quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:08 schreef Addict89 het volgende:
Eerste hoorcollege van het jaar ook weer gehad, morgen eerste werkgroep.. Beetje jammer alleen dat WebCT nog niet meewerkt.
Haha ik heb hier stiekem eigenlijk niks te zoekenquote:Op dinsdag 9 september 2008 14:07 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Hey...jij staat nog niet in de OPAls je je universiteit zegt kan ik je er nog wel ff bij-editen...
quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:49 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de officiele cijferlijst willen, een uitdraai uit de studentenadministratie dus. En daar kun je niet zelf in knutselen.
Enne: je behaalde onvoldoendes zijn toch niet relevant, gezien het feit dat je het desbetreffende vak daarna altijd met een voldoende zult hebben afgesloten!!!!
“In civilized life, law floats in a sea of ethics.”quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:24 schreef GlowMouse het volgende:
Titel is een geintje, iemand een suggestie?
Leuk idee! Zal van de week eens rondkijkenquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:54 schreef Ruiseart het volgende:
TVP.
Ben met een collega een rechtenwiki in elkaar aan het hobbyen. Nog niet veel te zien, maar ik drop het idee even.. wellicht dat iemand hier een geweldige tip voor ons heeft.
Heel goed.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
Over klare taal gesprokenBij Burgerlijk recht, de essayverplichting, als je meer dan 10 spelfouten hebt kijken ze je essay niet meer na
quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:08 schreef Pool het volgende:
Nou staat Morrigun wéér met een onterechte copyright in de OP. Die gast is nog erger dan Ephorus.
Ja, jij had die al gewist, maar het is net een virus.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:24 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik had die toch gewist? Overigens impliceert "klare taal 1" dat we hierna toch nog minstens 1 topic met dezelfde titel edoch nummer 2 krijgen. Zijn we zo weinig creatief tegenwoordig?
Ik heb overigens een nieuw favoriet arrest. Ik kende het al wel, maar ik ga het met het uur meer waarderen: Intrahof/Bart Smit. NJ is geloof ik (uit mijn hoofd
) 2007, 262, LJN in ieder geval AZ6638.
Oh en ik ben fan van de spellingsregel van Yashaaaa!
Je hebt de Juridisch Lexicon, een groenig boek, volgens mij van Kluwer, maar dat is NE-EN. Het goede nieuws is echter dat het kreng ook op cd-rom bestaat, en dat je daarin de optie "volledig Lexicon" kunt aanklikken en dan alle Engelse woorden in kunt typen en de Nederlandse lemma's in beeld krijgt waarin dat woord voorkomt. Zo doe ik het altijd maar..quote:Op woensdag 10 september 2008 09:37 schreef N.i.c.k het volgende:
een praktisch vraagje; Zijn er juridische woordenboeken Engels / Nederlands ?
9 van de 10 woorden die ik niet ken uit een EVRM of HvJ arrest staan niet in de Van Dale, of zijn in een context uitgelegd waarin het niet past.
Mogen ze vaker en bij meer studies doenquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
Over klare taal gesprokenBij Burgerlijk recht, de essayverplichting, als je meer dan 10 spelfouten hebt kijken ze je essay niet meer na
quote:Een veel voorkomend probleem is het op tijd aanmelden voor de schriftelijke tentamens.
Lijkt me eerder dat het niet aanmelden een probleem is.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:35 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Mogen ze vaker en bij meer studies doenmaar dan moeten ze wel zelf het goede voorbeeld geven qua taal. In een nieuwsbrief vandaag stond:
[..]
Ik heb hetzelfde met dat vak, we zien het morgen welquote:Op dinsdag 9 september 2008 23:44 schreef Memento-Mori het volgende:
Vandaag weer begonnenein-de-lijk, Allleen staan bij webct mn vakken er nog niet in dus heb geen flauw benul wat de bedoeling is bij international criminal law: tribunals
in de reader staat ook niks nuttigs wat dat betreftquote:Op woensdag 10 september 2008 15:09 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met dat vak, we zien het morgen wel.
quote:The course materials consist of the Cryer et al. book and the reader, whichyou already have. The course schedule will be distributed in class tomorrow;there is no need to prepare anything in advance. WebCT has not been working for several days now and a lot of your fellowstudents have had the same problems as you. The university IT department hasbeen informed and they are working on solving the problem. Hopefully WebCTwill be fully functional by next week.
Jij snapt hemquote:Op woensdag 10 september 2008 13:59 schreef Sessy het volgende:
Lijkt me eerder dat het niet aanmelden een probleem is.
http://www.iusmentis.com/(...)lmen-cameratoezicht/quote:Op woensdag 10 september 2008 13:52 schreef Sessy het volgende:
Hoi,
Weet iemand het fijne van 't ophangen van videobewakingscamera's? Ons mam woont in R'dam in een complex waar in principe de toegang voor onbevoegden ontzegd is, maar behalve dat er in de lift gepist wordt, is dat ook nu bij de voordeur. Mag je verborgen filmen? En als je waarschuwt dat je filmt?
Ah, prima, inderdaad morgen meer informatie dus.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:05 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
in de reader staat ook niks nuttigs wat dat betreftstata helemaal geen info in over het vak zelfs
ah mail terug
[..]
Mwoah, ik vind Arnoud een hele aardige kerel, maar juridisch-inhoudelijk is het soms verre van correct wat er op ius mentis staat (check bijv. zijn recente blogje over algemene voorwaarden maar eens).quote:Op woensdag 10 september 2008 17:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Jij snapt hem![]()
[..]
http://www.iusmentis.com/(...)lmen-cameratoezicht/
Daar staan ook wetten genoemd en volgens mij is het wel een goede site.
Ik ben ook gek inderdaad. Vandaag een boek gekocht van 83,25 voor een keuzevakje. En de voorgeschreven stof bedraagt hooguit 1/4 van het boek...gelukkig was de bijbehorende wettenbundel gratis.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:24 schreef smvs het volgende:
Vandaag bijna 60 euro uitgespaard door een voorgeschreven boek waarvan slechts 1/3 tot de stof behoorde in de JB te kopiëren. 100 pagina's, 2,50 euro. Maak pret. Vroegah kocht ik alles maar ik begin te geloven dat ik gekke henkie was.
Nice. Wat voor vak? Ik heb internet en recht gedaan alhier. Leuk vak. Om niet gewoon te zeggen: niet te moeilijk.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:14 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik ben ook gek inderdaad. Vandaag een boek gekocht van 83,25 voor een keuzevakje. En de voorgeschreven stof bedraagt hooguit 1/4 van het boek...gelukkig was de bijbehorende wettenbundel gratis.
Een groot kantoor heeft ze laten drukken en aan ons uitgedeeld (zó graag wil men dus internet- en telecomjuristen hebben).
Internetrecht, heet het hier (UL).quote:Op donderdag 11 september 2008 23:37 schreef hermanf het volgende:
[..]
Nice. Wat voor vak? Ik heb internet en recht gedaan alhier. Leuk vak. Om niet gewoon te zeggen: niet te moeilijk.
Oh over die dingen ging het hier ook. Dit is de website van de docent. http://www.internetrechtspraak.nl/ Beetje jammer van de popup wel.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:39 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Internetrecht, heet het hier (UL).
Onderwerpen: Auteursrecht, Virtuele werelden, digitale grondrechten, privacy e.a.
Erg interessant!
Haha van '10a'. Ik heb het vorig jaar ook gedaan. Waar ging jouw presentatie over? Bij mij over klaagsites, de biostabilsucks-website.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:45 schreef smvs het volgende:
Oh over die dingen ging het hier ook. Dit is de website van de docent. http://www.internetrechtspraak.nl/ Beetje jammer van de popup wel.
Ah joh, ik heb vier jaar lang achter gelopen qua leeswerk. Ik zorgde gewoon dat ik mijn werkgroepopdrachten kon maken (heel erg selectief lezen, haha) en voor het tentamen in één keer het hele boek er doorheen knallen. Heeft prima gewerkt!quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:41 schreef bladibladibla het volgende:
Ik ben nog maar 2 weken bezig en loop nu al gi-gan-tisch achter met al mijn vakken. Dikke pret
Naakfoto's ex. Ik had de betreffende foto's voor de gelegenheid even op Emule opgezocht en in zwaar gecensureerde vorm in de presentatie verwerkt. Werd wel gewaardeerd.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:01 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Haha van '10a'. Ik heb het vorig jaar ook gedaan. Waar ging jouw presentatie over? Bij mij over klaagsites, de biostabilsucks-website.
Dat doe ik ook. En voor sommige vakken koop ik de SIL-verslagen. Ik studeer zo heel efficient.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:08 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ah joh, ik heb vier jaar lang achter gelopen qua leeswerk. Ik zorgde gewoon dat ik mijn werkgroepopdrachten kon maken (heel erg selectief lezen, haha) en voor het tentamen in één keer het hele boek er doorheen knallen. Heeft prima gewerkt!
en dan begin ik nog niet eens over jurisprudentiebundels..
Ja, volgende week ontvang ik mijn masterdiploma dus dan is het echt officieel. Gekkigheid!quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:43 schreef smvs het volgende:
Een 21-jarige meester in de rechten, het moet niet gekker worden
je bent niet de enigequote:Op zaterdag 13 september 2008 11:41 schreef bladibladibla het volgende:
Ik ben nog maar 2 weken bezig en loop nu al gi-gan-tisch achter met al mijn vakken. Dikke pret
* Yashaaaaa meldt zichquote:Op zaterdag 13 september 2008 11:41 schreef bladibladibla het volgende:
Ik moet het van de zomervakantie weten...die staat nog niet in mijn rooster als ik het goed heb.quote:Op zondag 14 september 2008 23:14 schreef GlowMouse het volgende:
Het staat er niet omdat er geen echte vakantie is. In je collegerooster kun je zoeken naar weken waarin je geen college hebt, dat zijn wel goede weken om vakantie te houden
quote:Error: Inschrijven voor onderwijs is mislukt. Registratie voor onderwijs veroorzaakt overlap.
Dan was de vraag ongetwijfeld niet geweest wat er in de rechtspraak onder werd verstaan, maar wat er in de wet onder werd verstaan. Ik weet verder ook niks van strafrecht hoor..quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:19 schreef -Trinity- het volgende:
Kan je ergens in je wettenbundel de definitie van termen vinden?Ik moet voor werkgroep een vraag beantwoorden over 140 lid 1 en 140a lid 1 Sr: wat wordt in de rechtspraak verstaan onder "organisatie", en wat onder het "oogmerk" van de organisatie?
Ik heb het inmiddels wel ergens anders gevonden maar ik vroeg me af of dat ook ergens in mijn Kluwer staat?
Bartels! Zou best dezelfde kunnen zijn die ik heb gehad voor onder andere notarieel recht, want hij ging van Utrecht naar Nijmegen onlangs. Hij is tof he?! Bij Faillissementsrecht in mijn allerlaatste semester gaf hij nog wat opfriscolleges over pand en hypotheek. Stomme k*tonderwerpen, maar de zaal zal vol.quote:Op maandag 15 september 2008 21:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wat is Burgerlijk recht toch leuk
Bartels is ook een geniale docentMet zijn rum-cola versiertruc
Wij hadden het gevonden in het vonnis (na de opdrachten in je werkboek dus)quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:19 schreef -Trinity- het volgende:
Kan je ergens in je wettenbundel de definitie van termen vinden?Ik moet voor werkgroep een vraag beantwoorden over 140 lid 1 en 140a lid 1 Sr: wat wordt in de rechtspraak verstaan onder "organisatie", en wat onder het "oogmerk" van de organisatie?
Ik heb het inmiddels wel ergens anders gevonden maar ik vroeg me af of dat ook ergens in mijn Kluwer staat?
Jupquote:Op dinsdag 16 september 2008 10:20 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Bartels! Zou best dezelfde kunnen zijn die ik heb gehad voor onder andere notarieel recht, want hij ging van Utrecht naar Nijmegen onlangs. Hij is tof he?! Bij Faillissementsrecht in mijn allerlaatste semester gaf hij nog wat opfriscolleges over pand en hypotheek. Stomme k*tonderwerpen, maar de zaal zal vol.
Heet ie Steven van zijn voornaam?
Ik had het ook in het vonnis gevonden maar ik wist niet of dit de bedoeling was. Heb pas morgen werkgroep dus ik kijk dan wel of er iets over wordt gezegd. Loopt het meerendeel bij jullie ook al achter met de leesstof?quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:59 schreef xxiessiexx het volgende:
Wij hadden het gevonden in het vonnis (na de opdrachten in je werkboek dus)Mijn docent zei er voor de rest niks over.
de rum-cola versiertruc, vertel vertel!quote:Op maandag 15 september 2008 21:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wat is Burgerlijk recht toch leuk
Bartels is ook een geniale docentMet zijn rum-cola versiertruc
lolquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
Rum doen bij de cola van een meisje en dan vragen wie de eigenaar van de rumcola is
Art 3:4, jo 5:15 jo 5:14 lid 2, met als geniale conclusie dat hij dan tenminste nog enige vorm van gemeenschap had die avond
quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
Rum doen bij de cola van een meisje en dan vragen wie de eigenaar van de rumcola is
Art 3:4, jo 5:15 jo 5:14 lid 2, met als geniale conclusie dat hij dan tenminste nog enige vorm van gemeenschap had die avond
Dat klinkt als Bartels, ja! Heerlijke colleges met goeie grappen altijd.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nou ik zat vandaag in de collegezaal voor staats- en bestuursrecht en toevallig vroeg die docent wie er al achter lag met studeren. 80% van de mensen stak zijn hand op.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:24 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik had het ook in het vonnis gevonden maar ik wist niet of dit de bedoeling was. Heb pas morgen werkgroep dus ik kijk dan wel of er iets over wordt gezegd. Loopt het meerendeel bij jullie ook al achter met de leesstof?
Zoals Leonoor al terecht opmerkte geeft de wetgever zelf zelden een definitie van een door haar gebruikt begrip. Zij laat de specifiekere invulling graag aan de rechter over. Zo ook in dit geval.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:19 schreef -Trinity- het volgende:
Hm dan heeft mijn werkgroepdocent het me verkeerd geleerd, je moet toch eerst kijken of het één zaak is? En doe je dat niet door het bestanddelen gedoequote:Op dinsdag 16 september 2008 21:26 schreef GlowMouse het volgende:
Art 3:4 BW noem je alleen ten onrechte.
Maar hoe bepaal je of iets als hoofdzaak (of als bestanddeel) is aan te merken? Zie art. 3:4 lid 1 BW ---> dat wordt door de verkeersopvatting bepaald.quote:Op donderdag 18 september 2008 01:03 schreef GlowMouse het volgende:
Twijfel, twijfel. Ik sla het boek erop na (Studiereeks burgerlijk recht, goederenrecht, nr. 284): "Evenals de gewone natrekking is de vermenging met een hoofdzaak een wijze van bestanddeelvorming ten gunste van de eigenaar van die hoofdzaak. Ontbreekt een hechte materië of ideële band met de hoofdzaak, dan treedt geen bestanddeelvorming op (art. 3:4) en dus ook geen eigendomsverkrijging ten gunste van de eigenaar van de hoofdzaak". Bestanddeelvorming kan dus wel bij vermenging, dat had ik niet gedacht. Maar nu er helemaal geen hoofdzaak is, kom je toch niet op bestanddeelvorming uit.
En de rum is dan, natuurlijk, de hoofdzaakquote:Op donderdag 18 september 2008 09:16 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar hoe bepaal je of iets als hoofdzaak (of als bestanddeel) is aan te merken? Zie art. 3:4 lid 1 BW ---> dat wordt door de verkeersopvatting bepaald.
Hoe laat had je college? Ik zat er van 13 tot 15 bij van Emmerik, jij ook toevallig?quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:34 schreef xxiessiexx het volgende:
Nou ik zat vandaag in de collegezaal voor staats- en bestuursrecht en toevallig vroeg die docent wie er al achter lag met studeren. 80% van de mensen stak zijn hand op.
Exact. Wetstechnisch een aardige kerel, die Bartels, maar zijn opvatting dat bij een mengsel van cola en rum geen hoofdzaak aan te wijzen is, strookt uiteraard niet met de algemene opvattingen in het kroegverkeer.quote:Op donderdag 18 september 2008 10:36 schreef Leonoor het volgende:
[..]
En de rum is dan, natuurlijk, de hoofdzaak.
quote:Op donderdag 18 september 2008 10:50 schreef smvs het volgende:
Ik heb met Tony van de JB gepraat. Over koffieautomaten. En we waren het eens. Tony en ik, samen komen we er uit!
Volgens mij is dat iedereen wel eens overkomenquote:Op donderdag 18 september 2008 11:06 schreef Leonoor het volgende:Tony
. Hij heeft me 1x uit de JB verwijderd, wat enerzijds een tragisch dieptepunt uit mijn studiecarriere was, maar anderzijds toch ook wel een klein hilarisch hoogtepunt.
Geniaalquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik had wel van 13 tot 15, want ik had gesmokkeld (heb eigenlijk pas om 15 uur college, maar absoluut geen zin in twee tussenurenquote:Op donderdag 18 september 2008 10:41 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Hoe laat had je college? Ik zat er van 13 tot 15 bij van Emmerik, jij ook toevallig?
Mja klopt, de Czaal idd. Zat ik ookquote:Op donderdag 18 september 2008 19:06 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik had wel van 13 tot 15, want ik had gesmokkeld (heb eigenlijk pas om 15 uur college, maar absoluut geen zin in twee tussenuren). Zaal C131....geen idee of hij van Emmerik heet
quote:Op donderdag 18 september 2008 20:12 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Mja klopt, de Czaal idd. Zat ik ook.
Wacht maar tot je in de JB staat en iemand tegen je zegt "He, jij bent toch Leonoor, van Fok?"quote:Op donderdag 18 september 2008 23:06 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Mensen van internet die bij je in de zaal zitten.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:20 schreef GlowMouse het volgende:
Als iemand dat tegen xxiessiexx zegt, zou dat schrikken zijn ja.
Haha ja als ik zoiets zou meemaken zou ik wel schrikken jaquote:Op vrijdag 19 september 2008 09:30 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Wacht maar tot je in de JB staat en iemand tegen je zegt "He, jij bent toch Leonoor, van Fok?"![]()
Maar gelukkig viel het daarna alleszins mee![]()
Geen idee of je in Utrecht zit, maar zowel; Criminologie is lachen he? Moeten jullie dit jaar ook weer een crimineel zoeken en interviewen enzo? Dat vond ik echt een briljante opdracht..quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:06 schreef ScottTracy het volgende:
Volg nu International Organized Crime en Criminologie, leuke vakken!
Ja ik zit ook in Utrecht, en we moeten ook een crimineel zoeken jaquote:Op zaterdag 20 september 2008 16:12 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Geen idee of je in Utrecht zit, maar zowel; Criminologie is lachen he? Moeten jullie dit jaar ook weer een crimineel zoeken en interviewen enzo? Dat vond ik echt een briljante opdracht..
Ja, het was superlastig! Maar toen het eenmaal gelukt was wel des te leuker, zeker bij de presentaties als je hoort wat iedereen heeft gevonden. Wat 'doet' jouw crimineel? Mijne was ex-dealer..quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:14 schreef ScottTracy het volgende:
Ja ik zit ook in Utrecht, en we moeten ook een crimineel zoeken jaAlleen het lastige was dat je die in je eigen omgeving moet zoeken, veel mensen willen er toch niet teveel over vertellen. Maar we hebben er nu één gevonden
Begrijp ik het nu goed en is dus het antwoord op vraag 1:quote:Stel je bent in beroep gegaan tegen de weigering van een subsidie. De
rechtbank verklaart het beroep gegrond maar beslist op grond van art. 8:72
lid 4 Awb om de zaak terug te verwijzen naar bezwaar. Het bestuursorgaan
moet opnieuw beslissen op bezwaar.
1) Het bestuursorgaan verklaart je bezwaar opnieuw ongegrond. Jij vindt dat
gelet op de eerdere uitspraak van de rechter, het bezwaar ten onrechte
wederom ongegrond is verklaard. Je acht dit onrechtmatig en wil
schadevergoeding. Als je nu een vordering indient bij de burgerlijke
rechter, welke stappen moet hij dan doorlopen en zal hij jouw vordering tot
schadevergoeding op grond van onrechtmatige daad toekennen?
2) Anders dan bij 1 verklaart het bestuursorgaan alsnog het bezwaar gegrond
en je krijgt alsnog je subsidie. Maar ook hier blijkt dat je schade hebt
geleden. Zijn er nu mogelijkheden om je schade vergoed te krijgen? En zo ja,
welke mogelijkheid of mogelijkheden zijn er dan volgens jou?
Mijne is ook een dealer, alleen of 'ie ook ex- is weet ik niet.quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:30 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ja, het was superlastig! Maar toen het eenmaal gelukt was wel des te leuker, zeker bij de presentaties als je hoort wat iedereen heeft gevonden. Wat 'doet' jouw crimineel? Mijne was ex-dealer..
Ik vind bestuursprocesrecht stom, maar heb er nu - live! - even mijn bestuursprocesrechtboek bij gepakt. Ik kom er zo bij je op terugquote:Op dinsdag 23 september 2008 08:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
Niemand iets zinnigs te zeggen over mijn post?
Nou vooruit. Ik ben bepaald geen bestuursrechtelijk wonder, dus pin me er niet op vast...quote:Op maandag 22 september 2008 13:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
<knip>
-edit 2-quote:Na de bestuursrechtelijke procedure over de aanspraak op bijstand staan voor Amke nog twee wegen open om een schadevergoeding te kunnen verkrijgen.
1. De schriftelijke reactie van het college is een besluit in de zin van artikel 1:3 van de Awb (een zuiver schadebesluit). Tegen zo’n besluit kunnen volgens vaste rechtspraak rechtsmiddelen aangewend worden bij de bestuursrechter.
2. Amke kan er echter ook voor kiezen om een civiele procedure aan te spannen strekkende tot schadevergoeding. Blijkens het arrest Groningen-Raatgever kan zij kiezen voor één van beide wegen.
Mocht je de vragen er ook bij willen hebben, mail me even dan mail ik je toetsen+antwoorden doorquote:Het Leger des Heils kan zijn schadeclaim op een aantal wijzen voor het voetlicht brengen. In de eerste plaats kan het Leger des Heils in de bestuursrechtelijke procedure op de voet van artikel 3:4 van de Awb stellen dat het schadeveroorzakende besluit niet in stand kan blijven zolang aan haar geen schadevergoeding is betaald (onzuiver schadebesluit). In de tweede plaats kan het Leger des Heils de bestuursrechter verzoeken, indien hij het beroep gegrond verklaard, de gemeente te veroordelen tot betaling van schadevergoeding (artikel 8:73 van de Awb). In de derde plaats kan het Leger des Heils een zelfstandig schadebesluit uitlokken en, indien schadevergoeding wordt geweigerd, daartegen bestuursrechtelijke rechtsmiddelen aanwenden. Tot slot kan het Leger des Heils zich wenden tot de burgerlijke rechter.
Ik had nog aanvullingen gedaan nadat jij al had gepost, sorry! En de bedrijvendagen zijn natuurlijk kei-tofquote:Op dinsdag 23 september 2008 11:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
Haha van Vlodrop noem ik net zelf ook, zit ik dus toch goed te twijfelen
En die bedrijvendag volgens mij niet, maar dat moet ik nog even overleggen
Juist. Een ideaal moment om je eeuwige dank te betuigen voor mijn bestuursrechtelijke inspanningen, hoe resultaatloos die ook gebleven mogen zijnquote:Op dinsdag 23 september 2008 11:12 schreef Yashaaaaa het volgende:
Haha maakt niet uitthnx iig, ben ik iets zekerder van mijn zaak nu.
Naja vanmiddag eerst die mondeling, daarna ga ik over de rest van de weekplanning nadenken haha![]()
25 september was ie toch ofzo?
Ow w8 heb hier nu ook een groot blad liggen met de bedrijvendag van 24 oktober
Dat idee had ik ook, maar 100% zeker weet ik niet niet.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ah vind nu in mijn aantekeningen dat als de nieuwe beslissing op bezwaar niet goed is je opnieuw in beroep kunt bij de rechtbank. dus eigenlijk is de rechtsgang dan toch nog niet uitgeput
Het scheelt dat het een mondeling is.. Kan ik iig nog snel veranderen als ik het gevoel krijg dat het toch niet goed is.
Jeeeequote:Op dinsdag 23 september 2008 16:03 schreef Yashaaaaa het volgende:
Gehaald met pijn en moeite![]()
Had een soort van Blackoutwist gewoon bij van Vlodrop de processuele en materiele connexiteit niet meer stom iets.
Maar ach binnen is binnen denk ik nu maarToch nog bedankt Leonoor!
Netjesquote:
Ik was perongeluk even in de veronderstelling dat ik het ook leuk vond en ben mijn aantekeningen nu aan het teruglezen (mja, op mijn vrije avond ja). Over Van Gogh/Nederweert heb ik opgeschreven:quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Netjes![]()
Ik zat ook mee te denken, maar wist het allemaal net niet cker genoeg om echt iets zinnigs toe te voegen. Wilde dit nog wat meer gaan uitzoeken, maar je hebt het al binnen. Opgelost dus.
(En ik vind bestuursrecht trouwens wel interessant, ga het sowieso nog eens nakijken)
snapt u het?quote:Bij vernietiging van een besluit -> schadevergoeding ogv OD mogelijk want ogv beslissing tot vernietiging reeds onrechtmatig en de schuld is gegeven
Tot zover mijn bestuursrechtelijke uitbarsting. Nu ben ik weer civilistequote:1. Bijzondere schadevergoedingsregeling (bijv. art. 49 WRO)
2. 8:73 Awb
3. Zelfstandig schadebesluit (Van Vlodrop)
4. Art. 6:162
quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:07 schreef Smash-it het volgende:
Ik vandaag mijn masterdiploma Privaatrecht ontvangen. Molly Weber hield mijn praatje en het was echt ontzettend leuk. Heel persoonlijk en er waren ook maar 14 kandidaten, dus dat maakte het ook best bijzonder. Het was in het academiegebouw bij de Dom, helemaal mooi!
Ik vind Broers wel echt een held! Zo'n weddenschap afsluiten en dan ook echt doorzetten. Hij liep gisteren wel met een petje op over de campus, dus ik denk dat het eindresultaat toch niet helemaal naar zijn zin isquote:Op woensdag 24 september 2008 10:01 schreef Pool het volgende:
Zorg dat je nooit de bestedocentverkiezing bij UvT-rechten wint, als je gewed hebt dat ze dan alles met je haar mogen doen.
een college missen is geen ramp, maar dat je vriendin betere punten haalt, ik zou me werkelijk doodschamen en gaan huilen in een hoekjequote:Op woensdag 24 september 2008 14:54 schreef BartBunny het volgende:
ik zit nu in het derde jaar maar zie het even helemaal niet meer zitten, ik haal maar geen goede punten en mijn vriendin doet het beter
haalde ook het college bijna niet doordat iemand voor de trein sprong
Toevallig zag ik hem 10 minuten na je post lopen, inderdaad met petje opquote:Op woensdag 24 september 2008 13:28 schreef hmmmz het volgende:
Hulde voor Broers, geweldige man.
Zag 'm gisteren ook lopen, vroeg me nog af waarom ie een petje op had
Agossiequote:Op woensdag 24 september 2008 14:54 schreef BartBunny het volgende:
ik zit nu in het derde jaar maar zie het even helemaal niet meer zitten, ik haal maar geen goede punten en mijn vriendin doet het beter
Het jaar is nog maar net begonnen, zoveel punten kun je toch niet hebben gemist?quote:Op woensdag 24 september 2008 14:54 schreef BartBunny het volgende:
Waar volg je dat vak, hier in Leiden is er geen los vak IE. Het zit in bij Ondernemingsrecht en verder zijn er losse keuzevakjes Auteursrecht, en Internetrecht waar het ook even wordt aangestipt.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:20 schreef N.i.c.k het volgende:
pff, meer mensen die aanvankelijk dachten dat Intellectueel eigendom een leuk vak zou kunnen zijn ?
Het zal best wel om grote economische belangen gaan, maar wat een prozaisch gewauwel over vormpjes.
Tel daarbij een gedrocht van een wetgeving op die nog eens ondoorzichtig wordt gecombineerd met allerhande verdragen. En ten slotte nog dat vrijwel alles gebasseerd is op een shitload aan jurisprudentie waarvan het meest ellenlange stukken van het EVRM, dat toch nooit verder komt dan 'hangt er vanaf, kijk zelf maar'.
Ok, tot zover mijn eerste indrukken van het int. eigendom. het zal vast wel een prachtig vak zijn.
Voor mijn bachelordiplomauitreiking had ik al bedankt voordat ik te horen kreeg dat ik het diploma toch voorlopig niet zou krijgen. Het was heel massaal. Je kunt zo'n praatje aanhoren, en daarna het podium opgejaagd worden om iemand een hand schudden die je niet kent, maar het is veel makkelijker om hem gewoon op te halen bij de studentenbalie (twee weken later). Dat was dan wel aan de FEB, misschien is het aan de FRW anders.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:18 schreef Sessy het volgende:
Nog meer Tilburgers die niet van plan zijn naar de Bachelordiplomauitreiking te gaan, maar 'm gewoon op te halen?
Bovendien: dit is Fok, dus af en toe ongenuanceerde onzin mag bestquote:Op woensdag 24 september 2008 19:55 schreef GlowMouse het volgende:
Anders kijk je de posthistorie van BartBunny door voor je serieus gaat reageren
Heel beknopte samenvatting op recht.nl :quote:Op woensdag 24 september 2008 19:54 schreef Fiskus het volgende:
Weet iemand van jullie toevallig nog de essentie van het arrest Brocacef/FGC? Door een fout is er slechts een gedeelte in mijn reader opgenomen dus ik mis de noot
dank je welquote:Op woensdag 24 september 2008 21:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heel beknopte samenvatting op recht.nl :
"Een schuldeiser kan geen beroep meer doen op een gebrek in een prestatie, indien hij niet binnen bekwame tijd na het ontdekken of het behoren te ontdekken van het gebrek bij de schuldenaar heeft geprotesteerd. De Hoge Raad heeft nu uitgesproken dat art. 6:89 BW niet geldt in de gevallen dat de prestatie van schuldenaar volledig achterwege is gebleven."
Voor het hele arrest zie; NJ 2007/176
Ik heb dit binnen 2 minuten gevonden. Lijkt me dat jij dat ook wel kan
Rechten..quote:Op woensdag 24 september 2008 17:07 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Agossie.. Je kan ook juist trots zijn op je oh zo slimme vriendinnetje.
Welke vakken volg je btw allemaal?
Dit klinkt als het begin van een mooie filosofische beschouwing over "Het recht" in al zijn verschijningsvormen, wat leukquote:
Daarover gesproken... Ik zocht vanmorgen het "Duwbak Linda" arrest en heb nu al de hele dag het liedje "Linda" van Frank Boeijen in mijn hoofd. Het jammerlijke aspect daaraan is vooral dat ik alleen het refrein ken: "Lindaaaaaa, Lindaaaaaa"quote:Op donderdag 25 september 2008 07:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb nog nooit een arrest niet op interweb kunnen vinden!
quote:Op donderdag 25 september 2008 17:04 schreef Leonoor het volgende:
Dit klinkt als het begin van een mooie filosofische beschouwing over "Het recht" in al zijn verschijningsvormen, wat leuk. Ik heb mijn vinger al boven de F5 hangen, zet hem op!
Als het goed is geeft je universiteit je toegang tot recht.nl. Je moet maar even op die site rondsneupen!quote:Op woensdag 24 september 2008 23:37 schreef Fiskus het volgende:
[..]
dank je wel
Ik heb overigens geen account bij recht.nl
quote:Op donderdag 25 september 2008 17:50 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Denk dat dit zijn toga te boven gaat..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je met relativiteit aan de slag gaat, moet je eigenlijk even wachten op de annotaties van JBMV in de NJ zeer binnenkort, over Io Vivat en Astrazeneca c.s/Menzis.quote:Op donderdag 25 september 2008 17:04 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dit klinkt als het begin van een mooie filosofische beschouwing over "Het recht" in al zijn verschijningsvormen, wat leuk. Ik heb mijn vinger al boven de F5 hangen, zet hem op!
[..]
Daarover gesproken... Ik zocht vanmorgen het "Duwbak Linda" arrest en heb nu al de hele dag het liedje "Linda" van Frank Boeijen in mijn hoofd. Het jammerlijke aspect daaraan is vooral dat ik alleen het refrein ken: "Lindaaaaaa, Lindaaaaaa".
Het Unitas-arrest, da's pas mooiquote:Op donderdag 25 september 2008 21:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Als je met relativiteit aan de slag gaat, moet je eigenlijk even wachten op de annotaties van JBMV in de NJ zeer binnenkort, over Io Vivat en Astrazeneca c.s/Menzis.![]()
Het Io Vivat arrest valt overigens wel te bekritiseren, nu de HR die vereniging erkent als studentenvereniging, terwijl het lompe Friese HBO-hotelscholieren betreft die niet eens op een bootje kunnen koken zonder de boel op te blazen.
Ik ken eigenlijk dat hele liedje niet.quote:Op vrijdag 26 september 2008 09:02 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het Unitas-arrest, da's pas mooi. Maar ik ga niet per se heel erg met relativiteit aan de slag, ik had eergisteren een cursus over aansprakelijkheidsrecht en naar aanleiding daarvan mijn 1e jaars-privaat-aantekeningen er weer eens bijgepakt. En daarin stond opeens "Duwbak Linda", dus was het tijd om die er even bij te googlen
. Ik heb Linda overigens geyoutubed en kan nu het hele refrein meezingen, en ben bijzonder benieuwd naar de geannoteerde arresten. Ik wacht vol spanning.
En mijn dinges, je weet wel, uit die mail, komt eraan!
quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:59 schreef bladibladibla het volgende:
Pff, nou heb ik ook "Linda" in mijn hoofd.
"Ik wil alles voor je doeeeeeeeeeeeen!"
quote:NJ 2006/281Linda:
(vii) In de ochtend van 22 april 1993 is de ledige Linda door de duwboot Omnia naar de onder (vi) bedoelde baggercombinatie gebracht en met haar bakboordzijde langszij de Moonlight afgemeerd teneinde te worden beladen met zand. Op 22 april 1993 is de Linda gedeeltelijk beladen. Het was de bedoeling dat de belading op 23 april 1993 zou worden voortgezet.
(viii) In de nacht van 22 op 23 april 1993 zijn zowel de Linda als de Annette gekapseisd en gezonken. Daarbij is ook schade toegebracht aan de Moonlight en de Vrouwe Johanna.
(ix) De Linda heeft in beginsel schuld aan de aan- respectievelijk schadevaring. De Linda verkeerde in slechte staat van onderhoud. De inleidende schadeoorzaak was gelegen in het vervullen en kapseizen van de Linda als gevolg van ernstige tot zeer ernstige corrosie van de bodemplaten waardoor lekkage is opgetreden.
En de essentie:
Bij de beantwoording van de vraag of is voldaan aan het in art. 6:163 BW neergelegde vereiste dat de geschonden norm strekt tot bescherming tegen de schade zoals de benadeelde die heeft geleden, komt het aan op het doel en de strekking van de geschonden norm, aan de hand waarvan moet worden onderzocht tot welke personen en tot welke schade en welke wijzen van ontstaan van schade de daarmee beoogde bescherming zich uitstrekt. Het (destijds geldende) Reglement onderzoek schepen op de Rijn (RosR; Stb. 1976, 476) en de daarin voorziene eis van een certificaat van onderzoek beogen de veiligheid in algemene zin van het scheepvaartverkeer te bevorderen, waaronder uiteraard mede is te verstaan het voorkomen van ongevallen als gevolg van ondeugdelijkheid van de aan het Rijnvaartverkeer deelnemende vaartuigen waarvoor het certificaat van onderzoek is vereist. De uit de algemene verantwoordelijkheid van de Staat voor een veilig scheepvaartverkeer voortvloeiende verplichting om zorgvuldig te werk te gaan bij de keuring van schepen met het oog op de afgifte of verlenging van een certificaat van onderzoek, heeft niet de strekking een in beginsel onbeperkte groep van derden te beschermen tegen de vermogensschade die op een vooraf veelal niet te voorziene wijze kan ontstaan doordat de ondeugdelijkheid en onveiligheid van het schip bij de door of onder verantwoordelijkheid van de Staat verrichte keuring ten onrechte niet aan het licht is gekomen. Aan de omstandigheid dat de keuring onvoldoende zorgvuldig heeft plaatsgevonden, kunnen derden dan ook niet een aanspraak tot vergoeding van vermogensschade jegens de Staat of de voor het verrichten van de keuring ingeschakelde particuliere onderzoeksbureaus ontlenen.
Kijk hier eens: http://www.recht.nl/members/index.html?st=1&av=2quote:[..]
dank je wel
Ik heb overigens geen account bij recht.nl
Dat zijn de bestequote:Op vrijdag 26 september 2008 15:49 schreef fulco- het volgende:
[..]
Kijk hier eens: http://www.recht.nl/members/index.html?st=1&av=2
En anders heb je ook nog de kluwer plaza of de kluwer navigator.![]()
Kan de TS van het huidige of het volgende topic me trouwens toevoegen als student aan de Radboud Universiteit?
Gedaan en werkt gewoon. Je hoeft niet eens rechten te studeren, een emailadres van de uni is voldoendequote:Op vrijdag 26 september 2008 15:49 schreef fulco- het volgende:
[..]
Kijk hier eens: http://www.recht.nl/members/index.html?st=1&av=2
En anders heb je ook nog de kluwer plaza of de kluwer navigator.![]()
Kan de TS van het huidige of het volgende topic me trouwens toevoegen als student aan de Radboud Universiteit?
O jee, de provincialen gaan onderling kibbelenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:37 schreef Sessy het volgende:
Aw komop iedereen weet toch dat dat achterwinkeltje van jullie nauwelijks een faculteit te noemen valt, laat staan dat de lessen die jullie krijgen college te noemen zijn
yayquote:Dames en heren,
Zoals aangekondigd tijdens het HC goederenrecht, zal een ingelast college goederenrecht worden gegeven met als onderwerp de kredietcrisis. Het college vindt plaats op dinsdag 7 oktober, 8.45-10.30 uur in WZ 1 en wordt verzorgd door prof. mr. R.D. Vriesendorp. Het College staat tevens open voor studenten die het vak O&I op dit moment volgen.
De in dit extra college behandelde stof maakt GEEN deel uit van de tentamenstof, noch bij goederenrecht, noch bij O&I.
Met vriendelijke groet,
De sectie goederenrecht
Tijdstip is jammer ja, maar ik ga proberen maandagavond op tijd naar bed te gaan en er gewoon bij te zijnquote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:44 schreef hmmmz het volgende:
Ze vroegen bij ons tijdens het college goederenrecht of er animo voor was. Ik denk dat als ze de tijd erbij hadden gezegd dat het dan een stuk minder was![]()
Je moet wat na je überuppersuperieurissimo-ULC hequote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:41 schreef Pool het volgende:
Ik lees net een reclame van de Universiteit Utrecht. Blijkbaar noemen ze hun onderzoeksmaster nu de Prestigemaster Legal Research.
"Prestigemaster".![]()
Zodra er binnenkort een universiteit komt met een SuperMegaPowerEliteToppieJoppieMaster, dan meld ik me wel aan voor een extra LLM. [ afbeelding ]
Ik heb het in mijn 3e jaar ook gedaan, bij de NMa, was wel echt heel leuk, zeker een aanrader!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:22 schreef cinnamongirl het volgende:
Gaat er hier nog iemand naar de Step in-house dagen? Ik denk dat ik me in ga schrijven, ben pas derdejaars maar wie weet...ik ben NU op zoek naar een juridische baan voor 4 dagen p/w, misschien krijg ik wel ergens een voetje tussen de deur!
Ja hierquote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:06 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Zijn hier nog UvT'ers die ondernemings- en insolventierecht doen
In je derde jaar inhousedagen doen is sowieso slim. Die kun je dan in je masterjaar op je cv zetten als je gaat solliciteren voor business courses en masterclasses enzo. Een nog groter voordeel is dat je dan op die dagen kunt oefenen voor straks als het echt moet. Hoe je je op zo'n dag moet presenteren en wat voor oefencases je krijgt e.d.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:22 schreef cinnamongirl het volgende:
Gaat er hier nog iemand naar de Step in-house dagen? Ik denk dat ik me in ga schrijven, ben pas derdejaars maar wie weet...ik ben NU op zoek naar een juridische baan voor 4 dagen p/w, misschien krijg ik wel ergens een voetje tussen de deur!
'De' tentamentraining? Ik heb wat gemist zekerquote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:00 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ga je de 21e november naar de tentamentraining of niet?
Oh, kennelijk is dat nog niet helemaal gecommuniceerd op de UvT dan... Anyway, er gaat ergens (en de locatie wordt in Tilburg vast bekend maar hoeft van mij hier niet genoemd te worden) een tentamentraining gegeven worden door ehm, mensen die er wel verstand van hebben zeg maarquote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
'De' tentamentraining? Ik heb wat gemist zeker
Is daar te weinig plek voor? Komt zeker door de aansluitende borrel?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:45 schreef GlowMouse het volgende:
Aha, daar is altijd te weinig plek. Heb jij er toevallig verstand van hoe je verzekerd raakt van zo'n plek?
Tip: kijk eens hier: http://www.magisterjft.nl/?page=agendaquote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:36 schreef GlowMouse het volgende:
De keren dat ik mij heb ingeschreven, zat het altijd al vol.
Door de borrel komt het denk ik niet. Er zijn ook wel eens extracurriculaire activiteiten met borrel, en bij het paar dat ik bijgewoond heb, was slechts een klein aantal studenten te bekennen.
Gefeliciteerd, en welkom in het illustere rijtjequote:Op zondag 5 oktober 2008 22:34 schreef flubub het volgende:
Kuch, ik mag in het rijtje erbij van de mensen die zijn afgestudeerd
quote:
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:34 schreef flubub het volgende:
Goed bezig !quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:34 schreef flubub het volgende:
Weet ik toch, maar ik vond het bij nader inzien toch beter als niet iedereen het meer kon lezen, zogezegd, zeker niet na een niet nader te noemen post een stukje erboven, zeg maarquote:
Ja, ik werk nu als belastingadviseurquote:Op maandag 6 oktober 2008 17:33 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Weet ik toch, maar ik vond het bij nader inzien toch beter als niet iedereen het meer kon lezen, zogezegd, zeker niet na een niet nader te noemen post een stukje erboven, zeg maar. Hoe dan ook, ontopic, flubub, kom eens vertellen!
Blauwtand? Ik was wel op de UvT, en ook op een borrel, maar die was niet van magister denk ik? Ik ben niet zo thuis op de UvTquote:Op woensdag 8 oktober 2008 03:58 schreef hmmmz het volgende:
Leonoor, jij was in brandpunt vandaag??? (magister borrel)
ik was zo een beetje op m'n blauwtand aan het kijken en scande ene Leonoor
Hmmm het was nog voor de koffie. Hoewel ik de associatie met bluetooth wel had gelegd, dacht ik toch dat Blauwtand een borrellocatie was...quote:
Dan was het in ieder geval niet de borrel waar ik wasquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:04 schreef bladibladibla het volgende:
Mooie naam voor een kroeg
Was trouwens een prima borrel
Waar als ik vragen mag?quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:50 schreef flubub het volgende:
[..]
Ja, ik werk nu als belastingadviseur![]()
die van magister? Gratis bier is naar mijn idee altijd primaquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:04 schreef bladibladibla het volgende:
Mooie naam voor een kroeg
Was trouwens een prima borrel
wahahaha kut nurd!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:37 schreef Sessy het volgende:
Aw komop iedereen weet toch dat dat achterwinkeltje van jullie nauwelijks een faculteit te noemen valt, laat staan dat de lessen die jullie krijgen college te noemen zijn
En wie zit er om 2.00 nog achter haar pc?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 02:00 schreef Sessy het volgende:
Zegt iemand die zich, blijkens zijn onderschrijft, met zijn studie identificeert...
jij niet dan met je latijn ofwat?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 02:00 schreef Sessy het volgende:
Zegt iemand die zich, blijkens zijn onderschrijft, met zijn studie identificeert...
quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:08 schreef GlowMouse het volgende:
Kennen niet-fiscalisten dat?
Tuurlijk niet. Bij ons in Tilburg identificeert de studie zich met de student :pquote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:09 schreef BartBunny het volgende:
[..]
jij niet dan met je latijn ofwat?
tete Grondbezitter / Kamphuis.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 12:49 schreef N.i.c.k het volgende:
Een - raad je moers jurisprudentie -
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
Hoezo datquote:Op zondag 12 oktober 2008 20:42 schreef TiMPiN het volgende:
Ik hoop me hier over een jaar ook te kunnen melden met een HBO-Rpropedeuse.
Bereid je maar vast voor op nog 4 jaar verplichte aanwezigheid op de uniquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:36 schreef TiMPiN het volgende:
Merci!
Ik zal de smile ff toelichten hehe. Ik vind projecten kut om te doen(veels te afhankelijk van anderen) en dat verplicht aanwezig zijn bij allerlei onzinnige vakken staat me ook niet echt aan.
Vindt het niveau van sommige klasgenoten ook echt dramatisch. En dan zeggen dat je voorkennis heb omdat je MBO juridische dienstverlening heb gedaan en het woordje "belangereik" zo schrijven![]()
quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:29 schreef Sessy het volgende:
"(Ik) Vindt het niveau", "je voorkennis heb", "(je) heb gedaan"
[ afbeelding ]
Ze zijn in elk geval in goed gezelschap, zo te zien. [ afbeelding ]
ik heb op de uvt geen verplichte aanwezigheid hoor.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:04 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Bereid je maar vast voor op nog 4 jaar verplichte aanwezigheid op de uni![]()
Lang leve de BaMa.
Vandaar dat jullie onder studenten het best uit de bus komenquote:Op maandag 13 oktober 2008 12:11 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik heb op de uvt geen verplichte aanwezigheid hoor.
Bonuspuntcolleges of bonusblackboardtoetsen heb je op de uvt soms ook wel hoor. Verder heeft de Oefenrechtbank wel een streng beleid met verplichte videotrainingen en werkcolleges. Maar bij de meeste vakken dus niet nee.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:23 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Vandaar dat jullie onder studenten het best uit de bus komen. Op de UU ben je officieel nergens toe verplicht, alleen je mag niet meer herkansen repareren tot max. een 6 als je te weinig aanwezig bent geweest en je krijgt soms een soort bonuspunt als je er wel bent geweest...
Recht en Maatschappij, Leeronderzoek, Oefenrechtbank. Dan heb je nog de mastervakken waar de groep zo klein is dat de docent iedereen van gezicht kent er er openlijk voor uitkomt dat je 't vak niet gaat halen als je de colleges systematisch skipt, of dit nu is omdat hij irritant wil zijn of omdat het onderwijs zo intensief is (denk Romeins Recht met 8 deelnemers). En dan heb je nog de niet verplichte vakken waarvan niemand zegt dat je aanwezig moet zijn, maar welke niemand haalt zonder de colleges te hebben bijgewoond. Ik noem o.a. Rechtsfilosofie B toen Lindahl het nog gaf, Ondernemings- en Insolventierecht, Accounting... In meer of mindere mate betreft het bijna alle zware kernvakken, want de werkcolleges moet je toch echt op misschien 2 na hebben bijgewoond (bij 3 absenties werd het voor mij altijd al moeilijk om het nog te volgen) en de hoorcolleges HOEF je niet te volgen, maar je bent wel 4x die 2 uur bezig met het doornemen van dezelfde stof als die in het hoorcollege vanzelf langskomt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 12:11 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik heb op de uvt geen verplichte aanwezigheid hoor.
Rechte en Maatschappij en Oefenrechtbank heb ik niet in m'n bachelor, leeronderzoek heb ik volgens mij ook niet in m'n master. In ieder geval heb ik vorig jaar geen verplichte colleges gehad en heb ik die dit jaar ook niet.quote:Op maandag 13 oktober 2008 19:31 schreef Sessy het volgende:
[..]
Recht en Maatschappij, Leeronderzoek, Oefenrechtbank.
Dat geloof ik graag, maar in beginsel is het dus niet verplicht, dat het verstandig is om naar de colleges te komen is een heel ander verhaal. Ik bedoel ook meer een verplicht aantal aanwezigheidsuren die je moet hebben om deel te nemen aan het tentamen. Dit jaar heb ik bijvoorbeeld wat topklas colleges, die vakken haal je natuurlijk niet als je steeds niet komt opdagen in de colleges, maar officieel gezien zijn er geen verplichte aanwezigheidsuren/aanwezigheidsnorm. Natuurlijk ga ik naar die colleges, maar ze zijn niet verplicht als in: je moet een bepaald aantal uur aanwezig zijn en anders mag je het tentamen niet maken. Dat ze verplicht zijn voor jezelf als je het vak wil halen is natuurlijk meer dan waar.quote:Dan heb je nog de mastervakken waar de groep zo klein is dat de docent iedereen van gezicht kent er er openlijk voor uitkomt dat je 't vak niet gaat halen als je de colleges systematisch skipt, of dit nu is omdat hij irritant wil zijn of omdat het onderwijs zo intensief is (denk Romeins Recht met 8 deelnemers).
Sommige colleges kan je makkelijker skippen dan andere colleges. Hoorcolleges vind ik eigenlijk bijna altijd wel skipbaar, heb niet het idee dat ik daar echt veel bijleer. Werkcolleges daarentegen zijn wel erg leerzaam, maar zeker niet verplicht en er wordt ook niet geregistreerd of je wel of niet aanwezig bent. Het is natuurlijk wel erg verstandig om naar de werkcolleges te gaan. Van vrienden van mij die in Maastricht studeren hoor ik dat ze maar een bepaald aantal uren weg mogen blijven bij het werkcollege en anders uitgesloten worden voor het tentamen. Dat vind ik raar omdat je dat voor jezelf moet kunnen bepalen, de verantwoordelijkheid voor zoiets hoort bij jezelf te liggen. Als je niet naar genoeg colleges gaat, haal je waarschijnlijk het tentamen niet, maar dat moet niet gekoppelt zijn aan een bepaalde uren norm die je in het college moet zitten. Dat zou kunnen betekenen dat studenten die toch, door deels meer zelfstudie, de stof (meer dan) voldoende beheersen het tentamen niet zouden mogen maken omdat ze niet voldoende aanwezig zijn geweestquote:En dan heb je nog de niet verplichte vakken waarvan niemand zegt dat je aanwezig moet zijn, maar welke niemand haalt zonder de colleges te hebben bijgewoond. Ik noem o.a. Rechtsfilosofie B toen Lindahl het nog gaf, Ondernemings- en Insolventierecht, Accounting... In meer of mindere mate betreft het bijna alle zware kernvakken, want de werkcolleges moet je toch echt op misschien 2 na hebben bijgewoond (bij 3 absenties werd het voor mij altijd al moeilijk om het nog te volgen) en de hoorcolleges HOEF je niet te volgen, maar je bent wel 4x die 2 uur bezig met het doornemen van dezelfde stof als die in het hoorcollege vanzelf langskomt.
Bonuspunttoetsjes op blackboard heb ik nu ook voor verbintenissenrecht, vorig jaar voor elementair privaatrecht. Als je meer dan een bepaald aantal toetsjes gehaald hebt krijg je een half bonuspunt, maar het is niet zo dat wanneer je de toetsjes niet maakt, en dus geen half bonuspunt hebt, je geen 10 meer kan halen op je tentamen. Daarbij vind ik het toch een beetje kansloos als je eindpunt moet afhangen van een half bonuspunt voor een paar blackboardtoetsjes.quote:Verder geldt inderdaad wat Poolbeer zegt, je hebt vakken met bonuspunten. Je hoeft niet op te komen dagen, maar als je dat wel doet en braaf elke keer je "huiswerk" af hebt, dan krijg je een punt bovenop je oorspronkelijke punt. Dan is het tentamen dus vervolgens zo opgezet dat je dat extra "bonus"punt nodig hebt, wat er dus op neerkomt dat je een punt aftrek krijgt als je niet op komt dagen. Soms KUN je op het tentamen zelfs vervolgens maximaal een 8 of een 9 halen zonder het bonuspunt.
Ze mochten dat toch niet meer verplicht stellen? Hebben ze wat nieuws bedacht?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:04 schreef aardappel het volgende:
wat me herinnert aan het feit dat er een verbintenissenrechttoets op bb staat, moet voor volgende week maandag gemaakt zijn. Kan nog wel even wachten dus
Bonuspuntquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:05 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ze mochten dat toch niet meer verplicht stellen? Hebben ze wat nieuws bedacht?
Ik zou me niet al te veel verheugen op het vak. Op het eerste gezicht lijkt het leuk, maar ik vind er juridisch geen jota aan. Daarbij kom je niet verder dan een zeer basaal overzicht.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:20 schreef cinnamongirl het volgende:
Hier nog een Leidenaar die niet de logica inziet van het feit dat IE alleen maar op Masterniveau wordt aangeboden icm. de Master Ondernemingsrecht?
Ik zou zo graag de civiele master doen met IE erbij, maar dat kan dus niet...
Niks aan? Ook niet icm. het internet? Zeker op het gebied van auteursrecht wordt het dan erg interessant vind ik. Maar het is wel erg afgebakend.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:33 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Ik zou me niet al te veel verheugen op het vak. Op het eerste gezicht lijkt het leuk, maar ik vind er juridisch geen jota aan. Daarbij kom je niet verder dan een zeer basaal overzicht.
Ik heb zojuist een open sollicitatie weggedaan voor de functie van buitengriffier. Het schijnt dat dat nog wel eens zin wil hebben.
Mensen hier die ervaring hebben met dit baantje ? Ik hoorde van een, niet afschrikwekkende, typtest en dat was het dan wel.
Ben benieuwd of ik uberhaupt een reactie krijg
Hmm kon je daar ook niet gewoon een 1 voor halen als je nooit kwam? En dat telt maar 10% toch?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:11 schreef Marloes het volgende:
Bij het Kernvak Internationaal en Europees recht (UU) dat ik nu volg mag je echt maar heel beperkt afwezig zijn, anders kun je het vak sowieso niet meer halen. Een deel van je cijfer is namelijk ook participatie bij de werkgroepen
Volgens mij wel. Ik heb personen- en familierecht ook gehaald zonder dat aanwezigheidspunt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:43 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmm kon je daar ook niet gewoon een 1 voor halen als je nooit kwam? En dat telt maar 10% toch?
Ik heb P&F juist gehaald dankzij dat aanwezigheidspuntquote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Ik heb personen- en familierecht ook gehaald zonder dat aanwezigheidspunt.
1 week voorafgaand is niet 'geruime tijd', dus laat het artikel aan de docent lezen of ga anders langs de examencommissie.quote:Geruime tijd voor het afnemen van een tentamen stelt de examinator de examinandi zo mogelijk
in de gelegenheid kennis te nemen van een voorbeeld van een vergelijkbaar tentamen alsmede van de daarbij behorende antwoordindicaties en de normen aan de hand waarvan de beoordeling heeft plaatsgevonden.
hehequote:Op donderdag 9 oktober 2008 15:19 schreef Leonoor het volgende:
[..]![]()
Dan maar een (fonetisch, pas op!) voor de civilisten onder ons:
[ afbeelding ]
/
[ afbeelding ]
Pfft 1 week tevoren is, als je geleerd hebt, ruim de tijd om te testen of je er wat van hebt begrepen. Als je dan nog, zoals bij Staatsrecht of Bestuursrecht in 't eerste jaar, van plan bent om de 12 proeftentamens uit je hoofd te leren om letterlijk de antwoorden op te schrijven op het tentamen zonder dat je de stof beheerst, ja dan ben je te laat, maar dan hoor je ook niet op een universiteit thuis. Ga maar eens in de master waar mondeling getentamineerd word aankomen met, ik wil een proeftentamen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:48 schreef GlowMouse het volgende:
Ken de toepasselijke regelgeving, zeker als rechtenstudent! In dit geval bepaalt art. 9 lid 5 van de regels en richtlijnen (die specifiek horen bij de UvT/FRW):
[..]
1 week voorafgaand is niet 'geruime tijd', dus laat het artikel aan de docent lezen of ga anders langs de examencommissie.
Sessy toch, dit valt toch ook onder bestuursrecht?
Zat jij nou ook op de RU? ja toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:41 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
hehe
Deze week gehad, Samson/Kempkes. Degelijk arrest, maar het vaken dan ook nog eens op maandagochtend.
k was degene die maandag de aardlekschakelaar even had omgezetquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Zat jij nou ook op de RU? ja toch?
geweldige studie iddquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:49 schreef aardappel het volgende:
Misschien iets wat je zou kunnen interesseren:
http://www.uvt.nl/bachelorkiezers/opleidingen/rm/
Studeer ik ook en bevalt me zeer goed!
http://www.studiegids.leidenuniv.nl/index.php3?m=25&c=7069&garb=0.6094823051741567quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:47 schreef Florian_ het volgende:
Hi, even een vraagje
Ik ben gister in Leiden geweest, en daar kun je een studie rechten combineren met bedrijfswetenschappen. Het aantal contacturen wordt echter niet meer, omdat er enkele vakken van Rechten uitvallen, die vervolgens plaatsmaken voor bedrijfswetenschappen. Nu ben ik vergeten te vragen welke vakken dat precies zijn, dit is ook niet echt duidelijk op de website te vinden.
Een student die het antwoord weet?
Ey top dankjewel! ik zat te kijken op www.studereninleiden.nlquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:04 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
http://www.studiegids.leidenuniv.nl/index.php3?m=25&c=7069&garb=0.6094823051741567
http://www.studiegids.leidenuniv.nl/index.php3?m=25&c=7068&garb=0.011772103053930949
Vergelijk beide programma's.
Verschil zit hem dus in een tweetal 5-puntsvakken: Legal Accounting ipv. Rechtsvinding in theorie en praktijk en Management Accounting and Control ipv. gebonden keuzevak.
Je zult overigens geen civiel effect behalen, omdat het B3 vak Straf- en Strafprocesrecht niet in het programma zit.
Bij het lezen van deze zinnen is het alsof ik zijn stem direct achter me hoorquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:16 schreef Adelante het volgende:
Om professor Tak eens te quoten:
"Waar is mijn licht,
wie heeft er aan mijn licht gezeten,
zonder mijn licht is dit college niet te volgen"
en dat ging zo ongeveer 5 minuten door
Rechtbank OM noemenquote:Hallo,
Ik wil graag op de dinsdagmiddag. Het maakt me dan niet uit of het 4 november of 11 november wordt. Als het maar niet op de woensdagmiddag is, want dan wil ik echt niet. En o ja, naar welke rechtbank gaan we dan. Naar het OM in Arnhem??? Dat is lekker dichtbij Nijmegen!!!
Groetjes,
lol, die hoort straks bij de afvallersquote:Op zondag 26 oktober 2008 19:21 schreef Yashaaaaa het volgende:
How cute:
[..]
Rechtbank OM noemen![]()
![]()
![]()
Ik ben tutor en ze moeten als tutoropdracht het eerste semester een bezoekje aan de rechtbank brengen
strafbaar gedrag is dan ook wel een vaag begripquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Ach joh, in het derde jaar zitten er nog mensen die vinden dat als iemand iets doet wat niet mag, dit strafbaar gedrag is.
Van wie niet, de kerk? Ben jij moralistisch?quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:46 schreef Sessy het volgende:
[...]Ik bedoel vreemdgaan met een net-volwassen-geworden grietje dat 28 jaar jonger is dan jezelf mag ook niet, maar dat wil nog niet zeggen dat dat strafbaar is.
amen! eh.. juist!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:25 schreef smvs het volgende:
[..]
Van wie niet, de kerk? Ben jij moralistisch?![]()
Ik zeg: als het van de wet mag dan is het moreel zeker aanvaardbaar want de wet is veelal in elkaar geknutseld door enge CDA-ers en in de wet zit zodoende al een ruime marge verdisconteerd!
De enige grond voor scheiding is "duurzame ontwrichting" als ik het goed heb onthouden. En dat is eigenlijk al bewezen als één van beide echtgenoten een aanvraag indient. Daarvoor hoef je dus verder niets aan te tonen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:32 schreef Sessy het volgende:
Is vreemdgaan niet een reden voor een scheiding dan? (als je niet allebei de aanvraag indient?)
Ons echtscheidingsrecht kent geen schuldvraag. Voor het toewijzen van het echtscheidingsverzoek is voldoende dat sprake is van een verstoorde huwelijksrelatie. En daarvan is al sprake indien een van beide partners een verzoek tot echtscheiding indient (dus helemaal als het om een gezamenlijk verzoek gaat).quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:32 schreef Sessy het volgende:
Is vreemdgaan niet een reden voor een scheiding dan? (als je niet allebei de aanvraag indient?)
Het spijt me zeer maar zoals het hier staat kun je het daar niet direct mee eens of oneens zijn.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Ach joh, in het derde jaar zitten er nog mensen die vinden dat als iemand iets doet wat niet mag, dit strafbaar gedrag is.
Hier ben ik het trouwens ab-so-luut mee oneens. Als iets van de wet mag, wil dat niet zeggen dat het niet moreel verwerpelijk kan zijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:25 schreef smvs het volgende:
[..]
Van wie niet, de kerk? Ben jij moralistisch?![]()
Ik zeg: als het van de wet mag dan is het moreel zeker aanvaardbaar want de wet is veelal in elkaar geknutseld door enge CDA-ers en in de wet zit zodoende al een ruime marge verdisconteerd!
let vooral op dat witte-met-rode-neus smilie-tje op het einde van zijn zinquote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:26 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Hier ben ik het trouwens ab-so-luut mee oneens. Als iets van de wet mag, wil dat niet zeggen dat het niet moreel verwerpelijk kan zijn.
Ook al blijkt het niet serieus bedoeld te zijn, interessant statement. Concrete voorbeelden?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 23:26 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Hier ben ik het trouwens ab-so-luut mee oneens. Als iets van de wet mag, wil dat niet zeggen dat het niet moreel verwerpelijk kan zijn.
Ieder heeft natuurlijk z'n eigen idee over wat moreel verwerpelijk is, maar volgens mij is overspel iets dat door de algemene moraal wordt afgekeurd. Desondanks niet bij wet verboden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 01:19 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Ook al blijkt het niet serieus bedoeld te zijn, interessant statement. Concrete voorbeelden?
Het kan zelfs juridisch juist zijn om de wet te overtreden: als het belang dat met de overtreding gediend wordt maar zwaarder weegt dan het belang dat met de strafbaarstelling wordt beoogd te beschermen (opticienarrest, leer van de materiele wederrechtelijkheid).quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:29 schreef Pool het volgende:
Wanneer is het moreel juist om de wet te overtreden?
Of gewoon sowieso alle strafuitsluitingsgronden. Je overtreedt de wet, maar dat kan worden gerechtvaardigd of verontschuldigd wordenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Het kan zelfs juridisch juist zijn om de wet te overtreden: als het belang dat met de overtreding gediend wordt maar zwaarder weegt dan het belang dat met de strafbaarstelling wordt beoogd te beschermen (opticienarrest, leer van de materiele wederrechtelijkheid).
u heeft gelijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:58 schreef GlowMouse het volgende:
Het opticienarrest gaat over een noodtoestand, dat is een in de wet geregeld geval dus je overtreedt de wet niet. We zoeken HR Veearts
Bij de Hoge Raad wel althans. En in de wetenschap is de discussie over de vraag of dat nou echt een rechtvaardigingsgrond is een gebed zonder end.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:57 schreef cinnamongirl het volgende:
Het arrest Veearts is volgens mij het enige voorbeeld ooit waar de buitenwettelijke rechtvaardigingsgrond materiele wederrechtelijkheid is aangenomen!
Als het een wet is die niet in overeenstemming is met het natuurrecht. Bijvoorbeeld als een wet voorschrijft dat je joden moet deporteren naar concentratiekampen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:29 schreef Pool het volgende:
De tegengestelde stelling vind ik interessanter in een juristentopic.Wanneer is het moreel juist om de wet te overtreden?
Grappig is; vroeger (als ik het mij goed herinner) moest de "duurzame ontwrichting" daadwerkelijk worden bewezen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:45 schreef Argento het volgende:
[..]
Ons echtscheidingsrecht kent geen schuldvraag. Voor het toewijzen van het echtscheidingsverzoek is voldoende dat sprake is van een verstoorde huwelijksrelatie. En daarvan is al sprake indien een van beide partners een verzoek tot echtscheiding indient (dus helemaal als het om een gezamenlijk verzoek gaat).
Nog steeds, maar de bewijslast is extreem licht. Het enkele indienen van een verzoek, gezamenlijk of niet, is voldoende om de ontwrichting aan te nemen. Ons echtscheidingsrecht is extreem liberaal. Dat zie je ook terug in de erkenning van buitenlandse echtscheidingen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Grappig is; vroeger (als ik het mij goed herinner) moest de "duurzame ontwrichting" daadwerkelijk worden bewezen.
Nou ja, neem de vader die de verkrachter/moordenaar van zijn destijds vierjarig dochtertje na koel en kalm beraad om het leven brengt nadat deze een gevangenisstraf van een jaar of 10 heeft uigezeten. Dat is zakelijk beschouwd gewoon een gevalletje 289 Sr.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:08 schreef Sessy het volgende:
Voor de rest denk ik dat 't ook voor een deel een persoonlijk iets is. Kijk als jij bereid bent om de straf te accepteren die je krijgt voor het overtreden van de wet terwijl je wat je moreel juist acht nastreeft, dan is het voor jou, persoonlijk, juist. Dat wil nog niet zeggen dat anderen het ook moreel juist vinden wat je hebt gedaan, maar dat komt omdat dat een persoonlijk iets is.
Daar ben ik mij van bewust. Wat ik echter bedoelde is dat vroeger een zwaarwegende reden moest worden aangevoerd om duurzame ontwrichting te bewijzen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:28 schreef Argento het volgende:
[..]
Nog steeds, maar de bewijslast is extreem licht. Het enkele indienen van een verzoek, gezamenlijk of niet, is voldoende om de ontwrichting aan te nemen. Ons echtscheidingsrecht is extreem liberaal. Dat zie je ook terug in de erkenning van buitenlandse echtscheidingen.
Ik heb even voor je gekeken op Studiepunt, maar volgens mij kun je je maar op één code inschrijven per vak. Volgens mij is het zo dat de vakken niet in een bepaald timeslot zitten, maar een beetje door elkaar zodat je ze alledrie kunt volgen zonder dat er overlap plaatsvindt.quote:Op maandag 3 november 2008 11:39 schreef Marloes het volgende:
Ik heb een vraagje over inschrijven, misschien dat een van jullie het weet(UU).
Ik ga het togatraject volgen en ga dus volgend semester in de eerste periode de drie procesvakken volgen. Bij het cursusaanbod staat dat je ze in elk gewenst timeslot kunt volgen. Nou wil ik dus graag de vakken in de timeslots A, B & C volgen. Maar ik snap niet zo goed hoe ik dat nou straks in osiris moet inschrijven. Gewoon de cursuscode met een A erachter plakken als ik dat vak in timeslot A wil volgen?
Bij voorbaat dank!
Ik kan in periode 3 ook niets vinden wat in mijn schema past, veel dingen zijn niet te combineren met het Integratievak.quote:Op maandag 3 november 2008 12:01 schreef ScottTracy het volgende:
Trouwens; wat is dat toch altijd met die vakken bij de UU. In periode 2 is er nauwelijks een leuk vak te vinden om je voor in te schrijven, in periode 3 en 4 kan ik gewoon niet kiezen![]()
Op die timeslots let ik al helemaal niet meer, dat is gewoon niet te doen. Heb vaker 2 vakken in één timeslot gehad en dat ging alsnog. Anders kun je vaak nog van werkgroep veranderen.quote:Op maandag 3 november 2008 17:46 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik kan in periode 3 ook niets vinden wat in mijn schema past, veel dingen zijn niet te combineren met het Integratievak..
quote:Op maandag 3 november 2008 17:53 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Op die timeslots let ik al helemaal niet meer, dat is gewoon niet te doen. Heb vaker 2 vakken in één timeslot gehad en dat ging alsnog. Anders kun je vaak nog van werkgroep veranderen.
Ik ga in P3 trouwens ook het integratievak volgen, dus dat wordt nog gezellig.![]()
Hm, moet ik misschien ook maar doen, morgen eens even kijken naar leuke vakken dan. Volgens mij zit iedereen die zijn bachelor nog oude stijl wil halen bij het integratievakquote:Op maandag 3 november 2008 17:53 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Op die timeslots let ik al helemaal niet meer, dat is gewoon niet te doen. Heb vaker 2 vakken in één timeslot gehad en dat ging alsnog. Anders kun je vaak nog van werkgroep veranderen.
Ik ga in P3 trouwens ook het integratievak volgen, dus dat wordt nog gezellig.![]()
quote:Op maandag 3 november 2008 21:20 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Hm, moet ik misschien ook maar doen, morgen eens even kijken naar leuke vakken dan. Volgens mij zit iedereen die zijn bachelor nog oude stijl wil halen bij het integratievak.
Bedankt! Ik had het zelf ook al gezien ja, niet goed gelezenquote:Op maandag 3 november 2008 12:01 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ik heb even voor je gekeken op Studiepunt, maar volgens mij kun je je maar op één code inschrijven per vak. Volgens mij is het zo dat de vakken niet in een bepaald timeslot zitten, maar een beetje door elkaar zodat je ze alledrie kunt volgen zonder dat er overlap plaatsvindt.
Trouwens; wat is dat toch altijd met die vakken bij de UU. In periode 2 is er nauwelijks een leuk vak te vinden om je voor in te schrijven, in periode 3 en 4 kan ik gewoon niet kiezen![]()
Ik moet alle vakken dit jaar halen wil ik mijn bachelor halenquote:Op maandag 3 november 2008 21:37 schreef ScottTracy het volgende:
[..]Ja voor mij geldt dat ook, maar ik ga het sowieso wel halen omdat ik gewoon vertraging heb opgelopen waardoor ik nog maar een paar vakken hoef te halen voor m'n bachelor.
Maar er zijn genoeg leuke vakken te kiezen. Arbeidsrecht, Verdieping Aansprakelijkheidsrecht, Psychopathologie, Rechtspraktijk Strafrecht...
Ja, klopt wel. Ik heb het nog nooit gehad, maar dat zou dus wel kunnen. Maar volgens mij kun je (nadat het rooster bekend is geworden) tijdens de na-inschrijving nog een vak wijzigen.quote:Op maandag 3 november 2008 21:40 schreef Marloes het volgende:
Maar als je niet let op de timeslots, dan kan het toch zijn dat je de tentamens tegelijkertijd hebt?
Ah, okquote:Op maandag 3 november 2008 21:47 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik moet alle vakken dit jaar halen wil ik mijn bachelor halen. Al die vakken die je noemt vind ik trouwens niets, behalve misschien Rechtspraktijk Strafrecht. Zit meer in de Europese/internationale hoek te kijken.
Wat voor letselschade? In dienstbetrekking? Bij sport en spel? Tussen kinderen? Tegenover een publiekrechtelijk lichaam?quote:Op maandag 10 november 2008 13:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik zoek wat standaard arrestjes mbt letselschade, kan iemand me helpen?
Ok idd, lekker triviaal ook, ik dacht aan lastigere situaties.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:29 schreef Pool het volgende:
-Afspreken met je vrienden dat je met ze gaat stappen en dan zonder iets te zeggen niet komen opdagen.
-Bij de ouders van je nieuwe vriendin zeggen dat het eten teringtyfussmerig is.
-Buitenspelende kinderen verraden met verstoppertje.
-....
De tegengestelde stelling vind ik interessanter in een juristentopic.Wanneer is het moreel juist om de wet te overtreden?
Ik bereid iets voor mbt letselschade voor een advocaat. Zal dus voornamelijk om dienstbetrekkingen en privaatrechtelijke situaties gaan.quote:Op maandag 10 november 2008 22:11 schreef Maharbal het volgende:
Wat voor letselschade? In dienstbetrekking? Bij sport en spel? Tussen kinderen? Tegenover een publiekrechtelijk lichaam?
Wees specifiek dan zal ik m'n aantekeningen eens doorspitten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |