abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61885106
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:51 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

Neem nog een joint zou ik zeggen.
Breng me er ff een dan, collega Roermondenaar.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_61885127
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:50 schreef sinadO het volgende:

[..]

Lol confrontatie.. ja dat is het, je hebt me intellectueel lamgeslagen.

Doe ik het toch weer he... zoals ik al eerder in deze thread zei, ik ben gaar en mijn hoofd knalt uit elkaar. Ik ben prikkelbaar en doodmoe. Dus ik ga ff liggen.
Lijkt mij een goed plan, beste sinadO. Als je straks na een dutje weer helemaal fit, fris en fruitig bent, dan zul je deze topic nogmaals lezen en inzien dat je een ietwat verkeerd beeld van muziek had gedefinieerd.
pi_61885154
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:51 schreef sinadO het volgende:

[..]

Breng me er ff een dan, collega Roermondenaar.
Neem maar de bus die naar het station gaat
pi_61885156
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:51 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Lijkt mij een goed plan, beste sinadO. Als je straks na een dutje weer helemaal fit, fris en fruitig bent, dan zul je deze topic nogmaals lezen en inzien dat je een ietwat verkeerd beeld van muziek had gedefinieerd.
Ben jij nu echt achterlijk of doe je alleen maar alsof?
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_61885202
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:58 schreef sinadO het volgende:
Ben benieuwd of deze ook weer gierend uit de bocht vliegt.

Oei, is nu al gebeurd...
pi_61885221
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:53 schreef sinadO het volgende:

[..]

Ik denk het eerste
pi_61885226
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:53 schreef sinadO het volgende:

[..]

Waarom zou ik alsof doen ? Ik kan mij gewoon heel goed voorstellen dat wanneer je hoofdpijn hebt en/of je je gaar voelt, je ze even niet meer allemaal op een rijtje hebt. Dat blijkt dus ook uit je manier van redeneren hier. Dat is ook helemaal niet iets om je voor te generen. Daarom is het een goed idee van je om even te gaan liggen. Even de zaken laten bezinken.
pi_61885278
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:55 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Waarom zou ik alsof doen ? Ik kan mij gewoon heel goed voorstellen dat wanneer je hoofdpijn hebt en/of je je gaar voelt, je ze even niet meer allemaal op een rijtje hebt. Dat blijkt dus ook uit je manier van redeneren hier. Dat is ook helemaal niet iets om je voor te generen. Daarom is het een goed idee van je om even te gaan liggen. Even de zaken laten bezinken.
Hij heeft gewoon gelijk vriend geef je maar over dit ga je niet winnen. Jij gaf gewoon je eigen mening en hij vroeg om een definitie klaar uit het spel is over.
pi_61885335
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:57 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk vriend geef je maar over dit ga je niet winnen. Jij gaf gewoon je eigen mening en hij vroeg om een definitie klaar uit het spel is over.
Ik gaf mijn definitie. Uiteraard is mijn definitie in dit verband ook mijn mening, maar dat geldt voor alle definities van muziek .
pi_61885389
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:59 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik gaf mijn definitie. Uiteraard is mijn definitie in dit verband ook mijn mening, maar dat geldt voor alle definities van muziek .
Jij gaf gewoon je eigen mening, dit is geen definitie. Pak eens een woordenboek en ga eens het woord definitie opzoeken.
pi_61885806
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:29 schreef sinadO het volgende:
Tom Waits is dan ook wel echt een 'acquired taste' hoor. Ik heb een bizar brede muzieksmaak, van Nick Drake en Jeff Buckley via vrijwel alles tot Sadistik Exekution en Nasum zeg maar, maar Tom Waits trek ik niet.
Ik vind een aantal nummers van hem geweldig, maar andere vind ik he-le-maal niks. Dat zeg ik dan ook gewoon; jezelf op zo'n moment verschuilen achter de mening van één of andere 'kenner' en het dan vervolgens maar geweldig noemen omdat het 'kunst' is en niet omdat jij het persoonlijk ook oprecht kunt waarderen, noem ik een gebrek aan smaak. Dat is wel wat bijvoorbeeld Leo Blokhuis en Maarten van Rozendaal doen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_61885907
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:29 schreef servus_universitas het volgende:
Beste Dr.Crane,

Allereerst wil ik je bedanken voor je warme woorden aan mijn adres in de eerste zin van de OP .

Ik ben het in principe wel met je eens. Over smaak valt niet te twisten en dat geldt zeer zeker ook voor muziek. Ik zelf houd van allerlei soorten muziek: rock, disco, klassiek, pop, jaren 60 en 70, noem maar op. Maar mijn kritiek was ook specifiek gericht op trance. Dat is namelijk geen muziek. Dat is een verzameling elektronische geluiden die de pretentie hebben in hun geheel muziek voort te brengen. Dat is een misvatting. Ik vind zelfs sommige trancenummers mooi, maar het is geen muziek. Als iemand dus zegt dat hij trance geen muziek vindt, dan moet je dat niet beledigend opvatten. Het is gewoon een constatering .
kneus
underground forever baby
pi_61885912
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:29 schreef servus_universitas het volgende:
Beste Dr.Crane,

Allereerst wil ik je bedanken voor je warme woorden aan mijn adres in de eerste zin van de OP .

Ik ben het in principe wel met je eens. Over smaak valt niet te twisten en dat geldt zeer zeker ook voor muziek. Ik zelf houd van allerlei soorten muziek: rock, disco, klassiek, pop, jaren 60 en 70, noem maar op. Maar mijn kritiek was ook specifiek gericht op trance. Dat is namelijk geen muziek. Dat is een verzameling elektronische geluiden die de pretentie hebben in hun geheel muziek voort te brengen. Dat is een misvatting. Ik vind zelfs sommige trancenummers mooi, maar het is geen muziek. Als iemand dus zegt dat hij trance geen muziek vindt, dan moet je dat niet beledigend opvatten. Het is gewoon een constatering .
Dan kan je alles wel degraderen tot een verzameling geluiden. Rock is dan een verzameling van drumgeluiden, gitaargeluiden en stemgeluiden om het simpel te zeggen...
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:35 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Muziek wordt gemaakt met instrumenten en de stem. Een computer is geen muziekinstrument.
Een computer vind ik ook een muziekinstrument, we leven niet meer in 1928.
Je kan nu wel stoer en elitair je onzin neertypen, maar je slaat de plank compleet mis.
pi_61886037
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:23 schreef Tommeke het volgende:
Een computer vind ik ook een muziekinstrument, we leven niet meer in 1928.
Je kan nu wel stoer en elitair je onzin neertypen, maar je slaat de plank compleet mis.
conservatief noemen we dat
underground forever baby
pi_61886105
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:22 schreef Laton het volgende:

[..]

kneus
Meid, heerlijk, de manier waarop jij servus_universitas zijn betoog onderuit probeert te halen met je zelf geformuleerde, niet-onderuit-te-halen argumenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beauregard op 24-09-2008 20:37:59 ('zelf' met dubbel L, OMG wat een MBO'er ben ik) ]
pi_61886306
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:22 schreef Laton het volgende:

[..]

kneus
Nou, ik ben om, hoor.
pi_61886357
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:27 schreef Laton het volgende:

[..]

conservatief noemen we dat
Nee, dat noemen we het onderscheid kunnen maken tussen muziekinstrumenten en computers die naast zoveel andere doeleinden kunnen worden gebruikt om wat geluiden samen te stellen tot een geheel dat door de strotten van mensen wordt gedrukt als muziek.
pi_61886564
Mensen die house geen muziek noemen dat is geen wellus/nietes discussie maar het gevolg van een generatiekloof.

Maakt ook niet uit. Iedereen wordt ouder en mist de aansluiting met "nieuwe" muziek.
pi_61886616
Waarom een generatiekloof? Er wordt ook nu nog voldoende echte muziek gemaakt, voor de huidige generatie wel te verstaan. Bijvoorbeeld Ilse de Lange om maar eens iemand te noemen.
pi_61886768
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:38 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nee, dat noemen we het onderscheid kunnen maken tussen muziekinstrumenten en computers die naast zoveel andere doeleinden kunnen worden gebruikt om wat geluiden samen te stellen tot een geheel dat door de strotten van mensen wordt gedrukt als muziek.
wat een haat wat een haat. je hebt overigens volstrekt ongelijkt maar dat maakt niet uit, als jij graag een gigantisch deel van de muzikale wereld voor jezelf wilt afsluiten moet je dat vooral doen.
Jij vind jackson pollock vast ook geen schilder ?
underground forever baby
pi_61886845
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:38 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

En waar ligt de grens?
Een piano is ook volgens jou vast wel een muziekinstrument. Ook een elektrische piano kun je moeilijk géén muziekinstrument noemen. Maar een computer met een keyboard in de USB-poort is in feite hetzelfde. Maar als je dan dezelfde noten speelt is het geen muziek meer?
pi_61887008
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:46 schreef servus_universitas het volgende:
Waarom een generatiekloof? Er wordt ook nu nog voldoende echte muziek gemaakt, voor de huidige generatie wel te verstaan. Bijvoorbeeld Ilse de Lange om maar eens iemand te noemen.
Zodra er nieuwe muziek wordt gemaakt zijn er mensen die het geen muziek noemen omdat het niet in hun belevingswereld past.

Als ik jouw definitie hanteer van wat muziek is. Instrumenten en een stem zijn housenummers met een vocal erin ineens wel muziek. Muziek is een rekbaar begrip en geen vaststaand feit.
pi_61887032
Over smaak valt te discussiëren, mensen die het tegendeel beweren kunnen hun smaak gewoon niet verdedigen omdat het naar alle waarschijnlijkheid slechte kutmuziek is.

En mijn smaak acht ik ontzettend hoog. Ontzettend hoger dan de gemiddelde fokker, maar dat is ook makkelijk.
  woensdag 24 september 2008 @ 21:01:21 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61887071
Cliché's zijn altijd leuk. Ik hou bijvoorbeeld erg van classic rock als Led Zeppelin (zie avatar ) etc. Maar er wordt tegenwoordig ook een hoop goede muziek gemaakt, ik noem het laatste album van The Raconteurs.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61887081
Een "echte" muziekliefhebber zou overigens nooit zo reageren op de computer als instrument, maar geinteresseerd zijn in de nieuwe mogelijkheden van een nieuw instrument, nieuwe geluiden, werkwijzen, composities en creativiteit en blij zijn met elke toevoeging aan het muzikale spectrum. zo resoluut afwijzen duidt wat mij betreft op conservatisme, kortzichtigheid en vooral geslotenheid.

als het je ding niet is, so be it, maar zo resoluut afwijzen zonder ook maar een moment oog te hebben voor nieuwe muzikale mogelijkheden maakt je wat mij betreft geen muziekliefhebber.
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')