Uw wens, mijn bevel in beide gevallen. Hoe gaat het met de werkzaamheden en de dingessen?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:40 schreef Pool het volgende:
Wat doet die onterechte copyright in de OP? Piraterij!![]()
Oja, Leonoor, mag ik ook bij de werkzamen? Anders denken bepaalde lieden dat ik nog studeer op mijn 25e en dat kan natuurlijk niet.
Dank u zeer!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:55 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Uw wens, mijn bevel in beide gevallen. Hoe gaat het met de werkzaamheden en de dingessen?. Voel je je ook zo aangesproken door de "Word geen dinges"-campagne? Misschien had ik dat maar als TT moeten gebruiken...
* GlowMouse leest mee. Volgende keer Tilburg bovenaan zetten he?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:24 schreef Leonoor het volgende:
Oh en modjes mag dit topic 1. een schop omlaag en 2. een spatie na [SC] in de titel? Ik wil feedback liever niet in MyAT, maar zo komt het ook wel goed toch? Jullie zijn lieverds![]()
Super! Gefeliciteerd! Nu lekker van je vakantie genieten!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:33 schreef DahaKa het volgende:
P binnen, herkansing inl. publiekrecht gehaald met een 8,1 (h)
Is overigens wel afhankelijk van de abonnementen die je universiteit heeft he! Maar is uitermate handig, heb ik inderdaad ook veel gebruik van gemaakt, vooral de groene serie en asser zijn ideaal qua online raadplegen. Ik studeerde vaak in de algemene UB en die heeft maar een zeer beperkte juridische collectie, en dan was dit een ware uitkomst.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:32 schreef GlowMouse het volgende:
Plaza Kluwer heeft de website iets gewijzigd, en daardoor kon ik veel niet meer vinden. Maar nu heb ik wat andere knopjes geprobeerd, en kwam ik erachter dat er nog meer opstaat dan ik vermoedde
[ afbeelding ]
De complete Asser-serie, Groene Serie Privaatrecht, Cursus Belastingrecht, Fiscale encyclopedie De Vakstudie, Encyclopedie Sociale Verzekeringen, en nog tig naslagwerken voor strafrecht, arbeidsrecht, ondernemingsrecht en jurisprudentie.
Afgelopen jaar heb ik me zo al wat boeken uitgespaard, en het is ook handig als je iets uit wilt zoeken. Zonde dat je het niet efficient kunt downloaden en na je studie niet meer kunt gebruiken.
Hebben de meeste kantoren daar ook niet gewoon een abbo op?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:32 schreef GlowMouse het volgende:
Plaza Kluwer heeft de website iets gewijzigd, en daardoor kon ik veel niet meer vinden. Maar nu heb ik wat andere knopjes geprobeerd, en kwam ik erachter dat er nog meer opstaat dan ik vermoedde
[ afbeelding ]
De complete Asser-serie, Groene Serie Privaatrecht, Cursus Belastingrecht, Fiscale encyclopedie De Vakstudie, Encyclopedie Sociale Verzekeringen, en nog tig naslagwerken voor strafrecht, arbeidsrecht, ondernemingsrecht en jurisprudentie.
Afgelopen jaar heb ik me zo al wat boeken uitgespaard, en het is ook handig als je iets uit wilt zoeken. Zonde dat je het niet efficient kunt downloaden en na je studie niet meer kunt gebruiken.
Op de losse cdroms wel, niet op de Kluwer Plaza (iig bij ons). Dus Groene Serie, Kluwer Legal Office arbeidsr., familier., modellen voor de rechtspraktijk + alle jurisprudentie. Werkt veel prettiger dan die online omgeving overigens, maar dat terzijde.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:49 schreef flubub het volgende:
[..]
Hebben de meeste kantoren daar ook niet gewoon een abbo op?
Het zal mij niet verbazen, maar ik studeer voor hobby, dus dat maakt voor mij weinig uitquote:Op maandag 7 juli 2008 17:49 schreef flubub het volgende:
Hebben de meeste kantoren daar ook niet gewoon een abbo op?
Het kan zijn dat er niet geloot hoeft te worden omdat het aantal aanmeldingen niet groter is dan het aantal plaatsen (was vorig jaar dacht ik zo), maar in principe wordt er gewoon geloot.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:42 schreef Apfelsaft het volgende:
Hier (als het goed is) een aankomend rechtenstudent bij Universiteit Utrecht
Ik heb van iemand gehoord dat er dit jaar geen loting oid zou zijn in Utrecht? Kan dat kloppen?
Zo..dat is inderdaad mooi kutquote:Op maandag 7 juli 2008 17:51 schreef Smash-it het volgende:
Nou, ik heb duidelijk te vroeg gejuicht met mijn 'ik ben afgestudeerd' ..![]()
Diploma-aanvraag vorige week gedaan. Vandaag bericht van de Examencommissie dat ze mijn aanvraag niet kunnen behandelen, want ik sta helemaal niet ingeschreven voor de master bij de uni. Ik naar studiepunt toe, van de 4 dingen die je moet doen, heb ik er blijkbaar maar 3 gedaan. Ergens een kruisje niet aangevinkt ofzo.
Nu moet ik een gemotiveerd verzoek bij het college van bestuur indienen om een verklaring van geen bezwaar te krijgen, zodat ik alsnog mijn diploma kan ontvangen.
Droevigheid alom!
Alle universiteiten langslopen, kijken of ze nog herkansingen hebben, daar het vergelijkbare vak maken en daarna vrijstelling regelen?quote:Op maandag 7 juli 2008 19:25 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Bij mij is het ook een beetje jammer, voor mastertoegang mag je maximaal 12 ECTS missen. Ik mis er uiteindelijk 18 (3 verplichte vakken van 6)En dat terwijl ik in totaal zelfs al meer dan 180 ECTS heb
Mm...dat is wel een idee eigenlijk, nooit aan gedacht. Kan dat zomaar dan...Ik sta aan die universiteiten toch niet ingeschreven en kan me dus toch ook nooit voor de tentamens aanmelden?quote:Op maandag 7 juli 2008 19:30 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Alle universiteiten langslopen, kijken of ze nog herkansingen hebben, daar het vergelijkbare vak maken en daarna vrijstelling regelen?
Het zal even wennen zijn, vooral de lappen tekst die je moet lezen. Maar dat leer je steeds sneller en effecienter te doen. Als je de stof een beetje bijhoudt, moet het je absoluut lukken. Eerste jaar is pittig in vergelijking met VWO vond ik, vooral omdat ik op de middelbare school weinig hoefde te doen voor een 8. Maar maak je niet te druk, het sluit heus aan!quote:Op maandag 7 juli 2008 20:14 schreef petrelli het volgende:
Hoe moeilijk is de studie eigenlijk in vergelijking met je vwo? Je zou het toch gewoon makkelijk, als je goed ervoor werkt, moeten aankunnen?
Ja dat is behoorlijk zuur! Inschrijven is ook echt een drama inderdaad, je bent niet de 1e van wie ik hoor dat er ergens toch iets niet helemaal goed is gegaan. Ik hoop voor je dat het CvB niet een of ander zomerreces heeft nu (de examencommissie bleek dat vorig jaar wel te hebben, dus moest ik als een razende extra vakken gaan volgen om een periode eerder af te studeren en nog in september aan de beroepsopleiding te beginnen).quote:Op maandag 7 juli 2008 17:51 schreef Smash-it het volgende:
Diploma-aanvraag vorige week gedaan. Vandaag bericht van de Examencommissie dat ze mijn aanvraag niet kunnen behandelen, want ik sta helemaal niet ingeschreven voor de master bij de uni. Ik naar studiepunt toe, van de 4 dingen die je moet doen, heb ik er blijkbaar maar 3 gedaan. Ergens een kruisje niet aangevinkt ofzo.
Nu moet ik een gemotiveerd verzoek bij het college van bestuur indienen om een verklaring van geen bezwaar te krijgen, zodat ik alsnog mijn diploma kan ontvangen.
Droevigheid alom!
Pfff.. je maakt me bang. Ik heb mijn motivatie geschreven en die ga ik morgen persoonlijk afleveren bij de studenten service. De deadline voor de diploma-aanvraag is 22 augustus. Dus ik hoop niet dat ze recessen.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:24 schreef Leonoor het volgende:
Ja dat is behoorlijk zuur! Inschrijven is ook echt een drama inderdaad, je bent niet de 1e van wie ik hoor dat er ergens toch iets niet helemaal goed is gegaan. Ik hoop voor je dat het CvB niet een of ander zomerreces heeft nu (de examencommissie bleek dat vorig jaar wel te hebben, dus moest ik als een razende extra vakken gaan volgen om een periode eerder af te studeren en nog in september aan de beroepsopleiding te beginnen).
Hoe dan ook, al enig idee van wat je gaat doen om je straks in het illustere rijtje van "werkenden" te mogen voegen in dit topic?
Pffft ja je moet het vooral zo lang mogelijk uitstellenquote:Op maandag 7 juli 2008 20:53 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Pfff.. je maakt me bang. Ik heb mijn motivatie geschreven en die ga ik morgen persoonlijk afleveren bij de studenten service. De deadline voor de diploma-aanvraag is 22 augustus. Dus ik hoop niet dat ze recessen.
Verder ga ik eerst een half jaartje reizen, daarna wil ik in februari nog een master aan de UvA gaan doen. Ik ben pas 21, dus ik wil nog even kijken of ik het werken kan uitstellen.
Weekje ruilen?quote:Op maandag 7 juli 2008 21:35 schreef Leonoor het volgende:
Pffft ja je moet het vooral zo lang mogelijk uitstellen. Werken is leuk hoor, maar studeren was echt
. Ik mis studeren
.
Haha, tentamenweek zeker?quote:
Mooie boel!quote:Op maandag 7 juli 2008 17:51 schreef Smash-it het volgende:
Droevigheid alom!
Dat doet Utrecht ook al sinds 2 jaar hoor, gewoon via qdesk.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:33 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Mooie boel!
Sowieso is de jaarlijkse inschrijving in Utrecht een drama! Waarom doen ze dat gewoon niet online? Dat gebeurt onder meer in A'dam.
Nee, nee, ik bedoel de jaarlijkse papieren (her)inschrijving. Het is ronduit belachelijk dat iedere student een postzegel hieraan moet verspillen waarna de UU de enveloppen moet openen en de aanvraag moet verwerken. Een digitale inschrijving kan (bijna) volledig automatisch worden afgewikkeld. Toch?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:04 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat doet Utrecht ook al sinds 2 jaar hoor, gewoon via qdesk.
Dat gelazer had ik ook. Ik kwam erachter net voor mijn eerste master tentamen. Hoop gedonder, geregel, gefax en een persoonlijk bezoekje aan de studentenadministratie heeft me dat gekost.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:51 schreef Smash-it het volgende:
Diploma-aanvraag vorige week gedaan. Vandaag bericht van de Examencommissie dat ze mijn aanvraag niet kunnen behandelen, want ik sta helemaal niet ingeschreven voor de master bij de uni.
Ook dat kan al sinds jaar en dag online hoor.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:18 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Nee, nee, ik bedoel de jaarlijkse papieren (her)inschrijving. Het is ronduit belachelijk dat iedere student een postzegel hieraan moet verspillen waarna de UU de enveloppen moet openen en de aanvraag moet verwerken. Een digitale inschrijving kan (bijna) volledig automatisch worden afgewikkeld. Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |