Wat gewaagd. Misschien moet ik ook eens Coldplay proberen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:01 schreef Prosac het volgende:
Muziek.. moet gewoon een gevoel oproepen. Wat voor maakt niet uit.
Ik vind heel veel stijlen mooi, overal is wel wat te vinden wat je aanstaat. Als ik een avondje ga stappen, brul ik na wat bier ook keihard mee met Jan Smit (die gewoon aanstekelijke muziek maakt).
Trance/Techno/House en aanverwand zal altijd mijn voorkeur hebben, maar een cdtje van Snow Patrol, Coldplay of the best of The Police/Sting ontbreekt ook zeker niet in mijn collectie
Mensen die zeggen dat andere stijlen dan waar zij van houden geen muziek is.
Wat dus precies het verschil is tussen wat men "commerciëel" noemt en commerciëel bedoelt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:11 schreef ipanema22 het volgende:
Heerlijk, zo'n waardeloze discussie. Ik ben het oneens met TS, want er is ongeacht persoonlijke smaak/voorkeur wel degelijk een groot verschil in kwaliteit. Je kunt liedjes, albums, artiesten etc. op zoveel verschillende kwalitatieve aspecten beoordelen, die niet veel met smaak te maken hebben.
Tevens moet men gewoon realiseren dat ook muziek een kunstvorm is (hoort te zijn), met simpele, platte output (daarom niet perse minder leuk voor iedereen) en doordachte, betekenisvolle en kwalitatief betere output. En alles daartussen in.
quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:31 schreef DrPwn het volgende:
sommige muziek is wel degelijk beter dan de jumbo supermarkten official soundtrack bandjes als coldplay of red hot chili peppers of blof of de hele nerd lineup van metal bandjes of de plank-net-misgeslagen nep indie zoals daft punk of sufjan stevens
dat muziek ervoor dient om een bepaalde emotie op te roepen ben ik het wel mee eens, maar als bovengenoemde dingen dat voor je doen ben je of een heel snel ontroerde simpele ziel of heb je niet genoeg muziek geluisterd om te herkennen dat het simplistische rotzooi is
Henry Rollins.quote:
lolquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:28 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Wat gewaagd. Misschien moet ik ook eens Coldplay proberen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |