Nou vooruit. Ik ben bepaald geen bestuursrechtelijk wonder, dus pin me er niet op vast...quote:Op maandag 22 september 2008 13:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
<knip>
-edit 2-quote:Na de bestuursrechtelijke procedure over de aanspraak op bijstand staan voor Amke nog twee wegen open om een schadevergoeding te kunnen verkrijgen.
1. De schriftelijke reactie van het college is een besluit in de zin van artikel 1:3 van de Awb (een zuiver schadebesluit). Tegen zo’n besluit kunnen volgens vaste rechtspraak rechtsmiddelen aangewend worden bij de bestuursrechter.
2. Amke kan er echter ook voor kiezen om een civiele procedure aan te spannen strekkende tot schadevergoeding. Blijkens het arrest Groningen-Raatgever kan zij kiezen voor één van beide wegen.
Mocht je de vragen er ook bij willen hebben, mail me even dan mail ik je toetsen+antwoorden doorquote:Het Leger des Heils kan zijn schadeclaim op een aantal wijzen voor het voetlicht brengen. In de eerste plaats kan het Leger des Heils in de bestuursrechtelijke procedure op de voet van artikel 3:4 van de Awb stellen dat het schadeveroorzakende besluit niet in stand kan blijven zolang aan haar geen schadevergoeding is betaald (onzuiver schadebesluit). In de tweede plaats kan het Leger des Heils de bestuursrechter verzoeken, indien hij het beroep gegrond verklaard, de gemeente te veroordelen tot betaling van schadevergoeding (artikel 8:73 van de Awb). In de derde plaats kan het Leger des Heils een zelfstandig schadebesluit uitlokken en, indien schadevergoeding wordt geweigerd, daartegen bestuursrechtelijke rechtsmiddelen aanwenden. Tot slot kan het Leger des Heils zich wenden tot de burgerlijke rechter.
Ik had nog aanvullingen gedaan nadat jij al had gepost, sorry! En de bedrijvendagen zijn natuurlijk kei-tofquote:Op dinsdag 23 september 2008 11:08 schreef Yashaaaaa het volgende:
Haha van Vlodrop noem ik net zelf ook, zit ik dus toch goed te twijfelen
En die bedrijvendag volgens mij niet, maar dat moet ik nog even overleggen
Juist. Een ideaal moment om je eeuwige dank te betuigen voor mijn bestuursrechtelijke inspanningen, hoe resultaatloos die ook gebleven mogen zijnquote:Op dinsdag 23 september 2008 11:12 schreef Yashaaaaa het volgende:
Haha maakt niet uitthnx iig, ben ik iets zekerder van mijn zaak nu.
Naja vanmiddag eerst die mondeling, daarna ga ik over de rest van de weekplanning nadenken haha![]()
25 september was ie toch ofzo?
Ow w8 heb hier nu ook een groot blad liggen met de bedrijvendag van 24 oktober
Dat idee had ik ook, maar 100% zeker weet ik niet niet.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ah vind nu in mijn aantekeningen dat als de nieuwe beslissing op bezwaar niet goed is je opnieuw in beroep kunt bij de rechtbank. dus eigenlijk is de rechtsgang dan toch nog niet uitgeput
Het scheelt dat het een mondeling is.. Kan ik iig nog snel veranderen als ik het gevoel krijg dat het toch niet goed is.
Jeeeequote:Op dinsdag 23 september 2008 16:03 schreef Yashaaaaa het volgende:
Gehaald met pijn en moeite![]()
Had een soort van Blackoutwist gewoon bij van Vlodrop de processuele en materiele connexiteit niet meer stom iets.
Maar ach binnen is binnen denk ik nu maarToch nog bedankt Leonoor!
Netjesquote:
Ik was perongeluk even in de veronderstelling dat ik het ook leuk vond en ben mijn aantekeningen nu aan het teruglezen (mja, op mijn vrije avond ja). Over Van Gogh/Nederweert heb ik opgeschreven:quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Netjes![]()
Ik zat ook mee te denken, maar wist het allemaal net niet cker genoeg om echt iets zinnigs toe te voegen. Wilde dit nog wat meer gaan uitzoeken, maar je hebt het al binnen. Opgelost dus.
(En ik vind bestuursrecht trouwens wel interessant, ga het sowieso nog eens nakijken)
snapt u het?quote:Bij vernietiging van een besluit -> schadevergoeding ogv OD mogelijk want ogv beslissing tot vernietiging reeds onrechtmatig en de schuld is gegeven
Tot zover mijn bestuursrechtelijke uitbarsting. Nu ben ik weer civilistequote:1. Bijzondere schadevergoedingsregeling (bijv. art. 49 WRO)
2. 8:73 Awb
3. Zelfstandig schadebesluit (Van Vlodrop)
4. Art. 6:162
quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:07 schreef Smash-it het volgende:
Ik vandaag mijn masterdiploma Privaatrecht ontvangen. Molly Weber hield mijn praatje en het was echt ontzettend leuk. Heel persoonlijk en er waren ook maar 14 kandidaten, dus dat maakte het ook best bijzonder. Het was in het academiegebouw bij de Dom, helemaal mooi!
Ik vind Broers wel echt een held! Zo'n weddenschap afsluiten en dan ook echt doorzetten. Hij liep gisteren wel met een petje op over de campus, dus ik denk dat het eindresultaat toch niet helemaal naar zijn zin isquote:Op woensdag 24 september 2008 10:01 schreef Pool het volgende:
Zorg dat je nooit de bestedocentverkiezing bij UvT-rechten wint, als je gewed hebt dat ze dan alles met je haar mogen doen.
een college missen is geen ramp, maar dat je vriendin betere punten haalt, ik zou me werkelijk doodschamen en gaan huilen in een hoekjequote:Op woensdag 24 september 2008 14:54 schreef BartBunny het volgende:
ik zit nu in het derde jaar maar zie het even helemaal niet meer zitten, ik haal maar geen goede punten en mijn vriendin doet het beter
haalde ook het college bijna niet doordat iemand voor de trein sprong
Toevallig zag ik hem 10 minuten na je post lopen, inderdaad met petje opquote:Op woensdag 24 september 2008 13:28 schreef hmmmz het volgende:
Hulde voor Broers, geweldige man.
Zag 'm gisteren ook lopen, vroeg me nog af waarom ie een petje op had
Agossiequote:Op woensdag 24 september 2008 14:54 schreef BartBunny het volgende:
ik zit nu in het derde jaar maar zie het even helemaal niet meer zitten, ik haal maar geen goede punten en mijn vriendin doet het beter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |