers (en in het geval van een feest ook de DJ's) zijn dan de uitvoerende partijen die de muziek naar de oren van de luisteraar brengen. En die improviseren wel degelijk met de apparatuur waar ze op dat moment achter staan.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:16 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Waarom wil je die vergelijking maken?
Iemand die vanuit de computer iets doet kan nooit ter plekke iets neerzetten wat geïmproviseerd is. Ik geloof wel in geluiden die de computer produceert zoals een synthesizer of iets over de top daar van. Maar je gaat mij niet vertellen dat iemand ter plekke met een computer zomaar iets speelt met de computer. Die plaatjes draaiers maken alleen maar een opzetje van hoe iets zou kunnen klinken, een soort reconstructie. Dat is het.
Als 1 dance-stroming dichtbij de klassieke muziek komt (die toch door veel mensen als 'echte muziek' wordt gezien en vast en zeker ook door jou), dan is het wel trance (en dan vooral het uplifting/epic/anthem trance type, luister eens een paar nummers van Ace da Brain/Pervading Call en je weet wat ik bedoel).quote:Op woensdag 24 september 2008 21:07 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Juist, dat is wat ik bedoel. Zoals ik al zei vind ik bepaalde trancenummers heel mooi, maar het zijn geluiden die goed in mijn gehoor liggen. Net als dat ik kan genieten van het horen van de wind die huilt over het dak in een stormachtige nacht. Maar dat noemen we ook geen muziek.
Een synthesizer is een instrument dat in theorie een veel veelzijdigere toepassing kent dan een Stradivarius-viooltje, of een gitaar, of een trompet, etc... Zoals ik al zei, maak je daar je eigen geluid/klank mee i.p.v. dat deze al gedeeltelijk vastligt door vorm of materiaal.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:16 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet waar. Ik begrijp je poging om een reflectie te plaatsen heus wel hoor, maar ik ben niet bepaald onder de indruk, hoewel ik je moeite wel kan waarderen. Kijk, het verschil is, is dat metal wordt gemaakt met echte instrumenten en dance niet. Dance kan niet bestaan zonder een computer en dat is al reden genoeg om dance te beschouwen als niet meer dan wat geluidjes.
Zou kunnen, gebeurt wel vaker dat Tiesto stukjes van een andere song in z'n eigen muziek verwerkt. Zo is het begin van het nummer Elements of Life duidelijk afkomstig van Vaka van Sigur Ros (een band waar Thijssie behoorlijk fan van is). Maar goed, beter goed gejat dan slecht zelf gevonden. Want eerlijk is eerlijk: Flight 643 klinkt gewoon een pak lekkerder dan dat geklungel van The Prodigy (lijkt wel afkomstig van zo'n oubollig PS1 racespelletje).quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:06 schreef kipknots het volgende:
[..]
Volgens mij is de basis van flight 643 een sample van Speedway van the prodigy.
Geklungel van The Prodigyquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:50 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Zou kunnen, gebeurt wel vaker dat Tiesto stukjes van een andere song in z'n eigen muziek verwerkt. Zo is het begin van het nummer Elements of Life duidelijk afkomstig van Vaka van Sigur Ros (een band waar Thijssie behoorlijk fan van is). Maar goed, beter goed gejat dan slecht zelf gevonden. Want eerlijk is eerlijk: Flight 643 klinkt gewoon een pak lekkerder dan dat geklungel van The Prodigy (lijkt wel afkomstig van zo'n oubollig PS1 racespelletje).
O ja, de 2 andere nummers die jij postte zijn ook sterk, maar iets volledig anders dan Tiesto (appels en peren enzo...)
Wat, kun je er niet tegen dat Tiesto's nummer gewoon veel beter is?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:06 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Wat, kun je er niet tegen dat Tiesto's nummer gewoon veel beter is?Dat jij het mooier vindt wil niet zeggen dat het beter isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Prodigy geklungel noemen vind ik anders behoorlijk arrogant, vooral uit de mond van een Tiesto liefhebber...quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:31 schreef Bonzai. het volgende:Was gewoon een reactie op jouw arrogantie.
Ik vind The Prodgy ook geen geklungel, ze hebben ook goede dingen gemaakt zoals No Good. "Speedway" is gewoon klungelig. En verder kom ook ik behoorlijk arrogant over, kan ik je moeilijk ongelijk in gevenquote:Op vrijdag 26 september 2008 13:36 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Prodigy geklungel noemen vind ik anders behoorlijk arrogant, vooral uit de mond van een Tiesto liefhebber...
quote:Op donderdag 25 september 2008 18:50 schreef Elfy het volgende:
[..]
Dat was mn punt juist.
Als iets je bedoeling is maakt dat het niet méér.
Kunst: op een sokkel geplaatste werken (letterlijk en figuurlijk). Verheven eigenlijk?
Dan vind ik dingen waar nauwelijks energie in zitten en die een ander ook kan maken, maar toch als kunst worden bestempelt- ..vals spelen.
Ik luister naar alles behalve hollandse meuk en schlagerrommel, piep-knor jazz en moderne klassiek. Moet je een foto van mijn platenkast?quote:Op woensdag 24 september 2008 23:33 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Aan dit soort mensen heb ik een hekel. Dan vraag je wat ze dan het beste stuk van beethoven/bach ofzo vinden, en dan houden ze ineens ook niet van klassiek. Dan vraag je wat ze dan een fijn stukje punk vinden, dan telt punk ineens ook niet. Daarna vraag je wat ze hèt Opera-stuk vinden, of new-age of weet ik veel wat, en dat telt dan allemaal niet.
Iedereen die ik tot nog toe heb horen zeggen "ik hou eigenlijk wel van alle muziek..." bedoelt eigenlijk te zeggen: ik luister eigenlijk het liefst naar de top40 en heb geen voorkeur voor hiphop, nederlandstalig, dance of RnB.
Omdat als het populair wordt de meeste bands onder druk van de platenmaatschappij hun hele geluid aanpassen aan de smaak van de top40 luisteraar. Dan gaan ze door in de stijl van hun ene toevalstreffer, dat zonder uitzondering het meest (of zelfs het enige) commerciële nummer op de cd was.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:04 schreef Frank-NL het volgende:
Van die mensen die muziek alleen vet vinden als er <5 mensen naar luisteren en dan afhaken als het populair wordt, waarom luister je het dan in godsnaam?
Op last.fm heb je die sneue lui ook die het nog onder een artiest durven te posten! "I liked them better when nobody knew them", HOE ZIELIG.
Dan heb ik die al helemaal niet. Wat een gelul.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
...sommige mensen vinden dan dat je geen persoonlijkheid hebt...
Indie en goede muziek is al helemaal hilarisch, misschien ooit jaren geleden kon je dat claimen, nu is elke band op MTV "indie" bij een grote platenlabel.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:34 schreef Dr.Crane het volgende:
N.a.v. van goddelijke geleerde Servus_universiteit die er graag over wilde praten maar even een nieuw topic.
Ok, hier de klacht dan:
Ik word schijtziek van mensen die hun muziek als 'ubermuziek' beschouwen. Geen discussie over mogelijk, band X is "echte muziek", al het andere is crap. Met name Arrow Classic Rock en Indie rock-publiek schijnt hier nogal eens last van te hebben. Bovendien koppelen zij ook intelligentie nog eens aan muziek. In sommige gevallen kan dit waar zijn (Jan Smit zal niet zo populair zijn bij hoger opgeleiden/ontwikkelde mensen) maar in veel gevallen slaat het nergens op.
En ja, ik sta hier er zelf bekend om dat ik mensen 'aanval' op hun smaak, maar dat is met name als reactie op de grote groep mensen hier met hun arrogante gezwets. De muzieksmaak van de gemiddelde FOK'er is absoluut niet representatief voor de gemiddelde mens.
Een definitie van goede muziek bestaat niet. Wat is goede muziek? Goede muziek om te feesten? Goede muziek om op te 'relaxen'? Aan welke eisen moet het voldoen?
Om veel reacties als "het moet niet commercieel zijn" te voorkomen, ik heb nieuws voor jullie: vrijwel elke muziek is commercieel. Alle bandjes en artiesten maken graag muziek voor de kost. Ze verdienen er geld aan, en of dat nou 1000 per avond of 50.000 per avond is: geld is geld. Als je alleen muziek voor jezelf maakte en je niets aantrok van wat je publiek er van vindt, dan bracht je het toch niet uit?
Klacht: waarom kunnen veel rock-liefhebbers niet eens een beetje indammen met die arrogantie? Ik zal zelf nooit zeggen dat muziek slecht is, alleen dat ik het kut vind.
Niks mis mee.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:44 schreef J.F.Sebastian het volgende:
muziek proberen in een hokje te stoppen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |