abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:01:31 #201
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62125516
Muziek.. moet gewoon een gevoel oproepen. Wat voor maakt niet uit.

Ik vind heel veel stijlen mooi, overal is wel wat te vinden wat je aanstaat. Als ik een avondje ga stappen, brul ik na wat bier ook keihard mee met Jan Smit (die gewoon aanstekelijke muziek maakt).
Trance/Techno/House en aanverwand zal altijd mijn voorkeur hebben, maar een cdtje van Snow Patrol, Coldplay of the best of The Police/Sting ontbreekt ook zeker niet in mijn collectie

Mensen die zeggen dat andere stijlen dan waar zij van houden geen muziek is.
pi_62125727
Heerlijk, zo'n waardeloze discussie. Ik ben het oneens met TS, want er is ongeacht persoonlijke smaak/voorkeur wel degelijk een groot verschil in kwaliteit. Je kunt liedjes, albums, artiesten etc. op zoveel verschillende kwalitatieve aspecten beoordelen, die niet veel met smaak te maken hebben.

Tevens moet men gewoon realiseren dat ook muziek een kunstvorm is (hoort te zijn), met simpele, platte output (daarom niet perse minder leuk voor iedereen) en doordachte, betekenisvolle en kwalitatief betere output. En alles daartussen in.
night and day, you are the one
pi_62125751

[ Bericht 100% gewijzigd door ipanema22 op 04-10-2008 13:13:11 ]
night and day, you are the one
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:28:31 #204
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_62127131
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 13:01 schreef Prosac het volgende:
Muziek.. moet gewoon een gevoel oproepen. Wat voor maakt niet uit.

Ik vind heel veel stijlen mooi, overal is wel wat te vinden wat je aanstaat. Als ik een avondje ga stappen, brul ik na wat bier ook keihard mee met Jan Smit (die gewoon aanstekelijke muziek maakt).
Trance/Techno/House en aanverwand zal altijd mijn voorkeur hebben, maar een cdtje van Snow Patrol, Coldplay of the best of The Police/Sting ontbreekt ook zeker niet in mijn collectie

Mensen die zeggen dat andere stijlen dan waar zij van houden geen muziek is.
Wat gewaagd. Misschien moet ik ook eens Coldplay proberen.

You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:30:42 #205
117776 OFfSprngr
pi_62127165
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 13:11 schreef ipanema22 het volgende:
Heerlijk, zo'n waardeloze discussie. Ik ben het oneens met TS, want er is ongeacht persoonlijke smaak/voorkeur wel degelijk een groot verschil in kwaliteit. Je kunt liedjes, albums, artiesten etc. op zoveel verschillende kwalitatieve aspecten beoordelen, die niet veel met smaak te maken hebben.

Tevens moet men gewoon realiseren dat ook muziek een kunstvorm is (hoort te zijn), met simpele, platte output (daarom niet perse minder leuk voor iedereen) en doordachte, betekenisvolle en kwalitatief betere output. En alles daartussen in.
Wat dus precies het verschil is tussen wat men "commerciëel" noemt en commerciëel bedoelt.
Ja, elke band die zn geld ermee verdient is commerciëel maar niet elke band maakt slechte muziek puur voor het geld.

Juist als je met je eigen muziek die je leuk vindt en grensverleggend is je geld mee verdienen is wellicht een van de mooiste dingen die er zijn.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  zondag 5 oktober 2008 @ 01:24:37 #206
170712 Tuinboon
Vers uit de groentetuin
pi_62140661
Eensch met TS.
Ik vind trouwens sowieso dat sommige mensen hier muziek veeeeeel te serieus nemen en gelijk al weer hun conclusies klaar hebben liggen over iemands persoonlijkheid op basis van zijn muzieksmaak.
Zelf luister ik zowel naar dance muziek als rock, dance muziek omdat ik het gewoon chill vind en in de discotheek op los kan gaan, rock muziek omdat ik dit mooi vind en zelf ook gitaar speel. Heb ik dan geen persoonlijkheid? Ik voel mezelf gewoon een normale student, ik hoef echt niet bij zo'n subcultuur als alternatief, hardcore, emo of whatever the horen.

Kijk, ik snap best dat de gemiddelde intelligentie van een frans-bauer luisteraar gewoon lager ligt dan dat van de rockmuziek luisteraar, maar ik snap echt niet dat sommige mensen zich helemaal naar muziek gaan kleden en het alleen nog maar over hun onbekende rockbandjes kunnen hebben over hoe goed ze wel niet zijn en hoe commercieel dat en dat wel niet is, alleen maar onder het mom van: ''Kijk mij eens even lekker origineel zijn, ik ga lekker niet mee met de massa en luister tenminste naar ''goeie'' muziek''.
Doe eens niet zo moeilijk, het is gewoon allemaal zoooo overrated.
pi_62149688
sommige muziek is wel degelijk beter dan de jumbo supermarkten official soundtrack bandjes als coldplay of red hot chili peppers of blof of de hele nerd lineup van metal bandjes of de plank-net-misgeslagen nep indie zoals daft punk of sufjan stevens

dat muziek ervoor dient om een bepaalde emotie op te roepen ben ik het wel mee eens, maar als bovengenoemde dingen dat voor je doen ben je of een heel snel ontroerde simpele ziel of heb je niet genoeg muziek geluisterd om te herkennen dat het simplistische rotzooi is
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:27:02 #208
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_62153183
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 16:31 schreef DrPwn het volgende:
sommige muziek is wel degelijk beter dan de jumbo supermarkten official soundtrack bandjes als coldplay of red hot chili peppers of blof of de hele nerd lineup van metal bandjes of de plank-net-misgeslagen nep indie zoals daft punk of sufjan stevens

dat muziek ervoor dient om een bepaalde emotie op te roepen ben ik het wel mee eens, maar als bovengenoemde dingen dat voor je doen ben je of een heel snel ontroerde simpele ziel of heb je niet genoeg muziek geluisterd om te herkennen dat het simplistische rotzooi is

Alweer 2 uur later, en nog niemand die gehapt heeft
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_62161571
En trouwens; vrijheid van persoonlijke voorkeur is een overschat goed. Niks mis mee om eens je smaak, omwille van de goede smaak, eens flink op te dringen aan andere mensen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 00:09:21 #211
117776 OFfSprngr
pi_62162904
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:58 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Henry Rollins.
.
.
  maandag 10 november 2008 @ 12:18:43 #212
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_63098866
Ah een echte Dr. Crane topic. Spaar ze allemaal.
pi_63102295
tvp
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
pi_63102771
Als ik een nummer, band of artiest goed vind, zal het me verder een rotzorg zijn of het rap, hiphop, metal, opera, etc. of een combinatie van dat alles is. Goed is goed. En dat ik het goed vindt, hoeft niet perse te betekenen dat een ander het goed moet vinden. Ieder zijn eigen smaak. Ik ga ook hetgeen ik goed vindt, niet opdringen aan anderen.
pi_63222582
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 14:28 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Wat gewaagd. Misschien moet ik ook eens Coldplay proberen.

lol
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:42:09 #216
20939 brotherlouie98
Cheri Cheri Lady
pi_63222898
Zolang je er niemand mee lastigvalt is het toch oke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')